Új hozzászólás Aktív témák
-
Chapel
addikt
Azóta más verda lett, kapott erősebb HPI motort,meg sürített zsírt, így - mivel dif lock nincs rá külön - megvan a 4 kerékhajtás.
Vízállóságra hajtok. Nem tudom, váltsam le, vagy építsem.
Valaki? Jó lenne életre kelteni a fórumot
-
Chapel
addikt
Akkor egy témábavágóbb kérdés, hátha...megfelelő kezdő verda lenne?
-
Chapel
addikt
Üdv,
Régi, 20 éves rc autó javításban tud valaki segíteni? amennyire lehet szétszedtem, semmi extrát nem látok, nem folyt bele elem stb. lehet csak egy kondi csere kéne, nem tudom. Eszmei sem mint valódi értéke van számomra
Képeket, leírást tudok küldeni ha szükésges.
-
Freddy89
csendes tag
sziasztok nemrég kezdtem modellezés erülő aku miatt akadozhat autó mintha nem mindig kap jelet ??
-
rudi
nagyúr
Ja, még annyi, hogy holnap jön a blog következő bejegyzése a Strada XB- EVO-ról.
-
rudi
nagyúr
Na, most jöttem meg a szlalomozásból, behajtottak a szúnyogok. Ha a bóják vonalába álltam, akkor már elég korrektül ment, olyan háromnegyed gázon is meg tudtam csinálni egy elég tempós tiszta oda-vissza kört 10 bójával, amik kb. 30 méteren vannak szétrakva. Ha viszont olyan 10-15 mérette állok a sor tengelyétől, akkor látványosan rosszabbul megy, végén egyáltalán nem érzem a távolságot. Még a héten járogatok szorgalmasan legalább napi egyszer úgy 40 percre (annyit mennek az akkujaim), aztán jövő héten felkeményítem és leültetem a futóművet. Kíváncsi vagyok tényleg segít-e - illene neki. Most legpuhábbon van, szerintem már egy csepp olaj sincs a csillapítókban, szóval kifejezetten nem aszfalton szlalomozásra való, de így is nagyon élvezem.
Utánaolvastam kicsit, és kiderült, hogy ezek a lengéscsillapítók is ugyanúgy eresztenek mint az Atomhoz valók, erősen gondolkodom, hogy amikor veszek olajat beléjük akkor egyből befektetek alu Himoto csillapítókba, amiknek 4640-ért láttam párját magyar boltban, szóval hamar kézhez is kapnám őket.
-
djsilas
tag
Ha már itt tartunk, nem tudjátok véletlen, hogy egyedi (lexán)kasztnit készít valaki? Van egy Passatom és gondoltam tök poén lenne, ha a kis RC is kapna egy Passat kasztnit, de még nem találtam senkit, aki ilyesmivel foglalkozna
-
wolruf
őstag
Hááát, az már sok. Annyit nem foglalkozom vele. Golfokból kiindulva hobby szinten lett meg a 3-as, aztán a 4-es, majd a sok törés miatt a Plasma Edge. Most repülőt építek (meg helikoptert mentek a teljes pusztulástól
), amit linkeltél, az már nem a hobby kategória. Az már bizonyos életvitelt kíván. Számomra az összesen 6 db. RC ketyere elég
-
TPeti
tag
-
wolruf
őstag
Istenkáromlás
Nem, FF-01, ahogy lenni kell
A VR6-ost újonnan, bontatlanul kaptam japánból (valami modell régiségesnél lapult), én raktam össze. Amikor bevittem a MegaModellbe, konkrétan közölték: semmit nem adnak el hozzá, ez egy egyszerű játék. Őket akkor ,,nemszerettem meg'' végleg. Utána ModellHungaria-nál szinte mindent találtam amit akartam.
Azóta meglette a másik FF-01-es IV-es Golf isGondoltam alkatrésznek jó lesz, de megmaradt inkább dísznek, 100% működőképesen. Nem bontom meg, marad így.
-
wolruf
őstag
Köszönöm
Szerintem is szépek:
Szürke VR6 3-as
Plasma Edge -
wolruf
őstag
Ezek pedig az én csöppségeim
-
TPeti
tag
Csak, hogy az on-roadosok is képviseltetve legyenek.
És egy kis videó. Figyeljétek a fehér - narancs autót
.
Ebben az a jó, hogy mindenki Michelisz Norbi és Zengő Zoli lehet kicsiben, egy személyben
. Van adrenalin bőven...
Ilyenek az igazi RC versenyautók. Legyen az on vagy offroad robbanós vagy elektromos. Anyaguk Karbon alumínium, alu-titán ötvözet és minimális műanyag persze.
-
Roxaz
tag
Kihagytam még egyet, ez egy kupa bemelegítőkörén készült "belsőkamerás".
Itt még óvatosan mentem, elég fos pálya volt, később két jobb első diót törtem ezen a versenyen
[Muchmore kupa bemelegítő] -
djsilas
tag
http://www.youtube.com/user/djsilas1984
- nem sokkal drágább, mint az elektromos
- akik szeretnek szerelgetni, csinálják csak
- így van igazi élménye! Utcai autónak se kellene egy szagtalan, hangtalan Prius pl. Igenis füstöljön, duruzsoljon a motorja és köpje az olajatSzerintem
-
Roxaz
tag
Igazán felemelő, hogy itt a fórumon más is foglalkozik rc autózással.
Én is kipróbáltam már több "szakágat" is, de legjobban az off-road fogott meg, ebben a kategóriában versenyzem jelenleg is.
Természetesen elektromos.Röviden megfogalmazva mi az, amiért az ember az elektromost választja az ennyi:
- nem zajos, emiatt bárhol leteheted örömautózni is, akár lakótelepen is
- nem szmötyis, nem kell órákat mecháznod és az asszony sem öl meg (annyira)
- zárt térben is használható (lsd tornaterem).Ami hátrány:
- cseppet sem olcsóbb mint a robbanós, főleg ha versenyszerűen űzöd
- nem tudod addig hajtani mint a robbanós
- nincs, vagy nagyon kevés a jó pálya, amin komolyabban használni tudod az 1:10 autódNo kb ennyi, befűzök poénra pár videót amit még tavaly készítettem.
[drift mulatság a'la Mcclaud]
[trial verseny belsőkamerás]
[kis ökörködés bubuval] -
liksoft
nagyúr
Másfél méteres helikopter modellje is elektromos. Könnyebben kezelhető, és iszonyat erő van benne. Hirtelen amit találtam. A robbanómotorok már gyengébbek. Igaz, időben tovább bírják mint az akkuk.
-
Nekem nincs közvetlen ismeretségben LRP tulaj, de (ha még nem ismerted volna) ajánlom [a hazai modellező fórumot] ahol több ezer ilyen beállítottságúval találkozhatsz. Ott bekérdezel egy ilyet, szerintem hamarabb választ kapsz. Nem mellékesen, jó az adok-veszek része is. Többnyire a bolti ár töredéke.
djsilas: legyen úgy.
-
Joker94
aktív tag
Anno énis RC-tem de nekem csak belső égésüs autóim voltak.
Egy Kyosoho Alpha3 jó autó volt de sok volt vele a gondom,utána vettem egy Tamiya XBG-t és 8liter nitrót autóztam el vele,de összesen egy fél tengelyt kellet bele vennem,nagyon jó kis autó volt -
rudi
nagyúr
Na, voltam kinn szlalomozni, olyan 3 mérette raktam egymástól a bójákat kezdésnek, 8-9 darabot. Párszor azért sikerült hibátlanul és szép tempóban végigmenni rajtuk, bár ahogy gyorsul a járgány, úgy lesz egyre alulkormányozottabb, tolja magát kifelé. Tán a szervó is túl lassú/gyenge, amikor kezd merülni az akku, akkor már határozottan. Meg a pilóta sem százas még, különösen akkor nem ment a dolog, amikor a bójasorra merőlegesen álltam. Gyakorolni kell még a távolságérzetet, de alakul ez! Egyelőre még így csiszolom magam, és amikor már megy rendesen a szlalom, akkor elkezdek állítgatni a futóművön, aztán úgy 2-3 hét múlva jön az anti-roll bar. Addigra kb. befutnak a komolyabb akkuk is.
Apropo anti-roll ba. Nincs valakinek ismerőse, akinem van LRP S10 Blastja? Annak a roll barja elvileg jó az én autómra is, csak ki kellene derítenem, hogy milyen hosszú, és kb. mekkora szögben hajlik, mert lehet éppen pár milliméter hiányzik majd a rögzítéshez. Meg a Maverick Strada inkább HPI semmint LRP koppintás, bár ez a két hárombetűs cég is lehet, hogy ugyanazon forrásból dolgozik.
-
kmisi99
addikt
Én a kis 3-4 centis mini rc autókkal is jól elvagyok és nem is nagy összeg
Bár van egy komolyabb EZTEC vízálló terepjáróm duplamotoros csak hát az egyik hátsó kerék fogaskerekei közül valamelyik eltört így nem forog pedig nagyon jól elvoltam vele.
-
Feruendios
tag
Ez azért így nem igaz, például a Tamiya verseny sorozata elektromos autóknak szól. Na meg ahogy halad a közlekedés technológia lassan a közutakon is az elektromos/hybrid autókat tolják alád. Rengeteg előnye van egy elektromos motornak például a nyomatéka, "csöndes", a teljesítménye nagyon pontosan szabályozható.
Ellenben a belső égésű motor, zajos hangos és mindenki felfigyel rá, szóval ha el akarjuk a környezetet kápráztatni akkor csak az jöhet szóba. -
hoffman_
nagyúr
RC-zni pöpec dolog, egy időben ennek éltem only
Itt az én kis drágám, kicsit már eljárt felette az idő sajnos. Már kéne rá költeni eleget, ki is van belezve, csak egy kis törődésre vár
Nagyon rég tudtam elővenni...
#1, Xirtam:
Én minden körülmények között elektromosra szavaznék
Ahogy írták is, egyszerűbb. Belepattint az ember egy durva, kis körös motort, jó áttétel, és repeszt. Nekem 60-70km/h feletti igényeim mondjuk nem voltak/lesznek, és azt se terepen
És nem büdös, nem eszik benzint, nem kell 800ezer órát szöszölni vele, mielőtt kigurulsz, ésatöbbi. A lustaság nagy úr, ráadásul zöldebb
Saccco:
Bááz, mindig beleszaladok. Egy perc és jó lesz, köszi
-
Saccco
nagyúr
Az a baj ezekkel, hogy eléggé hely és pénzigényesek...
Nekem ilyen van:
Ezzel beférek a klubba?
-
olbaidhun
őstag
Érdekes írás, köszönöm! Érdekelt voltam a témában de mostanra sajnos el kellett hanyagolnom.
-
Teljesen igazad van. Az akkukat a normál kapacitásuknál nagyobb töltőárammal nem illik tölteni. Pont az általad is mondott élettartam csökkenés és kapacitás vesztés miatt. Egy 4000mah akkut 4A-rel töltve kényelmesen fel lehet tölteni 1 óra - 1 óra 15 perc alatt, ami simán vállalható és nem káros.
-
jerry311
nagyúr
"Az új töltővel úgy 20 perc alatt fel lehet tölteni az akkut, így már nagyobb móka lett a dolog."
Egyrészt óvatosan, mert az ilyen gyorstöltés erősen élettartam csökkentő.
Másrészt, a lassú töltés plusz perceket ad.
Legalábbis én a fentieket tapasztaltam. Az állandó gyorstöltés miatt kb. 300 ciklus után kukázhattam az akkut. Ha lassú töltőt használtam, akkor +4-5 perccel nőtt a menetidő. -
Kell neked egy brushless motor, látom én.
(#29) banhammer: Ha ingyen lenne az üzemanyag a belsőégésűbe nekem akkor is elektromos kéne...
-
Vita nem lesz. Legalábbis részemről biztos. Nincs min vitázni, mikor ez egy hobby, kvázi egy játék, amivel szórakozunk. Többnyire tét nélkül. Ha mindenáron hasonlítgatni kell, akkor gyerünk ki a versenypályára és ott lehet alátámasztani az érveket.
Egyébként mostanában terjednek a tét nélküli Kóla-csoki rendezvények, hogy a versenyzés öröme meglegyen, de ne harc legyen belőle.
Egyébként alapjában elmondható, hogy akik mechanikai műszaki képzettséggel rendelkeznek (autószerelő, gépész, stb...), azok a robbanós autókat preferálják, mivel többnyire nem is értik, hogy honnan van ilyen erő egy elektromosban. Aki pedig inkább elektro képzettséggel rendelkezik, az ugye egyértelműen az elektromos modelleket favorizálja. Mind a kettővel lehet jókat játszani, de ma már az elektromos fejlettebb. Régen a robbanós volt komolyabb, mert nem állt ilyen szinten az elektrotechnika.
-
wolruf
őstag
"wolruf: Tovább megy? A kis 2 decis tankjuk max 10 perc alatt üres, míg én a 4000mah lipoval 35-40 percet autózok verseny körülmények között és kb 1 órát a haverokkal az erdőben. Nem véletlenül mondák a rutinosabbak, hogy gazdaságosabb az elektromos. Mennyi is egy kanna nitro? És mennyi idő alatt fogy el? Ha sokat játszol, akkor 1 nap alatt ki lehet autózni."
Nem kizárt, lipoval még nem operáltam
Nekem sincs nitros autóm (nem is lesz, mint az okokat írtam
), csak próbáltam védeni őket valami okán. De úgy látszik ez sem állja meg a helyét
-
A BL szett + Lipo páros nem csak gyorsulásban jobb, hanem fordulatszámban, erőben, rugalmasságban, pörgősségben és nem mellékesen fogyasztásban. Kipróbáltuk nem egyszer. Simán lehet egy elektromossal gáz+fékkel irányítani, korrigálni, kanyarodni és röptében a levegőben gáz + fék + kormánnyal irányítani a repülést. Persze ehhez gyakorlás kell. Még nekünk sem megy mindig tökéletesen, ahogy látszik is a videóinkon.
wolruf: Tovább megy? A kis 2 decis tankjuk max 10 perc alatt üres, míg én a 4000mah lipoval 35-40 percet autózok verseny körülmények között és kb 1 órát a haverokkal az erdőben. Nem véletlenül mondák a rutinosabbak, hogy gazdaságosabb az elektromos. Mennyi is egy kanna nitro? És mennyi idő alatt fogy el? Ha sokat játszol, akkor 1 nap alatt ki lehet autózni.
-
amdphenomX4
csendes tag
Gratula a cikkhez, tetszett!
Valamikor még én is szemeztem egy robbanómotoros RC autóval, csak aztán mégsem vettem meg, helikopter lett belőle. Azóta már van egy másik, mert a harmadik reptetésnél, pont amikor a legmagasabban repültem vele lemerült a távirányító és gyönyörűen lezuhant, majd azonosíthatatlanná tört. Jó kis hobby ez egyébként, de ebbe is - mint majdnem minden másban - a végletekig lehet fejleszteni egy repülőt, autót, helikoptert esetleg hajót.
-
-
Ayg0
senior tag
-
Na pont emiatt lehet kapni csavarrögzítőt. Kb mint a pillanatragasztó, csak nem olyan oldhatatlan, utólag bontható szándékosan. A lényeg annyi, hogy ne csak a menet fogja a műanyag elemben, mert abból kilazulhat / kiszakadhat a csavar.
Egyébként mint az életben mindenhol, itt is igaz az, hogy egyben mindig olcsóbb, mint alkatrészenként tuningolgatni. Egyben megveszel egy gyári tuningos rtr autót mondjuk 100-130k körül és abban minden benne van. Csak plusz akkukat és töltőt lehet venni hozzá, hogy növelhesd a folyamatos játékidődet. És sosem volt ilyen olcsó (relative) az akkumulátoros üzem. Ráadásul egy jobb elektromos simán jobb teljesítményű, mint a nitrós vackok.
-
wolruf
őstag
Eeegen
Pont azután kezdtek terjedni a 2,4-es távok az olcsóbb szegmensben, amikor összeraktam a Golfom... Nekem még jó drága volt a sima táv is, de így is jó móka.
Hja, igen. Arra is figyelj, hogy a csavarok a nagy-esés-de-nem-törik-semmi esetében is lazulhatnak nem kicsit
Érdemes NAGYON megnézni
Nekem a buggym kb. egy évnyi nyúzás után egyszer csak elhagyta a hátsó lengőkar rögzítőcsavarját, vele a kutyacsontot és a kivezetést a diffiből. Persze erdőben, avarban
Na azóta a buggy csak pihen a polcon
-
beefjeez
senior tag
én inkább makettezek már.
-
rudi
nagyúr
Persze, nem is azt mondom, hogy százezer volt egy felszerelés, hanem hogy százezrekkel jött ki egyetlen "garázs". Én csak mosolyogtam, hogy egy-egy jobb távirányító vagy motor kontroller kétszer annyiba kerül, mint az én egész autóm
Azt viszont érdekes volt látni, hogy az iszonyatos esések ellenére alig törött valami. Gondolom, ez nem csak a masszív felépítésnek, hanem a pálya korrekt kivitelének is köszönhető volt. Nyilván a százzal parkolóban rongyolásnak előbb-utóbb törés a vége, de nekem nem igazán az a célom, ezek a menjünk ezerrel egyenesen videók nem hatnak meg, inkább a fűnyírás, porkavarás meg ugrálás érdekel.
-
wolruf
őstag
A fejenként százezer még nem sokat mond, nem is olyan nagy pénz
Nekem van egy (vételkor) 0 km-es Tamiya FF01-es VR6-os 3-as Golfom, ami mire összeállt, 100 körülre jött ki mindennel együtt.
Persze azóta már van egy DF-02-esem (Plasma Edge), mert a Golf folyamatosan összetört. Na ez a dög kijött 40 valamennyiből teljesen RTR-re (én raktam össze, nekem az a mániám).
Nomeg még egy FF01 (Golf 4 V5).
Jó dolog ez az RC-zés, jó pénz és időigényes
Fontos, hogy tényleg kitakarítsa az ember a dögöket egy-egy komolyabb szórakozás után, mert sok pénzt takaríthat megNomeg jó móka atomjaira szedni
-
#56573440
törölt tag
tényleg elég nagy móka ez a kocsikázás
balcsin hétvégén láttam srácokat hajókkal, nem hittem a szememnek olyan sebességgel mentek, követhetetlen volt amit csináltak
-
rudi
nagyúr
Szerintem nem egy szerencsés pálya van a videón. Ahol én voltam, ott sokkal nagyobb mozgástere volt az állogató emberkéknek és maga a pálya is messze jobban biztosítva volt. Ha egy 1:8-as arányú 3-4 kilós autót valakit eltalál 50-60 km/h-val annak szinte biztos törni fog valamije, de az autón karcolás sem nagyon esik. Ezekkel 10 métereset lehet ugorni és még ha tízes bukfenccel érkezik le, akkor sem feltétlenül törik rajta bármi.
-
LW
őstag
Szerintem ha egy ilyen autó eltrafálja, a gyereknek jobban fájna.
Am úgy vagyok vele, hogy anno még tojáshéjjal a hátsómon ruháztam be egy ilyen gépre (most vok 18), éés tetemes összeget fektettem bele, amit megspórolgattam. Eladni kár lenne, komolyabban foglalkozni vele meg pénzem nincs.
-
Ayg0
senior tag
de idegesítő, ahogy a tizenéves pondrók beugrálnak minden hülyeségért a pályára. a vidi háromnegyedénél az egyik konkrétan majdnem rátapos a vezető autóra. ha így történt volna, gyanítom, hogy a peches tulaj sok tízezres veszteséget könyvelhet el, mert a futóműtől kezdve sokminden elhalálozik a járgányon...
-
beefjeez
senior tag
jo iras, regebben en is sokat szorakoztam ienekkel, bar en csak egy jikkot hajtottam szet tuningolva, sulycsokkentve
-
LW
őstag
A robbanómotoros nem fullad le. Ha felborul, akk húzni kell egy kis gázt.
Pár éve vettem egy robbanós Ofna Ravagert (Hong Nor Violator ua.). [LINK] Nagyon jó és drága szórakozás.Viszont elég keveset gurultam vele, max 10 lityó üzemanyagot.
Így néz ki egy verseny, egyik budapesti pályán voltam boxutcában, akik ott indulnak, azok már elég komolyan veszik. Tartalékban egy komplett autónyi alkatrészt hoznak.
-
Csomag01
tag
üdv. Jó írás.
Én is modellautoztam kb 4 évig.
Volt elektormos,belsőégésű,és benzines.
az elektormos mindegyiket vitte.
Volt egy egyedileg tuningolt,átépített tamiya DF-03 dark impact buggy-m
1:10,4wd.
Egyedileg összeválogattott elektronikával, hidd el kevés belsőégésű volt aki egyáltalán melletem tudott jönni(természetesen kategoriába,a több 100e ft-os gépek otthagytak végsebességre,bár gyorsulásba nagyot néztek)
Csak így tovább, én ajánlom egy brushless szett és valami jobb li-po akkut szerezz be!
Vagy ha jobban beleakarsz merülni a modellezésbe,vegyél valami komolyabb autót,akár használtan,mert ezek nemsokáig birják a terhelést. -
L4mie
veterán
Hobbyking
Szintén honkong, szintén olcsó
és tele van RC-s cuccokkal, mi Airsofthoz szoktunk vásárolni ott akkukat, töltőket, eddig minden megjött 3 hét alatt. -
rudi
nagyúr
Mert lusta disznó vagyok
A belső égésűt állítani kell, tankolni kell, célszerű hajtás után lekezelni, ha felborul lefullad, ha nem húzod neki a gázt akkor is lefullad, zajos, büdös. Kétségtelen, hogy magas szinten sokkal igazi autósabban viselkedik, de kezdéskor szerintem sokakat eltántoríthat a pepecselés, ezért érdemes elektromossal kezdeni, ahol csak a töltéssel kell szívni. Aztán, ha az ember tényleg komolyan gondolja, akkor úgyis elmegy találkozókra, versenyekre, és akkor vagy elkapja a benzingőz vagy nem. Engem asszem nem fog.
-
Xirtam
veterán
Jó leírás. Csak egy valamit nem értek, mért pont elektromos és nem belső égésűt választottál?
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iPhone topik
- TCL LCD és LED TV-k
- 3D nyomtatás
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Házimozi belépő szinten
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- További aktív témák...
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3019, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest