Új hozzászólás Aktív témák
-
Naughty9011
tag
Azt szeretnem kerdezni, hogy az AMD A8-3520M+HD6620g tamogatni fogja-e ezt a szep kis ujitast vagy sem mert kerestem a neten es nem nagyon talaltam erre valaszt. amugy van benne egy HD7470M is crossfire modba(laptop) Acer aspire 7560g. koszi a valaszokat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvető dolog, hogy csak úgy lehet összemérni a dolgokat, ha ugyanaz a beállítás. Nyilván extraként oda lehet rakni pár alternatív mérést, de az már nem lesz direkten összehasonlítható.
Ezt rosszul tudja mindenki. A Bioshock a soft shadowra mindig CHS-t használ, ennek a minőségét növelheted, de az algoritmus compute. Ennek az az oka, hogy ma már szinte mindenki DX11-es kártyával játszik, így totál felesleges régi kódot használni, ami azt eredményezné, hogy az elvben rosszabb minőségű soft shadow lassabban fut mint a legjobb opció. Ne feledd, hogy a PCSS hatszor lassabb mint a CHS. Ez azért jelentős különbség. Ezért mindegyik soft shadow opció CHS, mert ezzel a sebesség mindegyik beállítás mögött ott van.
-
FLATRONW
őstag
Pedig félhetne a tesztektől, mert a teszt oldalak Radenekon kiválaszthatják a compute verziót.
Gondolom ti is megtennétek.Lemérnétek, hogy PCSS mellett mekkora teljesítményt mutatnak, majd az AMD kártyákon megint lemérnétek CHS mellett és kihangsúlyoznátok, hogy ugyanolyan (talán még jobb) képminőség mellett jobban fut.
A Bioshock Infinite csak a Very High beállítástól kezdve használ CHS-t és ott hibásak az árnyékok és eddig még nem jött rá javítás.
[link] -
Prof
addikt
Na kezd felkuszni a jelentesre az AMD reszveny mar 10%-ot erosodott la'ttatlanban
-
Prof
addikt
A valasz egyszeru, a gyereknek inkabb vesznek konzolt, hogy Apu PC-jetol minel messzebb legyen es Apu is tud a konzol exkluziv cimekkel jatszani anelkul, hogy neki vennek
A PC oldalon a Warez es a szazmillio flash-es, reklamokbol elo passziansz szintu jatek miatt kicsi a bevetel.Persze vannak azert meg lehurogott, szaros 15 millio peldanyban eladott szar Diablo 3-ak, meg WoW fele csodak
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A sebessége a nem jó. Nincs LDS, amitől a pixel shader verzió nagyságrendekkel lassabb lesz. Egyébként azzal nincs gond, hogy az Ubi akar egy olyan effektet, ami a GeForce-on is futna, de azzal már igen, hogy elveszik a modernebb hardverektől a lehetőséget, hogy gyorsabban dolgozzák fel ugyanazt, vagy akár jobb minőségben. Ezt a Stalker is igen korszerűen megoldotta. Az SSAO-ra raktak be négy alternatívát, erre a soft shadowra asszem hármat. Válaszd ki amelyiket akarod. Az NV még a tesztektől sem félhet, mert a kevés UAV miatt nem fogják tudni kiválasztani a GeForce-on a compute verziót, tehát úgyis a pixel shader verzióval mérnek.
A Bioshock mindig compute CHS-t használ. Minden soft shadow szint ilyen, mert sokkal gyorsabb a compute mint a pixel shader. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #90 üzenetére
A CHS meg PCSS az effekt neve. A soft shadow a lényeg, és hogy az objektumhoz közeledve erősödjön az árnyék szélén a kontúr. Ez megvalósítható compute shader és pixel shader alapon. Ha odafigyelnek erre, akkor csak alig lesz a kettő között különbség, viszont a compute megoldás sokszor gyorsabb. Nem véletlenül alkalmazzák ezt az opciót a megjelent DX11-es játékok.
A Dirt 3 használt HDAO-t és CHS-t és ennyi compute shader volt benne. Erre még sok is 8 UAV. Az új játékok már négy-öt compute effektet használnak, tehát ezek már a határon vannak, ha az effektek 1-2 UAV-t visznek el.
Egyébként az Ubi nyilván korlátok között van, ha az eső és a többi effektjük elvitte a 8 UAV-t. Ez a gond a konzolokkal. Ami ott végtelen mennyiségben áll rendelkezésre az PC-n erősen korlátozott. -
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #90 üzenetére
Amit ír nekem az jön le, hogy a CHS csak compute alapú lehet. A CHS a PCSS tovább fejlesztése compute shader alapokon.
Korábban az volt itt írva, hogy az nvidia 2003-as technológiát alkalmaz és hogy ez mennyire nem jó.
Most pedig már az van írva, hogy azért tovább van az fejlesztve de még mindig nem compute alapú, tehát mégsem 2003-as technológia.
Nekem az egészből az jön le, hogy a PCSS nyújt olyan képminőséget mint a CHS, csak a pixel shader alapok miatt nem annyira hatékony, mint a másik megoldás.
Azonban ez az Nvidiának jó, mert a Kepler erősebb pixel shaderben, mint a GCN.
A problémát ott látom, hogy ez az effekt talán rosszabbul fog futni Radenokon és ezért van itt ennyire ,,lejáratva" a PCSS.
Hogyha jól tudom, akkor a Bioshock Infinite Very High és Ultra Dynamic Shadows beállítás mellett CHS-t használ és ezeknél a beállítások mellett hibás az árnyékok megjelenítése. -
huskydog17
addikt
Tehát ha jól értelek (ezt lehet leszűrni a mondandódból):
A CHS akkor lehet többféle is? Ugye említetted, hogy lehet pixel shader alapú vagy compute shader alapú. Na most ezek szerint az Ubi a pixel shader alapú CHS-t választotta. Ez miben rosszabb, mint a compute verzió?
Ha minőségben szinte ugyanaz a végeredmény, akkor nem mindegy, hogy pixel shader vagy compute?A CodeMasters is CHS-t alkalmaz és ők könnyedén berakták a Dirt 3-ba. Ők nem fogytak ki az UAV-ból, mégis befért egy CHS. Talán a Dirt 3-ban is pixel shader alapú van?
-
mrhitoshi
veterán
Igen, ez a tipikus ördögi körforgás, nincs támogatottság, mert nincs felhasználó, mert nincs támogatottság. Na de ha a DICE erre fejleszt, akkor máris legalább 3 játékot tudok mondani, ami elég nagy sikerre számíthat. Én bizakodó vagyok, és emellett még ott van a SteamOS is, ami bár nem sokat jelent, de csak húzni fogja valamennyire.
-
Mardel
őstag
válasz
mrhitoshi #87 üzenetére
Mantlet win-re is ki tudják hozni csak egy driver mdosításba kerül a GCN-es kártyákon.
Emiatt nemhiszem, hogy a linux annyira nagyon terjedni fog.
A fejleszők is olyan platformra fejlesztenek amit relatíve sokan és könyen tudnak használni, szóval a win mac páros mellé nem most fog a linux is társulni. -
mrhitoshi
veterán
hiszen a gyengébb grafikának a játékélményre nincs befolyása.
Nincs persze, de ha azt nézem, hogy konzolon nagyobb funkcionalitást/jobb grafikát kapok ugyanazért az árért, akkor ne lepődjön meg senki azon, hogy csökken a PC piac.
Egyébként én leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy hogyan fog ez elsülni a Linux felől nézve. Ha komoly címeket tudnak kihozni Linuxra a Mantle segítségével, akkor már megérte az egész herce-hurca. Szerintem nem csak én vagyok úgy, hogy minél hamarabb szabadulni akarok a Windows-tól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #83 üzenetére
A CHS és a PCSS az közel ugyanaz az effekt más megvalósításban. A PCSS-t azért vette elő az NV és javította fel, mert a hardverek combosak lettek, így pixel shaderből is megoldják azt, amit a CHS compute-ból (eltérések lehetnek). Viszont a compute-hoz UAV kell. Egy futószalagon 8 van és nem egy effektre, hanem az összesre. Tehát ha máshova elhasználod, és nem marad a HDAO-ra, valamint a CHS-re, akkor ezek helyére olyan alternatíva kell, ami nem compute. Esetleg választható virtuális UAV elég durva sebességbüntivel.
Luc Poirier csak effektet mondott és nem azt, hogy az implementáció pixel vagy compute shaderes. Előbbi is megcsinálja ugyanazt csak lassabban.
Gondolom a god raysre sem maradt UAV slot, így a compute helyett másik implementációt választottak. De ha jobb a minősége, akkor OK. -
mzso
veterán
A Mantle legnagyobb baja, hogy csak egy api. Ha összeborultak volna Valve-val akkor lenne egy teljes rendszer ami ötvözné a konzol és a PC előnyeit.
-
huskydog17
addikt
Nem értem. Pont a játék egyik vezető, pont a grafikus rendszerért felelős fejlesztő mondta, hogy CHS lesz a PC verzió egyik exkluzív opciója. Egyrészt nem hinném, hogy pont a render team vezetője mondana hülyeséget ilyen területen, másrészt szerintem azért az egyik vezető fejlesztő jobban tudja, mint egy külsős NV, harmadrészt pedig nem értem miért nem fér bele a 8 UAV-ba, ugyanis ha a Codemasters bele tudta gyűrni a 8 UAV-ba a CHS-t (Dirt 3), akkor az Ubi miért ne tudná?
Luc Poirier::
"On top of that, the team at Ubisoft Kiev worked on several PC specific features, like improved HBAO, MSAA, contact hardening soft shadows and improved god rays."
Nem hinném, hogy egy ilyen beosztású ember összekeverje a kettőt és félrevezesse a játékosokat. Mi van akkor, hogy beleférnek az UAV-ba és pont az NV téved?Azzal tökéletesen egyet értek, hogy a TXAA tényleg nem sokat ér, az MSAA-t pedig nem biztos, hogy örömteli lesz használni, hiszen elvileg (ha jól tudom) az AnvilNext Engine is Deferred Render, vagyis az MSAA nagy kézifék lesz. A God Rays-t pedig fingom sincs miért kell tesszellálni. Mit lehet azon egyáltalán tesszellálni és ez miért jó nekünk?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #81 üzenetére
A CHS a konzolban lesz. A PC PCSS-t kap ezt az NV megerősítette. Csak 8 UAV-d van nem fér bele még egy compute effekt a DX11-be. Nem lesz sok különbség, de ez van. Az lehet, hogy ők belül ezt CHS-nek hívják, csak PC-n ez pixel shaderes megoldás lesz, míg konzolon compute shaderes.
Még szép, hogy lesz MSAA, az lenne a gáz ha nem lenne.A tesszellált god raysnek meg örülünk, de félő, hogy nem lesz annyira tesszellált amennyire tervezik, mert a Hawaii elhúzna mint az atom. A blurfest...őőő TXAA meg mindegy. Utóbbi helyett jobban örülnénk egy opcionálisan választható HDAO-nak és egy konzolos CHS-nek.
(#74) gbors: Az a pénz a Mantle nélkül is benne lenne a konzol API-kban.
Az a baj, hogy pár indie reagált a Mantle-re, hogy nekik elég lesz csak ez. Ez nem játék így.
Írtam privit. -
huskydog17
addikt
Szia Abu!
"Az eléggé alá van támasztva, hogy HDAO helyett HBAO és CHS helyett PCSS lesz az AC4-ben PC-n?"
Most nincs igazad, pontosabban csak félig. Luc Poirier, a Ubisoft Montreal render csapatának vezetője nyilatkozott a játék technikai oldaláról és megerősítette, hogy az AC4 PC portja minden olyan effektet tartalmazni fog, amelyek a következő generációs konzolokban is megtalálhatóak lesznek. Ezen felül az AC4-ben CHS (Contact Hardening Shadows) lesz és nem PCSS!
HDAO viszont sajnos tényleg nem lesz, helyette HBAO-t kapnak a PC-sek, de emellett több PC-exkluzív feature is lesz a játékban (MSAA, TXAA, Tesszellált God Rays).A linkelt interjút érdemes elolvasni, az is kiderül többek között, hogy a Ubisoft is jelenleg azt mérlegeli, hogy érdemes-e nekik Mantle-t alkalmazni. Ezen felül Luc Poirier is örömmel fogadta a DX 11.2 újításait.
-
Mardel
őstag
-
Stan648
tag
Laikusként az a véleményem, hogy az AMD inkább azért csinálta a mantlet, mert szükség van a DX/OpenGL fejlődésére, illetve az NV-nek is lépni kéne a hardveres korlátokon. Ha a sok játék fejlesztő használja a mantlet akkor majd kényszerűen kell majd lépnie MS-nek Khronos-nak és az NV-nek is. Inkább egy olyan célt szolgál a mantle, hogy a régóta tartó egy helyben toporgásból végre történjen valami érdemi előrelépés.
-
ukornel
aktív tag
Az a PC vs konzol grafikon nekem inkább a régi konzolok fokozatos elerőtlenedését juttatta eszembe a folyamatosan fejlődő PC-vel szemben. Nem lennék meglepve, ha egy három év múlva készülő hasonló ábrán újra a kék vonal törne előre, amíg frissek az új konzolok. Egy olyan hullámzás lehet ez, ami a konzolok életciklusának megfelelően hozna PC-föllendüléses és konzol-előretőréses időszakokat.
-
dergander
addikt
Ha bejön az a korszak mikor az IGP fog javarészt számítást végezni a CPU háttérbe szorul,akkor az AMD nagy előnybe lesz,az intelnek meg kukit se ér az IGPje,Nvidiának meg nincs APUja szóval,előbb utóbb dönteni kell,ha nagyon rosszul fog menni az NVnek akkor beadja derekát.
Anno senki se gondolta volna hogy az ATI-t megveszi az AMD,amerre fejlődik most a világ megköveteli majd az erős APU-t minden téren. -
Mardel
őstag
válasz
dergander #72 üzenetére
Valahol olvastam, hogy az intel nem vasarolhatja meg az nvidiat, piaci versenyhelyzet miatt.
Mivel az intel igy is nagy szeletet hasit ki a pc-s cpu piacbol es az nv a vga piacbol. Egybol rajuk szallna a versenyhivatal.
Az intel a mobil piacot veszi celba, neki teljesen mindegy mire hasznaljak jatek, youtube, stb. most itt generalodik nagyobb forgalom. [link] -
attól, hogy volt egy csapat, aki értett hozzá, még lehet sok erőforrást süllyeszteni bele. a rendszerprogramozás tipikusan drága móka - bár a számokat nyilván nem ismerem.
hol látsz olyat a hszemben, hogy csak Mantle legyen?
okos pozicionálásról beszéltem, nem fejjel a falnak rohanásról. jelen pillanatban mit lát a vásárló a Mantle-ből? hogy jobb lesz a BF4. miben? gyorsabb lesz és szebb. pontosabban? majd elmondjuk. és még mi lesz jobb? majd elmondjuk. mikor? novemberben, meg decemberben.
egy közepesen polarizált piacon ez nagyon kevés, csak azokat tudja megmozdítani, akik tényleg hezitáltak két termék között, "rablásra" alkalmatlan. persze meg lehet várni, hogy a BF4 magáért beszéljen, csak addigra lemegy az R9-es launch izgalma, és sokan túl lesznek a karácsonyi shoppingon is. -
Alchemist
addikt
Ja igen, a legtöbb - alkalmi - játékos lazítani akar a játékokkal, nem elmélyülni bennük... nekik nem kell az engribörds variációknál komplikáltabb játék, akkor se, ha az színes-szagos.
Ehhez valamelyest kapcsolódó megfigyelésem szerint egyre több olyan ember van, akinek már egy másfél óránál hosszabb film - a minőségtől szinte függetlenül - túl hosszú, az érdeklődésük a legfeljebb egy órás sorozat-epizódokra van beállva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem sok erőforrást raktak bele, mert a Mantle fejlesztését részben az a csapat végezte, akik a PS4 és az X1 API-jáért feleltek. Gyakorlatilag erre a tudásra és tapasztalatra építve született a Mantle, csak itt nem kellett a Sony és az MS igényeit figyelembe venni, tehát viszonylag nagy szabadság volt a változtatásokra. Itt jöttek képbe a fejlesztők, főleg Johan Andersson. Az AMD feltette a kérdés, hogy ki-ki mondja el mit szeretne és meglesz.
Ez nem olyan egyszerű kérdés, hogy szeretnének több Radeon eladni, ezért csak Mantle lesz. Minél nagyobb a szegmentáció annál többet vesznek majd konzolt. Az AMD ezt nem igazán akarja, mert a konzol mellett a PC-ből is élnek. Tehát meg kell találni azt a középutat, amivel a piacot még nem végzik ki, és még jók is lesznek az eladások.
-
atyaisten. ez a célja a vállalatnak a vélhetően sokmilliós fejlesztéssel? nem veszek AMD részvényt...
csak hogy érthetőbb legyen, abból még üzleti eredmény nem származott, hogy valaki a felhasználás szabályait összekeveri a célkitűzésekkel. nyilván azért csinálták a Mantle-t, hogy többen vegyenek Radeont (vagy R-akármit), de a hszedben leírt szabályok és a több eladás között marha nagy szakadék tátong, és ezt okos pozicionálással és erős üzenetekkel lehetne áthidalni - értelemszerűen mind a fejlesztők, mind a potenciális vásárlók felé. viszont ha így folytatják, akkor mire a címerállathoz (BF4) megjelenik a Mantle támogatás, addigra az érintettek fele már csak legyinteni fog - mert megvette a konkurencia termékét. -
dergander
addikt
szimplán a mantle megmutatja mit is tudna valójában egy GCN kártya,örülnék ha minden PC játék kihasználná.
Nagy marketing fogás lesz ez most a BF4től is mert ha valóban jobban fog menni AMD mint NVn akkor ha VGA vételen töri a fejét már meg is van a megoldás -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon egyszerű mit akarnak. Ennél világosabban nem tudják elmondani. Ha bárki esetleg az xy konzolra írt effektet vagy effekteket nem tudja portolni, mert a DX/OGL nem alkalmas rá, akkor ott a Mantle. Ha bárki szenved a DX/OGL limitációitól, akkor is ott a Mantle. De ha bárki úgy gondolja, hogy a DX/OGL port teljesen elhagyható, akkor nem kap Mantle-t. Emellett ha bárki X1/PS4 vagy más konzol emulációjára akarja használni PC-n, akkor szintén nincs Mantle.
-
egyre inkább az az érzésem, hogy az AMD-nek igazából fogalma sincs, pontosan mit is akar ezzel az API-val. lehet, hogy jobb lett volna csak annyit mondani, hogy a BF4 AMD támogatással decembertől úgy fog repeszteni a GCN-es Radeonokon, hogy mindenkinek leviszi a haját. most itt belógatták a mézesmadzagot az új PC-s aranykor ígéretével (és lehet, hogy nem akartak ilyet ígérni, de fel kellett volna ismerni, hogy így sül el), aztán ha ebből nem lesz túl sok minden, akkor ugyanoda fognak vele kilyukadni, mint a Bulldozerrel.
-
SadAsid
csendes tag
"az már más tészta hogy ez mennyibe kerül, de megtehetné."
Van az a pénz amiért lehetne licenszelni, de hogy nem érné meg más cégeknek az is biztos.
Igen, egy kérésre modosított lapkát vásárolnak melyet az AMD gyárt, így az AMD befolyásolhatja saját nyereségét, illetve jóval nagyobb profittal dolgozhat minthogyha lapkánként kapna pár dollárt licensz címen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle se nem fog állni se nem fog bukni. Ezt a pár fejlesztő kérte, akik ezt biztosan használni fogják, mert ez volt az igényük (nem csak a DICE vett részt a fejlesztésben). Az AMD nekik csinálta, alapvetően csak nekik. Aztán aki még használni akarja, kérje el egy szerződés keretében. Azt nem akarja az AMD sem, hogy a Mantle kivégezze a DX/OGL-t. A PC szükségszerűnél nagyobb szegmentálása nekik is káros.
-
hiszen a gyengébb grafikának a játékélményre nincs befolyása.
Ezzel vitatkoznék, hogy a francba ne lenne befolyása. A jó grafika önmagában nem elég, de egy jó játék sokkal jobb jobb grafikával mint gyengével.
-
SadAsid
csendes tag
válasz
Plazmacucci #12 üzenetére
Mit is kéne visszahoznia? Kezdjük hogy Kickstarter projekt, szóval nagyrészt az ott összegyűlt pénzből fejlesztenek, ha jól tudom a fejlesztők is adnak bele egy keveset, de nem véletlenül eveztek ezen vizekre.
A MANTLE API egy hasznos dolog.. most az hogy az AMD hívta életre egy dolog.. talán nekik vannak-lesznek APU-i melyeknél akár számíthat is hogy low-med grafon fusson egy-egy játék dvga nélkül. Az Nvidia nem gyárt ilyeneket, az Intel meg... "próbálkozik". Bárki licenszelheti a GCN.t, az már más tészta hogy ez mennyibe kerül, de megtehetné.
Ahogy a konzolgyártók is megkérdezték a fejlesztőket hogy mire van szükségük, úgy az AMD-nek is vannak partnerei akikkel együtt dolgozik, könnyen felmerülhetett az igény egy vékonyabb API-ra, amelyet aztán a DICE-nál megalkottak. Ha erre van igény, miért ne?A Titán pedig egy kirakatpékség...551 mm2-es gpu?! valahogy valamit nagyon benéztek, hogy ekkora lapka kellett hogy nagy energiaigénnyel, kicsit nagyobb teljesítménnyel újra elfoglaljanak egy vírtuális trónt.
Én is úgy tudtam hogy tegnap 12:01kor jár le az R9 290X sajtózárlata, érdekes dolgokat hallottam róla, szeretném látni hogy mire képes egy sokkal kisebb lapkával "mr," Titan ellen. -
KraX
őstag
"Nemrég olvastam egy cikket, hogy önmagában egyetlen egy only pc -s játékot sem éri meg fejleszteni, mert nincs az a vásárló tömeg ami visszahozná a befektetett pénzt."
Ha igy lenne, akkor nem fejlesztenenek folyamatosan mmokat, moba jatekokat es rtseket amik egyelore pc-s privilegiumok. Pl dota, dota 2, lol, wot wow, rift stb. Szoval a fentebb idezett mondat szerintem egyszeruen false.
-
komolyan, sírhatnékom van az AMD kommunikációjától. előjönnek egy valóban ütős ötlettel, elég vérszegény, de legalább elfogadható PR-ral. ezek után már a többedik olyan nyilatkozatuk jelenik meg, amivel a kétkedőket meg sem mozdítják, a hívőket meg elbizonytalanítják. why, oh why?
pedig ez a Mantle nem elsősorban a technológián fog állni vagy bukni, hanem a híveken. magas ez a hegy...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából még ha raknak is tudást a hardverbe, akkor is az AMD fejleszti a Mantle-t. Semmi sem garantálja az NV-nek, hogy az AMD mindent időben megoszt velük. Megtehetik azt is, hogy titokban lefejlesztenek mindent aztán az új verziók bemutatásakor odaadják a konkurenciának, hogy úgy egy-két év előnyük azért legyen. Így ezt senki sem akarja majd bevállalni.
-
-
Raggie
őstag
EZT a cikket ajánlom figyelmedbe.
A lényeg kiemelve: "(...)Ez azt jelenti, hogy bármelyik konkurens hardver támogathatja a fejlesztést, ha megvan az ehhez szükséges tudás az adott architektúrában.(...)"
Nem pontosan kell kopizni a GCN-t csak azonos tudásút építeni. Természetesen ez nem egyszerű, mivel a konkurencia nem ezen a vonalon haladt eddig, de már a Mantle előtt is voltak felröppenő hírek, hogy GCN-szerű dologgal fog jönni a következő generációban az nVidia.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az eléggé alá van támasztva, hogy HDAO helyett HBAO és CHS helyett PCSS lesz az AC4-ben PC-n? A HDAO és a CHS minősége ismert, hogy jobb mint az alternatíváké. És akkor ez nem "szerintem" vélemény. A HDAO és a CHS még alternatívaként sem lesz felkínálva PC-re egy DX11.1-es leképzőben, ami egyébként nyilván lehetséges.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem találgatás. A GPU14-en több beszélgetés is folyt. Azért építik a motort DX11.1-re a fejlesztők, mert amit lehet azt compute shaderben írnak meg. Konkrétan még a HDR-t is. Tehát azok az effektek, amelyeket ma átlagosnak tekintesz nem biztos, hogy bekapcsolhatók lesznek minden PC-n UAV hiány miatt. Cserébe nagyon gyorsan futnak, ha aláraksz egy ténylegesen DX11.1-es hardvert. Ez egy koncepciókülönbség. Sok fejlesztő azt választja, hogy fusson a lehető legtöbb hardveren. Ők azt választják, hogy fusson gyorsan a megfelelő tudású hardvert meg majd megveszed hozzá. Tekintve, hogy 2014 vége a megjelenés gyakorlatilag kizárt, hogy ne legyen valakinek legalább egy DX11.1-es VGA-ja a boltokban.
Egy Hawaii GPU-n mi nem menne folyamatosan? Az egy szörnyeteg, ez nem jó összehasonlítás. -
Def26
félisten
válasz
Snip3r_HUN #42 üzenetére
Ott van pl. a bf4. Max. részletességen futtatva nem hiszem, hogy lenne ellenfele, csak ahhoz meg ugye kell a vas.
-
hajsza
aktív tag
De akkor azt is meg tudod válaszolni, hogy ennek ellenére miért zsugorodik a piac?
Erre a kérdésre válaszolnék. Szerintem az érintőképernyős mobiltelefonok és tabletek rengeteg alkalmi játékost vonnak el a PC-s játéktól. És bármennyire is szeretnénk azt hinni, hogy csak a hardcore játékos az igazi játékos, az alkalmi játékosokból sokkal több van. Egyébként az az érzésem, hogy ugyanezen okból - kisebb mértékben ugyan - de a konzolos eladások sem fogják elérni el az előző generáció szintjét. Ott van még az a szempont is, hogy a fizetős mobiltelefonos/tabletes játékok sokkal kevesebbe kerülnek, mint a PC-s vagy pláne a konzolos társaik.
-
Def26
félisten
The Dark Sorcerer
Youtube videó.#39: Jah, ok. Akkor számodra nem létezik szebb játék konzolon.
-
Jack@l
veterán
Csak egy kérdés, mikor csinálhat az NV ugyanolyan architektúrát mint az AMD? (a megfejtés a soksokmillió dolláros liszensz-ek környékén keresendő, különben peresekedés megy) Szóval a nyílt apival nagyjából kitörölheti a többi gyártó.
@Abu: Láttál már szebb grafikát konzolon mint pc-n? Lehetőleg nem olyan vélemény kéne, hogy szerintem szebb, vagy hogy elméletben piros hó is eshet. Szóval kicsit olyan mint Columbo felesége, mondták hogy létezik de még senki se látta
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A CUDA nem tesz hozzá semmit az OpenCL-hez és a DirectCompute-hoz. Egy játékban bármi megvalósítható a szabványos felületekkel is. Itt API limitációkról van szó, ami konzolon nem, míg PC-n sajnos létezik. A Mantle képességei messze megelőzik azt amire a DX/OGL képes, és a konzolok szintjére zárkóztatják fel a PC-t. Technikailag ez ellen egy szava nem lehet senkinek. Az egyetlen kérdés, hogy kell-e ennyire durva beavatkozás. Vagy kell-e, hogy a PC-s grafika elérje a konzolos szintet, mert mint írtam a játékélményt nem befolyásolja.
-
Raggie
őstag
Ez nem zárt rendszer. Bármikor csatlakozhat hozzá az nVidia, csinálhat hasonló architektúrát és mehet rajta a Mantle API. Nem Ati kártyához van kötve, hanem architektúrához, tehát nem olyan, mint a CUDA.
Ettől függetlenül nem valószínű, hogy csatlakozni fog az nVidia, és én is félek ettől a szegmentáló hatástól, de reméljük a legjobbakat.
-
arn
félisten
Erdekes, hogy a gyartospecifikus cuda maga volt a megtestesult osellenseg, addig ez elonyos lepes. Szvsz kette fog szakadni a piac, ami csak meg jobban megassa a platform sirjat. Az amd nem ul olyan magas lovon, hogy ezt megtehesse, a valve tenykedesehez meg valszeg a tobbi szereplonek is lesz egyket szava.
Jatekok amugy mindig is lesznek pcre - ahogy voltak akkor is, amikor sokkal alkalmasabb platformok leteztek - csak kerdes milyen formaban. Most mindenhez kulon eszkozt hasznalunk, de majd lesz olyan igeny is, hogy ez kevesebb kutyuvel legyen megvalosithato. Hogy melyik platform fog ebbol profitalni az jo kerdes - viszont munkara azota sincs jobb eszkoz, igy a pc meg jo ideig maradni fog. A jatekokkal inkabb a hwfejlesztesi generatort vesziti el a hwpiac, igy tuti le fog szukulni a gyartok szama, ami nem jo a versenyhelyzetnek, de jo a homogenebb felepitesnek, es akkor kevesbe lesz gond a programfejlesztes.
-
Raggie
őstag
válasz
Snip3r_HUN #34 üzenetére
Az új architektúrára gondolt a kolléga szerintem!
(mármint stargazerhu) -
Snip3r_HUN
addikt
válasz
Plazmacucci #32 üzenetére
Valaki egy adott játékra fókuszál, nem vagyunk egyformák. A célszerűséget meg mindenki magában döntse el, alanyi jogon.
(#33) stargazerhu Az R9 280X már kapható.
-
stargazerhu
aktív tag
válasz
Trevize1987 #8 üzenetére
És mikor jönnek a ténylegesen új ATi kártyák? Ha jól tudom, tegnap kellett volna.....
-
válasz
Televan74 #23 üzenetére
Így van. Ha belegondolok hogy évi két három értelmes és tartalmas játék jelenik meg számomra, akkor egyértelmű hogy ezért nem fogok fent tartani egy korszerű, nagy teljesítményű pc-t. Egy konzol némi kompromisszummal játékra sokkal célszerűbb. Én sem örülök neki de így logikus.
-
Jack@l
veterán
Ez csak találgatás? Mért kellene több shader egy úrszimulátorhoz mint egy fps-hez, mennyivel több és bonyolultabb objektum van mondjuk egy far cry 3-ban mint ami egy űrszimulátorhoz kell?
Elég folyamatosan ment 4k-ban is az egyik hangáros demója a star citizennek, erős kétségeim merülnek fel a postoddal kapcsolatban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
finkelstein #21 üzenetére
A legegyszerűbb ezt az UAV-ken keresztül megérteni. Azokra van a legnagyobb igény. A PC-n DirectX 11-ben (tehát nem 11.1-ben, ami kevés embernek van) csak 8 slot van. Elkezded írni a sok compute shader effektet. Mindegyik elvisz 1-2 UAV-t. Ha valami extrém dolgot nem csinálsz, akkor többet nem. Két UAV/effekttel számolva négy compute shaderre van lehetőséged. Egy next-gen konzoljáték használni fog 10-et, 20-at, 30-at, mert gyors a compute. Ebből átmenthetsz a PC-re négy-öt effektet. A DX11.1-gyel többet, de lesz olyan játék, ami 64 UAV-nél többet használ.
Példa is van az AC4 konzolon HDAO-t és CHS-t használ, de PC-re ezeket lecserélték HBAO-ra és PCSS-re. Nem lesz radikális a különbség, de a jobb minőségű effektek portolásához minimum DX11.1 kell ebben az esetben. -
smkb
őstag
"Nemrég olvastam egy cikket, hogy önmagában egyetlen egy only pc -s játékot sem éri meg fejleszteni, mert nincs az a vásárló tömeg ami visszahozná a befektetett pénzt."
Elég tájékozatlan lehetett a cikk írója. A sok rts (pl nagy kedvencem a CoH széria, amiből most jelent meg a 2 - és azért ez igencsak nem bukás - , de űrstratégiák, kereskedős szimulátorok stb), a meg online mmorpg stb mind keményen PC only. Majd a Blizzardnak is mondja meg a cikk szerzője, hogy pénznyomdaként működő WOW -ot is dobják ki konzolra azonnal, mert csak akkor lesz nyereséges.
-
FLATRONW
őstag
Az új Nvidia driver támogatja az OpenGL 4.4-et és itt 64 a támogatott UAV-ok száma. Akkor hogyan lehetséges, hogy a DX alatt csak 8 van?
-
BiP
nagyúr
Az Xbox APIját csak megtévesztésből hívják DirectX 11.x-nek vagy tényleg van valami köze a PC-s DirectX 11-hez?
-
QbHead
aktív tag
Hát a konzol grafikájáról még egy gameplayt nem láttunk ez nem gyanús egy kicsit?
-
Televan74
nagyúr
válasz
Plazmacucci #1 üzenetére
Te már döntöttél, csak azt nem értem ,hogy a nemtetszésedet miért ilyen formában kell kinyilvánítani.
Más. Nem lehet az a háttérben , hogy pc -n hardveresen elértek egy olyan szintre ahol már látványos növekedés nincs, és most megpróbálnak szoftverben erősíteni?
-
finkelstein
tag
Én hobbiból foglalkozok programozással (C,C++, kis OpenCL) és ezekből összeszedett csökevényes tudásom is úgy tűnik, elég ahhoz, hogy megértsem ennek a mantle-nek a lényegét. Ezért is vagyok meglepve az ilyen hülyeségeken: "a Mantle API segítségével megírhatják az alkalmazást PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re". Nem értem, másoknak miért nem megy ez. Ha megnéznék azt a szemléletes földgömbös ábrát, szerintem nem beszélnének ilyen zöldségeket.
-
Def26
félisten
Igen, ezt mindig leírja valaki.
Szépen megindoklod miért is jó a pc -s gamer élet. De akkor azt is meg tudod válaszolni, hogy ennek ellenére miért zsugorodik a piac? Miért történik pont az ellenkezője annak amit leírtál? Ahogy abu mondja miért vonulunk/terelnek minket a nappali felé (ahol akor pc -t is használhatunk)?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Átírtam. Valóban jobb függvénynek hívni.
(#10) Jack@l: A Star Citizen űrszimulátor nem egy FPS. Nekik az elsődleges limit a GFLOPS. Főleg úgy, hogy ötször több compute shadert használnak mint egy ma PC-s játék. Egy csomó effektet DX11-ben be sem tudsz majd kapcsolni. DX11.1 kell hozzá. Azt tudtommal eldöntheted, hogy mely effektektől válsz meg, majd jelzi a játék, amikor elfogyott a 8 UAV.
-
Prof
addikt
Azert amig az Intel, Nvidia, AMD-nek si erdeke hogy legyen PC-n jatek a Valve-al megspekelve nem fog olyan gyorsan kihallni elhiheted. Egyszeruen arra kell helyezni a hangsulyt amiben jobb mint a konzol es eleg sok ilyen van meg
1. Multifunkcionals eszkoz-tobbek kozt munka,
2. Olcsobb/ingyen szoftverek tomege (Steam, linux, F2P MMO-Moba stb.)
3. Testreszabhato mind OS/hardver szinten
4. Eger+Bill iranyitas - strategia, FPS jatekokhoz kb elengedhetetlen.
5. Par ev es 4K felbontasu jatek. Hiaba tunik viccnek es most draganak, 5 colon van FullHD 50-100"colon a 4K meg keves is.
6. Szamtalan periferia csatlakoztatasi lehetoseggel (pl. 2D/3D printer, WACOM tabla stb., sokfele kormany, kontroller, NV v. RIFT VR szemuveg)
7. Visszafele kompatibilis. Az elmult 20 ev osszes PC-s jatekat jatszhatod rajta (max. DosBox, virtualis gep kell)'
8. Laptop eseten "nagykepernyos" mobiljatek, ami nem merul ki a platform, akcio, verekedos, autos cimekben.Pont mivel ilyen Pc kozeli az uj konzolok hardvere tuti nem lesz 8 evig valtozatlan a mostani konzolgeneracio. Siman aranylag kis penzbol egy 3 generacioval ujabb AMD APU-t belepattintanak 4-5 ev mulva es kesz az erosebb PS4 Max stb. Bar siman lehet megint csak HDD, design-osabb doboz fele rancfelvarras lesz.
Termeszetesen a fenti listabol is fogjak a konzolok csokkenteni azon jellemzoket amivel csak a PC-k birnak jellenleg. (bill+eger Xbox One-ra boritekolhato lassan) -
gianni85
veterán
Cikk utolsó kérdésére a válasz egyértelműen kell. Na nem azt mondom, hogy a PC az Isten, konzol meg fújj, mivel amióta az eszemet tudom konzolozok, de.... ha létezik PC-re olyan nem professzionális felhasználású videokártya, ami többe kerül mint egy nextgen konzol (Titan esetében PS4+XBO együtt) azzal nehogy már "kevesebbet" kapjak vizuális szempontból. (igazából adok-kapok, mert felbontás és képfrissítésben egy erősebb PC a jobb)
(#18) Prof
Radikális fejlesztést nem fognak egy konzolgeneráción belül soha se csinálni. Az idővel csak kisebb, költséghatékonyabb és energiatakarékosabb revíziók jöhetnek, de a teljesítmény marad. -
Lacccca87
addikt
Szerintem abban a pillanatban hogy az átlag PC-k/Lapotopok megütik azt a szintet aminél már nem gond esetelgesen egy friss játék futtatása se mert a HW kellően erős az SW pedig optimalizált onnan lehetséges hogy reneszánszát fogja élni a PC és a PC-s játék ipar. Ez pedig elég közel van.
-
Snip3r_HUN
addikt
December körül majd okosabbak leszünk, addig minden kijelentésnek lehet valóságalapja.
-
Jack@l
veterán
válasz
Plazmacucci #12 üzenetére
Erre majd jővő karácsonykor térjünk vissza, én nem tennék felelőtlen kijelentéseket
-
-
Jack@l
veterán
-
Def26
félisten
válasz
Snip3r_HUN #7 üzenetére
Igen, szerintem is jó ötlet, de nv - t meg úgy sem tudja kiütni a nyeregből. Akkor meg minek?
Folyton csak akadályokat gördítenek eléjük.
Trevize1987: Én nem ezt mondtam.
Egyébként ha már itt tartunk, nem a pc -s port húzza a bf játék eladásait.
-
Trevize1987
aktív tag
Szóval a Battlefield 3 egy hatalmas minusz volt az EA-nek és le is állították a következő rész készítését, nehogy megint akkorát bukjanak.
EDIT: hopp, benéztem, reggel van. de viszont akkor is tartom magam ahhoz, hogy ez az állítás helytelen, az xbox és ps3 bevételei a BF3-nak szerintem elenyészők a PC-hez képest. Csak h egy ellenpélda legyen, még ha nem is teljesen helytálló.
-
dergander
addikt
válasz
Plazmacucci #3 üzenetére
A Titán csak egy megmutatomerősebbvagyok a GCNél project piszok nagy áron,ha a GCN+mantle hozza a szintet olcsóbban,akkor rivadalom lesz,hogy miért fizettem 2x annyit mikor a jövőben nem érte meg. Ez ilyen sajnos.
Lassan az optimalozálás többet ér mint a nyers erő,ideje is már ennek. Mert évek óta szív a PC társadalom. -
Enclave
aktív tag
Egy rövid észrevétel
"...CheckAccessFullyMapped funkció..."
Nem kötekedés gyanánt de tudtommal programozásban a "function" szót "függvény"-nek szoktuk fordítani. (vagy én vagyok félreinformálva
)
Ha jól gondolom, a cikkben erről van szó. -
Def26
félisten
Én nem értem minek erőlteti amd ezt. Ha létre is jön a mantle akkor sem fog több játék fogyni pc -n. A folyamatot nem tudja megfordítani max. egy kicsit kozmetikázza. Ahogy írtad is, pár év és egy maroknyi pc gamer marad.
Nemrég olvastam egy cikket, hogy önmagában egyetlen egy only pc -s játékot sem éri meg fejleszteni, mert nincs az a vásárló tömeg ami visszahozná a befektetett pénzt. Muszáj bevetni a konzolokat mert valahonnan kell a bevétel, ha meg innen nézzük akkor minek szenvednek egyáltalán a pc -s mantle -val? Megéri ez nekik? NV miatt úgy sem jön el a kánaán.
-
válasz
Snip3r_HUN #2 üzenetére
Ha megcsinálják és tényleg nagyon jó, mondjuk lesz húsz harminc százalék többlet teljesítmény, akkor azok fognak szívni akik most vettek Titant meg 780-at.
-
Snip3r_HUN
addikt
Azért én kíváncsi leszek rá... Amúgy sem bántam meg a 7970 megvételét, de ha a Mantle javít a teljesítményén az csak pozitívum. Úgyis javarészt csak BF4-re használom (majd) a gépet.
-
Összefoglalva pc-n marad a szopóka. Veszek egy ps-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
- Gamer Notebook! Acer Nitro 5! Csere-Beszámítás! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest