Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
válasz
#56573440 #23 üzenetére
Amúgy meg ha nagyon kell egy kocsi, akkor a régi módszerekkel is meg tudják fújni. Ahhoz, hogy a tolvajt legalább 1 óra szöszmötölési idővel "örvendeztessük meg", eszméletlen összegeket kell a járműbe fektetni és a motorháztetőtől a csomagtartóajtóig mindenfélét bele kell szerelni/át kell alakítani. Ja és még ebben is csak akkor lehetsz biztos, ha a műhelyből senki se paktált le a maffiával.
Ennél SzVSz olcsóbb a casco. Esetleg beültetsz a hátsó ülésre egy T-800-ast...
-
#56573440
törölt tag
A BMW connected drive sokkal újabb és azt is elbszták.. A tolvajok nem kell btw ertsenek semmihez amíg megvehet egy eszközt és annyi.. A renault a ház elől se úgy tűnt el hogy feszítővas csavarhuzo.... Vettek egy olvasót ami érzékeli a kommunikációt a kártya kocsi között, megy egy kártya masolot... Bezártam gyártottak egyet, amire felértem már valószínűleg el is vitték...
Az eszközöket még profik csinálják hidd el,
-
#06658560
törölt tag
válasz
t72killer #18 üzenetére
Alfa Romeo 147 (2000-2010), 156 1997-2005, GT 2003-2010
Audi A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coupe,
Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)
Buick Regal
Cadillac CTS-V (2004-2007, 2009-), SRX (2004-2009, 2010-2015)
Chevrolet Aveo (2002-), Kalos (2002-2011), Matiz(2004-2010), Nubira (2004-2010), Spark (1998-), Evanda (2002-2006), Tacuma (2002-2011)
Citroen Jumper (2008), Relay
Daewoo Kalos, Lanos, Leganza (1997-2002), Matiz, Nubira, Tacuma (Lásd fentebb)
DAF CF, LF, XF
Ferrari California (2008-), 612 Scaglietti (2004-2011)
Fiat Albea (2002-2012), Doblò (2000-), Idea (2003-2012, 2005- Brazília), Mille, Multipla (1998-2010), Palio (1996- több változat, több kontinensen elszórva), Punto (2002),
Seicento (1998-2011), Siena(1996-), Stilo, Ducato (2004)
Holden Barina, Frontera
Honda Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002),
Legend, Logo, S2000 (1999-2009), Shuttle (1994-2000), Stream (2000-2014)
Isuzu Rodeo (1991-2001), (1989-2004 Isuzu Wizard, a Rodeo az amerikai piacra szánt név. Egyébként Wizard=Opel Frontera)
Iveco Eurocargo, Daily
Kia Carnival (1998- három generáció), Clarus (1996-2001), Pride (1986-2000, Koreában a Riok Pride néven futnak), Shuma (1992-2003), Sportage (1993- ma a negyedik generációnál tart)
Lancia Lybra (1998-2005), Musa (2004-2012), Thesis (2001-2009), Y (1996- három generáció)
Maserati Quattroporte (1994-2001, 2003-2012, 2013- meg régebbi generációk, azok biztos nem érintettek)
Opel Frontera (lásd Isuzu)
Pontiac G3 (2004-2006, Chev Aveo USA neve)
Porsche 911, 968, Boxster
Seat Altea, Córdoba, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Super, Yeti
Ssangyong Korando (1996-), Musso (1993-), Rexton (2001-)
Tagaz Road Partner (Ssangyong Musso)
Volkswagen Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf,
Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual,
Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum,
Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran,
Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter
Volvo C30 (2006-2013), S40 (2004-2012), S60 (2000-2009, 2010-), S80 (1998-2006, 2006-), V50 (2005-2012), V70 (1996-2000, 2000-2007, 2007-), XC70 (2000-2007, 2007-), XC90 (2002-2014, 2014-), XC94 (?)VW AG-t nem merem elkezdeni, reménytelen megtippelni is, mit mióta, hova építenek be.
Vagyis remekül látható, higy vígan tizenöt éves technika is lehet itt a problémás. Hol van ma már egy tizenöt éves Win rendszer biztonsági téren?
-
A W123-as Mercivel nincs ilyen probléma ....
-
t72killer
titán
Mondjuk kezdjük ott, hogy a kommunikációt minimális számú extrém ellenőrzött csatornára kell korlátozni. Pl GPS, TMC adatok jöhetnek, de a hekkermarinéni pizzareceptjeit meg a veérpistike bögyösmacás tartalmait hagyjuk meg a gyerek feltöltős mobiljának. Arról meg végképp feledkezzünk meg, hogy majd okos appal irányítgassuk a kocsit mindenféle feltört/bughalmaz okosteló OS-ről. Lehessen "lábhozhívni" a járgányt, de csak egy spéci, hétpecsétes titkosítással dolgozó rádiós egység (slusszkulcs...) segítségével, biometrikus azonosítással.
-
Ixion77
addikt
válasz
Rodi 4.80 #16 üzenetére
A klasszikus és az önvezető autók összehasonlítása szerintem olyan, mint a Nokia butatelefonok és az első Iphone esete. Ha a klasszikus gyártók nem állnak radikálisan új megközelítéssel az informatikai oldalhoz, akkor óriási piacvesztést szenvedhetnek el. Ott vannak az új, top informatikai cégek, akik hatalmas áldozatra is hajlandók azért hogy megszerezzék az autópiacot. Persze a régi autógyártók is résen vannak, szintén bármit feláldoznak hogy megtarthassák a piacukat. Egyiknek sem okoz gondot milliárdokat áldozni a biztonságra, és mindegyik meg is fogja tenni, mert pontosan tudják hogy mekkora kockázatot jelent.
Ez nem olyan csip-csup ügy, mint egy 20 évvel ezelőtt kifejlesztett ajtónyitó távirányító feltörése. Szóval ne izgulj, nem ez fogja hátráltatni az elterjedésüket. Ha kell, kapnak új, nulláról elkészített, hardverbe égetett irányító rendszereket, szuper titkosított, nem publikált protokollú kommunikációt, stb. Ebből az ügyből következtetést levonni az önvezető autókra kb. olyan, mint egy sárkányrepülő képességeiből következtetni a Boeing 747-esére.
Sokkal inkább a jogászok és a média fogják akadályozni az önvezető autók megjelenését / terjedését. -
t72killer
titán
válasz
Feketelaszlo #13 üzenetére
Komoly lista:
Alfa Romeo 147, 156, GT
Audi A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coup´e,
Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)
Buick Regal
Cadillac CTS-V, SRX
Chevrolet Aveo, Kalos, Matiz, Nubira, Spark, Evanda, Tacuma
Citroen Jumper (2008), Relay
Daewoo Kalos, Lanos, Leganza, Matiz, Nubira, Tacuma
DAF CF, LF, XF
Ferrari California, 612 Schaglietti
Fiat Albea, Dobl `o, Idea, Mille, Multipla, Palio, Punto (2002),
Seicento, Siena, Stilo, Ducato (2004)
Holden Barina, Frontera
Honda Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002),
Legend, Logo, S2000, Shuttle, Stream
Isuzu Rodeo
Iveco Eurocargo, Daily
Kia Carnival, Clarus, Pride, Shuma, Sportage
Lancia Lybra, Musa, Thesis, Y
Maserati Quattroporte
Opel Frontera
Pontiac G3
Porsche 911, 968, Boxster
Seat Altea, C ´ordoba, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Super, Yeti
Ssangyong Korando, Musso, Rexton
Tagaz Road Partner
Volkswagen Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf,
Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual,
Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum,
Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran,
Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter
Volvo C30, S40 (2005), S60, S80, V50, V70, XC70, XC90,
XC94Őszintén, manapság csak azt a kocsit nem lopják el, amit nem akarnak. Najó, a fehér ház VIP parkolójából macerás lenne meglovasítani az elnöki limót (+nem lenne hosszúéletű a tolvaj), de hozzáértés+háttérinfó (szerviz által leadott kulcsmásolat) és némi idő kérdése és már vitték is a járgányt
-
Rodi 4.80
senior tag
Az ilyen botrányok vajon mennyire hátráltatják a vezető nélküli autók feljesztését/forgalomba kerülését? Szerintem nagyon.
-
gergejly
aktív tag
Még jó, hogy vannak hackerek. Mi lenne különben a világgal?
-
djgeg
őstag
A Legnagyobb baj, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül az informatikára a kocsi gyártás során. Kezd beindúlni az önvezető autó meg egyebek. A könnyű szoftveres frissítést a teljes autó elektronikára meg kell oldani záros határidőn belül még mielőtt az önvezető autók hamarosan elindúlnak.
Mostanában volt, hogy hackerek már több biztonsági rést távolról átvették több autó teljes fedélzeti számítógépe felett az uralmat amiben még a sávtartó automatikájához is hozzá fértek... sőt volt olyan model amit szinte teljesen vezérelni tudtak. Itt egy link [link].... Yotube videó Jeep hack
Az autó gyártóknak észbe kell kapni ilyen téren. -
Feketelaszlo
senior tag
Bár kötve hiszem, hogy ezzel a módszerrel az átlag magyar autótolvajok túl sok járgányt tulajdonítanának el a jövőben (a rendőrség nem kényszeríti rá őket ilyen kifinomult módszerekre), de ha valakit érdekel a tanulmányban (PDF!) megtalálható az érintett típusok listája is. Nem tudom mennyire teljes, a PSA-Fiat hasznok közül hozza a Jumpert meg Ducatot, de a Boxert pl. már nem (?).
-
-
#06658560
törölt tag
"Ezek már megvételkor is lehettek akár 2-3 éves modellek, amelyek fejlesztése további 2-3 évvel korábban kezdődött."
A helyes ritmus: fejlesztés három-öt év, amikor elkezdik, akkor nézik meg, mi az, ami a következő két-három évben piacra kerülhet sorozatgyártásban technika, hogy csak már kipróbáltat építsenek be. Ezeket a termékeket fejlesztik vagy három-öt évig, vagyis mire az adott modell piacra kerül, már vígan tíz éve futó fejlesztések eredményei érkeznek. Egy modellt modellfrissítéssel hat-tíz évig árulnak, ez után még tíz évig kell biztosítani az alkatrészellátást. Tehát akár újonnan vett autó is futhat tizenöt éves fejlesztésekkel.
-
Ixion77
addikt
Ebben semmi meglepő nincs. Az utcán teljesen gyakoriak a 10-15 éves autók. Ezek már megvételkor is lehettek akár 2-3 éves modellek, amelyek fejlesztése további 2-3 évvel korábban kezdődött. Az alkatrészek túlnyomó többségét nem nulláról fejlesztik minden modellhez, így gyakran még régebbiek. Az autóipar fő profilja nem az informatika, így normálisnak tekinthető hogy 5-10 év késéssel kövessék az eseményeket. (Ez nem is kirívó, pl. bankok esetében normális, hogy akár 30 éves technológiák is használtban legyenek.)
Összességében tehát az utcán futó autók jelentős része több, mint 20 évvel ezelőtti informatikai színvonalat képvisel. Mi a meglepő abban, hogy ezt a mai módszerekkel térdre lehet kényszeríteni?... Szerintem semmi.
Kicsit olyan ez, mint hogy az autómotorokon számon kérik az alig pár éves környezetvédelmi normákat, de az senkit sem zavar, hogy a hajózásban 50-60 éves matuzsálemek ontják magukból az áldást.
-
ilyen_85
senior tag
annyira nevetséges ez a hozzáállás, ahelyett, hogy megköszönnék a hiba jelentését és javítanák inkább megpróbálják jogászokkal elnémítani őket.
Ha ők rájöttek, más is rájön...
-
zsolt501
nagyúr
Az biztos, hogy ha az autó lopások egy része erre vezethető vissza, akkor bizony a biztosító társaságok is nagyon "hálásak" lesznek a gyártóknak és a fejlesztőknek...
-
-=MrLF=-
senior tag
Azt nem értem, hogy hogy jön ide a WiFi, nagyon remélem hogy a kocsi kulcsom nem ip alapon kommunikál a kocsival. Ennek gyártónként más zárt, nem publikált rádióadásnak kéne lennie ahol azt sem tudom ha belehallgatok hogy hol kezdődik/végződik a hasznos infó a jelben.
-
cami][us
senior tag
Az autógyártók nem most kezdték az epic fail sorozatukat a szoftveres vonalon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Samsung Galaxy A12 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest