Új hozzászólás Aktív témák
-
nord_
veterán
válasz Schuler888 #18 üzenetére
Ne légy ennyire kocka; a szaklapok újságírói ezt a jelzőt használják az ingerszegény, “egyéniség nélküli” autókra.
-
kyle23
tag
Ezen elvek, hol voltak az elmúlt 100 évben? Eddig semmi probléma nem volt senkinek azzal, hogy Jóskának futja egy Mustángra nekem meg egy Audira, másik szomszédnak meg Alfára a negyediknek meg egy zsigulira. Mit ad isten, derült égből villámcsapásra az elmúlt pár év miatt hirtelen közellenség lett az aki belsőégésű motor párti és nem kapta be a zöld pirulát és nem lett csakis kimondottamelektromosautóajövő mert azfolyikmindenegyesutcasarkon, mert a teslamiattmindenmásauto szartsemér, mertnemelektromos. Ilyen "érvek mellett ezután mi fog következni? Megtiltják holnapután, hogy vki 2szintes házat építsen és azt nem festheti sötét színűre csak világosra? Vagy nem fűthet gázzal csak villanyfűtés lehetséges?Ezek nem elvek, ez kicseszett politika. Vkik kitalálták ezt a szarságot és lenyomják az emberek torkán, mert annyi pénzt raktak bele, amit mi szerintem el sem bírunk képzelni.
Ne legyünk már olyan naivak. Szerinted csak az emotor a jövő, akkor felteszem neked azt a kérdést hogy szerinted az audi miért állította le, asszem az s6 szeria motorjai közül az összeset a v8 motoron kívül? vmelyik 7en volt az egyik autós magazin honlapján, hogy semmilyen más motorral nincs előrendelés csak v8-al, de az is már véges db számú, mert pár éven belül már nem engedik azt a motort a forgalomba?!
Miért nem lehet ezt az egész dolgot hagyni, hogy a piac döntse el melyik megy/marad? Az eladások eldöntik, meddig éri meg a autógyártóknak belsőégésű motort gyártani, nem kell nekik politikai segítség, nem idióták vezetik ezen cégeket. Bemész a szalonba van eautó bal oldalt, van benzines/dízel jobb oldalt. Azt veszed amelyiket szeretnéd. Eltelik pár hónap/év megnézik a statisztikát és ha ott 8/2 vagy 9/1 az arány az eautó javára hidd el, már másnap elindul a fokozatos leállítás. Nincs szükség erre a szarságra amit ráhúznak erre az egész jövőbeni autózás tematikára. -
DeFranco
nagyúr
legyen egy gondolatkísérlet.
picit próbálj meg kilépni abból az alapállásból hogy te szereted a brummogást meg mondjuk nincs lehetőséged elektromos autót venni (no offense, ha van lehetőséged, tök jó, nekem pl. nincs, nem ez a lényeg) és próbáld meg azzal a hozzáállással nézni a problémára, hogy a belsőégésű motoros autók szennyeznek, ennek nagyon káros hatásai vannak, amit csökkenteni kellene.
tegyük fel hogy ez a te felelősséged, köteles vagy megoldani rövid-közép távon, és az nem megoldás hogy szénné dotálod az elektromosautó-ipart.
a lényeg az hogy emberek közlekedjenek, téged ne kössenek fel a lámpavasra, a személyautók okozta szennyezés csökkenjen számottevően és ne dögleszd meg az egyik legkomolyabb gdp-húzó ágazatot.
kíváncsi lennék milyen megoldási javaslatod van erre.
mert az addig nagyon szép, hogy ledadog a vényóc visegrádról hazafelé de tán egy kicsit tágítani kellene a problémakört...
-
vicze
félisten
válasz moleculez #49 üzenetére
Még egyszer van a Taycan-nak szedán verziója, olyanra csinálják amilyenre akarják. Olyan formát csinálnak, amiről azt gondolják, hogy az adott célközönség megveszi. Egyiknél ez ilyen a másiknál ez olyan. Gyakorlatban tök lényegtelen, ezek lapos négyzetek X db motorral, amit rápakolsz lényegében mindegy.
Az összes WV ID alapja hulla ugyanaz a kisbusztól a Polo méretig, és mégis tök másik.
Felesleges ezen rugózni.Amúgy a Rimac-et már beleolvasztották a Bugatti-ba múlt hónapban szóval, így ebből inkább majd Bugatti lesz átcímkézve.
[ Szerkesztve ]
-
kyle23
tag
Én ezzel tisztában vagyok, hogy az üvegházhatású gázokat csökkenteni kell, mert hatalmas gebasz lesz, de lehet hogy már van. Az autóipar is tudja, csak össze kell hasonlítani, hogy generáció váltások között mennyit javultak az autók ezen adatai. Szerintem ha csak az elmúlt 20 év adatait hasonlítanánk össze irgalmatlan nagy lenne a javulási mutató. Ott vannak a japán motorok, de bármelyik nagy EU-s autó gyártónál is, már nagyon komoly számokat lehet látni kibocsátás terén.
De. Az A hatalmas De.
Én erre azt mondom, hogy jelenlegi tudásom szerint ( ha rosszul tudom nyugodtan javíts ki/javítsatok ki) ezen gázok kibocsátásáért ha a autóipart nézzük 1számjegyű a %-os értéke az összes többi gazdasági szektorhoz képest a világon összesítve. Szóval amíg az összes többi ipar ontja magából kifelé ezen gázokat, nem az egyik legkisebb okozót kellene először penge élre állítani, hanem ellehetne kezdeni a legnagyobbakkal. Szép és jó, hogy baszogatjuk az autósokat emiatt, de amíg növekszik a tengeri/levegőbeni szállítás, ahol sokkal több káros anyag keletkezik mint az utakon addig ezt az egész jelenlegi helyzetet én kicsit álszentnek tartom.
Kína, Amerika ( nemrég lépett ki ezen egyezményből ugye) India meg teljes Afrikai térség ipara olyan szintű káros anyag kibocsátást végez, hogyha a teljes autó parkot kicserélnénk csak eautóra sem érnénk el semmit, mert még így is növekedésről beszélnénk.Az ugye megvan, hogy egy tesla model s árából kb 4 db közép ( ne adj isten 3 db felső közép) kategóriás autót lehet venni. Szóval ez az ügy így elég veszett fejsze nyelének tűnik, mert szerintem nagyon kevés ember van aki kibír ennyi pénzt adni 1db autóért, amit ezek után el kell látnod árammal, amire most még vannak esetenként jóáras töltési lehetőségek, de én a nyakamat ráteszem, hogy ezen autók nagyobb térnyerésével az áram is többe fog kerülni. Amíg ennyibe kerül egy full elektromos családi autó, addig ezt nem nagyon lehet megváltónak nevezni, inkább egy lehetőségnek amin el lehet gondolkodni.Majd ha 1/3-d áron megtudsz venni egy ilyet, akkor azt mondom oké, de addig csak maradjon választási lehetőség, ne az 1db út amit lenyomnak a torkodon ha akarod ha nem.
-
guriga1234
addikt
"a benzinkút shopjába beállni az esetenként 30 méteres sorba" - ilyet még sosem láttam.
"tankolni ugyan 10 állásban lehet, de csak 1 pénztáros van" - ilyet sem.
A számolgatásod sem stimmel. Lehet, hogy te 6 percnyi töltéssel érsz el 200 km hatótávot, de én 5 perc tankolással 1100 km-t. Korrigáld a számításodat.
PS: ha az elektromos töltőnél csak 1 autó is áll előtted, akkor kivárhatod azt is, amíg az tölt, és valószínűleg nem 6 percig fog tölteni, míg - ahogy írod - kútnál több tankolási lehetőség van. -
DeFranco
nagyúr
Szándékosan úgy fogalmaztam, hogy az autók környezeti terhelését kell csökkenteni, nem véletlenül.
Valóban abban igazad lehet (nem validáltam most, de elfogadom, én is így tudom) abban, hogy más környezeti szennyezők nagyságrendekkel komolyabb problémát okoznak globálisan, az autók szennyezésével viszont van egy olyan nagyon komoly probléma, hogy az lokálisan, a városokban, közvetlenül az emberek orra alatt jelentkezik, ezért nagy probléma, nem feltétlenül a bolygó, hanem az emberek egészsége szempontjából elsődlegesen (ide venném még a zajártalmat is, ami egy forgalmas belvárosban kifejezetten komoly probléma. nem tudom Te hol laksz, de nekem a lakás és a munkahely közötti nagy kontraszt pont elég ahhoz, hogy komolyan vegyem, hogy még a kertváros forgalmasabb útja mellett se vegyek lakást nem hogy a belvárosban).
A lényeg tehát, hogy nem azt kértem, hogy te legyél a bolygó kapitánya és oldd meg a globális felmelegedést, hanem hogy az autók által keltett (fizikai és zaj-) szennyezésre nyújts megoldást úgy mintha globális döntéshozó lennél.
Az pedig nem érv hogy az elektromos autó drága, ez a problémát és a megoldás kényszerét nem csökkenti, ez neked, egységsugarú fogyasztónak kellemetlen de a probléma ettől probléma marad, és ezt meg kell oldani.
Van tehát javaslatod?
-
nord_
veterán
válasz guriga1234 #57 üzenetére
Menj el a budaörsi Auchan-kútra.
-
-
Noukoum
veterán
válasz guriga1234 #61 üzenetére
Szerintem nem is akarja megtenni, meghagyja neked a kannázást.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Kinder
senior tag
válasz guriga1234 #57 üzenetére
De, stimmelnek a számok.
1, nekem is volt ám benzines is és dízel autóm is, nem is egy ( 47 éves vagyok, 29 éve vezetek, csak hogy ne lehessen belekötni abba, hogy nem 1-1 teszthónapig voltak nálam ), és volt már 40 perces tankolásom is, sőt, egyszer Olaszországban 10 éve konkrétan 9 km-es sor állt az autópályás benzinkút előtt, és semmi nem volt, csak egy augusztus végi hétvége, amikor a nép elindult haza. ( Én akkor totál véletlen előtte egy héttel a megérkezéskor tankoltam az akkori 530D BMW-be, úgyhogy engem nem érintett ).
Asszonynak Toyota Prius II-ese van, azzal szoktam még benyakútra járni, egyszer sem végeztem 10 perc alatt.2, Benzinessel az életben el nem mész 1100 km-t egy tankkal. Olyannal meg 200-at sem, ami az én autómmal tartani tudja a lépést. ( mondjuk semmi sem tudja 60 millió Ft alatt, de ami meg még az enyémnél is gyorsabb, az pedig 150 km-t tud egy tankkal ( pl egy legújabb, 35 milliós M3 BMW se, magyar internetes teszt szerint, idézem: " 200 km-t sem tud, ha autóúton kihasználjuk az erejét" ))
Asszonynak Toyota Prius II-e, az sem tud 750 km-nél többet, pedig az aztán spórolós egy gép, mondjuk cserébe egyáltalán nem is megy.
És direkt írtam, hogy a dízel nem játszik, mert nincsenek olyan paraméterei, ami a benzines / elektromosnak van.3, akkor nekem 12 perc/töltike.
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
válasz guriga1234 #61 üzenetére
Jó, ezt 2021-ben szerintem ne reklámozd
-
hogabesz
aktív tag
válasz guriga1234 #61 üzenetére
Nem ragadj le a "mostban". Itt arról megy az eszmecsere, hogy ez a jövő. Ahogy régen a belső égésű motoros autóddal nem tudtál 1100-at menni, úgy nem tudsz most egy tesla-val sem. De fejlődés van és ez is meg fog változni amikor majd 1 perc alatt töltesz ugyaúgy 1100km-t bármely autópálya leállóban.
-
kyle23
tag
Kicsit elég fura dolog úgy lenézni a benzines/dízel kocsikat, hogy nem tudjuk mivel rendelkezel. Meg hogy abban az árban nincs olyan ami tudja a tiéd dél tartani a tempót. kíváncsivá tettél megmondom őszintén hogy mivel rendelkezel, már csak amiatt is, mert így esélyem sincs mellé állítani egy társat, ami tudna veled menni..... Se árat, se márkát, így nehéz megoldani versenyzést.
-
-
kyle23
tag
A nagyvárosi gebaszt szerintem megoldani iszonyat nehéz, így gyorsba nem is nagyon tudok mit mondani. De a városi lakók és helyben dolgozok ( + 50 kmes körzetben) ott már én is azt mondom, hogy munkába járos autónak már nagyon jó választás egy eautó.
Sötét Borsodi srác vagyok, mezőgazdaságban foglalkozok egy túrisztikából élő faluban.
Szerintem úgy lehetne, nagyobb gyorsasággal terjeszteni ezeket az e autókat, ha vmilyen nagyobb cégen/cégeken keresztül vmilyen bérleti lehetőséggel lehetne használni az autókat egy olyan pénzügyi kondíciót kínálva, hogy aki nem teheti meg egy vásárlást, de szeretne váltani belsőégésű autóról annak is jobban megérjen egy ilyen bérleti szerződéssel autókázni mint egy saját autót fentartani. (folyamatos tankolás, javítás, szervíz) Így adva volna a lehetőség a sokkal nagyobb terjedésre és nem lenne ekkora ellenszél, rosszakarat a másik oldal felől.
De fingom sincs. Komolyan. De ettől a kötelező kinyírástól amit most csinálnak akkor is jobban járnánk ha mint fentebb írtam, a szalonban kitennék egymás mellé uazt a 2 autót minden adattal amit tudni kell róluk ( eautó - benzin/dízel) és te döntenéd el mit szeretnél. -
guriga1234
addikt
1, " 29 éve vezetek" - én egy csöppet régebben, meg talán többet is (de ezt csak sejtem).
2, Honda CR-V (dízel). Simán 1100 km egy tankkal. Ez mondjuk a nejemé. Nekem BMW-m van (az is dízel), valamivel többet fogyaszt., de az 1000-1100 km nálam is összejön, de az én tankom nagyobb.
"ami az én autómmal tartani tudja a lépést" - senki sem akar versenyezni veled (legalábbis én nem), de autópályán nem nagyon szoktak megelőzni engem sem.
3, "akkor nekem 12 perc/töltike." - hányszor?
-
arn
félisten
A tesla tipikus hulye marketingje, kisarkitottak azt, amiben az elektromotor jo. Palyan, vagy magasabb sebessegtartomanyban mar nem lenne annyira rozsas, vagy pl egy f1 hosszusagu versenyen, stb. Persze ettol kituno csaladi auto, uttoro, amit a tesla vegez az elektromos autok forradalmaban, hogy teljesen ujra gondoltak az auto koncepciojat.
A rimac amugy nem kicsit vert ra a teslara. Majd lehet innentol nem is lesz nekik olyan fontos a teslanak, amig nem csinalnak egy gyorsabbat. Rimacek a bugattiba amugy is betarsultak (ami nem kis fegyverteny egy horvat vallalkozastol), boritekolhato, hogy innentol hyperdraga elektromos autokat fognak hozni, rekorder parameterekkel. Elkepeszto, hogy ezt toredek penzbol csinaltak, mint a tesla.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
dabadab
titán
Nekem nagy kedvencem, hogy minden ilyen villanyautós cikk kommentjeinél azonnal kiderül, hogy egy autónak a következő alaptulajdonsággokkal kell bírnia:
1. legyen benne vényóc
2. tankolás nélkül tudja abszolválni a Budapest-München-Budapest körutatDRM is theft
-
strogov
senior tag
"Nekem az a bajom, hogy nincs választási lehetőséged maradni annál amit te szeretsz"
Azaz miért nem akarja mindenki azt amit én akarok. Vannak akik szeretnének gőzmozdonnyal utazni, de csak különleges esetekben van alkalmuk ra. Vannak akik vágó-disznót tartanának panelban, mert a nagyapjuk is vágott. Vannak akik szeretnek lovagi páncélba öltözni, de nem felel meg a munkahelyi dresszkódnak.
Ilyen ez a fejlődés. Nem fog hiányozni sem a füst, sem a zaj ha egyszer végre eltűnik az összes belsőégésű. Erre kijelölt helyen parádézzanak akik ezt élvezik. A többieket meg hagyják békén. -
dabadab
titán
Elkepeszto, hogy ezt toredek penzbol csinaltak, mint a tesla.
Szuper/hipersportkocsit gyártani alapvetően olcsó, nem nagyon tőkeigényes dolog, ezért van ezen a területen egy rakat kis cég (eleve a Lamborghini is az volt, ahogy a McLaren is tulajdonképpen egy kis garázscégként működött, ahogy a Koenigsegg meg a Pagani is az).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
DeFranco
nagyúr
"A nagyvárosi gebaszt szerintem megoldani iszonyat nehéz, így gyorsba nem is nagyon tudok mit mondani. "
"De fingom sincs. Komolyan."
Na látod itt van a kutya elásva. Egyáltalán nem kézenfekvő a jó megoldás, jelenleg én sem tudok, meg szerintem kb. senki sem, az látszik, hogy sok utat próbáltak már (dotáció, adminisztratív csökkentés, büntetés, kvóta) ami nem működött. Most ez látszik járhatónak.
Ezért is írtam már eleve, hogy lehet ebből szerelemkérdést csinálni de sokkal égetőbb problémák élveznek prioritást annál minthogy revlimiten dudorogjon a szívóvényolc. IJ kártya.
"ha vmilyen nagyobb cégen/cégeken keresztül vmilyen bérleti lehetőséggel lehetne használni az autókat "
greengo, limo, sharenow, itt vannak igaz nem mindegyik elektromos, de adott a lehetőség, nekem is van regisztrációm, soha nem használom, én a hatalmas anyagi felelősség miatt amit rád raknak (10% és minimum 100k volt az önrész, amikor utoljára néztem, és egy kérdéses esetnél fix, hogy a carsharingost húzzák be hunyónak), plusz általában nincs a közelben autó amikor kéne. elég szűk réteget képes jól kiszolgálni, ezért marginális a szerepe, de valóban jó kezdeményezés (leszámítva, hogy mivel percdíjas, mennek mint a barom, rosszabbak, mint a futárok)
-
moleculez
veterán
Greengo nekünk tökéletes, évente egy-ket hetet vagyunk Pesten, amúgy külföldön élünk. Általában családban van 1 autó de az kevés, mert sokan vagyunk, szóval olyankor jó 1 Greengo. Olcsóbb mint a taxi, de rugalmasabb és kényelmesebb mint a tömegközlekedés.
[ Szerkesztve ]
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
vicze
félisten
Mint írtam, a Rimac már összeolvad a Bugattival, mivel így gazdaságosabb volt az anyacég VW/Porsche-énak. A cikkben szereplő példány már 2éves.
Lamborghini elég nagy traktorgyártó volt. Remélem ismered a sztorit hogy lett sportautó belőle.
McLaren meg tényleg egy hosszú történet, 20+év Forma 1 volt a hátuk mögött szóval nem a semmiből építettek karosszériát egy BMW motor köré. Sose volt garázs cég, az autós részleg.
Koenigsegg majdnem megvette a Saab-ot, és nagyon nem garázscég már, de az az volt.
Paganit mondhatjuk garázs cégnek, bár ott más a koncepció, nem az autó eladás az igazi profiljuk hanem a design. Motor meg Mercitől van. -
kyle23
tag
Ezért írtam hogy vmi olyasmi rendszert kellene kitalálni, ahol ha elolvassa az ember és elkezd számolni, akkor oda jukadjon ki, hogy megérje neki bérelni ( honap, negyed év, fél év, vagy éves ciklusokban ami hosszabbítható), mint fentartani egy saját autót. Igen a limóhoz hasonlót gondoltam mikor az előző hsz-t írtam, de azt nem tudtam hogy írásod alapján nem annyira baráti a szerződés. Mondjuk ehhez vmi nagyon nagy géppark kellene.
Szerintem ezzel sem mennek semmire. Tudod mi lesz ebből? Hogy sokkal tovább fogják megtartani a régi autókat amivel megint adunk a szarnak egy pofont. Mert akkora támogás azért nincs rá, hogy mindenki szaladjon cserélni, önerőből meg mondjuk meg kevés ember engedhet meg jelenleg magának.
Ha vmit erővel tesznek kötelezővé, az nem nagyon volt még sikeres, sőt ami ellen hozzák azt tartják fent hosszabb ideig. Én legalábbis így gondolom. Elég csak energia termelést megnézni. Németek is annyira belementek a megújúló energia átállásba, hogy sorra nyitották tavaly is újra a szénbányáikat, meg próbálják hosszabbítani az atomerőművek leszerelésének idejét, mert egyszerűen nem lehet jelenleg még átállni csak megújúló energiából termelődő áram előállításra.
De ezt majd az idő dönti el, mi lesz. Beszélhetünk itt sokmindenről, majd meglátjuk mit hoz a jövő. a vak is ezt mondta.
-
-
Predatorr
őstag
250 m/h? Gyalog sokkal gyorsabb vagyok.. 413km/h-nál sajnos nem.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
dabadab
titán
Amit leírtál, az igazából semmiben nem cáfolja azt az alapállításomat, hogy a szupersportkocsi fejlesztése olcsó és sok garázscég van ezen a területen.
Ennek egyébként így is kell lennie, mert ha az az üzleti terv, hogy bevétel fronton van mondjuk hatszáz eladott autó, darabja egymillió dollárért, akkor abba sehogy sem fér bele egy kétmilliárdos fejlesztési büdzsé.DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Nincs itt szó erőszakos átállásról. Hány szénbányát nyitottak újra?
Az a gond hogy ha propagandából informálódunk annak sosincs jó vége. És ez még akkor sem ment fel ha hagyományos autó párti az ember.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Hát...
A Rimac eddig 200millát tapsolt el erre, Tesla azért a Roadstert jóval kevesebbből oldotta meg, ami egy Elise ugye.
Bevételük ugye ezt sehogy se fedezné mert kvázi nincs, a fejlesztések eladásából élnek, na meg a befektetőkből.Lamborghini rengeteg pénzt ölt bele hogy borsot törjön a Ferrari orra alá, már meglévő jármű gyártóként. Minden egyéb akit felsorolták nagyrészt csak egy kasztnit csinál és motor tuningolt, mert minden mást vesznek más autó gyártótól. Ez valóban nem költséges.
McLaren egy 20éve létező cég volt F1 tőkével a hátuk mögött. Stb.US-ben amúgy rengeteg ilyen cég van aki rádob egy kaszit valami motorra.
-
#16820480
törölt tag
A globális CO2 kibocsájtás több mint 16%-a közlekedéshez köthető, és kb 12%-a (tehát a háromnegyede) közutakról. És ide nem számolják bele az üzemanyag kitermeléséhez szükséges dolgokat például, az az ipari részhez járul hozzá.
De amúgy is, ha körül nézel a világban, a Mediterrán lángokban, fél Szibéria lángokban, USA nyugati part és fél Kanda lángokban, ahol meg nem a szárazság felé tolódott el az egyensúly, ott árvizek pusztítanak (Ny-EU, kína, India, stb). Rég túlléptük azt a határt, ahol előbb a nagy szennyezőket kezdjük megreformálni, mindent is kell egyszerre, hátha még lesz elég hatása úgy. -
7Heads Drago
veterán
válasz whatwhatwhat #5 üzenetére
Én különösebb értéket nem látok a belső égésű motorban, egy túlbonyolított, nem hatékony szerkezet, ami csak annak köszönheti a létjogosultságát, hogy az emberiség még nem tudott a kőolajhoz hasonlóan olcsó és nagy sűrűségű energiaforrást előállítani, ami egy autóban használható is lenne.
Hát én meg erre azt mondom hogy hiába egyszerű a felépítése garantáltan nem lesz olcsóbb az autó. Idővel szépen annyira kiszámolják a gyártók az egészet hogy olyan lesz mint a nyomtatóknál a tervezett elavulás. A másik dolog amit elfelejtettél megemlíteni az az akku kérdés. Mert nincs megoldva és csak a találgatás megy. Mindenki máshogy látja a kérdést.
Ma délután taglaltuk épp itthon hogy egy e-autónál nem te döntöd el mikor állsz meg, hanem az autó. Ezt ugye neked a navi tervezi meg, amit meg emberek terveznek. Szóval mások tervezik meg hogy mikor kv-zol, wc-zel stb. Persze később ez ahogy nőnek a hatótávok és gyarapodnak a töltök változni fog. De az biztos hogy komoly üzlet lesz ez is. Hol, mikor, mennyit töltesz és költesz amíg vársz.
Én mondjuk már egy 300km hatótávval kiegyeznék, csak épp az árral vannak komoly gondjaim amit ki kell érte csengetni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #91 üzenetére
Hát én meg erre azt mondom hogy hiába egyszerű a felépítése garantáltan nem lesz olcsóbb az autó
Tekintve, hogy az autók folyamatosan egyre olcsóbbak lettek, én erre nem mernék mérget venni. Érdemes megnézni, hogy mennyibe került egy egyes Golf (inflációval korrigálva) meg mennyibe egy nyolcas meg hogy a két autó között mekkora különbség van az utóbbi javára.
DRM is theft
-
kyle23
tag
válasz #16820480 #90 üzenetére
Köszi a linket! Nekem még 8% rémlett, csak nem mertem anno leírni, mert nem akartam orbitális hülyeséget mondani, azért írtam, hogy 1 számjegyű az a bizonyos szám. De ezek szerint már 12%-on vagyunk.
Persze. ez látszik, csak az nem akarja észrevenni aki nem akarja. Szar van a palacsintában, az a kérdés mekkora és hogy van-e idő még újat csinálni helyette vagy ezt kell megenni. A metán felszabadulásokról meg nem is kell beszélni Szibéria területein... Olyan szintű összefogás kellene minden ágazattól, hogy azt én el nem tudom képzelni, hogy mindenki meghúzza egyszerre. Elég csak arra gondolni, hogy egyre többen vagyunk, már csak a saját házad igényeinek a kielégítésére fordított energia mennyiség is évről évre nő. Minden nyár egyre melegebb mit csinálsz? Veszel min egy klímát ami megint +-t csinál a rendszerben..... Ördögi kör.
-
7Heads Drago
veterán
Ne felszereltséget nézd és a metálfényt. Nézd a motor élettartamot. 1-2 Golfoknál nem ritka az 1 millió km. A 7-esnél 200.000 km tervezték a motort. 100.000 km-mél cseréled a láncot, meg időközönként a váltóolajat (ami elvileg élettartam garanciás), csak ha nem cseréled szét esik az egész, aztán ott van a turbó, a henger leállításos elektronika meg még ki tudja mi. Nekem 5-ös van, be is volt tervezve a 7-es, de lemondtam róla.
Bocs most nézem hogy 8-ast írtál. Tartok tőle az se jobb. Max az elektromos. A hybrid-ben már ott a turbó meg sok egyéb problémás cucc. Mondom ezt ugy hogy még az 5-ös golf megjelenésekor kinéztem magamnak az autót és 2013-ban vettem is egyet. Az elmúlt 1-2 évben viszont már nem látom hogy nekem miért lenne jó az újabb. Csak a gond meg a probléma lenne a nyakamban.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk lehet te a személyautózást nézted, ha összeszorozgatod a százalékokat, akkor egy 10 alatti jön arra ki kb. De pont ez is mutatja, hogy nincs igazán egy jól megfogható ágazat, mindenhol kell lépni, nem működik az már semmiképp, hogy egyet kiveszünk a képletből és meg van oldva a gond.
Én őszintén csodálkozom, hogy nem nő irdatlan sebességgel a zöld pártok népszerűsége, de mondjuk nem biztos, hogy az is sokat számítana. A legnagyobb szennyező országok közül sok amúgy is kvázi- vagy teljes értékű diktatúra, ott nincs beleszólása az embereknek semmibe.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #94 üzenetére
Ne felszereltséget nézd és a metálfényt
Ja, hát végülis kit érdekel, hogy kényelmesebb, gyorsabb, nagyobb, biztonságosabb.
Nézd a motor élettartamot. 1-2 Golfoknál nem ritka az 1 millió km
Úgy érted, hogy a legyártott rengeteg darabból van néhány, ami kibírt ennyit? Ami meg nem bírt ki, mert három év után megkotlott, azokról meg feledkezzünk meg, hiszen akkor még meg se születtünk, amikor roncstelepre kerültek?
A 7-esnél 200.000 km tervezték a motort.
Jézusom
Nem, nincs ilyen. Egyrészt a Golfokban többféle motor van, másrészt senki sem tervez egy sima személyautóba ilyen röhejesen alacsony élettartamú motort, már csak azért sem, mert a WV-nél simán ki lehet tolni a garanciát 200k km-re, illetve a mobile.de-n is van egy rakat 200k fölötti Golf.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
7Heads Drago
veterán
mert három év után megkotlott, azokról meg feledkezzünk meg, hiszen akkor még meg se születtünk, amikor roncstelepre kerültek?
Én 75-ös vagyok kérlek. Ültem és mentem is vele.
Jézusom
Nem, nincs ilyen.
De van. Az én Golfomat is egy olyan ember javította aki kb 20- éve dolgozik a vw-nél. És a nekik tartott oktatáson hangzott ez el. Ha érdekel hogy mik a problémák egy 7-es, 8-as Golf-al kérlek látogas el egy fórumra és olvasgass.
illetve a mobile.de-n is van egy rakat 200k fölötti Golf.
Akkor vegyél egyet nyugodtan és javíttasd. A dízelek elég jól beváltak, de rövidesen be lesznek korlátozva (2026... a 7-es Golfok eleje 2015-ig még euro 5-ös, az auro 6-osokról még nincs info mikor jön a korlátozás ami egyúttal markán áresést is fog eredményezni jóeséllyel) A Tfsi-k meg szépen mennek, de több helyen is véreznek. Hajrá én szurkolok neked.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz #16820480 #95 üzenetére
Én várom már azt a zöld pártot aki a szarvasmarhákat akarja majd felszerelni katalizátorral és lambda szondával. Mert ugye tudtommal jelenleg a legtöbb metánt a mezőgazdaság termeli nem az autókázás.
És ugye még az se tisztázott hogy majd a megnövekedett áramfogyasztás és akkugyártás, illetve akku hulladék kezelés miként befolyásolja ezt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
mjani1172
addikt
1. Nekem is van több autóm, nálam egy tankolás 3—4 perc.
2.Nincs olyan benzines vagy dízel ami gyors autópálya temponál rövidebb távon igényelne töltést mint 60 milliós autód.
Ugye nem gondolid komolyan hogy egy M3 BMW nem megy el 200 km-t.3 A "töltikéd,"?? ami 12 perc meg kb100— 150 km-re elég.
Ez a kép a villanyautósok oldalról van, ezt írják az egyik leggyorsabnak.Egy átlagosnak mondható 50 kW-os villámtöltővel, mint amilyenek a MOL Plugee töltői, 24 perc alatt bevihető 100 km-nyi áram (a megfelelő feltételek teljesülésekor, lásd karakterisztikák). A Tesla Superchargerei 10 perc alatt, a Volkswagen kaliforniai 350 kW-os villámtöltői pedig 3 perc alatt elintézik ugyanezt. Tehát egy 50 kW-os villámtöltő mellett egy ciginyi (vagy is 10 percnyi) idő alatt 42 km-t, a Tesla Supercharger mellett ugyanezt a cigit elszívva pedig 100 km-t is növekszik a kiírt hatósugár.
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #98 üzenetére
Nem katalizátort kellene rájuk tenni, hanem beszüntetni az ipari méretű farmolásukat. Lab grown meat és meat replacement a jövő, az állatokat meg hagyjuk élni inkább.
Metánt nem az autózás termel, de széndioxidot, nitrogénoxidot meg kormot viszont igen.
Akku->újrahasznosítás, megnőtt áramfogyasztás->több termelés, lehetőleg megújulókkal meg MSR-ral közép-hosszú távon, aztán majd meglátjuk utána mi lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Hollow Knight
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- DIGI internet
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Milyen monitort vegyek?
- Politika
- További aktív témák...