Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Foglalt név #270 üzenetére
Csak a jegyzőkönyv kedvéért: teherautókról meg a hivatásos sofőrjeikről volt szó.
-
Foglalt név
addikt
válasz
Ivy.4.Ever #267 üzenetére
Gumicsere több modern autóban nincs is, mert csak egy javítókészletet kapsz(összhangban a sofőrök képességeivel). Hólánc az valós élethelyzet, bizonyos helyeken. A fagyott ablak nem hiszem, hogy ebben az árkategóriában probléma(lsd. garázs, szélvédőfűtés). A sárban elakadást nekem eddig egyszer sikerült megvalósítanom és bevallom a szándékosságot, itt szerintem előbb dől ki a GPS és a sávkövetés, minthogy megfeneklene az autó. A kidőlt fához vihar is társul, vannak olyan elvetemültek, akik testi épségükre hivatkozva megvárják ilyenkor a szakszemélyzetet, úgyismint daru.
Összefoglalva, nem az összes focimeccset játszák narancssárga ladbával. -
L3zl13
nagyúr
válasz
Ivy.4.Ever #267 üzenetére
Ezek közül egyedül a fagyott ablak, amivel egy gyengébb képességű női vezető elboldogulna, ők mégis részt vehetnek a közlekedésben.
(Arra meg ott a fűthető ablak, tükör stb.)
-
atike
nagyúr
Házon belül új hír...
-
#56573440
törölt tag
ki lett már tárgyalva hogy pakolni kell meg lapátolni meg kirángatni a cuccokat ha beszorul meg y. biszembaszomfalván persze.
továbbra is nehéz felfogniuk valamiért a szállítmányozással foglalkozó szakembereknek itt, hogy az önvezető kamionok nem a biszembaszom falva alsóról induló fuvarokra lesz még 10. körben sem rendszeresítve, hanem a nagy logisztikai raktárak között pl, ahol megvan a kotta pakolják a kocsikat a túloldalon meg veszik le, ott a kamionosnak szava nincs nem hogy békázgasson meg targoncázzon. és oda tökéletes megoldás lesz. aztán ahogy finomul a technika, ahogy alkalmazkodik a piac lehet áttérni és kiterjeszteni ezeket.
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
#79335424 #261 üzenetére
Amerikában érik is, de Magyarországon most ki a fene sajnálja azt a pár csárdát és motelt. Ha nem lenne ez a Budapestnek hívott dugófalva középen (na jó már van körgyűrű), akkor autópályán keresztben az ország egyik végéből a másikba lehet jutni kevesebb mint 5 óra alatt.
Mondjuk ugye attól is függ, a nagyvezír mit támogat. A nikotintartalmú rudacskák árusításának megkavarásából se lett akkora balhé, pedig sokakat érintett -
#79335424
törölt tag
Programozói tudás nélkül is világos, hogy egy szoftver nem fog kiszállni az autóból azért, hogy egyéb fizikai munkát végezzen. Márpedig egy járművezetőnek vannak ilyen feladatai.
E.Kaufmann:
Én nem tartok attól, hogy veszélybe kerül a megélhetésem. Annyi ember munkája válna fölöslegessé, mire a sofőrökre sor kerülne, hogy jóval előbb kitörne a botrány. -
atike
nagyúr
-
Zeratul
addikt
[Die Hard 2 ILS hackelésre emlékeztek?] Az gond hogy nem fikció hanem nagyon is kivitelezhető.
-
Zeratul
addikt
válasz
Cathfaern #220 üzenetére
Teljesen By Wire még a Forma1ben sincs. A kormányzás mechanikus, az első fék mechanikus, a hátsó by wire Vettel szívott is vele folyamatosan tavaly. Lexusnak volt egy modellje ami by wire volt, de a vevők nem tetszése miatt az összeset visszahívták és kicserélték hagyományosra. Annak ellenére ha nem by wire de van benne szervó és assistant és hálózaton lóg bármikor fel lehet törni és átvenni a vezetést (mert általában van olyan erős a rásegítő hogy sofőr nem tud ellent tartani, a gázzal meg egyébként se tud mit csinálni, max levenni a gyújtást, ha le tudja), már ma. Az utóbbi idők autóhackelési botrányok fényében, a 9/11, Jörg Haider balesete is több mint gyanús. Repülőgép robotpilótájára feltölteni az ikertornyokat keresztező röppályát és kikapcsolhatatlanná tenni robotpilótát. Jörg Haider autója egy biztonsági és assistan elektronikákkal bőven felszerelt jármű volt. Wikileaks és Showden óta tudjuk hogy évtizedek óta nagyon durván megfigyel és bevatkozik az USA különböző titkos állami szervezetei. Abba se lennék biztos hogy véletlen volt a Chryslerek biztonsági rése.
-
#79335424
törölt tag
25 éve abból élek, hogy úton vagyok és szállíttok embert, csomagot, árut. Autóval, motorral, kamionnal. Pontosan tudom, hogy amit csinálok, azt nem lehet úgy robotizálni, hogy csak a járművek vezetése lenne automatizált. A köré épülő tevékenységek humán erőforrást igényelnek. Amíg a teljes rendszert nem igazítják az automata sofőrökhöz, addig max. csak kísérletezgetni lehet ezzel.
-
válasz
#79335424 #237 üzenetére
"Mind a négynek ugyanez a programozása?"
Izé, bocs, nem te voltál az, aki fel volt háborodva kérte ki magának, hogy pont te ne tudnál leprogramozni egy komplett önvezető autót? Most meg egy tök egyszerű, három elemből álló algoritmust nem sikerül értelmezned? Most akkor mi legyen?
-
válasz
Cathfaern #232 üzenetére
Jelenleg ez a konkrét törvény:
"5.§ (2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul"
És ezt kellene átírni arra, hogy indulás előtt a járművet át kell vizsgálni (nem feltétlenül a vezetőnek). Ez tényleg komoly változás lenne, gondolom évekig tartó előkészítő munka kellene hozzá. -
DigitXT
félisten
válasz
#79335424 #247 üzenetére
Nem mondod...
Szerinted itt csak neked van jogosítványod?
Amúgy meg
dehogy nincs: a kölcsönös udvariasság az az, amit leírtam. Az egyik lemond,
a másik meg elfogadja.2 autó is elég: mindkettő balra szeretne kanyarodni,
úgy, hogy keresztezik egymás útját. (Legkézenfekvőbb megoldás persze pont
az "amerikai kanyar", nem keresztezik egymás útját, és egyszerre fordulnak.)Szóval mi is a "kölcsönös"? Udvariasan lemond, a másik udvariasan elfogadja:
valami alapján el kell dönteni. Ennek megfordítása, amikor az erősebb kutya...
végeredmény ugyanaz max. annak lesz rosszabb szájíze, aki nem mondott le.
(Hanem adott esetben elvették az elsőbbségét. Mint mondjuk a kamion, mikor
lazán leszorít a póttal, majd vészvillogóval megköszöni, hogy beengedted...)
Ja, és amit ki akartam ebből hozni: aki "később ér oda", már eleve integethet,
hogy lemond, menjen csak mindenki át a kereszteződésen (ő lesz az utolsó)!Kell még elmélkedni, hogy milliszekundumra azonos időpillanatban érkeztek? -
#56573440
törölt tag
válasz
Cathfaern #232 üzenetére
kifejezetten írtam is, hogy ezekre minden bizonnyal kelleni fog az ember, de mondjuk a matricázás is ezer éves szutyok "technológia", és azért ez egész biztos hogy változni fog. a gumi sérülését azért a nyomás változásokkal lehet elég jól nyomon követni ill ha kap egy nagy ütést szól hogy nézz rá azért, amire odajutunk hogy ez valós "probléma" lesz simán el tudom képzelni hogy nem a mostani ballonos abroncsokat fogjuk használni, de ez már megint más kérdés
-
DigitXT
félisten
válasz
#79335424 #241 üzenetére
Amikor négy önvezető autó álldogál békésen a kereszteződésben, akkor sem.
(És ha az egyik elindul, akkor a többiek nem mennek neki, tehát akkor sem.)
Amúgy az embereknél olyan jól működik ez a kölcsönös udvariasság, pl. ugye
a gyalogosok mennek egymással szemben, kitér az egyik... de a másik is! Egy
időben, egy irányba.Nosza korrigál az első, mire a másik is, mivel egyszerre
döntenek nagyjából. (Tegye fel a kezét, aki soha nem volt még ilyen szituban.)Ugyanez, ahol tonnák mozognak egy kicsit problémásabb... szóval jobb ezt fix
szabályrendszerre bízni. Nagyon kicsinek érzem annak a valószínűségét, hogy
az általad említett példa előálljon, miszerint időben pontosan egyszerre ér oda
a 4 önvezető autó a kereszteződésbe, hogy megálljon... Márpedig ha nem pont
egyszerre jönnek, akkor lehet az előny az először érkezőé. (Ennyi véletlen azért
az életben is van. De ha mesterségesen rakják bele, és tizedmásodpercek alatt
eldönthető: szvsz nagyobb a füstje, mint a lángja, hogy ezen ennyit rugózol.)
Szerk: közben megelőztek, de tényleg ez lenne a legnagyobb gond? (Robotul a
számok nagyon is értelmezhetők, és adott szituban pikk-pakk kiválaszthatnak
egyet, aki "udvarias": az ő random száma lett a szélsőérték.) Megjegyzem ez a
kölcsönös udvariasság sem értelmezhető (szó szerint). Csak úgy működik, ha
egyik lemond az áthaladás jogáról, a másik elfogadja és feloldódik a szituáció.
Ha mindegyik lemondana, akkor nem indulnak el soha, vagy aztán egyszerre(!)
döntenek úgy, hogy na jó, megyek: ez kb. ugyanaz, mint a gyalogos példa. -
#56573440
törölt tag
válasz
#79335424 #233 üzenetére
"továbbra is várom mit gondolsz miért kéne kreszt módosítani csak azért mert automata autók is előfordulhatnak az úton. valahogy nem kellett amikor automata váltós kocsik jöttek ki..."
erre azt mondod hogy
"Tévedsz. Ha automata váltós autóval vizsgázol, akkor korlátozást ütnek a jogsiba."
iiiigen. és mi köze a korlátozásnak a kresz-hez? szemüveges vagy akkor is beütik a korlátozást. akkor a gyengén látás miatt is változtattak rajta?
van szemüveges kresz, meg automata váltós kresz? tudod mi az a kresz? van jogsid? melyik vizsgát kaptad a szemüvegeset vagy az automataváltósat?
"A "kölcsönös udvariasság" robotul nem értelmezhető."
a kommunikáció viszont igen. most te tényleg azon próbálsz vitatkozni hogy te nem tudod eldönteni hogy fogják megoldani? szerinted akik ezzel foglalkoznak mérnökök azok ennyire ostobák lesznek? már most úgy tervezik ezeket a kocsikat, hogy kommunikálni tudjanak egymással, ez egy igen fontos szempont lesz az útvonaltervezés területén is, és az ilyen problémákat is meg fogják oldani nyugodj meg.
-
#79335424
törölt tag
válasz
Ivy.4.Ever #240 üzenetére
Csak a hálózatnál error esetén nem hal meg senki.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#79335424 #233 üzenetére
"Egyenrangú útkereszteződés, négy robot vezette jármű, egyenes áthaladással. A KRESZ nem határoz meg prioritási sorrendet. A "kölcsönös udvariasság" robotul nem értelmezhető."
Könnyen algoritmizálható. Alaphelyzet, ugye odaérsz kereszteződéshez egyszerre 3 másik autóval. Lépések:
1. Várj X+random(1-10) secig (X valószínűleg pszichológusok segítségével jól belőhető)
2. Ha X+random(1-10) sec alatt valaki elindul, már egyértelmű a helyzet
3. Ha X+random(1-10) sec után még mind a három autó mozdulatban, indulj el lassú tempóval. Feltételezed hogy neked van elsőbbséged (többiek észlelik hogy megindultál), de lassú tempóval haladsz egy darabig, hogy amennyiben valaki mégis megindulna, meg tudj állnirandom(1-10) azért kell bele, hogy ha mind a 4 autó önjáró lenne, akkor ne egyszerre induljanak el.
Ugye lényegében emberi sofőrök is ezt csinálnák.
-
#79335424
törölt tag
válasz
#56573440 #231 üzenetére
Tévedsz. Ha automata váltós autóval vizsgázol, akkor korlátozást ütnek a jogsiba. A KRESZ pedig több olyan feladat ismeretét irja elő, amit szoftver nem tud ellenőrizni. De, már írtam egyszerű példát is. Egyenrangú útkereszteződés, négy robot vezette jármű, egyenes áthaladással. A KRESZ nem határoz meg prioritási sorrendet. A "kölcsönös udvariasság" robotul nem értelmezhető.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#56573440 #231 üzenetére
Tulajdonképpen tényleg igaza van, mert KRESZ szerint indulás előtt ellenőrizned kell szemrevételezéssel pár dolgot, pl.:
Naponta szemrevételezéssel kell ellenőrizni a gumik állapotát.
2.2.2 Nem lehetnek sérültek, pl. repedezések, kidudorodások az oldalfalon, futófelületen,
2.2.3 Kopottságuk: a mintázat nagysága a teljes futófelületen 1, 6 mm-nél nagyobb legyen. Ez ellenőrizhető a gumi mintázatában található kopásjelző segítségével
illetve:
2.2.5 A rendszámtáblák és az érvényesítő matricák a helyükön vannak és olvashatók.
Ezeket nehéz, bár nem lehetetlen automatizálni -
#56573440
törölt tag
válasz
#79335424 #230 üzenetére
jó embernek címezted ezt tuti?
mondjuk mentségedre szóljon kreszt én se írtam hogy változtatni kell, én szabályozásról beszéltem, Cathfaern meg pláne nem említett ilyesmit.
továbbra is várom mit gondolsz miért kéne kreszt módosítani csak azért mert automata autók is előfordulhatnak az úton. valahogy nem kellett amikor automata váltós kocsik jöttek ki... de nyitott vagyok minden felvetésre.
-
válasz
Cathfaern #227 üzenetére
"Igazából manapság már EÜ oktatáson elmondják, hogy mit kell megtanulni ahhoz, hogy átmehess a vizsgán, majd elmondják hogy valós balesetnél a legjobb amit tehetsz, hogy semmit nem alkalmazol abból amit itt elmondtak, mert jó eséllyel csak nagyobb kárt okozol."
Ezt nekünk ~20 éve is a lelkünkre kötötték, csak akkor nyúljunk a sérülthöz, ha közvetlen életveszélyben van.(pl. ég az autó és nincs poroltó).
-
#56573440
törölt tag
válasz
Cathfaern #227 üzenetére
11 évvel ezelőtt is ez volt
de szerintem apáméknál is 40 éve. mondjuk nem lenne előnytelen ezt is normálisan tanítani, mert vérzéscsillapítás, cpr és társai azért tudnának jól jönni a közutakon kívül is, mondjuk ehhez megint az kéne, hogy ne egyszer legyen ez elmondva, és még akkor is benne van a pakliban hogy a nagy többség sajnos ha szaftossá válik a helyzet bizony lefagy, és a mentőnek nem tudja elmondani mi van, nem hogy alkalmazza azt amit hall vagy tanult. de jah.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#56573440 #226 üzenetére
"az külön nevetséges hogy egy robottól kérnéd számon az eü-t ami a motortérben ülő kis doboz gyakorlatilag..."
Igazából manapság már EÜ oktatáson elmondják, hogy mit kell megtanulni ahhoz, hogy átmehess a vizsgán, majd elmondják hogy valós balesetnél a legjobb amit tehetsz, hogy semmit nem alkalmazol abból amit itt elmondtak, mert jó eséllyel csak nagyobb kárt okozol. Hanem egy dolgot tegyél, azonnal értesítsd a mentőket. Ezt az automatika ugyanúgy meg tudja tenni(sőt jobban, mert ha egyik utas sincs öntudatánál és senki sincs a környéken, akkor is tudja értesíteni a mentőket)
-
#56573440
törölt tag
válasz
#79335424 #224 üzenetére
"Még a KRESZ -t sem képes betartani."
linket, indokold, példát. nem beböfögjük. alátámasztjuk. melyik rendelkezését, miért, és milyen alapon hiszed hogy nem tartja be.
"Nézd meg, hogy miket kell(ene) ellenőriznie a sofőrnek indulás előtt."
mindent tud ellenőrizni az automatika. egyedül a gumi sérültségét nem, a kopottságát is nyomon lehet követni automatikusan. keréknyomástól a világítótestekig simán lazán megoldható, már egyébként meg is oldott már most is. de mondjuk a sérüléseket is be lehetne lőni, ill ahhoz nem kell nagy tudomány a humán oldalról se hogy megnézze. a többire ott van már most a kocsikban a sok szenzor.
" Továbbá, az is meg van határozva, hogy mikért felel a sofőr (kb. mindenért)."
meg is lesz határozva ezeknél is hogy miért felel és milyen körülmények között. vagy 50hsz-el ez előtt teljesen nyilvánvalóan ezt mondtam. a gyártó leírja a manuálban miért vállal felelősséget és milyen körülmények között. értelme szerűen ha egy steril kormánymentes autót ad pedálok nélkül nem írhatja bele hogy te vezeted mert nincs interfész. akkor ő felel az okozott balesetért.
"Továbbá, jogsi nélkül, nálunk nincs közúton gépjárművezetés"
azért ne menjünk ennyire mélyre le kérlek. mivel a hazai szabályozás nem véletlenül nem tér ki az önvezető járművekre, majd ha lesz ilyen hivatalosan is, akkor átszabják úgy ahogy jónak látják. a kresz megléte egy /kresz mappával igazolható, az külön nevetséges hogy egy robottól kérnéd számon az eü-t ami a motortérben ülő kis doboz gyakorlatilag...
-
#79335424
törölt tag
válasz
#56573440 #223 üzenetére
Még a KRESZ -t sem képes betartani. Nézd meg, hogy miket kell(ene) ellenőriznie a sofőrnek indulás előtt. Továbbá, az is meg van határozva, hogy mikért felel a sofőr (kb. mindenért). Ezt a szabályrendszert nehéz lenne egy robotra alkalmazni. Továbbá, jogsi nélkül, nálunk nincs közúton gépjárművezetés. Orvosi nélkül meg jogsi nincs. Ez, csak, ami hirtelen eszembe jutott, de sztem százával kéne a szabályokon módosítani ahhoz, hogy egy robot, mint vezető részt vehessen a közúti közlekedésben.
-
#56573440
törölt tag
válasz
#79335424 #221 üzenetére
" de sztem a humán "fővezérlést" csak úgy lehetne kiváltani, ha a teljes közlekedési rendszert a robothoz igazítják."
másfél millió levezetett mérföld után ezzel pl a google mondjuk vitatkozna... értsd már meg. már most van olyan rendszer ami többet vezetett mint egy ember, és egyáltalán nem hibázott. mindezt normál forgalomban. ebben mi az ennyire bonyolult? nem elképzelni kell, megérteni a tényt, hogy már most van ilyen. ez nem vélemény kérdése sajnálatos módon.
-
#56573440
törölt tag
válasz
#79335424 #217 üzenetére
"Te csak kötözködsz, nem érvelsz. "
16k hsz után illik észrevenni ha hibázol és beismerni azt. tényt állapítottam meg, miszerint amit írtál az egyáltalán nem állja meg a helyét. és sajnos ez tény.
"Tudom, hogy léteznek robogók, automata váltóval,"
meg túramotorok, meg naked gépek. meg....
"Vonatkoztasd el légyszi egy kicsit!"
minimum illetlenség elvonatkoztatni attól amit a másik ír...
" Szted egyszer csak kidobnak több millió autót?"
az abs, légzsák és társai hogy kerültek az autókba? minden autót visszahívtak hogy beépítsék? nalássa...
elképzelni nem tudom miért erőlteted ezt az utólagos beépítést, senki nem beszélt ilyenről, sőt soha meg se fordult értelmes ember fejében. a google utólagosan módosított lexusai is ostobán néznek ki a szenzorok miatt, nem csak az autó fizikai vezetését kell megoldani hanem úgy a világ érzékelését maga körül, ezer szenzor és egyéb nyalánkság mellett. segítek, ilyen nem fog előfordulni se autókba, és főleg nem motorokba. motorokba pláne nem. robotokat amik meg kézzel lábbal vezetik ezeket még sokkal később se nagyon tudok elképzelni ilyen célra, mert teljes mértékig csak a helyet foglalnák, halálosan fölösleges...
-
#79335424
törölt tag
válasz
Cathfaern #220 üzenetére
Igen, tisztában vagyok vele. Szándékosan nem ilyen egyszerűen megoldható példát írtam, hanem olyat, ami szinte bármilyen autóra "ráhúzható". Egyébként, átlagos, autópályás viszonylatban egy modern kamionon csak a kormányt kell tekergetni. A retarder összeköttetésben van a tempomattal, sőt, ha kell, akkor bele is fékez. A váltó is automata. Ebben az a kunszt, hogy nem "citromos", mint a személyautóknál, hanem rendes kuplung van benne, csak automatika nyomkodja. Továbbá van x méterre beállítható, követő automata. Szóval a végrehajtáshoz szükséges technológia már a mindennapok része, de sztem a humán "fővezérlést" csak úgy lehetne kiváltani, ha a teljes közlekedési rendszert a robothoz igazítják.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#79335424 #219 üzenetére
Ööö ugye tisztában vagy vele, hogy a kb. 10 évnél fiatalabb autókon teljesen digitális a kormány, gáz és fék vezérlése is? Oké hogy te nyomkodod a pedált, de az nincs mechanikus összeköttetésben a tényleges rendszerekkel. Ugye enélkül macerás lenne megoldani olyan dolgokat, mint szervó kormány meg ABS...
-
#79335424
törölt tag
válasz
Mister_X #218 üzenetére
Hogy érted azt, hogy "nem kell olyasmikkel törődni"? Valahogy meg kell állnia annak az autónak. Általában ez egy föfékhenger dugattyújának a nyomkodásával történik. Épp azt magyarázom, hogy szerkezetileg nincs nagy különbség, hogy ember, vagy robot nyomkodja. Nagyjából ugyanez a szitu a többi kezelőszervvel is.
-
Mister_X
nagyúr
válasz
#79335424 #217 üzenetére
Miért is akarunk androidokat ültetni a volán mögé? A gyártó nemigen vállalna rá garanciát, mert annyi fajta autó van mint szemét, nem lehet mindent mindenre szabni. Sokkal járhatóbb út az alapjaitól autonómra építeni, ahol nem kell olyasmikkel törődni, mint fékpedál vagy kuplung.
-
#79335424
törölt tag
válasz
#56573440 #202 üzenetére
Te csak kötözködsz, nem érvelsz. Tudom, hogy léteznek robogók, automata váltóval, de nem ez a lényeg. Vonatkoztasd el légyszi egy kicsit! Szted egyszer csak kidobnak több millió autót? Gondolj bele, hogy mi kell egy autó kezeléséhez! Kormánykerék helyett egy tekerő mechanika a kormánytengelyre. Ugyanez a gázhoz, fékhez, kuplunghoz, váltóhoz. Plusz, egy csatlakozó az elektromos berendezések kezeléséhez. Nem megoldhatatlan feladat. Szvsz. a kitként beépíthető megoldás a reális átmenet. Ehhez az kell, hogy a "fejegység" képes legyen elvezetni bármilyen autót. Na, ezt motornál sokkal bonyolultabb lenne megoldani.
-
Zeratul
addikt
válasz
#06658560 #209 üzenetére
Kopika: [1.4 millió autót hív vissza Chrysler a távoli támadhatóság miatt.] Olyan szinten át tudták venni az uralmat az autók felett hogy a sofőr akarata ellenére az árokba kormányozták.
-
Mister_X
nagyúr
válasz
#06658560 #209 üzenetére
Egyébként nem egy nagy ördöngősség papíron az "önjáró autó":
- központ olyan adatokat, mint közlekedési lámpák állapota, forgalmi információk (útzár, terelés, stb), földrengésriasztás
- központ megtervezi az utat térképen, autó végigmegy a kapott adatokkal
- autó tartja a követési távot, reagál a váratlan helyzetekre (merész gyalogos, satuzó kocsi, stb)
- vész esetén központból átveszik manuálisanEbből következik, hogy nem kell a kocsinak mindent tudnia, nem kell csoda AI, a rendszer lémyegében automatizált. Amire szükség van, hogy az infrakstruktúrát kivsit átszablyák (leállózónák földrengés, üzemzavar esetére) és, hogy a civil autósok is tisztában legyenek azzal, hogy automata kocsik vannak az utakon (ne vágjanak be elé, ne menjenek neki, hagyják szabadon a leállózónákat).
-
#06658560
törölt tag
A tények, miszerint önjáró, automata rendszerek léteznek hibamentesen a világ számos pontján, közlekedésben, szállítmányozásban, stb., továbbra sem szűnnek meg létezni, hiába állítod. Valamint mi annyit állítunk, a gép balesetmentesebben vezet, mint az ember. nem azt, hogy teljesen balesetmentesen. Magyarul, beszélsz össze-vissza, terelsz, más szóval fogalmazva, hazudsz.
-
Zeratul
addikt
válasz
#06658560 #196 üzenetére
Kopika: Alapvetően onnan indult ki a vita hogy egyesek az állítják hogy az ember nem képes biztonságosan vezetni a gép meg igen, ami nem igaz. Ugyanis a gép csak arra képes amire tervezték és beprogramozták, a biológiai szervezetek meg képesek tanulni, alkalmazkodni, amire gép nem. Úgy hogy nagy tömegben soha senki még szimuláció szintjén sem próbálta az autonóm automatákat kijelenteni hogy sokkal jobb mint az ember ordas hazugság. Annál már csak az nagyobb idiótaság hogy egyesek ezen soha nem bizonyított következtetés alapján akarja az emberek kezéből kivenni a döntés lehetőségét.
-
#56573440
törölt tag
"A seggway nem egy nyomvonalú, hanem egytengelyű"
az egyensúlyra írtam, hogy nem kell hozzá semmi amit te számonkérnél. sőt tessék itt egy robot ami biciklizik. so what?. mondjuk a motorozó robot így is hozza a 3 éves gyerek szintjét, ez meg akár egy 10 évesét is, persze tudjuk túl kicsi ahhoz hogy elhidd vagy releváns legyen
" A végsebessége meg mennyi is? 5km/h"
20.1 km/h az i-s verzió. tudom tudom leszarod a tényeket, csak azt nem értem minek koptatod a billentyűzetedet amikor minden kommentedből kiderül hogy szarsz te az egészbe, nem tudod, de beköpsz valamit csak hogy beszélj.
"DARPA-nak nem ez lenne az első hülye ötlete"
de végülis ők pénzelnek és pénzeltek pár okosságot is nem? ilyen tcp/ip meg bsd, meg ilyenek. hogy van olyan projektjük ami szerinted baromság... sírva alszanak el.
"A háziasított ló eléggé megváltozott a vad őséhez képest"
és ezt az őskori génsebészet magas szintjének köszönhetjük
amire a vad lóból kialakult a ma ismert fajta mennyi idő is telt el? na várj annyit aztán majd beszélgessünk hogy hol tartunk robottechnikában
"Ha a járműtechnika úgy fejlődött volna mint számtech már rég galaxisokat fedeznénk fel féregjáratokat létrehozó űrhajókkal"
jah jól látható hogy az új technológiák csak meglebegtetése milyen reakciókat vált ki itt is, az űrhajózás, ahogy kezdetben a repülés is áldozatokat követelt. hogy miért nincs fejlődés az űrtechnikában azt meg te is kéne tudjad.
de én veled itt be is fejeztem, tényleg minden kommentedből leszűrhető hogy dobálózol nagy szavakkal, de képtelen vagy a közelébe se lőni a tényeknek. semmi baj ezzel, roppant szórakoztató vagy egy ideig, aztán inkább szomorú
viszontlátásra
-
Zeratul
addikt
válasz
#56573440 #193 üzenetére
A seggway nem egy nyomvonalú, hanem egytengelyű (remélem tudod mi a különbség) keljfeljancsi. A végsebessége meg mennyi is? 5km/h gyorsabban gyaloglok.
Ez is olyan hogy van.
DARPA-nak nem ez lenne az első hülye ötlete, végül pénz van, értelme nem sok, de legalább elmondhatják hogy van lépegetőjük.
A háziasított ló eléggé megváltozott a vad őséhez képest ami kb. juhászkutya méretű volt, a kutya viselkedése is teljesen eltér vad farkashoz képest, ha biológiai faj kritériumának definíciója szerint még egy fajnak is tekinthetők funkcionálisan már nem.
Ha a járműtechnika úgy fejlődött volna mint számtech már rég galaxisokat fedeznénk fel féregjáratokat létrehozó űrhajókkal, de mint ha nem jutottunk volna tovább mint Hold ami az emberes űrutazást jelenti. Az USA is még mindig a 70 évekbeli orosz rakétahajtóműveket vásárolja.
-
#56573440
törölt tag
válasz
#79335424 #195 üzenetére
"A váltót és a hátsó féket lábbal kezeljük"
ez az állításod bukik ha van egyetlen motor kereskedelmi forgalomban aminél nem lábbal váltasz vagy nem azzal fékezel. mivel nem egy automata váltós "teljes értékű" motort tudok mondani ezért az állításom továbbra is áll, hogy amit próbálsz mondani az ahogy mondod nem igaz.
"Ha nem tud "emberi módon", bármilyen motort elvezetni, akkor csupán egy projekt -kezdemény."
valaki mondta hogy ez nem csak egy fejlődési lépcső hanem egy kész termék? mondjuk a franc akar venni egy drága motort, hogy utána egy drága robotot rátegyen és motoroztasson? egy felhasználási lehetőséget se nagyon tudok mondani kapásból. amit linkeltek egy tanulmány, amivel finom motoros, egyensúlyra és komplex mozgásokra épülő kutatásoka végeznek valószínűleg. amit utána kb bárhol fel tudnak használni. a felvetésnek, miszerint egy 3 évesnek megfelelően motorozó robot nincs, viszont a linkelt egység tökéletesen megfelel továbbra is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Monitortrió a Samsungtól, köztük egy 500 Hz-es QD-OLED-del
- PlayStation 5
- Háztartási gépek
- Suzuki topik
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Medence topik
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Oculus Quest 2 VR szett, 128 GB hibátlan állapot, garanciás
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 16/512 FHD IRIS Xe
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3111
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest