Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gerner1

    nagyúr

    válasz Crvsh3R #1353 üzenetére

    Szerintem jól fogalmaztál elsőre is.

    Nézd, a hívás felépülésével kapcsolatban érdemes több dolgot is tudni ahhoz, hogy egy esetleges hívás 'probléma' okát, védhetően tudd vizsgálni.

    Készülék gyártó/típus független az, hogy jelenleg (és ez még néhány évig így lesz..) nincsen hívás 5G -n. Ezért, híváskor, az összes készülék visszavált ⇒4G VoLTE -ra ... ⇒ha tud (!!). Mert, ha éppen a torony nem szolgál ki azzal, akkor tovább dob ⇒3G -re, vagy ha azt nem talál (mert mondjuk a Telekomnál éppen azon területen is megszűntetik azt..), akkor onnan tovább ⇒2G -re. Ezek a lépcsők (fallback) mind idő. Amennyiben gyenge a térerő, akkor a váltások ideje is növekszik. Az sem evidencia (sajnos a köztudatban tévesen van jelen), hogy VoLTE mindig + mindenhol van + elérhető. Nem, nem az, egyik szolgáltatónál sem.

    Másik példa.. - aktív 5G -vel használom (nincs ignorálva a beállításokban) a telóm. Azon, a kijelzőre nézve azt látom, hogy 4-es (tehát már jónak mondható) a térerő. Híváskor ez semmit nem ér, mert azt nem látom, hogy azon a generációs rendszeren, amelyre a fallback -kel megpróbálja a rendszer felépíteni a hívást milyen (??!) a térerő. + ezt egyetlen app sem mondja meg, ahogy azt sem, hogy az miért történik (plö: áll a szolgáltatás a tornyon / forgalomelterelés van másik tornyokra / stb /stb ) ...

    - fallback -hez, + infó (és ez már akkor így volt, amikor még nem az 5G -t építették, mint most..) : LINK,
    + például ez is : LINK ... - első olvasatra olyan benyomása lehet az embernek, hogy "úgy általában" (csak) a készülék szoftverében van/volt a hiba (jelen esetben iPhone..), miközben benne van az alábbi mondat is:
    "... Munkatársaink hálózati oldalon tudtak finomhangolást végezni bizonyos, 3G hívásfelépítéshez tartozó jelzésüzenetek kezelésében, így tudták javítani az iPhone 7 készülékeknek az iOS 10.3 esetén meglévő, nem megfelelő működését."
    .... - amelyre nyilvánvalóan nem lett volna semmi szükség, ha "a halózat", és annak paraméterezése valóban "hibátlan"...

    A szolgáltató, amennyiben úgy tetszik neki meg is szüntet bázisállomást : LINK .... - Kiemelem belőle ezt:
    "Az ÁSZF-ben foglaltak kiegészítéseként szeretnénk megjegyezni, hogy a rádióátvitel korlátaira és a mobil rádiótelefon-hálózat működési sajátosságaira tekintettel nem minősül a szolgáltatás hibás teljesítésnek, amennyiben meghatározott területeken az alapszolgáltatás elérhetősége korlátozott vagy lehetetlen – akár azáltal is, hogy a Szolgáltató egyes bázisállomásait megszünteti. " .
    ⇒ Tehát, ha úgy gondolják, akkor egyik napról a másikra megszüntetnek bázisállomást, és ezzel együtt mindent, amit egy adott bázisállomás biztosítani tud az adott földrajzi helyen. A többi szolgáltatónál sem jobb a helyzet, és gyakorlatilag bármelyiknél előfordul ilyen, vagy hasonló..

    - Telekom 3G lekapcsolás: LINK , LINK
    - Telenor 3G lekapcsolás: LINK

    Aztán, ott van a készülékek SAR értéke is. Ezt sem lehet figyelmen kívül hagyni, mert azokkal készüléktípusokkal, amelyeknek ez az értékük magas ⇒azok kevésbé érzékenyek a gyenge térerőre. Amelyeknek pedig alacsony, azok kevésbé terhelik az emberi szervezetet. Valamit ⇔ valamiért...
    - Ebben (SAR) a Samsung mindig is "ilyen" volt, a konkurencia többségéhez viszonyítva: LINK

    Szóval, amikor azt írtam, hogy szerintem a Redmivel is inkább más miatt ment el, akkor azt "ilyesmikre" (⇑) alapoztam. Azok ugyanis, gyártó / típus függetlenül vannak úgy, a hozzájuk társítható következményekkel együtt.

    A VoWiFI -hez... : Azt használni ott lehet, ahol az adott hotspot -hoz hozzáférése van a készüléknek.
    Arról nincs infóm, hogy ez működik-e akkor is, ha én Telekomos mobil előfizetőként egy olyan WiFi -re csatlakozom, amelyhez a szolgáltatást más szolgáltató adja (pl: Voda, Digi, stb..). Amúgy, ebben az esetben, ha van, akkor ⇒ VoIP -ra megy a hívás (mint pl: Viber -en).

Új hozzászólás Aktív témák