Új hozzászólás Aktív témák
-
#93448704
törölt tag
válasz
#06658560 #88 üzenetére
Szerintem az nagyon jó irány, hogy a közlekedés ne élmény legyen, hanem biztonságos és balesetmentes.
Saját tapasztalatom szerint közutakon nem lehet azt megélni, amit egy zárt pályán, cserébe rohadt veszélyes és felelőtlen.Amitől azt gondolom, hogy előző posztom érdemleges, arra had írjak egy teljesen abszurd és kitalált dolgot és ha ez hülyeség, akkor befogtam. Nem célom senkit meggyőzni semmiről.
Tegyük fel, hogy egy biciklis bevág elém, felborul, én pedig átmegyek rajta és meghal. A bíróság megállapítja, hogy nem lehetett elkerülni, a biciklis szabálytalanul közlekedett stb... nem vagyok érte felelős. Én viszont tudom, hogy a délutáni megbeszélés részletein gondolkodtam és rohadtul nem az útra figyeltem. Ha odafigyelek lehet, hogy túléli. Sőt, ha google autóval jövök, akkor lehet el sem ütöm egyáltalán.
Meghalt egy ember miattam, ami iszonyatos dolog, nem tudok a családja szemébe nézni, de a tükörbe se. Változtatni nem tudok rajta, de hosszas küzdelem után úgy döntök, hogy valamin változtatni kell, mert megőrülök.
Azt akarom, hogy minden alkalommal, amikor valami tök érdekes dolog elvonja a figyelmemet arról, amivel valóban dolgom van, akkor jusson eszembe, hogy ennek az embernek és családjának az áldozata nem lehet hiábavaló.
Idővel odáig eljutok, hogy én döntöm el, mit akarok éppen csinálni, nem pedig az aktuális kedvem és a külső körülmények. Figyelmemmel pl.: gondozóként idősek százainak az életét tudom így minőségileg javítani, ahelyett hogy csak annyit tennék meg, amennyit éppen kell, de közben fejben máshol vagyok. De lehetek eladó a mekiben , vagy rendszergazda egy IT cégnél, mindenhol lehet többet adni az éppen elégségesnél, mindenhol lehet nagyobb figyelemmel jelen lenni.
Ha depresszióba esem és úgy élem le az életem, vagy gyógyszereken, akkor ezzel még további károkat okozok a környezetemnek, de legjobb esetben sem javítok semmin.
Vajon a biciklis családjának ez jó valamire?
Mi van, ha ez a fókuszált figyelem hozzájárult ahhoz, hogy egy olyan energiaforrást dolgoztunk ki, ami megváltoztatja a földön élők életminőségét? -
#93448704
törölt tag
válasz
#06658560 #86 üzenetére
Szerintem ez az önismereti hiányosságok egyik szimptómája. Ha valaki nem figyelmesen vezet az egy döntés: én most leszarom hogy ki hal meg, mert fontosabb az smst elküldenem, nem állok meg addig. A volánnál elalvásnak is vannak előjelei, amikor még dönthetek, hogy meghaljon pár ember vagy később érek oda. Fontosabb a pénz (állás, idő) mint pár emberi élet. A piroson áthajtás, a betolakodás, a be nem engedés, az ittas vezetés ugyanez.
Egy másik oldal amikor vészhelyzetben kell reagálni. Ez nagyon jól fejleszthető gyakorlással és kisegítő technikával, ami az ember fizikai határain túl mutat.
Csak a technika nem elég. És ez is egy döntés: fontos nekem annyira mások és a saját életem hogy pénzt, időt energiát fordítsak vezetéstechnikai tréningekre?Ez mind masszívan önismereti, morális probléma. Át lehet passzolni a gépeknek, de a problémáinkkal attól még együtt kell éljünk.
-
Cathfaern
nagyúr
Ha meg lehetne oldani, hogy csak gépek legyenek, akkor már rég önjáró autók lennének. Ilyen kutatások, és prototípusok már 10+ éve is voltak. Csak azok nem tudtak mit kezdeni a nem gépi résztvevőkkel. Ugye az a probléma, hogy ha Nagy Béla fuvarozó azt mondja, hogy innentől átáll önjáró autóra, akkor az neki költség, ha úgy látja belefér átáll. De ha mondjuk a Magyar állam azt mondja, hogy holnaptól csak önjáró autók közlekedhetnek... az gyakorlatilag megoldhatatlan. Szóval átállás csak úgy lehetséges, ha képesek az önjáró járművek együttműködni a nem önjárókkal (illetve az már valahol mindegy, hogy ember által vezetett autóval kell együtt működnie, vagy biciklisekkel és gyalogosokkal. Ha utóbbiakat meg tudják oldani, akkor már meg van az előbbi is. És utóbbiakat meg nem lehet kizárni a forgalomból)
-
Snoop-y
veterán
válasz
Cathfaern #81 üzenetére
Sehol sem latom leirva altalam, ahol azt mondom hogy nem lesz majd jo. De nem az elso lepcso es nem ugy, hogy gepekkel parhuzamosan emberek is soforkodnek az utakon. Ha csak gepek lesznek akkor mukodni fog. ( talan )
Egyelore a gugli autoirol vitazunk es gyartjuk az elmeleteket hogy mi lesz ha az elso szeriakat kiengedik az utra. Nem arrol ,hogy egyszer majd egy gep milyen tokeletes lesz. Nyilvan az lesz majd ha ra mernek bizni eleteket.
-
zzoltan2014
tag
"Nincs vezetni tudó gép. Majd egyszer lesz. De most nincs. Ezért felesleges azon vitatkozni ki/mi a jobb."
Akkor zárd be a topicot.
Miért ne lehetne arról beszélgetni, hogy 10-20-30 év múlva milyen önjáró autók lesznek és ez hogy befolyásolja az életünket?
Ja és te láttad a videót a cikkben, ahol a jármű profin érzékeli a lakott területen soksávos lámpás kereszteződésben a többi autót, kerékpárost és gyalogost? Már most jobb, mint az autóvezetők többsége.
És pont az a normális, hogy még tovább tesztelik, mielőtt piacra dobnák.Az elméleti fejtegetésben meg pont lakott területen kívüli balesetről volt szó, ahol már bizonyított a gugli-autó.
-
Cathfaern
nagyúr
A vita arról szól, hogy akarjuk-e, hogy valaha is gépek vezessenek. Szerintem azzal mindenki tisztában van, hogy jelenleg még nem képesek rá.
MCGaiwer
Minimalizálni tudja a kárt. mert nem mindegy, hogy a melletted lévő kamionnak full keresztbeállsz, vagy súrolod a melletted lévő kamiont meg a szembejövőt is. -
Sotho
őstag
válasz
zzoltan2014 #65 üzenetére
"De valószínűleg a gépnek lesz annyi esze veled szemben" LOL.
Olvastad a cikket? :
"mindeddig csak kis forgalmú vidéki utakon tesztelték Kaliforniában. A következő lépcső a városi körülményekhez való alkalmazkodás, ám ez – írja Chris Urmson, a projekt vezetője – nagyságrendekkel bonyolultabb feladat, mint az országúti közlekedéshez való alkalmazkodás. Most azon dolgoznak, hogy a rendszer képes legyen kezelni a városi közlekedés ezernyi „ingerét”: " -Tehát jelenleg nem képes.
Csak a találgatás megy, hogy mi lesz meg lenne,ha, mennyi idő alatt reagál stb. Megvan a dokumentáció, a pontos leírás, vagy minek alapján vagy ilyen határozott? Nincs vezetni tudó gép. Majd egyszer lesz. De most nincs. Ezért felesleges azon vitatkozni ki/mi a jobb.
-
zzoltan2014
tag
"
Mondom volt mar ilyen esetunk es nem egy lassan imbolygo tankhajo jott szembe aminek a palyajat mar 80 km -rol ki lehetett szamolni. Jott normalisan aztan a masodperc tort resze alatt mar elottunk is volt mi meg mentunk bele az arokba a mogottunk jovo meg telibekapta. "Azt nem értem, hogy egy ilyen eset után miért ellenzed a gépi vezetést?
Hisz ha éppen abban a pillanatban a rádiót nyomogatod, ránézel a melletted ülőre, vagy csak a fáradság miatt lassúak a reflexeid, akkor ottmaradsz.
Az hogy nem sérültél meg, részben a reflexeidnek (ami ugye sokkal rosszabb mint egy gépé, és csak romlani fog ahogy öregedsz), és a szerencsének köszönhető, hogy az árok fogott meg és nem egy fa (vagy éppen egy többsávos úton a külsőben haladó kamaz háta, ha már korábban arról volt szó. ) -
Cathfaern
nagyúr
"Mondom volt mar ilyen esetunk es nem egy lassan imbolygo tankhajo jott szembe aminek a palyajat mar 80 km -rol ki lehetett szamolni. Jott normalisan aztan a masodperc tort resze alatt mar elottunk is volt mi meg mentunk bele az arokba a mogottunk jovo meg telibekapta."
Ha meg a te oldaladon 2 sávos lett volna az út, és picit mögötted épp egy kamion jön, akkor te ugyanúgy elrántottad volna a kormányt, viszont akkor jó eséllyel nem úszod meg. Vagy ha nem árokba találsz bele, hanem egy útmenti fának. Szóval nem magadnak köszönheted, hogy megúsztad, hanem a szerencsének. Ennél sokkal jobbak az esélyeid, ha a gép irányít. -
zzoltan2014
tag
"Nem azt mondtam hogy ha letorne a tukrom azt ugy kerulom el hogy felugratok a buszmegalloba es megolom a terhestalalkozora meno varakozokat. "
"Tudom itt mindenki Schumajer es terez anya kombinacioja mikor vezet plusz egy szamitogep pontossagaval adagolja a feket/gazt + manoverez."
Ha nem vagy Schumacher, akkor egy pánikhelyzetben hogyan tudod eldönteni egy pillanat alatt, hogy fékezni vagy kormányt kell elrántani?
A gyakorlatban az emberek gyakran rosszul döntenek, kamaz esetében is csak fékeznek, egy kiugró kutya esetében meg félrerántják a kormányt és felcsavarodnak a fára, pont azért mert nem schumacherek.
A gyakorlatban pont annak nagyobb az esélye, hogy szabályosan közlekedve egy pánikoló ember megöl, mint annak hogy a saját autód balesetelhárítása miatt sérülsz meg."Jott normalisan aztan a masodperc tort resze alatt mar elottunk is volt mi meg mentunk bele az arokba a mogottunk jovo meg telibekapta. ( az elalvo emberkenek az volt az utolso utja )"
Gépnél alapból nem tér át, vagy ha a mögötted jövő is gép, akkor az is tud korrigálni."Ha 80-al mesz es a szemkozti savban is 80-al jonnek az almoskonyvek semmi jot nem josolnak frontalis utkozes eseten szoval minden epeszu ember igyekszik ezt elkerulni."
De pont azt mondom, hogy a gép pontosabban tudja kiszámolni, mekkora fékezéssel és kormánymozdulattal kell elhárítani a veszélyt.
Lehet hogy pont elfért volna az útpadkán a szembejövő mellett, és mindenki megússza, de ha éppen te vezetsz, és félrerántod a kormányt, akkor a családoddal együtt felcsavarodsz a fára. Ugye nem vagy sumi, tehát nem tudod kiszámolni mennyire kell elrántani a kormányt stb."konnyu elmeleteket gyartani....De meghalhatott volna az is akinek nekicsattant vagy ha mi csattanunk vel akkor mi is meghalhattunk volna."
Te is pont elméleteket gyártasz arról, hogy a kocsi rosszabbul döntene. -
"80 éve így megy."
És? Van 80 év tapasztalatunk arról, hogy ez mennyire problematikus, meg hogy mennyire nem találtunk jó megoldásokat. A tachometert meg a többit nem azért találták ki, mert a kamionozás olyan tökéletesen működne.
(#74) Snoop-y: "Tudom itt mindenki Schumajer es terez anya kombinacioja mikor vezet plusz egy szamitogep pontossagaval adagolja a feket/gazt + manoverez."
Nekem úgy tűnik, hogy ezt leginkább te állítod magadról
"De meghalhatott volna az is akinek nekicsattant vagy ha mi csattanunk vel akkor mi is meghalhattunk volna."
Illetve a kormány páni rángatása is jó recept a meghaláshoz.
-
Snoop-y
veterán
válasz
zzoltan2014 #65 üzenetére
Nem azt mondtam hogy ha letorne a tukrom azt ugy kerulom el hogy felugratok a buszmegalloba es megolom a terhestalalkozora meno varakozokat. Egy KAMA3-al nem szivesen talalkoznek erintolegesen sem es nem probalgatnam, hogy majd mennyire serulok meg. Probalnam a leheto legnagyobb ivben elkerulni.
Nem elozok biciklist mikor jonnek szemben. Eleg egy ket savos ut is egyikben a biciklis masikban en.
Vagy egy sav mellette bicikliut ( nalunk van ilyen dogivel )Tudom itt mindenki Schumajer es terez anya kombinacioja mikor vezet plusz egy szamitogep pontossagaval adagolja a feket/gazt + manoverez.
Ha 80-al mesz es a szemkozti savban is 80-al jonnek az almoskonyvek semmi jot nem josolnak frontalis utkozes eseten szoval minden epeszu ember igyekszik ezt elkerulni.
Mondom volt mar ilyen esetunk es nem egy lassan imbolygo tankhajo jott szembe aminek a palyajat mar 80 km -rol ki lehetett szamolni. Jott normalisan aztan a masodperc tort resze alatt mar elottunk is volt mi meg mentunk bele az arokba a mogottunk jovo meg telibekapta. ( az elalvo emberkenek az volt az utolso utja )
De meghalhatott volna az is akinek nekicsattant vagy ha mi csattanunk vel akkor mi is meghalhattunk volna.Szoval konnyu elmeleteket gyartani amig nem kerulsz ilyen helyzetbe.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
zzoltan2014 #65 üzenetére
"De a gyakorlatban először max a luxusautókban lesz ilyen"
Nem, legelőször olyan járművekben lesz ilyen, amik mögött a legnagyobb a tőke, és ahol legjobban ki tudják használni azt, hogy egy önjáró autó 0-24h-ben képes menni: a teherforgalomban. Taxiknál / úri sofőröknél elvi, gyakorlati, illetve szociális okokból sokáig megmaradhat az emberi sofőr, magánautókban költség miatt ugyancsak. De azzal semmi és senki nem tud versenyezni, hogy fuvarozáshoz nem kell fizetést adnia a munkáltatónak, és hogy a sofőrnek nem kell pihennie. Még ha duplájába vagy triplájába is kerül egy ilyen kamion, akkor is jobban megéri a fuvarozó cégeknek. -
-
válasz
zzoltan2014 #65 üzenetére
"De a gyakorlatban először max a luxusautókban lesz ilyen"
Sokkal valoszinubb, hogy a kamionokban. Persze, valoszinuleg ott se lesz varazsutesre mindenhol, elso korben valoszinuleg a nemzetkozi teherforgalomban lesznek onvezeto teherautok, de ott valoszinuleg nagyon gyorsan terjednek, mert behozza az arat.
-
MCGaiwer
addikt
jó pár generáció fog még gép nélkül vezetni. amíg nem lesznek a gépi irányítású autók túlnyomó többségben, addig csak a saját hibákat és kényelmi szempontokat tudja kiváltani. Abban meg van igazság, hogy a gépi döntések kritikus, előre nem látható szituációkban érdekes eredményeket produkálhatnak.
A vadnyugaton a jó cowboy megtanította a lovát, hogy amíg ő alszik a nyeregben a ló vigye haza, de ettől függetlenül ő is tudott lovagolni és normálisan irányítani a lovat. Ha a hétvégi "autósoknak" nem kell az autózásra figyelni, mert egy gép viszi őket, gyakorlat hiányában soha az életbe nem fognak megtanulni normálisan közlekedni. Kb ez olyan, mintha a "cowboy" csak úgy tudna megülni a lovon, hogy belekötözi magát a nyeregbe...
-
Snoop-y
veterán
Hat pedig ez igy mukodik. Nem kell szeretni es biztos hogy jobb megoldas lenne a vezeto nelkuli auto de meg nem tartunk ott.
Es amig nem csak gepek vezetnek addig bele kell kalkulalni a vezetni nem tudokat is a kepletbe plusz felkesziteni a gepeket arra, hogy nemszeretem donteseket hozzanak.Tegyuk fel kiengedik ezeket az utcara magyarorszagon. Ki szeretne ilyen jarmuvel utazni? Megmondom nem feltetlenul sokan. Valoszinu a jarmu totalisan lelassulna elobb utobb a Budapesti forgalomban mert passzivan vezetne. Ezt az autosok kihasznalnak ( gondolom a jarmu nem tarolna le/rahuzna a kormanyt valakit/valakire csak azert mert neki van elsobbsege. Szoval a vezetok elobb utobb rajonnenek hogy ezek ele a jarmuvek ele ki lehet vagni mert ugyis megall elkeruli az utkozest.
-
zzoltan2014
tag
válasz
Cathfaern #55 üzenetére
"Ugyanis hirtelen hatalmas mennyiségű, alapvetően képzetlen (mielőtt valaki belekötne: képzetlen alatt azt értem, hogy egész életében csak ezzel foglalkozott, nincs másban tapasztalata) munkanélküli fog a munkaerő piacra ömleni."
Jó esetben 10 év múlva lesz szériafelszerelés a vezető nélküliség.
Ha 10 éves élettartamot számolunk, akkor van 10 év az átállásra.
De a gyakorlatban először max a luxusautókban lesz ilyen, így lesz legalább 30 éves átmenet. (ami bőven elég, lásd pl. a 90 utáni átmenetet, amikor a gyárak megszűntek, mégsincs Bp-en jelentős munkanélküliség jelenleg)
A hivatásos söfőrök egy részére utána is szükség lesz, hiszen az autó nem fogja felvinni az emeletre a csomagot.Snoop-y:
"
Pl ha szembol ramrombol a soderes KAMA3 de mellettem halad egy biciklis is szerinted mi fog tortenni?"Ha egy ember vezet, akkor pl. félrerántja a kormányt pont a kamaz elé, vagy padlóféket nyom.
A gép meg ezredmásodperc alatt kiszámolja, hogy milyen erővel kell fékezzen és mennyire kell elforgassa a kormányt, és valószínüleg vagy elkerüli az ütközést, vagy minimálisra csökkenti a veszélyét. De valószínűleg a gépnek lesz annyi esze veled szemben, hogy nem kezd el egy kerékpárost előzni, miközben szemben jön egy kamaz (vagy éppen egy beláthatatlan kanyar előtt)
Az emberek reakcióideje 1 mp, a gépé szinte nulla, és már ez jó eséllyel elhárítaná a balesetet. A gép már akkor lassítana, amikor észleli hogy a szembejövő elkezd áthúzódni, míg az embernél eltelik 1-2 mp míg észleli, először rátenyerel a dudára és majd csak utána fékez, mikor már késő."Szerintem ez nincs kicsavarva. Lehet a gep is igy dont lehet azt latja van mellettem egy mozgo targy es annak sem akar nekimenni csak csokkenti fekezessel az utkozes merteket de ettol meg telibekap minket a szembejovo es akkor lehet nem irogatok itt."
Ha jól értem, te simán meggyilkolnál valakit, ha azzal elkerülöd a kocsid összetörését, és egy esetleges könnyebb-súlyosabb sérülést.
-
"De amugy valasztas. Belenk van kodolva ez az oszton elrantod mert nem akarsz meghalni/nekimenni."
Csak hat ez nem egy tul jo oszton, ugye, legalabbis autovezeteshez nem, sot, sokszor hatarozottan ongyilkos reakcio.
Igazabol nagyon erdekes ez az irracionalitas, hogy ha az ember tudja, hogy o hulyeseget csinal, a gep meg nem, akkor is ragaszkodik a sajat hulyesegehez, mert azt valahogy megis jobb dontesnek erzi.
-
Snoop-y
veterán
Szerintem ez a vezeto nelkuli autozas csak akkor fog mukodni ha minden auto vezeto nelkuli lesz.
De amugy valasztas. Belenk van kodolva ez az oszton elrantod mert nem akarsz meghalni/nekimenni.
Mikor a varjucsapat mellett robbantasz egy petardat azok se elemzik, hogy csak dabadab szorakozik es igazabol semmi bajuk nem lesz ha csipegetnek tovabb. Szetrebbennek egy pillanat alatt. -
-
Snoop-y
veterán
Alapban ilyen szituban panikreakciod van. Volt mar ilyen esetunk. Szembejovo elaludt jott at a savba kormany elrant arokban landoltunk. Ha epp mellettunk van egy bringas akkor letaroltuk volna mint a sz@rt.
Szerintem ez nincs kicsavarva. Lehet a gep is igy dont lehet azt latja van mellettem egy mozgo targy es annak sem akar nekimenni csak csokkenti fekezessel az utkozes merteket de ettol meg telibekap minket a szembejovo es akkor lehet nem irogatok itt.
Felreertesz. Nem mondtam hogy nem jo. Valoszinu millio rafutasos es egyeb primitiv elsobsegadasi hibabol adodo baleseti helyzetet elkerulne. De ettol en nekem meg nem kell szeretnem. -
Ez erosen onamitasnak tunik. Ha hirtelen radront egy Kamaz, akkor nem hozol dontest, hanem valami panikreakciot produkalsz.
Egyebkent erdekes,. hogy mindig ilyen kicsavart peldakat kell hozni arra, hogy miert nem jo az onvezeto auto, mig a gyakorlat azt mutatja, hogy a human vezetoknek azzal is probelmaja van, hogy ha valaszthat, hogy megy tovabb az uton vagy belehajt egy emberekkel teli buszmegalloba, akkor se mindig sikerul az elso opciot valasztaniuk. -
Snoop-y
veterán
Nem feltetlenul.
Pl ha szembol ramrombol a soderes KAMA3 de mellettem halad egy biciklis is szerinted mi fog tortenni?
A gep probalja elkerulni a biciklist es a KAMA3-t is. Lehet rosszul dont es en meghalok.
Ha en dontok akkor a biciklis hal meg. En es az osszes utasom eletben marad. Aki autot vezet mindig sajat maga akar eletben maradni es ezt a dontesi jogot nem szeretnem atadni egy gepnek. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
zzoltan2014 #49 üzenetére
Itt a lényeg. Én is szeretek élmény autózni, illetve szeretek autót vezetni. Viszont utálok forgalomban vezetni, főleg városon belül. Szerintem ez élményautózók is azzal járnának a legjobban, ha a napi forgalmat átvennék az önjáró autók, viszont ezzel az "élményautózást" kiszolgálva több erre alkalmas versenypálya jelenne meg (vagy legalábbis olcsóbbá válnának). Mert azokon lehet élményautózni, nem a forgalomban. Forgalomban csak idegeskedni lehet.
Igazából az egész önjáró autós dolgot egyedül egy réteg szívná meg, ők viszont nagyon: a hivatásos sofőrök. Én csak abban reménykedek, hogy mire tényleg mindennapivá válnak az önjáró autók, addig társadalmi szinten felkészülnek erre. Ugyanis hirtelen hatalmas mennyiségű, alapvetően képzetlen (mielőtt valaki belekötne: képzetlen alatt azt értem, hogy egész életében csak ezzel foglalkozott, nincs másban tapasztalata) munkanélküli fog a munkaerő piacra ömleni. De attól félek, hogy nem fognak, és akkor csúnya világ lesz egy ideig.
Illetve megjegyzem, mire az önjáró autó valósággá válik, addigra az önjáró utasszállító repülő is azzá fog. Jelenleg azért alkalmaznak pilótákat, mivel a fel és leszálláshoz, nem ideális körülmények mellett, kevés a jelenlegi automatika. Viszont amint az automatika egy teljesen káosz alapú rendszerben (értsd: a nem gépi szereplők viselkedése kiszámíthatatlan) képes lesz elvezetni egy autót, képes lesz biztonságosan letenni egy repülőgépet is. Továbbá addigra a vonatok is már teljesen önjáróak lesznek. Szóval az ilyen járművek "sofőrjei" is munkanélküliek lesznek addigra. -
Hintalow
senior tag
Jól halad a google, egyszer még talán nekem is lesz autóm (most nincs, mert bár megengedhetném, útálok vezetni)
-
musculus
tag
Kérlek bocsáss meg, tudom, hogy off.
Nem akarlak én sem meggyőzni, láthatólag valóban úgy gondolod, hogy enyhe ittas állapotban is jól tudsz vezetni.
Csak annyit mondanék, hogy nagyon szomorú lennék, ha miattad halna meg egy barátom mert nem 6 métert fékeztél, hanem 12-t. Ez fél (0,5!) másodpercnyi reakció kérdése csak.Remélem hamar lekapcsolnak a rendőrök, ha akár csak egy ember életét megmentik, az szuper, de lehet hogy a Te életedet is megmentik ezzel. (Plusz még valami, gondolj arra is, hogy szondázás esetén a melletted ülőnek is elvehetik a jogsiját, mert ittas személynek engedte/átadta a vezetést)
(#47) Sotho
Tényleg van pár ember, aki szeret vezetni. Nos, én is, nade nem mindig!
Az 1#-en kívül másik példa:
van egy kitűnő pub 35 percnyi gyaloglásra tőlünk, gyakran elmegyek oda koncertre
Annyira jó lenne úgy hazaérni, hogy
- ittam, és nem szárazon ücsörögtem a sarokban
- percek alatt hazaértem, és nem kellet a tömegközlekedésre várni a húgyszagban
- nem kell 10szeres pénzt fizetni a taxisnak
- ja, és nem gyalogoltam a sötét házak közt 35 percet - nagyon nem mindegyCsak érjem meg
-
válasz
zzoltan2014 #49 üzenetére
10%?
Valami pár ezrelék lehet. -
zzoltan2014
tag
Az emberek min. 90%-a gyorsan, kényelmesen és biztonságosan akar eljutni a céljához. A maradék 10% autóbuzi túlnyomó többsége is max hétvégén menne el örömautózni, de pl. hétfő reggel hétkor ők araszolnak a dugóban boldogan, jobban örülnének ha az autó magától menne.
Az emberek min. felének vagy nincs jogsija, vagy nem tud vezetni, pl. eü okok miatt. Nekik is jobb lenne egy ilyen autó, mint fizetni a taxit vagy egy családtagot megkérni.
-
"Levontad a végkövetkeztetést mert belefáradtál a gondolkodásba?"
Nem, levontam a kovetkeztetest, ami nyilvanvalo.
Az emberi soforok alkalmazasanak akkora tarsadalmi koltsege van, hogy ez barmilyen epkezlab alternativa meglete eseten ez egeszen egyszeruen fenntarthatatlan."az autóipar 100+ mrd $ üzlet"
Ez nem tudom, hogy hogy jon ide, az autokat akkor is le kell gyartani, ha sajat magukat vezetik.
"az emberek élvezni akarják a kocsikázást"
Ez egy eleg altalanosito kijelentes es nem is tul pontos. Pl. egy csomoan ugy kepzelik a kocsikazas elvezetet, hogy amig odaernek a celjukig, addig olvasnak, TV-t neznek, alszanak, akarmi, nem pedig vezetnek. Akik meg tenylegesen a vezetest akarjak elvezni (es eros a gyanum, hogy ok hatarozottan kisebbsegben vannak), azoknak a nagy resze szinten nem nagyon elvezi a vezetest, mert a dugoban araszolas nem tul nagy elvezet. Ja, es az emberek szeretnek elve hazaerni.
"Mit fognak adni a vezetés élménye helyett? Kedvezményes belépőt a gokartpályára?"
Gokartozni meg versenypalyan menni az tenyleg elvezetes - ellentetben a napi ingazassal a csucsforgalomban.
"Hát ha siralmas akkor az. Siránkozzál"
Szerintem erre a szinvonalra nem kellene lemenni.
-
Sotho
őstag
Levontad a végkövetkeztetést mert belefáradtál a gondolkodásba?
az autóipar 100+ mrd $ üzlet és az emberek élvezni akarják a kocsikázást. Mit fognak adni a vezetés élménye helyett? Kedvezményes belépőt a gokartpályára?
Hát ha siralmas akkor az. Siránkozzál
Ja de olvass már vissza ezt már leírták előtted.
-
"Nem mondta senki, hogy akkor nem vezethetnél."
Marpedig ez a varhato vegkifejlet. A kozuti vezetes egeszen egyszeruen tul veszelyes ahhoz, hogy emberekre bizzuk.
(#44) JColee: az
(#30) Sotho: technikai alapon is eleg siralmas az osszehasonlitas: az embernek csak ket keze meg ket laba van, amiknek a vezerlesenel siman masodperces nagysagrendu lehet a kesleltetes, es masodpercenkent, szembol egy par van, amik csak egy keskeny savban latnak, ott is csak a lathato fenyt erzekelik, azt se tul jol, mert eleg konnyen elvakul. Hasonlitsd ossze ezt egy szamitogeppel, ami lat infrat is, van rajda LIDAR, minden pillanatban 360-ban latja a kornyezetet, a vezerlest meg sok nagysagrenddel kisebb kesleltetessel es nagyobb frekvenciaval vegzi. Mindezentul nem farad el, nem tudja elvonni semmi a figyelmet es nem iszik sort se.
-
Psych0
őstag
Az alkohol lassítja a reflexeket, rontja az ítélőképességet. Az autóvezetés veszélyes üzem. Aki úgy ül be a z autóba, hogy nem a maximumot nyújtja, az mások életével játszik.
Őszíntén leszarom ki mennyit iszik, csak az ne vezessen hanem másszon sziklát, vagy búvárkodjon.
Attól, hogy valaki mobilozik, az mióta jogosít fel mást, hogy ittasan vezessen. ez már az óvodában sem volt érv.
-
JColee
őstag
Csaj az elején a vezető nélküli autó test driver-e
-
Atlantis
veterán
Elismerem, hogy kevesebb a baleset, ez igazolható statisztikailag, de hogy ez a zéró tolerancia miatt van vagy csak mert kevesebb embernek van pénze üzemanyagra, az már más kérdés. Túl mélyen nem foglalkoztat a kérdés.
emvy: nem is vitatkozom vele, mindenben van kockázat, de mondjuk a vezetés közbeni mobilhasználat talán még jobban elvonja a figyelmet, ennek ellenére azt egy bírsággal megúszhatod, már ha foglalkozik vele egyáltalán valaki.
Szerk #41 a statisztika olyan, mint a történelem, mindig azt magyaráznak meg vele, amit akarnak. Ezért nem érdekel.
Szerk#43.: Túl sok mindent akartak/akarnak már elhitetni velünk, hogy mi miért jó vagy éppen rossz nekünk a statisztika szerint. Bocsásd meg, ha szkeptikus lettem.
zzoltan2014: én ilyet nem írtam, nem vagyok én senki, csak egy átlagember, aki átlagautót vezet, józan ítélőképességgel, hogy tudjam, mit bírok én és mit az autó.
Na, téma részemről lezárva, mint mondtam, hál'Isten, nem vagyunk egyformák és nem kívánom, hogy gépek vezessenek helyettünk.
-
dajkopali
addikt
válasz
zzoltan2014 #39 üzenetére
habár én ezt kb. korábban is tudtam, de jó pár éve egy ismerősöm, aki ilyen helyen dolgozott, a kérésemre elvitt egyszer a gyakorlópályára, ahol kipróbálhattam magam egy pohár, majd egy üveg, aztán még egy üveg sör után
az eredmény döbbenetes: exponenciálisan nő a reflexidő, sok méterrel nő például a fékút
megrázó élmény, ajánlanám mindenkinek kipróbálásra (biztonságos körülmények között) -
zzoltan2014
tag
Pár sörtől MINDENKINEK durván romlanak a reflexei.
Ahol engedélyezett a minimális alkoholfogyasztás, ott is kb egy sör/egy pohár bor amit max meg lehet inni.
Persze a fórumokon mindenki Schumacherbe oltott Casanova, aki 20 sör után is elvezeti az autót, majd lerendez 10 menetet a barátnőjével.
-
dajkopali
addikt
"akármit is mutatnak a statisztikák"
ezt azért fenntartással kezelném
nem értek a témához, csak újságolvasó szinten, így nem is tudom megmondani, hogy pontosan minek köszönhető, de az elmúlt évtizedben döbbenetes módon, világszinten is kiemelkedő mértékben sikerült a magyar utakon lecsökkenteni a halálos közúti balesetek számát és arányát
nem tudom, hogy a szigorítások eredményezték-e, de ha igen, akkor hajrá -
Atlantis
veterán
Pár sörtől még nem mész a falnak, se senki másnak...a hazai szabályozás egyszerűen túlzó és nem életszerű és meggyőződésem, hogy nem is használ semmit, akármit is mutatnak a statisztikák, mert azzal azt igazolnak, amit akarnak. Határt kell húzni, ez igaz, de ami ma van, az már a ló másik oldala. Balesetek előtte is voltak, megtörténhet bárkivel. Ennyi erővel lehessen csak mindenhol 40-el menni, mert néhány idióta agya nem képes feldolgozni az ennél magasabb sebességnél keletkező ingereket...ez ugyanolyan túlzó lenne, mint a zéró tolerancia.
-
Atlantis
veterán
Hát, nem vagyunk egyformák. Egy előnye lenne: pár sör után is "volán" mögé lehet ülni....mondjuk most is megteszem.
-
Sotho
őstag
válasz
zzoltan2014 #15 üzenetére
Én technikai ha lehet így mondani alapon hasonlítottam nem statisztikai alapon ez utóbbit nehéz is lenne egyelőre. És a "képes" valaki valamire azt nem az "akarom, nem akarom" - nak feleltetem meg pl.
-
válasz
zzoltan2014 #13 üzenetére
Szerintem is jobban reagálhat a technika, mint az átlagsofőr, de semmit nem tudok a témáról, max feltételezésem van.
(#26) Atlantis: Én nagyon bírnám, hogy csak beülök az autóba és 3 film megnézése után kiszállok Münchenben.
-
"Szeretek vezetni, egy örömöt venne el az életemből, ha robotautók lennének robotsofőrökkel."
Nem mondta senki, hogy akkor nem vezethetnél. Ez egy lehetőség, még akár neked is, hogy ha fáradt vagy, akkor a robotpilóta vinne haza. Sőt úgy akarják megoldani, hogy az utakat ne kelljen átépíteni.
Ez pont egy olyan terület, ahol valójában teljesen felesleges az ember jelenléte. Ha nem kell vezetned, akkor hasznosan (vagy pihenéssel) tudod eltölteni azt az időt, amíg az autó A-ból B-be elvisz.
-
Atlantis
veterán
Én nem nagyon várom, hogy elterjedjen a dolog. Szeretek vezetni, egy örömöt venne el az életemből, ha robotautók lennének robotsofőrökkel. Szerencsére távol állunk még tőle, ehhez elég komoly infrastrukturális fejlesztések is kellenek mindenhol. Nem értem, az ember miért nem akar gondolkozni, lassan mindent gépekre bízunk...meg kellene találni egy egészséges egyensúlyt, hogy ne csak barmok legyünk a végére, akiket gépek irányítanak.
-
-
lorinser
senior tag
Dehogynem. Úgy hívják, hogy "DISTRONIC PLUS Kormányzás-asszisztenssel". Ezt még ki lehet egészíteni egy csomó mindennel pl. kereszteződés asszisztenssel vagy gyalogos felismerővel stb.
Viszont korábban nem pontosan fogalmaztam, mert az Intelligent Drive a fenti rendszerek gyüjtőneve.
-
-
Psych0
őstag
-
"a Mercedes megoldása már működik és meg is lehet venni."
Nem igazan. 2020-ra igerik azt, hogy lesz tenyleg onvezeto autojuk, jelenleg van nekik sajat kiserleti autojuk (mint a Google-nek), meg hagyomanyos autoik, amikbe lehet rendelni mindenfele vezetessegito extrat (radaros tempomat, savtarto automatika, ilyenek).
-
#51736960
törölt tag
válasz
zzoltan2014 #15 üzenetére
ahhoz zöldhullám is kellene, a budai oldalon kontkrétan egy út van (szentendrei), ahol ténylegesen érzékelhető a zöldhullám, a városhatártól az árpád hídig fékezés nélkül be lehet jutni, persze nem csúcsidőben.
mindenhol máshol csak szenvedés van, sőt vannak olyan nagyforgalmú utak, ahol konkrétan piroshullám! van... (pl. szerémi út), ahogy odaérek a következő lámpához, akkor vált pirosra -
-
zzoltan2014
tag
Az emberek arra nem képesek, hogy ha egy útvonalon 50-es tábla van, 50-es zöldhullám van végig, akkor ne 60-nal menjen, mert akkor minden lámpánál állóra fékezhet.
"Mégis megoldja valahogy. Gépek elég messze vannak ettől szerintem."
Hányan is halnak meg az utakon évente?
Csak Mo-on évente kb 50 embert gázolnak halálra a zebrán. Akkor inkább a gépek, akik felismerik a táblát, a felfestést, és nem akarnak a zebra előtt előzni.
Nézd meg a videót, a gugli autó érzékeli a jobbról a kerékpársávon haladókat, amely az autósok egy részének nálunk megoldhatatlan nehézséget jelent a gyakorlatban.
-
Sotho
őstag
válasz
zzoltan2014 #13 üzenetére
Az ember megfelelő rutinnal proaktív tud lenni megjósolja mi lesz és arra készül még ha nem is tudatosan.
Megtanul útvonalakat, minimális információ alapján végigmegy az ismert úton gondolj csak a szakadó eső sötét, köd, hóesés. Csúszós lesz az út mert az esőben kifordulni készül jóval előtted egy trakesz a földútról ?
tiszta sor. Nem látszik az úttest, a felező kb semmi? Mégis megoldja valahogy. Gépek elég messze vannak ettől szerintem. -
zzoltan2014
tag
A gép egy századmásodperc alatt kiszámolja, hogy egy elé hajtó jármű vagy gyalogos miatt vészfékezzen, vagy rántsa el a kormányt. Egy ember erre nem képes.
A szenzorok meg sokkal többet láthatnak, mint az ember a visszapillantóból vagy hátranézve a holtterek miatt (pl. a videóban bemutatott bringasávos rész) -
Ez így van.
A gyorshajtás, elsőbbség megadásának elmulasztása, az ittas vezetés teszi ki a balesetek jelentős részét.A felvetésük az volt, hogy miként reagál a gép, ha valami kiszámíthatatlan esemény következik be.
Persze azt ilyenkor nem szoktuk figyelembe venni, hogy erre az átlag sofőr sincs erre felkészülve, de ugye mindenki jobban vezet mint az "átlag". -
tecsu
addikt
Itt arról van szó, hogy ha körben veszély van, a gép csak fékez és úgy manőverez, hogy esetlegesen a fékezés folyamán minél később ütközzön vagy ha x (egy küszöb feletti százalék) százalék esély van rá, akkor elkerülje azt. Gondolom, érzékelt gyalogosokat, bicikliseket minél inkább elkerülve.
Te viszont dönthetsz máshogyan, másféle prioritással is. -
Psych0
őstag
de mivel a felelősség az utasaim felé az enyém, nem a processzoré, így kötelességem megtenni minden tőlem telhetőt, hogy biztonságban legyenek.
furán néznél, ha a repülőn a kapitány egy percet sem töltene a pilótafülkében, mert az autopilóta fel-le is tud szállni, jobb szenzorokkal, nem.
-
musculus
tag
Nagyon-nagyon várom már, hogy végre piaci valósággá váljanak ezek a tervek. Mennyire jó lenne a kocsiban ülve felkészülni az előadásra, több órányi életet nyernék.
Most otthon felkészülsz, elgyalogolsz a legközelebbi parkolóhoz, ahol tegnap helyet találtál, utazol x percet, keresel parkolót, elgyalogolsz a helyszínre - ezek egytől egyig kiesnének, még parkolóhelyet is a kocsi keresne.
*sóhaj* álmodik a nyomor
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Wimius W2 okosprojektor / Számla + Garancia / 30 000 Ft
- Xiaomi Redmi Note 9Pro 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest