Új hozzászólás Aktív témák
-
-
XtremLor
őstag
válasz
Tikakukac #169 üzenetére
Nalam az volt favorit, amikor tavaly nyaron regebbi jaguarral egy honapig mankokerekkel szaladgalt a kolyok, nemetbol behoztak olcson majd megvette, majd azutan 2 napig bekkolt egy bolt elott mert csoda tortent, es elpukkant a gumi, gondolom rajott hogy nem csak megvenni kell, de fenttartani is....20-as peres volt alatta gyarilag.(Nem kell mondanom, de rezgyujto volt o is.)
-
Tikakukac
titán
Valamelyik Égéstérben hozta fel talán Papp Tibi, még bőven régebben. Ott is volt vihogás.
Saját szakmából: ez olyan, mint mikor a PR-es elmagyarázza a legújabb 2in1 gépről, hogy ez igazándiból laptop, de tabletnek is kiváló. Mondom igen, 2in1 az összes szokásos szopóval jó erre is, arra is, de szokás szerint semmire sem tökéletes. De nem, ez egy tökéletes laptop, de tablet is. Ez megy egy darabig aztán ráhagyom. Lenovonak már elfogyott az ABC annyi új fogalmat talált fel és forradalmasított egyes kategóriákra.Globál: tényleg nem semmi mi megy az utcán, szekeret kéne dugni a nép alá inkább. Kedvencem mikor autóra 30 milka volt, de 19-20" télire már nem futi, majd az ejespé meg összkerék megoldja. Meg. Be az árokba.
-
bambano
titán
tőlem léphetünk. én egészen jól alszom attól, hogy nem értitek, amit írtam, sőt, időnként azt se, amit saját magatok írtok.
hint: "Ez a világ legjobb gumija mert szerinted leveri a téli gumikat téli körülmények között.": nem szerintem, te linkelted azt a tesztet, amiben az adatok vannak, amikre hivatkoztam. -
bambano
titán
válasz
Drenadar #165 üzenetére
"Enyhe télen használható": nem az enyhe tél a választóvonal ennél a guminál, hanem a jég.
latyakon nem mérték, de mivel a mintázata esős nyári mintázathoz hasonlít jobban, latyakban is valószínűleg jól tapad."a téli gumit ami megfelelő sebességválasztás mellett hóban is ideális...": a crossclimate a webjük szerint kiemelkedő kapaszkodási képességű hóban. ezt ugye nem tesztelték az emlegetett teszten.
azokban az időjárási helyzetekben, amik ma Magyarországra jellemzőek, azokban verte az összes téligumit. de ez sok hozzászólónak nem jó, mert ... például a michelin alpin a5 gumi egészen jó eredményt ért el anno az adac tesztjén (talán második volt, vagy valami ilyesmi). sokaknak ez az a5-ös gumi jó télre (akik téligumi imádók), az a crossclimate, ami 2 méterrel hamarabb áll meg száraz és nedves aszfalton, mint az a5, az meg nem jó.
de hozhatnám példának a goodyear legendásan csúszós gumijait, a kolléga által linkelt teszten a goodyear ultragrip 9 lett a tesztgyőztes, miközben a nálunk gyakori időjárási körülmények között több méterrel később állt meg, mint a crossclimate.
úgyhogy mégha el is fogadom, hogy a konkrét teszteredmény annyi, amennyit írtak, az, hogy úgy alakították a szubjektív súlyozásukat, hogy a crossclimate, amelyik jobban megfelel a statisztikai időjárásnak, csak "feltételekkel ajánlható" (== majdnem teljesen totálszar), az ug9 meg tesztgyőztes, az lol. sőt, rotfl.
és csak ismételni tudom magam: nem arra a kérdésre válaszoltam a crossclimate-t, hogy jobb-e, mint a téligumi, hanem arra, hogy egész évben jobb, mint egész évben téligumival járni. egyrészt mert a téligumi a nyárihoz passzoló időjárásnál balesetveszélyes, másrészt mert úgy tűnik, a téligumikat téli időben is leverte.
"Amit én személy szerint gyűlölök az az, hogy ugyebár 5 fokos aszfaltnál és felette a nyári gumit kellene már feltenni...": tudomásom szerint nem volt soha ilyen állítás (vagy legalábbis helyes, mértékadó állítás). A váltási határ a 7 fokos NAPI ÁTLAGhőmérséklet.
tehát én azt mondom, hogy vegyél két garnitúra gumit. és ha mégis egyre futja, akkor az ne téli legyen, hanem crossclimate.
-
Drenadar
veterán
Én nem tudtam róla, beismerem. Hagyományok rabja vagyok, és utánaolvasva, engem nem győzött meg. Enyhe télen használható, most ilyen minusz 10-ek és még hidegebb az időjárás. Én vagyok az a balfék, aki ilyen gumival -13 fokban hóban / latyakban nem indulna el. És utálok BKV-zni. Vagyis, szerintem mint sokan mások inkább hagyományok útján feltesszük a téli gumit ami megfelelő sebességválasztás mellett hóban is ideális...
Amit én személy szerint gyűlölök az az, hogy ugyebár 5 fokos aszfaltnál és felette a nyári gumit kellene már feltenni... de bakker, eddig áprilisban is volt hó
-
bambano
titán
válasz
Drenadar #163 üzenetére
a példám arról szólt, hogy ma már nem a gumicsere az egyetlen járható út annak érdekében, hogy biztonságosan tudj közlekedni.
következésképp nem az a helyes kérdés, hogy lecserélted-e a gumit, hanem az, hogy olyan gumival jársz-e, amit hivatalos minőségellenőrző laborokban engedélyeztek az adott útviszonyokra.
de látom, hogy mindenkinek sokkal egyszerűbb engem fikáznia, mint beismerni, hogy nem tudtak erről a gumiról korábban.
-
Drenadar
veterán
melyik a legrosszabb eset?
-másnak anyagi kárt okozni, plusz magunknak is? Esetleg emberi életet veszélyeztetni?
-Lecserélni a gumit évszaknak megfelelően, és viselni ennek az anyagi terhét?
Szerintem ez ennyire egyszerű, de mindenkit meg akarsz győzni, hisz az esélye kevés, hogy pont te leszel szarban...?
-
raczger
őstag
Azért ez így nem teljesen igaz, több tucat szimulátor van, azokhoz meg ezernyi autó-pálya, egyik kevésbé, másik meg jobban hasonlít a valósághoz.
Volt szerencsém beszélgetni Michelisszel és mondta, hogy van olyan szimulátor és azon belül olyan autó, ami meglepően közel áll a valósághoz.Én szimulátoron tanultam meg vezetni, jogsinál már csak közlekedni kellett megtanulnom. Persze sok tényező van, ami a szimulátorokban vagy nincs, vagy még távol áll a valóságtól.
-
8th
addikt
válasz
->Raizen<- #157 üzenetére
Ja, oké mester.
-
8th
addikt
válasz
->Raizen<- #152 üzenetére
Michelisz Norbi nyilatkozta még régebben, hogy a szimulátorozás valójában csak arra jó, hogy megtanulja az ember az adott versenypályát. Valójában túl sok köze nincs a valósághoz. Neki elhiszem mert a szimulátorozást és az autóversenyzést is igen magas szinten űzi.
-
föccer
nagyúr
válasz
->Raizen<- #152 üzenetére
Meg a chemtrail is.
-
DeFranco
nagyúr
uuu... kicsit stresszes vagy, nem szoktál egyből vicsorogva nyitni, most még a passzív agresszív fázis jön, tartsd be a táncrendet.
az
"ha a tieden nem, akkor kibic vagy.
örülök, hogy magadra vetted a korábbi kupleráj van a fejekben mondásomat, indokolt volt."részt meg hiába szerkesztetted ki, láttamám
ez egy négy évszakos gumi, az, hogy a michelin azt mondja rá, hogy nyáriamijótélenis az nettó marketingszlogen, minden mérvadó szakértő- és tesztoldal négy évszakosnak aposztrofálja, nagyon helyesen, mert az.
ha neked ezt nyári guminak adták el, akkor nagyon átvertek
egyébként egy jó guminak tartom, és egy jó alternatívának, de nyilván a véleményem irreleváns mer' nem az én apukám az erősebb.
-
8th
addikt
Ez a mi éghajlatunkra egy elfogadható kompromisszum de egy téli gumitól baromi messze van. Az egészévesnek hirdetett Michelin CrossCliamte csak erőteljes feltétellel ajánlható, azzal, hogy vele havas, jeges úton nem ajánlott elindulni.
-
8th
addikt
válasz
->Raizen<- #142 üzenetére
Ez kb. olyan mint ha kijelenteném, hogy mekkora lepedő virtuóz vagyok mert sok pornót nézek.
-
DeFranco
nagyúr
arról hogy ki a funkcionális analfabéta, az után beszélgessünk, miután szépen lassan leesik neked is, hogy nyári gumiként aposztrofáltál és linkeltél egy (amúgy meglehetősen közismert) négy évszakos gumit.
de amúgy semmi gond, sejtettem hogy ehhez is fogsz érteni, még a disznóvágó topicba fáradj már át szakérteni, most úgy is elült a buli már csak egy provokátor próbálja rugdosni a hamut.
-
föccer
nagyúr
válasz
->Raizen<- #142 üzenetére
Számítógépes játékban nincs komoly szituáció. Amikor a 2,5 tonna nem arra megy, amerre te akarod és körülötted emberek vannak. Az komoly szituáció. Még tesztpályán sem az igazi, mert ott "tiszta" helyzet van. Az oktatók nem visznek bele olyan helyzetbe, ami el tudsz bénázni, hogy komolyabb baj legyen belőle. Éles szitu teljesen más. Voltam tesztpályán is. Kikapcsolt elektronikával úgy pörgött a nagyfőnök X5-e, hogy öröm volt nézni. Voltam éles szituációban is. Ott nem volt örömködés, csak gépészkedés meg izzadás, hogy ne halljon meg senki.
üdv, föccer
-
bambano
titán
megértem, hogy a többség nem tud róla, mert nincs egy éve, hogy piacra került. mielőtt a sok funkcionális analfabéta nekem esne, mégegyszer felhívom a figyelmet arra, hogy ez nem a sóherfajta javaslat, meg nem tévedés, ez egy olyan nyári gumi, ami téli minősítést is szerzett, tehát télen is lehet használni.
-
föccer
nagyúr
válasz
->Raizen<- #139 üzenetére
pedig gt 5 multiban vertem a mezőnyt utca hosszal gtr r35-ös nissannal és még állítgattam is a paramétereit
Bázz, ehhez márni a vezetési tudást...
-
->Raizen<-
veterán
Itt mindenki rally versenyző, mágus, és megmondó ember, és mégsem. A dirt rally nagyon közelít a valósághoz ott meg lehet látni hóban mit tud tenni egy átlagos ember átlagos vezetői képességekkel! Még nekem sem sikerül az úton tartani sokszor a vasat pedig gt 5 multiban vertem a mezőnyt utca hosszal gtr r35-ös nissannal és még állítgattam is a paramétereit. Kopott nyári gumival elég egy apró hiba és frontális ütközés/árokba borulás/ fába csapódás a vége ezt kéne komolyan venni mindenkinek ilyen retek körülmények között ami mostanában van az utakon , a frissen lehullott eltakarítatlan fél méteres hó életveszélyes!
-
#33253120
törölt tag
Rejtett sub...
-
Criminal017
őstag
Előre szólok nem hosszú történetek, meg nem jut eszembe az összes...
Nyári szezonban beállított a fazon egy zsír új, 1x milliós Audi Q7-tel. Valami agyonhasznált téligumi volt rajta. Kérdezzük tőle, hogy akkor mit szeretne rárakatni, mert hozni nem hozott, venni nem vett. Azt mondja, hogy mindegy, a szemétből jó lesz bármi, csak rakjuk rá. Mondanom sem kell, abban a méretben csak egy féle volt, azon is volt 2,5 mm. Rotalla nyárigumi. Ennyi. Nem tudom egy kisebb esőnél mit csinált. A télit persze nálunk hagyta, mindegyik szálszakadt volt, szóval...
Bejött egy flúgosabb csávó, hogy ő hozott 4 gumit vegyük már át, hisz ez (is) a dolga a gumiszervíznek. Amúgy nem. Teljesen megrökönyödtt, mikor megtudta, hogy azért is fizetni kell, mert veszélyes hulladék.
Azzal az indokkal hozta be, hogy majd "ipari felhasználásra" jó lesz nekünk. (Nem tudjuk mi az.) Majd utána azt találta ki, hogy tegyük el, majd eldrifteljük a gumikat.Jött egy idősödő néni, hozott 13 gumit. -tizenhármat-
Nos, abból minden harmadik másmilyen mintájú volt, az egyik meg nem is olyan méretű volt, ami kellett volna.
Szóval kikukáztunk belőle 2 ilyet, 2 olyat. A többit meg visszaraktuk a kocsiba. Amíg a műhelyben serénykedtünk, addig az egy nagyot, ami nem volt jó a kocsijára, szépen kirakta az udvarra és ezzel a lendülettel nálunk hagyta... Bravó, köszönjük.Egy muki hozta a kocsiját, ott hagyta, majd jön érte. Beálltunk vele, pakoljuk ki az abroncsokat, nyári gumit hozott. Télre. Hát okés, nap végén úgyis jön az autóért. Nem. 3 nap múlva jött érte és teljesen felháborodott, hogy nem lett kicserélve.
Ja, a kocsin a téli szett volt fent.Cserélem le a kerekeket, oda áll mellém, azt mondja: jól húzzam meg a csavarokat, le ne essen a kerék. Mondom, oké... Nem értem, mire gondolt? Majd csak félig húzom meg?
A legjobb, mikor leveszem a kereket, siet oda a kerékjárathoz. Jó tüzetesen átvizsgálja, megtapicskolja, lefotózza a fékeket. Majd odajön hozzám, megkérdezi: ez szerintem jó?
-
8th
addikt
válasz
Drenadar #134 üzenetére
Kis idegeskedést? Azt az ideget sem kívánom senkinek amikor a nagy becsben tartott törésmentes patika állapotú félmilliós öreg autóját lezúzza egy Magyarországon nincs is tél minek ide téli gumi típusú asshole. Barátomat öt hónapig szívatta a biztosító ami már csak akkor volt hajlandó egy méltányoshoz hellyel közzel közelítő összeget kifizetni a gazdasági totálkárra vett autóért amikor haversrác kerek perec kijelentette, hogy elege van már ebből az egészből ő innentől nem foglalkozik többet az üggyel megbíz egy ügyvédet aki perre viszi a dolgot és 'alá' szolgája majd találkozunk a bíróságon.
Mindezt egy ostoba miatt aki szerint jó a nyári gumi télen is. Mérlegelés nélkül szarrá bírságolnék mindenkit akinek november 1 - március 31 közötti időszakban nyári gumit látok az autóján a forgalomban. Az nem kifogás ha valaki csak keveset autózik vagy épp nincs rá pénze. Akkor ne autózz cimbora. Ennyi. -
Drenadar
veterán
Szerintem aki télen hóban téligumi ellenes, az ne üljön autóba... magának és másoknak is megspórol egy kis idegeskedést, vagy anyagi kárt.
Aki téli gumi ellenes, annak volt a kocsiján téligumi már? (Nem low-end)
ésszerű sebességválasztás mellett sokkal stabilabb a téli gumi (persze csak akkor, ha nem elkopott kuka kategória)
-
föccer
nagyúr
válasz
Criminal017 #130 üzenetére
Naná, csapassad.
-
XtremLor
őstag
válasz
adapter07 #106 üzenetére
30 evvel ezelott nem a gumik osszetetele teljesen mas volt, nem volt ennyire kemeny mint most a nyari, de igazad van, nyaron se maszok bele az elottem meno fenekebe, nem ertettem soha mi ertelme, tulbecsulik a sajat, es az autojuk kepessegeit ugy tunik. Aki tukor jegen 120/130-al jarkal mert van par ilyen jomadar nem tudom sajnalni, csak a tobbi kozlekedot amiert veszelyezteti.
-
Toncsi
aktív tag
válasz
Criminal017 #130 üzenetére
Jöhet
-
Criminal017
őstag
Egyetem mellett diákmelóban gumiztam, már második szezont nyomtam le. Hihetetlen dolgokat láttam mind a nyári, mind a téli etapban, ha valaki kíváncsi, szívesen megírom itt.
-
gerii
addikt
válasz
NandorHUN #128 üzenetére
Nem csak az évi 2x csere ára a költség (centrizni amúgy is illene őket), hanem az avulás. A téli gumira ugye az a fő ellenérv, hogy kopik+fogyaszt+ nyálkásabb (+hangosabb).
5000 km/évnél 5 év alatt 25k megy a kocsiba. Ez még egy szett guminak is kevés a kopás miatti cseréhez = pazarlás.
2 szett gumit használva 12500km után már kukázni kellene őket mert öregek, de ezt ki fogja megtenni = alkalmatlan gumival közlekednek majdA megspórolt nyári gumi árából kifutja a többletfogyasztás és a kopás is. Egyedül a nyálkás viselkedésre kell figyelni. Én mentem évekig jófajta télivel nyáron is, pályán. Kanyarsebesség és fékút volt egy kicsit rosszabb szerpentines kis utakon.
Ez persze kis gumikra, kis autókra jó megoldás, ahol ha csak egy fajta gumit akar/tud venni az illető, mint amiről a bejegyzés témája is szól, az vegyen télit, a nyárit meg felejtse el.
-
NandorHUN
addikt
válasz
Dr. Romano #10 üzenetére
Csak ugye, elvileg téli gumi kevesebb ideig bírja és többet is fogyaszt a kocsi valamennyivel, ha télit hagyod rajta nyáron.
-
Belső sávban senki nem kockáztatott meg egy előzést sem, ami elég ritka látvány.
Erről jut eszembe - péntek dél környékén, 63-as főút. Hókotró még csak szembe jött, a délre tartók előtt nem volt eltakarítva semmi. Klasszikus, egy nyomvonalon kb biztonságosan lehet menni, de ha letérsz, kapaszkodhatsz.
B Vectra kombival közlekedtem, 1 éves téli szettel, eszembe jutott, hogy kielőzzek. 50-nel haladt a sor, rámentem a latyakra, aztán rájöttem, hogy nem sietek annyira
Később be is állt 65-70-re a sebesség, ez már vállalhatónak tűnt. Nekem. Az egyik falu után egy régi Swift nem bírta a szüttyögést, kivágott mögülem. Tükörből néztem, elvettem a gázt, felkészültem mindenre.. Sikerült átmennie a másik sávba, elment mellettem, vissza is tért.. de lelki szemeimmel az árokban láttam, ahogy a latyakban visszasorolt elém azokon a virsli gumikon.Tényleg az a legnagyobb baj, hogy az emberek nem tudnak ilyen körülmények között vezetni. Én sem. De én legalább tisztában vagyok vele, hogy nem tudok. Csak annyit megyek, amennyit muszáj, téli gumi november óta fent. És ha ilyen megváltozott körülmények között vezetek, mindig hagyok magamnak lehetőséget, hogy megnézzem, hogy viselkedik az autó. Alacsonyabb sebességnél fékezek egy combosat, hogy legyen fogalmam róla, mennyire csúszik (nyilván nem jégen, de a havas utakon), mekkora lehet a fékút. Sokszoros követési távolságot tartok. Kétszer álltam meg leszedni a havat a szélvédőről, a "beragadt" részekről, fényszórókról.
Viszont nem is igazán várhatjuk el, hogy átlagember tudjon vezetni télen, hóban. Van 1-2 ilyen hét, ha akar sem tud megtanulni szerintem egy átlagos ember. Ha abból indulunk ki, hogy a tiszta időben való közlekedés is kihívás... Hiába tudja, hogy nem megy, nincs téli gumi, ha egyszer muszáj elindulnia, akkor el fog.
Csak óvatosan!
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
adapter07 #106 üzenetére
De, 30 évvel ezelőtt pont hogy volt "tömeghalál" az utakon - 2-3x ennyi ember hunyt el közúti balesetben úgy, hogy fele ennyi autó sem volt az országban. Abban nem akarok vitába szállni, hogy az autósokat mennyire óvja vagy nem óvja a téli gumi vagy az ABS, de tekintve hogy a téli halálos baleseteknek sem elhanyagolható hányada a gázolás ezek igenis fontos vívmányok a halálozás csökkentésében. Merthogy a gyalogosra nem fogsz sem ABS-t, sem téli gumit akasztani, az tuti. Tehát még ha a nyári gumi királyok ilyenkor úgy is gondolják, hogy önmagukra nem jelentenek veszélyt, bizony könnyen kialakulhat olyan helyzet, mikor másokra igen.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
->Raizen<- #115 üzenetére
én is ezt szoktam csinálni, amikor lehet.
@Rapid136: [kép]
-
Rapid136
őstag
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Rapid136 #114 üzenetére
Eskü köcsög leszek ezentúl és belassítok hogy előzzőn meg az orángutánja....
Azt tudom még szeretni hogy ott van a hátam mögött, este van és kanyargós útszakasz gyenge látási viszonyokkal kombinálva, és kapcsolgatja a tompított/fényszóró kombót, többnyire a fényszórón hagyja a világítását, akkor legszivesebben kicsinálnám. Volt kollégám erre azt csinálta, satuval a leállóba rántotta az autót, majd egy jó kövér gázzal üldözőbe vette a faszt csutkára nyitott ködlámpa+fényszóró kombóval. Menekült volna a parasztja de nem tudott meglógni.
-
Rapid136
őstag
válasz
->Raizen<- #110 üzenetére
Ha finoman a fékre lépsz akkor lassulás nélkül is felvillan a lámpa hátul, remélhetőleg észbe kap ha többször megcsinálod. Vagy annyira belassítasz hogy megelőzzön.
Más hülyeségén kár idegesíteni magadat, mert nem tudsz változtatni rajta. Engedd útjára a másikat :-) -
Rigormortiis
veterán
válasz
->Raizen<- #110 üzenetére
Az még hagyján, de létezik relatív gyorshajtás is. Tehát ha kilencvennel döngetsz lakott területen kívül 5 centis hóban, és balesetet okozol, akkor nem hivatkozhatsz arra, hogy az amúgy kresz szerinti 90el haladtál.
-
Rapid136
őstag
Régen azért került a cement az autóba, mert az akkori autók jelentős része hátsókerékhajtás-orrmotor párosítással lett megtervezve. Igy nem volt súly a hajtott keréken, szinte azonnal kipörgött a kerék. A Skodában előre kellett tenni, de ott a kormányzott kerék miatt (nagyobb szélben is lebegett az orra), lévén farmotoros volt. Na azzal viszont nem volt probléma télen :-)
Azóta átalakult az autók felépítése fogyasztási és más technikai okok miatt orrmotor/elsőkerékhajtásra. Ebben az esetben a hajtott és kormányzott keréken van a súly, jóval kevesebb télen a gond velük. -
->Raizen<-
veterán
válasz
DeFranco #107 üzenetére
Én azt rendkívül idegesítőnek tartom hogy én betartom a seb korlátozásokat, mert egy rakat helyen mérik már a sebességet.... és ott van a seggemben teljesen a baromja a kocsi hátuljától kb fél méterre! Ha valaki elém szalad zebrán? Betétlap, ha bármi történik és satuznom kell betétlap....
-
woodworm
veterán
Egyébként nem volt azonos a megengedett sebesség, városban 60, lakott területen kívül 80 volt. Ami megegyezett, de se akkor, se most nem tart be senki, az az utánfutós sebesség, ami városon kívül 70 lenne.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
adapter07 #106 üzenetére
a megengedett sebesség azonos volt, de az átlagsebesség kisebb*, a kocsik tömege kisebb és kevesebb autó volt az utakon, meg a tömegkommunikáció sem volt ennyire fejlett, nem kaptál live streaminget az ország másik felén tetőn átbucskázó ladáról.
meg kb. a télvíz beálltával aki tehette tényleg nem indult útnak, és tényleg kevésbé volt az embereknek egy hamis biztonságérzete ami ma már sokakra jellemző. tudták, hogy szar virsligumikon mennek szar fékkel és zéró rugózással, ennek megfelelően próbáltak meg vezetni. ha nem, akkor ott is jött a bünti.
*nagyon szar úgy vezetni, hogy te tartanál egy biztonságosnak ítélt sebességet, de közben feszt tolnak, előznek, és egy idő után tudat alatt is felveszed az átlagsebességet, ami több mint ami vélten vagy valósan megengedhető. ez pedig azokra a sz-jankókra vezethető vissza, akik ilyenkor is nyomják neki, mer' nem azért rakta bele a gyerek egyetemi megtakarítását két tonna vasba hogy tötyörögjön hánehogymáne.
-
adapter07
csendes tag
30 évvel ezelőtt, nem volt se téli gumi, se ABS és mégsem volt tömeghalál az utakon, pedig a megengedett sebesség nem volt alacsonyabb mint ma. Egyik sem csodaszer. Valamelyest biztonságosabbá teszik a téli közlekedést, de aki azt hiszi, hogy ezekkel majd ugyanúgy mehet mint nyáron azt hamar kellemetlen csalódás éri. A csúszós úton másképp kell vezetni, az autósok jelentős hányada nem tartja be a szükséges követési távolságot, ez télen büntet.
-
gerii
addikt
Ma hazajöttem a 4-esen, és azon gondolkoztam út közben, hogy legszívesebben visszaperelném a kormánytól a benzinem áfáját (és a súlyadót is), mivel sehol nem látom a visszaforgatott pénzt. Pest megyében 0 helyen volt eltakarítva a hó még a 2x2-esen sem. 1 qrva sávon lehet haladni, illetve azt sem, mert csak egy nyomvonal van, ha rámész a köztes latyakra, ami csutkára összefagyott, úgy megdob hogy pihenhetsz az árokban. Belső sávban senki nem kockáztatott meg egy előzést sem, ami elég ritka látvány. Egyszerűen vicc.
A kiszórt murva nagyságú són (vagy kő?) meg felúszott a kocsi, az olvadék víz a nyomvájúban pihen, az egy hete még csak úthibák mára gödrökké váltak, stbstb.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Rigormortiis #100 üzenetére
been there, volt alkamlam anyósülni egy vezetéstechnikai tréningen, ahol ismerősöm két autóval vonult fel családilag, mind a kettő azonos típus kb. azonos évjáratú kiemelkedő terepképességű és felépítésű (valós) terepjáró, korának csúcstechnikája. az egyetlen különbség az volt, hogy az egyiken prémium nyári a másikon nokian téli gumik voltak.
ahol mi decensen végre tudtuk hajtani a feladatokat a télivel (akár sima megállás akár manőver) ott a nyárival teljesítették az emelt szintű felvételit a balettintézetbe.
de igen, el lehet mesélni, hogy évi 3 napot esik a hó meg jégen úgy is mindegy, az abs meg a háttérhatalmak gonosz lehúzása, hogyne.
-
Rigormortiis
veterán
válasz
#56573440 #101 üzenetére
Annyival kiegészíteném, hogy nálunk a nagymellényű, profi, szuper audis sofőrök kullogtak időeredményben a sor végén az időre menő feladatoknál
Meg azért azt se felejtsük el, hogy igazából kétféle módon tud megoboáztatni a kocsid/helyzet ilyen körülmenyek között. Vagy túlkormányzott vagy alulkormanyzott lesz (érdekes, hogy ezek a kifejezések meg nem kerültek elő közel 100 hsz alatt), és mindkét esetben mást kell tenni, hogy megőrizzük az uralmunkat a jármű felett.
Ugye az igazán gáz a túlkormányzottság (á lá kilinccsel előre), de megfelelő rutinnal simán vissza lehet hozni azt is.
De ami az igazán gaz, hogy sokan kepesek kampányolni az abs ellen, es hirdetik, hogy a téli gumi csak lehúzás. Ilyen emberekkel nem édemes vitába szállni.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Rigormortiis #100 üzenetére
Az uberprofi profi sofőr cimborák estek legjobban pofára tréningen... Egy sima vészfékezés se ment a nagy mellény mögül.
A phn többször futottunk bele az ABS balesetveszélyes hívőkkel, csak tudnám a wrc osztályban versenyzők miért itt forumoznak
-
Rigormortiis
veterán
Volt alkalmam párszor vezetéstechnikai tréningeken megtapasztalni, mi a különbség "jeges" (fellocsolt műgyanta, kb ugyanannyira csúszós) úton nyári és téli gumi között, ugyanazzal az autótípussal, csak más gumival.
Nos, csak úgy volt kb 25-30 m különbség a fékútban, hogy 40-el kellett menni. Ennyit arról, hogy nincs különbség.
Ezt a puha fékezgetést meg felejtsük már el ilyen helyzetben (több hsz-ben olvastam). Ha meg akarok állni (mondjuk lelépnek elém), akkor ugyanúgy kinyomom a padlólemezt a fékpedállal együtt. Az abs végzi a dolgát, és ha nem rángatunk a kormányba, akkor szépen egyenesen csúszunk előre. De megállunk. És ha téli gumi van rajtunk, akkor korábban, mint nyárival.
-
bagyusz
őstag
Labor körülmények közt ahol minden ideális, biztosan jobban teljesít. Én csupán a saját tapasztalatommal jöttem, hogy "majdnem" hogy mindegy volt egy jeges útfelületen. Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy nyári gumival kell közlekedni télen, mert életveszélyes.
(#98) BoB: Persze, hogy jobban tapad mivel lágyabb az anyagszerkezete mint egy nyárié.
-
bagyusz
őstag
Jeges úton majdnem hogy mindegy, hogy nyári vagy téli gumi van az autón. Teli gumi inkább a hidegebb nedvesebb, illetve havas úton állja meg a helyét. A legfőbb probléma amit már itt is többen írtak, hogy sok embernek nincs tapasztalata az ilyen időre vonatkozóan.
-
jettison
tag
Nézd, te jöttél ide nagy arccal krvaidiótázni, meg nemnormálisozni egy teljesen fals érvvel, ne csodálkozz, hogyha kellemetlen válaszokat kapsz... Részemről milyen erős kijelentések voltak??
Igen, ha fékezel, az autó egy idő után meg fog állni, mind1 milyen körülmények közt vagy. És? Ezt ki vitatta? Az hogy elkezdesz légből kapott hülyeségeket írni, még nem támasztja alá az igazad. (Lásd pontjaid)
Vezetni pedig nem tudsz. Itt a topicról valószínűleg egyikünk sem. Vezetni mondjuk ez az ember tud: Érdemes figyelni a lábát...
Ha csak 70-nel mész a havas úton, miközben veled szemben valaki keresztbe áll, azért megnézem hogy állsz félre... Arra próbáltam rávilágítani, hogy ez nem feltétlen olyan egyszerű, mivel nem tudod, hogy hova fog esni, plusz neked is ugyanolyan csúszós az út.
A kerék és az aszfalt között van egy egységnyi maximális súrlódási erő, amivel gazdálkodhatsz. Ha az autó már csúszik, akkor már ennek a súrlódási erőnek végső helyzetében vagy (elhasználtad az összeset). Ha elkezdesz fékezni ebben a helyzetben, hiába teszed, mert már nincs több rendelkezésre álló súrlódási erő. Ellenben tovább terheled a rendszert, és így nem fog tudni "szinkronba jönni" a két felület, hogy visszanyerhesd a tapadást. Ugyanez a jelenség van, amikor mondjuk kitekert kormánnyal gyorsítasz ki. Sokkal könnyebben kipörög a kerék, mintha egyenesen gyorsítanál, mert a súrlódási erő egy részre a kanyarodásra megy el. De ugyanez az is, amikor blokkoló kerékkel hiába tekered a kormányt, nem kanyarodik az autó, mert a rendelkezésedre álló súrlódási erő a lassításra megy el. (Ezért találták ki az ABS-t, hogy fékezés közben is irányítható maradjon az autó.) Ha nem érthető, amit leírtam, nyugodtan menj el egy vezetéstechnikai tréningre, szívesen elmagyarázzák, bemutatják neked, és sokkal biztonságosabban fogsz közlekedni. (Plusz baromságokat sem terjesztesz.)
Ha nekem nem hiszel:
https://www.youtube.com/watch?v=RNXlnsGFfSU
https://www.youtube.com/watch?v=RBVnOK6mnpkAmikor pedig kipróbálod, vedd bele, hogy te milyen tempónál csinálod és a videóban milyen tempó volt. Tudod, a négyzetes összefüggés.
(Azt pedig senki nem vitatta, hogy a sebesség nem megfelelően volt megválasztva, az első kommentben te nem is ezen akadtál ki.) -
DeFranco
nagyúr
válasz
Dr. Romano #89 üzenetére
ja, csak úgy be van keményedve mint a tollradír. így nyilván nem kopik el 10 évig se.
a téli keveréket nem arra találták ki, hogy az 50 fokos aszfaltot bírják tartósan különösebb károsodás nélkül.
-
woodworm
veterán
válasz
->Raizen<- #84 üzenetére
Mondhatni én vagyok a megtestesült sztereotípia, műszakban áruszállító, civilben suzukis. A ballábas fékezésre írtam, hogy két verzió van. A kétballábast megválaszoltad, a másik verzió a raliversenyző.
-
Matada2.3
veterán
-
woodworm
veterán
válasz
->Raizen<- #81 üzenetére
Vagy versenyzik.
-
7s26c
őstag
Ónos esőben mindegy milyen gumi van fent. Téli útviszonyok közepette, hóban elengedhetetlen a téli gumi. Nem kopott téli gumi.
-
Toncsi
aktív tag
Tévedés, hogy az abs-nek az a dolga, hogy lerövidítse a fékutat.
Az a dolga, hogy a kerék ne csússzon és irányítható maradjon a kocsi. Ez ideális körülmények között azt is jelentheti, hogy rövidebb lesz a fékút (száraz úton). Nem ideális esetben (vékony homokkal felszórt, csúszós, havas, ónos úton) bizony jóval hosszabb is lehet a fékút abssel.
Nem minden esetben áldás az abs. -
#56573440
törölt tag
válasz
->Raizen<- #72 üzenetére
Csak az úton nem gyakorolsz amikor éles helyzetben kéne fékezni, és amire megtalálod a sweet spotodat a sebesség, utfelulet, hőmérséklet, etc változók hálójában, már ki is toltotted a betetlapodat...
-
DeFranco
nagyúr
nem véletlenül tettem offba. egy rész-rétegkérdésről beszélgettünk, ami az ólbókotróból indult és a modern négykerekesekig jutott.
az utakon közlekedő autók hány százaléka modern négykerekes? érted...
amúgy igazad van, én is ezen az állásponton vagyok, mi szerint attól hogy nagy/modern/négykerekes autó, a fizikát nem tudja meghágni, és ha hülye úgy megindul, hogy a kompjuta se fogja meg mert nem lehetséges. erről érvelek én is ebben a threadben több helyen.
@->Raizen<-: ugye most nem azt akarod mondani, hogy okosabb vagy mint az abs? az abs célja, hogy rövidítse a fékutat ÉS a fékezés alatt irányítható legyen az autó lehetőleg minden körülmények között. az abs-t ennek a kettőnek az optimális keresztmetszetére hangolják.
ennek következménye, hogy megállsz óvatos fékezéssel, de abs-sel rövidebb úton álltál volna meg VAGY végig fennmaradt volna az irányíthatóság. ha mindkettő jobban benne volt a lábadban, mint az abs tudta volna, akkor nagyon gyorsan jelentkezz az audihoz tesztelőnek mert csilliárdost csinál belőled a saját bal lábad.
-
->Raizen<-
veterán
-
woodworm
veterán
Az utakon közlekedő autók hány százaléka ilyen?
Tisztelet a kivételnek, de az elektronikához szokott emberek annyira támaszkodnak már rá és olyan mértékben természetesnek veszik, hogy sokszor ezzel okoznak balesetet, mert másokat is olyan helyzetbe kényszerítenek, amit esetleg már nem lehet megoldani azzal az autóval. -
Toncsi
aktív tag
válasz
Matada2.3 #65 üzenetére
Nem feltétlen jó ötlet a téli gumi nyáron. Persze téli gumi és téli gumi között is rengeteg lehet a különbség, de egyes téli gumik nyáron úgy felpuhulnak, hogy úgy viselkedik az autó, mintha taknyon csúszna... Másrészt igen gyorsan kopik. A téli gumit a mínuszba tervezték nem a 70 fokos aszfaltra.
Akkor már inkább egy jobbfajta 4 évszakos. -
#51736960
törölt tag
Egy modern négykerekes autónál felesleges gázt adni, csak a mozgási energiát növeled vele, amit utána ütközéskor el kell nyelni. Elég, ha leveszed a lábad a pedálokról vagy finoman fékezel, és abba az irányba fordítod a kormányt amerre menni akarsz, a többit elvégzi az elektronika.
-
XtremLor
őstag
válasz
Dr. Romano #10 üzenetére
Jobbik megoldas, persze csak ha az ember nem megy sokat.
-
DeFranco
nagyúr
ja, csúszol neki a családdal teli sharannak a szembe sávban és adsz egy gázfröccsöt... kényelmes a fotel?
amúgy igen, vezetéstechnikán is ezt tanítják, hogy ha nagy a gond és már csúszol, akkor enyhe ellenkormányzás, féket elfelejted, és első- vagy négykeréken enyhe gáz lehetséges. de ezt akkor inkább, ha az árok felé csúszol. ha a forgalmas úton egy komolyat csúszol a szembe jövő autó felé (már pedig ha egy ilyen autó megindul, ott a nagy súly és tehetetlenség miatt akad mozgási energia) akkor azt nem szeded össze egy töredék másodperc alatt gázzal.
-
woodworm
veterán
A lényeg azon lenne, hogy nincs terhelés a tengelyen. A skoda meg farmotoros, hátsó kerekes és száraz úton is hajlamos volt kitörni. Abban valaki nyáron is benne tartotta a plusz súlyt.
(#61) twollah1976
"a téli gumit amúgy is a "tuggyuk kik" gumigyártók találták ki, hogy lehúzzák az autóst"
Annyi igazságtartalma van a dolognak, hogy régen az általánosan használt gumik nem viselkedtek ennyire szarul télen. A téli körülményekre kifejlesztett gumik elterjedése után a nyárik keveréke is megváltozott. -
twollah1976
őstag
Én azt bírom amikor télen hóban nyári gumival, hátul meg ott a két kicsi gyerek a gyerekülésben bekötve.
Ha már ennyire leszarja a saját életét, legalább a gyerekire gondoljon...És nem valami lefingott bontószökevénnyel próbálkozik az anyuka, hanem alig pár éves Mercivel.
"A téli gumi meg minek, alig pár napig van hó, azt meg kibírom, rám alig vonatkoznak a fizika törvényei, a téli gumit amúgy is a "tuggyuk kik" gumigyártók találták ki, hogy lehúzzák az autóst!
Bezzeg régen nem volt téligumi, mégse halt meg senki!"Ha rajtam múlna akkor beleírnám a Kresz-be, hogy ettől, eddig kötelező a téligumi használata és akit nyárigumival kapnak el az utakon annak azonnal elvenném a jogsiját és levenném egészen a nyárigumis időszakig a rendszámot az autóról.
-
Thome
veterán
válasz
MasterMark #50 üzenetére
Hát nem tudom, nálam máshogy dolgozik a fizika, mert meglepő módon tegnap fékeztem dobogókőn, és nem hiszed el, de az autó. Most figyelj: MEGÁLLT! Beszarás mi?
Btw odáig még nem fajult ennyire sosem a dolog hogy az autó elkezdjen kifordulni, de akkor is enyhe ellenkormányzással de nyomtam féket is (nem nagyot, csak éppen.), s irányítható maradt. Ez 3 dolgot feltételez.
1. Tudok vezetni
2. Rám nem vonatkoznak a fizika törvényei
3. Bevoltam tépve és az aszfaltot hónak néztem.No offense, de úgy a nyakamnak ugrottál, hogy nem tudtam nem reagálni erre.
Ja és persze sohasem vezettem még.
Jettison:
Itt is voltak erős kijelentések, de nagy része benne van a fenti sorokban.
Ami nincs: De, véleményem szerint pozitív irányba tudnám terelni a helyzet kimenetelét a legkisebb rosszal, de ezt nem szeretném megtudni.
De alapjában véve nem viszem bele magam ilyen állat helyzetekbe, mikor látom hogy valaki meg akar halni, félreállok, menjen a picsába.
Persze nem lehet mindent elkerülni, de alapjában véve ilyenkor tudom hogy mindenki potenciális veszélyforrás.
Update: lehet, hogy mégsem nyomtam féket. Így belegondolva, lehet csak a gázt veszem el s az elmém mondja azt hogy "lassulunk bzmg", szóval lehet csak a fékre gondoltam, de valójában nem nyomtam, annyira reflex...
Majd ma kipróbálom tudatosan féket nyomva, s ha destabilizálódik akkor mea culpa, elnézést kérek előre is.
-
kentucky
őstag
Beszél itt ám mindenki hülyeséget össze-vissza. Csúszásnál mást kell csinálni összkerék, hátsó és első meghajtású autónál is. Pl. egy 4matic, xdrive, quattros autóval ha kicsit kicsúszol adsz neki egy gázfröccsöt addig amíg nem stabilizálodik
-
Dilikutya
félisten
válasz
->Raizen<- #44 üzenetére
Nem újdonság már.
-
jettison
tag
válasz
Feketelaszlo #54 üzenetére
Floridában konkrétan egy telefonon scrollozott a nő, a másik meg az ölében volt szintén világító képernyővel... Nem akartam elhinni...
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
->Raizen<- #44 üzenetére
Az USA-ban már vannak olyan vélekedések, miszerint részben erre is visszavezethető a növekvő baleseti halálozás.
-
-
Dj Sügi
őstag
Most láttam 2 hókotrót, de az utak állapota az kritikán aluli errefelé és még mindig esik folyamatosan. Egyértelmű, hogy nincs elég emberük, gépük rendbe tartani az utakat.
Ostoba kölykök meg most tesztelik a főutcán az 1000 éves szakadt bmw-t meg mercit padkától padkáig, hogy senki ne tudjon elmenni mellettük. Kb. 20-an meg lesik őket meg veszik telefonnal. Holnap megy fel f*szbúkra, mert az a menő. F*szér nem takarodik ki az ilyen a határba... -
jettison
tag
Ha az autó elveszti a tapadását és ráfékezel, még kevesebb esélyed lesz visszanyerni az uralmat. Egy MEGFELELŐ ellenkormányzással hatástalanítani lehet a megcsúszást, míg a fékkel garantálod, hogy ugyanúgy csúszol tovább. A rendelkezésedre álló súrlódási erőt sokkal inkább a megfelelő irány visszaszerzésére, mint fékezésre kéne felhasználni.
Azért a szembejövőnek sem olyan egyszerű a történet, mivel neki is ugyanúgy csúszik az út. Valamint nem olyan egyszerű kikalkulálni, hogy a szembe jövő kígyóbűvölő éppen hova fog kikötni, már csak azért sem, mert aktívan befolyásol a másik sofőr.
Nagyon egyszerű másokat leidiótázni egy videó alapján, miközben a hozzászólásod alapján, te sem tudnál kijönni hasonló szituációból. Ettől függetlenül tényleg komoly baj van az utakon, a videóban szereplő nagyrészt orosz kollégák pedig teljesen érthetetlenek száraz körülmények között is.
Nagyon fontos, hogy mindenki ismerje a saját és az autója határait az adott körülmények között. Nem szégyen elzárt, biztonságos helyen gyakorolni, feszegetni a határokat, és kialakítani a helyes rutint.
-
Matada2.3
veterán
Nekem nemrég lett pénz téligumi szettre, az utak és a nagyobb távok miatt lett eldöntve. Mentem anno jégpáncélon nyárigumival kis autón, eléggé kellemetlen volt és éreztem, hogy eszélyes mutatvány is, mintha vajon mentem volna akkor, meg is fogadtam, hogy nagy utakra nem indulok ilyenkor.
-
Dilikutya
félisten
válasz
angyalpc2 #26 üzenetére
Akinek nincs 5-6 évente 40 ezer forintja téli gumira, az ne járjon autóval. Az autó költség, tele van kopó alkatrésszel, ezt lehet tudni vásárlás előtt is. Konkrétan én leszarom, hogy valaki a saját hülyesége miatt az életét veszélyezteti, de az a baj, hogy ezzel másokét is. Mindent a téli gumi sem old meg nyilván, de sokat segít. Meg persze ésszel kéne vezetni, ez sokaknak talán még az 5-6 évente 40 ezres garnitúránál is nagyobb kihívás.
-
AllTheBest
őstag
Nekem van ilyenkor reggel lehetőségem tesztelgetésre, 3km szinte egyenes út, szökőévente nyáron egyszer megjelenik a hókortó és soha többet nem látjuk. Bekötőút ami összeköti a falut a főúttal ahol lakom, konkrétan ha nagy a hó a busz se jön be, hanem leszállítja azokat akik ide jönnének és gyalogolhatnak. Ilyen úton könnyű begyakorolni a vezetést hóban
-
gerii
addikt
válasz
AllTheBest #42 üzenetére
Az biztos hogy kell tesztelni a gépet. Pesten most én is qrvára meglepődtem, hogy a latyakos mellékutak gyakorlatilag fékezhetetlenek. Pár éve nem láttam havat, és ennyit számít.
(#38) kmisi99: Ugye visszafelé tolta a smart-ot a helyére?
-
->Raizen<-
veterán
Nekem még viszonylag jól tapad a nyári gumi. Mondjuk a faluból kifordulva jobbra egy kövér gázfröccsöt követően jobbra kanyarodáskor keményen keresztbe álltam az úton, de rutinos vagyok és korrigáltam.
Az első két téli gumi nagyon szét van kopva jobbnak láttam nem felrakatni. Ma viszont röhögtem azokon akik megpróbáltak felkaptatni arra a dombra ahol épp lakom.
Párnak nem nagyon sikerült. Ilyen az a szarrá kopott nyári gumi na.. nem találja a tapadást a kb 30 centis hóban.
-
AllTheBest
őstag
Durván másfél éve vezetek autót, szerintem érdemes ilyenkor kimenni egy üres parkolóba, ritkán használt útra és megnézni hogy reagál az autó hirtelen fékezésre, vagy ha véletlenül megcsúszik. Nem mondom azt, hogy olyan nagy rutinom van autóvezetésből, de ha az ember ismeri a gépet, akkor már sokkal előrébb van. Viszont rengeteg a hülye az utakon, naponta 50km vezetés szinte mindig megvan és ha leesik 2 centi hó, már kétségbe van esve mindenki, az utóbbi 2 hónapban 7 autót láttam az útszéli árokban, ebből ma kettőt. Egyenes utakon ráadásul...
-
h3lios
addikt
Ilyenkor örülök, hogy zsír új téli szet van a kocsin. Eleve nem vagyok 1 állat az utakon, próbálom nem pörgetni a motort, ilyenkor a puhább vezetési stílus amúgy is az ember hasznára válik. Az mondjuk nem kicsit vicces, hogy sokan elindulnak ónos esőben / hóban és reménykednek benne, hogy 1-ben hazaérnek. Ha nyári gumi lenne az autón el nem mernék indulni, nem hogy autópályázzak is vele...
-
kmisi99
addikt
Sajnos már a végét sikerült lekapnom. A nő lent parkolt az út szélén, és nem tudott kitolatni, kikapart a kerék, na most az út és az út széle közt maximum 2cm szintkülönbség van. A kamionos csávóval tolták ki. Most komolyan ha ennyire szar nyári gumija van akkor járjon BKV val, mert ez közveszélyes.
-
woodworm
veterán
Nincs országos tapasztalatom, de ma az alapprobléma az ónos szitálás volt, arra jött fedőtevékenységként a hó és az eső. Ezzel túl sok mindent kezdeni nem lehet, csak túlélni. Bár az eső még a jobbik eset.
Az ünnepek alatt volt hasonló, talán szenteste napján. Kíváncsiságból kipróbáltam a tempomatot, váltás után egyszerűen megbolondult, mert nagyobb gázadással gyorsít, mint az adott helyzet kívánt és leszabályzott a kipörgésgátló. Egy nagy rángatózás lett a vége.
-
Thome
veterán
Az lehet, hogy ónos-jeges úton nincs értelme!
De a videókban rendre havas utakon ment a drift -nézz bele ismét, figyeld meg- (gondolom a nyári gumi áldásos hatása), és féklámpát véletlenül sem láttam egyik ökörnél sem.
De ha csak elengedi a gázt, már stabilizálható az autó, sőt. -
ncc1701
veterán
Ezúton szeretném megkérni a sok hülye, vezetni nem tudó koca autóst, h legalább ilyenkor maradjon a qrva seggén. Vegyen ki szabit. Borzasztó, h mi megy az utakon (25+ éves jogsim van, alsó hangon fél milla km van a lábamban). Úgy kell kerülgetnem a csúszkáló n00bokat.
-
A KPM mentségére, ma Fehérváron láttam kettőt majd a 63-as főúton is találkoztam Velük. És tették a dolgukat.
-
Thome
veterán
Nézem ezeket a videókat.
Nem értem hogy miért nem lehet vészhelyzet esetén FÉKEZNI. Az összes csúszkáló idióta csak akkor kezd fékezni, mikor kezd kifordulni a kocsi teljesen, egészen addig megpróbál driftelve egyenesbe jönni.
A szembe levő szintén nem normális, látja hogy már a szembe sávban van, de nem lassít le. K*rvaidióták az emberek, csak kerüljenek el az ilyenek.
-
angyalpc2
aktív tag
Tegnap a rádióban ment a sírás rívás..hogy sehol nincs takarítva.
Voltunk Szlovákiában
0 azaz nulla vagyis zero hókotrás vagy sózás
20+centis és már előtte se nagyon sózhattak.A határtól bőven benn az országban 70 kilométerre is semmi...már a napsütésben délben kezdett olvadni a cseh határhoz közel, meg az autópálya le volt Pozsonynál takarítva.
Ennyi.De sehol csúszkáló kocsik, semmi.
Téligumi van, nem mennek mint vadbarmok, halálnyugalom.A magyarok nagy része meg meghalt 5 centitől és ezért kell tolni.
Nem azt mondom, hogy a szlovák minta a jó, nyilván az osztrák a követendő, de vicc amit művelnek a magyar sofőrök jó nagy része.
Föl kell tenni a jó téligumit és óvatosan kell közlekedni.
Ennyi lenne a titka. -
SUPREME7
őstag
Ne viccelj ezen spórolni kell, most toboroznak embereket... Közben addig lehet hó se lesz. Az órabérrel sem estek túlzásba
Hómunkásokat vesz fel szombaton délelőttre az FKF Nonprofit Zrt.
2017. január 14-én szombaton délelőtti, 06.00 – 14.00 óráig tartó munkavégzésre.
A nyolcórai munkáért nettó 4000,-Ft-ot fizet Társaságunk.Nyilván nem hókotróra keresnek, hanem utcatakarítás, de ezek alapján megint nem hittek benne, hogy itt eshet hó.
-
angyalpc2
aktív tag
Óriási tévedés
ha nincs kapaszkodó lamella, a nyári szart se ér. mintha szlik lenne. Semmi, 0 tapadása van.
Tök száraz -10 fokban meg a gumi keménysége puhasága dönt. Talán még elég is lehet, de nyálkás úton 0 fok körül megint szart se ér kb
De hóban meg végképp semmit nem érÉs balesetkor a biztosító lazán másképp számol nyári gumival.
Akinek nincs tetves 35-40e Ft-ja hogy 5-6 évente gumit vegyen...hát
-
Dj Sügi
őstag
Nem mai hóeséshez kapcsolódik és nem mai eset, de idei. Hókotrót/sószórót mutatóban nem látni az utakon, viszont trafipaxot szinte minden második este a bokor mögé bújva... Miért nem lehet kiküldeni őket időben vagy többet venni ha nincs?
Más: első pár centis hó leesése után városban szinte mindenki 20-al tötymörgött, lakott területen kívül meg 50-el, de a belső sávot tartották rendületlenül. Kinek ne borulna el az agya.? -
angyalpc2
aktív tag
Ma is hatvani postánál ott bohozkodott egy paraszt gyerek peres nyárigumival
Nem hogy a kis bukkanó, de még a síma úton se bírt megmozdulni.a lekanyarodni vágyókat feltartva persze. aztán néhányan segítettek tolni neki, de gondoltam.. ott dögöljél meg ahol vagy hülye gyerek.
Kötelezővé kell tenni a téligumit , mint romániában, ennyi.Többi téligumisnak meg se kottyant az a hó.
Bár a garázsbeálláskor (ahol már 20-30cm van lassan) azért én is elakadtam egy kicsit a prémium télivel
-
DeFranco
nagyúr
láttam egyet tegnap egy zuglói mellékutca-kereszteződésben, tyúklépésben közelítette meg, és tyúklépésben kanyarodott be a dolgára.
valószínűleg ő látott már havat és nem tegnap kapott a segge alá egy "megbírja" vasat. hiába az ólbókotró, ha nem látja be a kereszteződést és a másik elővigyázatlanul belezuhan a szituációba, azt a két(?) tonnát taknyos havon nem fogja meg az elektronika sem. vagy megfogja, csak 10 centivel arrébb mint kéne.
rendkívül hálás voltam neki, főleg arra tekintettel, hogy a sarkon egy bölcsőde van és épp bedobási idő volt.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Szerintem is csodákat lehet elérni, ha az ember figyel.
Ma kinéztem kb. 3-4 autóval előrébb egy szép nagy párhuzamos parkolóhelyet, index ki, tükör hátra, lassú fék (eleve 30-al ha mentem, kanyar után). Jön mögöttem valaki, gondoltam majd megáll. Aham, nem. Nagy gáz előre, csikorgott mögöttem, még a megállásom nélkül is majdnem lebólintott.
Slusszpoén: még le is dudált...Kicsit büszke voltam magamra, hogy még csak ideges se lettem. Parkolni persze nem tudtam, egyirányú, mehettem miatta egy 2 km-es kört. Lámpánál melléálltam, átnéztem, ment a nagy kézből facebookozás Mr. Palacsintaórás Utambólkotródjnál
Óriási baj ez a rohadt telefonbuzergálás, sokkal nagyobb mint bármi latyak vagy gumi.
-
kentucky
őstag
Audi quattro és a félméteres hó sem akadály
-
nemlehet
őstag
Én úgy tapasztaltam, hogy a téli gumi leginkább akkor segít amikor hideg van, vagy icipici hó. Érezhetően kevésébé tapad a nyári -15-ben sokkal biztonságosabb a téli ilyenkor
Viszont amikor ilyen nagy hóesés van mint tegnap meg ma volt, ebben a kásás, latyakos masszában teljesen mindegy mi van az autón, az számít mennyire finoman vezetsz és mennyire vagy előrelátó. Ezt tapasztalattal és oktatással lehetne segíteni, de amíg az emberek döntő többsége nyáron tanul vezetni erre esély sincs.
Én még abban látom a problémát, hogy ilyenkor sokan indokolatlanul lassan mennek ott is ahol már mondjuk lehetne haladni, amitől sokak agya elborul és kielőznek, de az út közepe és széle nem tiszta és bumm így lett a chocapic...
-
Freiherr
őstag
válasz
Luck Dragon #15 üzenetére
Értem, akkor rendben.
-
-
potyautas
tag
A kedves ítélkezőnek mesélném, hogy téli gumival haladtam nem is igazán csúszós, hanem latyakos mély hóban egy hosszú emelkedőn. Éreztem, hogy gyorsabban forog a kerék, mint ahogy haladok, láttam a tükörben közeledni a buszt, de nem tudtam mit tenni, haladtam ahogy tudtam. Szerencsére volt olyan rész, ahol a busz elfért mellettem, és szétcsapta a latyakot. Utána már nem volt semmi gond. Tehát a téli gumi se varázsszer. Azt az elképzelést persze tudom támogatni, hogy válasszuk a tömegközlekedést!
-
Freiherr
őstag
Az eszetekbe sem jutott, hogy segítsetek a körforgalomban kitolni a másikat? Egyszerűbb ülni, és szitkozódni, vagy hogy van ez?
-
Pipó
őstag
válasz
Klaus Duran #9 üzenetére
1986 óta van jogsim és eddig egyetlen autómon volt elől téli gumi, azon kívül mindig csak nyári. Lekopogom, de eddig csak egy balesetem volt, nyáron, nem adták meg az elsőbbséget kanyarodó főúton. Nem ágálok a téli gumi ellen, de túl sokat tulajdonítasz neki. Igaz, egyik autóm sem volt nagy teljesítményű. Száraz hideg időben nagyobb sebességet megengedhetsz a télivel, de a mai időjárásban túl sok előnye nem volt.
-
Dr. Romano
veterán
Az enyémen téli van.... még nyáron is.
-
válasz
Luck Dragon #8 üzenetére
Aki eddig nem rakta fel a télit annak már rég elvettem volna a jogsiját.
-
válasz
Klaus Duran #7 üzenetére
De inkább egy régi téli gumi, mint a tükör sima nyári gumi szett. Ha a kettő között van a választási lehetőség.
-
Már rég téli gumi + óvatos vezetés.
Aki hülye az így is úgy is árokban köt ki. -
flymi
addikt
Jó szórakozást!
Zsiráfapu: Jeges úton hóban egyszerűen nem lehet "tudni vezetni". Elég csak egy kicsivel gyorsabban menni, kicsivel rövidebbre venni a féktávot vagy hamarabb kigyorsítani a kanyarban és kész a baj. Nem lehet eléggé érezni és esetleg óvatosabban vezetni. Szerintem itt Mo-on senki nem Finn rally versenyző, mégha annak is képzeli magát. Ja és szerintem ők is törik a verdát.
-
Zsiráfapu
csendes tag
Szerintem nagyobb gond, hogy a sok ember nem tud hóban (sem) vezetni. A hiányzó tudást meg sajnos a téligumi sem tudja pótolni.
-
Jégkaparó a kesztyűtartóban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Papíron már készül a PCI Express 8.0
- Crypto Trade
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- 6 és 12 GB-os Quadro RTX A2000 kártyák - garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- DELL Precision 5560 i7-11850H 32GB 1000GB T1200 FHD+ 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest