Új hozzászólás Aktív témák
-
jacint78
addikt
-
Fücsök007
őstag
Jelenleg így van, de a jövőben változhat a felállás, mivel a csúcskategóriás GPU-kat túl sokba kerül legyártani a piaci részesedésükhöz képest. Emiatt ha lehetőség lesz rá, akkor az SLI/CF rendszerek skálázódásával kiváltható lesz a csúcskategória két mainstream kártyával DX12 alatt. AMD-nél tudtommal a Navi szériából terveznek utoljára böhöm méretű GPU-t, ami már nincs annyira messze. Nvidia oldalról emiatt jobban fejleszthetnék az SLI hidat, vagy nekik is a PCI-E szálakat kellene használniuk.
-
Freiherr
őstag
Hány %-át érinti ez a felhasználóknak?Szerintem az SLI is csak kis részesedés,a többség egy kártyával nyomul.
-
Reggie0
félisten
Tobbre lehetne menni. De nincs ra SER/DES, ezeket is nx10g-s laneeken viszik es max belul az optikai konverter nyalabolja. Raadasul PCB-n kulon problema, hogy az FR4 13-14 giga folott rohamosan kezd csillapitani. Egyedul felvezetokon belul nincs (extra nagy) problema ekkora frekivel, bar mar ott sem Si-t hasznalnak.
Igen, ha nagy a távolság, valóban pontatlan voltam.
Igen de nem. Kesleltetest akartal irni, nem tavolsagot.Visszaterve a temahoz: NV-nek is el kene mennie a PCIe-szeru Nx8-12GT/s lanek fele es kezdeni valamit a kesleltetessel. Peldanak okaert egy PCIe switch olyan 150ns kesleltetessel bir pedig meg pufferel is. Magyaran az NV jelenlegi dizajnja mar nagyon elavult.
-
jacint78
addikt
100 gbit/s-ot meg nem lattam egy rez erparon, optikan mar igen.
Mekkora távolságon? Az optikai megoldásnak is megvannak a hátrányai, mint a jitter például, néhány centiméteren 100%, hogy rézzel többre lehet menni.
Az optikai átvitel önmagában nem egy hú de gyors dolog és nem is a gyorsasága miatt használják.
De igen.Igen, ha nagy a távolság, valóban pontatlan voltam.
-
Reggie0
félisten
Csakhogy a nagy tavolsag centimeterben kifejezve annal kisebb szam lesz, minel nagyobb a kivant freki. Pl. 100 gbit/s-ot meg nem lattam egy rez erparon, optikan mar igen.
Az optikai átvitel önmagában nem egy hú de gyors dolog és nem is a gyorsasága miatt használják.
De igen. -
-
Vigilante
őstag
Azért egy GTX 980 TI vagy Titan X Quad SLI elég sokáig kitartana még.
Ez hála égnek nem visszamenőlegesen lesz igaz. Full HD mellett nekem úgy se volt soha 2 GPU-nál többre igényem. Csak magát az SLI-t azért ne szüntessék már meg.
-
Őszintén gratulálok az Nvidiának ehhez a korszakalkotó újításhoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az megoldható. De ott is gond lenne a teljes kommunikáció, mert az SLI HB sávszélessége nem nő, miközben nem egy, hanem két GPU adatait továbbítja a másik VGA-ra.
(#13) Sipike19: DX12 és Vulkan alatt még a hidat sem kell felrakni. Szóval igen ott működik a skálázódás addig, amíg az adott fejlesztő támogatja.
(#25) derive: Nincs igazán szükség rá. Nem másolnak olyan sok adatot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Developer guide. Régen még publikus volt, ma már le van zárva. Igazából ez azért van megosztva, hogy a fejlesztők tudjanak rá tervezni. Maga a késleltetés nem gond itt, mert olyan adatok másolása történik, ami a képkocka közben kész lesz, és akkor már mehet a másik GPU-nak. A gond akkor keletkezik, ha sok ez az adat. De elsőként nem a késleltetés, hanem a sávszélesség miatt, mert a másolás úgy eltarthat 7-8 ms-ig is. Most sincs igazából megduplázva a sávszél, de egyszerre két dolgot lehet másolni, vagyis effektíve a másoláshoz szükséges idő közel a felére csökken. Ahol nem kell ennyit másolni, ott pedig nem probléma a sávszél.
-
derive
senior tag
-
Pusztán elméleti szinten: mi a helyzet a dupla SLI HB-vel?
-
-
maross
nagyúr
Ha mostani tobbkartyas rendszerek is haldoklanak a tamogatottsag miatt, dupla savszellel se lesz maskent...
-
derive
senior tag
Vajon mennyibe kerulne ugyanezt optikai kabellel megoldani 100xos savszelesseggel? Ez az 1GB/s a GDDR5X es HBM2 vilagaban kb a szarnak egy pofon....
-
-
proci985
MODERÁTOR
ha nagyon kell meg mindig rajuk lehet tolni egy parhuzamos osszekotot
komolyra forditva: 7850 CFen meg volt, 290Xeken nem, nekem nem hianyzik.
-
subaruwrc
félisten
-
jacint78
addikt
Viszont az SLI csatlakozó sokkal több vezetékből ál, mint egy egyszeres expressz.
Elég valószínű, hogy a közvetlen GPU -> GPU kommunikáció kisebb késleltetéssel rendelkezik, mintha közbeiktatnák a CPU-t is.
Én is ezt mondom, de abu szerint 2ms az elérési ideje ami horribilis, két faék mikrovezérlő 8MHz-en is gyorsabban kommenikál odavissza I2C-n.
-
Loha
veterán
SLI csatlakozó gyakorlatilag egy PCIe x1 vagy x2 port megfosztva a felesleges lábaktól (pl.: tápellátás).
Az NV saját bevallása szerint 1GB/s sávszélességgel rendelkezik:
"The SLI connector is a proprietary link between GPUs that transmits synchronization, display, and pixel data. The SLI connector enables inter-GPU communication of up to 1GB/s, consuming no bandwidth over the PCI Express bus."
ami pont megegyezik a PCIe 3.0 x1 sávszélességével, és ezt duplázták meg most a dupla SLI híddal.
Elég valószínű, hogy a közvetlen GPU -> GPU kommunikáció kisebb késleltetéssel rendelkezik, mintha közbeiktatnák a CPU-t is.
-
Dr. Akula
félisten
Nyomassák csak a 4K-t, helyes!
-
jacint78
addikt
-
Sipike19
tag
Gondolom ez inkább a dx11 miatt kellett, vagy nem?
Mert én úgy tudom, hogy dx12 alatt lényegesen jobban skálázódnak a 2, 3, és 4 utas sli-k is.
De javíts ki ha tévedek.
Ja, és mivan a Vulkannal, ott is hoz ez valami kézzel fogható változást, vagy nem?
Elkéne az Nividiának ezen a téren a fejlődés, 4K alá nincs életképes megoldásuk, 980ti is csak nehézkesen bír nagyobb gépigényű játékokat 4K-ban, az sli pedig nem vol olyan hatékony, hogy cf-es fury kártya verő legyen, vagy nem így van? -
Simi37
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy több évvel ezelőtti játékban nincs annyi interframe kommunikáció, mint egy friss játékban. Nem annyira bonyolult a leképező.
(#10) jacint78: A PCI Express késleltetése sokkal kisebb, mint a hidas megoldásoké. Az SLI-é majdnem 2 ms, ami azért jó 7-8x több, mint egy XDMA-s késleltetés. De ez nem annyira kritikus tényező. A sávszélesség kell.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak az SLI-t. Az API-s dolog az multiadapter. Ott fel sem kell rakni a hidat.
(#1) Anubris: Mert az 1070-ről még nem tudni semmit. De elég nagy hiba lenne, ha nem működne az SLI HB-vel. Értsd úgy, hogy ha nem a markhuszároknak akarsz kedvezni, akkor jobban jársz a két GPU-s SLI HB-vel, mint a három GPU-s sima SLI-vel. Egyszerűen az 500 MB/s 4K-ra nagyon kevés. Hiába pakolod bele a kártyákat, nem fog gyorsulni.
A kérdést megelőzve ... igen, a markhuszároknak ez rossz lesz. -
R9DEON
senior tag
válasz
B.Á.L.!.N.T #5 üzenetére
4 GPU-t szerintem nem játékra használnak hanem valamilyen melóra.
-
#85552128
törölt tag
Ez a DX12/Vulkan multigpu módokat is érinti vagy csak a "régi" DX11-es SLI-t ? Nem mintha kéne 2+ GPU csak érdekel.
-
Eddig sem láttam értelmét a 4 gpu-s rendszereknek...
2 gpu-ig oké, onnantól fölfele hurkalé a skálázódás, nagyjából mindenben. -
menpee
aktív tag
Innováció
-
MPowerPH
félisten
Verpistak biztosan sirnak...
Egyebkent nem ertem, mit tokol az NV meg a hidakkal. AMD ebben mar joval elottuk jar.
-
Anubris
őstag
Ami még érdekes és ebből a cikkből nekem nem jött le, az az hogy csak 1080-as kártyákkal lesz kompatibilis 1070-el nem és azt nem értem, hogy akkor 1070-nél mi az aktuális helyzet. Régi SLI hidakkal működik az vagy sem, mert korábban is sokat inkább vettek egy 970 SLI-t, mintsem 980-at.
Gondolom később majd jön valami megoldás erre.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation Network (PSN) ajándékkártyák, feltöltőkártyák áron alul!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-i7 I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest