Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
Kobaltot éhező gyerekek bányásszák ki? Az rendben van hogy olyanokat mondasz megint aminek utána sem néztél?
Ja amúgy tudod mihez kell még kobalt (azontúl hogy az akkumulátorokba egyre kevesebb szükséges)? Az olajfinomításhoz. Például. Csak gondolom az olajlobbi ezt annyira nem reklámozta, így hozzád sem jutott el az információ.
Meg gondolom a szegény éhező gyerek akkor nem jut eszedbe mikor a te okostelefonodat rakja össze, esetleg véletlenül ahhoz termel ki nyersanyagot. Az teljesen rendben.
Mondod azt hogy az ember mindent tönkretesz maga körül, erre olyan szépen beállsz az elektromobilitás ellenes csoportba.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Te tudod egyáltalán miről beszélsz?
Még egszer a terület amiről pampogsz egy értéktelen só sivatag ahol semmi nem marad meg, és a víz pedig annyira sós hogy megöl mindent.
Tehát te is most rá mész a pár száz farmer sajnáltatására akik az államtól szinte biztos elég támogatást kapnak.Chile GDP-jének a 23%-ka a lítiumból jön 28% pedig rézbánya. De te gondolom elvennég milliók megélhetését pár farmer miatt és szegénységbe taszitád az országot mert egy sivatagban kevesebb lett a víz.
De igazad van öntsünk még egy kis olajat a tengerekbe, füstöljük tele a városokat, öljünk meg milliókat...
-
Azt meg mindenki tudhassa, h nem az autók miatt nő az ózonlyuk hanem a tehenek miatt.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
8th
addikt
Az indokolatlan kirohanásodból feltételezni merem, hogy te tudod miről beszélsz (ha már én állítólag nem).
Szóval örömmel meghallgatom, hogy pontosan milyen minőségű és mennyiségű vizet használnak fel ott a bányászathoz. Nyilván pontosan tudod ha ilyen magabiztos vagy és azt alá is tudod támasztani valamivel, vagy nem? a másik, amíg én normális hangnemben kommunikálok veled addig légy oly kedves és erőlted már meg magad és ezt a magas lóról kioktató hangnemet tartogasd már a haverjaidnak. Kösz. -
hogabesz
aktív tag
A villanyautó rossz, káros a környezetre az akkugyártás. Na, meg a szegény kisgyerekek akik bányásznak. Ezzel nincs gond, szerencsére : [link]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz hogabesz #157 üzenetére
Ugye te se gondolod komolyan, hogy az olajat, amit itt termeltek ki CSAK üzemanyagot csinálnak belőle?
Wikipedia:
Finomítással nyert termékek (termék – szénatomszám – felhasználás-tulajdonságai):
- Nyers benzin, petróleum (gazolin), könnyűbenzin, nehézbenzin – C5–C10 – oldószer, sebbenzin, motorbenzin: jellegzetes szagú, könnyen párolgó, tűzveszélyes folyadék, jó oldószer, üzemanyag. Leválasztási hőmérséklet: 50-150 °C
- Világítóolaj (petróleum, kerozin) – C11–C12 – traktor, repülőgép, rakéta hajtóanyaga, benzingyártás, PETRÓLEUM: jellegzetes szagú, halványsárga folyadék. Leválasztási hőmérséklet: 150-250 °C
- Gázolaj (dízelolaj) - C13–C20 – autók, traktorok, mozdonyok, hajó- és teherautó-motorok hajtóanyaga, olajkályhák és kisebb olajkazánok fűtőanyaga, GÁZOLAJ VAGY DÍZELOLAJ: kellemetlen szagú, sárga színű folyadék. Leválasztási hőmérséklet: 250-350 °C
- Kenőolaj (paraffinolaj) - C20-C26 Gépalkatrészek kenőanyaga, vazelin és paraffin (gyertyagyártás), paraffinviasz (vízlepergető anyagok készítése)
- Pakura (atmoszférikus párlási maradék; ) – fekete, sűrű folyadék, vákuumdesztillációnál visszamaradó anyaga a gudron; vákuumdesztillációval és krakkolással rövidebb láncú szénhidrogéneket állítanak belőle elő
- Bitumen – C31–C50 – útépítés, szigetelés⭐ Stella
-
Azért e autónak lenni sem könnyű. [link]
A benzines vagy az e autó a tűzveszélyesebb?
Csak mert ez nem a kezedben fog robbanni mint a telefon, hanem alattad.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
hogabesz
aktív tag
válasz radi8tor #158 üzenetére
Nyilván nem. Ezzel csak arra akartam konrtrázni, hogy "a szegény víz meg a szegény gyerekek". Ne legyünk álszentek, nem csak az akkugyártásnak vannak természeti következményei, ez ne legyen alapja a vitának. Nem állítom, hogy nekem van van igazam, de meggyőzödésem, hogy hosszabb távon az elektromosságé a kevésbé "káros" jövő, minden és mindenki szempontjából. Az eddigi hozzászólásaimban is azt hangsúlyoztam, hogy legyünk nyitottak a fejlődés felé, és ne a pillantnyi problémáknál ragadjunk le, mert hibát mindenben lehet találni. Hosszabb távon kell gondolkodnunk.
-
#55525888
törölt tag
Nincs meg az infrastruktúra.
Milyen vastagságú utcai kábeleket képzeltek el ezeknek a tömeges töltéséhez?Ha mondjuk minden házban ilyen autó lenne, Utópia fővárosában?
De szép lesz, ha leolvad az egész város, amikor este hazaér a tömeg, és bedugja a ótót a falba.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz hogabesz #160 üzenetére
Én pusztán azért indítottam el ezt a szálat, mert mindenhol az van hangsúlyoztatva hogy ZÖLD az elektromos járgány.
Valóban, ami után megveszed a szalonban tényleg zöld (és még zöldebb is lehet ha saját napelemmel töltöd), de az előállítása nagyon nem zöld (sok millió liter vizet használnak a lítium kitermelésére, ami az egyik fő alkotója).
Sebaj, Gödön most épül Samsung-nak az akku gyára, majd most mi is meg tudjuk mivel jár ez a fázisa a gyártásnak.⭐ Stella
-
#16820480
törölt tag
válasz radi8tor #163 üzenetére
Te amúgy bocsi, de write only vagy? Ezt a víz dolgot nem sikerült elengedni látom, pedig párszor leírtuk itt már többen is, hogy az nem csapvíz/ivóvíz, amit elhasználnak rá, hanem ott van a földben pár száz/ezer méter mélyen, erősen sós oldat, magában másra nem tudod használni. Meg amúgy a lítium nagy részét külszíni fejtéssel termelik, az nulla vizet használ el.
Anachronix: Az USA, Kanada, Norvégia meg még pár másik ország átlag fejenként 3x annyi áramot használ mint mi. Ha ott létezik működőképes hálózat, ami ezt az igényt kiszolgálja, akkor nálunk ez fizikailag lehetetlen lenne szerinted? A 3x akkora fogyasztásba fejenként talán csak belefér egy e-autó töltögetése.
-
7Heads Drago
veterán
Nem én mondom hanem a linkelt cikk írja.
Meg gondolom a szegény éhező gyerek akkor nem jut eszedbe mikor a te okostelefonodat rakja össze, esetleg véletlenül ahhoz termel ki nyersanyagot.
Egyik sincs rendben. Se a kínai, se az indiai, se az afrikai stb. Pont ezért nem szidom egyik országot se, hibás itt mindenki. És tudom hogy a dízel autóm káros, de nem ringatom magamat azzal hogy zöld az autóm és napelem a tetőn (ez mondjuk van nekem is) és minden a legnagyobb rendben. A legtöbb gyártó átveri a laikust a termékével. Nem egyszerű jót és tartósat választani semmiből se. Főleg akkor nem ha ezt kis pénzből kell megtenni.
Nem álltam be semmilyen csoportba se! Magam is nézegettem e-autókat. Csak nem találtam olyant ami tetszene jó áron. Leginkább az eGolf és az Ioniq jön be nekem. Ha annyira nagy elektromobilitás ellenes lennék akkor nem csináltatok napelemet a tetőre. Csak próbálok két lábbal a földön állni és dönteni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #164 üzenetére
Ezek szerint neked bányászati végzettséged van és ott dolgozol? Vagy esetleg te lásd be a másik oldalt:
Csakhogy a lítium kitermelése, valamint a kiszolgált akkumulátorok tárolása és feldolgozása is komoly környezeti terhelést jelent. Jelenleg a leginkább sós talajvízből nyerik ki a fémet - innen nézve nem is igazi bányászatról van szó, hanem az ülepítés és mosás lenne a pontosabb kifejezés -, ami egész területek vízház-tartását boríthatja fel, ha az ülepítés után nem gondoskodnak a vízpótlásról. A legelők és a vizes élőhelyek kiszáradnak, fenyegetve az ott fészkelő madarakat, valamint a hagyományos pásztorkodást, cserébe pont olyan helyeken van lítium, ahol kevesebb a hozzáférhető víz is - például az Andok sziklásabb részein, vagy a kősivatagokban. Károsítják a környezetet a bányászat miatt keletkező, magas ásványi anyag-tartalmú - különösen lítium-karbonátban gazdag - porfelhők is. [link]A lítium hiába tisztán zöld energia, növekvő kitermeléseinek káros hatása felmérhetetlenek, miután bányászata erősen megterheli az ökológiai rendszereket. A sós víz talajvízből való kinyerése megváltoztatja a talajvíz-szintet és a sós alföldek felszínét. A lepárlótavakban elpárologtatott talajvíz pótlására egyik kitermelő sem tesz kísérletet, ami felborítja a terület működési egyensúlyát – figyelmeztet a Magyar Természetvédők Szövetsége. Ez azzal a veszéllyel járhat, hogy a legelők és a vizes élőhelyek kiszáradnak, fenyegetve az ott fészkelő madarakat, valamint a hagyományos pásztorkodást. A lagúnák formája és kiterjedése már így is drámaian megváltozott.
[link]
Vagyis csak kiszáradnak a felszíni ivóvizek is ez miatt.... hihetetlen.
Ha te lentről a mélyből vizet szivattyúzol ki az a fenti ivóvizeket is érinti.
Mondjuk engem a külszíni fejtés során keletkező porfelhő se nagyon vigasztal.
Ha jól tudom a tengerből is kinyerhető lenne csak kisebb a koncentráció.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz 7Heads Drago #166 üzenetére
Ja, pont ezért nem opció az akkus autókra való áttérés, fizikai képtelenség lenne amúgy is ennyi autót napi szinten töltőre pakolni.
⭐ Stella
-
Noukoum
veterán
válasz pusszycat #159 üzenetére
A belsőégésű autó sokkal tűzveszélyesebb. Nem én mondom, a statisztikák mondják.
7Heads Drago: és te mindent elhiszel amit valaki leír? Kamu a cikk.
Nem ringatod magad? Szóval hitvitát csinálsz az egészből? Komoly..
A környezetvédelem nem így működik, az más asztal. Napelemet meg rengetegen raknak fel mert rohadtul megéri anyagilag.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #166 üzenetére
Ez egy mondaton belül önmagát cáfolja meg.
"A legelők és a vizes élőhelyek kiszáradnak, fenyegetve az ott fészkelő madarakat, valamint a hagyományos pásztorkodást, cserébe pont olyan helyeken van lítium, ahol kevesebb a hozzáférhető víz is - például az Andok sziklásabb részein, vagy a kősivatagokban."
Milyen vizes élőhely és legelő van egy kősivatagban? Ami amúgy az egyik legszárazabb hely a bolygón, nem véletlen oda tettek több csillagászati távcsövet is, mert jó a légkör átláthatósága.
De amúgy írtam is, hogy az igazi az lenne, ha az ülepítés után vissza tudnák tölteni a vizet, csak az többé kerül nyilván. Van tervben amúgy olyan sótlanító (ez egy létező szó vajon?) üzem az arab félszigeten, ahol egy dóm alatt koncentrált napfénnyel vonják ki a vizet, így maga a víz is felhasználható marad. Ilyet technikailag Chilében is lehetne, csak ahogy neked is megfelel egyelőre a kályha, úgy nekik is a nyílt terepen ülepítés. -
#55525888
törölt tag
Norvégiát ne hasonlítsuk magunkhoz semmilyen szempontból.
Nincs vízerőmű minden bokorban, van viszont világverő korrupció közbeszerzéssel, van elavult infrastruktúra és van 50 év kommunizmus a fejekben.
-
Noukoum
veterán
válasz #55525888 #171 üzenetére
Fizikai képtelenség sok autót ellátni elektromos energiával, de ha azt mondom hogy a norvégok meg tudják most oldani akkor a norvégokhoz ne hasonlítsuk magunkat.
Meg azt sem zavar senkit sem hogy az elmúlt 10 évben mennyivel megnőtt Magyarország energiaigénye, gond nélkül de majd ha jönnek a csúnya gonosz elektromos autók azt majd nem fogja bírni a hálózat.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Mindig azt mondjak egy hónapban milyen keveset kell fizetni a töltésre ha pl. otthon töltöd (H. András) akkor nem lehet az olyan komoly terhelés egy bojler biztosan többet fogyaszt vagy egy sütő.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
dabadab
titán
válasz pusszycat #174 üzenetére
A múltkor végigszámoltam, hogy ha most hirtelen az összes autót, teherautót, kamiont, szóval mindent, ami benzinkúton tankol (vagyis pl. a dízelmozdonyok nem számítanak ide) lecserélnénk elektromosra, akkor az ország éves áramfogyasztása olyan 30%-kal nőne.
DRM is theft
-
-
vicze
félisten
válasz pusszycat #177 üzenetére
Képzel el azt a hihetetlen dolgot, hogy az utóbbi 3 évtizedben több mint duplázódott az áramfogyasztás, az elektromos autóra való átállás több mint 30év lesz.
Aki ilyen hülyeséget vizionál hogy leovad bármi vagy nem lesz elég áram olyan fogalmatlan a témában hogy inkább ne szóljon, hozzá.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #166 üzenetére
"legelők és a vizes élőhelyek kiszáradnak, fenyegetve az ott fészkelő madarakat, valamint a hagyományos pásztorkodást"
Vs.
"olyan helyeken van lítium, ahol kevesebb a hozzáférhető víz is - például az Andok sziklásabb részein, vagy a kősivatagokban."
Megpróbálnád az ellentmondást feloldani te is?Az Akatamában található lítium háromszög a világ egyik legritkábban lakott és legélettelnebb régiója ráadásul ezek a régiók a sivatagon bellül is só sivatagok.
Ez a környezeti kihatás olyan minimális, hogy max. a hipszter mű vegánok sírnak miatta vagy a begyöpösödött olaj hívők.A másik apróság hogy Chile, Argentína, Bolívia együtt már csak a világ kitermelés 30%-át adja, Ausztrália 50% felett termel külszíni fejtéssel klasszikus bányászattal.
-
#16820480
törölt tag
Még a V2G témával kapcsolatban egy elég jó gondolat ebben a videóban, hogy ez gyakorlatban hogy mehet: [link]
A lényege, hogy amikor hazaér valaki, akkor bedugja az autót a hálózatba, az érzékeli, hogy éppen csúcsidő van és mindenki akkor főz, tévézik, gőzborotvál, flexel, stb, így ilyenkor nem tölteni kezd, hanem a lakást látja el árammal, majd amikor leül az általános fogyasztás, akkor feltölti magát is. Szóval igazából az a "mindenki hazaér egyszerre és majd lehal a hálózat ahogy tölteni akarnak" nem kimondottan tükrözi a valóságot. -
nLali
senior tag
Ragasztóval átitatott pályán, egy kb. prototípus 2 személyes, bevallottan szuper-sport kategóriába gyártott autóval sikerült adni néhány tized másodpercet egy boltban megvásárolható, szerviz- és töltőhálózattal rendelkező családi szedánnak.
Az irány jó nyilván, de remélem lesz valaki a Rimac-nál, aki nem tapsol a hó végi értekezleten.. -
arn
félisten
7 tizedet, es ugyanolyan korulmenyek kozott mentek. Az nem keves differencia. Meg erdekes, hogy egesz eddig erre vertek, most mar is olyan fontos? erre epiti a tesla a marketingjet kezdetek ota.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
nLali
senior tag
Nem vagyok Tesla fan, nem akarom mindenáron védeni őket. Boltba megvásárolható családi autók közül talán még mindig messze a Tesla gyorsul a legjobban. Erre még mindig építhet marketinget egy rétegnek.
De 1-1 példányban megépített szuper erős autó győzelme nem "nagy szám".
Persze szerintem is jár az elismerés a Rimac-nak, mert elektromos szupersport autó fejlesztésben jól állnak. De csak 7 tizedet az versenypályán egy családi autónak....Kíváncsi vagyok, hogy a Plaid S mit tud majd. -
arn
félisten
azt te is tudod, hogy ennek a direkt erre a farokmeregetesre kihegyezett kiadasnak meg a mindenfele start modnak (plaid, ludicrous, stb) semmi koze sincs a csaladi autosaghoz, csak eppen a rendelkezesre allo autoba pakoltak be, es ugyanugy vminek az aktualis csucsa, nem tudnak jobbat.
ez az idokulonbseg amugy akkora, mint a 2006os veyron es a 2021es tesla rekordja kozotti ido - tehat baromi sok.
majd jonni fognak az olyan modellek is biztos, ha szukseges, amibol majd szepen kipakoljak a felesleges akkukat, meg lekonnyitik a kasznit, stb mert vegre van kikivojuk. a porschet is epp ugy lottek be, hogy eppen jobbak legyenek - ok is tudtak volna gyorsabbat, de ez grammra ki van merve. erre jott a plaid, meg a roadster emlegetese, stb
a tesla marketingje egyszeru volt... keressunk egy olyan szamot, amiben jobb a mi autok, mint a tobbi (benzin vs elektromos autonal egyertelmu), aztan kezdjuk el promotalni, noha konkretan semmi koze sincs az auto felhasznalasahoz. ezt meg felfujtak, hogy bezzeg ez egy csaladi auto, stb, de amugy bullshit az egesz, piac meg megy utana. ok is tudjak, hogy azok az autoknal, amikhez meregetik kb ebben az egy parameterben jobb, minden mas szempontbol rosszabb. persze ekkor jon, a de ez csak egy csaladi auto vedoszoveg.
az elektromos autok mindig is elonyosebbek lesznek ebben a parameterben, az, hogy a tobbi parameterben mikor lesznek elonyosebbek, hamarosan latjuk, ha sikerul novelni az akkuk hatekonysagat, nincs messze, ha nem, akkor meg sok helyen elonyosebb lesz a robbanomotor (a suly/loero, hatotav miatt elsosorban).
a versenysportban latszik, hogy pontosan hogy allunk - gyorsulasban, egy koron, rovid tavon mar van keresnivaloja (nyomatekra, adagolhatosagra kihegyezett versenyeken mar jobb is), parszaz kilometeren meg nincs, mert tul nehezek a kinyerheto csucsteljesitmenyhez.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
nLali
senior tag
Igazad van, tényleg karosszériától függetlenül, most a Tesla ezt tudja. Gyorsulási időeredmények engem akkor se győznek meg. Sok az a 7 tized negyed mérföldön persze.
ez az idokulonbseg amugy akkora, mint a 2006os veyron es a 2021es tesla rekordja kozotti ido - tehat baromi sok.
Ebben az esetben főleg. Ugye a Veyron egy alacsony példányszámban készült kevesek számára elérhető sport autó. Ha ez kikap egy családi szedántól, akkor tényleg sok.Ha egy eleve rekord döntésre épített 2 személyes sport autó előzi 0.7 másodperccel a családi szedánt, az szerintem nem olyan hír érték. Hiába mindkét esetben 0.7 másodpercről beszélünk. Ezt sikerült közel dupla teljesítménnyel.
Ez nem családi autós védőszöveg.hogabesz : Köszi. Nem figyeltem eléggé és az autó hátulján kerestem az S betűt.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
A környezetvédelem nem így működik, az más asztal.
Az kérlek sehogy se működik. Ha működne nem csökkenne az ózonréteg vastagsága, vagy lassulna lefelé a Golf áramlat, vagy olvadnának el a glecserek és a sarki jég.
Kamu a cikk.
Nyilván én ezt így bemondásra meg el is hiszem. Főleg hogy ha vastagon szedett betűkkel írod. Mellesleg ez nem egy cikk, hanem épp kettő.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
A bányászat gondolom nem azt jelenti hogy letolnak egy colos csövet. Az adott környéken kevés a víz és a csapadék. Az a keveset meg ha megcsapolják nyilván nem 5 négyzetkilométert érint. Ami jóval túlnyúlhat a sivatagon is akár. Nem tudom ismerős-e az elsivatagosodás? Az ember tönkreteszi a környezetét ehhez hasonló tevékenységekkel.
Amint írják is több helyen és említettem is a külszíni fejtés meg porfelhőket képez. Aminek magas a lítium tartalma.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ha családi autó miért ilyen fontos szám a 0-60 mph/h gyorsulási érték? Ahhoz hogy egy ilyen autó elüssön még öregnek se kell lenni. A lámpától, kanyartól a zebráig minimálisra csökkent az idő. És ha épp jól működik a védelmi elektronika talán meg is áll a lábam előtt.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
arn
félisten
Nem jobb valoszinuleg masban, csak ebben… epp ezert felrevezeto ez a hasonlitgatas. De ehhez is kellett 16 ev, hiaba az egyik “csaladi” auto (nem tudom melyik csaladnak kell 2s gyorsulas, meg 300kmh). Egy db5os astonnal valoszinuleg egy olcso csaladi auto is gyorsabb, fejlodik a technika.
Meg azert vegyuk mar eszre, hogy ez a csaladi auto 130000 usd (tol felfele), amiert azert eleg sokmindent kapni.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#53246592
törölt tag
válasz 7Heads Drago #192 üzenetére
Én elsőre így számoltam 2019-es adatokkal:
Fogyott 1,5 milliárd liter benzin, 2,4 milliárd liter gázolaj.
Az kb. 3,1 milliárd kg.
A benzin és a gázolaj fűtőértéke 11,9 kWh/kg, így a teljes fűtőérték 37TWh. Legyünk nagyvonalúak és mondjuk, hogy a belsőégésű motorok átlagos hatásfoka 40%, akkor a 37-ből lett 15TWh hasznos energia.
A villanyautó töltővel, akkumulátorral, mindennel együtt legyen 80% hatásfokú, akkor a hálózatba ehhez be kellene táplálni 18,75TWh villamosenergiát.Villamosenergia fogyasztás 2019: 45TWh
Így 42% lenne a villamosenergia többlet igény.
Közel sem hibátlan a számítás, de a nagyságrendet megmutatja.
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #191 üzenetére
Hát mivel az emberek zömét hidegen hagyja a környezetvédelem így nem csodálom hogy még hosszútávon sem lesz látványos változás.
Bemondásra, ja.Tessék itt van hogy mennyi energiára lenne szükség az elektromos autóknak Magyarországon.
[link]
Bemondásra!„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #191 üzenetére
Az ózonréteg vastagsága nem csökken, működik a környezetvédelem, ha akarjuk: [link]
#194: Nem filléres extra, de mondjuk egy autó értékéhez képest az a 100-200 ezer forintos tétel annyira szerintem nem magas. Egy normálisabb télgumi szettet sem kapsz meg sokkal olcsóbban. Itt a lényeg, hogy ez egy opció, és ha már akkor elérhető lesz, amikor elkezdik tömegesen használni az ev-ket, akkor esélyesen elég sok helyen lehet ilyet építenek ki.
Szerintem nem megoldhatatlan lakótelepen kihelyezett vagy társasház parkolójába telepített töltőnél sem. Szerintem amúgy alapvetően zseniális ötlet, hogy ezzel egyenlítsék ki a hálózatot, ha már ilyen hatalmas méretű akkukat tesznek az autókba.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házimozi haladó szinten
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Hollow Knight
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Windows 11
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- DIGI Mobil
- Toyota topik
- További aktív témák...