Új hozzászólás Aktív témák
-
feka007
veterán
Hát ez jó volt.
Kocsiba be itt Vác Deákváron, azt' oktató mondja, hogy vezzesek Dunakeszire így 4. alkalommal, mondom challenge accepted
Rákapott a horgászásra, és elmentünk az Auchan melletti Lidl-be, hogy vegyen vmi pólót, aztán még beugrott 2 horgászboltba is, meg tankoltunk 2 helyen.
Úgyhogy ma mentem több, mint 50 km-t. Egy veszélyes szituáció volt, mikor itt városon belül egy szűkebb úton majdnem átjött az én sávomba egy gyökér, és kb 20 centi volt a két kocsi között
-
Lenry
félisten
holnap vezetés vizsga.
kicsit izgulok -
Gergosz2
veterán
most tervezem én is !
-
Crystalheart
őstag
Jó ég, itt mindenkinek van/lesz jogsija?
-
feka007
veterán
Most voltam, 75/75 lett.
Csak az Egyéni Gyakorlóból tanultam (igaz, ott mind a kb. 1500 kérdést magyarázóban többször is). Könyvbe belenéztem egy Kontra Károly félébe, de mikor láttam, hogy 200 oldal, inkább hanyagoltam, és amit nem értettem meg, azt kigoogleztam. Így szerintem most elég összefüggésszerűen megértettem az egészet, és még megerőltető se volt. Azért kíváncsi vagyok, hogy a Lakatos Nintendó félék mennyire értik ezt az egészet, mikor sztem némelyik írni se tud, de vezeti a zsigulit (vagy most már leginkább rozsdásodó Astra A, vagy régi szakadt Audi, Merci..).
Jövőhéten kezdem a vezetést itt Vácon, Clio 3-mal fogok nyomulni. Egyébként már több, mint 3 éve lehetne jogsim, de eddig vhogy nem volt hozzá meg az ihlet, hogy megcsináljam. Suliba járok még, úgyhogy munkához se lett volna szükség rá. Tavaly már lenyomtam az eü-t, meg a kresz tanfolyamot, de vizsgázni már nem mentem el. Most viszont már megjött az inspiráció -
baluka26
veterán
Laudának üzenem, hogy a lehúzos, köcsög csaló iskolánál 4 órát vezettem fél év kihagyás után, majd hibapont nélküli vizsgát csináltam.
Még így is olcsóbban vagyok, mint bármelyik más iskolánál Tatabányán -
Lenry
félisten
Szegeden vezetek, szóval biztonságban vagy (egyelőre
)
egy újabb Corollán vezetek (J-s rendszám, 2006-7 köré lőném az évjáratot), szóval elég mikrométereket kell mozdítani a gázpedálon a felpörgéshez, meg a kuplung is baromi érzékeny, de a vége felé már egészen ráéreztem, legalábbis nem fulladtam le és nem rángatott az autó.
-
-
ViZion
félisten
"a végén én vezettem haza"
Ha kőrösön vagy, akkor írj rám. Tudod, gyerekeim vannakAmúgy gratula! A pedálokat meg kell szokni, minden kocsinál más,új kocsiknál a fékpedál kb. 1-2 cm utat tesz meg és már blokkol
Régieknél meg taposni kell. Kuplung dettó: van, amit alig lehet csúsztatni, rühellem azt
-
Lenry
félisten
na megvolt az első vezetés
egy fél órát forgolódtam a rutinpályán, megtanultam elindulni, szenvedtem egy kört a kuplung és a gáz számomra hiperérzékenységével, váltani, stb, aztán betértünk egy nagyobb 30-as zónába, ahol minimális forgalom mellett elautókáztam, majd annyira jól ment, hogy a végén én vezettem haza
-
Sztbeni
őstag
Gart. Nekem 73 volt
-
ViZion
félisten
Gratula és hajrá!
Nálunk asszony most csinálta, kresz símán ment neki. Vezetni csak a kötelezőt fogja, meg velem fog kimenni vezetni. A vezetés óradíja itt bruttó 3500 Ft/óra... ha van még kérdés.Ha azt vesszük, nekünk kb. 80 k eddig, mert szemüveg is kellett.
35 k a kresz tanfolyam, vizsgadíjjal, 6500 Ft az EÜ papír, 40k volt a szemüveg. Vezetni nem is tudom mennyit kötelező. Jah, még kell EÜ tanfolyam ~15k, és a jogsi kiállítása 5k, meg ilyesmik... fainigen 14500 vizsgadíjjal, azt mondták ennyi lesz a eü-s tanfolyam. Sajna nincs meg a papírja, h már elvégezte úgy 10 éve...
-
tvse1995
senior tag
Na másodjára csak összejött nekem is...
Egy egy pontosat rontottam csak.Jövő héten mehet is a vezetés. Nagyon várom már mert eddig szó szerintem egy métert se vezettem még.
-
baluka26
veterán
-
baluka26
veterán
Te tényleg ilyen hülye vagy csak csinálod?...
Mondom, hogy arról nem az iskola tehet, hogy nem kerültem ki elég nagy ívben a bicóst, hanem én, mert elég nagynak éreztem. Ráadásképp szakfelügyelet is volt, szóval esélyem sem volt elnézésre. Minden másom meg nagyszerűen sikerült, vizsgán a parkolások is nagyszerűen mentek, azzal kész voltam már.
Te is azt mondasz, amit akarsz, csak kár, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy itt ennyibe kerül, és kurvára feleslegesen okoskodsz. Csak magadat teszed nevetségessé.
Egyébként, aki Pesten csinálta ismerősöm a legnagyobb suliban csinálta 100k alatt, 2011 decemberének végén, sehol nem bukott.
Na ehhez mit szólsz? -
baluka26, tvse1995
Az ismeros azt mond amit akar. Azt azert ti is erzitek, hogy egyikotok sem tart sehol ezeknel a megbizhato iskolaknal.
De en sok sikert kivanok!
-
tvse1995
senior tag
Nekem is több isimerősöm csinálta ~2000Ft/óránkénti áron, és bizony aki nem volt béna annak meglett elsőre plusz órák nélkül. Nincs ebben semmi átverés.
Szerk.: A Suliban ahol én csinálom nemrég még ugyan úgy 2800 volt egy óra. Most 2000 és kész. De ha 5ös golfon akarnék vezetni még most is annyi lenne, viszont az meg eddig 3200 volt...
-
Gergosz2
veterán
Lassan nekem is kéne...
-
baluka26
veterán
Megint nem tudsz semmit. De ha tudni akarod, azok közül, akik velem kezdtek három emberről tudok, akik minden további nélkül átmentek elsőre, egy lány 5 órát vett pluszba, de ő is az izgalom miatt bukott meg leginkább (dombon felfelé lefulladt, és nem tuta újraindítani), a többiek még nem kezdték el.
Talán elhihetnéd, ha valaki más tényeket mond.
Bátyám legjobb barátja ajánlotta az iskolát, én is úgy álltam hozzá, mint te, de nincs turpisság. És az elején elmondanak minden ilyen infot. És még tetszőleges részletfizetés is van. Nem is csoda, hogy nem győznek tanfolyamot indítani.
Pótóra amúgy 2500, ami olcsóbb, mint Lenry normál órája. Valóban hülyére keresik magukat
-
baluka26
veterán
Nem, bazdmeg, Tatabányán a vizsgabiztosok hulladékok, akik minden szarért megkúrnak.
Az átlag vizsgamennyiség az általam említett iskolánál 1,6, ami azt takarja, hogy a módusz 1.
Annyira jó, hogy lófaszt sem tudsz semmiről, de okoskodsz. Itt több iskola is működik ilyen árakkal, képzeld el....
-
Rohadt jól jártatok ha 100 alatt megcsináltátok a jogsit. Nekem 175 + 10 volt a buszjegy amíg jártam. Szóval 185-ben volt nekem a B. Most a C+E előreláthatólag kb. 450-ben lesz, páv III., GKI, mindennel együtt.
-
válasz
baluka26 #102 üzenetére
Azert bukdacsolsz te is, meg a masik illeto ebben a topikban, aki ennyiert vezet, mert az oktatas szinvonala hulladek. Eleve ugy oktatnak, hogy ne sikeruljon es kenytelen legyel majd orakat venni a siker erdekeben. Az alacsony arakkkal csabitjak oda az embereket. Atveres az egesz, csak nem akarod eszrevenni.
-
baluka26
veterán
Te hülye vagy?...
Leírtam, hogy én mit basztam el, de idehívom a haverjaim, akik megmondják, hogy annyiból csináltak jogsit, okés?Ez nem kiírt dolog, tényleg ennyit fizettem, elmentem vizsgázni, majd a vizsga 3/4-nél megkúrtak, ezt leszámítva csak az eü vizsgám lett volna hátra.
-
-
eddie17
addikt
Na pont ezért mondom, hogy 60-70-ből sosem raksz le jogsit.
Főleg, hogy ocsmányirodában is pengetni kell.Mod: Én még rutinoztam, amikor először nekem kellett dolgoznom a gépmasinával rendesen izzadtam.
De a legnagyobb móka az első forgalmi óra volt. Kb. mint ha űrrepülőt vezettem volna, annyira fura volt az egész. Nem is emlékeztem, hogy merre jártunk annyira feszültem rá. -
Lenry
félisten
nekem is 130 lesz összesen, ha minden elsőre meglesz, kaptam is egy listát beiratkozáskor.
(#86) Sub-ZeRo kösz, igyekszem. biztosan béna leszek, mert még sosem vezettem autót. na jó, egyszer egy haverom kocsiját a préri közepén, úgy 20 percig, pár éve...
jah meg én vagyok a céges körrekorder a szegedi gokartpályán
de ennyi az összes gépjárműves tapasztalatom. -
eddie17
addikt
Mindenből elsőre átmentem, nem drága helyen voltam (nem emlékszem már mennyi volt egy óra) és így is 130 ezerbe fájt a jogosítvány minden sallanggal együtt ami kellett hozzá (nem volt meg semmim előtte).
-
baluka26
veterán
Négy ismerősöm csinálta itt 30 órából meg, úgy, hogy mindenhol elsőre átmentek.
És alapjában véve jó hírük van városban.
De teljesen jó, hogy otthonról kurva okos vagy.Arról megint nem az iskola tehet, hogy elbasztam valamit vizsgán, és arról sem, hogy most fél év kihagyás után nyilván több órát kell vennem.
Valószínű ott csúszol el számolgatásban, hogy gyakorlati oktató=elméleti oktató=iskolavezető.
-
Majd ha meglett a jogsi, szamold ki a vegosszeget. Ugyan ott leszel, mint masik, normalis iskolanal. 2000 forintbol az oktato oradija, uzemanyaga es az amortizacio alig jon ki.
De csak jot akartam hidd el. Van oktato ketto is a csaladban. Egyik tiz eve, masik 40 eve csinalja. Ha szereted, hogy atk@rnak, hat csak csinald tovabb ott.
-
baluka26
veterán
Úgy, hogy elment 31 óra után, megbukott, oktató mondta, hogy nem ártana, még venni plusz órát, de a balfasz nem akart, így csak elment utána saját akaratából négyszer vizsgázni még, nem lett pótórára kötelezve. Érted?..
Hogy ezt hogyan tudod az iskola hibájára kihozni, arra kíváncsi leszek.
-
Ne legyetek naivak. Se 1900-ert, se 2000-ert nem vezetsz sehol egy orat szgk-n. Ez egy atveres. Szoval jobb ha alaposan korulneztek azoknal az iskolaknal.
Ilyen helyeken altalaban nem 50 percet vezetsz, max a felet, nem az iskolanak fizetsz, hanem az oktatonak stb. Trukkok millioi leteznek az atveresre.
-
Nekem 75-ből 75 lett 2 éve. Most majd a C+E-re készülgetek. Na akkor vigyázzon az emberiség.
-
bambano
titán
mostanában hogy van a szabály, szabad elméleti vizsga előtt vezetni?
-
DeFranco
nagyúr
Ezekkel a biztosan igen biztosan nemekkel én óvatosan bánnék.
Hogy valaki belémparkol, az nagyon sajnálom, de benne van. Ez viszont plusz, extra, ami nincs benne. Felesleges. Ne az én autóm legyen a tereptárgy, nem járultam hozzá.
Én pedig tökéletesen parkolok (naja, 5 méteres helyekre, és merőlegesen előre, minden mást 15 fázisban
)
-
Ha a parkoloban allo autodnak nekimegy valaki, az biztosan nem a tanulo lesz oktatoval a jobb egyben, hanem egy mar jogsival rendelkezo onjelolt parkolobajnok.
Egyebkent Te is ugyan ugy nekimehetsz parkolas kozben a masiknak, butasag lenne azt mondani, hogy nem, en aztan soha.
-
kmisi99
addikt
Az oktató figyel. Azért van + tükre. Ha látja hogy az a manőver nem fog sikerülni közbeavatkozik. Nekem is volt, hogy nagyban gurultam befelé erre rálép a fékre és kérdezi, hogy nem tetszik nekem az a parkoló autó hogy neki akarok menni?
Úgy vannak manapság már vele, hogy ha már úgy ahogy megy akkor megkapja a jogsit aztán majd belejön. Nekem szerencsém az, hogy kisvárosba vagyok. Itt levezetek pár száz km aztán lesz egy minimális tapasztalatom. De aki jogsi után rögtön nagyvárosban él annak elég szar.
-
Eastman
addikt
Liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus, liberalizmus.
-
Viszlát
addikt
Egyáltalán nem erre való a rutin. A rutin lényege az, hogy biztonságos körülmények között, a forgalomtól elzárva megismered az autót, megszokod és megtanulod a kezelését. Ha az oktató jól végezte dolgát a rutinnal, akkor mire forgalomba kerül a tanuló, már minden figyelmével a körülötte történő dolgokra tud koncentrálni, nem pedig arra, hogy na hányadikban is van a váltó, hova is nyúljak az indexeléshez, melyikkel is törlöm le az ablakot.
Már a 10 óra is kevés volt sok esetben (főleg, hogy az oktatók szívesen csalták el az órákat), mert egyszerűen nem mindenki egyforma képességű, van akinek több kellene. De inkább megváltoztatták a vizsga jellegét és ha sikerült beparkolnod komolyabb hiba nélkül, akkor átmentél, pedig ez úgy hülyeség ahogy van...
-
DeFranco
nagyúr
majd amikor a te autót mellett parkoltatnak pánikoló kislibákat, akkor nem lesz ilyen őszinte a határozott fellépésed
tízszer ennyi rutin óra kellene, persze ennek gátat szab a magas óradíj, de ahogy kikerülnek emberek jogosítvánnyal az útra, az totálisan veszélyes.
és nem is akkor, amikor kikerülnek, mert akkor még félnek, mint a franc, hanem amikor megbátorodnak, akkor lesz probléma
meg amikor az ikea parklóban nem jön össze a merőleges előre, és ot hagyja a három elemen horpasztott áldozatot mint eb a szarát
szerk: egy kicsit agresszívra sikerült, ne vedd magadra, nem rád haragszom
-
-
-
kmisi99
addikt
Már egy ideje nincs rutin. Én úgy mentem Debrecenbe a legnagyobb forgalomba hogy életemben pár km vezettem. Konkrétan az oktatóval mentem pár kört egy pályán meg egy két város közti úton vezettem kb 3km aztán belecsaptunk a közepébe úgy be voltam fosba 0 tapasztalattal Debrecen közepén. Viszont valóban jók az oktatók reflexei. Nálam kijöttek elém kb 10 centire álltunk meg a másik kocsi előtt.
-
Dr. Oid
senior tag
Igazán szép eredmény. Csak aztán akkor se felejtsd el a tanultakat, ha meglesz a pappér
Amúgy nem kell besz@rni, azért van az oktató, hogy mondja a csíziót. Minél többet menni, gyakorolni, odafigyelni és nem lesz gond!
-
Raucher
tag
Az új autókat, általában 4 évszakos gumival szállítják. Ez a gumi fajta csak az eladóknak jó.
Nyáron kopik, télen csúszik.
Ezen évtől kezdve, az EU-ban a gumikon is fel kell tüntetni az alapvető tulajdonságaikat. Ezek között van az energia hatékonyság, ami öngól ha figyelembe veszed.Főleg a téli gumiknál okoz biztonsági problémát ha figyelembe veszed.Ha meglesz a jogosítványod, egy tank benzinnel menj vissza a rutinpályára. Hatalmas mennyiségű üzemanyagot takarítasz meg az életed folyamán ha megtanulod a jármű méreteit és kanyarodási tulajdonságait.
A szomszédomnak 10 perc amíg beparkol a helyére, én egy íven beállok. Én egyenesen parkolok, míg a szomszéd mindig ferdén. (Pedig legalább 30* előre és hátra mozog a kocsival, mire feladja a harcot.)mod:
Vladi: Húsvéttól októberig nyári gumi, a maradék időben téli.
Más megközelítésből 6°C felett nyári, alatta téli gumi az előnyös.
A gumi profilja kevésbé fontos, inkább a gumi lágysága számít. -
Vladi
nagyúr
-
-
bambano
titán
A guminak egyszerre nagyon sok feltételnek kell megfelelnie. Ezek:
- tapadás. minél jobban tapad, annál több erőt képes átvinni
- zaj
- tartósság
- gördülési ellenállás. minél nagyobb, annál jobban visszafogja az autót és annál több benzint pazarolsz el.A tapadásról annyit, hogy mikroszkopikus méretekben gondolkodva sem sík út, sem sík gumi nem létezik. A tapadás úgy áll elő, hogy a gravitáció az autó tömegén keresztül belehúzza a gumit az aszfaltba, vagyis az aszfalt rücskei benyomják a gumit és viszont.
Ezek egymásnak ellentmondó elvárások. Amelyik gumi jól tapad, az nem tartós. Ezt az egészet meg kell fejelni azzal, hogy mikor, mert ezek a paraméterek erősen függnek a hőmérséklettől. Míg régen jó volt egy fajta gumi is, ma már nem. Igazság szerint háromféle kellene szerintem, de kettőt minimum használni kell. Ezt a kettőt a hőmérséklet választja el, hogy mikor szabad használni. Amikor a napi átlaghőmérséklet 7 fok alá csökken, akkor a nyárit már nem szabad. Amikor 17 fok fölé nő, akkor a télit nem szabad, a kettő között van időd cserélni.
Az alap "tiszta" gumi hosszú szénláncú szénhidrogének polimerizálásával és vulkanizálásával készül. A vulkanizálás arról szól, hogy a tekergő szénláncokban itt-ott kén atommal láncok közötti kötést létesítenek, ettől lesz a gumi hajlékony, de mégis tartós. Ezek után a felhasználási célnak megfelelően adalékolják a gumit, szilikával és korommal meg egy halom más, szuper titkos dologgal. Az adalékolással azt érik el, hogy be lehet állítani, milyen gumihőmérséklet legyen optimális az adott keveréknek, ezzel azt is beállították egy füst alatt, hogy melyik évszakban lehet használni a gumit.
A téli gumi keveréke olyan, hogy a számára kedvező üzemi hőmérsékletet hidegebb időben is képes elérni (a gumi mindig melegszik, ha használják). A téli gumi azonos hőmérsékleten lágyabb, mint a nyári. Emiatt a téli gumi télen elérve a megfelelő üzemi hőmérsékletet, képes lággyá válni, ami a tapadáshoz kell. Ezzel szemben a nyári gumi télen hideg marad, aminek a következménye, hogy rideg is, vagyis nem hajlik, nem elég puha annyira, hogy belekapaszkodjon az aszfaltba.
Nyáron viszont, a nagyobb melegben a nyári gumi van optimális hőmérsékleten, a téli túlmelegedhet, túllágyulhat (szélsőséges esetben fel is robbanhat), de mindenképpen indokolatlanul gyorsabban kopik.
A két gumifajta között alapvető különbség még a gumi szerkezete. A nyári gumin relatíve nagyobb, egybefüggő blokkok vannak, aminek ránézésre sima a felülete. Ez azért van, hogy jobban tapadjon száraz, tiszta úton. Az ideális a slick/kopasz gumi lenne, amin nincs egy darab rece sem, csak az meg vízen lenne öngyilkosság, az autó képes vízisielni, vagyis megfelelő sebesség esetén a négy gumi megemeli az autót, ha nagy vízfelületre jut. Ez nem is olyan ritka, 60 km/h-nál egy kisebb, 100-nál egy nagyobb autó is felúszik a vízre, ha ráfut egy nagyobb pocsolyára, és akkor utazol, nem vezeted.
Ezért az utcai gumik felületét mindig megtörik, amit te bordázatnak látsz, és aminek a feladata, hogy a gumi képes legyen maga alól kiszorítani a vizet, így az nem tudja megemelni és a mintázat letapadhat a pocsolya aljára. Itt is kell egy kompromisszum, hogy mennyi és milyen elvezető legyen, ami még nem csökkenti a gumi szerkezeti szilárdságát, nem okoz sok zajt, de azért kinyomja a vizet maga alól és tapad is.
A téli gumi szerkezete ezzel szemben teljesen más. Ott az a lényeg, hogy amikor a gumi rágördül a friss porhóra, azt jól össze tudja tömöríteni maga alatt és abban meg tudjon kapaszkodni, majd amikor elfordult, akkor a kinyíló lamellákból kiperegjen a hó. Ezért azok a blokkok, amik a nyári gumin egybefüggő kopasz blokkok, a téli gumin meg vannak törve vékony, alig látható barázdákkal. Ez nagyban segíti a gumit, hogy havon tapadjon. Viszont zajosabb
Emiatt a funkciója miatt a téli guminál legalább 4mm bordamélységnek kell lenni, mielőtt cseréled.
Szóval a gumigyártás ma az adalékolásról és a mintázatról szól. A gumikat piaci szegmensek szerint és gyártók szerint osztályozzák, van kommersz gumi, átlagos utcai gumi és nagy teljesítményű vagy félverseny gumi. Meg vannak prémium gyártók, másod és harmadgyártók. Gyakorlatilag felvásárlások során összerendeződött a gyártás, van pár prémium gyártó (michelin, good year, continental, pirelli), akiknek vannak prémium márkáik, meg megvettek egy csomó másodgyártót (barum, kleber, stb), ahol olcsóbb gumikat, vagy régebbi prémium gumikat gyártanak.
Számít még a gumi mérete. A szabály az, hogy a szerelt kerék mérete nem vagy csak nagyon minimálisan (2-3%) térhet el az eredeti mérettől (szaknyelvi nevén: váltóméret). A gumi méretét alapvetően 3 szám adja meg (egyébként több, de mindegy), hogy mekkora felnire szabad feltenni (felni átmérő collban), hogy milyen széles a futófelülete (milliméterben) és hogy az oldalfal magassága hány százaléka a futófelület szélességének (értelemszerűen dimenzió nélkül). A kocsinak van egy gyári mérete, attól elvben el lehet térni. Ha betartod a szabályokat, az fog kijönni, hogy nagyobb felnire szélesebb gumit lehet feltenni, amiél az oldalfal alacsonyabb. Ezt mondják úgy, hogy peresebb a gumi, ami azért van, mert a gumi mérete szélességRátmérő/magasság formában van, vagyis a magasság az per százalék. Tehát mondjuk 215R17/50. Per 50 (százalék). Ez egy 215 mm széles futófelületű gumi, ami 17 collos felnire megy fel, és a gumi oldalfala a 215 mm-nek 50%-a.
A piac érdekessége, hogy listaáron gyakorlatilag nem vesz senki gumit, ez valahogy úgy állt be, hogy elrettentésre alkalmas árakat írnak ki, amiből mindig van kedvezmény. ökölszabály, hogy a nagyobb, peresebb, márkásabb gumi mindig drágább. Egy minőségi félverseny 17 collos gumi 120k-nál kezdődik listaáron (természetesen /darab), és ezt kis alkudozás után 60k-ért már el lehet hozni. Egy ilyen gumi nem dúvad módon hajtva 30 ezer km-t kibír, nagyon jól tapad, kicsit zajos. Vagy vehetsz jó utcai gumikat, amiket már 20-30k-ért el lehet hozni, esetleg kisebb méretben, kibírnak 50-60 ekm-t.
Szerintem a gumi az, amin kár spórolni, mert az első vészfékezésnél megtérül, ha nem spóroltál, vagy rájössz, hogy hiba volt spórolni. A legjobb autók 100 km/h-ról 36 méteren megállnak, és a 36. méter végén nagyon nem mindegy, hogy a sittes teherautó lökhárítója még 3 centire vagy már -3 centire van, mert az egy átlag autónál is milliós különbség.
-
HuMarc
veterán
Majd vigyázok. Milyen útvonalon ingázol? Mert kerülni fogom
-
horush
addikt
Csináltam egy tesztet most, így 3 évvel a vizsga után is meg lett 69 pont
-
Jim-Y
veterán
Én sosem értettem, hogy miért pörögnek az emberek a kresz-vizsga pontjaikra, kresz-pontokat fogsz vezetni utána 50 évig?
Meg mit ér a hibátlan kresz-vizsga, ha amúgy félénk a vezető, vagy csak simán rosszabb-képességű?! na mindegy...
-
Lenry
félisten
a múlt héten változott utoljára a kresz
de nem ezen buktak el a srácok. sok az olyan elméleti kérdés benne, amit én is csak azért tudok, mert két hete minden este ezt gyakorlom, cserébe pontot ér.
pl "mekkora távot kell belátnod minimum a biztonságos előzéshez?"(1) vagy "hány fok lehet maximum a kormány holtjátéka?" (2) esetleg a "hány mm magasnak kell legalább lennie a gumiabroncs bordázatának?" (3)
és a kedvencem: "mennyi a reakcióideje egy átlagos sofőrnek?" (4)ezek mellett persze van egy csomó "mit csinál ez a tábla?", "milyen sorrendben mehetnek az autók ebbe a kereszteződésbe?" vagy "megállhatsz-e ha..." jellegű kérdés, amik persze lendületből jönnek, de a fentebbi vezetéselméleti kérdések is kemény pontokat érnek, attól függetlenül, hogy a vizsgától számított második napon már nem tudja őket senki.
1 - fékút x 2
2 - 3-5 fok
3 - 1,6mm
4 - 0,6 s -
-
tvse1995
senior tag
Gratulálok!
Én hétfőn megyek, remélem meglesz.A gyakorlásokon mindig 70 fölött szoktam lenni úgyhogy bizakodok.
-
bambano
titán
gratula. nekem egy hibás válaszom volt, -1 pont, de akkor még nem 75pontos rendszerben. 26 éve
-
baluka26
veterán
Oktatóm mondta, hogy a rekord az autósiskolánál 75 pont/6 perc, nekem 74 pont sikerült ennyi idő alatt.
-
nem emlékszem már, mert 20 éve meg van már a jogsim.
-
Dany007
veterán
Hajrá!
Sok sikert!
Én már nem emlékszem mennyi lett. Tavaly volt 10 éves a jogsim! Tudom tudom öreg vagyok... -
kmisi99
addikt
Lol nekem is 72
Pár hét és kezembe kapom a jogsit most szerintem lenne vagy 50-60 pontom.
-
Samus
addikt
Nekem is 72 pontom lett
Igaz, három éve.
-
albert8
veterán
Grat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Switch 2 2027.07.24-ig garanciás, dobozában, karcmentes állapotban eladó!
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- P16v Gen2 16" FHD+ IPS Ultra 7 165H RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Dell Latitude 5430 14" FHD IPS Core i7 vPRO 1265U 10 Mag 32GB RAM 512GB NVME SSD Gar
- Szép állapotú Xbox Series X konzol csomag, gyári dobozában, minden tartozékával.
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3310
- Eladó Xiaomi Redmi A2 64GB / 12 hó jótállás
- PlayStation 5 FAT Lemezes + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,,MS3434
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest