Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz zack #7475 üzenetére

    Így van. A jogi háttér pontosan úgy fest, hogy ha én belepiszkálok egy termékbe, és a hiba ennek a következménye, arra nem vonatkozik a jótállás.
    A jótállás során azonban MINDEN esetben a szolgáltatót terheli a bizonyítási teher, magyarul nekik kell bizonyítaniuk azt, hogy
    1. belepiszkáltam (ez mondjuk könnyű), &&
    2. ez okozta a hibát.

    A csavar az 1. pontban van, ugyanis a belepiszkálás kb. annyit jelent, hogy nem rendeltetésszerűen használtam, és ha ez meghiúsítja a hiba felderítését, illetve ellehetetleníti a szolgáltató bizonyítási lehetőségét, akkor a garanciális feltételekben foglaltak szerint vélelmezik a fogyasztói közrehatást.
    Ez viszont egyrészt megdönthető vélelem (gyakorlatilag áttérés a szavatosságra), másrészt azt változatlanul a szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a nem rendeltetésszerű használat kapcsolatban LEHETETT a hibával.

    Példa: nem gyári rendszer használata. Ha tönkremegy az akkumulátor, tiszta sor, okozhatta a belepiszkálás, megvonható a garancia. Ha viszont kontakthibás lesz az USB-port, arra vonatkozik a jótállás.

    MaCS

Új hozzászólás Aktív témák