Új hozzászólás Aktív témák
-
persil
nagyúr
Az a legviccesebb, mikor az ostoba paraszt, mindenkit félrebaszva lesprintel a mozgólépcsőn, majd mindketten felszállunk ugyanarra a szerelvényre...
Sokat nyertél, good job. De legalább mindenki rommá szidta, még az anyját is, az meg mindenkinek jól esik kora reggel meló előtt, szóval már megérteJa, és ez mindennapos
-
Illetve a térkép csal egy kicsit, mert a Német-római Birodalmat nem egyben, hanem külön királyságonként ábrázolja, Kasztíliát (ami önmagában is jelentős ország volt, de pont ekkoriban kultúrálisan is nagyon jelentős, mert ott volt kontakt az arabokkal) meg a projekció miatt a valóságosnál kisebbnek mutatja.
-
Ghoosty
őstag
válasz
#51736960 #123 üzenetére
Az 1300 körül pont jó nagy szarban volt az ország, gyakorlatilag a helyi főnemesek uralkodtak, nem a király. Károly Róbert aztán rendet rakott és volt egy kb 20 éves nagyon szép időszak, de aztán meghalt, majd fia I Lajos nem követte ezeket a hagyományokat. Helyette háborúzgatott és szépen szétfolyt a gazdagság. Az a térkép valószínűleg néhány hódítását is belevette, ami nem volt igazán tartós.
-
#51736960
törölt tag
Bevallom, nem vagyok töri-guru, úgyhogy komoly vitákba nem szeretnék bonyolódni, mert csak magamat égetném le. Viszont láttam egy érdekes térképet nemrég, miszerint az 1300-as években európa második legnagyobb állama voltunk, azért az a mai állapotokhoz képest nem rossz.
Hogy az akkoriban kultúrálisan vagy katonailag mennyire voltunk jók, azt nem tudom, majd valaki nálam okosabb unatkozó fórumtárs kifejti úgyis.szerk: itt az a bizonyos térkép [link]
-
Eastman
addikt
válasz
#51736960 #118 üzenetére
Csak az "olcsó spanyol" aranyig. Magyarország az aranybányáival volt erős ország. Aztán Kolumbusz felfedezte az újvilágot (1492.) és a spanyolok módszeresen lerabolták közép-amerika aranylelőhelyeit (kb. 1495-től), így hozzájuk került Európában a széfkulcs. Mátyás 1490-ben halt meg. Tehát _nem vele lett vége_ az aranykorunknak, hanem kb. 1500-ban szűnt meg Magyarorszag aranybányáinak monopolhelyzete. Azóta az ország "keresi önmagát". Aztán úgy rajzolták a térképet, hogy ne is legyen több aranybányánk és nem is lesz. Ennyi.
-
Hieronymus
veterán
Mátyásnak professzionális serege (is) volt. aminek a fenntartási költsége hatalmas volt. Ehhez mérten Mátyás illetve az ország jövedelme is jelentős volt. Igen jó adószedő illetve PR képessége is kiváló volt.
A korai halála akadályozta meg az osztrákok, Magyar birodalomhoz csatolását.A történelem megismételte a történetet a kiegyezés után. A dualizmus korában egyre dominánsabb eleme lett Magyarország, a birodalomnak. Ferenc József katasztrofális külpolitikája és vesztes háborúi nyitották az utat, a magyar felemelkedéshez Sajnos a császármorzsa tovább folytatta az ámokfutását és sikeresen verte szét a közös birodalmat. Nem véletlen, hogy a magyar részét szedték szét darabokra.
Mindemellett Ferenc József.furcsa hagyományt teremtett. Világháborút kizárólag osztrák állampolgár indíthat.
Arnold Alois Schwarzenegger amerikai próbálkozása kudarcra volt ítélve. De senki se legyen nyugodt. A következő próbálkozó már biztosan megszületett és nincs garancia a sikertelenségére. -
válasz
#51736960 #118 üzenetére
Felcsaptam, nem világos.
Meg tudnál nevezni konkrét időszakot, hogy mire gondolsz?"Már egy évezrede meghatározó hatalom voltunk kelet-európában"
Ott igen.
"az azt követő évszázadokban meg simán beértük az angol illetve francia birodalmakat."
Háát... nem. A csúcspont egyértelműen Mátyás alatt volt, amikor legalább a hadsereg tényleg Európa élvonalában volt, de kulturálisan vagy gazdaságilag akkor se sikerült beérni őket.
-
#51736960
törölt tag
Akkor csapj fel egy történelemkönyvet, mindjárt világosabb lesz, miről beszélek
Már egy évezrede meghatározó hatalom voltunk kelet-európában, az azt követő évszázadokban meg simán beértük az angol illetve francia birodalmakat. Elég csak megnézni, mennyi nagy történelmi alakunk volt. Egy világhírű nemzet voltunk minden tekintetben. -
Kisgépkezelő
senior tag
Pedig voltak idők amikor ide jöttek a német (sváb) vendégmunkások és nem mi oda. De mindenféle francia, itáliai, svájci meg egyéb (olasz) népek is jöttek akiknek most mi irigyeljük a 2000 eurós átlagfizuját, akkoriban meg ők jöttek hozzánk, mert itt a nyugati életszínvonal többszörösét érhették el. Csak aztán gyorsan végeszakadt az arany éveknek, mert akkoriban a török nem vendégmunkára jött az EU-ba.
-
Polllen
félisten
Én úgy 15-20 éve metróztam naponta utoljára. Déli-Batthyány tér között. Van az az embermennyiség, amikor nem működik a bal oldalt haladás. Persze volt aki erőltette, soha se értettem őket, mert pár métert tudott csak haladni.
Amikor meg gyérebb volt a forgalom, azokat nem értettem, akik elfoglalták a teljes mozgólépcsőt, ahelyett, hogy elengedték volna azokat, akik sietnek.
Az emberek nem akarnak igazodni a másikhoz, mert kevesebbek lesznek, ha van hely és előzékenyen elengedik azokat, akik sietnének. És az is megemészthetetlen világfájdalom, hogy valahonnan elkésünk, ezért minden áron át kell gázolni a másikon.
Nálam is volt, hogy siettem, futottam ahol lehet, de ettől még nem tapostam le senkit. Volt, hogy emiatt lekéstem a vonatot és 1 órát vártam. Mégsem dőlt össze a világ. Igaz a lelkibékém többet ért mindig, mint a kivagyiság.
-
#51736960
törölt tag
válasz
toth_janika #110 üzenetére
Nem mindig volt ez így, sokáig az élvonalban voltunk Európában, minden tekintetben.
A második VH-t nem kellett volna elveszteni*, azóta megy a szándékos népbutítás, züllesztés, felforgatás ebben az országban, mintegy büntetésként a győztesek részéről. Kész csoda, hogy ennyit megőriztünk a kultúránkból.* nem kellett volna a vesztes oldalra állni
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Pécsett az Árkádban olyan 1 éve kitették a jelzést minden mozgólépcső elé, hogy a jobb oldala az álló hely. Gyakorlatilag nem foglalkozik vele senki, se idős, se fiatal.
14-ben jártam kint Svédországban, ahol újdonság erejével ért ez a jobb oldalt állunk dolog és azt kell mondjam, hogy jobb. Ott mondjuk sokkal hosszabb mozgólépcsőket is használnak mint itt nálunk, szóval különösen kifizetődő a dolog.
Ha szabad a pálya akkor elmegyek a mozgólépcsőn baloldalt, mert nem szeretek ácsorogni. Azért van a lábam, hogy használjam. Persze az itt említett rákos nénit a kutyájával nem fogom lelökni, meg a gyerekes anyát sem a gyerekeivel, csak hát szinte sosem szabad a pálya.
Aki nem érti a mozgólépcső elé kirakott jelzést azzal kár is ezen vitatkoznom, inkább kivárom míg felvánszorgunk állva...
-
Gdi
senior tag
válasz
Hieronymus #111 üzenetére
Ő lehet a Föld korától számolja, a bolygó meg már 2017 éves!
-
Hieronymus
veterán
válasz
toth_janika #110 üzenetére
""2000 éve itt vagyunk""
Ezer éve, nagy kerekítéssel. -
toth_janika
őstag
Ennek a szánalmas országnak semmi kultúrája nincs. Verjük a mellünket, hogy "2000 éve itt vagyunk" és rohadt szánalmas, hogy az egyszerű egymás mellett élés szabályait sem ismerik egyesek...
-
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #106 üzenetére
Ma is tanultam valamit. Köszönöm!
Amúgy ez lett volna a tippem, ahogy önkéntes tűzoltóság is van, de nem hallottam róluk.
-
kenwood
veterán
Kozben beugrott meg 1 nagy kedvenc :
parok,baratok a jardan.
Ugye a legtobb jarda ketszemelyes szelessegu.,amit az egymas mellett setalo emberek szeretnek egyiranyusitani.
Jonnek veled szemben,a hozzad kozelebb allo 1 pillanatra radnez,latja,hogy 3-an nem fogtok elferni,majd ahelyett,hogy besorolna a parja moge, azonnal le is veszi a szemet rolad,es rad bizza a megoldast.
Nagyon sokaig en is ugy oldottam meg mindenki mas : osztonosen lementem a jardarol az utra,a fure a kutyaszarba,vagy lapjara allitottam magam,es a falra preselodtem,hogy elferjen a kiralyi par. Az utobbi idoben strategiat valtottam,es ilyen szituban tudatosan elkezdek a jarda kozepe fele orientalodni.
Neha szoktam latni a meglepett arcot,hogy "je ,ez nem csicskult be", de szovaltas meg nem volt ebbol. -
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #104 üzenetére
Abban az értelemben ahogy DigitXT használta, mindenhol a világon vannak és voltak is. Nem értem, mire szerettél volna kilyukadni ezzel?
-
Ghoosty
őstag
Mitől lenne indokolatlan egy alacsony sebesség egy hamarosan véget érő sáv esetében?
Remélem akkor is leszólod az önkéntes rendőröket, ha éppen a motorod lopását akadályozzák, vagy szólnak, hogy ne parkoljon valaki megállni tilos tábla alá, de lehetne ezer dolgot felsorolni. Ha mindenki beleszarik minden szabálytalanságba, (még ha csak erkölcsi is) akkor annak nem lesz jó vége. Persze a másik véglet se jó, mindenki mindenbe beleszól. De jelen esetben az az érv, hogy zipzár elv a jó, annak kéne meghonosodnia. Ez irányú törekvést ezért nem tartanám mindenbe beleszólásnak. Maximum az eszköz sajátos.
A szándékosan balesetet okozó nem én vagyok, ellenzem is. Alapvetően elég előzékenyen vezetek, többször előfordult, hogy a saját sávomban álltam félre, mert a másikban valaki csak azért sem akarta elengedni a motorost és behúzta a felezővonalig a kocsit.
-
Gyorsabb a mozgólépcső, ha mindenki áll rajta
Én mindig jobbra állok, hogy elférjen, aki sietni akar.
-
DigitXT
félisten
Ezt azért gondold végig. Indokolatlanul lassan NEM haladhatsz,
továbbá az önkéntes rendőrködés/leckéztetés sem a Te dolgod.
De én kiszálltam, mert az ilyen KRESZ viták parttalanok. Én sem
tartom be sokszor, és tudom, hogy más sem. A bizalmi elv az jó.
Csak gyorsan a temetőben köt ki, aki más hibáját nem javítgatja.Bizonyára fasza ötlet lenne belehajtanom az engem leszorítóba
motorral, csakazértis. Vagy esetleg: addig nagy az arc (autóval),
amíg nem a nyerges húzza rád a 40 tonnát, majd mondja: bocsi! -
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #99 üzenetére
Nem értem, miért mondod, hogy értelmetlen, pont az az eredménye, amit szeretnél. Kialakul két sor és megy a zipzár elv. Csak rá kell vezetni az embereket, meg kell tanítani őket, hogy így is működhet.
Nem hiszem, hogy szabálytalan lenne, mivel autópályán kívül nincs minimum sebesség, és mivel a külső sáv tele van, ezért még a jobbra tartás alól is mentesülsz. De én is kíváncsi lennék vajon ütközik-e bármilyen szabályba.
Tényleg nincs baj a stressztűrésemmel, bár évek óta nem csináltam ilyet. Amerre járok, ott nem szokott dugó lenni. Amúgy tiszta esküvői feeling, dudál mindenki, meg villog, de volt olyan is, aki lement az útról és a földön ment végig, hogy csak azért is előzzön. -
Hieronymus
veterán
" de ne menj gyorsabban, mint a másik sor, mert így szépen kialakul a zipzár elv anélkül, hogy beelőznéd a sort..."
Jó stressztűrő lehetsz. Ez a megoldás a legértelmetlenebb. A mögötted haladók azt érzékelik, hogy szándékosan tartod fel a forgalmat. Meg kellene kérdezni egy aktív közlekedésjogászt. Vélhetően sikeresen fel is tudnak jelenteni, a forgalom akadályozása okán.
-
DigitXT
félisten
Ha nem bánod, nem nézem végig a videót. De azt tudd, az én megtévesztő
sebességes sztorim a KRESZ könyvből idézet, ha nem sikerült szó szerint
idézni, az csak azért lehet, mert már vagy 17 éve olvastam benne.Létezik baleseti szituáció, amiben osztott felelősség lesz.
Noha csak az
egyikük szegte meg "explicit" a szabályokat: a másik csak nem győződött
meg arról, hogy nincs-e egy ilyen balfasz, és elé kanyarodott, lazán (balra).Lehet csűrni-csavarni, de azzal, hogy elvehetnéd a gázt, és beengedhetnéd
a besorolót azt állítod szembe, hogy inkább - szándékosan!!! - nekimész az
én szememben ugyanolyan arrogancia.Röhögnék, hogy 2 hülye találkozott.
Már kérdeztem: hány ilyen ügyed volt eddig? (10-ből 10x melletted ítéltek?!)Ha meg egy se volt, akkor megnyugodtam: nincs itt semmi látnivaló...
Szerk: a fórum mindent elbír. -
kenwood
veterán
Ha a sajat savomban haladva,az elem bevago oldalaba belecsuszok,akkor ott kutya nem fog szandekot meg hasonlokat nezni.
10 bol 10x a savvalto a hibas.Az ervelesi modszereddel talalkoztam mar korabban egy videoban, o is probalt alternativ passzusokat beilleszteni a kreszbe :
[link] -
DigitXT
félisten
Amennyiben tisztában vagy vele, hogy a következő másodpercben ütközés lesz,
ha nem teszel ellene semmit, erre szándékosan nem teszel semmit, akkor igen,
te IS szemét vagy. Mi több, jogilag felelős is lehetsz... Az IS szemét persze, aki
nem ad neked előnyt, azaz elveszi az elsőbbséged... egy nagy szemét, tényleg!Te meg egy címeres ökör vagy, hogy kivédhetted volna a szitut, de dacból inkább
nekimész. Csinálsz az autódban párszázezer forint kárt. És a végén nem biztos,
hogy megtérítik a biztosítók, mert esetleg osztott felelősség lesz belőle. Megéri?
Arról nem beszélve, hogy mennyi utánajárással jár / szerelőnél fog állni a kocsid.Nem tudom hány éves vagy, hány km-t vezettél, és eddig hány baleseted volt, de
ez a mérhetetlen arrogancia, hogy direkt nekimegyek, ha vki erőszakos: durva!Természetesen nem azt mondom, hogy jó, ha valaki erőszakos! Én is megvetem
azokat, akik leszorítanak(!), majd van képük még vészvillogóval meg is köszönni.
Ellenben fékezek ha kell, mert a testi épségem fontosabb, mint az a másodperc.Nem mellékesen, ha már kib.szott szabálykövető itt mindenki, akkor vegyük már
elő a KRESZ könyvet, ahol van pont példa erre, valahogy így szól: főúton haladva
észleli(!!!), hogy a mellékútról nagy sebességgel érkező motoros nem mérsékli a
sebességét. Köteles-e lassítani a személygépjárművével? Azt tudjuk, hogy nincs
elsőbbsége a mellékútról érkezőnek (attól sem lesz, ha gyorsabb), rávághatnánk,
hogy nem kell lassítani, de a helyes válasz IGEN: a baleset elkerülése fontosabb.Persze lehet, hogy ez a motoros a kereszteződésben fog stoppizni, s nem kellett
volna lassítani. De ezt akkor és ott nem tudhatod. Mit kellett volna csinálnia? Nos
a kereszteződést nem megtévesztő sebességgel megközelítenie... De attól, hogy
valaki nem tartja be a KRESZ-t, te sem vagy feljogosítva baleset okozására.Ugyanolyan balfék, aki erőszakosan sorol be, mint aki - erőszakosan - nekimegy.
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
Hieronymus #91 üzenetére
Régen sokat jártam egy ilyen autópálya lehajtó felé. Szinte mindenki balra nagy ívben akart fordulni, de egyáltalán nem lehetett a forgalom miatt ezért állandóan feltorlódott a sor. Pár hét alatt megfigyeltem, hogy azért nem lehet balra kanyarodni, mert az emberek egy nagy része elmegy jobbra, 50 méteren belül megfordul, és jön vissza, a kamionosnak meg ez nem megy, úgyhogy elkezd nőni a száz méteres sor.
Mondjuk ha későn keltem, akkor én is elbunkóskodtam a sor mellett jobbra.
-
kenwood
veterán
Igen,tisztelek mindenkit,amig nem tesz ellene.
En arrol beszeltem,amikor annak ellenere, hogy egyertelmuen jelzem,nem engedem be,o tolja tovabb,mert tudja,hogy ugyse fogok nekimenni.
Vagy szerinted ha en haladok a savomban,es valaki eroszakosan bejon elem,akkor en vagyok a szemet,amiert nem fekezek ? -
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #91 üzenetére
Tudom, mit írtál. Én is azt írtam, hogy állj be a másik sorba nyugodtan, de ne menj gyorsabban, mint a másik sor, mert így szépen kialakul a zipzár elv anélkül, hogy beelőznéd a sort. Így mindenki boldog lehet, mert nincs bepofátlankodás, csak egyenletes haladás a zipzár elv miatt.
Aki szarik a zipzár elvre, csak ürügyként használja az előzésre, az természetesen nem lesz boldog, de az meg kevés embert érdekel.A másik amit írtál, az csak annyi, hogy te ismersz kerülőutat. Ez az előnyöd otthoni pályán mindig meg lesz. Ha mereven nézzük ebbe is bele lehet kötni, de nálam ez a 'már nincs vele baj' oldalon van.
-
DigitXT
félisten
És amúgy Te olyannak tartod magad, aki tiszteli embertársait? Amikor inkább
balesetet okoznál, csak nehogy vki besoroljon eléd? Agyrém: még jó, hogy TE
kicsit sem vagy énközpontú, és aki neadjisten benézett valamit megbünteted.Ezt amúgy sosem értettem... a kocsitörés nem fél percet vesz el az életedből.
Tegyük fel, hogy kiskaput keres, talál, és kibaszik veled. Te meg szándékosan
nekimész. Biztos, hogy megéri? (Statisztikailag hány ilyen balesetet okoztál?)Gondolom a motorosokra meg direkt ráhúzod, mert ha már szívsz a dugóban,
nehogymár más haladni tudjon. Mondjuk a sávok közt. Remélem ez az egész
csak ilyen fórumos arcoskodás, és a valóságban nem csinálsz ilyet. Amúgy a
jobbegyben meg kuss a neved, nem is értem, hogy ott ülve mitől nagy az arc? -
Hieronymus
veterán
"Csak ha ezt úgy csinálod, hogy a belső üres/később megszűnő sávban felveszed a külső/haladó sáv ritmusát és csak a végén sorolsz be, ahol a helyed lenne, akkor a mögötted lévők kiakadnak/dudálnak.."
Én nem írtam azt, hogy haladj a másik sor mellett.
A sor végére kell beállni. Ha aszimmetrikus a sor, akkor automatikusan a rövidebb sort kell feltölteni.
A másik sorban haladóknak is lehetőségük volt a rövidebb sorba sorolni. Az, hogy nem éltek vele, személyes problémájuk. Ennyi.Én hálás vagyok azért, mert sok közlekedő automatikusan közlekedik. Nagyon sok helyzetben többszörös sebességgel lehet elhaladni a többség mellett.
(Ha jobbra kanyarodáshoz száz méter a sor, az autópálya végén, Egy balra kanyarodással és megfordulással, percek alatt jutok át a megfelelő irányba. Ezt a manővert velem együtt, nagyjából 1,8 autó teszi meg átlagosan, zöldenként.) -
#51736960
törölt tag
Szerintem ez egy kicsit túlzás, elég csak "véletlenül" vállal belelökni picit abba, aki számodra nem szimpatikusan közlekedik. Ilyenkor még elnézést is szoktam kérni, hogy elvegyem az élét a dolognak.
Egyszer léptem át a határt, amikor egy nő kifejezetten bunkó módon állt be elém úgy, hogy meg is lökött és hátra sem fordult... pár lépés után összekoccintottam a bokáját, akkorát esett mint a szar -
kenwood
veterán
Nem biztos,hogy jo strategia.
Van ket olyan ismerosom is,aki teljesen atlagos testfelepitesu,kinezetu figura,csak 15-20 evig uztek kuzdosportokat (foleg kempo).
Abszolut kerulik a knofliktusokat,de ha mondjuk sietnek valahova,veletlenul megloknek,te pedig ramozdulsz,akkor biztos,hogy az intenziv osztalyon er veget a napod. -
Narxis
nagyúr
Én könyökkel meg táskával szoktam arcon kínálni a tolakodókat, volt már belőle anyázás meg megdöbbenés is. Ha másra nem arra jó, hogy észre vegye magát az illető.
-
szupermacs
veterán
-
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #78 üzenetére
"Tessék szép egyenletesen minden sávot feltölteni és az útszűkület valódi kezdeténél össze fűzni a két sort."
Csak ha ezt úgy csinálod, hogy a belső üres/később megszűnő sávban felveszed a külső/haladó sáv ritmusát és csak a végén sorolsz be, ahol a helyed lenne, akkor a mögötted lévők kiakadnak/dudálnak, hogy akadályozod a forgalmat, közben meg pont ugyanannyian tudnak átjutni és a végére meg kialakul a várva várt zipzár elv. De a legtöbb embernek nem ezzel van a baja, hanem simán pofátlan és zavarja, hogy nem hagyják beelőzni a sort.
-
#51736960
törölt tag
válasz
Hieronymus #78 üzenetére
Na pont így gondolom én is, csak az írói véna hiánya és az elfogyasztott sörök miatt én már nem tudtam ilyen szépen megfogalmazni
-
Kisgépkezelő
senior tag
Tulajdonképp közúton is így működik (működne) a dolog, legalábbis lakott területen kívül. Amíg nincs tele a szélső sáv, addig mindenkinek kötelező a jobbra tartás, de ha telítettek a sávok, akkor már nem. A gond ott van, hogy van a kalapos sofőr, aki akkor se menne ki a külsőbe, ha háromszor ki van táblázva, meg a németből 20 éves BMW-t óccsóért behozó gyerek, aki akkor is letolna a külsőbe, ha az tele van. A metrón meg úgy nézem, az utóbbi fajta nyert, és csúcsidőben is libasorban araszolnak az emberek a jobb oldal felé, csak hogy négyen felrohanhassanak.
-
nemlehet
őstag
A lépcsőn való közlekedésről: Én láttam egy dokumentumfilmet még jó régen ahol a mozgólépcső "feltalálójával" (vagy lehet már gyereke/unokája volt) beszélgettek és ott többször is mondták, hogy ez elvileg úgy lett kitalálva, hogy ugyan úgy sétál az ember a lépcsőn, csak a mozgás miatt jelentősen gyorsabban halad. Az egész azért lett kidolgozva, hogy a lépcsőknél lévő chokepoint-ok megszűnjenek, lévén a lépcsőn haladni nem lesz lassabb így mint a normális séta tempója.
Csak az ember lusta és elkezdett ácsorogni a lépcsőn, merthogy ez megy magától is. Ergo az csinálja jól, aki "siet". Persze megértem, hogy van aki öreg, meg nincs lába, meg rá jobban hat a gravitáció, de lássuk be nem csak ők ácsorognak.
A reptéri mozgó walkwayek sem azért vannak, hogy a 200 kilós zsírsertéseknek ne kelljen sétálni, hanem azért, hogy a csomagokkal ne 2 óra legyen elsétálni az egyik végéből a másikba.
-
Hieronymus
veterán
Néhány megjegyzés.
Én gyakorlott tolakodó vagyok a sorban állásnál, de!
Ha nem csinálnák a libasorba állást a mozgólépcsőn az utasok, sorban állás nélkül lehet átjutni a másik szintre.
Ha két ember fér el egymás mellett, akkor lépcső kapacitása majdnem feleződik.
Mindenki gyorsabban jut tovább, ha minden hely fel van töltve a mozgólépcsőn.Az emberek imádnak libasorban haladni, autóban is.
A vezetők többsége már akkor átsorol a továbbhaladó sávba, amikor meglátja az első, előjelző táblát.
Ezért nagyon hosszú sor mellett lehet elhajtani, a már majdnem üres sávban.Be sem szabadna engedni a megszűnő sávból senkit, az útszűkület kezdete előtt. Ha valaki beenged egy korai átsorolót, az legalább még egy autót maga elé enged automatikusan.
Ha több autót enged besorolni, valósággal megfagyasztja az illető a mögötte haladók mozgását.Tessék szép egyenletesen minden sávot feltölteni és az útszűkület valódi kezdeténél össze fűzni a két sort.
Ez a leggyorsabb továbbhaladási módszer.
Ha nem csináljátok az a ti bajotok, legfeljebb elmegyek mellettetek.A másik tipikus hiba, az átsorolás másik sávba, mert a két sáv eltérő irányba vezet.
A két sáv között még záróvonal van, amikor elkezdenek sávot váltani a járművek. Ötven méter közelharc. Utána még legalább 300 méter szabad szakasz, ami elegendő lenne lassulás és nyomorgás nélkül átsorolni mindenkinek. De nem. Hatvanas tábla mellett, huszonötről még fékez a vezető, mert a záróvonal végéhez érve, már a másik sorban akar haladni. Ha kell inkább lekoccolja az előtte haladót. Így legalább két sávot is le tud zárni tartósan. -
#51736960
törölt tag
De miért sorolnak ki korábban a megszűnő sávból? Mindenkinek el kell gurulni a végéig, ott pedig elvben minden második autó beenged egyet. Ez normális helyeken működik, el se hiszem, hogy ezt magyaráznom kell... Ismétlem, ez nem tolakodás, normális országokban ez a kresz része! (Itthon nem)
-
Eastman
addikt
Én az áruházi mozgólépcsők sokszor fordított menetirányát nem értem. A Fehérvári úti vásárcsarnoknál pl. mindenki rögtön keresztezi egymást a krézi és guruló csomagokkal az utcai/bejárati jobbra tarts után. Mi lehet a magyarázata? Jobb oldalon mennék fel, baloldalon le, a logikám szerint. MOM Parkban OK az irány, de azt meg havonta javítják. Fszér' ez a nagy misztérium a mozgólépcsők körül?
-
kenwood
veterán
válasz
#51736960 #69 üzenetére
Azert,mert sorban allnak ki eloled az emberek,kiurul a savod,majd megelozod azokat,akik kialltak eloled.
Sok olyan embert ismerek akik hozzad hasonlo enkozpontuak.
Az a durva,hogy meg vannak gyozodve rola,hogy aki tiszteli embertarsait,es nem hasznal ki minden kiskaput,az nem is eltrevalo. -
Rive
veterán
válasz
szupermacs #67 üzenetére
De mindenki később éri el a célját azért, hogy 3-4 ember TALÁN időben
Pedig nem.
A topikban elég egyhangú egyetértés uralkodik abban a tekintetben, hogy ha tömeg van, akkor a teli lépcső a kivánatos.
Ha nincs tömeg, akkor a jobbra sorolás nem befolyásolja a lépcső használatát => ilyenkor senki se késik. Csak épp tisztelettel van a sietős emberekre. Akik épp ugyanannyira valódi okkal sietnek, mint ahogy a többiek nem. -
#51736960
törölt tag
Ööö, én mindig elmegyek a megszűnő sáv végéig, és ott rakom ki az indexet, csak azt nem tudom, hogy ez miért bunkóság? Az a többiek problémája, hogy mindenki az "élő" sávban tülekszik, és 100 méterrel a megszűnés előtt kéredzkednek be...
Tudod, zippzár elv, máshol kiválóan működik.szerk: és még le is baszod a normálisan közlekedőket. Nagyon kérlek, ha nyugaton autóba ülsz, ilyet eszedbe ne jusson csinálni, mert hülyének néznek.
-
kenwood
veterán
válasz
#51736960 #66 üzenetére
" de szerintem a mozgólépcsőnél nincs konkrét sor"
de van,csak tomegek setalnak be a sor melle,es igy alakul ki a tolcser.
Ha a fal es kozted legalabb ket ember van,es nem tudnak gyorsabban haladni,mert elottuk is osszefuggo embertomeg van,akkor oket te mar nem elozheted meg.
Ha megis megteszed,ugyanaz,mintha beallnal ele a kozertben.
Vagy amikor valaki kocsival halad a kulsoben,meglatja a megszuno sav tablajat,es ahelyett,hogy besorolna,tol egy koveret,majd beszurja orrat ott,ahol konkretan meg is szunik a sav.
En minddig le szoktam baszni jobbegybol azokat a soforoket,akik az ilyeneket beengedik.
Inkabb megtorom a kocsit,de ne az en hatamon kapaszkodjon fel. -
#51736960
törölt tag
Mindenki máshogy látja, de szerintem a mozgólépcsőnél nincs konkrét sor, mint egy teszkóban, így nem is számít tülekedésnek, ha valaki oldalról érkezik. Én legalábbis nem szoktam ezzel foglalkozni, de ha valakinek van kedve sorba állni tőlem megteheti.
Teszkóban és egyéb helyeken természetesen nem állok be senki elé, úgy könnyen lehetne ellenségeket gyűjteni az biztos -
kenwood
veterán
Engem a jobbra tartas annyira nem zavar,mint az,hogy nem tudok feljutni a lepcsore,mert azok,akik mogottem jottek,folyamatosan pofatlankodnak be oldalrol.
Van,hogy tenyleg szamit az az 1-2 perc,es nem is a sajat hibadbol kell sietni,de ez a te problemad,es nem mindenki mase,aki korulotted utazik.
Tescoban sem allsz be mas ele,hiaba megy a vonatod. -
válasz
janeszgol #63 üzenetére
Én spec sikítófrászt kapok ha bejönnek a személyes terembe. De a csóróság nagy úr, nem mindenkinek van pl autója.
Az meg hogy "elvárják" tőled h merre és hova állj éppen olyan érv, mintha azt kérdi vki, h miért nem képes vki elengedni mást aki siet. Matekban az ilyet az egyenlet mindkét oldalán egyszerűsítéssel eltüntetikMOD
most jutott eszembe , hogy nem mindenkinek lehet saját metrója
-
janeszgol
félisten
-
válasz
janeszgol #59 üzenetére
Ez a sarkítással önigazolás meglehetősen ... komolytalan. Csak rákos, kutyájukat sétáltató, bármelyik pillanatban megszülő, féllábú nyugdíjas nénik vannak a mozgólépcsőn...
Meg a "sietni" "rohanni" meg mindenféle kifejezéshez ragaszkodás is. És ha vki nem rohan csak nem bírja szagolni a tömeget? Esetleg retteg tőle v a bezártságtól? Na? Én is tudok sarkítani -
-
66zio
aktív tag
Igen, számíthat ez a 5-10másodperc plusz, de szerintem ha megszünne a heringezés akkor mondenki nyerne vele. Most az megy, ha szerencsés vagy akkor a sor elejére tudtál állni, ha nem akkor lent várhatsz mert mindenki egyesorba áll.. Mégegyszer mondom, hogy kevés embernél nem baj, sőt jó ez a jobbra tarts.
-
ricinus13
senior tag
Sokakkal ellentétben maximálisan egyetértek veled. Nekem is sokszor az az 5-10 mp számít hogy el érem-e a vonatot ami óránként jár. És nem tudok az előző metróra felszállni mert nem engednek ki a laborból/gyakorlatról emiatt előbb. Kelenföldön meg nem szívesen időzök semennyit szívesen, próbáltak már meg kirabolni a kátrányos helyzetűek.
-
kemotox
addikt
válasz
szupermacs #53 üzenetére
Tehát ha van hely elmennie annak, aki siet, akkor valójában többen fognak késni, OKÉ.
-
janeszgol
félisten
De a metró nem óránként jár. Előbb el kell kérni magad.
Ezt a jobbra tarts dolgot én is utálom. Értelmetlen. Egyszer nézzetek vissza. Zombik utaznak némaságban jobbra tartva.
Régebbre nem emlékszem ilyenre. Olyanra viszont igen, hogy egy futó ember át volt húzva. Most meg forgolódnak az emberek, hogy beszélgessenek, ami veszélyesebb. Pláne, amikor kutyát/gyereket cipelnek fel. A nagy hátizsákokról nem is beszélve. Egy utazó hátizsák szélesebb az embernél. -
Jhonny06
veterán
válasz
szupermacs #43 üzenetére
Mint említettem, pont csak annyit számít, hogy eléred-e az adott járművet, vagy sem.
-
Chaser
legenda
Pedig a korrekt eljaras az lenne, hogy a mellette levo sort kozepen megfelezi,es a sorrendet megtartva mennek at az emberek. - és ezt komolyan is gondolod?
tudod, elsőkből lesznek az utolsók, utolsókból az elsők
mecsoda' problémáid vannak, nem rémlik hogy engem nagyon beelőznének mozgó lépcsőn vagy bárhol, de ha úgy van akkor egészségére az illetőnek
-
szupermacs
veterán
Szerintem az emberekben már kialakult egy olyan érzés, hogy nem szeretnének egyedüli utasként egy másik egyedüli utas mellé beállni arra az időre, amíg felérnek/leérnek a mozgólépcsőn. Én sem szívesen csinálnám, de az viszont zavar, hogy barátokkal, vagy barátnőmmel nem állhatunk egymás mellé. Valakinek előre, vagy hátra kell állnia a 3-4 rohanós ember miatt és hátat kell fordítani a másiknak (mert nem lehet háttal utazni).
-
FF23
senior tag
Közben utánaolvasgattam. Régen tényleg az volt a rendszer, hogy mozgólépcsőn nem futunk, nem tolakszunk, kapaszkodunk. Nem is emlékszem, hogy különösebben téma lett volna (egy-két barom persze mindig van).
Ezt a jobbraállós marhaságot gondolom később találta ki valami külföldöt megjárt p@cs, és mert küffődön ez van, az biztos jó. Nem tudni miért, de biztos. Lassabbnak lassabb, fölfelé amúgy sem sokan lépcsőznek, de a néha egy-egy sietős miatt szívjanak lent százak a csúcsban.
Mennyivel gyorsabb pl. így [link] -
válasz
szupermacs #43 üzenetére
Nem arról van szó, hogy szerinted mi a helyes, hanem arról, hogy ezt milyen formában fejezed is. Az "Aki a mozgólépcsőn bal oldalon rohan fel/le az egy baromarcú seggtitán." mondatból annyi aggresszió sugárzik, hogy az egy pillanatra sokkolt.
-
szupermacs
veterán
,,mindenki köcsög, aki mást gondol, mint én vagyok"
Ilyet nem olvastam, de ha gondolkodik egy kicsit az ember, akkor rájön, hogy semmit nem nyer azzal, hogy rohan a mozgólépcsőn. Párszor én is kipróbáltam, hogy elsőként felszálltam a mozgólépcsőre és felrohantam a Moszkva téren. A mögöttem levő 5-6 méterrel volt mögöttem. Ezért rohanjon és fáradjon el az ember, hogy ezt a pár métert nyerje magának?
-
Az azért elég sokat elmond, hogy a mozgólépcsőn való sétálásról beszélve előjött az, hogy "mindenki köcsög, aki mást gondol, mint én vagyok" meg egy adag buta rasszizmus is.
Kicsit le kellene lazulni, nem?
-
szupermacs
veterán
Késő este is szoktam annyit várni az utolsó HÉV-ekre. Ki lehet bírni. Akkor mondjuk már nyűgös vagyok, mert szívesen aludnék, de délután nem. Néha közbejön más program és órákkal később érek haza. Az olyan programokat se mondom le arra hivatkozva, hogy bocs, de én most haza akarok már érni. Szerintem ennyi mindenkinek belefér, aki 8 és 16 óra között dolgozik, vagy úgy általában 8 órás műszakban és nem az utolsó járatot kell elérnie.
Megállok, vagy leülök a megállóban, zenét hallgatok, előkapom a telefont és cikkeket olvasok/netezek, vagy elszívok egy cigit. Vagy beugrok a közeli boltba, ha kell valami. El lehet tölteni hasznosan és szórakozva is azt a kis időt, amíg az ember vár. Lehet csak az a bajom, hogy szeretek nagyon kényelmesen élni és kényelmes tempóban sétálni. -
Kisgépkezelő
senior tag
Fölfele szerintem sok értelme nincs annak, hogy 4-5 sietős ember miatt a többi 200 egymás hegyén hátán álljon a lépcső alján, míg végre be tud sorolni egyesével. Az, hogy angliában ez így megy 30 éve, sem azért van mert olyan kulturáltak, hanem azért, mert a "gyarmatiak" nem tudták kiszámolni, hogy ha 2x olyan gyorsan halad a tömeg, akkor a sor végéről hamarabb felérnek, mintha fele akkora lenne a tempó de ők megelőzik a sor negyedét. Minden hülyeséget nem kell azért átvenni.
-
Jhonny06
veterán
válasz
szupermacs #35 üzenetére
~10 - 13 között és este is fél óránként jár a szentendrei HÉV. For your kind information. De ha te szívesen ülsz ennyit a megállóban, akkor hajrá, nem kell rohanni.
-
szupermacs
veterán
Aki a mozgólépcsőn bal oldalon rohan fel/le az egy baromarcú seggtitán. Értem, hogy reggel kurvára fontos elérni a metrót (mert a következő másfél perc múlva jön) vagy a villamost (ami 3-4 percenként jár) vagy a HÉV-et (ami 5-6 percenként jár). Nem késhet el a paraszt a melóból. Egyik sem a 20-ból, aki a nagy táskával vagy a nagy kabát miatt oldalbakúr, mert kurvára fontos a rohanás.
Délután is rohanni kell haza, mert ki ne szeretne percekkel hamarabb hazaérni? Megváltozik az életük, ha mondjuk 5 perccel hamarabb ér haza és veri le a doboz sört a tévé előtt, vagy tolja meg az asszonyt. Sietni kell, nem tagadom. Fontos a rohanás a mozgólépcsőn, tény (lol, nem).Reggel és délután sem rohanok. Reggel elindulok korábban, hogy a cigi miatt lekésett HÉV-et se bánjam, mert elérem a következőt. Délután ugyan ez a helyzet, de melóból nem indulok korábban. Mindig marad 5 percem elszívni egy cigit. Akinek óránként jár a vonat/busz, annak oké. De nem hiszem el, hogy mozgólépcsőnvalótaszigálósrohanás nélkül nem tudja megoldani a pontos érkezést.
Ahogy fentebb is írták, tölcsérszerűen állnak az emberek a mozgólépcső alján/tetején. Amióta mindig be kell mutatni fent a bérletet, vagy csak 1 lépcső működik és lentről mész, mindig ez van. Nincs érkezési sorrend. Engem is zavar, ha bevágnak elém. De azon a milliszekundumon nem fogok idegeskedni, nem érdemes.
Az már annál is jobban zavar, ha a villamos ajtajától 1 méterre állok amikor beérkezik, nem megyek közelebb, hogy le tudjanak szállni, de valaki azért is befurakszik elém. Olyankor meg megy a kellemetlen szemforgatás és nyögés, mert leszállni nem tud az utas, felszállni meg nem tud a paraj.
Vagy amikor elém vág egy olyan ember, aki 1-2 megállót megy, szépen befurakszik a kocsi közepébe és én, aki 10 megállót megy, megáll a lépcsőn az ajtóban. Volt már olyan, hogy nem a lépcsőn, de az ajtótól 1 lépésre álltam fent és a paraszt aki bevágott elém magyarázott, hogy miért nem szállok már le vagy mozdulok. Azért, mert ha 1 megállót mész, ne tolakodj be és elégedj meg az ajtóval. Utazási kultúrát nem ismerő nyomorultakból áll az egész város.
Másik kedvencem, amikor mami a tankjával már tolakszik fel én meg próbálnék leszállni.Barátnőmmel sokszor beszélgettem arról, hogy hittan meg egyéb sok hulladék tantárgy helyett az utazást kellene tanítani az embereknek. Még olyan is eszembe jutott, hogy évente vizsgázzon az ember és ha nem megy át, fizessen többet a bérletért.
-
Jhonny06
veterán
"Mert azzal a 10-20 másodperccel amit nyer.. az miatt van meg a lelki békéje."
Nekem sokszor 5mp híja, hogy lekésem/elérem a hévet, majd 30 percet (konkrétan, igen) várok a következőre. Akkor sokat számít, hogy mennyire megy a bénázás a mozgólépcsőnél, én meg tudok-e haladni. De köszi, hogy helyettem is gazdálkodsz az időmmel.
-
kenwood
veterán
Gondolj arra,hogy sem magadat,sem azt akihez mesz nem tiszteled meg azzal, hogy pontos vagy.
A menetidot nem kell pontosan megsaccolnod, mert uriembernel alap,hogy minimum 10 perccel elobb erkezik.Ha 10-30 perc tartalekot hagysz a tervben,akkor nem kell anyaznod azert,mert egy perccel elotted ment el a busz.
Boven odaersz a kvoetkezovel is.
Gondold at,hogy miket szoktal csinalni az indulas elotti percekben.
Mert nyomkodnod az F5-ot egy olyan forumon,ahova 1 oraja nem irt senki,biztosan nem fontosabb a pontos erkezesnel -
Azt gondolom hogy itt összetettebb a dolog mint csak az hogy vki siet. Nekem pl nincs órám már évek óta. Vagy megvárnak vagy nem. Viszont szeretek sétálni(nem rohanás) a lépcsőn, mert jól esik a mozgás a sok napközbeni ülés után. Természetesen nem másokon keresztül, de ha nekem erre van igényem, akkor most én is hulladék vagyok?
-
Gdi
senior tag
Régen metróztam Pesten, de kb amikor mentem 2005-2013 között valamikor így nézett ki a helyzet a 3as vonalán:
Járatonként volt kb 4-8 ember, aki lépcsőzött lábbal is. Lent meg hatalmas bolyban lökdösték egymást az emberek, hogy egyesével felférjenek. Volt aki birka türelemmel tűrte, volt akin érezhetően zavart. Pláne amikor oldalról bevágódtak elé, a ellenkező iránya közlekedő szerelvényről érkezők.2014-15 volt olyan (munkaidő után), hogy szinte nem is sétáltak, ott pangott kb üresen (azért nem teljesen, mert voltak akik párosával álltak) a bal oldal. Szerencsére nem volt lent sem tumultus.
De azért én sem szeretnék kétszer több időt lent tölteni abban a kriptában, mert meg kell várni pár kivételes hópelyhet.Ellenben számomra egy pozitívuma van a dolognak:
Képzeljétek el, mi lenne, ha kétszer annyi ember özönlene fel egyszerre. Néha így is keringőzni kellett, de így legalább le van "fojtva" az áradat.Hozzáteszem ez csak saját tapasztalaton alapul, és nem is annyira up to date.
-
Phvhun
őstag
Nem olvastam el se a cikket se a kommenteket, szóval bocsánat ha beböfögésnek tűnik amit írok.
Olvastam valahol, hogyha nem lenne ez az egész kettésorolás dolog, hanem meg lenne tömve a lépcső, akkor mindenki sokal gyorsabban felérne.
Nem a nyilvánvaló 2×-es sebességgel, ami amiatt van, hogy a lépcső ember sűrűség 2× akkora, hanem az a kavarodás, ami alul van, hogy ki hogy merre álljon is megszűnne, és mondjuk 2,5× lenne a sebesség, szóval szerintem az lenne a helyes megoldás.
Az meg hogy van aki siet, és amiatt érjen fel mindenki lassabban azért rossz gondolkodásmód, mert saját példámból tudom, hogy mindíg késésben vagyok és mindíg mindenhova sietek.
Viszont az hogy a metró lépcsőjén is fel akarok szaladni az csak egy tünet, az igazi hiba a gépezetben ott van hogy helytelenül becsülöm meg mennyi idő elérni valahova, szóval szerintem az emberek helytelen becsléseit, a gondolkodásmódjukat itt kellene megváltoztatni.
Szerencsére vannak erre egyre jobb eszközök, a google maps már elég jól becsül, és a bkk járatai is egyre pontosabbak, de ha egyszer nem tartom be a saját magam által kitűzött indulási időpontot, akkor már megint értelemszerűen én vagyok a hibás.
-
-
"Amióta vannak egyesek akik elkezdenek fel-/le- lépcsőzni lábbal is, és átlöknek a másik mozgólépcsőre, ha nem férnek el tőled.
Mert azzal a 10-20 másodperccel amit nyer.. az miatt van meg a lelki békéje."
Egy időben rengeteget metróztam Bécsben (ott teljesen standard és jól működik a jobb oldalon áll - bal oldalon megy rendszer) és utána a budapesti káosz az tényleg sokkolóan balkáninak tűnt (meg persze a metrókocsik, amiken a festék tartotta össze a rozsdát).
(És akkor az állandó, tapintható frusztrációt még nem is említettem.)
-
Kasya
nagyúr
Babakocsis, keretes öreg es tsi. elnyomás alatt vannak ugy mond, nagyon nem megértőek az emberek...nem gondolnak másra, csak arra, hogy pont elé kerüljenek. Ugyanez a varosi autos kozlekesben is tapasztalhato, ahol max egy ket kocsi elonyert kepesek veszelyhelyzetet okozva elozgetni.
A jobbra tarts szerintem tomegben is mukodne, nyugaton nem tapasztaltam tul nagy gondot belole.
Ja, még egy. A mozgólépcső végén mindig beáll a tömeg. Ha valaki tép is föl (le), amint lelép a lépcsőről, bambán megáll körülnézni.
Na igen... -
lkristóf
senior tag
-
kenwood
veterán
Kezd osszemosodni a lepcsore feljutas,es azon kozlekedes :
Ha mar fent vagyok,es nincs tomeg, mindig jobbra allok.Ha pedig kiszallok a metrobol,beallok a sor vegere a lepcso elott,akkor elvarom mindenkitol,hogy ne csinaljon tolcsert a sorbol,mert en is sietek,csak en nem vagyok paraszt,hogy befurakodjak masok ele.
Ez is csak tomegben jatszik,igy a totyogas miatti beelozesrol szo nem lehet,mivel nem egy embert kerulnek ki ezkj,hanem egy osszefuggo massszat,a a tomeget,aminek a vegen lenne a helyuk. -
kemotox
addikt
Bezzeg Afrikában azokat a sorokat mind megehetnék
-
sanzi89
addikt
Visszaköltöztem vidékre, problem solved.
A metrón mostantól mindenki úgy tapossa agyon a másikat, ahogy neki tetszik.
-
Jhonny06
veterán
cipzár-elvről hallottál-e már?
-
Rive
veterán
Ahogy volt már, a jobbra tarts csak akkor okés, ha épp nincs tömeg.
Amúgy engem az zavar, hogy ha épp van egy babakocsi a sorban, akkor mindig akad egy lüke, aki be akar állni közvetlenül utána. Pedig pont babakocsit letolni a fent/lent jellemzően beállt tömeg ellenében nem egy triviális ügy. Szóval ilyenkor illő kihagyni minimum 3-4 lépcsőt. Akkor is, ha tömeg van.
De olyan is rendszeresen akad amúgy, aki babakocsi mellett akar 'jobbra tarts' alapon elszelelni.
Ja, még egy. A mozgólépcső végén mindig beáll a tömeg. Ha valaki tép is föl (le), amint lelép a lépcsőről, bambán megáll körülnézni.
SP!T : Mindenki siet, ennyi erővel én is minden alkalommal végigfutok és akkor jogosan használom a szabadon hagyott helyet?
Igen. Ha van hely, akkor jogosan használod. Arra van, hogy siethess. Te is, más is. -
A pénztáros sorbánállós dolgot utálom én is. Viszont a mozgólépcsőn sosem értem ezt a jobbra állok dolgot (vagy nem erre gondoltál?). Persze betartom, mert mindenki így csinálja, nem akarok paraszt lenni.
De valaki elmagyarázhatná mégis mi a franc értelme? Nekem senki ne futkorásszon a lépcsőn bal oldalt. Mindenki siet, ennyi erővel én is minden alkalommal végigfutok és akkor jogosan használom a szabadon hagyott helyet? -
petipetya
nagyúr
A boltban sosem állok át ahhoz a pénztárhoz, amelyet frissen nyitnak meg. Ugyanis mindenki fejvesztve rohan oda, így 2-3 ember mindig kiesik előlem a sorból.
-
Kasya
nagyúr
A boltban inkabb az zavar, hogy mindenki veszett mod indul meg az uj kassza fele, hogy veletlen se kerujon egy ember se ele, ha nem muszaly... Ertem, hogy rohano vilagban elunk, de igen, itt nincs megertes, sajnos.
Azonban a mozgolepcsonel pont nem a "tolakodas" zavar. Ott mindenki a sajat tempojaban megy elore. Sokszor amit latok, hogy az emberek toporognak (foleg az idosek), nem hogy nem lehet kivarni, de nem is esszeru. Siman lelehet kesni egy atszallast, indulo jaratot.
Ugyanakkor nagyobb gond az, hogy a jobbra tarts elvet senki sem ismeri a mozgolepcson. Ugy megallnak kozepen, szeleken, ossze-vissza, mintha nem mukodne a labuk. En meg mennek fel/le... -
#51736960
törölt tag
Szerintem nem hülyeség: aki nem siet, álljon jobbra, aki siet az szaladjon a bal oldalon. Nem olyan nehéz ez, a jobbratartás is így működik a többsávos utakon. (Legalábbis így kéne működnie...)
A posthoz annyit tennék hozzá, hogy szerintem a mozgólépcsőnél nincs direkt sor, az én értelmezésemben "tölcsér" alakban állnak az emberek, aztán a zippzár elvnek megfelelően besorolunk a lépcsőhöz.... kábé mint a karámba visszatérő birkák
#10: ha sokan vannak, én sem erőltetem a dolgot, mert olyankor fullon van a mozgólépcső amúgy is, de ha egy szellős délelőtt két paraszt álldogál egymás mellett, akkor bizony egy "elnézést, szabad?" kíséretében arrébb tolom a baloldalt álldogálót.
-
updog
őstag
Még a boltos példát meg is érteném, régen én is puffogtam, hogy rohaggyanakmeghogymostálltakbeasorbaénmegmármiótavárok, de szerencsére megtanultam a Lol Idgaf-ról (
) (svéd pszichológus, aki a lesz*arom tablettát kifeljesztette) elnevezett I.D.G.A.F módszert. Kb. ugyanannyiszor előfordul hogy pont én tudok átállni az új sorba, mint ahányszor már pont nem tudok átállni oda. Csak nyilván ezt az emberek már nem értékelik.
A mozgólépcsőn meg: mindig lesz, aki bevág eléd, mindig lesz, aki a jobbra álló tömeg mellé egymagában beáll balra, mindig lesz, aki átfurakodik rajtuk, és mindig lesz, akit a fentiek bármelyike zavar. Emiatt nem érdemes felverni a vérnyomásod.
(#4) 66zio amikor a teli metró kiürül akkor ne próbáljunk már egyes sorba állni. dehát ki is van írva hogy így kell!!44!négy
Akkor minek gondolkozni?
(#6) FF23 Mióta van ez a jobbra kell állni izé? szerintem elég régóta, Bp.-n mióta az eszemet tudom ki van írva, de nemzetközileg is eléggé elvárt dolog hogy sztendrájt. Pont ezért van millió cikk róla a neten, hogy mennyivel hatékonyabb (lenne) ha két oszlopban állnak az emberek és úgy mennek fel, minthogy egy oszlop áll jobb oldalt, 1-2 sietős elmegy bal oldalt, a lépcső alján meg tobzódik mindenki mert nem halad a tömeg.
-
66zio
aktív tag
Engem a mozgólépcsőn jobbra álljunk indegesít fel. Mármint nem amikor egy egy kósza lélek utazik rajta, mert akkor hasznos. DE! amikor a teli metró kiürül akkor ne próbáljunk már egyes sorba állni. Sokkal hamarabb fel lehet érni kettessével. Az elején még menni szokott aztán megjelennek a herok akik kihagynak egy sort. Persze ha egy ilyen megjelenik hirtelen mindenki elkezd úgy állni. Lent persze még embertömeg. Annyira beleverték ezt az állj jobbrát az emberek fejébe, hogy akkor is ezt csinálják amikor nem kellene.
-
Rive
veterán
- mer' nem működik. Egy egysoros felállásban tíz emberből négy botorkálni fog: háromnak átlag alatti, kettőnek átlag fölötti elképzelései lesznek a követési távolságról, valamint lesz négy, aki toporzékol, beszól és taszigál.
- de sok időd van ilyen marhaságokon idegeskedni...
-
DE: igen, itt is igy működik. Én viszont ezen nem akadok ki.
-
Matada2.3
veterán
Szerintem ez egy mélyszocializációs kérdés. Ezen csak a generációváltás segíthet, talán az Y-osok. Minden esetre szerintem ez nem csak itthon van így, hasonló értékrenddel rendelkező országokban is jelen lehet ez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Papíron már készül a PCI Express 8.0
- Crypto Trade
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3043, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! HP ProBook 430 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gar
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest