Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
huntermati #81 üzenetére
nála sajnos ez megy, hogy törli a sztorijait ...
-
huntermati
aktív tag
Babi története nem jön be
-
Brae
őstag
Én sosem csúsztam meg véletlen, mindig az út és a látási viszonyoknak megfelelően vezetek és mindenkit erre bíztatok. Kontrolláltan szoktam csúszkálni forgalommentes helyen hátulhajtós autóval, de az más.
-
proof88
addikt
uppolom hátha ír még valaki ide sztorit
-
Mateosz
aktív tag
Az én sztorim ezen a télen történt:
Jobbos kanyar, hó is, fagy is, elsőkerekes autó, téli gumi, kb 60-70-nel mentem (szárazon simán 90-nel lehet, de itt most ez is sok volt), kitört a hátulja balra a szembesávba (túlkormányzottság), gázelvét, ellenkormányzás, erre jobbra tör ki hátulja (már a szembesávban vagyok), újabb ellenkormányzás, megint balra a hátulja, most már 170 fokkal furdulva a padka után a fűben lévő 30 cm-es hó fog meg (az autó elkezdett billenni, mint a filmekben, amikor megállt, viszont szerencsére nem borult oldalra, hanem vissza billent a kerekeire). Itt épp messze van az árok, és szerencsére épp nem jött szembe senki, meg mögöttem sem.
Aztán szerencsére kihúztak kötéllel.
Kár: bal oldalon minkét gumi leeresztett (bár azért még elmentem vele 36 km-t, nem volt feltűnő elsőre), és az egyiken a szelepet kellett cserélni. (ezek ugye a padkázástól keletkeztek) 3000 Ft-ból átnézték mind2 kereket, és cserélték a szelepet. -
No-kia
addikt
túlkormányozott
-
shadeofme
tag
Jamaikában így nyomják.
-
share
tag
hóátfúvás.
-
anjani182
őstag
Én eddig 2x csúsztam meg elsőkerekes kocsikkal, téligumival...egyszer az orrát máskor a seggét dobta el!
Az elsőnél majdnem megpördültem, a szembe sávba álltam meg az árok mellett. Ha jönnek szemben végem...
A második esetben gyorsan vettem a kanyart, megdobott a jégkása de utána megfogta az aszfaltot a kerék így nem lett komoly baj...
A mostani kocsimban van ESP, így még ha kicsit gyorsabban is mentem a kelleténél mindig "beszarás" nélkül korrigált mindent!
-
Mr.Csizmás
titán
tükörjégre fagyott pocsolya az út szélén, hátsókerékhajtás...
tavaly volt
ja, alulkormányzott, jobb-bal S kanyar (lett volna)
-
phaet0n
tag
Nagyon nagy ívű kanyarban (tehát nem sokat kellett volna kanyarodni) haladtam városon kívül sötétben, erős esőben. A kanyarban az út szélén állt egy autó, kivilágítatlanul, megijedtem, belefékeztem, ezzel nem is lett volna baj, csak ijedtségemben a kuplungot is benyomtam, így teljesen elveszett az irányíthatóság (nem volt ABS). Egy olyan erős 30 métert csúsztam, de az úton maradtam.
Ekkoriban még annyira sem voltam tapasztalt, mint most.
-
potyautas
tag
Akár lehet is. Nem úgy mint a szomszédom a Wartburggal. (tehát első meghajtás) A szemből döngető teherautótól megijedve lekapott az alig havas útról. "Ne kapd vissza, ne kapd vissza!" - kiabálta a mellette ülő, megérezvén a következő mozdulatot. A kocsi keresztbe fordult az úton, (balra 90 fok)majd az újbóli ellenkormányzás következtében csinált egy hátraarcot (jobbra 180fok) és átugratott a szederbokron. Legalább 20 méterre hagytuk el az utat, de nem lett bajunk.
-
-
tkazmer
addikt
hasonló nekem is volt törökbálint és budakeszi között [ahol S-ben kanyarodik az út, és jobbról bejön egy földút] előzni kezdtem, mivel abban az S-ben van egy szakasz, ahol ha csak 70-80 körül megy az előtted lévő, akkor biztonságosan lehet akár 2 kocsit is megelőzni. nem is lett volna semmi gond, de arról a földútról kikanyarodott egy autó, épp abba a sávba, ahol én - hát már igen tempósan
- előztem az előttem lévőt. szerencsére "satu" velünk volt "abs" haverjával együtt, így gond nem lett, bár a velem utazók elmondása szerint szegény kikanyarodó arcáról igencsak lefagyott a vélhetően a környék örömlányai által odacsalt mosoly...
komolyabb nem szándékos csúszásom kanyarban nem volt szerencsére, olyan volt, hogy havas úton a szembe jövőt nem érdekelte, hogy a parkoló autó az ő oldalát foglalja el az úton, ezért csak annak köszönhettük a kocc elkerülését, hogy a már kicsit jegessé fagyott kb 40-50cm-es hó az út szélén, amibe belekormányoztam az autót, megfogott. ez tehát egy harmadik kategória, se nem alul se nem túlkormányzott nem volt az autó
-
Kareszovics
addikt
válasz
Kareszovics #22 üzenetére
Megúsztam...
567 km és még "helyzetbe" se kerültem!
-
truba
tag
ittMunka közben, Skoda Octavia rs-sel kb.140-nel nem bírtam bevenni a kanyart. Az autó óra a kanyar bejáratánál elkezdett hirtelen jobbra menni, a linken nem látszik de ott a kanyar bejáratánál van egy dupla villanyoszlop kb. 8 méterre, na az hirtelen nagyon közel jött. Éppen, hogy nem lett baj. Az út viszonyok normálisak voltak.
-
#42431471
törölt tag
szerpentin, túl nagy sebesség miatt elindult a kocsi orra kifelé. Nagy gázra visszaért az ívre
Mondjuk a sódert megkóstoltuk, azóta óvatosabb vagyokElsőkerekes. (btw csak próbáltam tartani a sebességet az apámmal
nem magamtól vagyok ekkora idióta)
-
Eagl3
veterán
Nekem még sosem volt igazán komoly megcsúszásom, pedig korábbi munkáimból kifolyólag sokat kellett vezetnem városban\városon kívül az ország egyik végéből a másikba első és hátsó kerekes autókkal egyaránt.
Amire emlékszem az esőben pár átfolyás volt, hogy arrébb dobott, de az irányítást még hál istennek egyszer sem vesztettem el.A legparásabb sztorim mikor egy kétsávos főúton jöttünk hazafelé (Seregélyesi út ha valakinek mond valamit) viszonylag kis forgalom volt, 100 körül mentem mikor egy kombájn kikanyarodott elém a szántőföldről teljes szántó vető forgó bizbaszával, satufékkel és félig a szántóföldre kanyarodva sikerült megállni a kombájn mellett mindenféle testi és anyagi kár nélkülözésével. Nem sok hiányzott, hogy a fejünket is learassa ez a félkegyelmű.
-
potyautas
tag
Elsőkerekesnél nagyon jól lehet kézifékkel fordulni, de csak ha felkészülök rá. Vészhelyzetben nem tudom, működik-e.
-
mephi666
nagyúr
mi esetünk: ex-el jöttünk ide a melóhely felé, le voltak fagyva kegyetlenül az utak, téli gumi is volt fent, van 1 ritka rossz derékszögű kanyar, ahol mindig tükörjég van ilyenkor és nagyon veszélyes... itt szerintem max. 10-15km/h-s sebességgel csúszott meg a kocsi segge, amikor próbálta beszedni a kanyart, aztán szerintem összevissza fékezett és kormányzott, mert először átcsúsztunk a szemközti sávba, majd vissza a sajátunkba, de ekkor is kidobta a yaris a seggét és a manőver végén megálltunk keresztben a szemközti sávban egy bozót előtt
...ebben az esetben vagy 3 ponton volt túlkormányzott a kocsi az észnélküli korrigálási kísérletek miatt...
ui: a példa jól mutatja, hogy nem kell 100-al menni jégen, hogy megcsússzon a kocsi
biciklivel közlekedek télen-nyáron, tudom, hogy megcsúszás esetén legtöbbször az a legrosszabb, ha ész nélkül korrigálni akar az ember... még biciklivel is
-
potyautas
tag
Rég nem néztem ide, nem tudtam, hogy kérdeztél. Jeges úton rápöccintettem a fékre. Nem akarattal, csak ösztönből. Enyhén kellett volna jobbra kanyarodni, de egyenesen nekicsúsztam egy Aro-nak. Kérdésedre: Gyorsítás közben nem lehet előre csúszni. Legfeljebb elkapar és nem megy. Ha kicsit kapaszkodik, talán elviszi oldalra, de előre nem csúszik. Attól dobom el az agyam, amikor a gázelvétellel jönnek, mint tanács. Ha én alapjáraton megcsúszok, mit vegyek el? Talán a gázadással lehetne próbálkozni, de ahhoz nagy lélekjelenlét kell. Na, meg rutin.
-
proof88
addikt
válasz
Kareszovics #22 üzenetére
Reméljük!
-
Kareszovics
addikt
Holnap megyek egy könnyed Mezőtúr - Mezőkövesd - Alsózsolca - Kazincbarcika - Nyíregyháza - Debrecen - Mezőtúr kört.
Remélem nem kell majd ON-ba írnom ide...
-
dragonfx
veterán
probáltam diftelni.1be nem akart menni, na mondom 2es padló...balra beteker vagy50nel..és írtam egy 270et.persze közöm nem volt az irányításhoz.felültem egy magas járdára.1méterre a betonoszlop.kb 4 éve télen.vizes onos havas esőben.az észkombájn.
1 vasfelni+2motortartó bak bánta. -
Sotho
őstag
Nem is kicsit lejt
! Ez egy igen meredek útszakasz. Lefelé mentem (ez is lemaradt
).
Leléptem a fékről úgy sikerült bevenni pont mielőtt nekimentem volna a középen lévő zöld elválasztónak aminek azért szépen ki van kövezve az oldala. Blokkolásgátló ide vagy oda azttól, hogy bekapcsolt ugyanúgy nem ment semerre sem. -
Drenadar
veterán
Fék elengedése után tekertem a kormányt, kanyarban sose fékezek, csak előtte.
láttam, hogy a kocsi nem kanyarodik, hiába van eltekerve a kormány, nah akkor fék (abs nem volt - de amúgy se sokat számít, de azért nah.)
a kocsi azért állt meg, mert az aszfalt és az árok között volt egy másfél méter fű. -
proof88
addikt
-
Sotho
őstag
itt
Száraz téli reggelen ez a kanyar mégis deres volt. Sikerült azért bevenniAlulkormányozott volt elsőkerekes ez lemaradt.
-
Drenadar
veterán
hát ez nem tudom melyik eset...
Tél, enyhe hó az úton, téli gumi, első kerék meghajtásos.
kanyar, derékszögű, én mehettem vagy 60-al, kis fék mielött kormány fordít, gázról láb levesz, kocsi megy tovább egyenesen, mintha arra akarnék menni, kb negyed méter és az árokban kötök ki -
Thome
veterán
Édesapám így járt:
Elsőkerekes autó, téligumi, tél volt, kb 60km/h-val ment, mert sietnie kellett.
Egyenes, de rossz minőségű aszfaltos út, kátyús volt, jeges volt az út, ahogy az autók kitaposták. Szembeforgalom jött, mindketten lementek az útpadkáról az egyik oldallal, majd mikor visszament volna, megdobta az egyik kátyú/útpadka, erre rásegített a jég is, így elkezdett izomból pörögni, majd egy fa megfogta a hátsó lökhárítót. -
zoo8800
veterán
Eddig 2x tojtam be nagyon, megcsúszás miatt.
1, kicsit gyorsan mentem a kanyarban (nyáron, jó gumival és futóművel, Dobogókőről lefelé), és egy bukkanó után eldobta a seggét. (sikerült megfogni)
2, szakadt az eső, és kb. 120-130-cal mentem a pályán. Gázadáskor, 5.-ben elkapart a kerék (60 lovas a kocsi!!!) (szintén nem lett semmi baj, egy szaros gatyán kívül.)
Ennyi
-
Motion_Blur
félisten
Eddig kétszer csúsztam meg autóval (nem akarattal), mindkétszer jegesedés miatt és mindkétszer első-kerekes autóval, téli gumival.
alulkormányzottság: körforgalomban túl nagy volt a tempó, elment az eleje, hirtelen gázelvétellel korrigálva
túlkormányzottság: derékszögű kanyar, nem vettem észre hogy lefagyott szokásos tempóban "rátettem" és mivel pont elvettem a gázt, megindult a segge, de ellenkormányzással megúsztam (szerencse, hogy másik sávban nem jött senki)
-
ABE
őstag
Egy alulkormányzott eset történt velem: elsőkerekes autóval, télen, elvileg száraz útfelületen, közepesen húzós kanyarban (jó viszonyok között simán 60-70-es). Ismertem az ívet, sokszor jártam arra, de volt egy alattomos lefagyás, és hoppá, az autó orra hirtelen megindult egyenesen. Nem volt se fékezés, se motorfék, állandó sebességgel haladtam, átcsúszott a másik sávba az autó. Gázról leléptem, szerencsére ismét szárazat fogott a gumi, és vissza a saját sávomba. Mázli, hogy nem jött szembe semmi.
-
GabN73
addikt
Haverral egy túl gyorsan bevett kanyarral... 3 keréken fordulás,majd segg kidobás. (86-os ibizával )
De inkább ITT csúszkálunk
-
proof88
addikt
up
Új hozzászólás Aktív témák
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest