Új hozzászólás Aktív témák
-
Cifu
félisten
@Hallosz: Nemrég olvastam, hogy Japán felhagy az űrrakéta programmal
Ezt némileg meglepődve olvasom. Noha tény, hogy a H-IIA/B nem versenyképes a mai piacon, 2017-ig van megrendelésük és nem rég hajtották végre a GTO képességet biztosító fejlesztéseket.
@poolcafe: NASA egyre kevesebb említést kap, gondolom nem annyira tolják már anyagilag.
Ezt most pontosan mire mondod? A SpaceX és a Boeing építi a NASA megrendelésére a Dragon V2 és CST-100 űrhajót az ISS űrállomás személyzet rotálásához, építik a "saját" Orion űrhajójukat és SLS hordozórakétájukat (ami méregdrága, úgyhogy nem is fog emberes útra indulni 2022-ig), és a többi és a többi...
-
dementor
senior tag
NASA egyre kevesebb említést kap, gondolom nem annyira tolják már anyagilag.
-
Hallosz
senior tag
Nem rég azt olvastam, hogy Japán felhagy az űrrakéta programmal. Ezért is olvastam meglepődve, hogy "Japán műholdat lő" A cikkből jött le, hogy japán gyártmányú műholdról van szó.
-
apatyas
Korrektor
"Japán műholdat lő a SpaceX" a főoldal felső sorában. Nem értettem, már háborúznak a japókkal? Ennyire azért ne legyen bulváros, a "visz" is kifért volna.
-
Cifu
félisten
Csak kiegészítésül:
Itt nem csak a pálya magassága számít, hanem a pályaszög és a hasznos teher tömege is.
JCSAT-14:
Tömeg indításnál: 4 696 kg
Pálya: GTO (pontos adatok nem ismertek, de feltehetően a ~36 000 km a pályacsúcs és ~295km a pálya legalsó pontja) @ 0°
Delta-V szükséges: ~12 000 m/s^2CRS-8:
Tömeg indításnál: ~7 500 kg
Pálya: LEO, 412.4 km @ 51,6°
Delta-V szükséges: 9 388 m/s^2A két Delta-V érték közötti különbség, vagyis ~2 600 m/s^2 az, amivel többől gazdálkodhatott a CRS-8 esetében, ez volt az, ami miatt az első fokozat lefékezhetett a leválás után, illetve korábban kezdhette meg a fékező manővert.
-
Főleg, hogy ez jóval nehezebb volt, mint a múltkori, mert az az ISS-re, kb. 400 km magasra ment, a mostani meg 40000 km-re, emiatt jóval kevesebb üzemanyaga maradt a rakétának, cserébe sokkal gyorsabban jött. A SpaceX-nél nem is nagyon számítottak arra, hogy sikerülni fog a dolog, szóval most biztos nagyon örülnek
-
-=MrLF=-
senior tag
Szuper, örülök hogy újra sikerült a landolás is nekik!
-
Cifu
félisten
Egy korábbi kísérletnél, amikor a SES-9 műholdat állították pályára, a Falcon 9 FT (vagy v1.2) első fokozata nem tudott lefékezni, és egy lyukat ütött a bárkán, amin le kellett volna szállni (IT Cafe-s hír).
Most sikeresen leszállt az első fokozat, szóval már GTO pályára állított műholdnál is sikerült első fokozatot visszahozni. Ez a harmadik első fokozat, ami leszállt, és a második amelynek elviekben lehetséges az újrafelhasználása (az első visszatérő fokozatot a visszatérés után darabjaira szedték).
Szerk.: Plusz szójáték, mivel a bárka neve magyarra fordítva kb. az, hogy "Természetesen még mindig szeretlek téged."
-
petipetya
nagyúr
Az utolsó mondatot nem értem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- Óra topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iPhone topik
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3291
- LG UltraFine 4K és Smart Monitorok -30%
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3376, 100% Akkumulátor
- Lenovo Tab M10 HD 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Acer Nitro 5 - AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 5800H - 24GB - 1,5TB SSD - RTX 3060 6GB - Win11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest