Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
válasz
#65675776 #27 üzenetére
oké. jó lenne tudni milyen nehéz az az utólag rárakott páncélzat, mert miközben folyton a "széria katonai g" van terítéken ezek ahogy te írod egyedileg átalakított kocsik. ebből a 11 darabból vonsz le általános következtetéseket. megint más kérdés, hogy az alap katonai g-ken amennyire tudom nem erősítettek a tengelyek, arra páncélt rakni azért erős. de ebben nem vagyok biztos, ha a hátsó tengelynek a difi meg a dobok közt két különböző vastagsága van, akkor erősített.
a hajtásláncot és felfüggesztést nemigen szokták babrálni sem rallira, sem a brabushoz. kap más rugót meg lengéscsillapítót, esetleg megemelik a dobozt. az alapvető alkatrészeket, működést és geometriát nem változtatják, a dakaroshoz se. azért is szeretik, mert nem kell kicserélni a fél autót hogy jó legyen. azt nem mondom hogy a motor gyári, azt ilyen extrém triálokhoz is kicserélik zárt olajozásúra.
-
#65675776
törölt tag
A MH által beszerzett G-k teljesen páncélozatlanok.
Ebbe a motortérbe nem igazán fér be már semmi. Ez egy széria katonai G-ről készült. Ha így is hűtési problémákkal küzd, akkor nagyobb motorral mi lenne.
A Dakaron indult kocsiknak sok köze nincs a szériapéldányokhoz.
Az afganisztáni hegyi utak meg tipikusan 2x4 sávos sztrádák.
-
lapa
veterán
válasz
#65675776 #25 üzenetére
én erre a verzióra gondoltam. ezek a 3,5 vagy 4 tonnások. amiről te beszélsz az más. de nem tudom milyen volt az a 11 db. amúgy lapv-ből volt egy koncept, amin már volt portáltengely állítható légrugó meg bentről fújható runflat bütykös gumi.
a motortérbe csak befér a 6,3-as v12 moci biturbóval, 550 vagy hány lóerővel (amg g 2013). konstrukciós hiba ja. de belefér még egy 700+ lovas brabus moci is. hozzáteszem a legelején linkelt ősöreggel megegyező azvázzal, tengelyekkel és hajtáslánccal, csak ültetve, meg más fékekkel.
a tömege az sok. ez ahogy említve is lett sárban nem előny (a rövid +250 kg a defi 90-hez, a hosszú +500 kg a defi 110-hez képest). viszont sáron kívül előny az erősség, azért is "hájpolják" a triálosok meg az offroadosok, mert elpusztíthatatlan. mondom érdemes csak alákukkantani egy definek meg annak, olyan alkatrészei vannak mint egy mozdonynak. törött defi ezt-azt nem nagy kunszt találni az interneten.
attól, hogy az "angol betegbe" beszerelsz előre-hátra difizárat, a hajtáslánc még nem arra lett tervezve, pláne ha még rászerelsz egy lényegesen nagyobb gumit. a g hajtásláncot is meg lehet törni persze, pl ugratásnál még adsz neki kis kövérgázt azt semmilyen anyag nem képes tolerálni.
technikailag szintén elég fejlett, a szinkronizált 2-4 kerék váltás elég jópofa, mindent lehet menet közben kapcsolni. ahogy olvasom az l200-nál is lehet a központi difit 60 km/h-ig, ami már egyfajta haladás. a két mechanikus difizárról katonai teherautós topikban mi mást mondhatnék, mint hogy minden normális teherautóban is van. nem tudok olyan szériaterepjáróról, amiben szintén lenne. hummerben sincs olyan lehetőséged, ami biztosan (a biztosan hangsúlyos) hajtja akármelyik kereket is. persze lehet fékezgetni, de vicces.
én nem gondolom, hogy pont afganisztán miatt ne lenne alkalmas hadicélokra. odáig természetesen egyetértünk, hogy a hummer motorikusan jobb tűrőképességű, ez nyilvánvaló az adatokból. más kérdés, hogy nem páncélozott verzióba nekem nem kéne cdi, inkább a 290 gd szívódízele. amúgy erre az alkalmatlanságra 1979 óta egy hadsereg se jött rá, nyilván nem értenek hozzá annyira, mint te. meg a sportolók se, akik nyilván nem terhelik az autóikat. mint például dakaron, 1983-ban pl. 9 g volt az első 20-ban (persze a sport csak szintetikus teszt). meg a dgm is, ott is inkább a hummer nyomul.
tévében láttam amúgy milyen egy erdő, örülsz minden centinek kétoldalt. a hummer ezekre a nagy pusztaságokra meg menetoszlopra lett tervezve, nem gödör-bucka-erdő kombóra. kb ugyanaz a helyzet, mintha városban használnád, ott se erős a hummer.
mindemellett kézzel készül kis szériában ausztriában, szintén semmi jelentősége nincs minőség szempontjából. de ugyanazt tudom elmondani mint az elején: a virágkorát élő mercedes a tökéletes terepjárót akarta megalkotni. ülj bele egyszer és tedd próbára. a g merci meg a lexus tulajoknál a legkisebb az elvándorlási arány. szintetikusan persze.
amúgy nekem semmi bajom a hummerrel, a h1 alpha mindenképp a terepjárók másik csúcsa. de ha kipróbálod "mindennapi használatban" te is belátod, hogy a hummer egyszerűen túlzás itt-ott.
-
#65675776
törölt tag
Az MH nem vásárolt gyárilag páncélozott példányokat. Egy gyári volt kint a 2007-es C+D-n
A 2005-ösön viszont egy HTI által páncélozott verzió volt kint. Erről nincs képem. De annak legalább a motortere is kapott védelmet.
Egyébként hiába kicsi a G motorja, a motortere így is agyig van pakolva. Mondhatnánk akár konstrukciós hibának is. De inkább arról van szó, hogy nem arra használják, amire kifejlesztették. Ezért nem válik be igazából hadi használatban. Ezt Te magad is írtad, csak máshogy a #21 hsz-odban. Ha meg nem bírja, akkor nem bírja. Ez is azt bizonyítja, hogy nem felel meg a felhasználási célnak. Ezt idéztem én is, miszerint katonai használatra alkalmatlanok.
A Humvee páncélzata moduláris két fő részből áll: az egyik az oldal és tetőpáncélzat, a másik a fenékpáncélzat. A kettő egymástól függetlenül is használható a feladatnak megfelelően. A hasonló tömeg érdekes kérdés, mert az amerikaiak bizony nem spóroltak az anyaggal. Szóval nem tudom a németek mit építettek abba a kocsiba, amitől ekkora lett a tömege.
A szarci kifejezést évek óta használom, nem a Te tiszteletedre találtam ki. Az a jármű nyilván túl van kicsit hype-olva. A gyakorlat nem igazolja. A terepes arcok mekkora terheléssel is használják ezeket a járműveket? Szóval az off-road csak amolyan szintetikus teszt. Nincs köze a mindennapi használathoz. Terhelve a G Merci terepmozgékonysága drasztikusan csökken, a Humvee-jé sokkal kevésbé. És bizony hadi használatban ez nagyon is fontos.
A hosszú gyártási időszakról: az UAZ-t is gyártják elég régóta...
-
lapa
veterán
válasz
#65675776 #23 üzenetére
azt nem tudom mit csinált a honvédség, g-ből én két elterjedt gyári páncélzatról tudok (nem az MH-val összefüggésben), azért asszociáltam arra. ha jól tudom amúgy némiképp moduláris, szerelhető a páncélzat. legalábbis a gyárilag páncélos kanadai g-k kapcsán ezt olvastam.
azt írod a humvee max tömege 5500 kg és 190 le. ahogy én saccolom a merci terhelhetősége 1-1,5 tonna (tán 1 volt a guard, de abban van párszáz kiló elektronika), akkor az össztömeg kábé ugyanott van, csak a motor feleakkora, 160 lóerővel. úgy gondolom nyilvánvaló, hogy egy szívódízel elpusztíthatatlan, míg egy kis, turbós motor jóval nagyobb terhelést kap. a cdi az cdi marad, nem bírja. tök mindegy, hogy katonai vagy civil verdában van.
nem tudom miért ugyanakkora az üres tömege. ha tippelnem kell a humveenak nagyon jó a páncélja mondjuk ied ellen, a szarci meg csak egy szarci, ugye.
a "szarci" amúgy remélem inkább az én sértegetésem céljából került bele a posztba, mindazonáltal elég fantáziátlan a szakmai körökben a világ egyik legjobb terepjárójaként aposztofált jármű kapcsán. mert az, hogy 34 éve gyártják szinte változatlanul, az "nem feltétlenül azt jelenti, hogy sokat ér, vagy akár csak jó lenne". meg lehet nézni akármilyen nyelvű teszteket, meg lehet kérdezni akármilyen terepes arcot.
-
#65675776
törölt tag
Az MH-ban a mai napig nincs rendszerben alapból páncélozott szarci. 11db-ot utólag épített át a Currus, lényegében csak kísérleti járművek. Ha alapból lett volna fokozott védelmű változat, akkor nem használtak volna a magyar katonák szégyenszemre lövedékálló mellényeket utólagos "páncélozásra".
A magyar állományba került M1151A1 verziók max tömege 5500kg, ehhez 190LE-s motor jár. Szóval a fajlagos teljesítménye elméletileg rosszabb a G-knél, ami tipikusan messze rosszabb magas-hőmérséklet és portűrést eredményez. Ehhez képest mégis sokkalta használhatóbbak minden szempontból. A G-kből nem civil változatot vett az MH, hanem kifejezetten katonaiakat, minden sallang nélkül. És még így sem versenyképesek.
Az, hogy valami használtan drága nem feltétlenül azt jelenti, hogy sokat ér, vagy akár csak jó lenne.
HMMWV-kben háromféle motor van használatban:
8 literes V8 turbodízel 150LE-vel (ez volt az eredeti)
6,5 liters szívódízel 160LE-vel
6,5 literes V8 turbódízel 190LE-vel (ez van a magyar példányokban)És szintén automata váltó, mégsem igazán sínyli meg a mobilitás.
Mondjuk azt sem értem, hogy a szarcik messze kisebb méretek és univerzalitás mellett hogy a túróban majdnem ugyan olyan nehezek üresen, mint a HMMWV-k. Az M1151A1 üresen 3697 kg, a páncélozott G szinte ugyan ennyi.
-
lapa
veterán
válasz
#65675776 #16 üzenetére
na, hogy on is legyek megnéztem a háborús részt. azok az afganisztáni g-k tényleg cdi-k. nincs rajta mit szépíteni, a 270 cdi 160 lovas, relatíve kis hengerűrtartalommal. ahogy olvasom páncélozottak mentek, amikből két féle van, 3,5 ill 4 tonna önsúllyal.
gondolom a képlet innen egyértelmű, a risszrossz turbónak meg automatának az 5-6 tonna erőltetett menetben (kis hűtés, extrém hőmérséklet) túl sok, nem erre van kitalálva. de ez kb ugyanaz az alulmotorizáltsági tematika, mint a 240 gd 2,5 tonnás önsúlya esetében.
kanadaiaknak ugyanez van, nekem elég lol a kicsi cdi meg automata váltó, na. vö humvee 6500ccm szívódízel, ilyesmi kéne a g-be is.
-
lapa
veterán
írtam egy oldalnyit erre technikai oldalról, de nem hiszem hogy megéri ezen rugózni. menj el használtautó.hu-ra és nézd meg az árakat. nagyjából ennyi a különbség amit a piac is megfizet. a miértek meg mind matematikailag-technikailag megalapozottak. senki nem fog csak azért dupla árat fizetni, mert csillag van az elején, annak oka van.
ugyanolyan gumikkal és ugyanolyan erős motorral sárban a landy jobb, de nem a hasmagasság miatt (az tökugyanaz, 2 mm eltéréssel). szárazon ugyanilyen feltételek mellett a g fog jobban domborítani. mindkettőre triviális a magyarázat amúgy, csak rá kell nézni a technikai adatokra. csak hát sár az ritkábban van, szóval nem célszerű kizárólag abból bármilyen következtetést levonni. mert hisz akkor a suzuki szamuráj olyat aláz a landyn meg az l200-on is, hogy öröm nézni. attól még nem lesz jobb terepjáró általánosságban.
motort a g-be kapsz 700 (sőt, elvileg 1000) lóerőig bezárólag.
-
Recon666
Közösségépítő
Mint írtam nálunk, de gondolom ezt a rész átugrottad, meg a hasmagasságot is.
Nem kérte senki hogy vitáz, én a tényeket írom le ami nálunk voltak a cégnél, és azt hogy ugyanolyan bordázatú gumival a Land Rovert meg sem közelítette sáros terepen a G merci. Ha erős motor lett volna benne, magasabba hasmagassággal és jó gumival, akkor jó lenne.
De ha már írtad hogy ez egy alap változat elmondom hogy az L200 és a Land rover is a legalapabb verziót képviselte, szóval ez nem mentség.
-
lapa
veterán
most már komolyan azt hiszem hogy ugratsz. azért jobb a micsu a g mercinél, mert a g mercinek rossz a gumija? érted egyátalán mekkora marhaságot mondasz ezzel? és én most veled ezen vitázom?
igen, ez egy 240-es (azaz ahogy írod a leggyengébb 68 le motor, ha jól sejtem rövid 4 seb váltó), feltételezem csak hátsó difizárral (jóárasított verzió szegényeknek). ez alapján bármilyen következtetést levonni egy normális két difis 290 gd-ről vagy akár az öreg 300 gd-ről nemigen lehet. de mivel már a gumi kapcsán megszületett a tudományos ez már nem oszt, nem szoroz.
na jóéjt.
-
Recon666
Közösségépítő
Akkor én megindoklom miért nem volt oylan kiemelkedően jó a G merci nálunk ( Ez a típus volt, ugyanilyen gumival)
- Gyenge motor (70km\h volt a vége, 68Le )
- Kis hasmagasság
- Nem elég bordás gumiMitsubishiben benne van a felező + difizár+ bordás gumi ami nagyobb volt a gyárinál, így növelte a hasmagasságot. Plusz vagy 70 lóval több volt a motorjában.
-
lapa
veterán
tévébe' láttam milyen a füvönátmenés, ott egyszerűnek nézett ki. mondom hagyjuk inkább.
#12: nem látom a micsut. épp tolatott vissza kihúzni a mogot?
#13: biztos megindokolta miért, csak az kimaradt a posztodból. na azért kellett, majd ha afganisztáni háborúba megyek humvee-t veszek.
-
#65675776
törölt tag
Akkor adj rá magyarázatot, hogy az Afganisztánban kint levő magyar csapatok számára miért kellett HMMWV-ket venni. (Konkrétan egy kint szolgáló mondta: "Jók ezek a G Mercik offroad-ra, de katonai felhasználásra, pláne olyan körülmények között, amilyenek Afganisztánban vannak, teljesen alkalmatlanok.")
-
lapa
veterán
-
Recon666
Közösségépítő
Részemről személyesen tapasztaltam nem vaktában írok, egy olyan cégnél voltam ahol mindennaposak voltak a dagonyázások és nem betonmedencében vízátmenés volt, meg felkaptatni egy lebetonozott kaptatón, hanem ilyenek
És volt G mercink is, meg Polarisunk, meg Unimog U3000-is. És a g merci akár tetszik akár nem, nem volt kiemelkedő tulajdonságú, sőt elég gyenge motorja volt a többihez képest. Attól most hgy milyen anyagból van nem megy fel a felázott hegy oldalon vagy át egy mély nyomon.
-
lapa
veterán
ez eléggé nem így van. nem mondok mást, csak gondolj bele: a feladat megépíteni a világ legjobban terepjáró személyautóját. egyik oldalon az angol tudósok, másik oldalon meg a fénykorát élő dúsgazdag mercedes, a steyr-puchhal karöltve. sakkozd ki melyik lesz a jobb. alapfelszerelésben még difizár sincs benne, anélkül az első gödörben elakadsz. persze lehet bele tenni, de akkor lehet venni mogot is. meg attól még az erőátvitel főleg az első kerekeknél nem arra lesz tervezve. messze nem egy kategória a két kocsi, elég ha az ember alánéz melyik milyen vastag anyagból van.
ok, micsu l200-nál elvesztettem a fonalat. vicces elképzeléseid vannak, nem is zavarok tovább.
-
Recon666
Közösségépítő
G mercihez volt szerencsém a cégnél, meg azt sem merem állítani hogy a terepgumis Mitsubishi L200-tól jobbb lenne terepen. Akkor már Land rover, az még a kisebb unimogoknak is feladta a leckét a terepen. De ezek a képek nagyrészt szovjet gépekről szólnak abból is kamionokról, amiatt nincs benne a g merci.
-
lapa
veterán
ó, azok a független felfüggesztéses tatrák, legjobb konstrukció.
úgyértem az unimog zárt rendszerű merevtengelyes hajtáslánca után...
amúgy kicsit sértve érzem magam, hogy ilyen risszrossz nizák (vagy uaz vagymi) bekerülnek, de egy fél g merci nincs sehol. legalább egy szervált vagy mozgókórházas-dobozost betolhattál volna. ha már az a legjobb...
-
madmaxxx
senior tag
Nagyon jól sikerült ismét a képek begyűjtése, csak gratulálni tudok.
RÁBA és Csepel mindörökké!
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
kriszpontaz #3 üzenetére
Ott Szibériában.
-
GabN73
addikt
Vííí, ott a dobozos Uaz, van ilyenünk.
-
Recon666
Közösségépítő
válasz
kriszpontaz #1 üzenetére
Bocsi. Nem engedélyeztem a láthatóságot, most már jónak kell lennie.
-
kriszpontaz
veterán
Hibás a link.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hajmeresztő ajánlat: 34,5 milliárd dollárért vinnék a Google Chrome böngészőjét
- Kuponkunyeráló
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- OLED TV topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Bundle topik
- PlayStation 5
- Villanyszerelés
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER termékbeszámítással
- HP 250 G10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Bomba ár! HP EliteBook 735 G6 - Ryzen PRO 5 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- Eladó Apple Mac Mini 2012 vége / 12 hó tótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest