Új hozzászólás Aktív témák
-
vaakuum
addikt
Tényleg döbbenetesen jó, viszont valahogy nem látom azt, hogy hol lehet a határvonal a sztereó és a több.1 rendszerek között. Talán a film és játékok elkülönülhetnének így.
Hiszen ilyen technikával egy filmet is simán meg lehetne csinálni, olcsóbb lenne, mint a dolby, thx meg egyéb hangsávos megoldások, viszont akkor az csak fülhallgatóval lenne élvezhető?Akkor lehet ebben potenciál, ha mondjuk játékoknál fixen ráállnak erre a technikára, és ezzel "nyomják" a usereket a fülessel történő játékra, kiegészítendő a VR szemüvegek élményét. Talán a hardver is könnyebben megbírkózna az ilyen hangokkal...
Vagy valami olyan paraméter, amit nem vettem figyelembe? (Simán előfordulhat).
-
FW190ace
csendes tag
Nem kell semmilyen 3d, 5.1, 7.1 füles játékhoz. Főleg akkor nem, ha a hangra is fordítanak annyit mint pl. a látvány munkaidejének 10%-a... Mivel ha bármilyen játékban fordulsz, a virtuális "füled" is fordul a fejeddel együtt, és a keltett hang ennek függvényében van panorámázva a jobb és bal csatornára.
Keress otthon egy sztereó fülest és hallgasd meg ezt: [link] Am ez is összesen kettő darab mikrofonnal lett felvéve egy műfejbe építve.[link] Ilyen élményt egy surround rendszer sem tudott nyújtani nekem idáig (főleg nem kép nélkül) mint a jó öreg sztereó technika. -
Madwe
nagyúr
Sessler kipróbálta a morpheust, itt pedig egy szemüveges figura, ha már szó volt a szemüvegről
-
vaakuum
addikt
válasz
Cathfaern #59 üzenetére
Lehet nem a szoftver, hanem tényleg a lencse vonaláról lehet ide eljutni...mintha néhány éve lett is volna valami folyadéklencsés fotómasina, ami elektromos árammal változtatta a görbületét, fénytörését.
Mondjuk a cserélhető lencsés megoldás sem tűnik vakvágánynak, amíg egyszerű dioptriás lencséket kell használni. -
vaakuum
addikt
Ezeket a digitálisan megjelenített képeket nem lehet olyan algoritmussal megküldeni, amivel pont úgy látod tisztán a képet, mint ha szemüvegben néznéd?
Hasraütök: az eszköz setupjában egy ilyen pont, hogy
beállítás bal szem -2 dioptria, jobb szem -3 dioptria? És akkor nem kell szemüveg.Szerintem egyszerűbb lenne, mint kitalálni egy olyan felfogatást, ami széles skálán lévő szemüveg mérethez és formához is alkalmazkodik, tekintve, hogy már az emberek feje sem nagyon egyforma geometriájú..ha erre még ráhúzzák a szemüveg mizériát, tuti bukó.
Kontaktlencsénél meg nem számít. -
vaakuum
addikt
-
vaakuum
addikt
Kell mellé egy jó 3d füles, meg 3 lendkerekes rezgető (mint a mobiltelefonokban), hogy amikor a robbanás megrázza az fejedet, és rángatózik a kép, a fejed is kapja meg azt a rángatást, amit a szemed elé produkálnak .. és akkor már 3 vonalon van elhitetve veled, hogy valóságos az érzés :rángatózik a kép, a hang, és a fejed is ... kisebb lesz az ellentmondás a különféle érzékszervek által szerzett információk között, tehát kevésbé fogja terhelni az idegrendszert.
Nyilván a harmóni meg kell legyen az érzékszerveknek küldött gerjesztések között, tehát előre történő képi gyorsulást hátrafelé érezhető lökéssel, és keresztirányú hangzással összerakni tuti a hányinger a felhasználóknál.Force-Feedbackes szemüveget a népnek, boxoló programmal ...jeeee
-
dezz
nagyúr
A szem számára pontosan olyan, mintha több méterről érkezne a fény és úgy fókuszálsz, mintha ott lenne a megjelenítő. A fényerőt meg nyilván úgy kell beállítani, hogy kellemes legyen. A látóteret sem tölti be annyira, mint írtad, a cikkben 90 fok szerepel (ennyi fok van a látszólagos kép alja és teteje között).
(#45) Márton: Alapból igen. Később továbbfejleszthetik a lencserendszert állítható fókusztávolságúra...
-
Cathulhu
addikt
Nem a fotonenergia roncsol, hanem a fokusztavolsag. Ha allandoan egy adott tavolsagra fokuszalsz, akkor elfaradnak, megnyulnak a fokuszt szabalyzo izmok. Ha a vegtelenbe fokuszalsz, akkor jobb, mivel nyugalmi allapotban maradnak, es tudtommal ezek a VR szemuvegek a vegtelenbe fokuszaltaqtnak, akarcsak a google glass, sokkal kevesbe karosak, mint fixen 1 meterrol bamulni a monitort.
A minimum tavolsag meg azert kell, mert ha tul kozelre probalsz fokuszalni, akkor a szemtengelyed is torzul es az izmok is tulzottan nyulnak. Itt egyik sem all fenn, mivel a szem tengelyeid parhuzamosak maradnak.
-
Madwe
nagyúr
válasz
Cathfaern #46 üzenetére
Akkor bizonyára monitoroknál is csak poénból mondják azt a nézési távolságot ahol még kevésbé sérül a szem... Valamint ez az egész látótered betölti, kb olyan mintha egy monitort 10 centiről néznél, így sokkal több foton jut a szemedbe? Valamint a távolság hatására nem csökken a fényerő? Szerintem sokkal jobban károsul a szem, de a fizikáját nem tudom.
-
Taposo
aktív tag
Pedig igaza lesz Meteorhead kollégának, most olvasom hogy a Oculus Rift-ben is már OLED kijelző lesz, és bizony a 5" PS Vitám kezdetleges sőt prototipus OLED kijelzője szinekben alázza 42" 7-800 eurós TV-ket, az meg hogy mi kárositsa a szemet hagyjuk, az olvasás után a 60Hz-es kilejzők a legjobban
-
Djuree
félisten
válasz
Meteorhead #6 üzenetére
"Szerintem állati fölösleges bazi nagy tévét venni, cska azért, hogy aztán méterekről nézd. Inkább legyen pár centis a kijelző, és szintén pár centiről nézd. Ugyanaz az élmény, csak sokkal kevesebb az e-hulladék."
igen, meg sokkal jobban szétb*ssza a szemed. -
steven84
tag
A unity nem értem mit foglalkozik velük, az ő rendszerükön esélytelen az alacsony késleltetés mivel a programjuk nem natív kódot fordít, így alapból hatalmas a lag.
-
oraihunter
aktív tag
Hajrá! Erre én is beneveznék.
-
-
azopi74
addikt
Az, hogy szemüvegesek is tudják használni nem feltétlenül jelenti azt, hogy szemüveggel együtt lehet használni, van más megoldás is, lásd Oculus Rift. Szerintem itt is hasonló lesz. Még ha el is fér alatta szemüveg, nem hinném, hogy túl ergonomikus megoldás lenne. Bár nem vagyok a témában szerencsére érintett, mert még napszemüveget is csak akkor hordok, ha nagyon muszáj (maximum vezetés közben, ha szembe tűz a nap) de nem tudom elképzeni, hogy egy ilyet a szemüvegre kelljen ráhúzni.
-
#39560925
törölt tag
-
dezz
nagyúr
Valamikor a '90-es évek elején próbáltam először head-trackinges, 3D-s virtuális sisakot. Nem gondoltam, hogy ennyit kell majd várni, hogy megjelenjen a hétköznapokban. (Az persze még valami 320x200-as volt [szemenként], nehéz és bumfordi.)
Megjegyzem, így az emberek (főleg a fiatalok) egyre kevésbé tudják majd elválasztani a valóságot a virtuálistól... Ha akarják, akkor persze igen. De vajon mennyire akarják majd? Aki szerint ez hülye kérdés, az egyrészt nem próbálta még, másrészt nem tudja megérteni azokat, akik már ebbe születnek bele. A virtuális valóságok sokkal inkább az életük részévé válnak. Ez a dolog akár új fejlődési pályára állíthatja az emberiséget. De az is lehet, hogy csak az extrém jétékfüggők számát fogja növelni.
(#6) Meteorhead: Tegyük hozzá: a közbülső lencsék által a látvány olyan (a szem számára optikailag is), mintha több méterről néznénk egy több méteres megjelenítőt. (Pontosabban kettőt, szereóban.)
-
Jose73
tag
válasz
TazLeacher #28 üzenetére
Remélem ennél jóval kevesebb, pl Oculus Rift Devkit2 350 dodóért jön nemsokára , és a végleges verzióért sem fognak (szerintem) sokkal többet kérni.
-
TazLeacher
nagyúr
Mennyi lesz az ára? 2-300.000?
-
Gilberto
aktív tag
Tudom, mert van ilyen csiptetöm otthon. Egyébként az sem a legkenyélmesebb, ráadasul iszonytosan tükrözödik.
-
Tulkas
tag
Dobják hozzá kiforrottan a PS5 mellé, fűszerezzék meg egy pár jó játék-adaptációval, és az lesz az első konzol amit megveszek.
-
Gilberto
aktív tag
Bennem mindig felmerül a kérdés ilyen cuccokat látva. Vajon a szemüvegesekre is gondolnak, vagy velük mi a helyzet? Mert ugye a 3D is azért rossz, mert szemüvegre szemüveget venni nem a legjobb dolog. Én tudom, hiszen szemüveget hordok.
-
Cathfaern
nagyúr
A fejmozgás miatt sokkal nagyobb élményt nyújt, mint a sima "felveszem a szemüveget és nézem a TV-t" 3D. Itt lehetőség van arra is akár, hogy "benézz" a dolgok mögé (főleg ha egy ps camera-vál összekötik, és akkor tudja a testmozgást is figyelni). Persze érintésről itt sincs szó.
-
pakriksz
őstag
remélhetőleg leköveti a fejmozgást. A napokban volt szerencsém kipróbálni egy ps4-et, és nagyot néztem amikor egyszer csak a sok kontroller nyomkodásnál megjelent egy "célkereszt" szerűség a képernyőn, és a kontrollert mozgatva a térben igen pontosan lehetett vele célozni(és eszembe jutott hogy ez mekkora megváltás lenne az autós, repülős, sőt fps játékoknál az analóg kar helyett), és kb mindent tudtam eddig a ps4-ről, de erről nem is hallottam. Szóval ha ott van ilyen a fejkövetésnél is kéne.
-
GeneraL_XTX
veterán
Ha értelmesen fog működni, tuti vétel lesz a PS4 mellé.
-
Taposo
aktív tag
válasz
Meteorhead #6 üzenetére
Hát tényleg igazad lesz, mert a mostani csúcsmobilok is a 5" kijelzőjükkel megszégyenitik a 4-500 eurós monitorokat, van itthon mindenből úgy hogy látom tényleg van alapja
-
nofi
addikt
Nem is az a a lényege, hogy jobb képet nyújtson, hanem elhitesse az agyaddal, hogy benne vagy. Ez azért nem csak olyan barbatrükk mint a 3D, ezért szerintem meg simán nagyobb élményt nyújt. Pont ez is a probléma vele, hogy kevesebben bírják mint pl a térhatású filmeket, továbbá huzamosabb ideig nem is javasolt a használata.
-
Jose73
tag
Jáj, nem lehetett volna legalább az Oculus Rift paramétereit (110 fok, 5,6" átló) hozni?
-
Cathfaern
nagyúr
Nem kell hozzá PS camera, maga az eszköz lekezeli a fejmozgást. De benne is van a hírben:
"Az eszköz természetesen leköveti a fejmozgást, ráadásul 1000 Hz-es mintavétellel. Az így keletkezet bemeneti adat a kiállított eszközön USB porton keresztül jut el a számításokért felelős gépbe." -
Meteorhead
aktív tag
Hát pedig pont, hogy ki fogja váltani. A giga méretű tévék egyik legnagyobb kihívása a kijelző méretéből fakadó háttérvilágítás homogenizálása, arról nem is beszélve, hogy mennyi pixelt kell hibamentesen legyártani.
Akik probáltak már ilyen szemüvegeket mind azt mondják, hogy a 720p már közel valós hatású, de 1080p nagyon sokáig bőven kielégíti az emberek igényét.
Szerintem állati fölösleges bazi nagy tévét venni, cska azért, hogy aztán méterekről nézd. Inkább legyen pár centis a kijelző, és szintén pár centiről nézd. Ugyanaz az élmény, csak sokkal kevesebb az e-hulladék.
-
aerosmith
őstag
sony korábbi szemüvege is állatjó volt de őleg filmnézésre.
jól látom hogy head tracking ebben sincs? -
Cathulhu
addikt
Na ez meg tudna gyozni egy ps4 vasarlasrol, fokent ha hamarabb jon mint az oculus. Viszont azt is nagyon varom, szoval aki elobb jon, az nyer nalam
-
Taposo
aktív tag
Egy dolgot még mindig nem értek, ebben az eszközben külön van valami képernyő ? Mert hát nem azért veszek drága TV-t, hogy a végén valami olcsó fakó lcd-n keresztül keljen néznem a tartalmakat.Szerencsére engem nem érint, igy is zacsival merek moziban 3D-t nézni
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- Ezek az új Apple termékek hivatalos magyar árai
- Asztalos klub
- Mobil flották
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Nem tetszik pár profi eSport játékosnak, hogy Intel CPU-val kell játszaniuk
- Micro Four Thirds
- Steam topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Új Chuwi FreeBook N150 érintőkijelzős laptop notebook N150 16GB DDR5 512GB SSD
- Xiaomi Robot Vacuum E10 EU / BHR6783EU Robotporszívó
- Új Bluetti Elite 100 V2 power station hordozható aksi állomás 1800W
- Új Ninkear N16 Pro upgraded notebook Intel Core i7-13620H 32 GB RAM 1 TB SSD
- Macbook Air 2017 A1466 (2db)
- Lenovo ThinkPad P14s Gen 2 i7-1165G7 32 GB Ram 512 GB SSD 1 év garancia
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G3 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3402
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest