Új hozzászólás Aktív témák
-
boost
veterán
Sziasztok, a nappaliba szeretnék egy bakelit szettet (hifi), ami elfér egy komóton. Ki mit ajánl?
-
IamMenyus
tag
Szerencsére egyrészt sok analóg módon rögzített felvételt nyomnak lemezre a mai napig is, mert ráállt erre a vonalra néhány kiadó, másrészt vannak azért zseniálisan jó fiatal kiadású digitális remasterek is lemezen, pl Patricia Barber -től a Companion, ami jobb lett mint az első - eredeti kiadás.
A lemezek piaca folyamatosan növekszik, és ennek örülni kell, nem kritizálni és hibákat keresni benne.
A sercegést-pattogást olyanok hozzák fel akik nem hallottak még tiszta lemezt forogni, mert ez nem attól függ h milyen drága a gyalu, hanem attól h tiszta v retkes a lemez; egy mosás után hihetetlen a csend, mindegy hogy japán nyomású eagles lemez forog, vagy épp Hobo.
-
gyulank
addikt
Félreérted amit írsz. Én azt értettem, amit írtál.
Azt írtad minden kínja van a CD lejátszódnak, azért nem szereted.
Most azt írod, hogy minden pöpec vele, de nem szereted, ok nélkül.
Amúgy attól, hogy valamiben nincs szoftver, még nem lesz analóg...
De gondolom nincs se monitorod, se tévéd, se mobilod, se digitális órád, se digitális hőmérőd, se termosztátod, se karácsonyi égősorod, se kapcsolóüzemű tápod. -
arn
félisten
Hallgass meg pl egy 40 eves 4311et. Megeszi reggelire sebessegben a kis modern monitorokat. A mai kis dobozoknal ott rontjak el a dolgot, hogy olyanra kenyszeritik a kis membrant, amire nem valo, hogy "nagyot szoljon". Persze komplexebb zeneknel ki fog logni a lolab, hogy osszeesik a dinamika, zavaros es lapos lesz a megszolalas.
-
MongolZ
addikt
Nem nem, az a hydroform tartály, ez csak szimplán előállítja a nyomást, nem tárolja.
Hydroform tartályod meg szinte biztos, hogy neked is van otthon, max nem tudsz rólaPl. Zárt rendszerű fűtésnél a kiegyenlítő tartályok, vagy ha pl. kútvizet használsz a házban, azt is tárolod valahol (hogy ne minden csapnyitásra induljon be a szivattyú)
-
-
Peak
addikt
"lézerrel olvasná"
Gratulálok! Már itt megtörténik a digitális mintavétel egy analog felületről, amit utána DAC segitségével ismét visszaalakitanál analóggá?
Arról nem is beszélve, hogy MINDEN értékelhető zene manapság digitális rögzitéssel kerül tárolásra, masterelésre... amit utána visszaalakitanak analoggá, ami nem egyenlő az eredetivel, csak közelitő hullámjel, amit aztán bekajál a sok tudatlan sznob, hogy az analogmeg az másként szól?
persze hogy másként, mivel 23453245 átalakitás után semmi köze nincs az eredeti forráshoz
utoljára talán 35-40 éve készült tisztán analog rögzités keverés és lemezrerögzités... az meg tudjuk hogy szól és mennyi zaj és deformáció van benne.
ez az egész egy bájos csacsiság, egy újabb lehúzása a tudatlanságnak.
botrány hogy manapság büntetlenül lehet hülyiteni az embereket
-
-
A cikkben olvastam, a konkrét mondat:
"A cég munkatársai régi eljárások szolgai másolása helyett bátran nyúltak az elmúlt évtized technológiai vívmányaihoz, így például a modern elektronikai ellenőrző rendszerekhez vagy hidraulikus tápegységekhez, és ezeket is felhasználták az új gépek megtervezése, elkészítése során."
Tehát azért kérdeztem, hogy milyen az a tápegység, ami hidraulikus.
-
gyulank
addikt
Szóval tekintve, hogy magnót is lehet távirányítani, és hogy a te CD lejátszód és/vagy lemezed nehezen olvasható be, nem jelenti, hogy mind ilyen,
a magnó azért jobb, mert tekerni kell a számok közt,
a CD pedig azért rosszabb, mert várni kell a beolvasásra a magnó első száma előtti szünet töredékéig.
Egyébként esetleg az analóg csöves erősítőknek kell bemelegedni. -
Mikisys
őstag
Valóban nagy a különbség és ez köszönhető a hangmérnökök trehányságának, mert sem a zenéhez, sem a technikához nem értenek igazán. (Akinek nem inge, az ne vegye magára.)
-
Én maradok analóg-párti, mert:
Üzembiztosabbak a készülékek és erről eddig nem tett említést senki, ha jól olvastam, pedig ez is fontos.
Ráteszem a (vinil) lemezt a lemezjátszóra, elindítom, az erősítő már bekapcsolva és szól szépen a zene.
Ugyanez CD/SACD/DVD-játszóra: bekapcsolom, megvárom míg magához tér (feléled), beteszem a lemezt és ha jókor csukom be, meg nem fázik, nincs melege, meg nincs kiakadt, felakadt állapotban a processzora, akkor talán beolvassa a Track-listet és elindul, vagy el kell indítanom és szól. Nahát.
Orsós, vagy kazettás magnó is hardveresen működik, mint a lemezjátszó és ez pozitívum, ráadásul azt csinálják, amit Én akarok.
A digitális "kütyük" szoftveresen működnek, ha éppen úgy adódik, hogy minden összejön ott, belül, az agyukban. Ja, hogy távirányíthatóak, hát ez sem új dolog.
Szóval, hajrá LP!Üdv!
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #118 üzenetére
Dehát hazudsz...
-
Ezzel egyetértek, nem állítottam ellenkezőjét.
Szerintem ez az egész formátum buzulás, már az mp3 vs flac szinten is baromira értelmetlen, s nagyon unalmas. Utóbbinál is nagyon minimális különbségek vannak (feltéve ha az mp3 max minőségű), aki ég és föld különbséget hall, az minden bizonnyal az eltérő master (forrás) miatt van.
A bakelit meg véleményem szerint olyasmi, mint a csöves erősítő. Szépen torzítós analóg hangja van, valakinek ez tetszik, kész. De nem lehet kijelenteni, hogy bármelyik oldal jobb, mert csak szubjektív fülünk van, az objektív méréseink meg haszontalanok. Meg szerintem annak sincs értelme, hogy millás láncnál jön ki az előnye. Abban árkategóriában már nagyon nüansznyi különbségek vannak, s átmegy ezotériába az egész. De ha mégis jobban szól valamelyik, valószínűleg a szinergia tehet róla.
-
arn
félisten
-
MongolZ
addikt
Igazából nem a cm-ekkel van a bajom, hanem a technikával. Innentől kezdve akármilyen analóg, vagy digitális jel jöhet, nem lesz természetes vájt fülűeknek.
Ettől függetlenül nekem is ez van otthon, a digitális tartalmakat használom, viszont szeretem a bakelitet.
De pl. feleségem, aki zenekarokban játszik, nem hallgatja meg egyiket sem...(#116) gyulank:
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #110 üzenetére
Csak akkor hallgathat valaki zenét, ha hülyeségeket beszél?
Ha azt mondaná, hogy a bakelitre kevert albumuk a mittudoménkiknek
jobban tetszik neki, mint amit CD-n adtak ki, azzal nincs gond.
De nem azt mondja, hogy a CD-n kiadott keverése nem tetszik,
hanem, hogy a digitális szarabb, az analóg pedig maga a megtestesült
végtelen fényes szivárványon libegő csillámpónis,
lágy, meleg nedves szellős katarzisos orgazmus. -
MongolZ
addikt
-
Mi az a hidraulikus tápegység?
-
arn
félisten
amugy itt szerintem ket dolog van:
1. hallgass meg egy tipikus 60as evekbol valo jazzzenet, es egy mait. a zenetol fuggetlenul az ujnal van egy benga nagy bogo, ami legalabb harom meteres lehet, az enekes lenyelte a mikrofont. a regiek egyutt zenelnek, mint egy zenekar. melyiket fogjak termeszetesebbnek hallani?
2. amig van hogy pl ket azonos digitalis felvetel is total mashogy szol ugyanarrol a digitalis masterrol (tipikus - hdtracks vs cd), hogy varsz el azonos hangzast ket teljesen eltero formatumtol es mukodesi elvtol? ahogy az izlesek is elteroek mar a rendszervalasztasnal is, ugy az analog/digitalis rendszer hangi jellemzoi is kialakithatnak egyfajta sorrendet. vakteszteken van, hogy az mp3 jobban tetszik egyeseknek, mert az lekerekitettebb, "analogosabb" a felharmonikusok hianya miatt.
a zenehallgatas az egy szubjektiv mufaj, es ez a zenenel nem er veget. majd ha olyan transparens rendszereink lesznek, amik az elozenet ugy adjak vissza, ahogy kell, es a hangmernok nem viszi bele a sajat izleset a zenebe (nem beszelve a szetszedett es osszerakott "elozenerol"), majd akkor visszaterhetunk erre a temara. addig meg lesznek analog es digitalis fanok.
szvsz egy jo minosegu natur analog es digitalis felvetel kozott minimalis elteres lehet. de teljesen felesleges ezen agyalni, az eredetileg analogban rogzitett felvetelek sem lesznek jobbak digitalisan, mint ahogy a digitalisan kevert zene sem lesz sose analog, es mindig is bele fognak turkalni.
-
gyulank
addikt
Nem erről van szó, hanem arról, hogy a masterelést nem kéne keverni azzal,
hogy a formátum, vagy média mit tud. Tegyük fel a stúdió szalagon van 4 sáv,
mind a 4-et digitalizálják. Nem lesz digitális hangja... Nem hallod a különbséget.
Az, hogy ezután neked tetsző, vagy nem tetsző hangzásba keverik ki,
teljesen más téma, és semmi köze ahhoz, hogy digitális, vagy analóg. -
arn
félisten
mivel a zenet hallgatom, dehogynem... vagy te 1khzes szinuszjelet meg feherzajt, etc teszthangot hallgatsz a rendszereden? merheto parameterben lehet jobb az egyik, mint a masik, de van egy csomo olyan dolog, ami vagy nem merheto, vagy nem merik. ha ez ennyire egzakt lenne, akkor nem lenne teli a hifi mindenfele vuduval, egyertelmu lenne, hogy melyik rendszer jobb a masiknal. a felveteli es a lejatszo rendszer nem annyira transzparens, hogy ne befolyasolja a vegeredmenyt.
kb mintha szamszerusiteni akarnad, hogy mennyire izlik az etel. kinek mennyire...
-
arn
félisten
ha te eme parameter alapjan jellemezni tudsz egy zenet, hat lelked rajta
az emberi ful nem ugy mukodik, mint a muszerek. hiaba zajosabb egy felvetel, az ember ki tudja szurni a szamara hasznos informaciot. ha megszurik (digitalisan "feljavitjak"), gyakran a zenei informacio jelentos reszetol szabaditjak meg a felvetelt. meg mint emlitettem, onmagaban nem a digitalis rogzitessel van a baj, hanem azzal, hogy teljesen mashogy allnak hozza a kevereshez, mint korabban. a kevesebb neha tobb.
mondom ezt ugy, hogy mindig is gepen hallgattam zenet, es ezen mar nem is kivanok valtoztatni. megvan mindkettonek a letjogosultsaga, es en megertem azt, ha vki szeret az albumokkal molyolni. en mar csak a kanaperol szeretem a tabletrol elinditani.
-
gyulank
addikt
Közvetlenül agyagkorongra kéne felvenni mindent.
Levélszárral vágni a barázdát lábtekerős
köcsögkészítő gépen, a levél mellett zenélve.
Az sokkal természetesebb, végtelen analóg
veszteségmentes minőségi darab lenne,
nem olyan béna izé, mint a PCM, hisz biztos észleljük
a mintavételezés ritkaságából adódó esetleges hiányosságokat,
a nagyobb dinamikatartományt, és kisebb jel-zaj viszonyt meg úgyse. -
arn
félisten
az egesz digitalis dolog arrol szol, hogy joval olcsobban lehet jo hangminoseget elerni. olcsobb rogziteni, tarolni, feldolgozni es lejatszani. de mindig csak kozeliti az analogot. se a cd, se az mp3 nem arrol szolt, hogyan keruljunk kozelebb a tokeleteshez. az analog lehet jobb, de joval dragabban.
ennek ellenere sokszor nem a cd korlatai szabjak meg, hogy vmi szarul szol vagy rosszul, sokkal nagyobb differencia van ket felvetel kozott, mint a cd es egy nagyfelbontasu zene kozott. a felvetelek nagy resze olyan keszulekekre keszul, amik eleg korlatozott kepessegekkel birnak, igy nem csoda, hogy agyonkompresszaljak, etc a felveteleket, kidobva a zenei informacio jo reszet, es mesterkeltte valik.
-
Shreky
tag
"Az emberek tehát a jelek szerint ismét elkezdtek e sokak által temetett technológia iránt."
Nem igaz hogy egy 11 mondatos cikkben, ilyen hibát lehet produkálni.
-
quailstorm
félisten
A minőség a lemezjátszók és a szalagos magnók korában is nagyon vékony réteg igénye volt.
Innen ered a susog nyávog begyűri betépi recseg pattog serceg és a többi.
Persze az MP3 mint bitfolyam rém egyszerűen kezelhető, többet bír a készülék, nem kell mozgó alkatrész, és könnyebben megfizethető akárki számára.Bár azért egy mechanikus nyomógombos Sony deck és a Sony HF meg TDK D90 kazetták se voltak olyan észveszejtően drágák
De azért a kínai piacon vett gyorsmásolós magnóban nyúzták a hamis kazettát. -
Ba.G
aktív tag
Újként vásárolva. De egy korabeli jóhírű lemezjátszót (Thorensek, Dualok, Rotelek, Pro-Jectek) meg lehet venni olykor egy átlagos okostelefon + BT-hangszóró ára alatt. Asszem, itt felesleges hasonlítgatni.
Állítom, hogy egy nagyon nem HiEnd (de árban sem: most is látni 6-10e között) Tesla-NAD 5120-as lemezjátszó a legolcsóbb Ortofon hangszedővel (lehetőleg csőkarban) simán veri ugyanazon rendszerben az Átlagos CD-Játszót, bár már ez utóbbi is rég kiment a divatból, inkább a mobil + BT az igények netovábbja.
-
Igen ez is egy nezopont. Bar a technikai fejlodes iranya, h minden egyben legyen. A szamitogepen megoldhato a zenehallgatas. Nekem megfelel az mp3. Botfulem van tudom. A szomszedom zeneszerzo. Szinte csak bakeliten hallgat zenet. Meg nekem is megdobbento volt a kulonbseg. De sajnos sok helyet foglal es draga.
-
Ba.G
aktív tag
válasz
quailstorm #38 üzenetére
A most kapható MediaMarktos lemezek nagy része meg CD-ről vagy MP3-ból van vágva hangminőség alapján. Haver megveszi, kipróbálja, és kb a 80%-t refundolta mert rossz vicc volt mindössze.
Ez témába vág: ez igaz a "retró" kiadványokra is, amik még analóg masterekre készültek? Vagy mind "digitally remastered"? Nem mintha sokat gondolkodtam volna rajta, hogy 6+ ezer forintért LP-t vegyek, megteszi a már meglévő kétezer is, de hátha ezzel a csodamasinériával mérséklődik az ár.
-
Ba.G
aktív tag
válasz
quailstorm #36 üzenetére
Valaha a legendás HFM-ben az volt a fokmérő az ortofon-skálán, hogy az ortofon hanszedő termékpaletta 1-1 árlépcsőjén mekkora hallható különbség van. Másképpen: amit még a sarki rendőr is hall.
A hanggal szemben az árlépcső persze nagyon nem volt lineáris, hanem erősen exponenciális.
Magyarul: míg az olcsóbb mozgómágneses hangszedők között alig volt árkülönbség, a mozgótekercsesek igencsak elléptek egymástól.
Na, nem mintha érdekes lenne, legfeljebb annyiban, hogy vinyl: +1.
-
stevie w
csendes tag
"Forgalmazó fórumozó szerint ~500e-ig a digitális berendezések vannak előnyben, a vége felé inkább egálban."
Most visszakerestem, hogy tényleg ezt írtam-e, és hát nem egészen. A digitális berendezések inkább csak a legolcsóbb kategóriákban vannak előnyben, a 100 és 500e közötti sávra pedig azt írtam, hogy mindkét rendszerrel már lehet jól zenét hallgatni, de sokaknak inkább az LP természetes megszólalása fog jobban bejönni.
"A különbség szerinte 1MFt környékén jön ki."
Ezt mondjuk én egy kicsit drámaibban fogalmaztam, és nem véletlenül: "az igazán komoly lejátszók piacán elkezd elhúzni az analóg hangja."
-
narumon
őstag
De biztos van olyan digitalis kodolas, mely ugyanolyan vagy jobb mint a bakelit.
Persze, hogy van csak nem lehet ilyen formában a lemezeket beszerezni. A DVD Audio pl iszonyat jó lenne, csak éppen teljesen kihalt alig néhány dolog jelent meg rá.
Divatot csinaltak- csinalnak.
Szerintem a divatot a CD-nek csinálták, lassan ki is derül, hogy múló hóbort volt, a vinyl köszöni szépen lassan 100 éve jól elvan. Azért az már messze van a divattól.
-
narumon
őstag
- Az új anyagoknál egyértelmű a digitális hanghordozás (potenciális) előnye.
Egyértelmű lenne - ha lennének ilyen kiadások. Önmagában az, hogy digitális szerintem nem bűn és hát a stúdiók 90%-ban jelenleg így rögzítenek. A gond azzal van, hogy jó minőségben nem adják ki. A CD erősen butított digitális hordozó plusz erre jön még, hogy a CD-k 99%-nál jelenleg szar a master amit ráraknak. Szóval a CD rögtön az elején kihullik. Az SACD jó lenne mert ott már odafigyelnek a masterre, a formátum is megfelelő specifikációkkal bír, csak éppen teljesen marginális a megjelenő anyagok száma, tehát ez is kiesett. Maradna a HD audió, de jelenleg ezekből is nagyon kevés muzsika érhető el jó minőségben és azt is olyan áron adják mint amennyiért fizikai adathordozót is kapsz.
Szóval én jelenleg a minőségi zenehallgatás egyetlen alternatívájának a vinylt látom, de ha van valami olyan formátum ami eddig elkerülte a figyelmemet akkor mondjátok.
Természetesen mp3, aac, mindenféle itunes és társai kapásból kiesnek a minőségi rostán rögtön az elején.Forgalmazó fórumozó szerint ~500e-ig a digitális berendezések vannak előnyben, a vége felé inkább egálban. A különbség szerinte 1MFt környékén jön ki.
Ezt én azért árnyalnám. Inkább úgy mondanám, hogy ha fillérekből (értsd mondjuk 100-200 alatt) kell egy komplett rendszert összerakni amin zenét lehet hallgatni akkor a CD sokkal kevesebb nyűg. Azonban milliókig nem kell elmenni, nekem a lemezjátszóm a hangszedővel mondjuk most olyan 180e forintos kategória, a phono, hangfal, erősítő meg még 350-400 körül - ez jelenleg nálam jobban szól mint az ez előtti kicsivel több mint milliós digitális rendszerem. Persze ebben nem kis szerepe van a már fent említett vinyl mastereknek amit még nem ért el olyan mértékben a loudness war mint CD esetén. A régi rendszeren tudtam úgy CD-t hallgatni, hogy lefostam a bokámat olyan jól szólt, ha véletlen találtam egy ilyen CD-t (általában demo CD-k, igényes Jazz kiadók anyagai), minden másnál csak a száját húzza az ember mert nagyon hallja a hibákat. A vége már az volt, hogy alig alig hallgattam zenét, mert az a néhány tíz-húsz CD szólt csak igazán jól a kedvenc rock és dance bandáim viszont hullagyengék voltak. Vinylen ezek nagy része szintén nagyon jól szól.
Én azt mondom, hogy aki egyébként vásárol zenét nem pedig lopkodja (illegális letöltés stb), az tegyen próbát a vinyllel összességében a beszerzés nem lesz hatványozottan drágább a minőség viszont kárpótol már kisebb szinten in. Sok embert ismerek akik 30-40e forintos lemezjátszót hallgatnak teljes megelégedettséggel és veszik az új lemezeket. Vannak megfelelő forumok, facebook csoportok ahol segítséget lehet kapni az elinduláshoz, magam is szívesen segítek.
-
MongolZ
addikt
Tehát összefoglalva:
- A régi anyagok (50-70-es évek) hanganyagai bakeliten valószínűleg jobb minőségben maradtak meg.
- Az új anyagoknál egyértelmű a digitális hanghordozás (potenciális) előnye.
- Az összes többi a kapcsolódó alkatrészek függvénye (is).Forgalmazó fórumozó szerint ~500e-ig a digitális berendezések vannak előnyben, a vége felé inkább egálban. A különbség szerinte 1MFt környékén jön ki. Ugye ehhez jön a rendszer többi része, ami valószínűleg hasonló nagyságrendű. Ott tartunk, hogy egy autó árából kihozott analóg rendszer jobb, mint egy digitális rendszeré.
Én is nagyon szeretem a bakelit lemezeket, imádom hallgatni őket, de azért ez igen erős túlzás. Persze ennek is van piaca… -
gyulank
addikt
Rákerestem, látom, hogy normál koax kábelről van szó... Nos, ezek sem egyformák, van nagyobb csillapítású, van jobb. Frekvencia átviteli görbéből jobban el lehetne dönteni, hogy melyik a jobb, de 1-2 méteren nem csillapíthat egyik sem sokat. Viszont amiket felsoroltam, koaxra is érvényes, főleg az érintkezés, és megtörés miatt könnyen lecsökken a jelszint.
-
stevie w
csendes tag
Szóval, hogy ha adatai alapján abba a frekvenciatartományba működik, mint a digitális kimenet, akkor ha nem rossz a kábel, akkor ugyanúgy kell szólnia, mert a jelnek át kell mennie rézen, és vason is.
Bocs, tévedtem, ezek szerint mégiscsak hagyományos mérnökhallgató vagy ;-)
Ha van kedved, gyere el hozzánk, a CD futómű és a DAC között egyforma drága, kifejezetten erre a célra készült kábelek hangja között is különbséget fogsz hallani :-)
-
gyulank
addikt
A digitális kábel is hülye megfogalmazás. Akkor már inkább rádió, vagy nagyfrekvenciás.
Nem a digitális mivolta miatt más, hanem a frekvencia miatt.
De amit beszélsz az kb. olyan, mintha a mérnökök azt hinnék, hogy mindegy, hogy a CAT1, vagy CAT7 kábelen jön a NET.
Viszont én azt mondtam, hogy a jóhoz nem kell, hogy aranyozott, ezüstözött legyen.
Silány, selejt termék pedig lehet mindenben. És egy deformálódás, megtörés, ridegedés többet árt, mint 20 kHz-re tervezett kábelen. Szóval, hogy ha adatai alapján abba a frekvenciatartományba működik, mint a digitális kimenet, akkor ha nem rossz a kábel, akkor ugyanúgy kell szólnia, mert a jelnek át kell mennie rézen, és vason is. -
narumon
őstag
válasz
quailstorm #72 üzenetére
Abszolút egyetértek. Ugyanez a cipő. Nekem ráadásul pénzem még csak lett volna új SACD lemezek vételére csak éppen nem volt mit venni, mivel elég sok mainstream zenét hallgatok, és SACD-n semmi ilyesmi nem jön ki (azóta sem). Vinylen meg kényelmesen megfér egymás mellett a polcomon a Queen a Pink Floyd, Scooter és Lady Gaga vagy éppen Quimby meg a 30Y, de van rengeteg új kiadású italo disco, Gothic, darkwave és egyéb lemezem. Mindenevő vagyok ezt sajnos minőségileg csak vinyllel lehet megtenni, még a HD file oldalaknál sincs meg ezek többsége. (És ami van azért többet kérnek el mint egy vinylért, akkor meg már legyen szép borítóm, bármikor eladható, tovább örökíthető formátumom, mint néhány byte valahol a HDD-n.)
-
stevie w
csendes tag
"A kábelnek olyan kialakításúnak kell lennie, ami a működési frekvenciát jól átviszi, nem elég két drót akárhogy..."
Oké, akkor te speciel pont nem vagy olyan mérnökhallgató, aki szerint két digitális kábelnek csak egyforma lehet a hangja :-)
De ne tudd meg, mennyi ilyen van :-)
-
Nagyon nagyon örülök, hogy az analóg technika ismét hallat magáról.A szívem csücske volt a bakelit mindíg is,Thorens lemezjátszón Grado hangszedövel magasan verte a digitális produktumot.Van áélet a fekete korongon a cd meg túl steril.
-
quailstorm
félisten
Ez volt haverom baja is. Nem az SACD lejátszó volt a drága (bár az se átlagos ár), hanem utána vett 20 lemezt, amire kidobta a rendelkezésre álló összeget. Elégedett volt a hangzással. És itt megakadt. Ugye nem csak a hifit hallgatjuk hanem a zenét is (ezért van nCore FLAC-re ITX-es DAC-os kombó is), aztán azt a 20 albumot ami amúgy is meg van vinylen jórészt, hamar meg lehet unni.
Végül maradt a Sony SACD, de nem bővül a lemeztár dinamikusan. Legalább sima Audio CD játszónak jobb mint a korábbi, az is mindenképp előrelépés volt.
-
gyulank
addikt
Mi az, hogy nem a jobb-rosszabbon van a hangsúly? Ha a jel-zaj viszonya romlik, vagyis a vesztesége nő, a sávszélessége csökken. Ha ez stream-be megy, akkor ha nincs akkora sávszélesség, amivel a beállított formátum lejátszható, akkor kimaradnak azok az adatok. A kábelnek olyan kialakításúnak kell lennie, ami a működési frekvenciát jól átviszi, nem elég két drót akárhogy...
A kazettára vevés, és visszajátszás meg biztos, hogy jobban zúg.
-
narumon
őstag
Én már jópár éve visszatértem a vinyl lemezekhez mert a CD már 10-15 éve kritikán aluli
Szerencsére vinylen eddig mindent megkaptam amit szerettem volna (durván 1500 lemeznél járok), havonta veszek 3-10 lemezt átlagban attól függ mennyi érdekesség jelenik meg. Illetve az utóbbi 2-3 évben sajnos már erősen szelektálnom kell mert sokkal több érdekesség jelenik meg mint amit megengedhetek magamnak. Egyébként az átlag vinyl lemez egyáltalán nem drága, egy picit több mint a CD (cserébe a legtöbb lemezhez csomagolnak egy CD-t is).Bele olvastam az előző hozzászólásokba is, tisztán látszik, hogy vannak itt olyan emberek akik utoljára nagymama lemezjátszóján hallgatták a yugoton lemezt és még mindig ehhez viszonyítanak. Szerencsére a lemezezés nem itt tart.
Az SACD lejátszómat pl azért adtam el 5 évvel ezelőtt, mert az hangban már közelítette a vinylt, de sajnos szinte minimális volt az ilyen formátumban megjelenő zenék száma, és azt is aranyárban mérték. Vinylre meg gyakorlatilag szinte minden kijön, és hangban is tudja minimum azt a szintet.
-
stevie w
csendes tag
"USB kábelből is van csomó selejt, de ez nem jelenti azt, hogy nincs jó arany/ezüstmentes, és azért rosszabb az átvitele, mert nem aranyozott..."
Itt most nem a jobb-rosszabb dolgon van a hangsúly, hanem hogy egyáltalán lehet-e különbség a hangban, hiszen azon a fránya kábelen ugye digitális formában utazik a hang, "csak egyesek és nullák"....
-
stevie w
csendes tag
"A mérésekkel, meg számokkal objektíven lehet összehasonlítani."
.....ha tudjuk, hogy mit mérünk és miért mérünk, illetve hogy a mérések eredménye mennyiben korrelál a hallott hangképpel. Melyik erősítő lesz jobb: amelyiknek alacsonyabb az intermodulációs torzítása, vagy amelyiknek nagyobb a csillapítása?
Ez egy alulkutatott terület, rengeteg alap kutatást még ki sem találtak. (Hiszen sem az űrhajózáshoz, sem a pornóhoz nincs köze.)
"a már egyszer felerősített hangot veszi fel, amit lejátszáskor megint felerősít, és ez plusz zajjal jár, bár sokkal kevesebb plusz zajjal, mintha szalagra vennéd át..."
A zajokhoz ennek nem sok köze van.
-
gyulank
addikt
Nem tudom, milyen mérnökök, de ha olyanok, akik előállítják azt a hangformátumot, meg azt az erősítőt, meg hangszórót, amit hallgatsz, akkor biztos fogalmuk sincs a dolgokról.
USB kábelből is van csomó selejt, de ez nem jelenti azt, hogy nincs jó arany/ezüstmentes, és azért rosszabb az átvitele, mert nem aranyozott... -
stevie w
csendes tag
Az analóg felvételek felső frekvenciahatárának értelmezésében van egy kis félreértés. A műszaki adatlapokon egy bizonyos kivezérlésen és egy bizonyos szintesést megengedve adják meg az értéket. Amikor azt mondjuk, hogy egy stúdiómagnó frekvenciaátvitele 20 Hz-30 kHz, akkor azt úgy értjük, hogy (mondjuk) +/- 3 dB.
A CD-technikában meredek szűrést alkalmaznak, az analóg láncban pedig nem szűrnek, ott a berendezések átvitele konyul-konyulgat. De minden konyulás ellenére nagyon sok felharmonikus megmarad, ha részben a zajszint alatt is!
A pszichoakusztika meg izgalmas dolog, mert egész elképesztő dolgokat találnak. Hallottatok már a bőrhallásról? Pedig mostanában sokat foglalkoznak vele. A Darvas-féle hifi magazin csak addig jutott, hogy kisgatyában hallgatva a zenét (persze nem a Zeneakadémián, hehe) jobb lesz a hangzás. Ma már arról is sejtünk valamit, hogy ez miért lehet így.
http://hvg.hu/tudomany/20091127_bor_hallas_erzekeles_ful_szem
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #53 üzenetére
Írd ki ugyanazt a kazettát bakelitre meg CD-re ugyanúgy, és azokat hallgasd meg!
Amíg ezt nem teszed, a hallgatózással nem azt hasonlítod össze, amit mondasz.
A mérésekkel, meg számokkal objektíven lehet összehasonlítani.
És a bakelitről felvett PCM nem azért nem lesz jobb, mert PCM, és nem analóg,
hanem, mert a már egyszer felerősített hangot veszi fel, amit lejátszáskor megint felerősít, és ez plusz zajjal jár, bár sokkal kevesebb plusz zajjal, mintha szalagra vennéd át... -
stevie w
csendes tag
A kedvenc vitám az szokott lenni a mérnökhallgatókkal, amikor a digitális kábelek saját hangjáról beszélünk. Mert szerintük nem lehet különbség, hiszen csak egyesek-és-nullák.
Ez általában addig tart, amíg a CD-futómű és a DAC-közé be nem teszek az Audio Note ezüst digitkábel helyére egy sima mediamarktos alsópolcos dolgot. Az annyira megöli a hangzást, hogy még az igazán süketeket is megdöbbenti :-)
Hangzásról én már csak olyanokkal vitázom, akik hallottak már ezt-azt.
-
Az rendben van h szep hangja van. Azert nincsenek sokan azok akik ennyire vajt fülűek, h. a bakelitpiacnak "robbania" kell.
Szerintem arrol van szo, h nagyon ugyesen divatba hozzak a jo kis agyturkalos marketing fogasokkal.( A mai retro style jo alap erre.) Mert uj beveteli forras es nem mellesleg nincs mindenkinek bakelit írója, igy eredetit kell venni. Pont mint az internetes zeneletoltogetesek elott.
Ujra nyilhatnanak a Virgin lemezboltok..... Jo ötlet, jo biznisz. -
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #53 üzenetére
A többi érdekeljen!
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #51 üzenetére
Te még most is más dolgokat keversz a témába. A realitáshoz ezeknek több köze van, mint a vaktesztnek.
Te becsülöd túl a vinylt, meg a füleket, és alá a PCM-et.
Te beszélsz végtelen felbontásról a vinylen, és a vinylhez képest minden rosszabb, veszteségesebb PCM-ről, amit hallotok is. Ti beszéltek magasabb frekvenciaátvitelról is, amit a profi analóg erősítős hangfal kiad, és onnan tudjátok, hogy halljátok, és/vagy mert kiadja és kész, ha van, ha nincs.
Ti tulajdonítjátok a hangzást a mastering helyett olyan dolgoknak, amiket kitaláltok, és úgy véltek hallotok.
Nem csak az analóg erősítők drágák a felső kategóriában. -
quailstorm
félisten
Én nem értek hozzá és nem is érdekelt. Valami rám ragadt miközben tébláboltam apám haverjainál, vagy fejlesztettük a hifijét(leginkább az élmény). Apám a műszerész nem én, nem olvastam el azt a könyvszekrénnyi irományt sose...
Persze akkoriban még digitális technika nem volt.Logoutos hifis cikkben is olvasható volt, hogy ha egyszer beleugrasz, akkor ráköltöd a gatyádat is. Szóval én tudatosan kerülöm, apám is se bír ránézni a sajátjára mikor hazajön máshonnan...
Szerintem alábecsülöd a Vinylt, és itt van az hogy nem a görbét kell nézni, hanem a füledet odatolni. Menj el vaktesztre, vannak elvetemült hifisták. Vagy mondd haveromnak hogy akarsz venni egy hangfalpárt és kb 2 órás bemutatót kapsz ingyen
Én még mindig elfogadom hogy a mai PCM jobb. De OTTHONI körülmények közt mennyi realitása van annak amit beszélsz?
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #49 üzenetére
Nem, én nem légből kapott számokról beszéltem. Ami légből kapott ahhoz hozzáfűztem, hogy szerintem, mint, hogy a mikrofon 16kHz.
Amire szintén írtam, hogy mindegy, mert a nagyobbra ráfér a kisebb, fordítva nem.
1 kHz-et fel lehet venni 20 kHz-es frekvenciaátvitelű dolgon, de 20 kHz-et nem lehet 1 kHz-esen.A többi nem légből kapott, és nem elméleti sík. És csak 1 számot írtam a szalaghoz, a 30 kHz-et, amit elektronikához jól értő személy írt, és ez is a jó minőségű, és sokkal gyorsabban futó szalagokra vonatkozik, de le is írtam, hogy milyen sebességűre.
A vinyl dinamikatartománya, frekvenciaátvitele, jel/zaj viszonya, RIAA korrektor görbéje, a PCM dinamikatartománya, jel-zaj viszonya megtalálható, és nem én találtam ki.
Mindent nem linkelek be, szerintem ezek is hidegen hagynak.
Van még egy ilyen, meg egy ilyen, meg ilyen. Többek közt ezekből szedtem össze teljesen eltávolodott realitásomat.Te honnan?
-
quailstorm
félisten
Attól hogy nem értek hozzá és nem tudom elmagyarázni még nem azt jelenti, hogy nincs oka
De azért te se kezdtél utánaolvasni a lemezjátszózás rejtelmeinek, ugye?A legnagyobb bajom az a légből kapott nagyon vicces számok a szalagokhoz, meg az erőlködésed. Senki nem vitatta el tőled a PCM hangzását. Az összes probléma annyi, hogy aki lemezezik, annak számára a tartalom nem érhető el ilyen formában, mert még 8-bites számítógépeknél tartott a világ...
Totál elméleti síkon mozogsz, számok világában, realitástól teljesen távol. Mutassál meg nekem egy hangcuccot, ami otthonra elérhető, és az általad magasztalt formát játssza, valamint mutasd meg mi vásárolható meg rá.
Visszamentem az eredeti hozzászólásodhoz (ugye te kezdted a szokásos analóg vs digitális vitát.
Nem kell Teslázni és akkor nem lesz baj. A további kényességen alapuló ellenségeskedéstől eltekintek. A vinylről felvett PCM nem szólhat jobban a vinylnél, azt hiszem ez evidens
Ha valamit veszteségesen digitálisba konvertálsz azt hogy oldod meg hogy részletesebb legyen az eredetinél?
Nem azért vették föl szalagra mert felharmonikusok meg sajtoskecske. Mire vette volna fel? A macska farkára? A szalag mágnesesen tárol, nagyon könnyű használni, ha pénz van még a minőség is remek, utána meg csatornákra bontva lehet keverni. Vinylre nem is tudom hogy akarnád, gramofon?Ahhoz hogy a PCM jobb legyen az egész studiónak digitálisan kell fölvenni és masterelni. Ez pedig a vinylnél jobbára irreleváns. Ha pedig egy jó digitális anyagból vágnak egy fantasztikus vinylt, az meg elég lesz ahhoz, hogy kielégítse egy hifista igényeit, és ne vegye meg az SACD-t.
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #47 üzenetére
Te vitázol szub, és objektív dolgokon.
Amit hallasz, és amennyire tetszik, az legalább úgy lenne PCM-en is, ha úgy masterelték volna.
Te misztifikálod túl a vinylt, és a hangzás okait.
Majd szólj, ha nem csak hiszed, hogy mitől tetszik jobban, ami jobban tetszik!
Mert addig olyan, mintha azt mondanám, hogy miattad van kint 1 fok, ezért rosszabb vagy mint Béla, aki miatt 20 fok lenne, mert nekem az jobban tetszik. (Hiába semmi beleszólásotok sincs az időjárásba.) -
quailstorm
félisten
Ajjajajajajajjjj.
Hogy te műszerekkel hallgatod a zenét és nem a füleddel? Hát bocsánat. Bizony csalni kell ahhoz hogy kellemes legyen a hang. Persze a high-end általában nagyon naturalisztikus hangzást ad, míg a mikrohifin észveszejtően kapar hogy takargassa a hibákat. (vagy mondhatnám a Beats PRO-t vagy Studiot)
Engem rohadtul nem érdekel a frekvenciaátvitel ilyen téren. Mit hallok és mennyire tetszik, azért fizetek nem másért. Nem a számokat veszem meg. Természetesen azért vásárlásnál az adott eszközt technikai adatok alapján kell kinézni...
Ezért szar szubjektív dolgokon vitázni...
Akkor hallgassad a PCM-et, én nem vagyok ellene. Majd egy végtelen frekvenciagörbés PCM George Benson take five felvétellel dobjál meg, OK? -
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #45 üzenetére
Te szajkózod, hogy biztos nem hallgattam.
Nincs értelme hallgatni, az nem változtat, mert nem az a kérdés, hogy melyikre rögzített hang visszajátszása tetszik jobban különböző mastereléssel, szűrőkkel, erősítőkkel, hangfalakkal, hanem, hogy melyik lenne képes többet visszaadni.
Nem jelent semmit, hogy tud tetszetősen szólni a vinyl. Nem az volt az állításom, hogy nem tud.
Nem is az, hogy PCM-be nem lehet rosszabb masterelés miatt rosszabb.
Az se, hogy nem tetszhet jobban a csöves erősítő hangzása.
Ez mind más téma.
Pont, hogy mivel nem rendelkezel olyan eszközökkel, amik alapján össze tudnád hasonlítani, nem érsz semmit a meghallgatásukkal. De ha rendelkeznél, akkor se érnél vele semmit, mert az, hogy neked mi tetszik, és, hogy mi hasonlít jobban az eredetire, nem ugyan az. Az csak vélemény, hogy azért jobb, mert végtelen a felbontása.
Az egész rendszer annyit tud, mint a leggyengébb része. Mint ahogy a példámban a mikrofon (ami, mint a többi eszköz, köztük erősítők, analógok sem), nem rögzít végtelen frekvenciát, és van egy frekvencia görbéje, ami annyit tesz, hogy ha minden frekvencián lenne ugyan olyan erősségű jel, az akkor se venné fel egyenesen, se végtelen frekvencián, egy része csak halkul, más része elveszik a zajban.
(Ahogy a fülünknek is van, és az sem egyforma mindenkinek.)
De ha végtelen egyenes lenne a frekvenciagörbéje, a szalag ha 30 kHz-et tud rögzíteni, akkor az előtt, és után is lehet 90kHz-es frekvenciaátvitel, akkor se lesz rajta 30 kHz-nél nagyobb frekvencia. Ha a mikrofon, vagy a mikrofon előerősítő, nem tudott 30 kHz-es jelet átalakítani, akkor már a szalag is hiába bír 30 kHz-et.
De ezekhez én oda is írom, hogy feltételezem. Nem mintha sokat befolyásolna, mert feltehetjük, hogy a szalag rögzített 30 kHz-et. Attól még a vinylre átlag 23 kHz-et rögzítettek, és max. 100kHz-et rögzíthetnének, ami akkor számíthatna, ha a szalag nem 30 kHz-et rögzített volna. De még akkor sem számítana, ha a szalag rögzítene 100kHz-et(amit nem tesz), mert a 192kHz-es PCM 96 kHz-ig, a 384 kHz-es PCM 192 kHz-ig képes rögzíteni. És úgy tudom, hogy az ember, és hangszerei sem adnak 102 kHz-nél magasabb harmonikusokat. -
quailstorm
félisten
Nagyon köszönöm, hogy volt türelmed mindezt összeállítani és ideírni
Mikor apám haverja elhozta a kései, magnómotoros (jó zajos és erőtlen) Sanyo-t beállítva, vízszintezve meg tűnyomásban, valamint a hangkar magasságát, dőlését, hogy végig a legkisebb legyen a szöghiba. Na akkor ki voltunk akadva hogy mi a franc, hogy szól ez ilyen jól. Valami guberált Lenco L85-ből származó Pickering volt benne, pontos típus nem nekem van felírva, de anno nekem kellett angolról fordítani
Aztán ott lett vége a saját lemezjátszónál a hangszedő kiszerelésének takarításhoz. Azóta zselébe mártás van. Meg lemezmosás...
Hiszen egy ilyen művelet teljesen elállítja. Azóta a Dual a Pro-ject Grado-val szárnyakat kapott. És hol van ez még egy komoly cucctól?
Beállítás előtt el se bírta a Gradot, kiugrált a barázdából, könnyű cucc ez nem egy Lenco L75. Ortofon OM-05-tel jött gyárilag.(#44) gyulank: vannak problémák a lemezzel, azért kell annyit vacakolni a beállítással.
Egyébként nagyon szép (meg rohadt vicces) amit írsz, de tényleg kérdezem, próbáltad már valaha? Mert nem ezt szajkóznád. Görcsösen ragaszkodsz pár fizikai paraméterbe, meg bitrátába, jó kockához méltóan, közben figyelmen kívül hagyod a minta vs teljes adafolyam jelenséget, brutálisan ledegradálod a mesterszalag képességeit, és nem fogod fel, hogy most, 2015-ben lófasz se akar vinylre rögzíteni.
Nem, itt arról van szó, hogy ami már kész minél jobb minőségben élvezd, a többi csak vásárlási hullám.A mesterszalagok és az arról készült másolatok nem véletlen drágák. Egy olyan kópia stúdiómagnón veri a vinylt. Csak ember nincs aki megfizeti.
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #40 üzenetére
De téged nem érdekel, hogy a kisebb képességű elavult hordozó a vinyl.
Az sem érdekel, hogy nem csak a CD-ről beszélek, mert teljesen mindegy, hogy milyen digitális adathordozóról van szó. A PCM-ről beszéltem, ami 16 bit 44,1kHz-es formátumába is nagyobb dinamikatartományt tárol, mint a vinyl, és az a 20kHz valószínűleg több, mint ami a szalagon volt, így nem számít, hogy nem bír 24kHz-et.Itt már megint arról beszélünk, hogy van egy liter húsleves, és van egy akkora szalvéta, amibe belefér, de csöpög, és dzsuvás leszel tőle, és van egy porcelán tányér, amibe belefér.
/Vagyis már ez is többet tudna rögzíteni, mint ami a forráson van.És igen, ha a lemezeket hasonlítanánk össze, a jel/zaj viszonya is jobb a CD-nek, és nem szorul akkora korrekcióra, mint a vinyl. És a vinyl csak annyit bír, amennyit bír. Egy CD-n, vagy más digitális hordozón akár 32 bit 384 kHz-es PCM is lehet. De a szalaghoz kell viszonyítani, mert ha azon mondjuk kevesebb, mint 20kHz volt rögzítve, és kevesebb a dinamika tartománya, mint a 16 biten rögzíthető PCM-nek, akkor ez olyan, mint egy már így is nagy tányér egy adaghoz, felesleges még nagyobb tányérba adni. DE CD-N LEHET, és új felvételeknél, közvetlenül PCM-be felvéve talán értelme is van.
De még úgy se biztos, mivel, akik azt mondják, hogy a vinyl jobb, nem létező dolgok alapján vélik így.
A "jobb" hangzást a valószínűleg nem létező ultrahangok okoznak, amiket, (ha lennének, PCM-be is lehetne rögzíteni), lehet rögzíteni vinyl-en (is!).
A 16 bit semmi a vinylhez képest (ami nem igaz, mert a vinyl dinamikatartománya kevesebb, mint a 16 biten rögzíthető, és még lehet 32 bit is, aminek még nagyobb).
A jel-zaj viszony rosszasága, és a sebesség változás pedig szintén nem a részletgazdagabb minőségibb, veszteségmentesebb visszahallgatáshoz járul hozzá. -
Sir Ny
senior tag
válasz
quailstorm #38 üzenetére
"Lényegre visszatérve vinylt bitrátába konvertálni nem érdemes. Jelenlegi technikához az általad leírt CD szabvány bőven jó digizésre,, a 24bites FLAC meg végképp."
Lényegtelen, hogy 24 bit.
Először az analóg át lesz konvertálva digitálisra, majd ez a digitális lesz otthoni körülmények között újra analóggá konvertálva. Ez elvileg sem versenyezhet a 0 analóg-digitális konvertálást megélt anyagokkal, nem hogy gyakorlatilag.Amúgy, érdekes lenne kimérni, hogy egy hangból két ilyen konvert után mi marad (nem tudom, valaha valaki mérte-e.). Persze nem a digitális jelet nézegetni, hanem egymásra vetíteni a hullámokat.
-
stevie w
csendes tag
válasz
quailstorm #40 üzenetére
Lassan három évtized párhuzamos digitális és analóg rendszerekkel való együttélés után az alábbi megállapításokat tenném.
Az alsó árkategóriában, mondjuk 100e ft alatt, egy CD-játszó sokkal jobban tud szólni egy LP-játszónál. A CD-n ugyan érezhető egy kis erőszakosság, az LP hangja "kedvesebb," de minden paraméterben a CD lesz a jobb. Meg persze könnyebben kezelhető, stb.
A következő kategóriában, mondjuk olyan 400-500e forintig, kiegyenlített a verseny, különösen ha a CD-nek megengedjük a HDCD, és más, bővített formátumok használatát. Itt már mindkét forrással kiválóan lehet zenét hallgatni, de az analóg forrásról több információ jön át, ezért például természetesebb a térhatás (megfelelően felvett zene esetén), magától értetődőbbek a zenei megoldások. Aki "nehéz" zenét hallgat (opera, kortárs komoly, free jazz), az szinte biztosan az analóg hangot választaná magának.
Még feljebb az árlétrán, az igazán komoly lejátszók piacán elkezd elhúzni az analóg hangja. Egy 1 milliós CD-játszó alig-alig szól "jobban" az olcsóbb társánál, egy okosan összeállított analóg lemezjátszó viszont minden apró előrelépés, mondjuk precízebb hangkar, kifinomultabb hangszedő beszerelése után újabb és újabb zenei dimenziókat nyit meg. Aki hallott már igazán komoly lemezjátszót, az tudja, hogy normális állapotú lemez esetén gyakorlatilag megszűnik a lemezzaj. Ennek részben műszaki, részben pszichoakusztikai okai vannak. A zenahallgatás folyamatában az agyunk is kreatívan részt vesz, és a megfelelő körülmények között bizonyos hiányzó információt összerak magának (például a hiányzó legalsó oktávot a hangvisszaadásban), más, felesleges információt pedig "kiszűr" (például apró zajok, a zenétől független, monofónikus zörejek).
De természetesen nem a zajmentesség a lényeg, hanem az, hogy az információ analóg forrásból természetesebb formában, az agy számára kényelmesebben befogadható formában érkezik. Volt szó a magasátvitelről: a digitális technológiában mindig használnak egy meredek magasvágó szűrőt, így zenei információ bizonyos frekvenciasáv fölött egyszerűen nem létezik (hagyományos CD esetén ez 22 kHz). Az analóg rendszerekben nincs ilyen szűrő, a magasfrekvenciás jelek ott vannak a barázdákban, és átjönnek a hangszedőn keresztül is. Az persze igaz, hogy a szintjük jelentősen esik - de ott vannak. Félreértés ne essék: aki játszott már supertweeterrel (olyan magassugárzó, ami eleve a füllel hallható tartomány felett kezd el zenélni), az tudja, hogy a supertweeter NEM a magasátvitelt javítja, hanem az egész hangot, beleértve a mélybasszusokat is. (Ennek is nyilván megvannak a sajátos fiziológiai, pszichoakusztikai okai.)
Mellesleg itt jönnek képbe a csöves erősítők is, amik gyakorlatilag minden mért paraméterükben szánalmasak egy korszerű, mondjuk D-osztályú erősítőhöz képest - viszont ezt egyrészt nem nagyon halljuk meg, másrészt csöves erősítőkkel valahogy mindenki sokkal lelkesebben hallgat zenét. A csövek ott vannak a rögzített élő zene születésénél is, kezdve a Metallica gitárerősítőitől az igényes akusztikus jazzfelvételek csöves mikrofonerősítőiig. (Nem lennék meglepve, ha egy-két DJ-ről is kiderülne, hogy tudatosan csöves phono fokozatot használ.)
Még egy gondolat a nagyfelbontású digitális formátumokról. Volt szerencsém pro-rendszeren komolyzenét hallgatni - 24-bit felbontásban, 192 kHz mintavételi frekvencián készült nyers felvételeket. Ezek valóban új ablakot nyitnak a zenére, és nagyon sokat megmutatnak a drága analóg hangzásból. Nem mennék bele abba, hogy mi a jobb, az analóg, vagy egy ilyen nagyfelbontású felvétel, mert *igazán jó* lejátszó eszközt eddig csak egyet használtam.
A HiRes felvételek objektív problémája ugyanakkor, hogy a zenei felvételek egy igen termékeny, kb négy évtizedes termése egyszerűen elérhetetlen: a hetvenes évek végétől nagyjából napjainkig hagyományos felbontású digitális felvételek születtek, ezekből max feltranszponálni lehet azokat HiRes-re, de annak nincs sok értelme. Elvész rengeteg felvétel a hetvenes évek előttről is: ezekről még készülhet HiRes digitális másolat, amennyiben az eredeti analóg mesterszalagok megmaradtak - és tökéletes állapotban maradtak meg.
Ugyanez a helyzet persze, csak fordítva, az analóg lemezekkel is: a digitális felvételtechnika lemezeit ki lehet ugyan adni friss LP-ken (szorgalmasan jelennek is meg a régi-új kiadványok a piacon), de ezeknél limitáló tényező az eredeti felvétel felbontása. Mondjuk az LP ezeken is segíthet egy kicsit, mint ahogy sokan tapasztalták, hogy a kazettára írt korai CD-k kellemesebben, hallgathatóbban szóltak az "analógosítás" után, miközben nyilvánvaló, hogy a kazettára másolás lapáttal szórta ki a zenei információt....
Az LP annak lehet első számú műsorforrás, aki belebuzul (mint pl én is) a klasszikus sztereó korszak felvételeibe, azaz az ötvenes évek közepétől a hetvenes évek végéig készített lemezekbe. Szerencsére hatalmas a választék, a múló popslágereken kívül fantasztikus, időt álló komolyzenei- és jazz felvételek készültek, és bár az előadók száma véges, az elérhető (gyakran fillérekért elérhető!) hangzó anyag végtelen.
Akit mindez a blabla élőben is érdekel, szívesen tartunk analóg-digitális összehasonlító szeánszokat a bemutatótermünkben.
-
Borisz76
nagyúr
Pár évvel ezelőtt volt szerencsém egy középkategóriás cuccon meghallgatni ugyanazt a zenét CD-n és bakeliten.
Leesett az állam....a bakelit nyert.
-
quailstorm
félisten
Te figyu. Mondd már meg hogy milyen PCM volt 1982-ben? 1970-ben? Nem hallgatok mostani zenét.
Ezért teljesen mindegy mit mondasz mert almát a körtével. 40+ éves technikát a maival. De amit lemezre adtak ki az azon is fog jól szólni. Mert ami lossless abból a zenéből van, azt vagy a mester szalagról, vagy a vinylről digizték.
Modern technikával meg érthető okokból nem lesz jobb egy kisebb képességű elavult hordozóra konvertálva.Most tényleg csak a gyűjtők kedvéért adnak ki lemezt, így a digitális érában. Nehogy azt hidd hogy a friss Pink Floyd olyan veszettül jó lett lemezen.
Amúgy a vinyl tényleg el tud menni 38KHz-ig akár, de 24-ig mindenképp.
Igazából ezt az évjárat dolgot kéne belátnod mert visszaolvasva nem vagy te buta gyerek, csak minden áron meg akarod erőszakolni a dolgot. Abban én sem hiszem hogy a cikkben szereplő gyártósor fogja megváltani a világot és elnyerni a hifisták tetszését. Lehúznak egy valag pénzt, mindenki retrozik egy jót és elfelejtjük.
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #38 üzenetére
Pont ez az, hogy téged nem érdekel, hogy igazad van-e, nem érdekel a "hablaty"0.
Nagyobb dinamika tartományt lehet a vinylre tenni, és visszahallgatni, mert te azt mondod.
Nagyobb frekvenciatartományt lehet rá rögzíteni, és visszahallgatni, mert te azt mondod.
Kisebb jel/zaj viszonnyal lehet rá rögzíteni, és visszahallgatni, mert te azt mondod.
Ez a vallás... Hogy nem PCM-be kéne normális mastereléssel felvenni,
hanem vinylre, mert arra jobban lehet, mert jobban és kész. -
quailstorm
félisten
De én nem akarok ilyen gyenge minőséget hallgatni
16-bit? Mi ez, 80-as évek? Persze háttérzajnak jó az.Lényegre visszatérve vinylt bitrátába konvertálni nem érdemes. Jelenlegi technikához az általad leírt CD szabvány bőven jó digizésre,, a 24bites FLAC meg végképp. De hogy köze nem lesz dinamikában meg hangszínben az eredetihez, azt garantálom.
Te meg ezt akarod bemagyarázni nekem, hogy az olcsón elérhető innenonnan lopkodott digizett cuccok jobbak mint az eredeti. Meg hogy feleslegesen lett elverve a pénz (nem mert haveromnak ez örömet okoz és az a fontos).
Szerinted egy stúdióban mivel dolgoztak? Szalagra. Aztán arról készült egy matrica és préselték a lemezt. Az se mindegy az adott matrica hányadik lenyomata, milyen a barázdasűrűség, milyen az anyag. Egy licensz Yugo vagy lengyel sose fogja megközelíteni se az eredetit.
Meg a sok FLAC amit warezolnak, az szerinted miről van digizve? Jahogy lemezről. Nyilván egy veszteségesen fölvett valami jobb lesz mint az eredeti, ez természetes.
Abból ami vinyllel érdemben összehasonlítható, nem tudsz szerezni digitális anyagot mert nem készült. Azóta meg rohadt sokat fejlődött a technika, és ha valaki ki is ad lemezt, általában az egész digitálisan készült és a legvégén konvertálták, hogy legyen lemez. Ahhoz hogy ezt érdemben össze lehessen hasonlítani kvázi ugyanazt az anyagot végig kéne vinni a kétféle előállítási procedúrán és a végterméket összevetni. Mert az egy dolog, hogy valami elérhető több platformra, csak nem elég összehasonlítási alapnak.
Mondjuk azt már évek óta látom, hogy a PH! közössége valami hihetetlen módon analóggyűlölő, és meg van győződve, hogy a telefonján játszott ncore-os flac-nél nincsen jobb. Van egy olyan sejtésem hogy még olyat se hallgattál high-enden. Nagyon jó. Viszont utána azt feltenni vinyl-en, besírsz.
Nem szeretném, hogy vallási vitát csináljál ebből. Annyiban állapodjunk meg hogy az Audio CD MINTAvételezése messze alattamarad egy analóg adatfolyamnak. Persze lehet olyat csinálni, hogy megveszed az SACD lejátszót, és ideges vagy, mert jobb mint a lemezjátszó. Aztán pár hónap gürizés, beállítás meg 3 fizetés beletunkolása után mégis a vinyl a jobb. Mert sokkal kényesebb, az tény.
A most kapható MediaMarktos lemezek nagy része meg CD-ről vagy MP3-ból van vágva hangminőség alapján. Haver megveszi, kipróbálja, és kb a 80%-t refundolta mert rossz vicc volt mindössze.
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #36 üzenetére
Attól, hogy nem érdekel, még nem lesz igazad.
Én megértem, hogy ha már vettél egy szalvétatartót, akkor próbálod elhitetni magaddal,
hogy a szalvétába megfinomodik a leves.
De az, hogy te ezt akarod hinni, nem jelenti azt, hogy nekem el kell hinnem,
hogy a szalvétában ugyanaz a leves megfinomodik a porcelánba lévőhöz képest, mert ez hülyeség.
Ha finomabb levest öntesz a szalvétába, a szalvéta akkor is rosszabb.
Ha nem értenéd, a szalvéta a vinyl, a porcelán a 16 bit 44,1kHz vagy e feletti PCM, a leves meg a hang. -
quailstorm
félisten
Ezt most nem értem, pedig szeretem a kötői hasonlatokat, de biztos, egészségedre.
Én kimaradtam a hifiből, úgyhogy teljes körű válaszadást nem tudok adni. Haverok rángattak bele egy két hallgatózásba. Melyik korrektort vegyem, interconnect és hangfalkábel hallgatása, vakteszt, satöbbi.
Van SACD lejátszó is, meg mini-ITX PC+external DAC az SPDIF kimeneten keresztül meghajtva. Tápokra és nagy gonddal figyel, eleve az egész egy feszültségstabilizátorról megy, de a kisfeszültségű tápok is jók, nem ám USB-ről meg a DAC.
Legutóbb egy Van den Hul Frogot hallgattam de pár hónapja nem voltam. SME-kar, saját kábelezéssel, hangfalkábel is cserélt (már hangfalon belül a hangszóróig). (lemezjátszó alatt pneumatikus állvány természetesen, kar sablonnal beállítva, tűnyomás beállítva)
Na most ilyen feltételek mellett ha az jön ki (odaülteted Marinénit ő is hallja), hogy a Vinyl sokkal jobb akkor engem a többi hablaty nem érdekel. Ott volt a lehetőség, benne van egy luxusautó ára. Kész.
Hogy a Hortobágyra kihajított levedlett németből importált Rotelen ez nem jön ki (alias itthoni cumó), az más tészta. De azért egy korrekt középkategóriás rendszer itt is van, egyedül a hangfal high-end a többi nem.
Technikai szócsatába meg ne menjetek bele, nem érdekel.
-
stevie w
csendes tag
Szervusztok, a cégem analóg lemezjátszókkal és csöves erősítőkkel foglalkozik. Február végén nyílt napot tartunk (feltehetően egy szombati napon, és valahol Budapest belvárosában), ahol egy olcsóbb és egy drágább analóg rendszert lehet majd meghallgatni: Soulines lemezjátszók Jelco hangkarokkal és Audio Technica hangszedőkkel, Pointe erősítők, Triangle hangsugárzók.
Akit érdekel az esemény, az írjon nekem az info@pointe.hu címre, vagy lájkolja be a Pointe FB oldalát:
https://www.facebook.com/Pointe-cs%C3%B6ves-er%C5%91s%C3%ADt%C5%91k-392746970778795/?fref=ts
Tavaly ilyen volt (akkor még analóg és digitális rendszereket mutattunk be):
http://pointe.blog.hu/2014/03/02/positive_vibes
-
gyulank
addikt
válasz
quailstorm #32 üzenetére
Nem zavar, hogy ez olyan, mintha főznének bablevest,
és szalvétába tennék, és tennének bele valami jót(kolbászt, fűszert),
és tennének porcelán tányérba is, de ahhoz nem tennének semmit,
és azt állítjátok, hogy a szalvéta jobb?
Mert hiába szívja be egy részét, és tocsog a kezedben, azt állítjátok,
hogy a szalvétába lehet finomat tenni, a porcelánba meg nem.Én azt mondom, hogy a porcelán tányér jobb, mint a szalvéta, mert ki tudom nyalni maradéktalanul,
és tiszta marad a kezem, és nem lyukad ki, és nem csöpög ki belőle a kaja.
Vagyis több finomságot tudok megenni belőle, mint szalvétából.És, hogy mindkettőbe lehetne tenni rossz kaját.
-
ROBOTER
addikt
válasz
quailstorm #32 üzenetére
A csatornatisztító meg azon röhög, hogy mások soha nem láttak még annyi szart egyszerre, mint ő.
-
quailstorm
félisten
Én meg csak ülök a popcornnal és élvezem a csatáját azoknak akik soha nem hallottak még vinylt
Legalábbis Tesla lemezjátszón kívül.Ha meg ki akarod váltani az iszonyat drága plusz alig van valami. SACD-re azért nincs minden...
-
MongolZ
addikt
Nem hiszem el, hogy az emberek még mindig bekajálják ezt a "bakelit sokkal jobb" dolgot. Én nagyon szeretek bakelitlemezeket hallgatni, sajnos még nem tudtam megszerezni szüleimtől a lejátszójukat a a szűk 500 dbos gyűjteménnyel együtt, de ami késik, nem múlik
De azt állítani, hogy a bakeliten tárolt zenét jobb minőségben lehet meghallgatni... Hát, érdekes. -
gyulank
addikt
válasz
VaniliásRönk #26 üzenetére
Márpedig te most ugyanazt, amit én írtam a 2. bekezdés utolsó 4 sorába, akarod beállítani úgy, mintha ugyanaz bakeliton nem rosszabb, hanem jobb lenne.
Mindenre lehet akár torzított hangot is tenni. Te nem összehasonlítasz, csak beszélsz.
Az lenne összehasonlítás, hogy ha a referencia felvételt felvennék a szalagról vinylre, és PCM-be, ugyanúgy, akkor melyik lenne képes jobban visszaadni a referenciát a hangszórón?
És a PCM nem korlátozódik 16bit 44,1kHz-re, de a vinyltől már ez is jobb. -
idioty
tag
válasz
VaniliásRönk #26 üzenetére
"ami CD-re kerül azt az esetek túlnyomó többségében megküldik loudness és normalization effektekkel"
Az egész világ sajnos ebbe az irányba ment el a "vinyl kihalása óta", de ennek semmi köze sincs ahhoz, hogy CD vagy vinyl a végtermék. A vinylre is lehet normalizált és kiemelt anyagot tenni, csak a régi időkben ez nem volt szokás. Amúgy is lehet mostanában meg is teszik, csak senki sem tud róla. -
öröm ilyen híreket olvasni!
bő 3 éve eladtam alelkem az ördögnekgemini (tt02) lejátszókat és teljesen átálltam cd-re, de maradt vagy 20 darab maxi/remix korong a 90-es évekből, amiket végül nem volt szívem elpasszolni, kaptak gépi mosást és új fóliát, úgy pihennek a szekrényben, várva titokban arra a pillanatra, hogy újra megszólalhassanak, amire van is esély, mert elgondolkodom néha új lemezjátszók beszerzésén.
két nagy visszatérés kell(ene); technics lemezjátszók és minden jó/szükséges zene vinyl formátumban is, persze megfizethető áron.
a 90-es években ha egy adott maxi/remix korong elérhető volt német és olasz "nyomásban" is, akkor utóbbit kerestem/választottam, mert az szebben/jobban szólt, de ettől boldogan fogadom most a németeket is, hiszen az akkori állapotnak nem sok köze lehet a jövő tekintetében. -
válasz
VaniliásRönk #26 üzenetére
Tehát nem a bakelit jobb, hanem a bakelit master.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Márpedig a bakelit jobb, és ennek semmi köze nincs ahhoz hogy a technológia mire képes és mire nem, hanem ahhoz van köze, hogy ami CD-re kerül azt az esetek túlnyomó többségében megküldik loudness és normalization effektekkel, amit nagyon könnyen ki lehet hallani akár egy közepesen sz@r hangrendszerrel is, pláne ha kicsit felcsavarod a hangerőt. Úgyhogy ha élvezni akarod a zene dinamikáját akkor a CD sajnos felejtős.
Nem-babrált SM anyag lenne a legjobb persze, de azt nem olyan egyszerű beszerezni. Ha ki is adnak valami hasonlót SACD-n vagy DVD-Audión kifejezetten azzal a szándékkal teszik, hogy jól megfejjék az audiofil fanatikusokat. Pofátlanság a köbön. -
gyulank
addikt
válasz
kriszpontaz #18 üzenetére
Ezzel, vagy valamilyen ceruzával könnyebb volt, mert valamelyikbe nem lötyögött.
-
gyulank
addikt
De. Voltak, akik végtelen felbontást beszéltek, meg voltak, akik közölték, hogy analógba sincs végtelen felbontás, és a felületi zaj miatt, a magas hangokat kiemelik, a mélyeket lehalkítják, és úgy nyomják lemezre, majd lejátszáskor(ha van) a RIAA korrektor ezt megfordítja, felerősíti a mélyeket, és lehalkítja a magasakat. És ha csak ezt nézzük, akkor is veszteséges, nem kicsit. Plusz a zaj, plusz a sercegés. Plusz a lemez forgási sebessége nem függ a tű helyétől, így a külső sávban nagyobb utat tesz meg egy kör alatt, mint belül. Így a nagy lemez végén már majdnem felére csökken a mintavétel. Plusz, ha a gumival baj van, a sebessége hallhatóan instabil.
Azt is mondták, hogy jobb a jel/zaj viszonya, a dinamika tartománya, már a CD-nek is.
Marad a frekvencia, ami vinylen lehetne 50, és 100kHz is, de 23-24kHz szokott lenni.
Nyilván a frekvenciát a vinylnél a változó sávsebességek miatt nem lehet egy számmal jellemezni, mert a sebesség csökkenésével csökken a frekvencia, a lemez hossza pedig a sebesség, és a sávok szélességétől(darabszámuktól) is függ, lehet sok vékony kisebb dinamika tartományú, meg kevesebb de szélesebb sáv is. Persze ez sem változhat határok nélkül.
Azt is mondták, hogy azért szól jobban a vinyl, mert jobb mastert csinálnak rá. Ez pedig azt jelenti, hogy PCM-be is szólhatna úgy, csak kisebb zajjal, meg sercegés nélkül. Persze akadnak vinylről felvett PCM-ek, és jobbnak vélik, márpedig ha a vinyltől függne, akkor PCM-be nem lehetne olyan.Mindenesetre azt se kéne figyelmen kívül hagyni, hogy a régi vinylek műsorát szalagra vették fel, és aztán vinylre. Mégpedig azért, mert állítólag amiatt kell az ultrahang, mert az ultrahangú felharmonikusok is teltebbé teszik a hangzást. Csakhogy mint egy videónál, vagy képnél, a hangszalagon is annyi információ van rögzítve, amennyi van. Vagyis hiába nézem HD-ben a 16*9 képpontos képemet, nem lesz belőle valódi 1920*1080 képpontú kép. Szóval, ha a régi bakelit, amit utól kell érnie a PCM-nek, akkor a régi szalagot kell utólérnie, mert ha mondjuk 60 éve a mikrofon csak 14kHz-ig volt érzékeny, ha a torzító csak 16kHz-et adott le, akkor már a normál magnószalag is nagyobb mintavételű volt, mint amit fel kell venni, de a gyors minőségi stúdiószalag is kb. 30kHz. Ezt ha 100kHz mintavételű vinylre tesszük, vagy a 96kHz-nek megfelelő 192kHz PCM-be, akkor se lesz semmi a fel nem vett ultrahang helyén. De amúgy se tesz az ultrahang jót a szervezetnek, se az erősítőknek. Meg se az erősítők, se a hangszórók nem adják le. Akkor se, ha fel tudom venni. És ez nem változik attól, hogy a 70kHz-et bakelit lejátszóról, vagy PC-ről kapja az erősítő.
-
quailstorm
félisten
válasz
kriszpontaz #20 üzenetére
na ebből látszik hogy keveset walkmaneztem, plusz nem szoktam tekergetni, számot léptetni az MP3 korában sem
-
cacasz02
aktív tag
A bakelit elnevezés a magyar nyelvben onnan ered hogy régen (50es 60as évek) még készültek bakelitből lemezek. Időt állónak tűnhet mert hőre keményedő anyag, de sajnos nagyon törékeny, plussz macerásabb az előállítása. Az idő megmutatta hogy a vinil sokkal jobb választás (nekem van 77-ből Pink Floyd lemezem, és még nem ugrik rajta a tű.) Szóval nem hibás a megnevezés ha a hagyományt vesszük. Több dj is bakelitnek hívja a vinilt.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
quailstorm #19 üzenetére
Ha megkérdezted, nem is értheted
.
A régi walkmanek kazetta tekergetéskor szívták le az elemeket csúnyán. Ha tovább akartad hallgatni, néha tekergetted a kazit miközben mást hallgattál. Unaloműzés, elemspórolás. -
quailstorm
félisten
válasz
kriszpontaz #18 üzenetére
Mit kellett azon tekerni? De komolyan. Philips gyorsmásolós magnóval kezdtem, Philips Microhifivel folytattam, majd Sony magnódeck-kel fejeztem be a kazettázást. Mind megvan máig. 500-600 kazettát hallgattam meg eddig legalább és még egy keveset egy szalagtípus-választós Sony Walkmant is nyúztam.
De kazettát ceruzával? Azt sose tekertem.
-
winhate
őstag
Elég volt a hoki mp3 stream szutykokból végre kézzel fogható lesz amit megveszünk
Férle téve a viccet nagyon jó 5letnek tartom.
Nemcsak a retro feeling miatt.
( Ha retro kell akkor fogok egy audio kazit és elkezdem tekergetni egy PAX golyóstollal. ) -
zoltanz
nagyúr
Az biztos egy LP egész más feeling (A borító képek óriásiak, gyönyörűek). Lejátszás közben valahogy lendületet, stabilitást (életet) kölcsönöz a hallgatónak azáltal, hogy vizuálisan látod, hogy egy robosztus szerkezeten pörög a hanghordozó, "megállíthatatlanul".Valamennyire ki fogja szorítani az LP-ket a DTS-HD vagy hasonló médiák, de nem nagyon.
-
válasz
#18379748 #12 üzenetére
Ugyan a létjogosultsága kérdéses, de ez nem egy új hullám. Rengeteg mindent adnak ki vinylre, pl mióta a drum'n'bass létezik, gyakorlatilag minden (valamire való) előadó ad ki vinyl-t a digitális verzió mellett, s nem nagy albumok vannak, hanem EP-k és LP-k, általában 2-4 számmal.
-
#18379748
törölt tag
válasz
quailstorm #10 üzenetére
ha nincs valakinek egy jo lancca akkor sokat nem nyer (leginkabb semmit, max serceest meg pattogast az erzeshez), cserebe kap egy csomo hatranyt, rovid jatekido, nehezkes tarolas, tisztitast, xorakozast a tuvel, nyomoerovel, nem hordozhato stb-stb. ha nincs megfelelo erolodoje es hagfala akkor kidobott az ablakon egy csomo penzt a semmire. es nem kell millios osszegekre gondolni, de a musiccenteres hazimozinak szinvonalnak semmi teteje megfejelni egy hanglemezjatszoval.
(egyebkent sajat tapasztalatbol mondom ez is most olyan hullam mint a fenykepezes filmre, sokan azt hiszik az mekkora nagy flash aztan a sajat szemukkel latjak hogy a rosmannos film kb egy 80-as evek beli digitgep szinvonalat hozza, es meg jo daraga is, de legalabb az erzes megvolt
)
-
Borisz76
nagyúr
válasz
quailstorm #10 üzenetére
Igen az Akai fényévekkel jobb volt mint a Tesla.
Bár megvásárlása után elvittem egy ismerősömhöz aki ilyen régi cuccok felújításával foglalkozik? / foglalkozott.
Ő apró darabokra szedte, teljesen rendbe vágta.Lemezjátszóból egy Lenco-m volt de pontos típusát már nem tudnám megmondani...ha megkínoznak sem.
Mindkét berendezést egy idős bácsitól vettem akinek egy betegségből adódóan pár év alatt elment a látása.
Emiatt adta el a cuccait....csak rádiózott az utolsó pár évében.
Azóta sem láttam olyan precíz bakelit és orsó rendezést 2 DB dupla ajtós szekrényben ABC sorrendbe előadók szerint. -
quailstorm
félisten
Lenco már régesrég el lett adva a kínaiaknak. Az egy directdrive-os DJ lemezjátszó, nem az amit keresel. Persze azt nem tudom a hangcuccod többi része milyen, lehet nem érdemes jobbat venni, sőt lehet Vinylezni sem érdemes. Max az érzés miatt, de a hang nem lesz jó.
Ha nem akarsz sok pénzt elverni, akkor bizony a huszonéves Dualok közt kell nézelődni például. De a Lenconak is voltak jó modelljei, csak például dörzskerekeset sem érdemes vásárolni. Apámnak L-75 volt.
Bele meg mehet valami Grado, Pickering vagy Ortofon hangszedő. Aztán még kell egy korrektor. A többi már gondolom megvan.
Természetesen ez most csak iránymutatás volt, nem szentírás, de ebből lehet csóróként kihozni valami hangot.
(#3) Borisz76 : az az Akai valami iszonyat jó megfelelő szalagokkal. Amúgy B101 van nekem is, de már csak úgy porosodik.
Csak ugye ez már IC-s erősítős, a B100 még tranzisztoros volt.
Képen linkelt B101-nek is jó szar a kuplungja, az a szalag irtó lazán van feltekerve. -
#18379748
törölt tag
Nem hiszem el hogy olyan cikk irodott amiben egyszer srm hangzott el hogy bakelit, komolyan mondom ma mar ennek is lehet orulni
Azert a kerdes az lesz hogy milyen es milyen minosegu lemezeket fognak nyomni, no meg mennyiert. Jelenleg is van rengeteg uj lemez, es most nem a mm fele ezer eves ratyikrol beszelek, de eleg arany aron merik oket.
-
Cifu
félisten
Lásd a korábbi hír hozzászólásait. Ha a hangminőséget nézed, akkor tömörítettlen vagy nagy bitrátájú tömörített fájlokkal hasonló vagy jobb hangminőséget tudsz elérni, mint vinyl lemezekkel.
A hanglemez hallgatásának retró feelingje van, kb. ezért terjed, ezért használják annyian.
Szóval akarhatsz "lézeres" "analóg" (muhahaha, hogy fogsz lézerrel analóg jelet generálni?) lejátszót, csak értelme nincs sok.
-
mcload21
tag
Pár éve a retró miatt vettem egy Panasonic Music centert...
Az analóg valóban máshogy szól, de ahhoz minősgi analóg elektronika is kell ... nem elektroncsöves, hanem tranzisztoros ...
A "bakelittel" mindíg az volt a bajom, hogy a lemezek még mindíg abból a gyenge, sérülékeny anyagból készülnek, pedig már rég válthattak volna valami sokkal komolyabb anyagra. A felületet lézer olvasná, az elektronika analóg lenne... (tű helyett van már lézeres "hangszedő")
Esetleg cd v. dvd lemezeknél lehetne olyan írót készíteni, ami mint a bakeliten a barázda, ítt az író a lézerrel hasonló módon készítene valamilyen barázdákat, amit aztán vissza is lehetne olvasni ... analóg zenei cd ... -
Borisz76
nagyúr
válasz
kriszpontaz #2 üzenetére
Az is volt...
Fateromnak Tesla B101 orsósa volt nekem meg egy Akai GX4000D-m volt.
-
kriszpontaz
veterán
Jöhet a következő nagy bumm az orsós magnóval
.
-
Borisz76
nagyúr
Pont tegnap gondolkodtam el azon, hogy venni kéne egy jobb lemezjátszót.
Onnan jött az ihlet, hogy tegnap bent voltam a legközelebbi MM-ban és egy jó 6 méteres hosszban plafonig értek a bakelitek.
Elfogott a nosztalgia hiszen fateromnak is volt és később magamnak is vettem egy lemezjátszót.Már csak az a kérdés, hogy honnan érdemes beszerezni és milyen lejátszót...valami minőségibbet.
Hirtelen ezt találtam ami szimpatikus is. Ráadásul a Lenco elég "régi motoros" ha nem tévedek.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3461, 96% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime H370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Thermaltake V3 FSP 400W
- BESZÁMÍTÁS! Nintendo Switch OLED 64GB fehér játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest