Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
Nálunk az 520-as már elvitte.
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz
hszilard666 #386 üzenetére
nem volt jo a driver ? vagy mi ?
-
hszilard666
veterán
válasz
hszilard666 #385 üzenetére
Téves riasztás
megoldottam a problémát.
-
hszilard666
veterán
válasz
hszilard666 #384 üzenetére
Sziasztok!
Miért van az hogy az összes gammában ezzel a vga val nem kapok 30-40 fps nél többet?
Lehet hogy a procim karcsú hozzá? (3570k)
A választ előre is köszönöm! -
válasz
hszilard666 #382 üzenetére
nem biztos, de lehet azért nem megy mert "letilt" a táp
-
válasz
hszilard666 #380 üzenetére
kiegészítő tápcsati a helyén? Táp kellően erős egyáltalán?
-
válasz
hszilard666 #378 üzenetére
Elég rossz minőségű a kép. és sőtét is van.
De nem látok rajta sérülést így, de jó lenne egy normálisabb kép.
Akár még direkt is lehet így. -
XharX
aktív tag
válasz
hszilard666 #375 üzenetére
Simán, egy darab max 792W-ot tudó 12V-os ággal rendelkezik, de ez már túlzás is(persze függ a konfig többi részétől is, plusz ha a tuning is játszik esetleg). Kicsit a táp árcímkéje is túlzó.
Amúgy ez erre van, esetleg nézz be -
XharX
aktív tag
válasz
hszilard666 #371 üzenetére
Aligha. Ritka rossz ág és csatlakozó elosztás jellemzi ezt a szériát, hamar áramlimitbe futnál.
-
válasz
hszilard666 #371 üzenetére
hát határeset, én inkább valami 800-850-est néznék, főleg ha valami combos gép van alatta.
-
válasz
hszilard666 #369 üzenetére
csakis
-
-
priti
addikt
baaaakker, kikapcsoltam a HT-t, hogy ne fűtsön annyira és az úgy maradt. Jaháhogy... óóó vaze, háhht ez lehet hogy kéri maga alá? hümhüm
Ha ez "allokációs problémákon való merengés" akkor jelentem mezei júzerként allokációs problémákon merengek.
Na jó, igaza van a modinak. Tipli.
-
priti
addikt
Nem, én lelkes dilettáns vagyok, mint te.
Csak az alapismeretekben azzal elintézik a dolgot, hogy a memória megcímzése után már a kiolvasás jön a memóriából, tehát a megcímzésben benne van az írás értelemszerűen, a mount meg nem igazán konkrét adatfeltöltést jelentett minden esetben ahol idáig találkoztam vele, inkább amolyan elkülönítést a többi résztől. Win alatt nem nagyon van, ja de a virtuális CD meghajtót amikor csinálja a daemon az is mount-nak hívja az ügyködését. -
fsb1000
nagyúr
-
priti
addikt
Azzal amit írt le lehet kérdezni, hogy mennyi az, ami még nincs mount-olva konkrétan, csak gondolom az nem biztos, hogy ami mountolva van az foglalt is. Persze lehet nem így van, de én találkoztam olyannal, hogy előre kell mountolásnál méretet megadni és aztán lehet beleírni a vonatkozó méretbe, tehát előre kell kvázi lefoglalni a cuccnak a helyet. Nemtom itt hogy van.
-
BeLucZ
addikt
mondjuk ez szerintem is cink, mert akkor minek van ilyen opció a tuningprogikban, ha egy nagy kamu tippelő?
az egységsugarú júzer nem tudja ezt -
priti
addikt
Zavar ez a mount, mert ez nem mindenhol ugyanazt jelenti. Ez olyasmi nem, hogy ha mount-olva van egy rész a VRAM-ból, de üres akkor sincs benne a rendelkezésre álló szabadban, mert mount-olva van. Vagy tévedésben vagyok és itt a mount-olás a konkrét foglalást jelenti ami ténylegesen tele is van írva?
(#355) gbors
Nem hiszem, hogy gáz lenne a lapommal. Én nem konkrétan a GTA4-re értettem egyébként, hogy mikroakadt 460-al, lehet hogy az nem, a jóég tudja, már nem emlékszem megmondom őszíntén, mert nem tegnap töröltem a játékot, csak azt tudom, hogy minden VGA-val előfordult nálam ez egyik-másik játékban. COD2 multizni szoktam régi cimborákkal rendszeresen, ott például elég gyakori, hogy van benne ilyen apró röccenés, de annyira rövid, hogy egyáltalán nem zavaró, viszont tökmindegy milyen VGA van a gépemben. Mindegyikkel előfordul, szóval nem gyártóspecifikus az tutkó. A C3 nálam is megy szépen, FPS-el nincs gond, csak amikor pörgök valahogy megnő a válaszidő, picit olyan, mintha a CPU lenne kevés és nem a VGA, de nem nagyon akarom elhinni, hogy egy 4GHz-re húzott i7 kevés neki. Megy stabilan 4.2GHz-en is a procim, majd megnézem úgy is. Valszeg előbb-utóbb megtalálom hogy legyen, hogy jó legyen, csak elszoktam ettől a copakodástól. Életidegen, hogy ennyire szenvedős legyen valami.
-
fura, amit írsz, mert nekem a Crysis 3-mal semmi ilyen gondom nem volt. high beállításon játszottam vele, és az fps még a legnagyobb nyitott tereken is 40 felett volt (mondjuk akkor 4GHz-en ment a 2500k). a láthatatlansággal kombinált hit-and-run megoldást előszeretettel használom, és kitűnően ment, semmi input lagot nem éreztem.
ill. korábban írtad, hogy a gtx460-nal is láttál mikrolagokat, amivel talán egyedül vagy a pH!-n. nem lehet, hogy valami alaplap környéki gebasz van a gépedben? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig így van. Az a program és az összes többi, ami VRAM-ot mér lényegében csak tippel. Az egyetlen realitáshoz közel álló mérés ebből a szempontból csak az API funkcióival lehetséges, például azzal a kettővel, amit említettem.
Inkább így írd, hogy 4 GB memória kell ahhoz, hogy a GTA4 motorja minden texturamapot maximális részletességgel jelenítsen meg. Ezt ugyanis a motor állítja be az indításkor. Nem lehet felülírni. Ha kevesebb VRAM-od van, akkor ahhoz igazodik a motor a paraméterezésnél. Futni fog, de nem lesz minden maxon.
-
fsb1000
nagyúr
"Az AB egy semmi a VRAM használatának mérésére. Remélem azért tudod"
Nem gondolom hogy így van, de biztos voltam benne, hogy az érveid között fog szerepelni. (tényleg!!!)
Megfelelő mérőeszköz nélkül az ellenvéleményem semmit sem ér.OK... legyen így GTA4-nek 4GB fedélzéti memóriával felszerelt VGA kell. (forrás: Abu85 )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. A Rage motor működése egészen egyedi. Rengeteg beállítást automatikusan kezel. Ez főleg a különböző textura mappok felbontására vonatkozik. Ezeket a motor a VGA-n található memória alapján állítja be. Ez alól a játék után megjelent kártyák kivételt képeznek, mivel azok alapértelmezett módban minimális beállítást kapnak, míg kiütve a korlátokat, megkapják a maximális beállítást.
Az AB egy semmi a VRAM használatának mérésére. Remélem azért tudod, hogy a VRAM az a driver mögött van elmaszkolva, vagyis nulla program férhet ahhoz hozzá. Technikailag nincs engedélyezve, hogy erről egy alkalmazás adatott gyűjtsön. Maximum tippelni tudnak.
A DirectX-ben a GetAvailableVidMem() és a GetAvailableTextureMem() ami érdemlegesen használható a programozók számára. Nem kapnak teljesen pontos eredményt, de megközelítőleg utána tudnak számolni. -
priti
addikt
Most még fél évig a GTA4-en akartok rugózni, csak mert bejelentették a GTA5 megjelenési dátumát, vagy most hogy került megint elő? Ahhoz a szégyen PC porthoz annyit nem voltak képesek megcsinálni, hogy egy G27-tel tudjak normálisan közlekedni. Tudod milyen billentyűvel vezetni, miután végigtoltál profi autós programokat kormánnyal és az a legnagyobb bajod, hogy nincs kézifékkar a szettben? Elmondom neked: szar. Ha az ötödik részben sem lesz normális controller támogatás ott fogom savazni a játékot a topicjában, amíg ki nem dobnak minimum egy napra
A játék 90%-a vezetés és nincs profi módon támogatva a kormány, amin ott figyel a gamepad is úgy amúgy? Szégyen. Legalább az lehetne jó, ha már a motorozás olyan, hogy két kerékkel csúszol oldalra a gyorsasági nagymotorral minden kanyarban. lol
Király a szabadságérzet amit ad, hogy mehetsz bármerre, meg nagy a pálya de azért ha leveszed a rajongói szemüveget akkor nem biztos hogy ahhoz vásárolsz VGA-t még évekre rá is... -
fsb1000
nagyúr
"Ez még a 3 GB-os kártyáknak a legkedvezőbb, de amilyen rossz a motornak az erőforrás kezelése ilyen környezetben 4 GB-os VGA kellene neki."
Ezt most teljes komolysággal írod a GTA4-ről?
Bizonyos szempontból lehet tisztelni a szakmai szövegeidet, meg az iparági tanulmányaid, de egy játékkal kapcsolatban ilyen konkrétumot kijelenteni....
Én úgy gondolom amit leírtál nem állja meg a helyét, legalábbis sem ingame beállításoknál látható erőforrás igénykijelzéssel, sem méréssel (AB) nem lehet igazolni.Az utolsó pecs kb 2 éves (vagy több), azóta bizonyosan 1,5GB alatt marad a video memória igény bármilyen beállítás esetén is.
-
priti
addikt
Szerintem sokkal zavaróbb az olyan motor, mint a Crysis3-é, mert hiába veszel el annyit a grafikából, hogy ne akadjon olyan az egész, mintha bődületes input lag lenne a billentyűzeten. Amikor végre kiszabadultam az elején jellemző totális csőjáték érzetből és végre kaptam egy kis teret elkezdtem komolyabban firkálni erre-arra, de nem tudom kihasználni a ruha adottságait, pedig annyi látszik, hogy marhajó játékélményt adna, csak abban a pillanatban ahogy felpörögnék elveszítem az irányítást, mert nem akkor történnek a dolgok, amikor a parancsot adom a billentyűvel, hanem később és ez hazavágja az egészet. Nem az történik, hogy futok-csúszok-ugrom elkapom a csövet, hanem futok-csúszok-ugrom, de nem ugrom, na most ugrom, nem kapom el a csövet le fog járni a láthatatlan mód és akkor szemtől szemben egyhelyben állva leszedem az ellent, miközben bekapok 100 találatot, de tombol a kihívás nélküli óvoda, mert nem halok meg így sem, mert muszáj volt levennem a nehézségi szintből, mert mindig ez van. Egy komolyabb kombót már nemtok megcsinálni egy húzott 6950+ssd+12GB ram+860@4GHz konfiggal ami azért elég gáz, mert szerintem azért ez legyen már átlag feletti. Na persze van még hová butítani a grafikát. Az is igaz, de párszor 10 perc volt idáig csak, amit bosszankodtam a gémmel, mert azt játéknak nem nevezném, lehet mire beállítom hogy jó legyen végigviszem
.
-
na, ez olyan jó kis Hollywoodias übersimplification
először is, a 40ms / 25 fps a filmes világban teljesen más keretek között dolgozik - egyrészt betonstabilan annyi, másrészt a kockák gyors mozgás esetén tartalmaznak információt a következő kockából is, hogy az amúgy igencsak kevés 25 fps ne legyen bántó.
másodszor, az "akadás" köznapi, nem tudományos és iparág által el nem fogadott formája az, hogy a kép folyamatossága megszakad. folyamatos 60 fps mellett 40 fps-re beesések olyan akadásnak fognak hatni, mint az állat, miközben az iparág boldogan vigyorog, hogy 25ms-nál gyorsabb minden.
és harmadszor, a játékmotoron nagyon sok múlik - a FC3 még 50 fps körül is akadozós hatású, míg a Crysis stabil 30-35 fps mellett már egészen folyamatos élményt ad.szóval, ezek az önkényesen kiragadott mérési pontok kommunikációs célra alkalmasak, elemzésre nem. sajnos, ha ezzel a témával érdemben akar foglalkozni valaki, akkor muszáj időt szánni rá és személyes benyomásokat szerezni, mert ezek a kiragadott grafikonok csak akkor indikatívak, amikor óriási differenciákat mutatnak - és az óriási itt nem egyenlő a barcharton a csík hosszával.
-
priti
addikt
válasz
Tökmindegy #345 üzenetére
Jelen volt idáig az összes VGA-val, amit használtam gyártótól függetlenül.
Egyébként itt nincs hibás, illetve mindig az a hibás aki veszi a fáradtságot és alkalmazkodik a másikhoz, hogy neked, a végfelhasználónak jobb legyen, mert arra rá lehet sütni, hogy na miatta volt, mert mostmár, hogy ő kijavította a hibát, na mostmár jó. Tudod nem olyan játékot akarnak készíteni ami jó, hanem olyat, amit megvesznek és ez nem ugyanaz.
Egy olyan világban, ahol az active shutter-es 3D menő a mikroakadás élettani hatásával jönni, na az a szarkazmus maga. -
Tökmindegy
senior tag
Ez olyan hiábavaló volt. Szarkazmussal nem tudod a szőnyeg alá söpörni a problémát,ami létezik ,csűrhetitek ezt ide vagy oda. Teljesen más játékban mutassak videót neked ahol fix 60 fps nél is jelen van a microakadás 7970 en? De 120 nál is! Mondjuk az kiderült,hogy driver hiba.A mostani whql el megjavult. Az utána jövő betaval,meg sokkal rosszabb lett
-
priti
addikt
válasz
Dr. Akula #341 üzenetére
De nem, mert a 7970 CFX egy gány hulladék, ami hiába gyors, elakad. Mert a lassú GTX285, meg a gyengébb 580 viszi, mint kés a vajat... Érted? Csak ki kell cserélni, tehát a VGA-d a rossz. Ez teljesen egyértelmű, csak te azért nem érted, mert AMD fanatikus szemellenzős vagy és nem látod, hogy az NV mennyivel jobb VGA-kat gyárt. Minden azért van, mert AMD VGA-d van, aztán ha NV VGA-t veszel és azzal lesz gondod és azt hallod, hogy az AMD-vel nincs gond azzal a játékkal, na akkor szar a szoftver.
A GTA4 az egy kiváló szoftver. Jól mutatja például a bosszantó mikroakadást is, ami szintén az AMD VGA-k problémája és bár küzdenek ellene évek óta, akkor sem tudják megoldani azt, amit az NV profi csapata már akkor megoldott, amikor még nem is tudtuk hogy létezik a probléma, de amióta foglalkozik vele a szakújságírás, na azóta tudjuk. Előtte nem tudtuk, de most hogy tudjuk nézzük meg mennyivel jobb az NV ezen a területen. Na ugye, látod itt is jobb, ahogy mindenhol, mindig, mindenben amíg marketingről van szó, csak ki ne próbáld, mert akkor rájössz, hogy egyik sem jobb a másiknál, max drágább vagy olcsóbb, de ne foglalkozz vele, csak összezavar. Vegyél NV VGA-t, mert a GTA4-el szigorúan szakmai alapon be lett bizonyítva, hogy az AMD-vel komoly gondok vannak és én is csak azért vagyok elégedett a VGA-mal, mert én egy fanatikus AMD törzsvásárló vagyok. Hülyeségeket beszélek, mert én is látom, hogy szar, csak nem vagyok hajlandó tudumásul venni. Pedig eladhatnám a VGA-mat és vehetnék az árából 285-öt én kis hülye és akkor GTA4-ezhetnék. Milyen jó lenne nekem, de nem teszem. Most mondd meg! Lehet rajtam így segíteni? Menthetetlen AMD fanatikus vagyok, akit nem lehet szakmai érvekkel meggyőzni, pedig még csillivili grafikon is van meg minden, hát mi kell még? Reménytelen vagyok, ha még így sem látom be és ne is haragudj, de két 7970-et vettél? Normális vagy? Annyi pénzből már Nvidia VGA-t is vehettél volna. Készítsek neked táblázatokat csilivili ábrákkal, hogy mennyivel jobb választás lenne neked? Nem? Te akarod eldönteni? De mér'? Figyelj én értek hozzá, tesztelek is meg minden és nem venném a lelkemre ha hagynám, hogy butaságot csinálj. Segítenem kell neked jó helyen elkölteni a pénzed, muszáj. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #341 üzenetére
A GTA4 alapvető problémája, hogy nem ismeri a játék után megjelent kártyákat. Egyiket sem. Ilyenkor kapásból minimumra állítja a grafikát, mert ez az alapértelmezett módja. Viszont, ha ezt a beállítást kiütöd a parancssorból indítva, akkor az ellentéte lép érvénybe, vagyis mindent maxra. Ez még a 3 GB-os kártyáknak a legkedvezőbb, de amilyen rossz a motornak az erőforrás kezelése ilyen környezetben 4 GB-os VGA kellene neki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az iparág tervezi a játékokat. De nyilván játszanak is rajta.
Egyébként ha számszerűsíteni akarom az akadást, akkor én is a 40 ms-ot mondanám. Ez teljesen logikusan kialakult nézet, hiszen a filmekből egy képkocka is 40 ms-ig marad a kijelzőn (igazából picikét tovább).
A tervezésnél az ipar két szintet tart nyilván. 16,6 ms aminél többre nem éri meg törekedni, mert nem lesz igazán látható hatása. És van a 33,3 ms, amit egyfajta állandó határként tartanak. Ha tervezel egy játékot, akkor ez az a szint, amit a futtatás szempontjából minimum érdemes tartani.
Pár fejlesztő néha beszél az 50 ms-ról, de azt hagyjuk. -
Dr. Akula
félisten
Hihetetlen vagy nem, de még mindig szar a játék. Olyan gamét, ami egy évekkel későbbi csúcskonfigon (7970 CF, 6 magos proci, 4 csatornás memória) SZAGGAT - na az szar! És ezen nem segít hogy van olyan konkurrens gyártó, amelyik lefizette a gányoló céget hogy csak az ő kártyáján ne szaggasson.
Ja és a szaggatás mellett alap a villogó / hiányzó textúra, nem kevés esetben.
-
priti
addikt
Na most ez olyan, mintha én azt írnám, hogy "az majd megtanulja beállítani az arányt a BIOS-ban a memóriánál" mert nekem meg egyszer az segített ezen a pillanatakadásos problémán, amikor túl sűrű volt, hogy átállítottam az arányt. Csak azt tudnám, hogy nekem a GTX460-al miért voltak mikroakadások a játékokban ugyanúgy, mint az összes ideáig használt NV VGA-mal. Biztos velem van a baj. Nekem külön ilyeneket gyártanak az NV-nél, mert tudják, hogy aljas árulóként AMD-t is szoktam venni.
-
Elfogadott iparági szemlélet, hogy 40 ms felett beszélünk akadásról.
Na ezen most jót röhögtem. Üzenem az "iparágnak", hogy néha játszani is lehet a játékokkal, nem csak benchmarkolni - akkor rögtön nem szemlélnének olyat, hogy 25 fps alá kell esni az akadáshoz
A vita többi részéhez ezek utén inkább nem is szólnék hozzá, mert felesleges. Akit zavarnak a mikroakadások, az előbb-utóbb úgyis nVidia kártyát fog venni (esetleg vár türelmesen, ezúttal a nyári driverre), akit meg nem, annak az egész vita max. elméleti szempontból érdekes.
-
priti
addikt
Nem szorulok rá, hogy olvasni kelljen. Magam is tapasztalhatom hála Istennek. Most perpill egy 2 éves 6950 VGA-m van, ez nálam már öregnek számít és nem egy VGA-t használok évente. Tojok rá ki a gyártó, veszek innen is onnan is ha megéri, szóval úgy vagyok vele, hogy minek olvassak olyasmiről amit már ismerek? Amúgy engem a botlás nem zavar, ha nem túl sűrű. 10 másodpercenként is simán belefér egy FPS-ben. Egy autósban 1 darab is zavar egy teljes futam alatt. Beletettem pár km-t a G27-be, mert az igazi motorsportra nem telik és ott nem akad az AMD sem. Vagy én nem veszem észre, számomra nyilván tökmindegy.
Az egész mozgókép megjelenítés az emberi látás hibáinak kihasználására épül. Annyira nem kell csodálkozni rajta, ha nem tökéletes. Mitől lenne az? Kamu az egész, állóképek cserélgetése. FPS-ben én is látom, csurig van vele egy rakás játék, de legtöbbször régebbi FPS játékokban tűnik fel ahol már túl erős a VGA-m és többszáz FPS-em van. Autósokban annyira nem jellemző. -
priti
addikt
1, Gratulálok, jó egészséget hozzá!
2, Egyetértünk.
3, Be lehet mutatni vele sokmindent. Osztakkó'?Nekem semmi bajom veled félre ne értsd, de szerintem itt senkinek nem kell bemutatni. Mindenki játszik. Mindenki tapasztalja. Tudjuk milyen, ha megakad a játék. Ennek nem egy oka lehet. Túlhajtott órajeles gépeken már eleve ááá hagyjuk. Mindegy.
Nem azon múlik, hogy NV vagy AMD VGA van a gépben. Ha azon múlna nem venne senki AMD VGA-t, mert már régen köztudomású lenne, hogy az akad. Gondold végig, milliók játszanak. Nézd meg az eladási adatokat, brutális példányszámot produkálnak egyes játékok. A nagy számok törvénye igazolna téged. Ilyesmit nem lehet eltitkolni. -
fsb1000
nagyúr
Csak pár megjegyzésem lenne...
1. Több mint 2 éve olyan konfigom van amivel a GTA4 kompromisszum mentesen játszató, nem is csúcs konfig.
2. A GTA4 valóban nem ajánlott VGA kártyák 3D teljesítmény mérésére, épp a különleges motorja miatt
3. A mikrolagg bemutatására és mérésére viszont nem rosszabb mint más "gyártó specifikus" játék.Mint abu linkjén láthattuk, van már olyan játék, ahol a mérhető "mikrolagg jelenség" az NVIDIA termékénél erősebben jelentkezik. Lehet hogy a következő 2-3 évben még sok ilyennel játékkal találkozunk, lehet hogy nem.
A botcsinálta tesztelőknek én régebbi furmarkot vagy DX11-es 3D benchmarkokat ajánlanám, ha kíváncsiak a dadogás mérhető vagy érzékelhető szintjeire. -
priti
addikt
Na persze, kifogytam a 2x512-ből, de a 4870X2-n kétszerannyi VRAM van és nem azt tapasztaltam, amiről itt beszélünk, mert nálam szaggatott szinte diavetítésre lement ha feltettem fullra, aztán kidobott az asztalra kevés a VRAM üzenettel. NV kártyával eldobott dolgokat, egyszerűen lehagyta a képről AMD-vel meg nem. Ennyi. A 280-al is ugyanúgy lehagyja a dolgokat csak nem veszed észre, hogy a hotdogárúsnál van e a földön 3db eldobott szemét vagy nincs amikor 200-al rongyolsz el mellette, csak mondod, hogy így a VRAM meg úgy. Hagyjuk már a GTA4-et könyörgöm. Össze-vissza dobálja a képre a dolgokat, lövésed sincs, hogy mit számol. Egyszerűen lemérhetetlen, hogy milyen grafikus erőforrást használ éppen, tökmindegy milyen felbontást vagy részletességet állítasz be a grafikus menüben. Egyszerűen másképpen néz ki a környezet ha felgyorsítasz a kocsival és NV kártya van a gépben.
-
TTomax
félisten
ahol konkrétan még az aszfalt is eltűnt,
Mert kifogytál az 512 VRAMból...
GTX280 nem volt ilyen...a 4870X2-ön meg mikrolaggolt mint a szél.. pont azt láttad amiről beszélünk,sosem támogatta rendesen a multiGPU-t 2GPUn 50%-ot terhelt 3GPUra 30%-ot... Tudom,mert teszteltem még 3X4850el is... a GTX280,meg a 480,meg úgy általában az összes sima egy gpus nVidia úgy vitte mint a vaj,már ha volt alatta egy húzott quad...
-
priti
addikt
Hihetetlen, hogy még mindig a GTA4 a téma. Szerintem évekkel ezelőtt is ugyanezen ment a szófosás valamelyik topicban meg még vagy 8 hír topicjában utána. A GTA4 össze-vissza dobált el dolgokat a 9800GX2-vel nálam az út mellől, sőt volt egy felüljáró vagy valami hídláb már nem is emlékszem ahol konkrétan még az aszfalt is eltűnt, de tök gyorsan futott magas graf beállításon is, fullban is ment a jóöreg Black Pearl-el, ami igazi madárlátta VGA lett és egy csomó embernél járt a hardveraprónak hála, szóval tudják még egy páran, hogy lehet hogy nekimentél egy konténernek, mert csak az utolsó pillanatban jelent meg, de futott a játék fullon is ezerrel. A 2x1GB-os 4870X2-nél meg akadt még alacsonyabb graf beállításon is és nem microlagg volt vagy mi a tökm, hanem a szó szoros értelmében élvezhetetlen volt fullon meg kidobott kevés a VRAM üzenettel meg ilyenek... de csak jöttek a memóriával meg más vakításokkal, hogy ezért meg azért...
Az a játék olyan szinten "csal" ha az FPS-t nézzük, de igazából nézhetünk bármit, hogy magát valamire tartó szakember mégcsak tesztelni se volt vele hajlandó, nemhogy következtetéseket vonjon le a program futásából.
Ha te GTA4-ezni akarsz mert nem jön még ki a könyöködön, akkor minek adtad el az 580-at? Nem kötekedésből kérdezem, csak kiváncsi vagyok mikor jön el az idő amikor elfelejtjük végre, de tartok tőle, hogy az 5. részig már nem jön el az az idő és hogy az 5. rész milyen lesz motorügyileg, pff hát remélem nem olyan, mint a 4. -
fsb1000
nagyúr
"Attól nem szoftveres a problémakör, mert találtál egy VGA-t, amivel nem tudod reprodukálni a problémát? "
Ez valótlan állítás.
Bár lehet számodra nem derült ki az írásaimból és a linkelt ábrákból, hogy nem 1 VGA és nem 1 szoftver tekintetében alapoztam a véleményem.Még egyszer jelzem számodra, hogy a mi amatőr véleményünk jelentősége vagy hatása eltörpül azon tény mellett hogy a problémával már tesztoldalak is foglalkoznak.
Hidd el a tesztoldalak ábráit nem készítettem és a cikkeiket sem én írtam. -
BeLucZ
addikt
9800gx2 jajj ne is mondd, hogy én mit szoptam azzal a kártyával, bár sajnos az miatt hogy vram limites volt és már akkor meg volt az 1920x1200as felbontás, érezhetően kevés volt,3 éve volt ez, ha 1 gb lett volna/per gpu akkor nem lett volna gond, ahol jól ment a sli nagyon kegyetlen volt, azóta nagyon figyelek hogy elégséges legyen a vram mennyiség a gpu erejéhez
-
fsb1000
nagyúr
Maradjunk a valóságnál.
Én ezt írtam ehhez a képhez: A 2 nagyot szinte biztos, hogy mindenki érzékelné.
Ezt most is helyes véleménynek tartom,Az 5-6 kicsi már az átlag érzékelés határa alatt van, csak 25 msessec kiugrások. Ezek önmagukban nem zavaróak csak ha a helyi átlag dupláját meghaladják és gyakorta fordulnak elő valamilyen szekvenciával.
*****
Ez az ábra valóban nem a legjobb példa a mikrolaggra, bár szemléltetésnek megfelelhet.
Nem a tüskék magassága miatt (megjelenítési időköz) nem jellemzi jól a mikrolaggot, hanem a mérési időintervallumában nem elég gyakori az előfordulása.
Az ábra össze van nyomva és kb 5000 képváltást tartalmaz, ami 16 mseccel számolva 1,3 perc.
1 percen belül ilyen ritka akadások nem okoznak fejfájást és még az a 2 nagy sem lehet túl bosszantó.
Ha ez 2 seccen belül fordulna elő akkor már lehet akár élettani hatása is.***
Egyébként ha azt akarod megtudni hogy én mikor értékelek "mikrollagosnak" egy FT ábrát akkor abból a hsz-emből próbálj kiindulni, amit konkrétan erről írtam: #320
Az ott lévő két ábra szerintem jól mutatja a különbséget és az gyakoriság valamint a mérési időintervallum is alkalmas a helyes véleményezésre. -
priti
addikt
Szerintem ő valami olyasmit akar kihozni, hogy az a puffer ami az összehangolt működéséhez kicsi, az a VGA-n van fizikailag de olyan értelemben, hogy nem szoftveresen van megcímezve, hanem csak úgy ott van értesz és kicsi bakker és azér' akad meg és azabaj és ú mennyivel jobb az NV-nél ez, mert a VGA csere oldja meg vagy tényleg nemtom mit akar kihozni.
-
priti
addikt
9800GX2
4870 CFX
4870X2
GTX460
5770 CFX
Amikor nem untam a GTA4-et ezeket használtam és mindegyikkel rogyásig volt mikrolaggal. Tuti hogy nem a VGA csere oldja meg a problémát, csak egyszerűen olyan a szoftver és olyan a géped amilyen. Találtál egy olyan VGA-t amivel olyvást tűnik, hogy a hardverkörnyezet és a szoftverkörnyezet együtt működésének összehangolására szánt puffertárak mérete megfelelő. Hurrá. Sakkó most mivan? Mit akarsz ebből kihozni?
1, A 285 az Isten.
2, Az AMD VGA-i nem jók.
3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ???Attól nem szoftveres a problémakör, mert találtál egy VGA-t, amivel nem tudod reprodukálni a problémát? Ez most mitől szakmaibb egy bármilyen véleménynél?
-
fsb1000
nagyúr
Ezzel a véleményeddel nem értek egyet, mert úgy tünik rosszul értelmezed azt ahogy én értékelem az FT ábrákat, illetve az is lehet még nem láttál olyan FT ábrát ahol nincs akadás.
A sajat szubjektív tapasztalásom azt mutatja, hogy több VGA és több játék esetén is előfordult, hogy nem volt olyan jelenség amit én szubjektíven vagy FT mérési módszerrel dadogásnak minősítenék.
Ebben a játékban, ezzel a beállítással, ezzel a VGA-val nincs microstuttering:
Ugyan az a gép ugyanaz a játék, csak másik VGA:
***
(#319) priti
1. Nem lázadok.
2. Konzolok nem érdekelnek, illetve most nem azokról beszélgetünk, hanem dVGA-król
3. Én nem gondolom úgy. hogy a mikrolagg problémakőr jellemzően szoftveres probléma lenne, hiszen egy egyszerű VGA csere is megoldhatja a problémát. -
priti
addikt
Egy ilyen szoftveres problémára akkor lehet adekvát szoftveres választ adni, ha a hardveres alap homogén. Van is ilyen. Elnevezték konzolnak. Ha ott lázadnál az talán korrektebb lenne, mint ezen a területen, ahol -most nem számolom ki hányféle konfigurációt tüdnék építeni, de nem keveset- nem nagyon van értelme.
Továbbra sem értem, hogy (csúfoljuk így) a "játékmotor optimalizálás" és a játékstúdiók által ráfordított összeg hogyan korrelál szerinted azzal, hogy milyen hardvert érdemes választani, amikor ennek utánanézni sem lehet, mert nem tudod összeszedni a neten hozzá a kutatásodat. Elkészül egy teszt, ami másnapra hiteltelen, mert talán pont a tesztnek hála átírnak egy sort valahol.
A szakmai hozzáértést felülírják üzleti alapokon születő paktumok és stb. Nem tudsz hozzáértőbb csapatot választani, nem tudsz "jobb" hardvert választani. Nem tudsz kutatni. Nem értesz a szakmához. Ez a probléma (amivel igen könnyű együttélni) nem az AMD problémája, te viszont az AMD problémájának állítod be ezzel adva hangot egy szubjektív meggyőződésnek: a véleményednek.
Játékprogrammal készített tesztektől ha te tájékozottabbnak érzed magad, akkor készítsd el őket, de vitázni nincs értelme azokkal, akik nem értenek egyet a következtetéseddel szakmai alapon. Elbeszéltek egymás mellett. Te nem szakmai alapon vizsgálódtál, csak a következtetésedet állítod be szakmainak.Tegyük fel mindenki egyetért veled. 'sakkó mi a **** van? Értesz, ennek így semmi értelme.
-
TTomax
félisten
Hogyhogy mit bizonyít??Olvasd el a teszted és vond le a konklúziót,én nem tehetem meg helyetted... ám engem csak az érdekelne,hogy általános masszív flémessél hova akarsz kilyukadni???
Adok pár válaszlehetőséget...
A: Nincs/nem létezik a probléma.
B: Az kizárt dolog,hogy egy radeon csináljon ilyet.
C: User error szép ecsém...
D: Az kizárt dolog mert nem tudom... -
fsb1000
nagyúr
Folyamatosan azt írod, hogy a Radeon akad, míg a GeForce nem.
Ez tévedés, én nem ezt írtam. Pontosan megfogalmaztam a véleményem #263-ban, hogy mindkét gyártónál létezik a stuttering jelensége, csak más mértékkel. Tehát konkrétan nem igaz az az állítás hogy azt gondolnám a GeForcenál nincs, hiszen magam is kimértem és a PH! oldalain közzé is tettem ezeket az eredményeket több GF VGA esetében is.******
Az ábrát meg azért linkeltem #307-ben, hogy végre megértsd milyen szitukban gondolom akadásnak, ha az FT diagramon tüskék láthatóak.
Az alatta lévő diagram meg azt szemlélteti hogy a multi GPU-s technológiából milyen jellegű lesz az FT diagram. -
fsb1000
nagyúr
"A vélemény olyan, mint a segglyuk."
Ezt csak azok szokták írni akik pont ennyire tartják mások véleményét.
Szerintem az ilyen emberekkel nem lehet és nem is érdemes bármilyen szintű vitát folytatni hiszen az nem lenne más mint az említett testrész puffogtatása.Szerintem a szubjektív véleményeket tisztelni kell, akkor is ha a sajátunkkal nem egyezik, viszont a tényekre alapozott vélemények és következtetések vitathatóak, sőt a vélemények ütköztetése egy normális vitában még pozítiv hozadékkal is járhat mindkét fél és az olvasó közönség részére is.
Én nem tartom hiábavalónak, hogy pont egy ilyen olvasott cikk fórumán próbálunk valami értelmezhetőt kihámozni az újfajta mérési módozatok eredményeiből.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Folyamatosan azt írod, hogy a Radeon akad, míg a GeForce nem. Erre hozol egy ábrát, amivel be akarod bizonyítani, hogy márpedig a Radeonon ott vannak a tüskék, de ugyanabban a tesztben a GeForce többször van az FCAT méréseknél a kiválasztott frame time határok felett. Ergo vagy az az állítás hibás, hogy a Radeon akad, és a GeForce nem, vagy a teszt rossz, amit példának hoztál. Válassz, mert az egyik üti a másikat.
-
fsb1000
nagyúr
Piszok jó lenne, ha jól értelmeznéd az adatokat. Már csak azért is, mert az FCAT eredmények alapján a Radeon a jobb a frame time-ok szempontjából.
Te valamit nagyon félreolvashattál, mert ezen teszt alapján én sehol nem írtam hogy a piros vagy a zöld lenne a jobb. Ebbe kár volt belekötnöd, sőt mondhatnám piszok jó lenne ha csak olyan dolgokat kifogásolnám az írásaimban amiket valóban leírok.
**************
(#310) priti: Szerintem annak nincs sok jelentősége, hogy te vagy én mit tapasztaltunk GTA4-ben. (egyébként én mást mint te és erről megvannak a frametime ábráim is és egyértelműen VGA tipustól függő a a mikrolagg mértéke)
Szerencsére 2013 elején eljutottunk arra a szintre, hogy nem a mi amatőr véleményünket kell ütköztetni, hiszen a méréseket és azok értékelését elvégzik olyan tesztlaborok, amelyek hitelessége nehezen kérdőjelezhető meg.
Semmi mást nem kell tennünk (és a PH! szerkesztőinek), minthogy ezeket az új mérési metódusokat megértjük és jelentőségüket a helyén kezelve beszélünk róluk.
Nekem már az is nagy előrelépésnek tűnne ha FT diagrammok is lennének a tesztekben. (nem lesznek)Szerintem csak másodlagos, de nem elhanyagolható szempont egy kártya megítélésénél az FCAT vagy FTV eredmények elemzése. És akkor még arról nem is beszéltünk hogy a mikrolaggok egy jó része megszüntethető VSync-el, illetve leginkább a TOP kártyáknál tapasztalható a jelenség.
Tehát egy HD 7770 vagy GTX460 tulaj sosem fog markáns formában találkozni ezzel a problémával. -
priti
addikt
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van. Nekem -az önmagát magasra emelő dilettánsnak- úgy tűnik, hogy azzal akarunk foglalkozni, hogy egy valahol valaki által paraméterezett pufferméret melyik hardvernek megfelelő és melyiknek nem. Ezzel nem sok értelme van foglalkozni, mert a "melyiknek nem" kategóriában lehet egy tucat olyan hardver, ami a vizsgálat pillanatában nem létezik, de egy hónapra rá meg igen. Na mindegy. Béke.
-
fsb1000
nagyúr
Persze... sok felől lehet közelíteni a problémát, meg el lehet tolni user error meg fanság írányába is.
Viszont te is, én is meg a tesztlaborok is tudják mérni a jelenséget. Ezen sok vita nem lehet.
Azt mindenki maga döntse el, hogy a konkrétan mérhető jelenséget milyen módon köti össze a szubjektív érzékeléssel.Ezért nem vitatkozom senkivel ez ügyben aki azt állítja, hogy ő nem tapasztalta vagy nem zavarja.
Ezt tiszteletben kell tartani.
ABU-val más a helyzet, mert ő nem szubjektív elemekre hivatkozik, hanem pl iparági szemléletre.
Én nem ismerem az iparági szemléletet, de ez nem zárja ki hogy véleményt tudjak mondani erről a stutering dologról.Kb 4 éve kezdtem ezzel foglalkozni a saját problémám miatt, mostanra már nevesnek mondható tesztlaborok is foglakoznak vele és eredményeiket vagy következtetésiket is nyilvánossá teszik.
Talán a PH! tesztelői is eljutnak oda, hogy ne csak FPS-t mérjenek, "modern felfogásban" válogatott játékcsokorral.Egyébként egyes cíkkírók már tapossák az utat a PH!-n. [link]
-
priti
addikt
A linkelt vididen a GTA van amit volt szerencsém nem egy VGA-val játszani mindkét gyártótól és minden VGA-val rogyásig volt a jelenséggel, amit lassítva bemutatsz. Én nem akarok kardoskodni egyik oldal mellett sem, de tény, hogy nem sok következetesség van ebben a szófosásban. Az van, hogy ha be lehet bizonyítani, hogy a hardverkörnyezettől ez nem függ, akkor azt lehet mondani, hogy szoftverspecifikus. Ergó nem a hiba létezik, hanem rossz szoftver létezik ami a hibát előidézi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Talán meg kellene fontolni azt a pénzt, mivel sokat tanulhatnál az iparági anyagokból.
Mellesleg az említett tesztről. Piszok jó lenne, ha jól értelmeznéd az adatokat. Már csak azért is, mert az FCAT eredmények alapján a Radeon a jobb a frame time-ok szempontjából.
50 ms - 33 ms - 16 ms
Esetleg keress másik tesztet, ahol a GeForce jobban teljesít. -
fsb1000
nagyúr
Hát tudod... ezzel a linkel kitörölhetem a VGA kártyám hűtőjét.
Egyébként úgy gondolom senkinek nem kell 495 dollárt fizetnie ahhoz, hogy el tudja dönteni, hogy akadásnak érzékelhetők a 40ms-seces eseti képmegjelenítések is, ha előtte és utána jellemzően ennek fele vagy kevesebb volt a képmegjelnítés időköze. Linkeltem erre videókat. És találhatsz rengeteg hasonlót a neten.
Szerintem te szándékosan vagy a problémát nem értve hozod fel ezt a 40mseccet (vő 25 fps), amelyet akkor tekinthetnénk a folyamatos (folyékony, reccenésmentes, stb) képmegjelenítés határértékének ,ha nagyjából azonosak lennének a képmegjelnítési idők. Ahogy a moziban vagy a videó lejátszókban.
Az emberi érzékéles átlagértéke valóban itt van már a celluid mozi is ezt vette alapul.De itt már oldalak óta nem erről beszélünk, hanem a "klasszikus" microlaggról amikor van egy jónak tekinthető képmegjelnítési dőköz pl, 16,7msec (vő. 60 fps ) de elég gyakran valamilyen hiba vagy ficsör miatt beugrik egy 30ms vagy 40 msecces képmegjelenítés is.
Ezt is érzékeljük.Sőt! ezt érzékeljük zavaró mikrolaggként. Akadásként Nevezze bárki bárminek, de a jelenség nem letagadható és nem csak SLI/CFX-hez köthető.Ez a kép jól szemlélteti amiről írok.
2 nagy akadás látható rajta (nagy tüskék) és több kicsi ami 40ms alatt van de jelentősen eltér a helyi átlagtól.
Játékostól (szubjektív érzékelés) függ hogy ezeket mennyire veszi észre vagy mennyire zavaró neki.
A 2 nagyot szinte biztos, hogy mindenki érzékelné.A következő ábra pedig a CF/SLI problémát mutatja. A kettő nem keverendő össze ez valóban a technológia követelménye, de egészen más hatása van mint a rendszertelenül jelentkező tüskéknek.
-
priti
addikt
Egyszerűbb lenne szervi okokra visszavezetni és onnan megközelíteni, hogy az emberi szem mit képes érzékelni és mit nem képes nem igaz? Talán az "iparági" szakemberek tájékozódtak már ezen a területen.
A végeredmény egy rendszer, azaz több elem együtt működésének a végterméke, amely rendszernek egy elemét ragadod ki és egy hiba létezését arra az elemre fogod, de nem a vonatkozó hardver tesztelésével bizonyítod a létezését, hanem a rendszer tesztelésével. Ennek se füle se farka. Most ha van egy rossz HDD-m amitől akadozik néha a gépem pillanatokra, mert a mechanikai problémái esetenként túl erős vibráláshoz vezetnek, minek eredményeképpen néha, amikor töredezett file-okat olvas be lecsökken az olvasási sebessége, de ettől még 100%-os állapotú egy tesztprogram szerint akkor mi van? Semmi. Ezer oka lehet annak egy komplex rendszerben, hogy egy pillanatra megakad egy játékprogram. Valahol valami puffer kicsi.
Nekem akadozott a Diablo3 és szídtam az Internet szolgáltatóját, de mióta SSD-ről fut nem akad meg soha, amikor játékot kezdek. Kiderült, hogy nem a net miatt volt. Na bumm, van ilyen. Valahol valami puffer túl kicsi és hiába feszültök meg százan, ezren a VGA attól még nem PC. A PC az a VGA és minden más együtt. Ez van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha megnézel bármilyen technikai anyagot, ami a frame számítási idejével foglalkozik, akkor ott két paraméter szokott szerepelni jellemzően. 16,6 ms, mint a 60 fps szintje, illetve a 40 ms, mint az akadási szint. Jellemzően az van megadva, hogy 40 ms-on belül kell a frame, mert különben akadás lesz.
-
fsb1000
nagyúr
Javítok:
Amit az előző hsz-ben leíram az főleg az FTV ábrákra vonatkozik és nem konkrétan az FCAT mérési metódusra, még ha ezek közel azonos eredményt adhatnak egy összehasonlításban.
Hozzátéve, hogy magam sem tudom a számított értékeket a konkrétan megtapasztalt akadási szintekhez kapcsolni. Ilyen szempontból nem mond semmit a 20-as vagy 50-es érték, mert nem tudom melyik éri el a köszöbszintemet. Az FPS-nél mindenki "érzi", hogy kedvenc játékában mennyi a különbség 20fps és 50 fps között.
***********
Tanulni kell még ezeket az új ábrákat, vagy erős cikk írói leírás kell hozzá, hogy könnyebben lehessen értelmezni.
Pl el tudnék képzelni egy egyszerűsítést, ahol az FPS értékek mellé odaírnának pár kategóriátA - Akadás nem tapasztalható
B - Ritka / kis akadások
C - Akadások az érzékelési határon
D - Gyakori / nagy akadások
E - Zavaró / Játszhatatlan akadások.Ezt mindenki értené és azt mondhatná C kategóriáig nem is érdekel az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3054, 96% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 128GB Ultramarine -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3097, 100% Akkumulátor
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest