Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Plazmacucci #183 üzenetére
H3936
wtf?
-
dezz
nagyúr
Ha a PCIe CPU felőli oldalán lenne az oka a 8 GB/s (PCIe 2.0-ával) helyetti 5,5 GB/s-nek, akkor a renderelés közbeni main ramos textúra beolvasásnál sem menne fölé, ami értelmetlenné tenné a PCIe 3.0-át és nagyrészt még a 2.0-át is... Már ha valóban DMA-t használ a CUDA-s rutin és áttöltés előtt nincs egy kis CPU-s konvertálás. Inkább utána/közben GPU-val. Vagy egyszerűen lassú a GPU-s VRAM texture write, pl. mert az csak egy csatornán megy...?
-
lenox
veterán
Nem tudom mit akarunk kihozni belole, egy sb-s gepben ha gpu-ra feltoltesrol beszelunk egy gtx 580-nal pl, akkor legyen mondjuk 18 GB/sec savszel a cpu ram-nal, 192 GB/sec a gpu ram-nal, 8 GB/sec a buszon, ki tudja, milyen bottleneck van meg kozben itt-ott. Ki lehet valasztani, hogy akkor mehetne 18 GB/sec-kel, de akkor miert nem mindjart a 192 GB/sec-et valasztod? Nyilvan egyik sem jo semmire, hiszen a busz meg kozben 8-at tud. Csak mert ha ahhoz a scenariohoz hasonlitod, hogy apu van, es ott kell masolni a cpu es a gpu altal lefoglalt memoria kozott, akkor ott copy van, tehat nem lesz 18 GB/sec, csak 9. Persze ha meg ahhoz hasonlitanad, hogy idealis esetben nem is kene toltogetni, csak atirni a pointert, akkor annak meg nem is lesz ertelmezheto savszelessege.
-
-
dezz
nagyúr
Lehet, bár akkor 9-et is kellene írnia. Mindegy, a DMA-zásnál csak olvasás van, így 2x tempóban is mehetne, és adott esetben megy is, pl. a CUDA-s textúra-update-hez képest... Amikor nem kell kiírni a VRAM-ba a textúraadatot (pl. renderelés közbeni beolvasás a main ramból [Mi is ennek a neve? Valami xxx-texturing.]), akkor a PCIe, a main ram és persze az NB áteresztőképessége a szűk keresztmetszetek. Az utolsó lehet még ludas, de normális esetben nem rajta múlik.
-
lenox
veterán
-
eXodus
őstag
válasz
VaniliásRönk #178 üzenetére
Mennyit álmodozhattak azon h megatextúrával mekkora wow világot lehetne létrehozni....
-
dezz
nagyúr
"Jo, de ez nem olvasas vagy iras kulon, hanem masolas. Ott meg amikor kijon a 12 GB/s-es masolas, akkor az 6GB/s olvasast es 6 GB/s irast jelent, nem? Everest/Aida-nal tudtommal igen."
De, olvasás és írás. Ilyen körülmények között pl. AIDA64-ben ~18 GB/s a másolás. Nem tudom, hogy számol amúgy, szerintem valós adat.
-
eXodus
őstag
válasz
VaniliásRönk #170 üzenetére
"I was looking at the picture of the id software team toasting each other during Rage's launch the other night. Now we know what they were doing when they should have been optimizing the game for PC's..."
steam fórum -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Plazmacucci #171 üzenetére
A Crysis 2 és a DNF végre kap egy új kihívót.
Azért elég kemény ez a 2011-es év. Csupa szar játék, és néha feltűnik egy-egy jó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #170 üzenetére
Mert sokkal könnyebb fix szinkronizációt csinálni. Nem kell, csak a hibalehetőségek jelentősen redukálódnak.
-
válasz
VaniliásRönk #170 üzenetére
"Vajon ez lesz az o Daikatanaja?"
Azt nem tudom, de új mérföldkő a bukták között meglesz
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ha kontarok irjak a jatekot, altalaban nem a VSync a legnagyob problema. Biztosan lama kerdes, de miert kell egy fix ertekre szinkronizalni?
A Rage egy rakat kaki ahogy van, en 16:9-es Youtube videot neztem (remelhetoleg 16:9-es felbontason keszult) es az is torz volt, szoval a jatek a sajat "nativ" febontasan is bantoan deformalt kepet ad. Bele se merek gondolni hogy nezhet ki 5:4-ben...
Egyebkent Carmack ugy halalta meg az AMD segitseget, hogy a kodhulladeka el sem indul a legfrissebb hivatalos Catalysttal, es a Hotfix meghajtoval is mindenfele nyugje van. Tele van a net a legkulonfelebb bugokkal. Szerintem csak azert pocskondiazza a dGPU-kat, mert megint bakot lott, de ezuttal igazi nagyvadat. Vajon ez lesz az o Daikatanaja?
-
Recon666
Közösségépítő
A Sima Sandy Bridge CPU csaladdal is voltak gondok, most evvel is, nem lessz ez jo hosszu tavon az Intelnek.
-
lenox
veterán
Nincs közben/előtte valami konverzió, GPU-val, vagy éppen CPU-val? Vagy véletlenül nem GPU-specifikus? Tehát, hogy adott GPU-n vacakul van megoldva a PCIe->GPU->VRAM átvitel.
Hat en ezt eleg sok nvidia (quadro 6000, quadro 4000, tesla 2050-2070, gtx 590, gtx 580 stb.) es par amd (5870, 5770 - ezek mac-en) kartyan neztem cudaval es opencl-lel, hp z800-on, mac pro-n, 6 GB/sec folotti atvitelt semmi nem produkalt, legtobbszor sajat koddal, de az nv-nek is van ilyen tesztprogramja, ez viszonylag jol van definialva, hogy hogyan lehet a leggyorsabb atvitelt elerni, mert amikor a kartyan belul mar majdnem 200 GB/sec van, akkor nyilvan erdekes, hogy mi a max sebesseg, hogy a leheto legkisebb legyen a bottleneck a fel-le toltesnel. Bevallom, nem neztem utana, hogy miert nem 8 GB/sec, orultem, hogy nem 1.5-2, mint amit opengl-lel el lehet erni.
Nos, lehet, hogy arról szól az egész, hogy játékokban bizonyos esetekben elkerülhetetlen, nem?
Hat ha a jelenlegi opengl-lel csinalnja az ember, akkor gondolom igen, en csak azt mondom, hogy ezen nem az x86 virtual mem licensz fog segiteni.
Nem úgy... Pl. a DDR3-1600 max. olvasási sebessége 12,8 GB/s és az irási sem sokkal kevesebb, és ez még procival is megközelíthető.
Jo, de ez nem olvasas vagy iras kulon, hanem masolas. Ott meg amikor kijon a 12 GB/s-es masolas, akkor az 6GB/s olvasast es 6 GB/s irast jelent, nem? Everest/Aida-nal tudtommal igen.
-
dezz
nagyúr
"DMA-val."
Nincs közben/előtte valami konverzió, GPU-val, vagy éppen CPU-val? Vagy véletlenül nem GPU-specifikus? Tehát, hogy adott GPU-n vacakul van megoldva a PCIe->GPU->VRAM átvitel.
Vélhetőleg, ha az utolsó állomás hiányzik, akkor jóval gyorsabb a dolog, különben nem sok értelme lenne a PCIe 3.0-nak, de a még a PCIe 2.0 sem lenne túlzottan kihasználva...
"Azt kerulni kell, amennyire csak lehet"
Nos, lehet, hogy arról szól az egész, hogy játékokban bizonyos esetekben elkerülhetetlen, nem?
"Ha ezt is ugy szamolod, hogy 5.5 GB olvasas, 5.5 GB iras, akkor ez is 11."
Nem úgy... Pl. a DDR3-1600 max. olvasási sebessége 12,8 GB/s és az irási sem sokkal kevesebb, és ez még procival is megközelíthető.
(#165) Abu85: 64 Hz? Az meg hogy, miért?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #163 üzenetére
A WDDM 1.1-ben a Vsync kontrollja a fejlesztőé. Egy csomó játékhoz nem készül korrekt implementáció, amit régen driverből lehetett javítani, de most nézni kell ahogy lagos az egész. Sokszor az a probléma, hogy a konzolról átemelt játékot 50 vagy 64 Hz-re szabják, de PC-n 60 Hz-re csinálsz VSync-et, vagy 30 fps-re double Vsync-et. Ez szopást jelent konkrétan.
A Rage PC-n 60-as FOV-ot használ, míg konzolon állítólag 80-ast. Eredetileg 90-esre tervezték, de a lassú megatexture streaming miatt PC-n és konzolon is megy a trükközés. Sajnos a fix fov 16:9-re van szabva, szóval 4:3-ban, 5:4-ben és 16:10-ben torzul a kép.
-
lenox
veterán
DMA-val.
Meg aztán nem csak a sustained rate számít, hanem ha sok kis írásról van szó.
Azt kerulni kell, amennyire csak lehet, ezert mondom, hogy en egy kernellel csinalnam az update-et, akkor csak egyszer van overhead. Nyilvan ha egy egysegben csak 1 pixel van, akkor ez sem fog mukodni, de a megatexturing azert nem errol szol.
Hááát, annak inkább 10+ GB/s kellene lennie.
Ha ezt is ugy szamolod, hogy 5.5 GB olvasas, 5.5 GB iras, akkor ez is 11.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Biztos leegyszerusit dolgokat a fejleszto szamara, de a fix. 60Hz szerintem akkor is beteg.
Milyen problema van a VSync-kel? En teljes megelegedessel hasznalom.
(Egyebkent nekem valami nagyon bantja a szememet a Rage latvanyvilagaban. Csak az atfogott szogtartomany van elkarmolva vagy valami mas trukkozes van?) -
dezz
nagyúr
DMA-val ennyi, vagy CPU-val? Elvileg az elsővel PCIe 2.0-án 8 GB/s, 3.0-án pedig DDR3 típustól függően up to 16 GB/s mehetne át... Szerintem ez meg is valósul, ha a GPU olvassa innen a textúrákat. Valószínű ezt célozzák a szóban forgó esetekben is. (dGPU-nál - IGP-nél meg persze a másolgatás mellőzését.)
Meg aztán nem csak a sustained rate számít, hanem ha sok kis írásról van szó.
"cpu mem-en belul sem masolsz sokkal gyorsabban"
Hááát, annak inkább 10+ GB/s kellene lennie.
-
selejt chipset, selejt ssd, selejt processzor.
intel minőség
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #137 üzenetére
A limitált jelenetsebesség a szinkronizáláshoz egy nagyon jó koncepció. A manapság általános Vsync problémákra teljesen immúnis. Az egyetlen gond akkor van, ha a kijelző nem támogat 60 Hz-es frissítést, de erre gyakorlatilag zéró esély van.
(#143) lenox: Nem feltétlenül szükséges hozzá x86 licence, mert az I/O virtualizációval elérhető az x86 virtuális memória.
Pont ez a probléma, hogy DX és OpenGL alól még nincs megoldás erre. De lesz.(#151) Löncsi: Senki sem oldott meg semmit. Az egyetlen algoritmus ami ezt a késleltetést csökkenti, az azt csinálja, hogy nem egy, hanem 50 update történik egyszerre. Ezt Carmack is elmondta, hogy az AMD implementálta a motorba, és valóban segít, de nem megoldás. Gyors mozgásokra rossz ennek a reakciója is.
-
lenox
veterán
Végülis bármelyik.
Hat pl. opengl diszkret gpuval az eleg bena pc-n pont erre, ugye Carmack is erre panaszkodik, azon gondolom egy hardverrel tamogatott megoldas segitene, a cudas diszkret gpus esethez szerintem kulon hardver mar nemigen gyorsit rajta.
De még mindig gyorsabb, mint sok-sok műveletben, textúrán belül is részletenként update-elgetni, nem?
Hat ha opengl-lel akar az ember kurvasok nem egybefuggo pixelt egyessevel modositani valamiert, akkor igen. De amugy az is elegge ossze van mosva, hogy valamilyen reszletet akar eppen az ember updatelni, vagy a megatexturanak akarja a megfelelo lapjait behozni, mert ez utobbihoz nem egy-egy pixelt kell updatelni, raadasul ha nincs kesz a kovetkezo frame-ig, az sem baj, mert rosszabb felbontasban ugyis megvan. Persze opengl-nel problemak vannak a multithreadingnel, ha esetleg a hatterben akarna az ember frissiteni, directx-nel nem tudom, opencl meg cuda az meg ok.
1,6-4 GB/s? Miért ilyen állati lassú?
Az opengl az ilyen lassu (1.5-2.0 GB/sec), szokott benne lenni egy plusz copy, leginkabb azert, a cuda pinned memorybol olyan 5.5, csak nem akartam 5 tizedesjegyik irni, csak a nagysagrendet, az meg amugy nem olyan lassu, cpu mem-en belul sem masolsz sokkal gyorsabban. Nyilvan ha nem kene masolni, az jobb lenne.
-
dezz
nagyúr
"Melyik scenario?"
Végülis bármelyik.
"Az egeszet egyben atmasolni a leheto leglassabb, legrosszabb megoldas."
De még mindig gyorsabb, mint sok-sok műveletben, textúrán belül is részletenként update-elgetni, nem?
"Ha van pl. gpu memoriaban 100 lapod, amik egyenkent 4 MB-osak, akkor ha az egeszet updatelned, az 400 MB, az mondjuk opengl-nel kb. 0.25 sec alatt menne fel, cudanal meg 0.1 sec alatt, mindkettonel tul lassu."
1,6-4 GB/s? Miért ilyen állati lassú?
-
Lényegtelen hogy ki mit magyaráz, vagy milyen javító intézkedéseket adnak ki, esetleg ígérgetik hogy a következő stepping már jobban fog sikerülni.
Úgy ahogy a korábbi hibás Sandy-ket így ezeket is eladják majd az embereknek akik birka módjára ezeket is ugyan úgy meg fogják majd venni ahogy megvették az előző hibás szériát is. -
lenox
veterán
Szerinted mennyivel lenne lassabb egy API-n keresztül CPU-val update-elgetni x ezer textúrát, mint ugyanezt hw-ből intézni?
Megatexturazasra gondolsz? Melyik scenario? Ami most pc-n van diszkret gpu-val, opengl-lel vagy directx-szel, vagy diszkret gpu-val pc-n cudaval, pc-n apuval, vagy konzolon? Nagyon nem mindegy.
Amúgy a textúrák ugye lehetnek a main ramban is (ami kívül esik a CUDA felségterületén)
Marmint ha pinned memory, akkor pont hogy eleri a cuda es a cpu is, ez a lenyege. Ha nem eri el, akkor meg nem lehet belole texturazni. Nyilvan gyorsabb buszon gyorsabb. Az egeszet egyben atmasolni a leheto leglassabb, legrosszabb megoldas. Ha van pl. gpu memoriaban 100 lapod, amik egyenkent 4 MB-osak, akkor ha az egeszet updatelned, az 400 MB, az mondjuk opengl-nel kb. 0.25 sec alatt menne fel, cudanal meg 0.1 sec alatt, mindkettonel tul lassu. De ha csak 5 lapot updatelnel, akkor ertelmetlen is lenne mindet feltolteni.
Ja, és szerintem előbb-utóbb a swappelési lehetőséget is ki fogják használni...
Szervereknel, virtual gepeknel biztos, jatekoknal nem nagyon hiszem, hogy ez barmit hozzatesz.
-
dezz
nagyúr
Szerinted mennyivel lenne lassabb egy API-n keresztül CPU-val update-elgetni x ezer textúrát, mint ugyanezt hw-ből intézni?
A textúrák ugye lehetnek a main ramban is (ami kívül esik a CUDA felségterületén), ahol nagyon gyorsan éri el őket a CPU, aztán mehet onnan a textúrázás DMA-val. Vagy ezt nem szereti a GPU? Pl. PCIe 3.0 nélkül túl lassú? Vagy bizonyos műveleteket így nem lehet elvégezni? Mondjuk képkockagenerálás előtt át lehet másolni az egészet egyben.
Egyébként szerintem előbb-utóbb a swappelési lehetőséget is ki fogják használni... CAD-hez már most is jól jönne.
(#145) Viktor77: Milyen különbséget? A mai játékok nem használják még és videokártyákból is csak a következő generáció.
(#147) Mozsa: Jó, hogy nem minden OBR böffentés... Hasonlóan fajsúlyos dolgok többnyire le vannak hozva, sőt úgy vannak beállítva, mint a végső vég az AMD számára... Néha úgy érzem, csak arra megy ki az egész, hogy senki ne merjen AMD részvényt venni -- annál inkább Intelt, mert akkor be van biztosítva az örömésbodottá. Tény, hogy az Ph! nem ilyen komoly szinten űzi az "ipart"...
-
atti_2010
nagyúr
Igen emberek de eddig ha az Intel drága felső kategóriás procijárol és az áráról volt szó akkor mindenki azzal érvelt hogy a jót meg kell fizetni, most már a rosszat is meg kell?
-
-
Viktor77
titán
Létezik ugyanolyan proci VT-d-vel, és nélküle is. Ki kéne mérni a különbséget. Bár, szerintem nem lesz.
"Kicsit" fel van fújva a dolog. -
lenox
veterán
Carmack gondolom nem a kisujjából szopta ki, hogy a texture update PC-n tízezerszer lassabb, hanem kimérte.
Nyilvan nem onnan szopta, azt kell csak latni, hogy ugyanolyat csinalhatsz pc-n is (cudaval legalabbis igen), persze sok esetben lassabb lesz, mintha updatelned a lapokat a gpu memoriaban, ugyhogy kerdes, hogy jo-e ugy csinalni. Ha olyan apud van, ami supportalja, hogy a gfx membe kozvetlenul irj a cpu oldalrol, az nyilvan feleslegesse teszi ezt. En leginkabb azt a reszet nem latom, hogy milyen virtualizacios licensz kell ehhez gamer oldalon. Mert oke, hogy virtual gepeknel van haszna, de jatekoknal szerintem semmi haszna, hogy ki tudjon swappelodni a gfx memoria, a fizikai memoriat meg mar eddig is el lehetett erni. OpenGL-bol meg DirectX-bol talan nem, lehet hozzajuk uj drivert irni, de licensz nemigen kell hozza.
-
04ahgy
nagyúr
Javítsatok ki, ha tévedek, de emlékeim szerint programok egy jó ideje nem írkálhatnak fizikai / nem fizikai memóriába. Nincs már valós mód, mint anno, hanem írnak egy virtuális címre, és az vagy épp a fizikai memóriában van, vagy nem. Az operációs rendszer feladata menedzselni ezt. Sőt, ha írási kísérlet történne közvetlenül a fizikai memória valamely címére, akkor az OS-nek azt támadásként kell(ene) kezelnie.
HGyu
-
dezz
nagyúr
Tegyük fel, ez működik Nvidián (bár pl. adott esetben másolgatni kell hozzá a main és a VGA ram között - ez mehet egyátalán CPU-s közreműködés nélkül?). És Radeonon?
(#139) Mozsa: Ohh, mintha a HWSW-n kizárólag hivatalosan megerősített infókat közölnének...
Mellesleg, azt ugyan várhatjuk.
-
Mozsa
tag
Durva. Kár hogy nincs megerősítve hivatalosan. Bár pont azért lett belőle cikk....
-
Dr. Akula
félisten
És ezért még pénzt is kérnek? Ahogy elnézem, pont ott vannak a hibák, amit csak a pénzes játékosok, a célcsoport használna ki. Ennyi pénzért nem 5 percre vesz gépet az ember, bár mondjuk az igazán lóvésok lehet.
-
Solten
őstag
Ez az Intel mekkora egy aljadek egyesulet...
Szepen beskatulyazzak a felhasznalot, ne tuningoljon, de mehet a virtualizacio, ha tuningolni akar ne "virtualizaljon", ha mindkettot szeretne, terelik a meregdraga "E"-fele...
Ja, az se megy mert hibas, fail. Az nvidiasok koszonjek meg szepen Intel bacsinak.
-
dezz
nagyúr
Mintha azt mondta volna Carmack, hogy PC-n nem lehet megkapni egy adott textúra kezdőcímét, nem? Akkor hova másolgatsz?
(#121) Abu85: Elsősorban nem a drivereken múlik a dolog, hanem hogy natív FMA támogatás nélkül szoftveresen kell emulálni a műveletet a kerekítési hiba elkerülése végett.
-
Bermi
aktív tag
Hát ez durva, kb egy éve nem volt időm elolvasni a ph cikkeket alaposan, és most csak nézek, hogy miről van szó pontosan? Vagy bepótolom vagy hagyom a fenébe, de alig értek valamit a cikkből, anno meg vágtam mindent
-
TOM-202
senior tag
válasz
yakuza.tora #127 üzenetére
Pfuj! De undorító! Valaki nem akarja "egyszersmindenkorra" lejáratni ezt a senkiházit?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan erről van szó. A lapokat nem kell átnyomni a VRAM-ba.
Carmack gondolom nem a kisujjából szopta ki, hogy a texture update PC-n tízezerszer lassabb, hanem kimérte. Ezt a problémát kell megoldani. A virtuális memória elérése a GPU-val valamennyit segít rajta. A nagy segítség majd az lesz, amikor már nem lesznek VGA-k, hiszen APU-val a memória úgyis egységes. Persze az API overhead ekkor is kísért majd. Ezt is ki kell lőni, csak senki sem tudja, hogy hogyan.
Egyelőre arra megyünk, hogy lesz az Intelnek, az AMD-nek és az NV-nek egy eltérő elképzelése, és az adott program azon a hardveren fut jól, amelyikre készül. A másik kettőn futni fog, de nagyon lassan. A játékok szempontjából nyilván az dönt majd, hogy a nextgen konzolokban milyen chip lesz. Egyelőre az Xboxról van olyan adat, hogy egy Odeb kódnevű APU-t használ, aminek IBM procirészt és AMD GPU részt pletykálnak. Az IBM-ről sajnos nincs semmi adat, de nagyon is elképzelhető, míg az AMD már beszélt az új Xboxról, és a logika azt diktálja, hogy miért beszélnél a hihetetlen "Avatar filmet verő" képességeiről, ha nem a te hardvered van benne. -
MPowerPH
félisten
válasz
yakuza.tora #127 üzenetére
Na, most már én is hánytam...
-
lenox
veterán
Nem tudom milyen elv szerint igen, szerintem ami a virtualis memoriaban van, az vagy a fizikai memoriaban van, akkor hasonlo gyors (valamivel lassabb a virtual/physycal cimforditas miatt), vagy ki van swappelve, akkor meg joval lassabb. Mitol lenne gyorsabb? Szerintem semmitol.
Ez azt jelenti, hogy a textura update egy hosszú szoftveres procedúra eredménye, amibe be kell vonni a processzort és a rendszermemóriát. Ha a GPU elérné a virtuális memóriát, akkor a teljes folyamat hardveres lehetne, vagyis a rendszermemória és a CPU kizárható a frissítési procedúrából.
Ez alatt nem tudom mit ertesz, szerintem ez teljes felreertes. Az, hogy melyik lapokat kell majd hasznalni, az mindenkepp egy szoftveres procedura eredmenye, es a rendszermemoriat is mindenkepp bele kell vonni. A video memoria virtualizalasa ezt nem oldja meg, csak annyira jo, hogy nem kell a lapokat explicite atnyomni a gpu memoriaba, mivel ha a gpu amugy is eleri a rendszermemoriat, akkor onnan is hasznalhatja az adatot, legalabbis ha jatekrol beszelunk, mert virtual gepeknel ennel tobbre is jo. Carmack meg arrol beszel, hogy ha egy lap helyett annak egy masik valtozatat kell hasznalni, akkor konzolon kb. atirjak a pointert, pc-n meg at is kell tolteni az uj lapot gpu memoriaba. Persze konzolon meg nem tudod elerni 1xx GB/sec-kel. Mindenesetre ha egy cuda (vagy opencl) kernelt hasznalnanak az update-hez, akkor azt is meg lehet csinalni egy kernellel, nem kell hozza 50 update, es mar evek ota mukodik.
-
#19617792
törölt tag
válasz
yakuza.tora #127 üzenetére
ha ő maga egy nagy darab szar (475 kurikos), akkor több szar hova?
-
yakuza.tora
addikt
-
#19617792
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #125 üzenetére
én csak egyszerűen befostam, az mit ér?
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #122 üzenetére
..olyan nincs amit a Bull nem támogat?
Legyen ez a jelszó:
A Bull, mindent visz ...
Nekem ennyi elég volt, de vigyázz figyellek: -
TESCO-Zsömle
titán
Hát, csak az akár kapcsán... Ezek vagy igazak, vagy nem, és ami "akár" az az életben általában alig jön elő... Ha vennék Bull-t se futtatnék rajta OpenCL alatt Mandelbrot-ot...
Nem teszteltem, de nagyon jól tudok grafikont csinálni.
Abu85: Valamennyivel akkor is gyorsabb lesz, ha a SB-E sem támogatja az FMA4-et...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #119 üzenetére
Csak 56x. De OpenCL-ben. Ez fontos adalék, mert az Intel 1.0-s meghajtója kalap szart nem ért. Az 1.5-össel újra kellene mérni. Ott nem hiszem, hogy kijönne ilyen különbség. Max 30-szoros, de átlag 20x lenne meg, és nem 56x.
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #119 üzenetére
Na most mégis előjött az AMd vs INtel
keressek én is egy olyan grafikont amiben 1000csilliárdszor gyorsabb a Sandy-e a Bullnál? főleg úgy hogy egyik sem jelent meg
Ez már zúzós,honnan szedted tesztelted már? -
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #117 üzenetére
Ok , a 15%..,de az nem átlagos egy csúcs cpu-hoz viszonyítva.... az már igencsak jó.
Főleg úgy ,hogy lesz olyan alkalmazás,már nem emléxem mik voltak,ahol akár 30% körüli gyorsulás is lesz.
A brutálist csak azért írtam,mert azt egy kérdésbe tettem be ,és ugyanazt a szót használtam,mint a kolléga. picit írónikus kérdés volt....
-
TESCO-Zsömle
titán
Éééés, megint terelsz...
Szó sincs itt Intelről v. AMD-ról.
Fejlődésről beszélünk, meg hogy szerinted az a 15% brutális.
Én meg azt mondom, hogy 15%-os fejlődés átlagos.
Én érvekkel, példákkal támasztottam alá az állításom, te meg terelsz és mantrázol.
Ha ennél többre nem vagy képes, nem fogunk dűlőre jutni...
Tudod a vita érvelésről szól, és nem csak úgy vaktában, hanem témánál maradva.
Úgyhogy hagyd a francba a teljesítményt, mert ez nem egy Intel vs. AMD vita. -
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #113 üzenetére
Ez az átlagos 15% nagyon kevés az AMd-nek, főleg ,ha számításba vesszük ezen teljesítmények mellett a fogyasztást is, akkor meg végképp(legalább is az eddigiekből kiindulva).
-
-
hackeeeee
Jómunkásember
Senki sem tökéletes, még az Intel sem, van ez így.
Mellesleg, meglátszik, hogy fontos a versengés, ha nem lenne az, gondolom képesek lennének napolni, vagy már túl sok a legyártott, hibás cpu? Így jártunk.. Vegyünk sok szárezerért olyan hardvert, amiről tudjuk, hogy gyárilag hibás.. Ez ám az üzletpolitika..
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #106 üzenetére
Én meg azt mondom a 15% az előző hsz-ben (#109) leírtak miatt nem átlagos. Az átlagos ,sőtt az alatti az lesz ,ha a Bull csinál csak 15%-ot.A Bullal elvileg fel kellett volna jönniük ,mint a talajvíz,mert megint loholhatnak 1 kanyarral hátrébb.
-
mikej95
aktív tag
Minek a sietség a Bull késett és késni fog, már a Bulldozer utáni tervekről vannak a hírek és még ki se jött.
Nem jó játék ez, mint ahogy az elszálló SATA vezérlők és a megégő foglalatú P alaplapok sem voltak azok.
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #106 üzenetére
Ha értelmesen megnézed, egy 990x-hez viszonyítva mennyi gyorsulást szeretnél,50-60%-ot?
Minek,hogy legyen egy 300k-s cpu?Mi lenne az AMd-vel?
Másik fele meg ugye a sandy-ra épül, olyan nagy ugrást nem tudnak csinálni, viszont a Bull-nak ilyen szempontból tarolni kellene,mert náluk úgymond most jön a tik-tok-ból a Tik. -
válasz
TESCO-Zsömle #106 üzenetére
Szerintem felesleges vele kommunikálnod, ha már más topicokan is láttad a megnyilvánulásait, akkor tudhatnád, hogy hithű Intel fanboy....
-
TESCO-Zsömle
titán
Nyugodtan idézheted, hol istenítettem én az AMD-t. Elfogult voltam, ellenben veled, aki igen erős Intel fanatizmusról tettél tanúbizonyságot.
Ne terelj! Nem az Intel fölényéről volt szó, hanem arról, hogy milyen brutális az a 10-15% fejlődés.
Erre mondtam én, hogy ebben semmi brutális nincs, ez átlagos.
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #97 üzenetére
Ez már tényleg súlyos..... inkább hagyjuk. Folytasd az AMd istenítését. Te akkor sem ismernéd el a fölényét az Intelnek ,ha 3x erősebb lenne.... most csak 2x
Te egy cpu teljesítményét 1 db játékteszthez méred? Jó akkor válasszuk ki mondjuk a Starcraft 2-öt -
Devid_81
félisten
Minek ez a nagy hajtás, nem is értem.
Teljesen felesleges kiadni, csak azok veszik meg akik nem lesznek képben.
A szakik úgyis megvárják a C2-es steppinget. -
MPowerPH
félisten
válasz
Bogyó bá' #89 üzenetére
Azért ez nem teljesen igaz. A szerver ágon megeshet, hogy az Intel kiüti az AMD -t, most már végleg. Az a 6%, ami még abból a piacból jut neki, egyébként is elhanyagolható. Desktop téren más a helyzet. Az APU irányába tolódik minden, így itt az AMD -nek van esélye befogni az Intel -t. Persze még nem most, de pár év, és átvehetik ezt a piacot, ha addigra az Intel nem szedi össze magát.
-
Hardzsi
tag
Minél több gondról értesülök, annál erősebb a meggyőződésem, hogy kivárom az Ivy Bridge-t (persze a rev. 2.0-t
)
-
clippy
tag
Azért a megjelenésig kíváncsi leszek, hogy mit nem fog tudni még (mit nem támogat) a proci, az alaplapgyártók meg kezdik magukban lehúzni a deszkák árát...(wazz nincs benne pci-e 3.0 -30$... csak xy sata-t támogat -20$.. stb. stb.) merugye ezek után nem tudnak ezekre hivatkozni hisz nem tudja
.. a végén nem sokkal lesz drágább az alaplap (legalább is már nem sok minden van amire hivatkozhatnának) mint a sima SB lapoknál.. amúgy halkan megkérdezem, a 4 utas memoria kezelés még elvileg megy? vagy marad a 3 utas mint az 1366-nál?
-
kompeet
csendes tag
"Az előzetes mérések szerint az AMD PRT (Partially Resonant Textures) eljárásával a textúrák frissítése akár a százszorosára is gyorsítható megatextúrázás alkalmazása mellett, és nyilvánvaló, hogy a Kepler családba tartozó GPU-k is képesek hasonló tempóelőnyre az I/O virtualizáción keresztül."
No most, a 6-os Radeonok ide tartoznak?
Ha jól értelmeztem, i5 2500K egy HD 6950 configgal nem áll fent ez a hiba? -
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #90 üzenetére
Komoly,hogy játéktesztet hozol fel összehasonlítási alapnak, tudod jól hogy pont az ahol a legkevesebb a cpu-k közötti különbség.Mondjuk ennek ellenére is van amelyiknél ráver majd 50%-ot.
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #90 üzenetére
Félreértettél, csak arra mutattam,hogy tök mind1 hogy x4 vagy x6-hoz viszonyítva nézzük fejlődésüket ,mert az x6 szumma nem hozott sokat,ezért is maradtak a legtöbben am3-ban x4-nél.
Én pl már nem hiszek a Bull nagy erejében ami körúl ölelte itt a Ph-n. Minden AMD-s evvel vagdalkozott tavaly óta,hogy majd ez...... most kicsit már halkul a nép,mert már túl sok a várakozás.
Látom megtaláltad a helyed, itt: Szivárgások a Bulldozer utódjáról
Az a nevetséges,hogy qva nehéz szülés ez a Bull,de ennek ellenére már istenítitek a következő utódot és sokan előre megvették az AM3+ lapokat ,abban a hitben,hogy már augusztus végén benne lesz az új cpu. -
TESCO-Zsömle
titán
Ki beszélt itt felzárkózásról? Brutális fejlődésről volt szó. Ne kalandozz el.
bogyo112: Valamit nagyon benéztél...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #83 üzenetére
A Sandy alsó hangon 50%-kal erősebb, mint a PhenomII-k. Ha ezt a hátrányt az AMD a Bulldozerrel csak 30-40%-ra csökkenti le, akkor vége annak a cégnek... ...annyira olcsón nem adhatja a procikat, hogy meg bírja tartani a piaci részesedését, és még nyereséget is termeljen. Gyártástechnológiailag sajnos van vagy 2 év hátránya.
Szerintem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvileg igen.
Link akkor lesz ezekről, ha megérkeznek az új generációs GPU-k. Egyelőre impozáns ígéretek vannak a Keplerről, és az AMD is beszélt már erről. [link] - vége felé.
A licenc azért szükséges, mert az x86 virtuális memória támogatását az Intel az x86 licenchez köti. Ha nincs licenc, akkor az elérés I/O virtualizáción keresztül oldható meg. Ezen az változtathat, ha az NV ezt a korábbi egyezményben átbeszélte az Intellel, és engedélyt kértek a támogatásra, de erről egyelőre semmilyen információ nincs, vagyis az I/O virtualizáció jelenleg az NV útja erre a területre. A hosszútávú jövőt pedig az NV az ARM-mal képzeli el. Ez eléggé nyilvánvaló most is. -
Mr.Csizmás
titán
lál
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #83 üzenetére
Miért az 1100T-az miben jobb mint az x4, azzal jobban felzárkózol a 990-hez ?
Kár is vitázni erről,mert a Bull 1 szinttel lejjebb van ,mint a Sandy-e ,ezért a Bull-től a +10-15% az a minimum amit tudnia kell,hogy eladható legyen. -
eXodus
őstag
Szóval összefoglalva: megatextúra technológia a jövőben jó lehet, de manapság súlyos kompromisszumokat kell kötni h alkalmazzák. RAGE-ben a különböző platformok helyhiánya miatt a helyszíneket korlátozták, pedig a megatextúra erőssége a több, változatos területeken tudna igazán megmutatkozni.
Még egy középkategóriás VGA-t sem tud kihasználni, cserébe itt-ott rettentő ronda (textúra) ill objektumok részletessége is kérdéses. (Persze aprólékosan kidolgozták a világot, de ez grafikus motortól viszonylag független és volt rá erőforrásuk.)
Emiatt késett a játék éveket. -
lenox
veterán
A virtualis memoria elerese gyorsabb lenne a gpu-bol, mint a fizikai?
Nekem az a resze sem nyilvanvalo, hogy ez licenszkerdes lenne, magamtol azt gondolnam, hogy ez driver kerdes. Kuldenel erre egy linket? Csak mert mint mondtam, cudabol mar tok reg elerheto a gpu es a cpu memoria is, bar az igaz, hogy automatikusan nem transzferalgatja oket egymast kozt (nem cache-eli), de szerintem az amugy is inkabb hatranya lenne, ha nem tudhatna az ember, hogy amit el fog erni, az gyors lesz-e, vagy lassu. -
TESCO-Zsömle
titán
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #80 üzenetére
KB. 2-3 hónap múlva lesz 3 éves,de nem is ez a lényeg .Arra céloztam,hogy azért egy i7-990x-hez képest a 10-15% az nem kicsi, míg egy x4-es kicsit más dimenzió.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A megatextúrázás jelenleg nem olyan folyamat, amit a GPU pusztán hardveres megcsinál. A processzor és a rendszermemória itt sokat számít, de maga a szoftver is. Ezért van annyira leadva a GPU oldaláról a gépigény, mert a korlát nem a hardver, hanem szoftver, pontosabban az API+driver oldaláról keletkezik. Igazából a PRT sem a legjobb megoldás, de a körülményekhez képest ezzel lehet most sokat nyerni.
Tessék ez a lényeg: "... the worst thing that kills Rage on the PC is texture updates. Where on the consoles we just say “we are going to update this one pixel here,” we just store it there as a pointer. On the PC it has to go through the massive texture update routine, and it takes tens of thousands of times [longer] if you just want to update one little piece. You start to advertise that overhead when you start to update larger blocks of textures, and AMD actually went and implemented a multi-texture update specifically for id Tech 5 so you can bash up and eliminate some of the overhead by saying “I need to update these 50 small things here,” but still it’s very inefficient. So I’m hoping that as we look forward, especially with Intel integrated graphics [where] it is the main memory, there is no reason we shouldn't be looking at that. With AMD and NVIDIA there's still issues of different memory banking arrangements and complicated things that they hide in their drivers, but we are moving towards integrated memory on a lot of things. I hope we wind up being able to say “give me a pointer, give me a pitch, give me a swizzle format,” and let me do things managing it with fences myself and we'll be able to do a better job."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig erre megyünk. Az OS oldalról a támogatása ennek nagyon gyenge, és valószínű, hogy ez leghamarabb a Win 9-ben változik meg, de az új DirectX 11.1 azért vezette újra be a Caps biteket, hogy a különböző virtuális memóriák kezelése megoldható legyen az API-n keresztül. Az AMD az x86-ot támogatja, míg az NV az ARM-ot. Nyilván ez a része licenckérdés. A támogatás az API kiterjesztésein keresztül lehetséges.
Carmack az OpenGL oldaláról támogatja majd ezt, de a Rage-ben már nem (ebbe a játékba sosem kerül bele, nincs értelme bepatchelni egy ilyen bonyolult változtatást). Az ID Tech 5-re írta, hogy próbálgatja az előnyöket, és bekerül a támogatás a motorba. A későbbi játékok használhatják.
A virtuális memória elérése a leggyorsabb mód. Ha lehetőség van rá, akkor erre kell ráugrani. Márpedig a DX11.1 és az új OpenGL lehetőséget ad rá. Gyártói kiterjesztésekkel ugyan, de lassan ezek használata elkerülhetetlen lesz. -
eXodus
őstag
Az FPS-ről már általánosságban beszéltem, de ok akkor az ID tech 5höz: Még mindig nem értem PC-n miért kellett akkor textúrabutítás, ha hihetni lehet a kiadott gépigények. Ha pedig nem skálázódik a teljesítmény az ajánlott középkategóriát sem érő el és egy felsőkategóriás vga között, akkor az engine rossz...(vga gyártótól függetlenül) De legalább nem lehet majd könnyen számszerűsíteni h mennyire nem megy jobban egy felsőkategóriás vga-n.
Azért vártam valami írott carmack interjúra, mert ez végig nem hallgatom. 5perc és elalszok rajta... (Pedig ez még csak egy röpke fél órás interjú.)
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #74 üzenetére
Azért hasonlítsd össze a Phenom-ot és a 1366-osokat... A Phenomtól könnyebb + 15% ot előhúzni,mennyi idő után is?
-
Zso2
őstag
Köszönjük EMESE , nem kötelező a termék, senkit sem kényszerítenek rá, mégis aki top teljesítményt akar,az Intelt vesz. Mondjuk amit itt felsoroltál ,annak te sem hiszed a felét
.
A ki meg a drága Intel címszóval írogat,azt nem értem,mert én pl a pénzemért mindíg megkaptam azt a teljesítményt,amit az árért cserébe elvártam,szóval a másik oldalról sem tudtam volna jobbat venni pl a 42k -ért a 2500k-m helyébe. -
lenox
veterán
Az miert is lenne jo, ha a virtualis memoriat elerne a gpu? Szoval a kiswappelt lapokat probalna a gpu elerni, valahogy diskrol beolvasna, es azon processzalna? Ez eleg furanak tunik nekem.
A megatexturazashoz szerintem eleg a fizikai memoriat elerni, azt meg mar tobb eve lehet nvidian is, ha valamiert ugy akarnad, csak cudat kell hasznalni. Amennyire en ertem, ezt a Rage-nel meg nem csinaltak meg, de majd fogjak, vagy nem? -
TESCO-Zsömle
titán
-
Zso2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #69 üzenetére
A szavaidat neked is inkább a belekötök az Intelbe lehellet járja át... hogy lehet egy meg nem jelent cpu-t lehúzni, főleg úgy ,hogy valószínűleg a piac legnagyobb teljesítményű szörnyei lesznek. Az a +10-15 % több lesz szerintem,de ez is igen komoly ismerve az előző felső-kategória teljesítményét.
-
KYZRR
őstag
Ráadásul ez már a 4. bakija az Intelnek...
1. Az SB processzorok nem támogatják a 29.97fps-es Filmeket.
2. A Chipset egy idő után beadja a kulcsot, SATA.
3. ATOM Driver kavarás,
4. Hibás CPU.És akkor még szar AMD, így-úgy.
-
Viktor77
titán
válasz
GeneraL_XTX #59 üzenetére
Előny? Ha lehetne választani, akkor inkább kérek ingyen 1.5GHz-et, mint a VT-d-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egészen pontosan a textúrák minőségének butítását mindhárom rendszer indokolta. Boxon kevés a hely a lemeznél, és az MS lemezenként kéri a pénzt, vagyis minél több médiát használ a Rage, annál többet kell fizetni az MS-nek. A PC-nek és a PS3-nak a textúrák butítása a számítási teljesítmény miatt jött jól. A PS3-on a gyengébb teljesítményű GPU, míg a PC-n a masszív szoftveres texture update rutin, aminél a megatextúra mellett a processzor és a rendszermemória sebessége is kiveszi a részét.
Az ID Tech 5 esetében felesleges FPS-ekről beszélni, mert a motor olyan szinkronizálást használ, ami mellett fix 60 fps-re van szüksége. Ezért került be a Rage-be az Intel Dynamic Resolution Rendering technológiája, hogy a rendszer minden frame számításával végezzen 16 ms-on belül. Ha sanszos, hogy ez nem történik meg a következő képkockánál, akkor a natív felbontás alatt készül a frame, majd tempóralisan fel lesz javítva a minősége.
Egyébként itt az interjú. [link] - Itt beszél erről a gondról.
-
eXodus
őstag
"Carmack régebben tweetelte, hogy számításai szerint százszoros gyorsulás érhető el, ami nagy segítség lenne, hiszen a konzolos szinthez képest a Rage-ben egy texture update jelenleg 10000x lassabb PC-n."
Ez nincsen meg valahol részletesen leírva hogyan gondolta, mi alapján jött ez a szám?
Mert hiába lassabb PC-n, ha pl a konzolok miatt kellett butítani RAGE-ben a texturákat, néhol már ocsmány szintre. És van egy tippem h ez az "10000x lassabb PC"-n is végeredményben max 1-2FPS különbséget eredményezne.A mostani intel "komoly" hibát egy átlagfelhasználó a jelenlegi generációban nem is használja (dx) és a következő generáció elterjedéséből kiindulva sem mostanában találkozik vele. (Ettől függetlenül vannak mocskos húzási az intelnek...)
-
Löncsi
őstag
Legalább az Intel kiad valamit.
Teljesítménye gondolom ettől függetlenül brutális lesz.
-
-
keIdor
titán
válasz
TESCO-Zsömle #58 üzenetére
Ez igaz, de nem sokan vannak ilyenek.
-
GeneraL_XTX
veterán
Nahát mik vannak
Nem is gondoltam arra, hogy esetleg valamikor előnyöm szármozik abból, hogy anno nem K-s végű Intel procit vettem.
Így a jövőben nem leszek az AMD kártyáira "kényszerítve" ha esetleg majd az Nvidia megoldása jobban tetszene. -
keIdor
titán
Már így se lehet éves, mert az LGA1366-ról váltanak erre gondolom a legtöbben, az meg 3 éves.
Meg az igazi Vérpistikék Tescoban, MM-ben stb. vásárolnak gépeket, ott meg ugye nem ez a kategória és nem is ez a generáció van általában. Szerintem aki már bő 1000-2000€-ért vesz alaplap, cpu és memória triót az valamennyire konyít a hardverekhez szerintem. Aki nem ért hozzá az úgyis olcsóbbat vesz.
-
keIdor
titán
Szerintem semmi értelme ilyet venni annak, aki játszik, tehát probléma letudva Gamer oldalról... másrészt ha én lennék az Intel nem adnám így ki, tovább égetve magam.
-
Georg17
tag
Tuti, hogy a karácsony közeledte, meg a 2011-es évszám miatt kapkodnak.
Az pedig szerintem röhej, hogy egy ilyen platformhoz még fontosnak tartják az XP kompatibilitást.
Szerintem legtöbbünknek úgyis a tesztek olvasgatása és a tesztvideók nézegetése maradt volna ebből a platformból. Hát az legalább meg is lesz egy bögre tej meg a mákos bejgli társaságában. -
#65675776
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #50 üzenetére
Leht pont ezzel idegelik az intelt, azért kapkodnak Santa Clara-ban.
-
Keksz03
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #50 üzenetére
azért vegyük figyelembe h felmerült néhány hiba és inkább nem adják ki, nem mint...továbbá nem adják ki ha egyszerűen nem győznék gyártani és szállítani, mert azzal h látsz egy tesztet amiben netalán (remélem) jobb lesz mint az SB de te nem tudod beszerezni sehol az miért lenne jobb? asszem sb-nél volt ilyen nem? h csak beszéltek róla meg olvasták a teszteket csak venni nem lehetett!
ha nem így volt akkor elnézést lehet csak vidékre volt igaz. ha gyártottak elég server procit meg Llano-t akkor jönni fog a bull is!
-
#21346560
törölt tag
Remélem a Bullal nem lesznek ilyesmik, én mán aztat várom
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valóban, de a PCI Express 3.0 egyik szolgáltatása, hogy a proci közvetlenül írhat a VRAM-ba, vagy akár olvashat onnan. Na most, ha az AMD és az NV nem ad neked ilyen VGA-t, akkor ezt hogyan ellenőrzöd OCZ RevoDrive-val?
(#45) ddekany: Azért nem hiszem, hogy nincs olyan ismerős, aki otthon van abban, amilyen terméket éppen vásárolsz. Mi is úgy vettünk mosógépet, hogy megkérdeztünk egy szerelő ismerőst. Ő adott több típust és egyet hoztunk, ami volt raktáron. Négy éve probléma nélkül megy a cucc.
-
Keksz03
senior tag
bárki bármit mondjon nekem az intel nagyon nem szimpatikus cég jó ideje! a másik oldalon annál inkább olyan döntések születnek amelyekkel megszerettetik magukat a userekkel!
legalább is nálam nyertek! -
ddekany
veterán
"Ezért a hardvergyártók nem felelősek, ők csak kihasználják, hogy a nép birka módjára vásárol minden szart, amit feltesznek a polcokra."
Egyrészt mivel ált. előre megfontoltan vernek át, ált. felelősek. De ez mindegy is. A baj az, hogy ezt a filozófiát minden területen felveszik, az a társadalom hatékonyságát csökkenti. Mennyi mindenhez kell már érteni, hogy ne basszanak át? Mielőtt mosógépet veszek, egy hány munkanapnyi időt töltsek a téma tanulmányozásával? Mielőtt a banki ügyeimet intézem? Stb. (Nekem az általános stratégiám, hogy soha nem veszek semmit, mert nincs kedvem leállni birkózni a cégekkel, túrni a jogszabályokat, szakzsargont, stb.)
Ja, és átlag ember semmit nem ért abból, amit te itt írtál, szóval nem, nem segít nekik ha felnéznek a PH!-ra vásárlás előtt. Kap valami szart aztán annyi, valószínűleg úgy is mindegy neki. Ha netán nem tetszik neki, vesz másikat, ennyivel is nőtt a fogyasztás...
-
berVi
senior tag
hibát hibára halmoznak. még ha lenne pénzem, se akarnék már intel cpu-t venni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Rage-hez mindegy. Előbb be kell építeni a fícsőrt a programba. Az ID Tech 5-ben benne lesz, de a Rage-be már nem kerül bele, mert nincs elég idő.
Igen, elvileg a DX11.1-es VGA-k el tudják majd érni a virtuális memóriát. Nyilván az OpenGL-t is frissíteni kell erre a fícsőrre. Na most a DX11.1-nél kérdés, hogy a Vendor Specific Caps bit beszámít-e. Sajnos erről nincs sok adat. Annyi biztos, hogy az AMD-nél a GCN, míg az NV-nél a Kepler olyan architektúra lesz, ami képes a virtuális memóriát kezelni. -
#65675776
törölt tag
Nyilván a két másik gyártó nem igazán ad neki ES VGA-t a következő generációból. Erre kell gondolni.
kcsa: Jól tudod. Vannak olyan hibák, amiket soha nem is javítanak, mert nincs értelme vele foglalkozni. A revision history elérhető mindegyik gyártónál, amit nem javítanak, az tipikusan sw úton könnyedén áthidalható.
-
kcsa
veterán
Amúgy úgy tudom gyakorlatilag minden prociban van hiba, csak ezt sokan nem tudják. Mivel a legtöbb hiba nem egy komplett feature-t érint, ezért ritkán találkozhat vele a user, ha egyáltalán, mert biosban, mikrokódban mittomén hol korrigálják szoftveresen.
-
Osibaa
senior tag
"A hírek szerint a vezérlőt érintő általános sebességproblémák mellett a teszthardverek hiánya jelenti a legnagyobb gondot, ..."
Ezen jót röhögtem - hardver gyártó cégről lévén szó.
Az utóbbi időben ez már a harmadik nagyobb baki, ha jól számolom (hibás chipset, Atom driver hiánya, most hibás proci), hova ez a kapkodás?
-
Nem lesz PCI-E 3.0? Mindjárt elsírom magam. Ja, nem.
-
Sanya
nagyúr
Sandy Bridge procik is így kezdték
-
szab.tam
nagyúr
igen. így pontosabb.
(#26) daa-raa
ok-ok.
csak kifakadt belőlem, mert mostanában már én is beleszladtam pár dologba, amire nem lehetett előre felkészülni sem. pedig próbálok tájékozódni.
és régen, amikor tájékozatlanabbul áltam a vásárláshpz, kevesebb gondom volt.itt meg mi van: megcsináltunk valamit. kicsit nem olyan lett. de akkor is itt van, egyétek.
még jobb, hogy előre tudja a user. nem úgy, mitn egy komplett chipset generáció, amivel a lapokat tssza lehetett hívni. nem is olyan régen... -
Tigerclaw
nagyúr
Hát mivel nem kergeti a tatár a játékosokat, nyugodtan kivárhatják a normálisan működő második verziót. Ennyi...meg van oldva. Az Intel meg a hajára kenheti a selejtes chipjeit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Például a Rage nemsokára kijön, és az megatextúrázást használ. Ez azt jelenti, hogy a textura update egy hosszú szoftveres procedúra eredménye, amibe be kell vonni a processzort és a rendszermemóriát. Ha a GPU elérné a virtuális memóriát, akkor a teljes folyamat hardveres lehetne, vagyis a rendszermemória és a CPU kizárható a frissítési procedúrából. Carmack régebben tweetelte, hogy számításai szerint százszoros gyorsulás érhető el, ami nagy segítség lenne, hiszen a konzolos szinthez képest a Rage-ben egy texture update jelenleg 10000x lassabb PC-n. Ez ellen úgy védekezik a motor, hogy egyszerre 50 updatet csinál. Nem sokkal jobb, de legalább előrelépés. A valóban jó megoldás a virtuális memória támogatása GPU-val. Az új DirectX 11.1 már kínál is ilyen kiterjesztéseket. Az alapkiterjesztés az AMD PRT lesz, de ezt az NV nem tudja támogatni csak I/O virtualizációval, nekik amúgy lesz egy másik kiterjesztés ugyanerre a feladatra (Vendor Specific Caps bit formájában), az ARM virtuális memóriára. Persze az AMD PRT is Vendor Specific Caps bit (azzal a különbséggel, hogy az Intel ezt fogja támogatni, lényegében csak azok támogathatják, akik rendelkeznek x86 licencel). Másképp ezt nem lehet megoldni sajnos.
-
Bámulatos, hogy az intel hogy képes szivatni saját vásárlóit... azok meg csak tűrik...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
I/O virtualizáció. A durva technikai dolgokkal most nem fárasztalak, de lényegében arról van szó, hogy az I/O erőforrásokat a rendszer gyorsabban és biztonságosabban kezeli, és számtalan más erőforrás érhető el a külső koprocesszor számára.
Az, hogy ebből milyen hátrányod lesz nagyon feladatfüggő. A cikkünk a játékokról szólt, mert az Intel elsődlegesen ide szánja ezt a platformot. Ha veszel egy NVIDIA Kepler GPU-t a VT-d-t nem támogató termék mellé, akkor a GPU nem tudja elérni az x86 virtuális memóriát, ezzel jelentősen lassabban futhatnak majd azok a programok, amelyek ezt kihasználják. Ilyenkor az egyetlen opció a Radeon GCN architektúrája, amihez nem kell VT-d az x86 virtuális memória eléréséhez.
A másik dolog a virtuális gép létrehozása az OS-en belül. Ilyenkor is nagyon sokat számít a VT-d, mert azon belül a hardver erőforrásai gyorsan elérhetőek. Nélküle csak a szoftveres elérés oldható meg. Ez a virtuális gép teljesítményén sokat ronthat.
-
válasz
marositech #16 üzenetére
Gamingra vagy másra semmi köze.
Ha esetleg el is olvastad volna a cikket, akkor feltűnt volna, hogy a Kepler esetében akár játékos oldalról is igényelt lehet...
emre33:
Tényleg olyan nehéz elolvasni azt a fránya cikket?
A Waimea Bay platformot a vállalat lényegében a sok pénzt költő játékosoknak szánja, és az új generációs grafikus processzorok esetében az I/O virtualizáció hiánya komoly érvágás lehet. Az AMD új GCN architektúráját ez a probléma nem érinti, így az erre épülő Radeonok képesek közvetlenül elérni az x86 virtuális memóriát, de az NVIDIA számára az ehhez szükséges licenc hiányzik, vagyis a Kepler GPU-k esetben az egyetlen opció az x86 virtuális memória elérésére az Intel VT-d, illetve az AMD IOMMU technológiákon keresztüli I/O virtualizáció. Tekintve, hogy a C1-es steppingre épülő Sandy Bridge-E processzorokból hiányzik ez a szolgáltatás, az új generációs Kepler családba tartozó GPU-k összes képessége a Waimea Bay platformon belül egyszerűen nem használható ki. Sajnos ez komoly gond lehet, ugyanis a virtuális memória támogatása a GPU oldaláról lehetővé teszi a hardveres megatextúrázást és a hardveres textúra streaming algoritmusok kreálását, valamint jelentősen több adat kezelése oldható meg segítségével, azaz a játékok feldolgozásának sebessége számottevően gyorsítható. Az előzetes mérések szerint az AMD PRT (Partially Resonant Textures) eljárásával a textúrák frissítése akár a százszorosára is gyorsítható megatextúrázás alkalmazása mellett, és nyilvánvaló, hogy a Kepler családba tartozó GPU-k is képesek hasonló tempóelőnyre az I/O virtualizáción keresztül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Értem a mondandód, de azért senkinek sincs megtiltva, hogy vásárlás előtt ne kérdezzen rá egy-két dologra, vagy ne nézzen fel mondjuk a PH-ra infókért. Ezért a hardvergyártók nem felelősek, ők csak kihasználják, hogy a nép birka módjára vásárol minden szart, amit feltesznek a polcokra. Most ezt általánosan mondom, nem pont erre az esetre gondolok.
-
emre33
addikt
Mi ez a VT-d technológia?
Milyen hátrányom lehet K-s intel cpu mellett? -
szab.tam
nagyúr
nekem az ilyenekkel alapvetően egy nagy problémám van.
hardverkérdésekben itt a ph-n, a nagy átlagtól jobban tájékozottak vagyunk.de a szerencsétlen userek többége, akik gyakorlatilag totál vakon megvesznek valamit, egyre jobban sebezhetővé válnak.
nem szeretnék visszamenni a kőkorszakba, és p1-2-3-mal nyomulni, de azokban az időkben azért átláthatóbb volt a helyzet.
most megveszel egy újabbat, drágábbat, nagyobbat, és a végén még rosszabbul is járhatsz. (lsd 2600 vs 2600k - "K-ra végződő, szorzózártól mentes megoldások sajnos nem támogatják a VT-d technológiát")
az oem gépösszerakók meg jót röhögnek a markukba. a sok hülye, (azaz nem túlképzett, túltájékozott, egyszerű vevő), megveszi a neki esetleg rosszabban használható gépet, drágábban, esetleg egy alsó kategóriás, 2 gb vram-os vga-val...
nagyon nem tetszenek ezek a folymatok.
-
Jassz
tag
Kár, hogy kapkodnak, miközben nincsenek is igazán rákényszrítve...
-
mpierre
veterán
Ebben a formában az SB-E egy jól marketingelt öszvér, amiből hibádzik egy-két dolog. Ezt - ebben a formában - kiadni botorság.
-
MPowerPH
félisten
Nem tudom mit csodálkoztok. Ez már lassan megszokott dolog lesz az Intel -nél.
A sima SB is elég súlyos hibával jött ki, igaz ott a chipset volt a kukás, de a lényeg ugyan az maradt.
Ki nem adnám ezt a C1-et, inkább tolnám a fenébe. Már csak a hírnév miatt is. -
-
kcsa
veterán
Rég volt ilyen nagy botladozás Inteléknél...
-
#16939776
törölt tag
Sok helyen el van írva az I5 2500K
Xeono virtualizáció nélkül "lehet"?
-
Erdei88
veterán
Ki fog megvenni egy bevallottam hiányos C1-es procit, amit később nem is cserélnek?
-
Chosen
addikt
"A legnagyobb érvágás talán ......... lényegében nem olyan jelentős problémáról van szó."
Érdekes megfolmazás, súlyos, de mégsem jelentős probléma?
-
MPowerPH
félisten
Háhh, mondom én, hogy csak 2012 elején lesz érdemes SB-E -be beruházni. Addig legalább kiderül, hogy milyen teljesítményt kapunk a pénzünkért. No meg az új stepping mindig jót jelent, gondoljunk csak a Bloomfield -nél a D0 -ra. Volt változás, nem is kicsi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrotik routerek
- iPhone topik
- A firmware okozhatja a Windows 11 augusztusi frissítésével kapcsolatos SSD-hibát
- Gyúrósok ide!
- iPad topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Subaru topik
- Bundle topik
- További aktív témák...
- PlayStation 5 Slim (lemezes) + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Extra olcsó! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Samsung Galaxy S22 Plus / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3325
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest