Új hozzászólás Aktív témák
-
Vorontsov
tag
Sziasztok ha vettem akkumlátort de a régi még bírja 2-3 hónapot akkor ráérek jövőre amikor jó idő lesz kicserélni április-május,ha dobozában tárolom egyszer se kell feltölteni tud valaki segíteni?
Azért vettem meg mert a mostani ki tudja meddig lesz jó. -
Magnat
veterán
Az árammegosztás elvileg nemsokára indul, ha el nem odázza a korona: [link]
-
Na! Megváltotta a világot a magyar cucc?
Ne látom minden sarkon ma sem.
-
robohw
aktív tag
Épp itt látom a gondot.
A segédmotoros kerékpár elvi végsebessége valóban 40 km/h lehet. Ez a cikli tud 45-öt, tehát az SMKP kategóriája kilőve. A cikk "B" kategóriás vezetői engedélyt említ, ami szgk.
Ez pedig, ha jól értem, a paramétereit tekintve a nagymotor kategóriában képviselteti magát.Sehogy sem jön ez össze.
Az én véleményem az, hogy olyan jármű adható el ebben a kategóriában, aminek a végsebessége nem haladja meg a 40 km/h-t, az egy feltöltéssel megtehető távolság pedig legalább 40 km, a motor teljesítménye pedig 3-400, vagy esetleg 600 watt-ban ki is merül. Ezen túl, helyet kellene biztosítani a járművön legalább 10 kg tömegű teher szállítására is, valahol a tengelyek magasságában.
Az ilyet vennék azok, akiknek nincs jogosítványuk, azok, akik, biciklis, motoros futárként teljesítenek szolgálatot, azok akik a lakóhelyük közelébe járnak dolgozni, de annyira azért távol attól, hogy gyalog tegyék meg a távot naponta kétszer.
Ezek száma elég magas, legalábbis úgy gondolom. A budapesti viszonyokat véve alapul, a bérlet itt jelenleg 9500 Ft. Az ilyen kerékpár üzemeltetési költsége ennek az összegnek mélyen alatta van. Úgy havi 1000 Ft az elektromos energiaigénye, intenzív, napi használat esetén. Ezt tapasztalatból tudom.A cikkben említett jármű éppen a semmire sem jó kategóriája, legalábbis szerintem. Nincs rakfelülete, csomagtartója, nincs értelme a sebességi plusznak sem. A töltőhálózatra helyezni a hangsúlyt egy ilyen, abszolút csak helyközi közlekedésre alkalmas jármű esetében már nem is hiba, hanem bűn. A töltés során felvehető elektromos energia ára annyira nem tétel, hogy senki nem fog ebbe komolyabban beleállni mint szolgáltató. Ráadásul, ahogy más is említi, a hálózati elektromos energiát nem lehet csak úgy továbbértékesíteni.
A technológia ma már készen áll, elérhető.
Ezt kellene kihasználni, litium alapú akkumulátorral, jól megválasztott, magas feszültségszintű brushless motorral, megfelelő kerekekkel és ütős design-nal lehetne építeni olyan járművet, amely megállná a helyét a piacon, de a cikkben bemutatott jószág erre szvsz nem alkalmas. -
1, törvényileg ennyi a smkp tervezési végsebessége, amúgy meg max 40km/h-val lehet hajtani (Kresz)
2, e bringa: segédmotor: 250W (vagy200? ki emlékszik) nem számít smkp-nak, se jogsi, se bukósisak nem kell, azért annyi. az én robogóm benzines és 3kW, ennyit szoktak kihozni 4T 50cc-ből (lehet többet, lehet kevesebbet is), akkor elektromosba is elég ennyi.
3, 10km táv, ennyit egy elektromos roller is tud, kétszer nyélgázon. -
robohw
aktív tag
Végigolvasva a cikket:
Ezek totál pancserek.
- Egy robogó, amelyhez B kat. vezetői engedély szükséges, de csak 45 kmh a végsebessége?
- 4 KW-os motor egy személynek? Ekkorával már kisautót lehet meghajtani! Az e-kerékpárokban 200-250 wattos, 2-3 kg-os motorok vannak.
- 10 km távra elegendő akku? Nooormális? Kinek kell majd ez? Pláne ennyiért!A bukás garantált!
Teszem hozzá: Sajnos... -
robohw
aktív tag
Vélemény:
1. Bűnronda darab.
2. Nem kell ilyen járművekbe töltő. Az a cél, hogy minél könnyebb legyen. Így a range is kitolódik.
3. jó dolog, hogy magyarok is léptek, csak a design-ra is oda kellene figyelni. Az nem lesz jó, amit 2-3 saját irányba elfogult ember jónak tart. Az lesz (lenne) jó, amit a célközönség is elfogad, hasznosnak és szépnek lát.
4. Állami támogatási rendszerrel kéne ösztönözni az ilyesmit.
5. Burkolt darabokat is építhetnének, trike jelleggel. Az már piacképesebb lenne. Kivált ha a politika is megtenné a szükséges lépéseket a közterületi használhatóság szabályozására. -
xmercedesx
csendes tag
ezer éve árúlnak már németben elektromos robogokat
-
Nandish
tag
Kinek mi a ronda kinek mi a szép...!
Nekem nagyon tetszik és az is hogy a kölcsönzés lenne a lényeg! Bár Gyulán kb 30 év kell hogy leérjenek az ilyen szolgáltatások! -
Somatom
veterán
válasz
Aprósólyom #183 üzenetére
Megmondjam?
Tudod hol jár a 400Kg -os hím gorilla? Ahol akar. -
válasz
Aprósólyom #183 üzenetére
"nagyvonalúan elengedted autópályás emelkedőn a gyorsabbakat.
Nem inkább megelőztek"
Nem nagyvonalúan, hanem ez a normális, de szerintem te is ismered az idiótáknak azt a típusát, amelyik eldönti, hogy nála gyorsabban aztán nem lehet menni, akármi is van.
-
Aprósólyom
addikt
Tetszett a megfogalmazás
nagyvonalúan elengedted autópályás emelkedőn a gyorsabbakat.
Nem inkább megelőztek? Autópályán hogy lehet feltartani mást, ha a másik 1, netán 2-3 sávban símán elhaladhatnak, és tartósan nem mehetsz a legbelső sávban legálisan, kivéve, ha azt a forgalom sűrűsége és sebessége nem indokolja...?
-
válasz
Pete55555 #180 üzenetére
Én felváltva vezettem Matizt (amihez képest az 1.0-ás Swift is komoly sportkocsi
) meg nagydízelt.
Érdekes módon a Matizban sem akartak letolni, inkább engem akadályozott a többi tötymörgő. Nyilván voltak olyan szituációk, amikor tényleg lassú volt (pl. autópálya és emelkedő kombója), olyankor meg elengedtem a gyorsabbakat.Persze, vannak idióták az utakon, de azok autótól független le akarnak tolni mindenkit.
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na végre magyar fejlesztés, olvasom...
Kinézetre el is megy, de az árat majd 2 milla környékére lőtték be? Nem győzik majd a megrendeléseket legyártani!
Jah nem.
Van villanyautó a családban, a töltés nem 1 perc, van amikor több, mint 3 óra. Nyilván egy robogónál más, de a mai rohanó világban ezt is be kell tervezni... -
Peter13
senior tag
válasz
arnyekxxx #143 üzenetére
Én is csatlakozom azokhoz, akik szerint a 45 km-re folytott robogó az életveszély kategória. Saját tapasztalat szerint a következőket kellett elfelejtenem az útvonaltervezés során: Váci út, Hungária, Hegyalja út, a hidak túlynomó többsége, Buda emelkedősebb részei (nem nagy dolgokra gondolok, csak mondjuk a Margit körüttól felfele bármi). De jobb volt lendületből venni a felüljárók többségét is (Keleti/Nyugati Pályaudvar, Nyugati felüljáró vagy BAH csomópont pl). Pár napig használtam csak (motoros futárként dolgoztam anno, kölcsönbe kaptam a cégtől amíg a nagy gépet javították), és konkrétan halálféltem. Az út külső része sok esetben kritikán aluli, kis kerekű géppel meg egyenesen rémálom...ha nem akarok tojástáncot, beljebb megyek, de ott letolnak: nem egy, nem kettő, nem három, hanem folyamatosan, amint lehet persze megint kimegyek a szélére, ahol szintén letolnak, csak kisebb ívben. Sorry, nekem nagyon nehéz lesz megmagyarázni hogy "dehát a KRESZ szerint"...a márványlap alól meg hiába ismételgetem makacsul hogy nekem mennyire de nagyon igazam van...
Kell az a 60-70. Nem azért mert mindig és mindenhol annyival kell/lehet menni (persze hogy nem, ez ökörség), hanem hogy ahol lehet (és emiatt kell is), ott is biztonságosan tudjak haladni.
-
bot1978
senior tag
Oké, akkor egy példa a mai Magyarországról:
Amikor két egymás melletti településen különböző az építményadó mértéke, sőt eleve nem is fizet ilyen adót a nyugdíjas az egyik településen, miközben a szomszédos városban mindenkinek kötelező fizetni.
Aztán beül a nyugdíjas a kocsiba és átmegy a szomszédos település vasútállomására és ott parkol le az állomáson, mert ott megáll a gyorsított vonat, kényelmes, időben autóval meg gyakorlatilag tökmindegy, melyik állomásra megy.
(Majd felszáll jegy nélkül a vonatra, mert neki ingyenes ugye.)Így a vonatkozó településen a magas építmény adóval terhelt lakosnak nem marad szabad parkolóhely és mászhat gyalog a vonathoz, amire 20.000-ért vett bérletet. Érdekel bárkit?
Nem, sőt emiatt válnak később egyes parkolók mindenki számára fizetőssé. -
cinemazealot
addikt
Ez már a plug-in hibridek és az otthon is tölthető elektromos autók megjelenése óta ott lebeg a levegőben. Csak egy törvénymódosítás kell hozzá. De hogy ez mennyire
jogostisztességes és mennyire nem, szerintem ne latolgassuk. Lovaskocsival és bicajjal is használhatod a közutakat, mégse költesz velük olyan üzemanyagra, amiben az általad felsorolt adók bármelyike is szerepelne. -
klaczi
aktív tag
Kevés szó esett az üzemanyagról. Ha ez elterjedne akkor a házi töltögetésnek annyi. Egyszerűen áramlopásnak minősülne az úgynevezett "rezsicsökkentéssel" megtámogatott áram ilyen módon való használata.
A folyékony üzemanyag árában van áfa, jövedéki adó, útadó, baleseti adó és még amit kihagytam.
Tehát ezt valamilyen módon be fogják vasalni, ha elterjed. Teljesen jogosan elvégre közűti járműről van szó. -
vadkörte
addikt
válasz
arnyekxxx #161 üzenetére
Annyira nem beszéltünk el egymás mellett.
(#167) Ribi:
Minden városnak van kissebb-nagyobb agglomerációja. Véleményem szerint aki képes agglomerációból - értsd Bp. szinten akár 10-30Km-ről, kis(sebb) város szintjén 5-15Km-ről is - robogózni, az meg is érdemli, egészségére. Ilyen felhasználásra tényleg édeskevés az 50-es csettegő. Ezek a kávédarálók városi közlekedésre alkalmasak, az agglomerációs ingázás nem városi, inkább települések közötti közlekedés. Nekem is van egy majd 50 éves Puch mopedem, de eszembe sem jutna kivinni városon kívülre, pedig annó édesapám a kis Babetta-val eljárt a Balatonra is melózni.
A robogók nem a relatíve alacsony sebességük miatt balesetveszélyesek, hanem a közlekedési kulturát még hírből sem ismerő népművészeti agyagedény (lyánykori nevén nevezve köcsög) egyéb közlekedőtől.
Mondom ezt úgy, hogy jellemzően autóval járok és bizony nap mint nap látok érdekes helyzeteket.
A helyi tömegközlekedés, pedig megyeszékhely, hááát... Érdekes, ha nem kell inkább nem használom. Kerékpárral meg csak jó időben (nem kedves bikefan-ok, a -10°C NEM jó idő...)
Amíg előzékenyen lehúzódtam az út szélére 10-30cm-re egyensúlyozva a hepehupás padkaszélen a bicóval, jellemzően ki akartak lapítani. Mióta ~1-1,5m-rel beljebb megyek, 3-4 alkalommal próbálkoztak az elmúlt cirka 1500Km alatt. Ebből 3x épp robogós és igencsak bunkó módon. -
Ribi
nagyúr
válasz
vadkörte #158 üzenetére
Területileg 98% nem Budapest, de lakosságilag 20% és az agglomeráció miatt ez a forgalom 30%-a. Minyimum.
Nekem is van ismerősom aki sokat robogózik és ő is mondja, hogy a kis 50-es amiből kiprésel 60kmh-t, esetenként lassú és emiatt baleset veszélyes. Aki pedig agglomerációból jönne, annak biztos, hogy jó lenne egy stabil 90-et bíró motor. Bicikli meg teljesen más. -
RexpecT
addikt
Nekem kifejezetten tetszik a formája, az árazással kapcsolatban már én is borúlátóbb vagyok.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
vadkörte #158 üzenetére
Hogy mégis miért veszélyes a szituáció?
A közúti közlekedés minden pillanata veszélyes. 90-el haladni az üres egyenes úton fényes nappal száraz időben is az. Aki ezzel nem tud együtt élni az ne közlekedjen.
Egyébként meg az ország ~98% NEM Budapest!
Én is pont ezt irtam azoknak akik szerint láthatóan kizárólag a hungáriakörút meg váciút 70es szakaszai a belterületi közlekedés helyszíne.
-
Barret001
addikt
Az akku élettartamát a töltésciklus határozza meg! Minél ritkábban töltöm,annál tovább szolgál engem.
Ha majd az akku tönkre megy,az új akku árcédulája láttán,el fog menni a kedvem a megvásárlásától.
Minél több az 1 töltéssel megtehető kilóméter,annál magasabb az akku élettartama. -
RedSwallow
tag
válasz
Pete55555 #70 üzenetére
Lehet, hogy Budapest nem elég nagy város, de elég sokat robogóztam télen/nyáron. Sőt most kerékpározok és nem szoktak elütni, ahogy több ezer sorstársam sem, szóval jobb ha visszaveszel az arcodból! Talán utazgass kicsit Nyugat-Európában, hátha megérted, hogy lehet szabályosan is közlekedni.
-
vadkörte
addikt
válasz
arnyekxxx #135 üzenetére
"Ha szerinted ez komolyan veszélyes akkor add vissza a jogsidat mert a közlekedés alapvető része a nálad lassabban haladók megelőzése."
Az ugye megvan, hogy max részigazságot mondasz. Mielőtt körbemagyarázod, had szögezzem le, nem szokott idegelni, ha gyök kettővel kocognak előttem. Képes vagyok Km-eket követni őket, ha nem tudok előzni. Ez miatt nem tépem a hajam.
Hogy mégis miért veszélyes a szituáció? Mert Mr. Murphy törvénykönyve alapján a sor végén mindig van egy barom, aki nem bír a talpával és neki fog állni előzni.
Akkor is, ha ez a DÖG jön vele szemben.
Az ősszel a 6-oson Pécs és Szentlőrinc között egy JohnDeer volt a konvoj felvezetője. A sor kb. Km-es, állandó szembeforgalommal. Mégis mindig volt aki bepróbálkozott az előzéssel, akkor is, ha látta, hogy nem fog beférni. Én meg halál nyugalomban kocogtam mögöttük. Kb. 5 perccel értem később Kaposvárra.
A másik sztori miatt épp alkatrészeket vadászok a kocsimhoz. Dombon felfelé kapaszkodó nyugdíjaskorú szocialista élmunkás mögül kivágott négy autó. A 4. már úgy, hogy látta, hogy jövök és nem fogunk elférni. Kb. magasról lesz***a. Én megálltam és elkerültem a frontális ütközést, a mögöttem haladó nem tudott megállni = vágathatom le a kocsim hátulját.Egyébként meg az ország ~98% NEM Budapest! Ez már nem közvetlenül Neked szól, csak úgy a Bp. közig. határaitól tovább látni nem hajlandóknak. Van pár vidéki (nagy)város, ami viszont nem sokban marad el közlekedési morál tekintetében Bp-től... Sajnos van hová fejlődni.
(#138) DigitXT:
A KRESZ-ünk 1972-es, hiába módosítgatják, akkor is ráférne egy alapos ráncfelvarrás. -
Magnat
veterán
Én a cikket olvasva is pont azon agyaltam, h 40 és 120 km közötti hatótávval lesz 3 féle akku - felteszem akkor 40, 80 és 120km. Ilyan hatótáv mellett a mocit használók 99%-ának szinte soha nem lesz szüksége más töltőjét használni, ergo az egész töltési hercehurca kb felesleges (tekintsünk most el attól, h ez itthon egyébként sem kivihető, mármint továbbadni az áramot)
-
Barret001
addikt
Ha már betették a robogó kategóriába akkor legyen sisak tartója,minimum 200 km hatótávolság,és robogós teljesítmény. Ez így kb villantani lesz jó,annak a néhány embernek,aki ki tudja fizetni érte egy autó árát.
-
Magnat
veterán
válasz
Csóringer #81 üzenetére
Nyilván senkinek sem esik jól, ha ennyien lehúzzák amiben hisz és amibe sok időt és energiát tolt bele, ez érthető a részedről (biztos vagyok benne, h én is nehezen viselném)... viszont az első sokk után lehet hasznára válna a projekteteknek, ha ennek ellenére kielemeznéd az építő jellegű kommenteket, esetleg válaszolhatnál is az itt elhangzott értetlenkedő kérdésekre, pl:
-praktikum hiánya (sisaktároló, szélvédelem)
-presztízs termék/magas ár és a gyors elterjedés közti ellentmondás
-áramértékesítés itthoni szabályozása
-nagynevű konkurenciák termékeivel szemben miért jobb választás ez a moci -
btprg
senior tag
válasz
Csóringer #75 üzenetére
Nem értem hogy ezt miért nekem címezted, amikor én erre a robogóra egy rossz szót nem szóltam
A Pannónia és a Csepel márkanév feltámasztására írtam amire válaszoltál, mert hülyeségnek tartok egy legendás akármi nevével elkezdeni olyan dolgokat gyártani, aminek köze sincs az eredetihez. (Attól is rosszul vagyok, amikor a MediaMarkt-ban látom virítani a 10 centis Orion rádiógyár emblémákat a kínai kenyérpirítókon.)
-
bot1978
senior tag
válasz
bandigyerek #145 üzenetére
Szokásokról? Szerintem az nem szokás kérdése hogy a MO.-i utak 90% a szélén motorral járhatatlan. Az már inkább szokás, hogy az autós (aki életében nem motorozott) azt gondolja, hogy robogós ne foglaljon sávot, vagy ha foglal, akkor paraszt.
Biztos azért megyek a saját sávom közepén, mert élvezem, ha feltarthatok valakit. Egyébként autóm is van és ha autóval megyek 60-al nem állnak belém szinte soha, ha motorral akkor 2 méterre jön mögöttem a paraszt. Akkor nem 60 a 60, megelőz és utána megy előttem 10km-en át eltávolodik 100 méterre, de ha nem engedem el, akkor 2 méterre a seggemben végig. -
bot1978
senior tag
válasz
arnyekxxx #143 üzenetére
Te melyik országban motorozol?
Nekem egy kétütemű Yamaha-m van 60-ra fojtva gyárilag és kész halál. Ha nyélre húzom akkor a seggemben vannak és folyton a tükröt nézem meg rajtam a para, ahogy elkezdek akár csak 50 körül menni azonnal letolnak a csába az előzgetők a szélére, mert szarik rá elfér e, mellémjön aztán tol le a szélére, mert szemből meg jönnek. Lent a szélén meg a busz hullámosra járta, szóval hosszában mehetek egy hullám tetején. Próbáld meg egy kis kerékkel milyen egy hullám tetején 50-el. Hátadon a hideg veríték azonnal. Közöm nincs BP-hez, én BP-n ezzel a kistestű sz@rral így 60-ra fojtva el sem mernék indulni, minimum 75km/h ha életben is akarok maradni. Szóval ha az komoly, hogy 45max akkor az vicc, az annak jó, aki nem megy sehová. Turistáskodik vagy nem tudom mit csinál, de tuti nem A-ból B-be jár rendszeresen. Egyszerűen az autósok megölnek, ha nekiállsz 45-el menni. -
arnyekxxx
veterán
-
bandigyerek
senior tag
Dehogynem! Már van is itt egy! Mi depresszív, pesszimista, csóró mocsárlakók, akiknek nincs másfél millája arra, hogy olyan elektromos robogót vegyen, amit másnál, drága pénzért tölthet, és ezt meg is merjük mondani. Mi ez, ha nem forradalom? De ha bejön nekik, és MO-n mindenki ezzel a "presztizsmotorral" fog szaladgálni, emelem kalapom.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Tikakukac #137 üzenetére
n+1 többsége sajnos olyan,
tök mindegy, hogy ki mit gondol mások sebességének okáról, ettől még az úton el kell fogadni, hogy nem mindenki az adott helyen megengedett maximális sebességgel közlekedik akármilyen okból. Nekem pl volt, hogy szétugrott a váltórudazatom, 1/3.-ba be lehetett tenni oszt ennyi. Hazamentem 3.-al 50el majd kicseréltem otthon a 600ft-os alkatrészt. Másik opció lett volna a tréler 30ezerért. Biztos volt aki azt gondolta "hülyetata minek van az úton ha nem mer menni"
-
Chaser
legenda
Cimet sem egeszen ertem, milyen forrdalmat hoz el, es pontosan hova? Mert mo-ra semmilyet, az biztos
-
DigitXT
félisten
válasz
arnyekxxx #135 üzenetére
Te amúgy mennyit vezettél SMKP-t Budapesten? Picit sem veszélyes
feltartani mindenkit. Nem nekem kéne visszaadni a jogsimat, hanem
annak az autósnak, aki oldaltávolság tartása nélkül sávon belül előz...
(De neki is csak akkor, ha el is csap, mert amúgy szabályos az előzés.
Erre mondom, hogy néha utána lehetne húzni a KRESZ-t az életnek.)
-
Tikakukac
titán
válasz
arnyekxxx #135 üzenetére
Mari néni az nálunk nagyfater. Indoka van lassan menni. Nem kevés. Én a 0-t javasolnám, de sajnos kellő mennyiségű ismertség és pálinka vagy pénz itthon mindent megold. Azt is, hogy olyan emberek kaphassanak jogsit, akik mellett max 5 pontos biztonsági övvel és bukókerettel érezném közepesen jól magam.
Az n+1 többsége sajnos olyan, akit nem szabadna kiengedni a forgalomba. Ezen szituk többsége azért nem jár mások és saját halálával, mert még azért a saját életvédelem dolgozik a többiekben. Sajnos a családban is volt nem kevés agyhalál jellegű szitu, de itt Pesten is nonstop látom az utcában mi megy. Nem értette a hölgy legutóbb, hogy miért gond az, hogy ő az egyirányúban már jött egy fél utcát és ő a másik egyirányúba akar bekanyarodni szembe. Nincs kérdés, jogsi el és oldd meg.
-
arnyekxxx
veterán
Nagyon rá vagytok kattanva, hogy a város "max. 50". Miközben napi szinten
járok 60-70-es szakaszokon isaz ország településeinek kb 99,99%-ban 50 a max sebesség.
Ha mondjuk egy 70-es szakaszon Mari néni 45-tel megy az autójával, az bizony indokolatlanul lassú haladás
Nem az amennyiben Mari néninek van indoka 45-el menni. Pl nem tökéletes a látása vagy az autója épp nem veszi csak a 3.-at vagy mert 45-el érzi biztonságban magát a frissen esett hóban/szakadó jégesőben/stb. N+1 indokolt oka van bárkinek 45-el menni a 70es tábla alatt.
Igenis veszélyesnek tartom ezt.
Ha szerinted ez komolyan veszélyes akkor add vissza a jogsidat mert a közlekedés alapvető része a nálad lassabban haladók megelőzése.
-
#72042496
törölt tag
válasz
kazsmerlaca #121 üzenetére
Éppen a városon belül könnyebb kiváltani a saját autót: tömegközlekedéssel, taxival, bérautóval, vagy éppen közösségi autózással.
-
DigitXT
félisten
válasz
arnyekxxx #94 üzenetére
Nagyon rá vagytok kattanva, hogy a város "max. 50". Miközben napi szinten
járok 60-70-es szakaszokon is. Ha mondjuk egy 70-es szakaszon Mari néni
45-tel megy az autójával, az bizony indokolatlanul lassú haladás. SMKP-val
meg ugye elvárás. Igazából az SMKP teljesen elavult. Valójában nem létezik,
hiszen egy 60-70-et tudó 50-es 2T-nek nem "maximális tervezési sebessége"
a 45 km/h, csak lefojtják, hogy eladható legyen ebben a jogi környezetben is.Igenis veszélyesnek tartom ezt. Nem veszi fel a forgalom ritmusát - előzgetni
kell, stb. A magam részéről ilyen korlátozás mehetne a kukába, rendszámot
MINDEN motorizált kétkerekűre (de bringára sem ártana). De nem én döntök.Ui: bringások simán tekernek ott, ahonnan a KRESZ szerint ki vannak tiltva...
Lehet, hogy ha lenne rajta rendszám, akkor (a beazonosíthatóság miatt) nem.
De szerintem ezt sosem tudjuk meg. Igazából a kretén az autóban is kretén.Legutóbb pl. egy piroson áthajtó, és a zebrára rákanyarodó bringást vasalt ki
majdnem az a taxis, aki leszarta a pirosat, és az ott álló autót kikerülte...MaCS_70: azt a max. 40-et tudót a 30 év melyik felében használtad?
Én még fiatal vagyok, csak 10 éve motorozok Bp-en, ráadásul nem sokat, de
1 hónap 4T 50-es nagyon fájt. Főleg, amikor pl. a Petőfi hídra 30-cal ment fel.
(De hasonlóan egy betegecske 125-össel veszélyesnek tartottam felhajtani a
Lágymányosi hídra kb. 45-tel, miközben ott 70-nel jönnek... ha szabályosak.)Írod, hogy messze nem 50-es robogód van. Nekem se: nyilván nem véletlen...
"Ettől függetlenül baromságnak tartom azt a szabályozást, ami különböző
sebességhatárokat enged meg járműveknek."
Ennyi. Nem az a bűnöző, aki 60-70-et megy egy SMKP-val, hanem az elavult
szabályozást kéne az élethez utána húzni. 30 év alatt sok minden változott... -
Casti98
tag
Nem szeretnek politizalni, de itt kellene az orszag leggazdagabb emberenek belepnie a bizniszbe, ha van esely egy nemzetkozileg is sikeres termekre. Nem football stadionokat epiteni amibe eselytelenek vagyunk h valaha is vilagszinvonaluak legyunk, marmint a footballban.
Ugy lenne esely elerheto aron arulni, es kesobb a szolgaltatasbol tarolni, anno mint az Apple tette a zene ipar letarolasaval. (Ipod/ITunes)
-
Aprósólyom
addikt
Vespából a legtöbb szerintem nem az 50-es kategóriába esik. Én egy segédmotorkerékpárral nem merészkednék a körútra, ahol 70-es szakaszok is vannak. Legalább is a jelenlegi morál meleltt. Nagyon ívben kerülném az ilyen szakaszokat. Aki ilyen járművel közlekedik szerintem figyel erre....
-
Somatom
veterán
válasz
Busterftw #123 üzenetére
Néhány hazai autóst el kéne küldeni egy európai tanulmányútra (nem Moszkvára, vagy Bukarestre gondolok). Pl. holland városokban megtanulnák a bringásokhoz való viszonyulást. A párizsi körgyűrűn meg a motorosokkal együtt közlekedést. Négy sáv. A harmadikban jobb szélre húzódnak a dugóban, a belsőben bal szélre, a kettő között meg vészvillogóval a motoros áradat 80-100 -as tempóban.
-
zsoltti
senior tag
-
Somatom
veterán
válasz
arnyekxxx #96 üzenetére
"Sokal inkább a kresz betartása ami megmentené az életeteket"
Ezzel egyetértek, de sajnos, nem nagyon tudom befolyásolni, hogy betartsák a kreszt. Amíg futárkodtam, naponta átlag háromszor ütöttek volna el a kreszt be nem tartók, ha nem lettem volna résen. Mivel egy ilyen ütközésnél egy sárvédő horpadása nem áll arányban a testem horpadásával, ezért baromira hidegen hagy a hang miatt sápítozók nyomora. Mellesleg, az aláírásomból sejtheted, hogy nem vagyok streetfighter típus.
-
kazsmerlaca
senior tag
Nem kell lakni a büdös, zajos, koszos, tömött, élhetetlen városban és már nem is kell ez a járgány. Ennyire egyszerű...
-
Polllen
félisten
És itt válik érdekessé a koncepció. Szerintem ezt nem itthonra szánják. Vagy ha igen, akkor elég merész álom.
Itthon 2 milláért fognak presztízs robogót vásárolni az emberek akkora tömegben, hogy megérje működtetni a hálózatot?Amúgy tetszik a koncepció, bérléssel érdekelne is a dolog, mert hát 2 millából inkább autót veszek.
-
8th
addikt
Ha hetven a vége akkor az a hatvan-hatvanötös tempó amivel használod már messze-messze túl van a kényelmes utazótempón. Hogy azt tartani tudd az már közel nyélgázt jelent.
125ccm teljesen más világ. Nem nyeklik-nyaklik a váza mint egy ötvenesnek van futóműve van féke és azzal már nem szorítanak le a lámpánál ha elsőként indulsz el a sor elejéről. Az ötvenes 4T vidékre való, faluba libát kergetni. Alapvetően én is erre vettem csak közben költöztem egyet a közeli kisvárosba és ott futkostam vele napi szinten egy ideig. Meguntam, hogy sávon belül előznek, hogy leszorítanak, hogy lassú vagyok stb... Az ötvenes 80kg felett egyszerűen nem pálya. -
nutfile
aktív tag
akkor már inkább ez:
https://etergo.com/"kicsit" többet tud,
testre szabható kinézet/tudás/teljesítmény
jobban néz ki,
olcsóbb,
már előrendelhető,
és egy sörösrekesz elfér az ülés alatt -
Neked ez a tapasztalatom nekem nem. Persze nem Budapesten élek. A 40-50 kényelmes tempó teljesen irreális, 60-65 utazót simán tartja a vége pedig 70 volt új szíjjal variátorral és görgőkkel, a nagyobb emelkedő már más tészta. Ezért is írtam, hogy helyén kell kezelni, ez nem is a 2 üteműeket fogja alázni, sőt az autósokat sem, de közlekedni leszorítás nélkül teljesen jó. 2 üteműek dinamikájával a 125 versenyez, de annak jóval nagyobb a végsebessége, használható főúton is, sebessége bőven jó arra (100 körül), hogy kisebb távokat túrázz vele.
-
Tikakukac
titán
Utóbbi lesz itt a gond többeknek. Én vagyok 65 kiló, anyám plafon 50. De aki 80, az konkrétan Pesten nem tud felmenni egy csomó helyre. Speedzone srácok tesztelték, valamelyik Budai sima alap emelkedő első kanyarjában megállt. Nem lassult, megállt. B125 meg okés, csak megint vizsga, plusz rendszám és ezer egyéb okosság.
-
8th
addikt
Keleten is már javarészt 4 üteművel közlekednek, ami minden csak nem büdös, füstös. Sebességben is bőven tud a forgalom tempójában közlekedni igaz nem olyan rugalmasan mint egy kétütemű, de még így is van olyan agilis mint egy átlagautó, ergo, nem tartasz vele fel senkit és kb nem fogyaszt "semmit".
Ezzel vitába szállnék. Egy ötvenes 4T robesszel konkrétan forgalmi akadály vagy a városi forgalomban. Egy álmos vidéki kisvárosban talán nem de a fővárosban garantáltan. Jókora nekifutással vért pisálva jó ha elérik a hetvenes végsebességet amihez persze folyamatosan nyelezni kell ezért többet fogyasztanak mint egy 125 robogó. Egy 50ccm 4T kényelmes utazó tempója 40-50km között van az pedig egy vidéki gyér forgalmú álmos kisvárosba is csak éppen csak elég. Fél évet jártam így melóba, köszi elég volt. Az istenkísértést meghagyom másnak.
-
válasz
Tikakukac #110 üzenetére
Nem azt írtam, hogy vegyél azt, csak azt, hogy annyiért inkább B125. Én jómagam egy 2005-ös Kymco Agility 50 4-t nyúzok már 6 éve. Kis fogyasztás, nincs szaga, 100e Ft volt és megbízható, igaz nem is megy úgy mint egy 2 ütemű.
(#111) klaczi válasza Plebi (#109) üzenetére:
Ezt biztos nekem szántad?
-
Azért azt felejtsük el, hogy az 50-es robogó büdös és hangos. Keleten is már javarészt 4 üteművel közlekednek, ami minden csak nem büdös, füstös. Sebességben is bőven tud a forgalom tempójában közlekedni igaz nem olyan rugalmasan mint egy kétütemű, de még így is van olyan agilis mint egy átlagautó, ergo, nem tartasz vele fel senkit és kb nem fogyaszt "semmit". A nagy gyártóknak is van már, a kínaiaknak is bőven és akkor még ott vannak a koreaiak. Ettől függetlenül a verhetetlen városi közlekedőedény egy 125-ös 4 ütemű robogó és ezt nyugaton már rég felismerték. Ebből az árból bármelyik gyártótól vehet az ember B125-ös robogót, újat. A városi 2-3 literes fogyasztást aki sokallja az járjon biciklivel.
-
mAtech
aktív tag
Az irány nem rossz, sőt... De!
Én is csatlakozom a drágállók táborához. Ez itt nálunk, még a BP-nek hívott Nagyfaluban is csak a vastag pénztárcájú egyedeknek van kitalálva, akiknek ez aprópénz.
Ennyiért (feltételezve a 6K Eurot) én inkább ilyenbe fektetnék, ha már élvezeti értéket is szeretne magának az ember
Opcio.1.
Opcio.2. -
arnyekxxx
veterán
válasz
BlackPriest #105 üzenetére
de mindenki annyival megy nagy arccal, amennyivel akar, max majd a túlvilágról átgondolja, hogy mekkorát tévedett
feltételeztem itt a motorosokra gondoltál akik szerint a 90km/h az országúton csak az autósokra vonatkozik
-
BlackPriest
őstag
-
amoledus
aktív tag
Haverom elektromos rollert/bringát javít mutattam neki a cikket, idézem:akku 120e agymotor 30e vezérlő 10e kerekek 15/10e/db "chopper electric scooter" típus váz lemásolás kb 15e kormány 10e teleszkóp 7-8e fékek 6e ülés kábelek burkolat lámpák egyebek 40e, baaaaaa*d ezek milliárdosok akarnak lenni ebből és még a design is másolt -hangos nevetés-
-
arnyekxxx
veterán
válasz
BlackPriest #98 üzenetére
nyilván nem egy nyitott dob hangja
nem is ezeket emlitettem meg.
ha a lámpák ritmusa 50-re van belőve, akkor 45-el olyan piros hullámon vagy
ha lehet zöldhullámban haladni akkor olyan szellős a forgalom, hogy simán el lehet menni a 45el haladó mellett, amikor meg 10km/h sebességgel áll a forgalom akkor a 45-el haladni képes robogós maga Hamilton
-
BlackPriest
őstag
válasz
arnyekxxx #96 üzenetére
https://www.vezess.hu/hirek/2018/05/06/kotelezo-lesz-hangszorokat-szerelni-a-villanyautokra/
nyilván nem egy nyitott dob hangja, de azért valóban nem ért, ha hallanak téged. nem 2km-ről, de féktávon már igen.
-
arnyekxxx
veterán
Konkrétan le van írva, hogy indokolatlanul lassan haladni nem szabad.
egy 45 km/h sebességü járművel max 50-es úton 45km/h-val haladni nem indokolatlan lassú haladás.Mint ahogy 60 helyett 20-al bringázni ugyanott vagy autópályán 100-al menni egy trabival nem sérti a kreszt. A megengedett sebességhatár nem a kötelező minimum hanem az engedélyezett maximum. 50 helyett 60-al menni szabálysértés, 45-el meg szabályos.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Csóringer #75 üzenetére
Ha valaki feltalálja a négyszögletű vaskereket aminek a nagy újdonsága, hogy nem gurul le a lejtőn magától és nem megy bele a szög azt is fikázni fogja az értelmes többség felsorolva az okokat, hogy miért nem alkalmas személygépjárműre, és be fog regisztrálni a sértett feltaláló "henrifordozni" meg "menjünkvisszaafára"-zni egyet
-
z00mhead
tag
Nyomokban igazságot tartalmaz!
Értem én, mit akar mondani a kolléga, csak ugye ezt sokan szeretik félreértelmezni. Egy autós nem azért nem fog kivasalni, mert 200 decibellel üvölt az auspuff, hanem mert kiszámítható sebességgel és módon közlekedsz. Na meg persze a lámpa. Szégyen, nem szégyen én reflektorral közlekednek pl buszsávban. Úgy állítottam be, hogy épp ne vakítsak direktben, de azért jelentős fényerejű paca legyen a tükörben. Gyalogos ellen nincs orvosság, ha ki akar szteppelni az út közepére, fülhallgatóval, akkor ki is fog, kvázi esélyed sincs, forgasd akár 10000-es fordulatszámon az 1000-es hayabusádat
-
L4D1K
őstag
Tipikus példája ennek a megfogalmazásnak: "Attól, hogy különleges vagy, nem biztos, hogy hasznos is."
A koncepció teljes ellentmondás. Csináljunk egy közösségi energiamegosztást, egy olyan platformra ami még nem áll rendelkezésre és egy olyan ternékhez amit a célközönség nem engedhet meg magának.
Maga az ötlet pedig teljesen jó lenne. Készítsen egy olcsó magyar robit, 500e alatt, amit bárhol tudok tölteni és árassza el a piacot. Nyugat eu ban is az a termék kap figyelmet, ami bárki által kipróbálható.
Amúgy meg, elektromos roller. 10km sugarú körben nem kell több.
-
z00mhead
tag
válasz
Csóringer #81 üzenetére
Nekem például tetszik a motor design-ja, némi átalakítással kifejezetten jó is lehetne, de ahogy korábban írtam, a zárt tároló hiánya fájó, és rendkívül praktikátlanná teszi. Sajnos ezen kivül is van pár hátránya.
Ár: kb 2 millió forint az a kategória, ahol az átlagon felüli család nézelődhet használtautóban (az extrémebbek újra is költhetik, de az tényleg a legalja).
Ha a bérlős rendszerről beszélnénk,. amely szolgáltatás árát nyilván jelentősen befolyásolja a motyó alapára, már most sem megérős rendszer szerintem. Ha jól tudom, 50 Ft/perc áron méri 1 cég, aminek az ajánlatát ismerem Budapesten limitált szolgáltatási területtel. 15 perc alatt kifizeted 2 bkv-jegy árát, két jeggyel meg már elég messzire el lehet jutni Pesten belül is
Töltős koncepció: nem fogom ugyanott tölteni a telefonom, ahol a motoron (javíts ki ha tévednék) de ha instant szükségem van 10-20% akksira, akkor belülök egy mekibe két sajtburgerrel meg egy tejeskávéval, és talán ennyi idő alatt sikerül valamennyit belenyomjodni az éhező droidba. Oda nem tudom bevinni a motort, hanem azt valahol kint hagyom (érthető okokból) ahol lehet tölteni. Viszont a kinti töltőnél egy szebb napon egy könyvvel akár el is tudok tölteni 30 percet, de elég ha csak jobban fúj a szél, vagy csöpörög az eső, netán árnyék nélkül kánikula van, akkor üljön ott az akinek 2 anyja van, én nem fogok (nyilván egy teraszos vendéglátóegység megoldás a 2 problémára egyszerre, de pl 30 perc ugye csak a telefonnak elég idő, a motor meg nem fog 230V/16A-től ennyi idő alatt jelentősen feltöltődni)
Sebesség: lehet itt okoskodni, hogy 45km/h mi mindenre elég, de a helyzet az, hogy nem. Ugye a bicikliutat városon belül nem használjuk, de ha pl (csak egy példa, de én itt járok, azért ismerem) az éppen szétberhelt kékmetró vonalán munkába/hazajárós időszakban csak a buszsáv igazi alternatíva, én meg nem fogom a 70es útszakaszon 45-tel szoptatni az M3 pótló közönségét. Kisebb utakon - főleg sötétedés után - életveszély, egy komolyabb kátyú után simán leesel a motorról, azt kösz, nem. És vannak helyzetek, amikor felvenni a forgalom ritmusát, bizony kell a nyélgáz (itt mondjuk pont domboríthatna az elektronyos motor)
Mindent összevetve szerintem nem rossz koncepció ez, csak van pár pontja, amit érdemes még átgondolni. -
A forgalom ritmusáról a KRESZ sehol nem írja, hogy felülírná a sebességkorlátozást.
30 éve motorozom városban, napi rendszerességgel. Bár a saját robogóm messze nem ötvenes, rendszeresen kerül a fenekem alá olyan gép, ami valóan 40-et tud, illetve egy időben huzamosabb ideig használtam ilyet.
Valamiért soha nem volt az az érzésem, hogy meg akarnának ölni a lassúságom miatt. Figyelni kell a gyorsabbakra, és ennyi.
Ettől függetlenül baromságnak tartom azt a szabályozást, ami különböző sebességhatárokat enged meg járműveknek. Mondom ezt mint aki 32 éve foglalkozik szakmailag közlekedéssel.
MaCS
-
*Ropi*
félisten
Lesz ez még 4M-ért is blekkfrájdéjen.
-
V2-tulajdonosként nem igazán tudom, hogy mi az a V2-feeling, de a nejemmel birtokolt mind a négy motort szívesen cserélném le elektromosra. Volt és van is gyönyörű hangú motorom, de boldogan szabadulnék a motorok hangjától, arról nem is beszélve, hogy a teljesítménykarakterisztikája a villanymotornak ezerszer jobb, mint amit bármilyen belső égésű valaha is produkálni tud.
MaCS
-
válasz
Csóringer #81 üzenetére
Senki nem savazta az elektromos robogó koncepcióját.
Ha vennéd a fáradságot és figyelmesen olvasnád az Általad kritizált hozzászólásokat, értenéd, hogy a többségnek itt azzal van gondja, itt maga az elgondolás, vagy mondjuk úgy, a modell megideologizálása sántít.
Szerintem mindenki örülne egy értelmes, jó magyar fejlesztésnek, de ebben itt van némi ellentmondás. Ez a jelen formájában szerintem életképtelen, mert maga a jármű nem praktikus, ellenben baromi drága.
Nem abszolút értelemben, hanem mondjuk az eleve prémiumkategóriás olasz lóhoz képest is.MaCS
-
Csóringer
újonc
Na jó. Te legalább érdeklődő vagy. Köszönöm. Ettől kicsit le is nyugodtam. De sajnos igaza van az előző kettőnek, ezért kár volt regisztrálnom. Nagyon sok mindent szeretnék mondani. De főleg azt, hogy legyetek támogatóbbak, pozitívabbak. Ne legyetek mocsár, ami lehúz. Nem is tudom, hogy lehet így élni. Ha nem tudok jót mondani, én inkább nem mondok semmit. Ha nagyon bosszant, akkor szóvá teszem. De ez a savfürdő, ez nagyon kemény. Tényleg az az érzésem, hogy itt voltaképpen senki nem tudna helyt állni, még Nikola Tesla vagy Thomas Edison sem. Én, ezzel a hozzáállással biztos elvérzem, szóval ezért is tényleg kár volt regisztrálnom és cinikus posztokat írnom, mert csak kifordultam magamból. Bocs, hogy zavartam. Nem jövök többet, minden jót nektek. Komolyan.
-
klaczi
aktív tag
válasz
Csóringer #75 üzenetére
A ló hasonlatod eleve rossz. Ezek is "motorbiciklik", jó legyen robogó......
Létező eszközökről van tehát szó, ezeket akárhol már baromi jól (vagy kevésbé jól) kifejlesztették. Csak az erőforrás változik. Azzal meg vacakoljanak, ha kedvük tartja.
Nekem pl. tetszene, ha a mocim nem lenne büdös, hangos és nem rázkódna minden fordulattatományban össze vissza.
Tehát lelkesedem az elektromos hajtásért. Csak ne balfékek csinálják, mert több kárt okozhatnak hasznot.
Lásd Pannonia. -
-
Csóringer
újonc
Te jó ég, de értitek a csíziót. OK, bocs, csak egy kísérlet volt, igazatok van, apukám cége, nyertetek, tényleg, jobban tudjátok, csak le akartam nyúlni a pénzt, de meztelen a király, megyek Vespát venni, amint akció lesz. Elnézést, ez a jó irány, mostantól igyekszem előre jutni a ranglistán, van valahol egy jó kis howto, amit átolvashatnék? Már azt hittem, meghackelhetem ezt a profi rendszert, tényleg, mea culpa, soha többé nem próbálkozom, remélem, azért bevesztek a buliba, annyira szeretném tudni, hogyan kell ebből hasznot húzni, köszi előre a segítséget.
-
DigitXT
félisten
A forgalom ritmusát keresd már ki a KRESZ könyvben, légyszi...
Konkrétan le van írva, hogy indokolatlanul lassan haladni nem szabad.Csóringer: ezért kár volt regisztrálni.
Gondolom érintett vagy...
Szerk: viszont legalább beszédes néven regisztráltál. Miszerint aki azt
mondja, hogy ez a termék így NEM befutó, az csóringer. Igazad is van. -
Csóringer
újonc
Ha ez a cucc esetleg befut, nem úgy értem, hogy a világon mindenki ezt használja, de egy szemmel látható, növekvő cég lesz belőle és az utcákon látjuk az - egyébként az összes többi usb-vel vagy 220-as dugóval tölthető járművek és kütyük töltésére alkalmas - hülye, engedélyezhetetlen töltőállomásokat és/vagy a randa, lassú, vezsélyes robogókat, akkor mindazok a szakértők, akik itt most megmondták a technológiai, dizájn és üzleti tutit, ugye veszik majd a fáradságot és elmorzsolnak egy sorryt.
Tényleg nem értem. Ennyire jó érzés fikkantani? Ti vagytok azok, akik, ha Henry Ford megkérdezte volna, hogy mit szeretnének, azt mondtátok volna, hogy gyorsabb lovakat. Vagy olasz lovakat. Vagy social kölcsön lovakat. Vagy hatlábú lovakat. Vagy kenguruzsebes lovakat. Vagy olyan génmódosított lovakat, amiknek már születéskor van nyergük, mert az manapság már alap. Vagy visszapillantó tükörréteggel szerelt fülű lovakat. Vagy bármit, csak nem ezt.
Lehet kipakolni, hogy kinek milyen remek üzlete van, amit felépített, vagy legább egy prototípusa. És megkérni ezt a remek közösséget, hogy segítsen inspirálódni, ötleteket, bíztatást meríteni. Hatalmas erőt tudnátok adni egymásnak, de tényleg. Leszólásból nagyon klasszul lehet építkezni, az ember alig várja, hogy kielégítse az igényeteket, vagy megépítse az ötleteiteket, esetleg azon az áron árulja a cuccot, amint ti megvennétek. Őrület. És utána, ha ez kevés volna, akkor bezzegkülföldönözni, meg a magyarokilyenekezni. Érdekes, mindig a másik magyarok a széthúzók, hátbadöfők, de nem ti.
Vagy valójában arra vágytok, hogy ott lehessetek az üzem bezárására rendezett kárörvendő partin és beírhassátok az életrajzotokba, hogy "én voltam, aki legelőször előre megmondta és erre van bizonyítékom is egy kommentben"? Van olyan meló, ahol ezt nézik? Vagy ezzel a krimóban lehet villantani? Tényleg, kéne már egy rendes offline klub, ahol sör mellett, testközelben, közösen is lehet tolni a szakértést. Ja, bocs, van már egy, a Derrick és Harry, csak sajnos az szoftveres. Hát akkor csináljatok egy Starsky és Hutch-ot, tök klafa volna dizájnereket közösen karóba húzni és a prototípusaikat szétflexelni. Aztán a legügyesebbek vezethetnének egy 50 éves Aston Martint, speckó, erre az alkalomra ólmozott bioetanollal meghajtva, fotózkodnánk, írnánk az IKEÁ-nak egy kiáltványt, hogy bojkottáljuk, ha nem árul Biedermeier vegán húsgolyót, végülis 2018 van, vagy mi a fene. Ja, azt meg ugye mind vágjátok, hogy a repülőgépet nem is a Wright fivérek találták fel, Elon Musk meg egy szélhámos, aki EU-s, ja nem, hanem USÁ-s, ja nem, hanem tőzsdei pénzeket nyúl le. Nahátakkormegmitakarunkegyáltalán. Menjünk vissza a fára, ott is jó volt. -
8th
addikt
válasz
bandigyerek #53 üzenetére
A magyart nem fogják átültetni robogóra. Ha akarna, azzal járna. Aki szeretne, meg már azzal jár.
Én nem így látom. Ha a B kategóriás jogsiddal vezethetnél A1 kategóriába eső kétkerekűt akkor tavasztól őszig rengeteg ember járna robogóval. Egyes helyeken ez alap ezzel szemben nálunk ez plusz idő, plusz pénz, és egy csomó nyűg. Rengeteg nyűg. Ezért x@rnak bele sokan és járnak inkább kocsival a fővárosban, ezért vannak délutánonként gigadugók a Hungárián stb... Mert egy az ötvenes pöcsköszörűn én sem játszanék artistát napi szinten a csúcsforgalomban az életemmel játszva. Ellenben egy 125-ös nagykerekű robogó ami a mázsa+ súlyom alatt is gond nélkül tartani tudja a 70-et van féke futóműve meg egy merev váza az teljesen más világ. Azzal eljárkálnék magam is szívesen.
(#71) Chaser: Low budget linda
-
btprg
senior tag
válasz
Tikakukac #72 üzenetére
Ha az emberek nagy részét nem érdekelné, hogy egyesek 60-70-nel akarnak menni 50 helyett, akkor máris megtörne a notórius gyorshajtók által mindig emlegetett "forgalom ritmusa"
Kéne valami pszichológiai alkalmassági teszt a jogosítvány mellé. Aki habzó szájjal őrjöng ha valaki előtte 45-tel megy 50 helyett, azt át kell irányítani buszra meg villamosra.
-
Tikakukac
titán
válasz
RedSwallow #67 üzenetére
Pontosan ezért, remekül írod. Konkrétan megölnek az úton
-
Chaser
legenda
húha, először megörültem, végre értelmes magyar fejlesztés, de ez max viccnek jó ( : mégis a kedves értelmi szerzők mi alapján lyukadtak ki oda, h 5-6k eur-ért majd veszik a "lindát" a népek? annyit segítenék, ez itt magyarország, nem német, az picit odébb van
-
Pete55555
addikt
válasz
RedSwallow #67 üzenetére
Te sem robogóztál még nagyvárosban
Csak tudnám, akkor minek po***** bele.
-
Drága! Maximum 1500euro.-t ér.
-
Zé.
tag
Az ár a kulcskérdés! Eddig is lehet, és használják az E. robogót, töredék áron...
Ez a dizájn, használhatóság így bukás! Ennyi pénzért használt autót vesznek.
Már van kialakított ötlet, módszer BP.-n az akku cserére. Én már két éve terepes
elektromos rollerrel közlekedem Egerben. Igaz, kicsit lassabban, de a városban
nyáron ez elég. Más, sokkal kényelmesebb a használata, mint a benzines robo-
gónak, nagy kosártartóval, elől hátul rugózással.
A városi közlekedés forradalmát pedig egy háromkerekű, kétszemélyes, dizájnos,
keskeny, télen is használható, zárt, és megfizethető városi ,,City car'' jelenti!!
Az árból következik, hogy ez akkor fog elterjedni, amikor a kínaiak elárasszák
vele a piacot...A kerékpár utakat kellene már most egy kicsivel szélesebbre
építeni, s itt mehetnének 1-2 fővel. Sajnos, egy fecske nem csinál nyarat, a
magyarok nem tudnak már maguktól ennyit se megvalósítani... A töltés
ebben a kategóriában a következő, fontos kérdés. Remélhetőleg kifejlesztenek olcsóbb akkumlátor tipust a Lítiumostól. Itt lehet nagyobb térfogat, STB, illetve
hibrid, szuperkondenzátoros, villámgyorsan tölthetőeket. Hangsúlyozom, hogy
ez csak városi, rövid hatótávú, kicsi, és legfőképp olcsó, egymillió körüli jármű.
A csúcsforgalomban jellemzően 1-2 személy utazik, ill. egy felnőtt két gyermek
Egymás mögött lenne az ülés, motorkerékpár szerűen. A Toyota már régebben
bemutatott egy személyes tanulmány City car-t, igaz elég igényesen, és drágán!
Sőt, rengeteg ilyen kicsi, háromkerekű, rendkívül jó koncepció elképzelés van.
Egy gondolatot még a legfontosabbról, energiatárolásról:
Oláh György professzor úr kutatása volt a direkt metanolos üzemanyag cella.
A hátrányai itt elviselhetőek, viszont előnyösen lehetne itt alkalmazni!
Olajunk nincs, közlekedési dugó sok is, villamos mérnökhallgatók is,
EU-s pénz szintén sok. Akkor vajon mi az akadálya? Piacképes is lenne, nem
kell feltalálni semmit, csak a cellát kellene tömeggyártásba fejleszteni...
Ehhez nem kell Nobel díj... Politikai érdektelenség?... -
btprg
senior tag
-
btprg
senior tag
Tetszik az ötlet, főleg hogy a robogókat még nem fertőzte meg szinte kötelezően az önvezetés mételye. Ennyi pénzért nem én vagyok a célközönség, de az biztos hogy egy üde színfolt lesz a közlekedésben a kis Linda
Ha páran felhagynak emiatt az autózással, az meg még jobb.
-
VaDy
tag
2 milla... es en meg sokallottam a 150ezret az elektromos rollerre!
-
bazsi83vp
senior tag
Nekem úgy tűnik, hogy az ülés alján jó eséllyel egy zsanér van és oda lehet apróságokat (sisakot tuti nem) betenni.
Egyébként ha az ülés alá tesznek egy nagy zárható tárolórekeszt és lehet majd oldaltáskát tenni rá, akkor az árat nem nézve életképes is lehet.A szépség meg relatív.... nekem sem ez a kedvenc dizájnom, de ettől még szerintem nem is vészesen Linda, vagyis izé.... randa.
-
#46930944
törölt tag
Ez egy jó kis halott dolog. Unatkozik vagy nyertek valami zsíros pályázatot esetleg? Jaa tudom... Mindkettő!
Egy ízléstelen, ronda, presztízsterméknek hazudott valami, tömegeknek háromszoros áron, igen ügyes. Ja, nem. Neki is inkább el kéne menni valami gyárba a sor mellé, ott legalább nem kell gondolkodni, mert annak látjuk mi a vége. -
válasz
Polarstar #58 üzenetére
És akkor még a Vespában is benne van a Vesppa-felár, amit tömegek szívesen megfizetnek, mert valahogy jó odamenni egy ilyen kis ékszerdobozhoz és felülni rá. Van valami bája, varázsa, amit nem sokan tudnak nyújtani.
Ez a cikkbeli valami viszont szerintem kevesekben fog ilyen érzelmeket beindítani. Persze, látjuk, hogy van akinek tetszik, de hogy lelkesedjen érte valaki...Meg aztán, amit már számtalanszor elmondtunk: egy robogó a praktikusságról szól, ez a koncepció pedig elvben fokozottan. Praktikusság csomagtartó, sisaktartó, tárolórekeszek nélkül? Vespa-áron????
MaCS
-
Magnat
veterán
Nagyon kíváncsi lennék az interjúalany válaszaira az itt felmerült kérdésekre ... (nulla praktikum, presztízs termék vs elterjedés, áramértékesítés itthoni szabályozása, nagynevű konkurenciák termékei sokkal jobb áron jobb fícsörökkel ) vajon ezeket eddig senki sem tette fel neki?
-
BlackPriest
őstag
nem az a baj, hogy mennyivel tud mennyi, hanem, hogy mennyivel mehet. ami lassabb, mint ami az autósok alsó határa normál esetben. ezért instant célpont leszel. baromság a mai technikai színvonal mellett limitálni, vagy különbséget kell tenni felszereltség szerint. kb amin tárcsafék van elöl, az mehessen emberi tempóban.
-
Pete55555
addikt
Halott ügy...
Ja, amúgy meg:
Ezeket odaadtuk néhány helyi tesztelőnek egy pár hétre, és aztán kikértük a véleményüket, illetve összegeztük a tapasztalatokat.....A visszajelzések nagyon-nagyon pozitívak voltak, nem túlzás azt állítani, hogy a tesztelőink jelenséggé váltak a városban. Előfordult, hogy egy nagy luxusautó állt meg mellettem, kiszállt belőle egy férfi, és mondta, hogy most azonnal szeretne csatlakozni a csapathoz, neki már tele van a hócipője az autózással, a dugóval a várakozással. Szereztünk neki is egy masinát, és már jelezte, hogy vásárolni is fog egy ilyen elektromos járművet. Azaz bebizonyosodott, hogy át lehet ültetni az embereket a kéttonnás pöfögő vasakból a kicsi, könnyű, gyakorlatilag zajtalan járművekre."Aha, igen. Át lehet ültetni. Ha ingyen adod. Vagy 2 misiért annak, aki amúgy is tele van.
Szóval ki fogja ezt megvenni? Aki tele van. És mikor fogja használni? Nyáron, évente max 5x, mert azért a Q7-es audi csak kényelmesebb, meg klímás, meg...
-
z00mhead
tag
Csak nekem fura, hogy az 5000-6000 eurós dizájnrobogón egy bukósisaknyi tároló sincsen? Mármint zárt tároló. Aki robogózott már 20 percnél többet, az tudja, hogy egy zárt tároló a motoron kincs. Enélkül alig több ez, mint egy elektromos bicikli, azért meg kissé sok az a kábé kétmillió forint.
-
bandigyerek
senior tag
Ez valami EU-s pénzeltüntető akció?
Merthogy másfél milláért rövid lesz a lista akik megveszik, az tuti. 600e-ből vesznek egy 50ccm piaggio-t, a maradék egy millióból meg mocsok sokat lehet motorozni, és nem kell "mobilappal" pitizni áramért. Ja, hogy környezetvédelem, meg tömegek átültetése? Akkor javaslok egy max. félmilliós árat, meg egy olyan kecskét, amire egy teszkós-szatyrot fel lehet akasztani. Ha tömegeket akarsz, akkor ne a prémiumra hajts rögtön.
Ez az ötlet jó. Csak az ácsceruzát le kellene tenni, nem azzal írni a számlát, mert akkor el se kezdjék.
A magyart nem fogják átültetni robogóra. Ha akarna, azzal járna. Aki szeretne, meg már azzal jár.
Ez valami EU-s pénzeltüntető akció?
-
-
#06658560
törölt tag
Melyik csomagtartó tartja a csomagot?
A nem ült robogón megállja a helyét, a minél olcsóbb nem. Ez rohadt drága így kivitelezve. Szerintem semmi financiális kérdés nem lett végig gondolva, különben sokkal pontosabb árat is tudnának mondani.
#51: Nem, az sem tart semmit. A gumi pók tart. Egyébként nem kellene.
-
dz1989
senior tag
Mint egy sci-fi ből lenne egy pillanatra felvétel.
-
válasz
#06658560 #44 üzenetére
Már azt leszámítva, ugye, hogy a csomagot egyáltalán nem tartja
Meg a sisaknak sincs helye.Az egész úgy néz ki, mintha olyasvalaki tervezte volna, aki soha életében nem ült robogón és kb. az egyetlen dolog, amit érdekelte, az az, hogy minél olcsóbban gyárthatóra hozza ki a gépet.
-
DigitXT
félisten
Hátööö... teljesen komolyan gondolták ezt a formát és az árazást? Egy robogónál
az lenne a lényeg, hogy ha már van hely bőven az ülés alatt (mert kicsi a kereke),
használjuk csomagtartónak. Erre ezen van a wc-deszka, és a kihasználatlan hely.Értem, hogy még képlékeny fázisban van, de ez így fos. Ám ha összeáll, akkor...!
Tikakukac: hát, ha akkukímélő módon töltöd C/10-zel, akkor mindegy, mekkora...
-
TheLázs
tag
válasz
BlackPriest #39 üzenetére
Nem értem a problémát...
Na jó, de értem. Engem annyiban érint, hogy a két simsonom simán kiénekli a 65-öt, vagy többet. Elvileg nem hajthatnám rendszám nélkül. Mondjuk, ha tehetném, lerendszámoztatnám, de nem sikerült megoldani ezeket úgy, mind németországban, hogy "köröztethetik" a vasat X ezer FT-ért Y napig, aztán utána, ha senkinek a fészeréből nem hiányzik igazolhatóan, akkor a tiéd, és legálisan rendszámozható.
-
lugoka
csendes tag
Ez nagyon vicces
5 - 6000 euro? Megveszem, lemerül és várok a város egyik felén míg feltölt? Vagy átülök a lemerült kölcsönzöttről a feltöltött kölcsönzöttre, amit meg se kellett vennem? Gyorstöltés nélkül mennyi idő alatt töltődik értelmes szintre 10 óra? Arról már nem is beszélve, hogy a gyorstöltést mennyire szeretik az akksik
Majd Svájcba megveszik, meg pár trendi fiú, lányka nálunk is.
Nehogy egy olcsón, tömegesen használható valamit fejlesszünk. Így majd lehet picsogni ha megbukik -
TheLázs
tag
válasz
BlackPriest #25 üzenetére
Ilyen létezik (B125).
-
válasz
Juhaszatti #33 üzenetére
Pontosan így vagyok ezzel én is, kiegészítve azzal, hogy egy olyan járműnek erősen kétséges szerintem a presztízsértéke, ami de facto a leglassabbak közé tartozik az utcán.
A 45 km/h egy ismert elméleti érték, tulajdonképpen magasabb is, mint a megengedett legnagyobb sebesség, de a legolcsóbb 50-es robogók többsége is tudja az 50-55-öt. De sebaj, majd lehet hekkelni...
A másik problémám a dizájn. Az, hogy szerintem nem csak bántóan ronda, hanem kifejezetten igénytelen formaterv, csak egy dolog. Az viszont már egy másik, hogy csomagtartót sem látok rajta, ami enyhén szólva megkérdőjelezi a használhatóságát.
Az árammegosztás pedig nem lenne rossz ötlet, ha a magyar szabályozás nem tenné gyakorlatilag kivitelezhetetlenné. Állami monopóliumról van szó.
MaCS
-
Juhaszatti
addikt
A céljuk hogy élhetőbbé tegyék a városokat, és sok embert ültessenek át autókból erre....presztízsrobogó, nem tömegtermék, 5-6000 euró. Érzek némi ellentmondást.
-
klaczi
aktív tag
Akár innen is elindulhattak volna. Az eredmény kellemesebb lehetett volna.
Ez tényleg magyar robogó........... volt.
Az "dizájner" aki képes ilyen ocsmány holmit előállítani.......... -
bozont
veterán
Ez a koncepció az árammegosztásról nem rossz, nekem még a motor formája is bejön. Viszont valahogy mégsem áll össze a dolog. Először azt írja hogy erre a megosztós szolgáltatásra épülne az egész. Utána meg hogy a motor nem tömeg, hanem rétegtermék és bemondanak egy olyan árat ami még külföldi mércével is sok.
Egy szolgáltatásnak az a lényege, hogy minél többen igénybe vegyék, így lesz belőle pénz. Nekem ez valahogy nem fér össze a rétegtermékkel. -
hemaka
nagyúr
válasz
-Skylake- #10 üzenetére
Igazabol azt nem ertem, hogy tegyuk fel a no most varja hogy feltoltodjon a robogoja es gondolta addig zenelget egyet?
Ugy indult el, hogy le volt merulve? Vagy ha mesz valahova, akkor ameddig elintezed a dolgaid, toltodik a robi, az ok.
Azt mar meg sem merem kerdezni, hogyan es mivel vitte oda a hangfalat es a gitart, a hatara volt kotve? -
válasz
BlackPriest #25 üzenetére
szerintem is kellene robogóra vizsga! én sok-sok év autózás után idén ültem életemben először át robogóra, volt meglepetés (és esés is)... a 60km/h viszont már ok/elég, 45-el halott lennék.
-
BlackPriest
őstag
az ötlet tök jó, a robogó ízlés dolga, a magyar közlekedési szabályok meg a gyilkolásra vannak kitalálva. nyilván a babetta (ha már Linda) nem is tudott 45-nél, de nem is volt hozzá se fék, se futómű. a törvényhozóknak el kéne gondolkodni azon, hogy a technika 40 év alatt fejlődött. inkább kössék oktatáshoz a robogózást is, ne csak egy autós jogsi kelljen hozzá, de lehessen azokkal is haladni értelmes tempóban
-
vadkörte
addikt
A koncepció alapvetően támagatandó és erősen szimpatikus. Úgy is mondhatnám, hogy tetszik és szívesen át is ülnék egy elektromos robogóra a kocsiról, még askkor is, ha csak otthon tudnám tölteni.
A "motor" olyan amilyen. Dizájn termék és ez olyan szerintem, mint az ízlés. Nem vitatkozunk róla, mer ami nekem tetszik, attól más viszolyoghat. (amúgy szerintem is érdekesen néz ki...)
A koncepciójuk sírját itt ássák meg:
"Az árat így nagyjából 5000-6000 euró környékére lőttük be jelenleg. Tehát egyáltalán nem egy tömegtermékről van szó, és ez a külsején is meglátszik."
Ha tervbe vennék egy vállalhatóbb külsejű, de egyszerűbb és (jelensősen)olcsóbb - akár kissebb hatótávolságú, mondjuk 30-60Km - modell futtatását is, valószínűleg kelendőbb lenne. -
Somatom
veterán
Biztos, hogy nem Sapi fantáziáján hasalt el a dolog. Ő már többször bebizonyította, hogy neki teljesen elmentek otthonról.
Anno a Time Machine első lett a motorépítő EB -n, majd ötödik a VB -n.
-
válasz
Busterftw #18 üzenetére
A Blinkee már ittvan. Mire elkezdik a tesztüzemet - már szinte mindenhová betolják a cuccaikat a sokkal tőkeerősebb üzemeltetők.
Minden tiszteletem a gyártó-tervezőnek, de kételkedem a piaci sikerben. 6000 ejróért? Ne mááár.
Manapság, mikor lehet bérelni és valódi értelemben az orrod előtt van a bérelhető dolog - venni értelmetlen.
Fura, de a Volvo is erre indult el. Az embereknek továbbra sem a kocsit tulajdonlása, hanem a helyváltoztatás kell...
6000 euró meg azért akárhogyis nézzük: pénz. -
adlersson
aktív tag
5-6000€? Gogoro véletlen beköszön Európába, a magyar kollegák már le is húzhatják a redőnyt.
Másrészt meg ha "nem tömegtermék", mennyi időnek kell eltelnie az árak meg a gyártás optimalizálásához, hogy e kitűzött, forradalmi közlekedési mód elterjedhessen, mert így Jóska bá' nem fog késztetést érezni, hogy a pakurás Barkast lecserélje.
-
cinemazealot
addikt
Hát a formaterv nálam is kivágta a biztosítékot. A cikk ugyan később említi, hogy a 70-es 80-as évekbeli jövőkép ihlette a gépet, de nemhogy eltelt azóta majd' fél évszázad, de még baleset-megelőzési szempontok is közrejátszanak egy jármű formavilágának kialakításakor. Én ezt inkább tekinteném költséghatékony gyártást/javítást elősegítő tervezésnek (nincs szükség bonyolult ívelt sajtoló/fröccsöntő alkatrész gyártó gépekre), amilyen anno a Puli elektromos autó is volt, szegénykém, az is eléggé baltával szabott formatervezés volt.
Attól függetlenül, hogy a bő másfél millás árat én is sokallom, az ötletet maximálisan támogatom. Itt az ideje, hogy Magyarország mára már alig észrevehető iparából valami elkezdjen visszaépülni.
-
Busterftw
nagyúr
En is ezen agyaltam, nem tunik se ergonomikusnak, se biztonsagosnak, se praktikusnak.
Ezzel a Vespa presztizs dumaval fogjak megolni az egeszet. Foleg olyan arerzekeny piacon, mint a magyar.
Inkabb gyartananak olcso, mindenkinek elerheto modelleket.Pl itt spanyolban a Mooving vagy Blinkee 1 ev alatt nagyon elterjedt, pedig ezek csak elekromos robogo berlesre valok.
El vannak szorva a varosban, barhol otthagyhatod oket, app-ban megnezed merre van egy, lefoglalod, odabattyogsz, aztan percenkent fizetsz 19 centet, ha meg epp allsz akkor 9 centet.
Lehet venni bundle perceket is amit leutazol, ugy megolcsobb.Ilyenen kene Magyarorszagon is, igaz nem tudom van-e.
-
oszi666
őstag
ez a robogó egy formatervezői bravúr. gyönyörű
#atike
ellentétes vélemények
szerintem legyűgöző pedig nem szeretem a kocka formákat
-
atike
nagyúr
Ronda de legalább drága. Hááááát.....
-
RoBos
senior tag
Úgy látom a tervező a Frédi-Bénin nőtt fel, mert elég kőkorszaki lett a design!
Ez most komoly?! -
Tikakukac
titán
Ébresztik azokat folyamatosan. Csak mivel piacképtelen a hazai gyártás ezen része, így szépen döglik is meg minden kezdeményezés. Próbáljunk valami kisebbet összehozni, majd gyártunk autót meg motort, amikor felnő hozzá az ország
A rotyogó meg jó, meg fjúcsör. 6k ajróért viszont nyilván nagyon réteg cucc tud lenni. Magyar embernek 100k is durva összeg egy robogóra. Anyám a 15k-s régi céges robeszre is húzta a száját és után a beleölt 20k-ra is, mire fel lett újítva. Szóval
-
Nem a "sok hülyével" van a probléma, hanem azzal, hogy ezek a kezdeményezések legtöbbször naiv elképzelések, konkrét költség- és megtérüléstervezés nélkül. Értem én, hogy ez a tervezőasztalon jól néz ki, de ha a valóságot nézzük, akkor profitorientált és költségérzékeny cégek (akiknek amúgy ki kellene váltani az korlátozott energia-kereskedelmi és villamos-gépjármű töltési engedélyeket, méréshatósági engedéllyel ellátott villamos-mérőberendezéseket beszerezni, stb.) nem fognak ebbe beruházni. És ha nem lesz normális töltőhálózat és a csak a repi-okból beruházó energiaszolgáltatók töltői maradnak, akkor az egész már is nem lesz rövid távon működőképes.
Így lesz egy papíron szép és előremutató ötletől soha meg nem valósuló megoldás.
-
Tetszik, de az ára nagyon magas és amennyiben ezt sem lehet "okosítani", hogy ne csal 45-el menjen, akkor városban veszélyes is. Persze értem, hogy ez a jogszabály, de egy robogó sem, még a cél vespa sem 45-el halad, egyszerűen a városban letolnak, ha nem mész 50-60 között. Ezzel ki lehet lőni, de utolérnek utána.
-
Csorbi
addikt
"A pilot után Veszprémben elindítjuk 2019-ben a rendes üzemeltetést"
Veszprémi Linda?
-
hemaka
nagyúr
Nem itthoni piacra lonek ugy latom, legalabbis ezzel a cirka 2 millios arral biztosan nem.
A masodik, marketingesek altal megalmodott kepet nem is ertem igazan. -
Ez a robogó baromi ronda...
Az ötlet érdekes lehet, de egy csomó cégnek szerintem egyszerűen nem éri meg áramot árulni. Minimális bevétel és könyvelési borzalom (főleg, hogy vsz nincs erre engedélye sem)... -
nem volt most teljesen időm végigolvasni, csak az első oldalt, de blinkee nem hasonló (működő) koncepció?
-
tolts.hu
őstag
Végre ezen a téren is fejlődünk!
-
jeni
félisten
Ennek a jó hírére érdemes lenne végre a Pannóniát is felébreszteni!
Ugyanúgy mint a Csepel teherautó márkát is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Építő/felújító topik
- OLED TV topic
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED monitor topic
- Linux kezdőknek
- Gumi és felni topik
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3382, 95% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 9070 XT 16GB be quiet! Pure Base 500 FX 750W
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest