PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
Aha olvasgass
malloc az c library hívás nem OS syscall. Meg fogsz lepődni, a malloc mmap-ot hív, és természetesn modern linuxon is van mmap (sőt, leginkább csak az van). Memóriát úgy foglalsz hogy mmap-ot hívsz MAP_ANON flag segítségével (ilyenkor nincs fájl mögötte, illetve a swap van).
Pl. egy malloc(1024*1024) eredménye strace szerint mmap(NULL, 1052672, PROT_READ|PROT_WRITE, MAP_PRIVATE|MAP_ANONYMOUS, -1, 0) = 0x7f246d0af000Amit a PAE-ről olvastál az rendben van, éppen ezért kell az alkalmazásnak támogatni ha több memóriát szeretne használni mint amennyi a címtartományába fér (lásd példa fentebb). Az OS transzparensen ki fogja osztani a PAE memóriát de csak a processz címtartományának erejéig.
Jester
Új hozzászólás Aktív témák
Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Új prémium hirdetések