Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Megnéztem, a HD5850 a dxdiag szerint WDDM 1.3-al fut Win10 alatt.
Érdekes lenne majd összevetni a Cypress-DX11, Fermi-DX11 és Fermi-DX12 benchmark eredményeket, hogy végül is melyik hardware bizonyult időtállóbbnak a szoftverek folyományában 5-6 évvel később (ha már aktív lesz a Fermi támogatás és az AMD nem gondolja meg magát a Cypress-el kapcsolatban, illetve publikussá válik egy DX12-es benchmark). -
janos666
nagyúr
Akkor DX<12.0 hardware-el és szoftverrel a Win10 se jobb, se rosszabb. Kösz.
A másik kérdésre megtaláltam a választ egy korábbi cikkben: a TerraScale 2 hardware-nél nincs MMU, így valószínűleg nem lesz rá DX12 támogatás (bár elvben megoldható emulálva). Próbaképp azért talán felhúzom a legutolsó Win10TP-t egy tartalék HDD-re és megnézem, hogy mit mond a HD5850-re az új beta driver-el. -
janos666
nagyúr
Felvetődött most bennem pár kérdés, amire nem emlékszem, hogy van-e válasz a megelőző DirectX-es cikkekben/hírekben és/vagy ebben sem volt számomra teljesen egyértelmű:
DX 10.0-11.2 (vagy akár 9.0) alkalmazásokra van bármi visszamenőleges hatása a WDDM 2.0-nak, mint ahogy egy-két korábbi WDDM 1.x frissítésnél volt?
Vagy esetleg már a cikkben említett Multi-GPU, Vsync, AA, AF, stb is ilyen, hogy WDDM 2.0 driver-el megszűnik működni 12-estől régebbi DX alkalmazások alatt is (ha maga a játék nem támogatja)?Készül egyáltalán WDDM 2.0 driver GCN generációktól korábbi Radeon-okhoz?
Netán a GCN előtti AMD kártyák is profitálhatnak valamilyen formában még akár magából a DX 12-ből is (DX12-es renderer DX 11.x vagy akár 10.x, netán 9.0 generációval kompatibilitás módban), ha az adott program fejlesztői szeretnék ezeket is támogatni DX12-n át (saját, régebbi generációs GPU-ra szabott kóddal), vagy csak bizonyos GCN generáció és attól fejlettebb AMD hardware támogatható DX12-n át?
Vagy erre lesz ott a DX 11.3, ami biztosítja API szinten a visszafelé kompatibilitást is (elvben akár DX 9-ig, de gyakorlatilag inkább 10.0-ig alkalmazva), miközben többet is kínál a friss hardware-ekkel, mint a DX 11.2? -
A hír óta egy kicsit változott (fejlődött) a téma: http://www.winbeta.org/news/directx-12-will-reportedly-support-multi-gpu-configurations-both-amd-and-nvidia-graphics-cards
Ettől függetlenül nem "ússzák meg" a fejlesztők a saját driverkészítést/optimalizálást...
-
Kronos3000
senior tag
Ebből az jött le nekem,hogy az első időkben iszonyú nagy kavarodás lesz belőle.Meg még utána is,mint a vista idején....
-
-
cacasz02
aktív tag
Ez olyan lessz majd mint régen a hangkártyákkal. Ha soundblastered volt szólt a hang ha nem akkor pá. Gcn-ed van látod ha nvidia akkor meg nem. Szép új világ.
-
Ez azért így ebben a formában elég durván festene. Főleg úgy, hogy a Microsoft ingyen fogja updatelni Win 7-től az ilyen notikat, muszáj lesz tartani a kompatibilitást, akár az Ms-nek, akár a gyártóknak. Legalább azokra a hardverekre, amik már így is csak W8/8.1 támogatással jöttek ki, ami egy halott köztes rendszer.
E hír alapján én csak attól félek, hogy a most normálisan váltó/skálázódó optimusos nvidia notikat lehet-e majd a kukába dobni, mert nem lesz képes a rendszer túllépni az Intel HD csodáin. Mert akkor nem csak akkora felháborodás lesz, mint most a mobil overclock eltávolításánál. Szerintem.
-
Hiftu
senior tag
DX12-höz úgy néz ki, hogy Windows 10 kell majd.
A notebook tulajdonosok semmit sem fognak észlelni, mert a jelenlegi notebookjukra nem lesz Windows 10 support. Ha lesz, akkor meg DX12 support nem lesz.
Az új notebookok esetében majd marketinggel megoldják az esetet. (Ha nincs, ha van DX12 support.) -
#10691584
törölt tag
Kérdés: Mi van akkor, ha valaki régebbi és/vagy olyan játékkal próbál játszani, amelyikre már nincs támogatás, vagyis nem "készítik fel" DX12-re, illetve nem várható rájuk semmiféle ilyen jellegű patch
ezek elindulnak egyáltalán, vagy ha igen, akkor rosszabbul fognak futni, mint DX9-10-11-es környezetben/driverekkel
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bénázás. De a Crytek ma már jóval többet törődik azzal, hogy hülyeséget ne csináljon. Nem éri meg mesterségesen magas gépigényt generálni.
(#28) zseko: A kettőnek nincs köze egymáshoz. A dokumentáció ahhoz kell, hogy a fejlesztő megírja a GPU-k menedzsmentjét. Aztán az effektekhez választhat GameWorks-öt, az már senkit sem fog érdekelni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolból azt muszáj ismerniük. Másképp nem lehet konzolra optimalizálni. Az MS-nek ezzel az a gondja, hogy az Xbox One kódot nem elég átmenteni, hanem módosítani is kell, hogy ne csak a GCN-en fusson jól. Ezért kéri a gyártókat arra, hogy dokumentálják a hardvereiket, hogy a fejlesztőknek kevesebb munka legyen az Xbox One kódot optimalizálni a célzott hardverekre. Ez teljesen normális gondolkodás az MS részéről, mert ez a modell, amit bevezetnek a fejlesztők kezébe helyezi a kontrollt és mindent elvesz a gyártóktól.
Nokiás doboz eddig sem volt és a jövőben sem lesz. Hiába akarod ezt hinni. Az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy az Xbox One kód csak a GCN egy verziójára alkalmas PC-n. Tehát el kell érni, hogy annak más verzióira és a többi gyártóra és architektúrákra is optimalizált legyen.
-
Duck663
őstag
Aha! A GCN-t ismerik... akarsz fogadni, hogy ennek ellenére a GCN-es Radeont használók fognak továbbra is leginkább szívni?
"A probléma itt annyi lesz, hogy ami eddig a driverben volt, az most az alkalmazásban lesz, tehát tudnia kell a fejlesztőnek, hogy miképp kell "kvázi drivert írni" a hardverekre." És hogy milyen lesz az a "driver", azt fogja meghatározni a Nokiás doboz! És mindezt úgy, hogy lehet hogy konzolokon hiperszuperül megy, csak PC-re van aki többet fizet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az effekteknek ehhez semmi köze. Ahogy a hír írja azokat továbbra is lehet cserélni a driver shader fordítása előtt. A probléma itt annyi lesz, hogy ami eddig a driverben volt, az most az alkalmazásban lesz, tehát tudnia kell a fejlesztőnek, hogy miképp kell "kvázi drivert írni" a hardverekre. Erre kellenek nekik dokumentációk, mert enélkül igen sok időt és pénzt el fognak arra verni, hogy visszafejtse az architektúrák működését. A fejlesztők nagyon nagy része csak a GCN-ről tudja, hogy miképp működik, mert azt megtanulták a konzolból. A konzolos kódokat nagyrészt le lehet másolni, de ezeket akkor is finomhangolni kell az NV és az Intel architektúráira is, és ehhez kellenek a dokumentációk.
-
Duck663
őstag
"A Microsoft a fentiek mellett a gyártókat is arra kéri, hogy segítsék a fejlesztők munkáját kezdve azzal, hogy részletesen dokumentálják a piacon lévő, DirectX 12 API-t támogató architektúráik működését, mivel enélkül a legtöbb programozó nem fogja tudni, hogy a megírt kód optimálisan fut-e vagy sem. A redmondi óriáscég szerint a fejlesztőstúdiók nagy részének nincs meg az anyagi fedezete arra, hogy kutatás céljából visszafejtsék az összes elérhető grafikus architektúra működését, így minden segítség jól jön számukra. Ez az együttműködés abszolút a piac érdeke, így az egész iparágnak össze kell fognia a szebb jövőért."
Tehát lényegében tovább fog menni a szívatás, a nagyobb PC-t is szem előtt tartó stúdióktól kapunk majd egy idő után jól működő játékokat, ideális esetben. A kisebb fejlesztők, pedig a lét határán, örülni fognak a Nokiás doboznak, és tovább fogják beépítgetni a ShitWorks elemeket. Hurrá! "Szép" jövő... még több optimalizálatlan játékot fogunk kapni.
"A redmondi óriáscég szerint az új modellben a gyártók képtelenek a grafikus meghajtókban lényeges mértékben befolyásolni az alkalmazás működését." Ezért miután a gyártó már nem tudja érdemben befolyásolni a program működését, lényegében hiába várunk majd új meghajtót, az semmin sem fog változni... vagyis egyedül az dönt, ki fizet többet a fejlesztőnek.
-
alevan
őstag
Amig én szűrtem le a cikkből:
-Kisebb stúdiók évekig nem fognak DX12höz nyúlni, ameddig nincs kitapasztalva mások által, stb.
-Nagyobb stúdiók még bugosabb játékokkal fognak megjelenni. Valszeg érdemesebb lessz DX11 módban játszani eleinte.-Nagyobb stúdiók a 12-16ik patchban TALÁN aktiválni fogják pl. notikban a DGPU használatát, márha elegen fogják szidni őket
VAGY
-Nagyobb stúdiók DLCként eladják a DGPU használatát, mint feature.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A V-Sync-et eddig sem lehetett, mert azt már a WDDM 1.2 kiirtotta. Nyilván a jövőben sem lehet.
A Pre-rendered frame-ek száma eddig is attól függőt, hogy a program elfogadja-e a módosítást. De egyébként a DX12-ben már ettől sem függ, mert nem lehet driverből állítani. A programban lesz ez az érték, és az módosíthatatlan. -
Tazsam01
tag
Mi lesz a garázsprojektekkel? Ők még maradnak évekig dx11 mellett? Illetve tervezi-e a dokumentációt az nvidia a dx12 hatására?
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
FoxiestFox #2 üzenetére
Tippre az a probléma, hogy a megjelenítő fizikailag az integráltra van kötve. Tehát ha az integrált memóriájában nincsenek meg a képkockák, akkor nem is lehet megjeleníteni. Ezt az átmásolást eddig automatikusan el tudta végezni a drivert, viszont ezzel az architektúrával nem tudja (hasonló okokból, mint amiért az élsimítás se megy).
Persze lehet tévedek, és fizikailag mind a két chip rá van kötve a kijelzőre. -
#16939776
törölt tag
"Emellett az anizotropikus szűrés és az élsimítás sem kényszeríthető többet a grafikus meghajtókból..."
Azt lehet tudni, hogy a V-sync OFF/FPS limit-et lehet-e továbbra is kényszeríteni a driverből?
Pre-rendered frame-k száma állítható marad??? -
Televan74
nagyúr
válasz
FoxiestFox #2 üzenetére
Ez a notikon játszókat fogja zavarni.Asztalin kevesen használják az igp és gpu -t együtt.
Nekem annak idején az NV Optimus -al volt bajom.Sokszor nem értettem miért oly gyatrán kis felbontásban indult a játék.Aztán kiderült hogy nem váltott át és igp -ről ment a játék.
-
válasz
FoxiestFox #2 üzenetére
Szerintem nem fixen az integrált vezérlőn fog elindulni ilyen esetben, hanem az alapértelmezetten.
Gondolom, azért írt Abu integráltat, mert általában az az alapértelmezett. -
"...a fejlesztőnek a programindításkor kell jeleznie az API felé, hogy az alkalmazás fel van-e készítve a szoftveres átkapcsolással dolgozó grafikus rendszerek kezelésére. Ha ezt nem jelzi, akkor az API csak az integrált grafikus vezérlőt fogja figyelembe venni és arra hozza létre az erőforrást, míg a mellette lévő dedikált grafikus vezérlőt vagy vezérlőket figyelmen kívül hagyja."
Izé, ennek nem fordítva kéne működnie? Ha látja a rendszer, hogy az Intel grafikus lassító mellett van egy diszkrét chip is, akkor azon induljon a program?
-
-Solt-
veterán
Kezdek aggódni... 40 perce kint a cikk, és még egy okosodó, Abut hülyéző hozzászólás sem született! Mindenki jól van Urak?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ikea Eilif Paraván, asztali elválasztó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8-16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- Satechi 200w USB-C 6-port PD GAN - UK / Számla / Garancia /
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3066, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest