Új hozzászólás Aktív témák
-
ElEvEn11
senior tag
Én sem gondoltam, hogy a hajtáslánc lenne a kulcs itt. Olvastam a cikket. De hát ha egyszer a cikk némi clickbait reményében azt írja, hogy reliable... Amúgy meg lehet megbízhatatlannak nevezni egy autót (vagy éppen a típust illetve a gyártót), ha a kilincs vagy más alkatrész meg tönkre benne, mint típushiba. Szerintem.
De mondom. Ezzel is inkább árnyalni akartam az egész témát. Szerintem már az is kiragadott, hogy a zöld autók már nem annyira zöldek. Ennél azért jóval összetettebb a dolog. -
8th
addikt
Be hát... Dízelgenerátorok pöfögve töltötték a kormányzati villanykonvojt
Sírva röhögő smileyt követelek a fórumra, most!
-
itt van ez a cikk, hogy mennyire megbízhatatlanok az EV-k és a hibridek sokkal jobbak ezen a téren mert alapvetően bejáratott technológiákra építenek.
Ezeket az állításokat a cikk nem igazán támasztja alá.
Egyrészt eleve nem megbízhatóságról van szó: a felsorolt panaszok között van olyan is, hogy az egyes karosszériaelemek színárnyalatában van eltérés: ez ugyan hiba, de a megbízhatóságot egyáltalán nem befolyásolja.
Ezen kívül egy csomó dolog olyasmi, aminek semmi köze a hajtáshoz: elromló kijelzők meg ajtóvilágítás E-Tronokon, Model Y hőmérőproblémák, Model X szigetelési problémák (a felfele nyíló ajtók miatt). -
VIC20
őstag
,,Már nem olyan zöldek az elektromos autók"
Lassan beérik a technológia...?
-
-
Diabolis
aktív tag
válasz
stickermajom #95 üzenetére
csak osztod az észt magas lóról. :D
Idézet tőled. Figyelek. Kérem azt a részt ahol én minősítelek téged vagy az ízlésed.
-
HThomas
őstag
Egyébként a legtöbb automatát tudod kézzel kapcsolgatni, akár a váltókarral, akár a kormányról... vagy berakod S-be, és akkor szépen magasan tartja neked a fordulatot. Ok, nem ugyanaz az élmény, de őszintén, közúton ennek van jelentősége?
Én a sima benzines Camry-t vezettem, de eszembe sem jutott volna kézzel váltogatni... -
Diabolis
aktív tag
válasz
stickermajom #90 üzenetére
Ha csak ismétlésre és személyeskedésre telik a képességeidből, akkor tudlak sajnálni....
-
DeFranco
nagyúr
1: onnantól, hogy nem szereted a rántott májat, minden más érved invalid, ilyen arcokkal itt mi nem tárgyalunk
2: a vita onnan indult, hogy ebben a hsz-ben abszolútumként fogalmaztad meg az automata váltós, segédelektronikás tézisedet [link] majd eljutottunk odáig, hogy neked szubjektíven érzelmi okokból jobb a botos gasztra* mint az automata camry, a kettő között van pár nagyságrend, tekintsük akkor az utóbbit validnak?
* legkedvencebbebb autóm a gasztra, ott valamit nagyon eltaláltak kívül-belül, nem vagyok egy petrolhead, de ott érzem azt, hogy minden pont úgy meg olyan "távolságra" működik ami nekem a leginkább komfortos, mind a méret, mind a kormányzás, mind a karakterisztika...
-
Diabolis
aktív tag
válasz
stickermajom #87 üzenetére
Hol is osztom az észt, egyelek meg? Nem téged fikáztalak, tényleg én kérek elnézést, hogy más az ízlésem mint a tiéd
-
Diabolis
aktív tag
Nagyon tetszenek az érveitek, én mégis áthúzom őket: Nem szeretem az automatát a fenti okok miatt. Pont. Pontosan így vagyok a rántottmájjal is.
Ha ti automatázni szeretnétek, tegyétek. Ettől én nem leszek sem több, sem kevesebb. Ahogy ti sem attól, hogy én nem szeretem.
Sőt, autóból is maradok a régieknél. Azokat szeretem. Igen, ha megnyerném a pár milliárdot akkor is a két mostani autómmal járnék. Kellene valami a helikopter mellé -
stickermajom
addikt
Valamit nagyon félreértettél. Felőlem aztán azt élvezel amit akarsz, mindenki magánügye. Mondjuk, hogy egy G Astrában milyen vezetési élményt nyújt egy manuális váltó az továbbra sem derült ki, csak osztod az észt magas lóról.
Vagy ez most a mindig mondjunk többet verseny?
-
Diabolis
aktív tag
válasz
stickermajom #81 üzenetére
200.000km.... Az összefüggés az, hogy a minimum egymillió km után (ott hagytam abba a számolást majd' 10 éve) engedtessék meg nekem, hogy el tudom dönteni mi számomra a jó. És igen, volt köztük automata, egy hibrid camry. Gyűlöltem minden percét.
-
Hi!King
őstag
0-ról indulva nagyon gyors kezűnek kell lennie, aki hasonló erejű manuális váltóssal legyorsul egy fokozatmentes automata váltóst padlógázzal. Nem azért, mert nem lehet néhány másodpercen belül annyiszor váltani, hanem azért, mert a fokozatmentes automata váltónál végig az optimális tartományban lehet a fordulatszám, váltogatásnál meg nyilván nincs így, hiszen két váltás között emelkedik.
-
Peat;)
veterán
Városba én kifejezetten utálom a manuális váltómat, amikor a dugóban váltogatom szerencsétlent és szinte hallom ahogy nyírom a szerkezetet, kuplungot.
Klasszikus automatát nem vennék.
De hybrid(igazi, tehát automata, vagy toyotánál "automata" váltós) autó marha jó dolog városba, toyoták elnyűhetetlenek és valós fogyasztáscsökkenés van. De a kia niro hev-t az 1.6-os benzin motor+elektromotor rásegítés a duplakuplungos automatával kifejezetten élhető (és ha kell fürge) autóvá teszi városban.
Amiket állítasz azok elavult automatákra jellemző dolgok nem a maiakra.
-
Hi!King
őstag
A fordulatot automatával is jól lehet szabályozni. Fokozatmentes automata eleve úgy működik, hogy ha tartod a sebességet, és nincs emelkedő, akkor fix fordulatszámon megy, ha beletaposol, akkor növekszik a fordulatszám, és attól függően hogy mennyire taposol bele, és milyen módba van állítva, emeli meg a fordulatszámot. Ugyanúgy lehet vele jól gyorsulni és takarékosan gyorsulni is. Ha hibrid, akkor az elektromos-benzines mód is függ attól, hogy mennyire taposol oda, jellemzően ha nem taposol oda annyira, akkor marad teljesen elektromos módban, nagyobb gyorsulásnál viszont pörgeti a motort. Pont hogy az a helyzet, hogy ha tudod, hogy meg kell ugranod 50-ről, akkor előkészületek nélkül meg tudod tenni, de az sem probléma, ha ilyen esetben átállsz sport módba, nekem mondjuk sosem kellett ezidáig, eco-ban is a leggyorsabbak között indulok el Budapesten, kényelmesen, gazdaságosan is, amíg mások a váltóval tökölnek.
Dombokon, szerpentinen, nem tudom más autóval mi a helyzet, de Toyota-nak van B módja, ami olyan, mint ha visszaváltanál motorfék miatt.Szerintem vagy szar automata váltósod volt, vagy nem szoktad meg, mert egyáltalán nem igaz, hogy nem olyan fordulatszámmal mész, amilyennel akarsz. Csak egyszerűen máshogy szabályozod.
-
stickermajom
addikt
Bár nem tudom hogy függ össze, de azért szívesen válaszolok. Olyan 200k km körül van a megtett km-ek száma. Hosszabb távon használva: régi Swift, 2107, E46, S-Max, F H J és most egy K Astra, mellette egy Spring, meg alkalmanként egy új Swift. Na ebből élményt egyedül a Lada váltója nyújtott, de az is csak a tolós mivolta miatt.
-
dj79
senior tag
válasz
stickermajom #75 üzenetére
"Vagy ettől érződik gyorsabbnak a verda, ha vissza lehet neki szúrni?" - jellemzően erre igen a válasz, aztán amikor beül egy olyan autóba, amiben mondjuk rendesen van nyomaték és anélkül is hozzásimul a tarkója a fejtámlához, hogy kettőt-hármat vissza kell váltani, akkor meg meglepődik, hogy ilyen is van.
Diabolis: próbálj ki egyszer egy mostani automatát. Mire Te elgondolod egy előzésnél, hogy vissza kellene váltani, pl az olajos dsg már meg is oldotta a kuplungolást, visszaváltást és majdnem befejezted az előzést.
-
Diabolis
aktív tag
válasz
stickermajom #75 üzenetére
ad1: Városban én szeretem szabályozni a fordulatot. Ha tudom, hogy nem kell sietnem, úgy sem érem el a lámpát, akkor el van az egyhatos négyesben. De ha tudom, hogy hamarosan ugrani kell ötvenről, akkor pakolom vissza kettesbe, hogy ugorjon azonnal amikor akarom, annyira amennyire akarom.
Dombok, szerpentin szintén. Azt én nagyon jól tudom, hogy hol milyen fordulatot szeret a GAstra, nem kell hozzá autóváltó. Ha szépen akarok menni szépen megyek, ha csapatni akarom üvöltő motorral, akkor csapatom. Azon a nyomatékon és fordulaton maradok amin én akarom, nem a technika szól bele.És igen, ha jól és jókor szúrod vissza, bizony gyorsabbnak "érződik" a verda.
Szabad kérdeznem milyen autóban és hány km van a feneked alatt, sofőrként? Ha már így rákérdezel egy ízlésfüggő dologra, szeretném tudni. -
stickermajom
addikt
"Automata váltó = vezetési élmény -100000000pont"
Ezt amúgy sok helyen látom feljönni. Meséljétek már el, hogy egy tök átlag autóban milyen "vezetési élményt" ad a manuális váltó kavargatása. Általában hosszú úton járnak, nem is túl pontosak. Vagy ettől érződik gyorsabbnak a verda, ha vissza lehet neki szúrni?
-
Hi!King
őstag
Szerintem ez részben tudatos tervezés eredménye is, mert sokan eleve úgy tervezik meg az életüket, hogy napi szintű autózással kalkulálnak, aztán persze nekik is és a gyerekeiknek is rossz, mikor mindenki hozzá van kötve az autóhoz. Sokan romantikus kép alapján költöznek, sőt akár a gyerekeikre hivatkoznak, hogy azoknak mennyire jó lesz, aztán bizonyos életkorig még talán élvezik is a gyerekek a kertes házat, aztán tizenévesen a tökük tele lesz, hogy mindig a szüleiket kell hívni, hogy jöjjenek értük, vagy másnál aludni.
-
DeFranco
nagyúr
OK, de ezek országos szinten elég speciális körülmények, hogy Te vagy én ezt meg tudjuk oldani, mert van vállalható és sűrű tömegközlekedés (3-as metróra már nem mondanám ezt ha teljes vonalon járna sem) a két végpont között, vagy éppen van járható kerékpárút és nem kell élet-halál harcot vívni a buszsávban a busszal vagy az autók között esetleg ne adj' isten az autóúton.
amikor már nem csak magadat félted, hanem családod van és nem mindegy, hogy el tudod-e látni őket, esetleg a gyereke(ke)t messzebbre vagy szanaszét kell vinni iskolába-óvodába akkor ezek a problémák hatványozódnak.
így is megoldható persze, mi pl. kényelmesen meg tudjuk oldani, de ez egyrészt külső adottság és csak másodsorban tudatos tervezés eredménye (olyan helyen lakunk, olyan helyre járunk dolgozni, olyan helyre visszük a gyereket)
-
Hi!King
őstag
Nálunk külvárosi kerületben a környékünkön ránézésre az autók fele-kétharmada marad ott napközben, ahol volt. Mondjuk én már nem tömegközlekedek, 2019-20 telén álltam át bringára, amit megerősített előbb a covid járvány, majd mikor egy-egy alkalommal mégis buszra szálltam, már nem bírtam elviselni a heringpartyt, elszoktam tóle.
Egyébként emiatt is vagyok még mindig valamennyire szkeptikus az elektromos autókkal szemben, mert épp azt a célt tudja hatékonyan helyettesíteni, a városi autózást, aminek amúgy is fenntarthatóbb alternatívái vannak, a távolsági közlekedésben meg még mindig macerás, legalábbis Kelet-Európában.
-
DeFranco
nagyúr
mi sem használjuk a kocsit napi szinten, elsősorban azért mert nem lenne hol parkolni a munkahely körül, másodsorban azért, mert időben ugyanannyi mint az amúgy esetünkben kényelmes és tiszta tömegközlekedés, harmadrészt pedig mert utóbbi olcsóbb is, plusz addig sem amortizálódik az autó az utcai harcban.
más esetben nyilván nem ennyire egyértelmű a helyzet, de nálunk kétségtelenül nyer a tömegközlekedés, illetve ha van rá mód, akkor a kerékpár.
-
Hi!King
őstag
Mondjuk Budapesten eléggé sok olyan van, aki hétköznap nem használja az autóját. Mi is így voltunk vele évekig, csak hétvégén használtuk, hétköznap tömegközlekedéssel jártunk munkába. Dugók, parkolás nem feltétlenül egyszerű, meg amúgy is minek naponta autózni, ha ott a tömegközlekedés, közben lehet olvasgatni is. Igaz, mi nem SUV-ot használtunk.
A lényeg viszont, hogy ez hamis dilemma, mert a SUV megléte nem növeli az valószínűségét, hogy a tulaj csak hétvégén használja, szemben egy másik autóval.
-
k-adi
nagyúr
amiket felsoroltál meghajtás független, így nem értem hogy jön ide... de amúgy sokan szeretik az auto-váltót és az intelligens rendszert is (nyilván ha mondjuk pl. a sávtartó túlkorrigál az más eset, de ez 1 funkció a sok közül!)
majd kihalnak az old-school veteránok és ezek a tévhitek is velük együtt -
ElEvEn11
senior tag
Ezt a méretkérdést egyébként adózással (is) lehet kordában tartani. Svédországot nem tudom, de Norvégiában és itt nálunk Dániában olyan adót raknak az ICE-okra, hogy gyakorlatilag mégegyszer kifizeted az árát. Norvégiában még extra kedvezményt is kapsz az EV-k árában. Itt Dániában, ha kisebb benzinest veszel, akkor az adóteher is kisebb. Ezért sok kisautó van úgy általában is. Persze nem csak az, de látszik, hogy az adórendszer egészen jól működik a gyakorlatban, mert amikor megalkották, akkor éppen az volt a cél, hogy a feleslegesen nagy méretű belsőégésű (ICE) motorokkal szerelt modellek visszaszoruljanak és inkább kis méretű, hibrid vagy elektromos legyen az újak között. Amikor még otthon éltem, csak olvastam a Tesla-ról, de sosem láttam. Kijöttem és tele vannak vele az utcák. Ráadásul minden közepes városban van kereskedésük is. A többi gyártótól is rengetek EV modellt látni, amiről korábban csak tervek szintjén olvastam. Audi, Seat, VW, Porsche és a többiek.
Amúgy egyetértek veled, csak inkább hozzátettem ezt a mondandódhoz. -
ElEvEn11
senior tag
Na ez az. Arra utaltam én is, hogy egy alapvetően más szempontrendszer alapján állították össze és nem a nagy egészet, a teljes piacot vizsgálták. Mert lehet, hogy a Tesla nem tökéletes, de a piac nagy szeletét adja, zömmel normális méretű autók formájában és ugye egyik sem mondható friss modellnek, de folyamatosan kap frissítéseket hardveres és szoftveres formában is. Szóval azért sem értem, hogy a többi típus miért nincs ott a listában. Persze az is tiszta, hogy ez egy amerikai nézőpont. De közben megtaláltam a WIRED cikket is.
Na meg – ha már ekézni akarjuk az EV-ket (nekem nem szándékom egyébként, csak tényszerűleg szeretném nézni a helyzetet), akkor – itt van ez a cikk, hogy mennyire megbízhatatlanok az EV-k és a hibridek sokkal jobbak ezen a téren mert alapvetően bejáratott technológiákra építenek. Igaz ez a cikk is megemlíti, hogy ennek ellenére az EV tulajok sokkal elégedettebbek a járgányaikkal, mint ICE-os társaik. -
wolfman
veterán
Akartam is kérdezni k-adi-t, hogy
'Olcsóbb üzemeltetés / töltés / szervízdíj / stb. = gazdasági élmény +100 pont'
Biztosan alacsonyabb egy elektromos autó szervízdíja? Amit eddig hallottam róluk, az az, hogy leginkább már csak szakszerviz (ami sehogyan se olcsó) + nincs javítás nagyjából semmire, csak csere, ami megint nem az olcsóbb része a szervizelésnek. -
Jo dolgok ehez,de egy átlag ember normális fizetésből sosem fogja tudni megvásárolni...
-
k-adi
nagyúr
"2) A kisautók eltűnését meg köszönjük meg az EU -nak. Nem csak a benzinesét, hanem úgy általában. "Biztonság" címszó alatt egy csomó felesleges szar kerül az autóba ami felettébb megdrágítja. Egy kis autó így nem kerül lényegesen kevesebbe, mint egy nagyobb."
Ehhez a 2)-es ponthoz csak annyit, hogy ha már csak +1%-al több esélyem van túlélni, akkor én nem bánom a plusz biztonsági elemet beépíteni. Ha emiatt drágább, elfogadom, mert az életem többet ér.
Ha mindenki tankkal megy, akkor én is azzal fogok. Ez ilyen egyszerű.Meghajtástól függetlenül az, hogy a kisautó leáldozóban van, számtalan oka van.
- Egyrészt ahogy írtad, a sok új feature (nem csak biztonsági!) miatt feldrágultak a nagyok mellé, és már nincs "akkora" különbség. Akkor meg már miért ne a nagyobbat vegyed?
- Másrészt - főleg a cikk USA példa - az emberi elhízás nagy, globális probléma. Egyre dagadtabbak vagyunk, kell a nagyobb hely, nagyobb kocsi. Erre játszik rá, hogy egyre betegesebbek is vagyunk annak ellenére, hogy ezerrel fejlődik a gyógyszeripar, így ha kényelmesebb beszállni/kiszállni, utazni egy nagyobb dögben, akkor nem csoda hogy azokat veszik a vevők.
- Harmadrészt pedig ha pedig figyelembe veszed a meghajtást is, akkor az elektromosnak "szinte" csak előnye van:
+ Rendelkezésre álló maximális nyomaték = vezetési élmény +200 pont
+ Olcsóbb üzemeltetés / töltés / szervízdíj / stb. = gazdasági élmény +100 pont
+ Előre, ütemezetten, távolról az autó felfűtése/klimatizálása = vezetési élmény +200 pont
+ stb.
- Típustól függő korlátolt hatótáv -1000 pont -
k-adi
nagyúr
"Mutass már egy embert légyszi aki azért vásárol meg egy autót, hogy aztán ne használja. Olyan nincs, hogy csak áll a SUV a ház előtt és a bkv-n zötyög a család. Ha már van használják is. És ha használják fogyaszt is és nem annyit mint amit egy pille könnyű tonna alatti virsligumis benzines - pláne elektromos - kisautó."
Így van, megvette, használni is a fogja.. dehát ezért vette, ez nem csoda.De akkor már - fogyasztás szempontjából - inkább vegyen elektromosat, mint hibridet, amit aztán a kis hatótáv miatt úgy se töltene hosszútávon.
-
k-adi
nagyúr
"Ez itt a lényeg! Aki hatalmas dögöket vesz, az akkor is azt venne, ha nem lenne elektromos verzióban."
És akkor is olyat vesz, ha "szinte" nincs "más választás".Nagy kocsikat gyártanak --> azt vesznek a vevők, hisz "nincs más" --> ebből azt látják, hogy arra van igény --> azt gyártanak még inkább
-
Noukoum
veterán
Ez a lista környezetvédelmi pontok alapján állt össze, az akkumulátorban felhasznált ásványi kincsek mennyisége alapján rangsoroltak.
Usában az elektromoshálózat és a nyilvános töltőhálózat is messze elmarad a NY-EU szintjéhez képest. Emellett az üzemanyag olcsóbb, a távolságok nagyobbak. Eladásokban valóban messze a Tesla áll az élen.
-
HThomas
őstag
Szerintem elég sokan vannak, ahol van a háztartásban egy autó, de nem járnak pl minden nap kocsival munkába.
De alapvetően annak a mondandónak valami olyasmi lett volna a lényege, hogy ez az autós ingázás és dugóban araszolás alapvetően egy környzetvédelmi szempontból (is) nagyon szerencsétlen dolog, függetlenül attól, hogy SUV vagy nem SUV.
-
ElEvEn11
senior tag
Aztán éppen ma olvastam egy másik cikket, ami meg azt elemezte, hogy az alig 5%-os (ha jól emlékszem ennyit írt a cikk) elektromos újautó részarány mennyire elmarad az EU-tól és ez így nagyon nem jó, meg gyakorlatilag a Tesla viszi a prímet az eladások kétharmadával. Szóval ez az értékelés leginkább az új (2021-22-es) modellekkel foglalkozik és nem fedi az egész USA elektromos újautó piacot, ami elég nagy csúsztatás így.
-
8th
addikt
Mutass már egy embert légyszi aki azért vásárol meg egy autót, hogy aztán ne használja. Olyan nincs, hogy csak áll a SUV a ház előtt és a bkv-n zötyög a család. Ha már van használják is. És ha használják fogyaszt is és nem annyit mint amit egy pille könnyű tonna alatti virsligumis benzines - pláne elektromos - kisautó.
-
Hi!King
őstag
Mivel a hasonló méretű SUV-ok nehezebbek is, ezért feltételezem a lemezek is vastagabbak, de javíts ki, ha tévedek. De az alakjuk is más, főleg crossover - kis SUV kategóriában gyakori, hogy sem a kompaktságot, sem a légellenállást nem szolgálja a szabálytalan, kiterjedtebb alak, hanem hogy masszívabb legyen, vagy legalább annak nézzen ki.
-
HThomas
őstag
válasz
arnyekxxx #41 üzenetére
Igen, hát látszik ott is, hogy pl a nagyobb városokban egyre népszerűbbek a kompaktok. Viszont vidéken azért marad a teherautó...
"Tulajdonképpen bármit ki lehet magyarázni."
Szerintem három dolog igazán fontos:
1. Tudatosság (mérlegeljünk mielőtt bármivel elindulunk, illetve vegyük azt, amire igazán szükségünk van, illetve ne ragadjunk le a kényelmes megszokottnál - lásd aki a sarki közértbe is pickuppal megy)
2. Ha van alternatíva, akkor ne kocsiba üljünk, viszont ehhez tényleg kell kényelmes, gyors (és környezetbarát) alternatíva, mert az emberek nem fogják önként megszivatni magukat
3. Ha mégis autó, akkor legyen minél tisztább (ezért jó irány az elektromos, főleg, ha idővel "tisztul" az áram) -
DeFranco
nagyúr
ezt a vastagabb kasztnit ezt számszerűsítsd már légy szíves! hol vastagabb? 4-es lemezből hajtogatták az ajtókat meg az a-b-c oszlopot? 400 mikronos a festék rajta? full aknaálló az alváza?
sokadszorra írod le hogy a szignifikáns külső méretnövekedés és a belső méretcsökkenés (esetleg stagnálás) oka a kettő közötti "kasztni" "vastagabbnak levése"...
...mégis hogy érjük tetten ezt a centikben mérhető különbséget az anyagvastagságon?
-
arnyekxxx
veterán
nézem, hogy egy F350-be szállt be
Valahogy kétlem, hogy épp melózni indult a ranch-ra,
az amerikaiak szeretik a nagy motort de a kibocsátási normák miatt a személyautók elkezdtek ott is európaisodni. Tehát az átlagamerikai átül a teherautóba amire nem vonatkoznak ezek a normák. Szabályozással a zöldebb világért.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/02/05/hat_ezert_jarnak_az_amerikaiak_oriasi_pickupokkal/
-
HThomas
őstag
Amit írtál, az a klasszikus, teherautó alapú, alvázas SUV-oknál látványos igazán. Pl Explorer VS Expedition, ha már Ford. A rövid Expedition is kb 30 centivel (!) hosszabb, miközben belül hasonlóak, és a csomagtér sem igazán nagyobb. Ráadásul az Expedition már kényelmetlenül magas. Mindennapi használatra alig van előnye, miközben nagyobb, nehezebb. De ugye Európában ezekből kevés van.
Az önhordó karosszériás crossovereknél nincs ilyen drasztikus különbség... nekem pl a Kuga épp kényelmesen szintben van, igaz én magas vagyok. A Ceed viszont kifejezetten alacsony (ok, ez még 2016-os, de szerintem az újabb se lett magasabb).
Praktikusság terén a kompakt kombik szerintem is verhetetlenek (amíg nem túl nagy a család).Eleve fenntarthatatlan hosszútávon ilyen világ lakosság mellett, hogy a világ lakosságának néhány százalékán túl bárki családi házban lakjon és bármilyen autóval járjön be dolgozni 20+ km-re.
Ez valszeg így van, de szerencsére azért itthon nem elérhetetlen, főleg nem vidéken...#39 arnyekxxx: sajnos nincs belőle elektromos
-
Hi!King
őstag
A "közte van" annyit jelent, hogy a kombi majdnem pont ugyanakkora, mint a Kuga, az 5 ajtós Focus viszont jóval rövidebb, viszont a Focus kombinak jóval nagyobb a csomagtere, mint a Kuganak, egyébként két magas felnőttnek egyik sem kényelmes elől-hátul. Emellett egyébként a Kuga a drágább, és igazából a Focus alja is magasnak számít, a beszállás sem mélyre ülős, igazából el tudom képzelni, hogy egy idős embernek a Kugaba nehezebb beszállni, kiszállni, mvel a Focusba szintben, a Kugaba felfelé szállsz be. A régi autóknál mélyre ültél be, az volt a gond, az újaknál nem kell SUV, hogy ne így legyen.
Eleve fenntarthatatlan hosszútávon ilyen világ lakosság mellett, hogy a világ lakosságának néhány százalékán túl bárki családi házban lakjon és bármilyen autóval járjön be dolgozni 20+ km-re.
-
Mini Cooper SE átalakítható kiadása vs reality
Kedves cikkíró, ha alap autós dolgok fordítása/értelmezése nem megy, akkor kéretik segítséget kérni. A hardtop keménytetőt jelent!
-
HThomas
őstag
Nem kötözködni akarok, de a Kuga hosszban valahol félúton van az 5 ajtós és a kombi Focus között, ha jól emlékszem, vagyis a Focus kombi azért picit hosszabb (és ez gondolom a beltérben is érződik). Egyébként nekem a Kuga elöl tök OK volt, hátul is azért elfért 2 felnőtt és egy gyerek, gyerekülésben, kicsit szűkösen. Azért ez nem rossz egy kompakttól.
Ha már USA-ról szólt a cikk: valahol Arizonában, a hotelban találkoztunk egy nagyon tipikus amerikai, cowboykalapos, nyugdíjas férfival, szegény már nehezen járt. A második nap épp együtt sétáltunk a reggeli után a parkolóhoz; nézem, hogy egy F350-be szállt be
Valahogy kétlem, hogy épp melózni indult a ranch-ra, de ki tudja, biztos sokat vontat.
Ha ez a réteg lecseréli azokat a monstrumokat egy ugyanakkora, de elektromos változatra, amit a házán lévő napelemről töltöget, akkor szerintem már félig megmentettük a Földet -
Hi!King
őstag
Ja, de a távol-keleti autók általában is alacsonyabbak lent. Nekünk Dacia Logan volt, majd Ford Focus, most meg Toyota Corolla, ebben a sorrendben egyre alacsonyabbak alul, előbbi kettővel nem terepen sehol nincs gond, utóbbival már azért igen.
A Kuga-val viszont azért hasonlítottam a Focust, mert kívülről a Kuga nagyobb és rosszabb a légellenállása is, belül meg nem tágasabb, sőt az elcseszett alakja miatt a Kuga kevésbé pakolható, mint a kombi Focus.
"Apósom azért vett kompakt crossovert, mert már nehezen szálltak ki az alacsony szedánból..."
Szüleimnek anno azért is volt szimpatikus a Peugeot Partner (= Citroen Berlingo), mert nagymamám is könnyen be tudott szállni, sok éven át ilyenjük volt.
Ma már majdnem minden autó elég magas, amit az elmúlt 10-15 évben gyártottak, egyáltalán nem kell ehhez SUV, de egyébként az egyterűek vagy az említett furgonból lett személyautók régen is tudták ezt, csak gazdaságosabban.
"Nem akarok vitába szállni azzal, hogy a SUV ne lenne pazarlóbb, mint egy hasonló méretű laposabb kocsi, csak azt szeretném hozzátenni, hogy ennek azért sokszor kézzel fogható előnyei is vannak, nem csak egy divat."
A SUV egyetlen dologban különbözik kategorikusan egy rokon normál autóhoz képest: vastagabb a kasznija. Ez adja az előnyeit, hátrányait. Az, hogy nagyobb, kényelmesebb, nem a kategória sajátja, sőt valójában ugyanahhoz a mérethez és kényelemhez nagyobb, nehezebb kaszni kell, ha SUV-ból hozzák ki ugyanazt.
Sokan egyébként azért vesznek SUV-ot, mert a gyártó kínálatában kiszereltségben, motorban vagy valami másban hiányos a normál modell.
-
HThomas
őstag
Focust soha nem vezettem, de pl a Ceedemmel nemrég mentünk egy szarabb, részben földúton... végül is elment, gyökkettővel, itt-ott éppen leért az alja. Aztán volt szerencsém pont egy Kugával végigmenni ugyanott, ég és föld. Ha pl ilyen helyen lenne telkem, vagy csak simán sokszor járnék erre, nem kérdés, hogy melyiket venném.
Apósom azért vett kompakt crossovert, mert már nehezen szálltak ki az alacsony szedánból...
Nem akarok vitába szállni azzal, hogy a SUV ne lenne pazarlóbb, mint egy hasonló méretű laposabb kocsi, csak azt szeretném hozzátenni, hogy ennek azért sokszor kézzel fogható előnyei is vannak, nem csak egy divat.
-
Pirosász
aktív tag
Bár a hatalmas elektromos autók még mindig zöldebbek, mint ugyanazok a modellek benzines motorral............
Ez itt a lényeg! Aki hatalmas dögöket vesz, az akkor is azt venne, ha nem lenne elektromos verzióban.
-
Hi!King
őstag
Nem a crossover nem csak erről szól, a crossover egy kicsi SUV, a közepes vagy kicsi autót nem csak megemelik, hanem vastagabb és nehezebb a kasznija, és jellemzően kevésbé áramvonalas a formája.
"Nem összehasonlítás akart lenni, csak arra céloztam, hogy a nagymotoros szedánok miatt kevésbé szoktak sipákolni (pedig lenne miért), miközben egy SUV sokszor már maga a világvége..."
De ez tök más dimenzió, a nagyobb motorok miatt is sokan "sipákolnak", a SUV jelenség viszont ettől függetlenül tesz bele egy plusz pazarló tényezőt, hiszen a nagy motor még egy gazdaságtalan kasznit is visz. Ráadásul SUV esetében önmagában a nagyobb tömeg igényli a nagyobb motort, ami meg sokkal több fogyasztót érint, mint akik azért vesznek nagyobb motorral autót, mert gyorsan akarnak hajtani vele.
-
HThomas
őstag
Az alvázas, klasszikus SUV-oknál és a terepjáróknál ez így van, de a crossovereknél szerintem nem erről van szó... vagyis bármelyik újabb kocsira igaz ez, a régiekhez képest, viszont gyanítom ennek biztonságtechnikai okai is vannak.
Pl az első generációs Insignia, az egy "normál" autó a definíciód szerint, miközben relatíve szűkös belül, és hát nem egy kis darab...
-
HThomas
őstag
Pont erről szól a crossover, főleg a kompakt szegmens, ami egy viszonylag kicsi autó, némileg megemelve. De már ettől is milyen sipákolás van, hogy emiatt nő a fogyasztás és a szennyezés...
Nem összehasonlítás akart lenni, csak arra céloztam, hogy a nagymotoros szedánok miatt kevésbé szoktak sipákolni (pedig lenne miért), miközben egy SUV sokszor már maga a világvége...
#15 Feketelaszlo: igen, mondjuk az alacsonyabb jövedelmű régiókban tipikusan használt autókról van szó, ahol tovább csökken árban a különbség az egyes méretkategóriák között... ezeken a helyeken, főleg itthon, szerintem nem az a kritikus, hogy most +/10 centi az autó hossza, vagy pár centivel meg van emelve... hanem az, hogy a szakadt ősrégi (főleg) dízeleket mihamarabb lecseréljék valami kevésbé szennyezőre, és jobban karbantarthatóra.
-
Hi!King
őstag
Azt nem akarod megérteni, hogy a SUV vagy a crossover nem amiatt nagyobb, mert nagyobb lenne a beltere, hanem az azonos méretű belterű normál autókhoz képest nagyobb kívülről a vastagabb kaszni miatt, vagy a kívülről azonos méretű autókhoz képest kisebb belülül.
Megérni meg azért éri meg sok embernek, amit már mások is írtak, hogy el vanna cseszve a környezetvédelmi szabályok, így egy nagyobb autó nem sokkal drágább, mint a kisebb.
-
HThomas
őstag
válasz
arnyekxxx #20 üzenetére
Na igen, viszont ha már a nagyobb utak, család, cuccolás, stb miatt megveszi a nagy kocsit, akkor most vegyen még egyet? Az sem túl környezetbarát... ilyen esetben pl a plugin hibrid vagy elektromos SUV még mindig jobb (elgurulni a bölcsiig, vagy a műkörmösig), mint +1 benzines kisautó...
Úgy általában: szerintem a SUV népszerűségének oka, hogy egy igazi mindenes; főleg a kényelem terén, némi többletfogyasztás és valamivel nagyobb méret mellett (nyilván nem X7 vs Smart összehasonlításról van szó). Sok embernek megéri ez, nem csak a divat miatt.
-
szkaroly
senior tag
Ez a SUV mánia ugyanaz mint a flagship telefonok megvétele. Ott is a userek 90%-a ki sem használja a lehetőségeit, de megveszi mert meg akarja mutatni hogy ő is valaki. A németeknél voltak felmérések: a többség egyedül ül az autóban és naponta kb. 15 km-t vezet.
-
arnyekxxx
veterán
-
Necroman_Mk2
őstag
A kipufogógáz nem csupán CO2-ből áll, sajnos.
Abban persze igazat adok, hogy a növekvő hibrid és elekrtomos autó darabszám nagyobb mennyiségű hulladék akkumulátort is eredményez, és ezzel valamit kezdeni kell. Pontosabban: ki kell találni, miként lehet ezeket újra felhasználni.#10 Hi!King A csomagtartó méretét a kisautó vs. SUV relációban értelmeztem, a kombikat direkt nem kevertem bele.
#11 Slack Ez mondjuk jogos.
#16 Hi!King "Egyébként nyitott kapukat döngetsz gyorshajtás terén is, már csak környezetvédelmi okokból is kezdeni kellene valamit a jelenséggel"
Szerintem erre az teljes önvezetés lesz a megoldás. Az ugyanis nem fogja túllépni a megadott sebességet, max ha meghekkelik a rendszert, de annak ugye egyéb kockázatai lennének (enyhébb esetben garancia vesztés és biztosítás felár, szigorúbb esetben büntetőjogi). -
Hi!King
őstag
"Szerintem még mindig jobb, ha áll egy SUV a ház előtt, amivel az ember többedmagával elmegy egy-egy hosszabb útra, mint ha minden nap a kisautóval ingázik, vagy áll a belvárosi dugóban."
Csak mondjuk ez hamis dilemma, mivel a hosszabb utakra sem csak SUV-al mehetsz, és városban is sokan használják, illetve a több autós haztartásokban is sok a SUV.
-
Hi!King
őstag
Igazából semmi akadálya nem lenne, hogy a rossz utak miatt bizonyos országokban a többi autót is kicsit megemeljék, hogy ne érjen le az alja. Az összes többi szempontból viszont, amiket írtál, csak hátrány a crossover/suv az azonos méretű kombihoz képest, vagy csak kialakítás kérdése. Szándékosan nem ugynazt veted ugyanazzal, ha 150 felett megy a szedán vagy kupé az autópályán, akkor azt azzal vesd össze, hogy egy SUV megy hasonló motorral éa tempóval, csak az nehezebb és kevésbé áramvonalas, így többet eszik. Egyébként nyitott kapukat döngetsz gyorshajtás terén is, már csak környezetvédelmi okokból is kezdeni kellene valamit a jelenséggel, hiszen 130 felett már +10 km is jelentősen növeli a fogyasztást és a kibocsátást.
-
Feketelaszlo
senior tag
A kisautó csak attól nem lesz városi, hogy elé rakjuk ezt a jelzőt - sőt, Közép- és Dél-Európában (szerintem Magyarországon is) a kisautó nagyon is vidéki műfaj, mert az alacsonyabb jövedelmű régiókban az emberek hatványozottan a lehető legalacsonyabb TCO-ra törekszenek. A tömegközlekedés meg még kevésbé opció nekik, mert bezárták a vasutat - vagy nem is volt - megritkították a buszmenetrendet vagy csak valami nagyon töpörödött midi busz fér el pl. a tipikus olasz vagy görög hegyi falvakban.
-
HThomas
őstag
A SUV-ot (inkább hívjuk ezeket crossovernek) nyilván nem komoly terepre veszik, de nem is arra való... ellenben kényelmesebb ki/be szállni, sokszor jobban pakolható, mint egy kombi (főleg miután a divat-kombiknak elkezdték egyre jobban lecsapni a hátulját), kényelmesebb rosszabb utakon, nem ér le az alja pl egy garázsfelhajtón, stb.
A kényelem megéri a felárat, és a plusz fogyasztást, ennyi, nincs itt semmilyen összeesküvés. A városi kisautó meg kb addig praktikus, amíg tényleg csak városban használod, lehetőleg a csúcsforgalmon kívül, és nincs család, nem kell megpakolni, nem mész vele nagyobb útra, stb...
Szerintem még mindig jobb, ha áll egy SUV a ház előtt, amivel az ember többedmagával elmegy egy-egy hosszabb útra, mint ha minden nap a kisautóval ingázik, vagy áll a belvárosi dugóban. Aki persze X7-tel megy a sarki közértbe, az megint egy más téma, de azok hiába feltűnőek, azért alapvetően kevesen vannak.
Egyébként ha már SUV ellenesség; hasonlóan pazarló pl a nagymotoros szedán vagy kupé, amivel 150 felett tolják a sort a pályákon, de valahogy azokat mégsem olyan nagy divat szidni... -
Slack
tag
válasz
Necroman_Mk2 #9 üzenetére
Ahogy írtam is: ár. Csökkent az árkülönbség a kisebb és nagyobb autók között. Jobban megéri nagyobbacska autót venni.
-
Hi!King
őstag
válasz
Necroman_Mk2 #9 üzenetére
Azért, mert az autó árának egyre nagyobb arányát teszik ki a biztonsági és környezetvédelmi követelmények, és ezek nem olcsóbbak a kisebb autók esetében sem. Ráadásul ugye mivel utóbbiak skálázva vannak az autómérethez, ezért van hogy még drágábbak is lesznek a kisebb autók, viszont a vásárló nyilván nem akar többet fizetni értük.
Szerinted amúgy a SUV felhasználók hány százaléka használja terepen az autóját? Ami pedig a csomagtartót illeti, a többi tényezőt azonosnak véve a SUV-ok csomagtartója a kisebb, hiszen vastagabb a kaszni. Szóval ha azonos alvázra építesz egy SUV-ot és egy kombit, akkor mind a csomagtér, mind az utastér utóbbinál lesz nagyobb.
-
ElEvEn11
senior tag
Itt is a pöcsméregető idióták torzítják el a piacot megint...
-
Hi!King
őstag
Még lehet venni kis benzinest, de arányaiban egyre drágább a nagyobb autókhoz viszonyítva, és a legtöbb modell generációról generációra nagyobb lett.
Másrészt nem csak az a gond, hogy a kicsi autók háttérbe szorulnak, és már SUV-okat használnak kizárólag városi közlekedésre is, hanem hogy a tömeg arányos feltételek miatt a nagyobb autók közül is a praktikusabbak, pl. 5-7 személyes kombik szorulnak háttérbe a semmivel nem tágasabb, de nehezebb és kívülről nagyobb SUV-okkal szemben.
A tömegközlekedéssel (vagy kerékpározással) egyetértek, de épp emiatt nem jó irány az sem, hogy a nagyvárosok központjaiban is simán csak lecserélnénk elektromosra az autókat, hiszen a problémák közül csak egyet oldunk meg vele, a lokális légszennyezettséget, a zajt és a helyhiányt nem.
-
HThomas
őstag
Kia Picanto, 3.5 méter, 67 lóerős benzinmotorral... azért aki akar, az tud kicsi autót venni most is. De elektromosban is ott az e-up, akár.
Egyébként meg ezek kis városi szaladgálós autók... akár elektromos, akár nem, nagyvárosban az igazán környezettudatos ember egyébként sem autóval jár, hanem tömegközlekedik, vagy egyéb alternatív eszközt használ... ezeket kell(ene) inkább fejleszteni. Nem az olcsó kisautó a megoldás. -
kikikirly
senior tag
Van aki elhitte hogy fogyasztók környezetvédelem miatt favorizálják az elektromos autókat?
Szerintem 5 fő oka van:
1.Végig rendelkezésre álló maximális nyomaték(Dinamikusabban gyorsul, számottevően növeli a vezetési élményt, 21 század fogyasztója elvárja hogy kielégítsek a sokszor felesleges igényeket is)
2.Olcsóbb üzemeltethetőség(Minimális szerviz költség, ha 90+% otthon töltöd benzin/Diesel literenkénti árával összehasonlítva szinte 0 üzemanyag költség)
3.Akukknak köszönhetően be lehet állitani távolról hogy az autó felfűtse/klimatizálja magát, igy mire a páciens visszaér, kellemes hőmérsékletű kocsiba száll be!
4.Fórumokon okoskodhat egy sort, és kioktathatja a belsőégésű párti kollégáit hogy mekkora sötét parasztok.
5.Borravalónak: Tényleg környezetbarátabb mint ugyanazon modell belsőégésű variánsa.Egyre nagyobb autók iránti igény kristálytisztán mutatja: 21 századi fogyasztó addig pártolja az új zöld technológiákat amig az
Ugyanannyiba kerül(+5% belefér) és minimum ugyanazt tudja mint a nem környezetbarát/elavult megoldás.
Vagy ha már érezhetően drágább, akkor nyújtson mindenben is érezhetően többet. Logikusan hangzik.
Konkluzió: Nesze neked kultúra és intelligencia, továbbra is az ösztöneink vezérelnek. Zöld vagyok míg nem kell áldozatot hoznom. -
Myers
senior tag
Így lettek az EU ellenségei pl. a Fiat Panda méretű autók.
-
HThomas
őstag
Ahha, szóval az USA-ban, aki eddig a nagy benzinessel járt, az egy nagy elektromosba ülne át... ez igazán meglepő... ja nem.
-
Slack
tag
1) Amerikai szervezet, ezért nem feltétlen hiszek nekik. (Olajlobbi)
2) A kisautók eltűnését meg köszönjük meg az EU -nak. Nem csak a benzinesét, hanem úgy általában. "Biztonság" címszó alatt egy csomó felesleges szar kerül az autóba ami felettébb megdrágítja. Egy kis autó így nem kerül lényegesen kevesebbe, mint egy nagyobb. (Közhiedelemmel ellentétben nem a "vasat" fizeted meg.) Aztán meg megy a csodálkozás, hogy miért nagy autókat vesznek az emberek.
Erősen offtopic: Megfigyeltétek, hogy a nagy EUs országok autógyártó nemzetek? Tehát amikor Merkel mama lobbizott azért, hogy ez meg az kerüljön be az autókba, akkor tényleg a mi életünkért aggódott? Vagy szimplán jót tesz a német, francia, spanyol, olasz, stb. gazdaságnak a drágább autó.
-
maputo
tag
Na igen, lehet az EU-nak sem kellene az autó súlyával arányosan korrigálnia a CO2 kibocsátási limitet, kinyírva a kis benzisen autókat.
Másrészt az is igaz, hogy ha valakinek nagyon sok pénze van, és egy nagy batárt akar venni, akkor még mindig jobb, ha az elektromos.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vezetékes FEJhallgatók
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Elindult a One UI 8 a Galaxy A36-ra és A56-ra
- Újradefiniálja a Xiaomi 17, milyen egy kompakt csúcstelefon
- sziku69: Szólánc.
- Küszöbön az androidos PC-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- GARANCIÁLIS BONTATLAN MINDEN MACBOOK AIR M4
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon G8 Profi Érintős Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- AKCIÓ BONTATLAN GARIS IPHONE 16 PRO ÉS PRO MAX MINDEN SZÍNBEN ÉS TÁRHELLYEL 1 ÉV GARANCIÁVAL
- iPhone 17 Air - összes tárhely és szín bontatlan, viszonteladótól független 1év Apple garanciális
- iPhone 13 128GB midnight-black, független + extra tokok
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Apple MacBook Pro 13" 2019 256/8GB Akku:40 ciklus! Magyar
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro 128GB Kék / 12 hó jótállás
- Xiaomi Redmi 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest