Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Egyes monitorok HDMI-n is tudnak fogadni 3x10 bitet.
Viszont a videokártyák valószínűleg csak 3x8 bitet küldenek HDMI-n.
-
Pgraph
aktív tag
válasz
Nyugdíjas #89 üzenetére
Így igaz: dolgozni csak pontosan és szépen, ahogy a csillag megy az égen...
Na, ehhez képest most egy öreg CRT-vel dolgozom, aminek a színvilágát csak én ismerem, a megrendelők meg rosszul vannak attól, amit látnak a monitoromon, de az offset/digitális nyomat az ettől függetlenül jó szokott lenni. Szóval, a softproof felé is szeretnék egy komolyabb lépést tenni, ezért is próbálom a legjobb megoldást keresni.
-
Pgraph
aktív tag
válasz
Nyugdíjas #83 üzenetére
Köszi a felvilágosítást! Már látom, hogy a DisplayPort nem haszontalan dolog, a gondom csak az lesz, hogy ahogy nézegetem a monitorokat, csak egy csatlakozót tartalmaznak belőle, én meg két gépről akarom meghajtani, szóval a másik gépről max. DVI-jal tudom majd elérni, vagy DisplayPort-os KVM-switch-et kell keresnem.
-
Nyugdíjas
nagyúr
Igy van. Ha átkukkantasz abba a totyikba, utána egy kicsit értekeztünk a bitekről, meg a csatoló-szabványokról. De lényegében a HDMi annyival tud többet, hogy visz át hangot is, egyébként ugyanaz a 8 bites digitális jel megy át rajta. Amit elméletben a DVI is átvihetne, csak mivel a specifikációban nem szerepel a hang továbbíts, igy eldpbálja a csomagokat, még ha továbbitani is akarnánk rajta hangot.
-
Nyugdíjas
nagyúr
Teljesen érdektelen a szempontodból, hogy miylen VGA van a gépben (persze bizonyos határokon belül). Ha teheted DisplayPort-al ellátott monitort vegyél, és hozzá való DisplayPort-os (leginkább ATI)VGA-t. Ennyi. 2D-re még ha a CS4-es PS GPU gyorsítását is ki szeretnéd használni bőven elég valami alsó-középkategória, és azokban szép szmmal találsz passzív hűtésűt.
Bárrrr... Most igy belegondolva passziv, és DisplayPort.... Kicsit nehét lesz. De én inkább a passziv űtésről mondanék le (bár én magam is csendmániás vagyok). A DisplayPort-al ellátott VGA-k ugyis mind nem referencia hűtésűek, igy azért jóval halkabbak lesznek mint egy ref. -
Pgraph
aktív tag
Sziasztok!
Bár erősen offtopic, de mivel itt hemzsegnek a hozzáértő grafikusok, megkérdezem:
Ti milyen kártyával hajtanátok ki egy 22-24"-os *PVA, *IPS grafikus monitort? (Eizo CG222W vs. Eizo SX2462 vs. Eizo S2433 vs. Dell U2410 – még vajúdás alatt van a konkrét típus.) 2D-grafika menne rajta 2 gépről (Corel, PS, ...), 3D teljesítmény teljesen érdektelen, mivel csak munkagépek; film, játék, egyéb huncutságok nem futnának rajtuk.
Mondjuk egy [Matrox P690-es], vagy álljak be a most divatos ATI 4xxx-sorba? Érezhető minőségi többletet adna a Matrox (a számomra nagyon fontos passzív hűtésen kívül)?
/Egyébként sajnos grafikus monitornak – itthon, főként a szabadúszók világában – azt kell tekintenünk, amin a szerencsétlen grafikus dolgozik (öreg CRT, TN-TFT...). Ahogy fentebb többen is írtátok, az itt fórumozók többsége próbál vízből főzni (magam is), és próbálunk árban az egyéni (ár)fájdalomküszöb körül találni valami jó megoldást./ -
Persze, jó az a Quadro, de szerintem, még hazsnáltan is drága.
Egy ideig volt nálam egy régi Quadro kártya, ami még a g70-re épült, és 2 éves korában annyiért vette ismerősöm, amennyiért 88gts-t lehetett kapni, ami softmoddal agyonverte.
A drágább autodesk progik asszem, HP munkaállomáson futnak a RHEL egyik régebbi, Autodesk által módosított verzióján. Ebben a felállásban tényleg mindegy, hogy mi van belül.
Viszont jött a Flare, amihez nem jár gép, de mégis Quadro kell neki, és a 2009-es MotionBuilder is csak nV karin támogatja a shadereket. A 2010-esnél nem találtam ilyet az apróbetűs résznek. Remélem, nem csak figyelmetlen voltam, és tényleg műxik már AMD-n is. -
lenox
veterán
Mindig lehet hasznalt quadrokat olcson venni, de dragabb autodesk proggykat amugy is geppel egyutt adjak, akkor meg nem mind1, hogy milyen kartya van benne? Kulonben azert is jo quadrora fejleszteni, mert van kulon workstation csapat az nvidianal (gondolom az ati/amd-nel is, de en csak az nv-t ismerem), akik igen komoly supportot adnak, fixelik a bugokat, kuldik az ujabb drivereket akar napi szinten. Ugyanez gamer kartyanal joval nehezkesebb lenne.
-
i are robot
senior tag
Nekem korábban ATI 2600XT-m volt, most meg 4850 van, előbbihez kicsit körülményesen (x86 XP), utóbbihoz (x64 Vista) zokszó nélkül fel tudtam tenni a párhuzamos FirePro drivert. Ezek a kártyák gyakorlatilag csak driver szinten különböznek a professzionális/munkaállomás kártyáktól, a hw az tudtommal majd' egy az egyben ugyanaz.
-
ElEvEn11
senior tag
-
AVID Adrenalin, és Mojo is volt a cégnél, ahol dolgoztam egy ideig.
Ez másfél éve volt, és az akkori legújabb verzió volt fent.
Tudom, sokan mondják, hogy az AVID megkerülhetetlen, de azt is olvastam már többször is, hogy ez egyre kevésbé igaz.
Ja, analóg rendszerek... egyszer belenéztünk egy analóg felvételbe (Betacam SP-ről) a 40-es fullHD plazma TV-n...Érdekes volt látni a letterbox-olt képet 4:4:4 fullHD-hez szokott szemmel.
-
ElEvEn11
senior tag
Ezeknél a monitoroknál már nem lehet elsunnyogni a kalibrálást. Úgyhogy ez szinte már természetes. Reméltem, hogy más sem látta azt a Dell-t olyan borzasztónak. Azt hiszem írok is a Mikinek Karira.
Remélem sikerül "jófiúnak" lennem addig!
Amúgy, ha időd és lehetőséged engedi, akkor Én megkérnélek, hogy priviben egy bővebb tapasztalat-gyűjteményt dobj nekem! Ha nem megy, nincs időd az sem gond, de kíváncsi lennék az eddig két véleményen, a saját szememen kívül, egy másik hozzáértő véleményére is az U2410-esről. Köszi!
-
ElEvEn11
senior tag
Az AVID is egy "vallás" nagyjából, de nagyon komoly eszközeik vannak. Komplex megoldásokat kínálnak sw+hw kombóban videó, audió, storage (videomatrix-hoz), televíziós rendszerek területén. Ezek csak azok, amik most hirtelen eszembe jutottak. Emlékeim szerint az RTL-nél például AVID-on nyomják, de mellette használnak Adobe szoftveres környezetet is. Az átjárás adott, de a hardveres AVID cuccok nagyon komolyak. Most hirtelen a StorageHD rendszer jut eszembe, amin például az új Star Trek filmet kezelték háttértárként.
Home szintű felhasználásra meg ezek mennek. Szóval nem annyira ósdi ez. Valószínűleg valami korábbi verziót láthattál a DS-ből, vagy a MediaComposer-ből. Sokat fejlődőtt az UI az elmúlt években. Ettől függetlenül Én - több okból is - Adobe "hívő" vagyok.
Most jut eszembe! Azt hiszem AVID rendszert láttam a DunaTV-ben is. Arra is csak pilláztam, pedig saját elmondásuk szerint messze nem a legkomolyabb a cucc és a régi analóg rendszerekkel van összekötve számos ponton, ami bizony korlátozza őket rendesen. -
dezz
nagyúr
Hát igen, az Eizoknak megvan a maga ára. Persze az adott kategóriában más gyártók sem feltétlenül olcsóbbak. (És az Eizonak sem csak csúcsmonitoraik vannak. De ők még a TN-ből is igyekeznek a lehető legtöbbet kihozni.)
Épp itt van nálam kipróbálásra egy U2410-es. Szerintem ma ezért a pénzért éppen elég jó. (Megjegyzem, kalibráció után.)
-
Tolkarius
tag
Elég rendben van ez a monitor, de ha lenne sok pénzem én már 30 colosat vennék... Most meg elvagyok egy ocsó samsungal ami csak 50 volt és 24 col...
-
Én is AMD/ATi párti vagyok. Ahol műxik a FirePro, és HLSL/GLSL alapon megy a számolás, ott hasít is (a Radeon is softmod után). OpenCL/Compute Shader esetén már nem tudom, hogy mennyire lesz hatékony az nV-hez képest...
Az AVID-et én nem csípem. Olyan, mintha egy sokéves progit használnék. Persze, annyira nem értek hozzá. Biztos marha profi cucc.
Tulajdonképpen, én elég jól megvagyok az nV-only progik nélkül is... Ami nekem kell, az megy AMD-n is. Nincs otthon Sony SR magnóm, úgyhogy nem kell a Dual link HDSDI csatlakozás sem.
Az itthoni videomátrixom is épp szervízben van. -
ElEvEn11
senior tag
Könnyen lehet, hogy oda kellett volna még biggyesztenem ezt az ész kitételt is.
Ismertem Én is hasonló cégeket. Aztán a csoda vasra nem megfelelő op.rendszert tettek, rossz driverekkel és olyan arcnak adták, aki az életben nem hallott még digitális utómunkáról. Képzelheted az eredményt.
Őszintén bevallom bűnömet: a helyzet az, hogy teljesen irracionális és megmagyarázhatatlan módon az ATI/AMD kártyákhoz vonzódom. Tudom hülyeség, de tényleg semmilyen ésszerűnek ható érvem nincs. Érzelmi alapon, ők a szimpatikusabbak jelenleg. Ezért aztán azokból a megoldásokból botor módon eleve önként kizárom magam. Amúgy éppen nemrégiben olvastam valahol, hogy az AMD is egyre jobb drivereket készít a FirePro-kra és igyekszik behozni a lemaradást a professzionális szegmensben. Ettől függetlenül elég sokat mond, hogy például az AVID csak saját, belső fejlesztésű, Nv és Matrox megoldásokkal működik együtt. Úgy tudom AMD-vel szóba se állna, ha betennéd a konfigba.
-
dezz
nagyúr
Maguk a panelek egy bizonyos bitszámot tudnak, ennél többet kicsiholni belőlük csak különféle trükkökkel lehet. Ezek az értékek időről-időre feljebb lépnek, de a panel alacsony szintű vezérlését végző IC-k technológiája mindig fáziskésésben van. A régebbi passzív mátrixosok és a legutóbbi időkig a TN-ek (és akadt 1-2 PVA-s is) natívan 6 bitesek voltak, utóbbiak a maradék 2 bitet egy bizonyos FRC-vel oldották meg. Ez nem ditherel, hanem a közelítő egész értékek között váltogat, de hogy new villogjon az egész kép, sakktábla mintázatban oda-vissza és ennek inverzében vissza-oda (ha ez így érthető), így a kettő kiegyenlíti egymást, ugyanakkor egy látszólagos mozgási érzetet kelt. A jobb panelok először natív 8 bitesek lettek, majd bejött a 8 bit + FRC a nagyobbaknál, illetve a bonyolultabb elektronikát igénylő 8 bit + dinamikus dither az Eizo-nál (de lehet, hogy a középkategóriában már ők is az előző módszert alkalmazták, nem tudom). Itt már nem olyan feltűnő a dolog, mint a 6 bit + FRC esetén, mert 1/4 akkora intenzitási különbségekről van szó. És ha igaz, amit a HP állít, akkor most már jönnek a natív 10 bitesek is (adott esetben +2 bit FRC-vel, effektív 12 bitet adva [alapszínenként]).
Elvileg a hétköznapi kártyák is ki tudnak adni 3x10 bites képet DisplayPorton. Persze a framebufferben csak egy 24 bites színmélységű kép van, de ehhez jön a kalibrációs LUT felső 2 bitje -- mint ahogy az analóg VGA-n is hozzádódik belőle néhány bit.
(#60) lenox: Hmm, érdekesen hangzik, lehet, de azért egyszer megnézném a saját szememmel is.
Egyébként, ki tudja miért, az Eizo korábban sem nagyon reklámozta, hogy effektíve 10 bites megjelenítéssel rendelkeztek a monitorai. Hanem azt írták, hogy 8 bites panel + 10+ bit LUT. De az említett dinamikus ditheres megoldással (amit kb. 5cm-ről lehetett csak észrevenni) valójában effektíve annyi bitesek voltak, ahágy bites a LUT-juk... Könnyen el tudom képzelni, hogy most már ők is natív 10, effektíve 12 bitesek.
(Jahh, DCI akart lenni.)
-
Én láttam egy ex melóhelyen elég vaskos kivételeket.
Film-utómunkával foglalkozó cég, profi cuccokkal.
Ott még azokban a gépben is csúcskategóriás Quadro kártya volt, amit sima 2D-s grafikai munkára, vagy DVD készítésre használtak. (Akkoriban még nem volt CS4-féle GPU gyorsítás.) Pénz volt, ész alig.
Azért a komoly progik nV-hez ragaszkodása nem teljesen véletlen. FireGL kártyát még sosem láttam pl. Dual-Link HD-SDI kimenettel, sem magnó vezérlésre alkalmas társkártyával. Nem beszélve arról, hogy az nV naprakészen követi az openGL fejlődését, valamint sokkal jobban műxik a linux driver (profi kártyákra értem). -
ElEvEn11
senior tag
Valószínűnek tartom, hogy kevés kivételtől eltekintve a világon mindenhol megfontolják egy ilyen hardver (most a Quadro, de persze igaz ez a Eizo monitorokra is!) vásárlását. Még Dubaiban is.
Erről az Nv dominanciáról ezeken a szakterületeken már Én is hallottam. Nem flame-elni akarok, de - ahogy már ezt előttem milliónyian megjegyezték - szerintem egyáltalán nem jó, ha egy adott gyártó monopolhelyzetbe kerül egy területen. Persze ez az Nvidia-nak nyilván presztízskérdés is. Főként a mostani diszkrét grafikuskártya piacon mutatkozó helyzete miatt. -
Szerintem, attól még nem leszel olcsójános, hogy nem akarsz Quadroért nagyobb összeget kiadni. Nam Dubai-ban élünk, hogy legyen miből szponzorálni a hw gyártókat.
Én is softquadro-ban, vagy soft firePro mod-ban gondolkodom. Használok pár progit, ami már GPU gyorsított. Általában GLSL nyelven használják ezek a progik, ami szerintem egy átmenet az igazi GPU "render" felé. Persze, sok helyre ez is bőven elég.
Sajnálom, hogy főleg nV-re írják ezeket a progikat, sok progi nem műxik GPU gyorsított módban AMD karival (AVID, MotionBuilder 2009, stb.), néhány meg csigalassú. Utóbbira nem tudok plédát hozni, de kollégám mesélt valami ilyesmit a Nuke-ról, és a Fusion-ről...
Az Autodesk Flare, Flame, Flint, Inferno, Smoke és a Lustre is csak nV karin megy. -
ElEvEn11
senior tag
Volt egy erős gyanúm, hogy az Nvidia kártyák közül is tudja néhány. A Quadro viszont más kategória. Azt nem nevezném könnyen elérhető kategóriának (, de tényleg nem akarok már itt "olcsójánoskodni", csak ugyebár addig... amíg a takaród.). Habár tény, hogy a mostani 2D grafikus (pixel alapú), 3D és videószerkesztő szoftverek már kihasználják a grafikus kártyák adta plusz erőt. Főként, ha videóvágás, vagy utómunkálatok a területed. Adobe termékei alapból OpenGL-en keresztül azt hiszem, de az AVID-nak is van ilyen feature-je, csak spec saját fejlesztésű hardverrel, illetve talán Matroxokhoz. Mindenesetre éppen ezek miatt egyre inkább érdemes ilyesmiben is gondolkodni munkára, akár FirePro, akár Quadro legyen az óhajtott delikvens.
A kimenetek tekintetében meg természetesen a fejlettebb portokra gondoltam Én is, nem a DVI-re. Amúgy lehet még olyan kártyát kapni, amin csak DVI van? -
lenox
veterán
Ezen a ket linken csak az van leirva, hogy megjelenit 10 bitnyi adatot, nem az, hogy a panel 10 bites, en az eizo doksik alapjan ugy ertelmezem, hogy frc-vel ennyi, ahogy irod, szerinted is igy van.
Ezzel ellentetben az lp2480zx panelje igazibol 10 bites. Volt errol vita a neten, a hp tobb helyen megerositette. Megjegyzem a bitek szama nem a vegso josagi parameter.
Ahol en hasznalom (film utomunka), ott a gamut es a kontraszt szamit, egyelore ez a hp a legjobb, de van egy ujabb monitor egy masik cegtol, ami kontrasztban szarra veri ezeket mind, egyelore nda alatt.
Az SDI nem tudom mi (illetve tudom, serial digital interface, csak az nem tudom, hogy jon ide), nem DCI akart az lenni?
-
ElEvEn11
senior tag
Nekem tipikusan a halftone dithering ugrott be, mert azt a PS-ban is alkalmazom, amikor szükséges. Ám ez a szoftveres megoldás és nincs köze a megjelenítőhöz. Ahogy Te is írtad, az Eizo-k jelentős része 30 bites (csatornánként 10 bit), tehát azoknál meg nem látom be, hogy miért van szükség ilyen képjavító technológiára, mikor izomból meg tudják oldani az árnyalást. Ha egy átlagos elektronikájú TN-ről beszélünk, akkor meg szükségesnek tartanám, mert alig tudják a 8 bitet. Sokuk még 6 bites csatornánként. Legalábbis Én így vagyok "tájékoztatva" kérem szépen.
Szóval most kevertük a szezont a fazonnal, vagy simán elbeszélünk egymás mellett?
szerk.: Azt már csak halkan és gyorsan teszem hozzá, hogy jó lenne egy 32 bites megjelenítő rendszer is, de ezt pillanatnyilag a videokártyák jelentős része nem tudja. Ám az AMD FireGL soft mod-ot támogató kártyái tudják ezt. Mostaniak közül úgy tudom ilyen a Radeon HD 3850/3870, Radeon HD 4870, de a 2600 és a 2900 is azt hiszem.
Innen nézve megint kicsit olyan érzésem van, mint a 80-as évek közepén, amikor már sok helyütt monokróm monitorokkal lehetett találkozni, de azok még messze nem tudtak valódi "színeket". Aztán CGA, majd VGA stb. stb. Most megint valahogy hasonló a helyzet. Na azt nem hittem volna, hogy még egyszer átmegyünk egy ilyen stádiumon a megjelenítők területén. -
dezz
nagyúr
Ja bocs, most látom, hogy ugyanaz a gamut képecske van betéve az összes wide-gamut Eizo-nál, mint az a legszélesebb gamutosaiknál, de vannak eltérések:
CG232W: 88% SDI
CG243W: 92% SDI
LP2480ZX: 95% SDISzóval az utobbi valóban szélesebb egy picivel. (Kérdés, hogy tényleg ez számít-e a legjobban.)
-
dezz
nagyúr
A "DreamColor" gamut éppenséggel kisebb, mint amit az említett Eizo-k tudnak.
A LED-ek gamutja nagyobb, mint a hagyományos CCFL-é, de kisebb, mint a wide-gamut CCLF-é.
ElEvEn11: Úgy érted, az effektív 10 bitet? Az Eizo kb. összes (színes) monitora tudja, más gyártóknál csak a nagyobb, jobb panelosok.
-
dezz
nagyúr
Mindkettőnél le van írva: [link], [link].
Minden monitornál, amit eddig láttam, valamifajta FRC-vel volt megoldva a 8 bit feletti rész. Persze negyed olyan halvány, mint a (korábbi?) TN-eken (mivel két bittel alacsonyabb helyiértékű bitekről van szó), de azért közelről látható. A HP, Dell, stb. típusok a szokásos pepita mintázatot használják, Eizo-k -- legalábbis amit eddig láttam (S-PVA-st még nem), köztük a saját S-IPS-esem -- meg valamiféle dinamikus ditheringet, ami még kevésbé látszik.
-
Atos23
senior tag
Nálam a 22"-os bevált, kiváló készülék
-
Dany007
veterán
Igazad van, és elnézést. A profi szót nem tudtam jobban helyettesíteni.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon nagy, illetve bennfentes cégek. Profi lehet egy egyéni vállalkozó is.
Persze nem tudtam, hogy találkozok szakmabelivel. Persze nekem nem kifejezetten ez a szakmám, de a munkámhoz hozzátartozik.
Szal, az otthoni 28 colos moncsi után, az itteni arra se elég, hogy 'a tálcám elférjen rajta'.
Nem hogy Photoshop, Corel, Indesign stb... A folyamatos ablak tologatástól már szétmennek az idegeim : )
Szal én nem tisztán grafikus vagyok, inkább úgy mondom, hogy nyomtatok, nyomdai előkészítek, meg néha rám bíznak rendes grafikai munkát is. Főként azokat, amik sürgősek, vagy épp azonnal kellenek. Illetve külsős ügyfeleknek rakok össze grafikákat, ami éppen kell.
Prosit nem csinálok szerencsére. ID vel keveset dolgoztam, éppcsak próba szintjén, mivel én (is) azt vallom, hogy PS -sel meg Corelel (vagy ilu) mindent meg lehet csinálni
Hja, nehéz lehet megélni belőle. Manapság az emberek és a cégek sem értékelik a grafikai munkát. Egyszerűen leszarják, számításba se veszik, hogy az Xy ember hány órát dolgozott egy szórón, vagy logon vagy akármin... Szal nem lehet könnyű. -
lenox
veterán
Az frc-t nyilvan ismered, tehat tudod, hogy a 8 bit nem feltetlenul jelent savosodast.
A dreamcolor megjelenese ota az eizokat nem tudjuk hasznalni a gamut miatt, igy annyira nem vagyok benne az eizoban. A cg232w-rol konkretan le van irva, hogy 10 bites, a cg243w-nel nincs, de mindkettorol irjak, hogy 12-bit lut es palette of 68 billion colors. Szoval en keszseggel elhiszem, hogy akarhany bites, ha lehivatkozod, ezzel a visszaszamoljak 8 bitre, de nem kell szo szerint venni dologgal en nem tudok mit kezdeni, nekem az jon le a doksikbol, hogy a cg232w 10 bites, a cg243w meg 8 bites. A processzing mindkettoben eros, a dreamcolornak meg nagy a gamutja, illetve pl. a led hattervilagitas szinet tudja merni, es kompenzalni, amit az eizok nem, ugyhogy nekem jobb a hp, most is arrol nyomom.
-
ElEvEn11
senior tag
"a kettes ponttal némileg vitáznék,mert ugye egy additív és szubsztraktív színkeverési eljárás max az agysejtekben lesz ugyanaz"
Maximálisan egyetértek.Itt csak a vizuális érzetre gondoltam.
"És éljenek a laptopon dolgozó grafikusok
"
A legnagyobb tiszteletem nekik!Scae [Edgar]
Köszi! Igyekeztem és igyekezni is fogok kulturált maradni. Többnyire és általában is ez a tapasztalatom a PH-s fórumokkal kapcsolatban.
Dany007
Pontosan erről beszéltem. A Rádió és egyéb állami intézmények közbeszerzési pályázataira és azok megnyerésére inkább ne vesztegessünk szót! Hidd el, hogy ha egyáltalán labdába rúghatnék és megnyerném, akkor Én is vennék egy misis Eizo monitort. Itt ugyebár abszolút a feltételes mód és gondolom az előbbi mondatomból sejted miért... Nem mennék abba se bele, hogy meséljek érdekes történeteket...
A profi kifejezést pedig határoljuk be legalább egy picit! Én a kiadványszerkesztésből és grafikából próbálok megélni. Szerintem ez behatárolja a professzionális felhasználás körét. Igyekszem szerény maradni - láttam elég nagyképű, sznob "művészlelket", akinek semmi köze nem volt a dolgokhoz -, így a szakmai szintem megítélését másra bíznám, de azt gondolom, hogy tudok egy, s mást.
"Én itt a cégnél 17 colos samsungon grafikázok, de nincsenek is 7 milliós logoink."
Ezek után, sejtésed szerint nálam mi a helyzet?CRT 19"
-
Dany007
veterán
Valószínűleg tényleg csak aprópénz. De nem a 7köznapi grafikusoknak készült, hanem a profi cégeknek.
Ha csak azt veszed, hogy a Magyar Rádió logoit cirka 7 millióért tervezték... És ez csak egy munka volt...
Én itt a cégnél 17 colos samsungon grafikázok, de nincsenek is 7 milliós logoink -
Digitalis
senior tag
Nem is ledes sima ccfl fénycsöves, csak 850:1 hez kontrasztos, 2000 júró-ért milyen gagyi má
Holott Itt záporoznak a 5000000:1 kontrasztú, (5882x jobb kontival rendelkező) és ledes monitorok tizedáron. -
darkarthur
senior tag
Kellemes lenne egy ilyen monitoron olvasni a PH-t. Nem csak a tervezőknek, nekem is csak álmom egy ilyen. Reményeim szerint pár és, megfizethetőek lesznek az ehhez hasonló tudású megjelenítők.
-
tetrix
tag
a kettes ponttal némileg vitáznék,mert ugye egy additív és szubsztraktív színkeverési eljárás max az agysejtekben lesz ugyanaz
konzumer piaci termékei közt is van nagyon jó; engem csak egy dolog aggasztott igazán, az pedig a pixelhiba-garancia kérdésköre;(amit már Old-artist kollégával is tárgyaltunk anno); -és lám a hét ajándéka egy kis dadpixel.
Na-most: az ugye nem szűri ki az előző problémát, ha tegyük-fel az Eizo CG osztályból vásárolsz egy drágább, jobb színszámítású példányt,hacsak nem épp Class - I. besorolású....szerintem ez a legnagyobb bibi mostanság ha valaki TFT monitort vesz; és itt jön a bukkanó; mert ha már ezt az apró hibalehetőséget is kiszeretnéd kerülni,na ott megint ugrik az ár Eizo-éknál (is).
(idén váltottam Crt-ről,mert a foszfor réteg nyugdíjba ment,de valami hiányzik azóta, amit az a technika tudott: mély feketék;bevilágításmentes szürke árnyalatok;180 fokos betekintési szög ami 179,95-ödik fokból az utolsó átlós árnyalatig ugyanaz volt, mint mikor szemből nézed;és a pixelhiba sem volt jellemző)
Következésképp azt látom hogy a szakmaspecifikus területek technika-oldali kiszolgálása a jövőben is drága lesz.
Variálni lehet némi rizikóval; mivel milliókat nem sokan tudnak monitorra költeni, maradnak az elérhetőbb árú,de nyomdai alkalmazásokhoz is használható típusok.
És éljenek a laptopon dolgozó grafikusok -
dezz
nagyúr
Bár a 8 bitnél nagyobb precizitást már több más gyártó is átvette, de az Eizonak továbbra is van pár kuriózuma, csak náhány példa: 1. Gyakorlatilag nincs olyan panel, aminek alapból tökéletesen homogén lenne a fényáteresztése szubpixel szinten a teljes felületen, ez azt eredményezi, hogy foltokban hol kicsit sötétebb, hol kicsit világosabb, mindezt alapszínenként, azaz elszíneződésként is jelentkezik. Persze ez igen halvány, de jó színlátással rendelkezők számára érzékelhető. 2-3 éve ezt is kompenzálják a nagyobb Eizo-k: előzetes gyári sok-zonás bemérés után a kapott mátrixot folyamatosan kivonják a megjelenített képből. Természetesen mindezt 12-14 bittel. Ez elég fínom és precíz ahhoz, hogy a felhasználó ne vegyen észre belőle semmit, csak azt, hogy homogén a kép. 2. Az Eizo-nál nem csak az előfeldolgozó, hanem a panelmeghajtó elektronika is saját fejlesztés. (Így nem számít, ha eredetileg az adott panel [amit nem az Eizo gyárt] 8 bitesnek készült.) 3. Eleve magas minőségi követelményeket támasztanak a panelgyártó felé.
-
dezz
nagyúr
"De ez az eizo lcd csak 8 bites"
Nem tudom, ezt honnan szeded, de természetesen nem igaz, 5-6 éve minimum 10 bitesek. (Tudom, 1-2 Eizo-dokumentumból az jön le, hogy visszaszámolják 8 bitre, de az egy leegyszerűsítés, nem kell szó szerint venni.)
Semmi értelme sem lenne a 16 bites feldolgozásnak és 12 bites LUT-nak, ha utána ebből csak 8 bitet használnának fel, ugyanúgy csíkosak lennének a gradiensek, stb. (mert elveszének a törteket reprezentáló bitek). De nem azok! Akármit állítasz a monitoron, ugyanúgy megmarad a 256 lépcsőfok, a gamma-beállításnak megfelelő távolságokkal a lépcsőfokok között... Ergo ott vannak azok a plusz bitek.
(ps. a bitszámok színösszetevőnként értendők.)
-
ElEvEn11
senior tag
Sziasztok!
Figyelem! Nagyon hosszú hsz!
Sok éve olvasom már a Prohardver-t. Ennek a cikknek, a hozzászólásoknak és éppen aktuális monitornézelődésemnek hála, most végre regisztráltam.
Egy-két dolgot szeretnék tisztába tenni, mert sokszor látom a komoly, grafikus monitoroknál, hogy milyen tipikus hozzászólásokat írtok.
1. Az Eizo nagyon minőségi monitorokat gyárt és ez vitán felül kell, hogy álljon.
2. Több olyan Eizo monitort is láttam már, aminek a minőségétől az állam leesett. Kb. azt kell elképzelni, mintha a monitor a kinyomtatott újság, könyv vagy egyéb nyomdatermék valódija lenne. Csodás.
3. Eizo is gyárt konzumer piacra termékeket, amik általában a 250 ezres ársávban landolnak nálunk, de ezek természetesen nem nyújtják azt a minőséget, amit a grafikus monitoraik.
OFF
4. Egy normális gondolkodású szakmabelinek ez nem(!) aprópénz, de igyekszik egy ilyet, vagy hasonlóan jó minőségű monitort szerezni a munkáihoz. Részemről ez piszok drága és mivel éppen nem "szalad a szekér", hát egy darabig nem lesz lehetőségem ilyet venni. Menő/sznob reklámügynökségnek a többszörös árréssel lehet, hogy könnyen telik. Ők azok, akik aztán a hozzám hasonló szabadúszókhoz passzolják a melót tizedannyiértm, amit aztán jó esetben hajlandók kifizetni. Echte ungarische wirtshaft, ugyebár.
5. Szintén az anyagi és szakmai oldalához tartozik, hogy a grafikus és kiadványszerkesztő szakma roppant felhígult és mindenki megy a másik alá árban. Aki egyszer megnyitotta a Photoshop-ot az már grafikusnak tartja magát, pedig lehet, hogy fogalma sincs tipográfiáról, színharmóniáról, vagy arról, hogy ki lehet Moholy-Nagy, Tóthfalusi, Baskerville, Bert Monroy, Ryan Church, vagy éppen Deke McLelland... etc. etc. etc. Általában ők azok, akik jól lenyomják az árakat és aztán, ha nem akarsz éhen halni, akkor neked is tolni kell a lécet lefelé. Szóval ennyit arról, hogy ki, vagy inkább a szakmabeliek (most a valóban hozzáértőkre gondolok) hány százaléka engedheti meg nálunk ezt a monitortípust.
ON
6. Ha valaki nem érti, hogy mi a különbség, akkor annak tényleg azt javaslom, hogy bármely grafikus alkalmazásban készítsen egy gradienst (ahogy Bici is írt erről) és nézze meg Eizo-n, vagy valamilyen jobb minőségű IPS panelen, majd hasonlítsa ezt össze egy TN panelessel.
7. Sokan a szakmában még mindig CRT-vel dolgoznak. Én is így vagyok ezzel, de szeretnék végre váltani, mert nagyon fárasztja a szemem a CRT állandó villódzása és barnulok is előtte rendesen.
8. Kíváncsi lennék, hogy ki ellenőrzött itt már InDesign-ban színterheléseket egy dokumentumban? Na ott nagyon nem mindegy, hogy milyen a kontrasztja a monitorodnak. Máskülönben a képek helyrehozatalánál tényleg csak találgatni fogsz.
9. A Pixelmaster által említett jelenséget Én is sokszor tapasztalom. Hiába a CMS, ha nem használják. Innen nézve pedig valóban kisebb a létjogosultsága az Eizo-knak. Még akkor is, ha ez az előbbieknek némileg ellentmond. Ettől függetlenül retusálni, színharmóniákat kezelni, mély, sötét színeket módosítani, vagy létrehozni, csak komolyabb monitoron lehet. Alsó határ egy jobb IPS vagy PVA (csak a példa kedvéért: Dell U2410).
10. Őszintén várom már azt az időt, ami kb. 10 évig tartott a megjelenítők terén, amikor találtál olyan megfizethető árú CRT-t, ami jó volt munkára, filmre és játékra egyaránt. Nálam például mindkét gépemet ugyanaz a monitor szolgálja ki és sajnos vagyok olyan buta, hogy szabadidőm egy részét játékkal, a gép előtt töltöm és a filmeket sem vetem meg. Úgyhogy ismét egy olyan ok, ami a CRT előtt tart egyelőre.
11. A nagy, vagy nagyobb felbontás szintén sok alkalmazásnál jól jönne hiszen számtalan eszközt és palettát akar az ember egyszerre megjeleníteni. Így van ez például a Bici által is említett AE-ben, de a Premiere-nál és az Audition-nél pontosan ugyanez a helyzet. Nagyon, mondjuk 30"-as monitornál pedig az ár nagyon durván képes ugrani, ha az előbbi elvárásoknak is meg szeretnéd feleltetni jövendőbeli "kukkerodat".Eizo-ról ne is beszéljünk!
12. Szintén monitorba vágó kérdés és többen is emlegették, hogy tényleg ideje lenne a monitorok és egyéb megjelenítők valós színmélységét is emelni, mert a mostaniak lassan elavulnak. Elég, ha a HDR-re vagy a 16-bites csatornákkal rendelkező képekre gondolunk. Egy konzumer monitor ennek a közelébe sem ér. Gyakran örülhetsz, ha csupán a 16 millió színárnyalat megvan. Lásd főként TN. Sajnos mindezek technológiai hátterével nem vagyok annyira tisztában, mint lenox. Esetleg egy link valakinek erre vonatkozólag?
13. Az a gyanúm, hogy a cikkben szereplő Eizo is sokkal többért kelleti majd magát a hazai boltokban.
14. 2007-ben és 2008-ban is volt nagy monitorteszt, amiben a 22" feletti méretű monitorokat tesztelte a Prohardver. Én idén karácsonykor, legkésőbb jövőre szeretnék új monitort venni. Tehát nekem, de gondolom sok más olvasónak, fórumtársnak is jól jönne egy 2009-es, aktuális teszt, amiben az IPS-es moncsikat sem hagyják ki a srácok.Sorry a nagyon hosszú hsz-ért! Sok minden jött most ki.
-
old_artist
addikt
Üdv!
Igen, nem sok a lülönbség, ha csak nem az, hogy led-es a CG232W, vagy a
"Black Frame Insertion and Pseudo-Interlace
A range extension feature gives studio professionals the advantage of using the monitor's entire 10-bit grayscale range to see more detail when doing fine editing work in very dark and very light tones. Setting the screen to show the entire 10-bit grayscale range reveals either 6% or 14% more gray tones from 0 (true black) to 1023 (true white) compared to common broadcast signal display range capabilities."... de utána járok majd!
-
lenox
veterán
16 bites szinfeldolgozas - belso szamabrazolas 16 bites.
12 bites lut - ekkorak a lutok.A HP 12 bites abrazolast hasznal es 10 bites lutot. De ez az eizo lcd csak 8 bites, a hp meg 10, es a hp-nek rgb ledje van, amivel jobban ki lehet hasznalni a biteket, es nagyobb a gamutja is. Amugy displayporton mindket monitor tud 10 bites jelet fogadni. Szal osszesegeben a color processing erosebb az eizoban, de a technologiai adottsagok miatt jobb a hp, legalabbis nekem.
-
LackoMester
addikt
ezen az áron 5-6 db. LG W2453V-PF monitort lehetne venni
Ami az én igényeimnek tökéletesen megfelel....egyébként nagyon baba,csakhát nem nekem van ározva
nem adnék ki érte annyit
-
Pedig de jó is lenne ilyet venni. Sajnos még nekem sem tellik rá. Régebben volt több EIZO CRT-m is. Szerettem őket, de kb. a dupláját kérik érte mint amit max kiadnék érte.
-
xuldar
addikt
válasz
old_artist #32 üzenetére
Tudom, hogy az Eizo nagyon komoly vezérlőelektronikát gyárt, de a 232-ben annyival durvább mint a 243-ban, hogy 6x annyiba kerül? A leírásból más komoly különbséget nem tudtam kihámozni, és azért a 243 se lowend kategória
-
válasz
old_artist #25 üzenetére
Németeknél megáll 3 alatt valamivel.
-
old_artist
addikt
Üdv!
Csak az a baj, hogy a Samsung fényévekkel el van maradva pl. egy EIZO elektronikától, mert csak a bóvli ipari TN paneles hulladékaihoz képes gagyi elektronikát "kicsikarni" a mérnökeiből, meg szvsz bővel megélnek a panel gyártásból!
... kici tecnika, de occó, jo a bálkánrá!
-
Olyan mintha Ferrarit vennék.De azt sem veszek és Eizot sem.
Igaz annak idején volt képcsövesböl 21" az maga volt a tökéletesség.De most nemigazán tudnék beruházni egy ilyenre -
broberto
csendes tag
Mondjuk a Samsung is csinálhatna végre egy ilyen monitort,nem mindíg az a szar TN+FILM
ez a samsung mániája -
xuldar
addikt
válasz
old_artist #25 üzenetére
Megnéztem a monitort.
"Post production and broadcasting work usually requires one monitor for referencing and another for editing work. With the CG232W it is now possible to do both tasks on one screen -- saving you money and ensuring there is no color mismatch between screens."
Ezen a megtakarításon hatalmasat röhögtem, ha veszek ebből a CG243W-ből kettőt, még mindig csak a harmadánál járok
Az SDI bemenet ennyit dob az árán?
-
Zolás
addikt
válasz
old_artist #25 üzenetére
Végre egy szakember hozzászólása.
Megdicsérted, holnap veszek 3 ilyet -
old_artist
addikt
Ahhh, végre egy olcsó és kiváló H-IPS paneles EIZO ColorEdge grafikus monitor, nem úgy mint a CG232W, aminek az ára majd' 3,5millió!
- ezzel már lehet dolgozni!
-
KTTech
veterán
Ennyiért nem drága ez a monitor
szívesen elfogadnám a mostani Eizo S2231W-m helyére
-
válasz
Pixelmaster #19 üzenetére
Én régebben egy képcsöves referencia monitor elött ültem, és készítettem pár tervet, és mivel kezdő voltam még, raktam bele jó sok színátmenetet, ami azon a moncsin gyönyörű volt. Aztán megláttam egy átlag TFT-n a műveimet...
Sírtam.
mod (mindenkinek): Bennem van a hiba, vagy másnak is inkább a magyobb felbontás hiányzik a több színnél? Bár, AfterEffects-ben 1920x1200-as felbontásban is elférek, de mégis nagyon jól jönne egy 30-as moncsi az 1600-as függőleges méret miatt.
Valahogy, két 24-es nem olyan jó, mert nem mindig tudom átrendezni a cuccokat olyan méretre. -
aram01
nagyúr
crysis szép lehet rajta
-
Adams007
tag
Jó monitor, az biztos, szívesen elfogadnám otthonra
Bár az ára tényleg elég húzós
-
Franyo
csendes tag
Eizo=Professzionális=Minőség=Prémium Ár!
Fantasztikus monitorok, kövér árcédulával! -
Pixelmaster
tag
Én szakmabeli vagyok, és ültem már ilyen monitor előtt, tényleg csodálatos a képe, nyálaztam előtte hogy hudejolenne egy ilyen, de mikor megtudtam az árát háát köszönöm szépen. Tényleg csak nagyon kevés helyen engedhetik meg maguknak az ilyen monitort, de az biztos hogy egy szabadúszó tízből ha 1 vesz ilyet.
Nekem személy szerint egy 2 éve vásárolt 22" LG Flatron L222WS modelem van, és ezen ugyanugy lehet dolgozni, bevan kalibrálva és ennyi a történet vége, és ha monitorhoz teszek egy nyomtatványt egy offset nyomdából ugyanolyan mint a monitoron, nincs vele gond, szerintem egy kicsit képmutatás már ez a monitor... mert értem én hogy überfasza képe van, és kipofozol rajta tegyük azt egy fényképet, de a többi 100ezer usernak sima mezei monitora van, ugyis sötétebbnek vagy világosabnak fogja látni, és a nyomdák, levilágító studiók is mind mind más színprofilal dolgoznak, vagy csak símán kikapcsolják őket tehát szerintem teljesen mindegy...
szóval akkor mire kell ez a monitor ? -
ati012
őstag
Á, csak 560.000 Ft...ennyit kinek ér meg most őszintén? Burzsuj németeknél, angoloknál lehet h viszik mint a cukrot, de M.o.-n nem hinném.
Szó mi szó, drága mulatság. -
én a 850:1-es kontraszton kicsit csodálkozok, nem kevés az egy picit? A mai IPS panelek simán hozzák az 1200:1-hez kontrasztot is, nem?
-
"16 bites színfeldolgozást használ"
"12 bites Look-Up táblát használ"Valaki elmagyarázná, hogy melyik mit jelent? Tudom, mi az a LUT, de nem tudom, hogy egy moncsinál ez hogy műxik.
Ezeknek a technikáknak van köze ahhoz, amit a HP LP2480zx használ, vagy ahhoz, amit pl. az AMD FirePro karik tudnak (10bit/szín), vagy "csak" a bemenő (8bit/szín) jelet dolgozzák fel igényesebben, és rakják ki a panelre?Köszi!
-
-
ufocsalad
tag
Ezek a szép lapátfülek nem állnak utjában a betekintési szögnek?
-
ADAM1337
nagyúr
Az Eizo a ColorEdge CG243W nevű monitort már szállítja a partnereinek, az ajánlott fogyasztói ára kicsivel 2000 euró felett lesz. ezen fent akadtam nem lesz kicsit drága ?
-
FRENK1988
veterán
Boros ár a komoly tudáshoz. De ez nem felhasználóknak szánták
Új hozzászólás Aktív témák
- LG UltraWide UltraGear 38GN950P-B Monitor! 3840x1600 / 1ms / 160Hz / G-Sync / FreeSync! BeszámítOK
- Dell UltraSharp U2412m monitor -több db - 1920x1200 full HD+ IPS panel PIVOT is!
- LG Ultrawide gaming monitor
- Eladó Samsung Odessey G6 S27DG600SU OLED Monitor
- Samsung 213T 4:3 1600x1200 VA monitor eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Dell Latitude 5420 i7-1185G7 16GB 256GB magyarbill. 1 év garancia
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest