Új hozzászólás Aktív témák
-
darkdead
tag
Sziasztok!
Buta kérdésem lenne!
Ha crossfire-be akarok kötni 2 4850-et akkor az muszáj hogy egyforma márkájú stb legyen?
Ha az egyik vga nem ad képet de a másik hibátlan akkor tudom őket egyként használni? -
logarithm
őstag
Sziasztok!
Nagyon tetszett a cikk, eléggé sok mindent meg tudtam a kártyáról.
Jelenleg nekem ATI Radeon HD 4850 (RV770) van MSI-éktől.
Nem ref. hűtéses, ezért maximum mellé csak egy ref. hűtéses férne be.De mondjuk amire én használom, nem nagyon van szükségem crossfire módra.
-
csirkés11
tag
érdeklődnék hogy kinek van összekötve két 4850-e?
Mostanában nagyon gondolkozom két ilyen kártya összekötésén, kinek mi a véleménye/tapasztalata hogy 4890vagy 4850cf a jobb? árban a kettő kb megyezne(50pár k)
ki milyen lapot ajánl hozzá, én most egy asus p5e3-on gondolkozom -
roliii
tag
CrossFire-ba jó eléggé FPS-t is ad , nem keveset
-
B2man
tag
Hmm.... 157 hsz-ből vagy 100 off, baromi jó arány.
Amúgy köszi a tesztet, ez alapján hanyagolom a CF-et, mert úgy érzem nincs értelme ennyi többlet fogyasztásnak, ilyen "relatív" kis gyorsulásnál. -
cousin333
addikt
No, megtaláltam a korábban említett cikket, ahol a forráskód elemzésével lett levezetve a dolog:
Quake 3 - Az FPS és az ugrások
Ez persze csak a Quake 3, de egyrészt sok játék épült a motorjára, másrészt minden játékban lehet valami hasonló. Ez utóbbi meg akkor adódik, amikor a szép és tökélesetes elmélet találkozik a földhözragadt megvalósítási nehézségekkel.
-
gyerpi
aktív tag
Helló !!!
átolvastam a tesztet nagyon tetszett
ezelőtt ATI 9600 vkártyám volt és nagyon bejött, de kénytelen voltam nvidia-t venni mert akkoriban árban és teljesítményben sem érte meg ATI-t venni
most gépújítás előtt állok úgy hogy megint ATI az én barátomés ilyen tesztek csak megerősítenek abban, 1 ATI 4850 vagy 4870 -et vegyek
és az FPS 50 vs 250 témára
hát aki komolyan játszik vagy játszott FPS játékokat sztem ilyeneket nem is ír, több éve játszom COD szériával és nagyon nem mindegy mennyi FPS-ed van 50 vagy 250 sokkal gyorsabb vagy, pontosabbak a lövéseid is nincs olyan nagy szórása a fegyvereidnek stb.
SP módban a játék elmegy 25-30 FPS-el is nincs jelentősége csak játszható legyen és minél szebb
MP módban az ideális a fix 250 FPS többnek nincs értelme mert a CB szabályok többet nem engednek és aki WAR-ozik annak úgy is be van lőve max 250-re -
Aprósólyom
addikt
Sajnos én sem arról beszéltem, hogy CRT-k bírnának megjeleníteni 200-300fps-t, viszont a CRT működési elvéből és a magas frissítésből kifolyólag (120Hz+, pl 640*480 bőven nelég volt Quake+-hoz, ott meg megy a 160Hz is). A VGA által produkált 300fps feletti értékeknél, meg érezhetően más volt a jellege a megjelenítésnek. Olyan sima volt hogy már fájt... A mai TFT-k is hiába "2-3 ms"! Azok csak marketing maszlagok. Gondolom átszámoltad már hogy mit jelentene egy 2-3ms-os valós monitor, 300-500"Hz" crt nyelven, ez valami kamu!!
De igazából, ha neked sosem volt tapasztalatod ilyennel, nem értem miért alkotsz véleményt erről... -
-
Cifu
félisten
válasz
Aprósólyom #146 üzenetére
Melyik CRT az, amelyiken 200-300Hz-es képfrissítési értéket lehet beállítani? Mert ha pl. 100Hz-en van, akkor onnantól kezdve a 200-300+ fps ugyebár lényegtelen...
-
Solten
őstag
Bővült fogyasztási adatokkal.
-
Solten
őstag
Bővült 3DMark06 eredményekkel.
CF: [link]
-
Dyno
veterán
Gratulálok a Teszthez nagyon részletesen lelettek írva a mérési értékek.
-
concierge
csendes tag
válasz
csellosi #137 üzenetére
12K csiholtam ki a HD3780-bol . Erdekes hogy mar CF-ben 14.500 fole nem volt hajlando menni.
Ezek az eredmenyek persze a 4 magos Phenommal keszultek. Ne felejtsuk el hogy a 3Dmark csak egy hasonlitasi alap nem mas . A kulonbseg az AA , AF beallitasoknal lathato igazan. Pl HD3780 CF 1280x1024-ben (alap) hoz annyit mint a HD4850 CF 1680x1050 (max AA; AF ) na ez az igazi kulonbseg. Vannak olyan jatekok ahol 1280x1024-ben a CF katasztrofalis ( nem erre a felbontasra van optimalizalva ) de ha mar 22" nezzuk 19" helyet 1680x1050-ben mar erezheto a jelenlete. -
Quiksilver
aktív tag
Grat a cikkhez
most már biztos ilyet fogok venni
-
válasz
Neptunfű #130 üzenetére
Hát persze!
Neo se volt különleges csak baromi sok fps-e volt, meg lagolt és azért kerülte ki a töltényeket. Nem is értem miért nem dobta ki a csalásvédelem.Ha ki akarsz kerülni a mátrixból akkor a belső teret kell meggörbíteni. Erre ottvannak Murphy törvényei. Egy macska mindíg a lábára esik, egy vajaskenyér mindíg a vajas felére. Ha egy macska hátát bekenjük vajjal akkor nem fog földreérni hanem az esés egy pillanatában kettényílik és emiatt a tér is meggörbül. A macska két oldalán keletkezik egy csillagkapu ahol ki lehet jutni a mátrixból. Ilyen egyszerű!
Lehet még bonyolítani, ha mindegyik felét bekened lekvárral akkor pörgni is fog. És ha nekiütközik valaminek akkor több millió megatonna erejű termonukleáris bombaként robban fel. -
Neptunfű
tag
válasz
MasterDeeJay #128 üzenetére
Tiszta Mátrix
-
Az is befolyásolja a játékot, így lehet hogy a nagy fps miatt rosszabb a szinkron a szerverel. Gondolom elcsúszik egy kicsit a szinkron. Nagyon kicsi fps értéknél (x<30) csökken a ping, de ez csak amiatt van mert alig küld adatot a szervernek. Ilyenkor a játékos úgy megy mintha teleportálgatna.
Pingem jó szokott lenni 25-50 között. Néhány játékban abszolute nem számít a ping, ilyen a Red orchestra ahol 200-as ping körül is tükör folymatos a játék és mindíg oda megy a golyó ahova lőttem. Vagy AVP2 ott 500-as ping még játszható. Cod-okban meg 100 felett már gázos. Stratégiáknál nyugodtan lehet 1000 is, van idő a szinkronra.
-
válasz
agressiv #127 üzenetére
A technikai dolgok ITT.
Azt figyelembe kell venni hogy nagy értékeknél negatív effektek is felentkezhetnek. Aki Cod1/uo-zott biztos ismeri a Harbor pályát, na ott ha a kikötöi rendörség épületéből kiugrassz akkor 125fpsnél nem sebződsz (van nagyon keveset és kevés esélyel), de ha ugyanezt megteszed pl 500fps-el akkor akár a fél életedbe is kerülhet az ugrás. Tehát az emberkére ható gravitációt is befolyásolja. Nagyon nagy fps-eknél kissebbet is ugrik az emberke emiatt a 333 felett már nem sok értelme van a játéknak. (ha a többi bugot nem akarod kihasználni.)
-
agressiv
addikt
A ku..a életbe tényleg felugrik 333-al
De viszont a 125FPS amire olyan sokan esküsznek ugyanúgy baromság próbáltam kb 310-ig működik a még a dolog 333 felett semmi változás max 350 ig tudtam és 310 alatt szintén semmi valóban érdekes ezt nem gondoltam volna!
Azért áltam ki eddig a "ez baromság" ötlete mellett mert eddig mindíg próbáltam ilyeneket és sosem vettem észre különbséget viszont a 333-as bejött az valóban sokkal nagyobbat ugrik.
egyben feltenném a kérdést, hogy mitől van ez?? (technikai dolgokra gondolok) -
Vannak akik szerint 30-50 FPS felett mar nem latszik a kulonbseg, ami meg kell mondjam igen nagy marhasag. Bizonyos FPS jatekkal joideig jatszottam 100 FPS-el, aztan raktam uj VGA drivert es elfelejtettem kiloni vsync-et. Ennek eredmenye keppen 85 FPS-el ment az adott jatek, es teljesen mas volt, joforman jatszani nem tudtam. 100 FPS-el sokkal de sokkal jobb volt. Na pl. ezert jo a 115 FPS.
-
]Phobos[
senior tag
válasz
MasterDeeJay #114 üzenetére
Jó, hát én Cod-ot csak single-ben toltam, de a 4 már nem kötött le. Lehet, hogy használtak fel komplett részeket a Q3 engine-ből, ami azért khmmm, de alapvetően saját engine, nem 1 felújított, alapjaitól újraírt Q3 motor( mint kb. a Mohaa PA, na ott durván felvarták az engine-t -> meg is látszódott a gépigényén xD ), erre céloztam.
agressiv: gondolom te világ életedben csak és kizárólag hibátlan programokat írtál. Ja, hogy csak raktár programot? Eredetileg a trickmove-ok sem voltak szándékosak, csak a hardcore gamerek felfedezték, hogy ilyesmi van az engine-ben. Q3 legendás erről. Volt vmi olyasmi, hogy sarokba nézve megfelelőszögben ugrottál, akkor jumppad-ként kilőtt, vagy ilyesmi, de ha akarod, megkérdem kocka kvéker haverom, ő még mai napig azzal tolja. Azt, hogy az FPS és a találati pontosság között mi az összefüggés, illetve TFT-nél miért nem számít a képfrissítés, nem tom, de tény, hogy CS alatt - sem - mindegy az FPS szám.
mod: tudod mit, keresd meg magad, googli mindenki barátja( kivéve az analfabétákat
-
Solten
őstag
GPU-Z-s anomália javítva.. (ver. 0.2.4)
-
DroneZ
aktív tag
válasz
MasterDeeJay #96 üzenetére
ha mellélőttem azt is fejesnek adta be
internet lagg alias ping... emiatt van olyan érzésed mintha mellé lőnél és mégis eltalálod. a ping idő millisecundumban mutatja mennyit késik a játék, kliens-szerver-kliens sz.gépe között.
-
concierge
csendes tag
Ez ma keszult :
-
válasz
agressiv #119 üzenetére
Kérlek tedd fel a cod:uo-t ugorj fel egy hordóra multiba 10fps el 60fps el 125 fps el és 333fps el! Elmondom mit fogsz tapasztalni: Csak 333fps fog felugrani a hordóra
Nem azon van a lényeg hogy sok fps-ed van (egyébként ez lövésnél számít) hanem az hogy stabil mint a stabil 125 és 333. 1000fps el kicsit ugrik. de ha megnézed ezt szemmel is látni fogod -
agressiv
addikt
Figy egyszer keress egy sima 30FPS-es filmet nézz bele és keress neten egy 50FPS-es filmet (himmel.hu-ról szedd le a himmel indulót) és látni fogod, hogy sokkal életszerűbbek az animációk de ezt szerintem TFT-n soha nem fogod rendesen észrevenni nem csak azért mert 60Hz-es hanem azért mert összemosódik TFT-n a kép.
"Ezt tök nehezen hiszem el, látnom kéne élőben.
Programozó fejjel nehéz elfogadni.
Mármint kiindulva egy program működéséből, nekem ellentmondás az, hogy a géptől függ, hogy a fizikát hogy számolja ki. Olyan mintha adnál két különböző gépnek egy összeadást és más-más eredményt adnának."Ne is hidd el csak nem képesek gondolkodni!
Egyszerűen arról van szó, hogy sokat ugrálnak játékban dobozról dobozra amik olyan távolságban vannak amire épphogy fel lehet ugrani én épp ezt próbáltam ki amikor nekem mondták ezt a baromságot még anno.Előszőr limit nélkül 200-300FPS simán ment
majd 100FPS limit nehezebb volt de ment
aztán jött a 25 majd 10FPS hát elég nehéz volt de előbb utóbb összejött mégpedig azért mert kevés FPS-nél ha éppen dolgozik a gép akkor nem látsz mozgó képet és egyszerűen nem találod el azt a pontot ahonnan még át lehet ugrani de nem esel le!!Mégpedig azért amit te is jól megmondtál hogy 5+5 mindíg 10 és sosem 11!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Majd jött az, hogy fal felé ugrottam és azt néztem érkezéskor mégis mennyire kerülök közel a fahoz és az égvilágon semmi különbség nem volt és nem is lessz felejtsük már el ezt az FPS es baromságot aki képes logikusan gondolkodni az rájön, hogy ez egy nagyonnagy hatalmas baromság!!
-
klambi
addikt
hát engem nem csak a vidkar érdekel, alaplap se kutya
-
mgoogyi
senior tag
Szerintem a szerver mást se csinál, csak a játékosok között szétküldi az egyes emberek cselekedeteit és mindenkinek a saját játékprogramja végrehajtja az ebből következő lépéseket. Ezért van az, hogy a mentések nagyon kis méretűek a játékokban, hiszen csak az elvégzett cselekedeteket kell eltárolni, betöltéskor meg leszimulálja a játék mentési pontig tartó részét.
-
válasz
]Phobos[ #110 üzenetére
Lehet hogy saját, de van benne egy rakat Quake3 kód. Meg ugyan azok az Fps bugok, a bombarakásos bugot leszámítva. Vagy elég ha egyszerűen megnézed a cvarokat. Ilyen alapon a Cod2 is saját, mégis sokmindenben quake3. Vagy ott a tipikus bug, a faszi a fejével lő. (ha valakinek kilátszik a feje akkor le tud lőni).
Külön world model van a fegyverekre, amit nem a motor generál hanem előre megcsinálták. A Cod4 motorja ugyan szép, de csak ilyen gyufásdoboz méretű pályákat lehet vele csinálni. Inkább Ut3-at kellet volna rárakni, az nem fps függő és ott ténylegesen a motor generálja a world modelt. -
tibz03
őstag
Nem vagyok szakértő, de legjobb tudomásom szerinte a Hz-nek nem sok köze van az FPS-hez.
Pl. egy átlagos CRT tévé 60 Hz-es, de a filmek és az adás 24 FPS-sel megy. Nem kéne mindenképp összekapcsolni a két adatot.
-
]Phobos[
senior tag
válasz
MasterDeeJay #96 üzenetére
A COD4 saját engine nem?
Tel Elek: komolyan elgondolkodtam, hogy te mivel jáccol: csak mert a SuperMario nálam sem akad
-
zlin
tag
Több, mint 8 évet counter-strikeoztam, crt-n 100hz-en, aztán megvettem az első tftmet..
60hz = 60 fps. 67.7 %-al gyorsabb a játék 100hz-en a 120ról nem is beszélek. Tudom, meg lehet csinálni 75hz-re is a tft. Próbáltam, azzal kicsit jobb volt a helyzet, de a lényegen nem változtatott: éreztem, hogy gyorsabb vagyok mint a monitorom. Egész egyszerűen 100hz-en 10 jelenetből 8x én lőttem le a másikat, 60hz en meg 3x. Ennyit számított.
2 tanulság van :
- nem kell ennyi időt elb@szni játékokra a rövid életünkből
- menjetek partyzni és csajozzatok be.Tetszett az írásod, szükség is volt rá !
Ja és Q3-ban defrag modban (amikor időre kell ugrálni, meg végigfutni a pályán) 125 fps-re kellett belőni a játékot, és igenis nagyon sokat számított bunnyzásnál pl!
-
ttt1
őstag
Ha már ilyen szép kártyád van nem néznél nekem egy folding@home kliensel mit produkál a kártya.A mostani 3850-esem is pihenöidejében a tudománynak szenteli az életét ..
Kiváncsi vagyok érdemes-e váltani( nu jo nem csak emiatt ,de ebböl lehet azért következtetni..)
-
mgoogyi
senior tag
Ezt tök nehezen hiszem el, látnom kéne élőben.
Programozó fejjel nehéz elfogadni.
Mármint kiindulva egy program működéséből, nekem ellentmondás az, hogy a géptől függ, hogy a fizikát hogy számolja ki. Olyan mintha adnál két különböző gépnek egy összeadást és más-más eredményt adnának. -
v.tom
őstag
Igen, jó példa volt a Harcosok Klubja. Van egy ilyen reklám-technika is. Úgy működik, hogy pl. egy hamburger-reklám egy kockáját lecserélik egy jóízűen hamburgert falatozó ezmber képére. A látott kép nem tudatosul a szemlélőben, de az agy felfogja, és előidéződik az a ismert effektus, hogy megkívánod valamiért azt a hamburgert... Egyébként tudtommal ennek a képbevágásos módszernek a használata már erősen korlátozott.
-
tibz03
őstag
Azt a 2 memóriamudult nem Dual-Channelbe kellett volna rakni?
Esetleg csak én nézek el valamit?
-
stvnppp
senior tag
Lehet, hogy csak 30fps feletti értéket észlel az emberi szem folyamatos "mozgásnak", de attól még a tudatalatti felfogja a nagyobbaknál megjelenő köztes képkockákat (amit Te vagy én nem is észlelünk. Még középsuliban tanuljuk bioszból (mondjuk lehet, h kell hozzá egy jó tanár is
)
A Harcosok klubja című filmben el is lövik ezt a poént. A főszereplő egy moziban gyerekfilm alá bevág egy-egy péniszt, bár a gyerekek nem látják, mivel csak olyan rövid ideig villan fel a kocka, mégis tudatalatt érzékelik, és elsírják magukat...
Az más kérdés, h egy játéknál ez mennyit számíthat...
-
nixx-21
őstag
magáról a tesztről csak annyit h tetszetős
és szép volt AMD-ATi
-
nixx-21
őstag
sokkal folyamatosabbnak tünik a kép......
sokat tolom az FPS-eket én meglátom a különbséget 25-30 , 30-60 , 60-100FPS között (teljesen lehet látni szerintem) és ezzel gondolom nem vagyok egyedüljátszanak itt azért sokan CS-t , CoD 2-4-et és egyéb multit
( 6.hsz-nek szolt
)
-
hmm, érdekes olvasmány, és relatíve jól is állítható a cucc. van benne ráció. ugyanakkor azért azt tudd, h ezek a 30"-os monitorok eredetileg komolyabb munkára készültek, oda pedig még mindig jobbak (nem meglepő, más céllal készülnek).
ettől függetlenül egyre többen veszik játékra, "mert nagy", és ott igaz, h az a656 még nagyobb
és elég jó
. a felajánlást köszi, csak azért nem élnénk most vele, mert nekem is célkeresztben van ez a tv
, lesz időm azt nyúzni.
-
juliabrilke
veterán
Köszi a tesztet! Azért nem semmi időt és fáradtságot öltél bele!
-
Még hogy nem lehet nagyobbat ugrani. Szerintem merülj bele egy kicsit a témába, nagyon sok mindent megtudsz hogy mit befolyásol az fps. A quake3 az egy tipiskus példa, de sajna az összes ráépülő játék is ilyen. (igen az ÖSSZES PC-s COD, beleértve a 4-et is)
Codban nagyon sok varázsszám van, emiatt van a maxfps a cb játékokon 250-re állítva.
Például 125-nél nagyobbat ugrassz, ez tök jó még legális. 333-nál még nagyobbat ugrassz, emiatt nagyon sok helyre egyszerűbben fel lehet jutni. [link]
450 felett a lépéseid nem hallatszanak, és a bombát is lehet hangtalanul rakni (utóbbi cod4-ben nem megy), valamit én úgy érzékeltem több olyan találatot is bead amiket nem kellene. De cserébe egy ablakon nem bírok kiugrani, mert alig ugrik.
800-900 felett nem üt semennyire sem a fegyó, de 1032 (nem tom miért pont ez a szám) kifagy az egér, azaz egyáltalán nem lehet irányítani a célkeresztet. 2500 felett a játék folyamatosan ír kapcsolatszakadást még saját indított szerveren is. Persze ezek már extrém értékek és cod4-ben erőmű kellene hozzá, csak Cod1/Uo-ban tudtam megcsinálni.
Ha nem hiszed akkor nyugodtan megmutatom neked élőben.Cod-okban 250-es fps érték felett már csalással kidobhatnak jogosan. Pont emiatt hagytam abba a coduo-t 3.5 év után, mivel állandóan baromi sok fps-el játszottam emiatt ha mellélőttem azt is fejesnek adta be, nagyon sokszor volt ilyen. Mindenhonnan kidobáltak. Ha Coduo-ztál akkor lehet ismersz, Fallschirmjager klán és most újonnan 2 éve X-team.
-
kavicssli
addikt
Jó a teszt gratula a szerzőnek!
-
agressiv
addikt
Képzeld próbáltam és a különbség anniy volt, hogy nagy FPS-nél könnyebb volt a lehető legkésőbb elugrani de egy centiverl sem ugrott nagyobbat 200FPS el mint 20-al mert így próbáltam sőt még 5 -el is sokadszorra ugyan de összejött a táv......
És ha tényleg azt hiszed, hogy nem lát az emberi szem 30 FPS nél többet akkor próbáld ki egy led villogtatásával mozgás közben az elméletet én is tudom de a gyakorlat mást mutat!!
Mellesleg itt nem a szem érzékenységéről hanem arról van szó, hogy ha már egy VGA csúcson van és max 30FPS-t tud produkálni akkor egyértelmű, hogy az egér elmozdítása és a kép reakciója között idő megnyűlik itt nagyon minimális időkről van szó így hallani tényleg nevetséges lehet de egy rendes játékos tudja, hogy mi a különbség.
Én autósjátékban 35FPS-el már megvagyok bőven elégedve, de az fps játék mástészta oldalirányba mozgó képnél nagyon látszik az FPS különbség!
( persze nem a TFT-n mert az így is úgyis mosódik!)
-
twine
veterán
válasz
Gábor vitéz #5 üzenetére
Ez volt az első amit azonnal kiszurtam a képen
de látom nem csak nekem volt fura a dolog
-
sNORh
addikt
Jó az írás nagyon.
Köszönöm. -
szab.tam
nagyúr
válasz
raskolnikoff #86 üzenetére
teljesen fölösleges magyarázni...
előjön időről-időre: tipikusan olyan téma, mint "minek a 2-4 mag" és "nem jó az lcd tv monitornak, mert túl nagy"....
egyiket sem próbálták még, csak elvi síkon levezetik.
-
Tom5
addikt
válasz
Hedgehanter #87 üzenetére
Tuningolt a srác...
GpuZ még nemismeri fel rendesen a vidkari adatait. -
Hedgehanter
őstag
Most akkor mivan azzal a 66192 Mhz-el????
-
szab.tam
nagyúr
ez itt a ph-n már vagy 100x ki lett tárgyalva, rendesen levezetve, hogy ezt nem lehet kizárólag a szem 24, vagy akárhány fps-os érzékelése felől megközelíteni. ez sokkal komplexebb probléma. a gyakorlatban komoly érzékelhető eltérés pl 30 és 50 között a játszhatóság szempontjából. ez játék, és nem összekeverendő egy videóval.
-
L3Wy
újonc
válasz
Gábor vitéz #5 üzenetére
már van Radeon 4870 teszt.. több is! Nagyon meg vagyok elégedve az új karikkal!
csak annyi a baj, hogy az itteni áruk nem 199-299 $
Egy pár külföldi link (HD4870 tesztek):
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341
http://techreport.com/articles.x/14990/1
http://www.hothardware.com/articles/ATI_Radeon_HD_4850_and_4870_RV770_Has_Arrived/ -
concierge
csendes tag
-
concierge
csendes tag
-
marcias
őstag
Az FPS témáról annyit, hogy nekem ez szakmába vág, és tudom, hogy 30 kép/másodperc alatt az emberi szem a retinális utóhatás miatt nem tud részletesebben feldolgozni semmit, tehát a 30 FPS már "élőnek" látszik. Tehát ha egy játék min. FPS-e 30 vagy afeletti, nincs semmi látható eltérés.
-
gtamate2
veterán
Grat!! jó írás, a 2 kariból nem kaphatnék 1-et énis?
Színvonalas teszt, a grafikonokról: sok kevés adattal, de jó így is -
szab.tam
nagyúr
-
^Clown
addikt
Úgy tűnik, nem éri meg a 4850CF kiépítése egyelőre, jól bírja a sima 4850 is a strapát
Majd ha jönnek a CF-re optimalizált, fejlesztett játékok, akkor persze más lesz a szitu
-
Tom5
addikt
válasz
Hedgehanter #69 üzenetére
kifogott egy jól tuningolható példányt,ennyi.
-
Tom5
addikt
válasz
Hedgehanter #67 üzenetére
nem
-
Hedgehanter
őstag
Az a 66192 Mhz nem sok egy kicsit.....????
-
tkesy
őstag
A tesztelő / cikkíró igazán készíthetett volna egy képet a 3Dmark Vantage eredményekről, mert, kíváncsi lettem volna rá, hogy jött ki az a 64xx pont...
Főként úgy, hogy memóriák nem is Dual Channel-ben jártak... (Legalábbis a képeken ez látszik....)
-
agressiv
addikt
válasz
cousin333 #50 üzenetére
"Én elhiszem, hogy van érzetbeli különbség (szemre) a 30 és a 60 fps között"
Itt igazából annyi a lényeg részemről, hogy meglegyen legalább anniy FPS amennyit frissít a monitor 1024x768 100Hz..
"Márpedig kénytelen leszel elhinni, hogy van ilyen."
Hogy annakidelyén a 486-osokra írodott észkerék gyors volt és összevissza ment a p1 eseken az egy dolog mára már nemhiszem hogy ez így működne.
Lehet, hogy a quake 3 ban is nagyobbat ugrik de én egy picivel modernebb játékokra gondoltam COD, 1, 2 és így tovább amiben rengetegszer próbáltam ezt és nem tapasztaltam semmi különbséget -
-
raziel01
veterán
Jó teszt lett.
Kártya nagyon gyors, de a hűtése hulladék.
Gyenge 1 slotos sajnos. -
Solten
őstag
válasz
Gábor vitéz #57 üzenetére
Jogos.. Plusz az is hogy a mostani driver se tökéletes ehhez a kártyához.
-
Gábor vitéz
tag
[OFF]Viszont emiatt kiegyensúlyozatlan a memóriakezelés, és könnyen lehet, hogy ez a magyarázat néhány fura teszteredményre...
Bár szerintem meg kéne várni a következő catalyst-ot, ami már normálisan fel van készítve az új kártyákra. Szerintem tuti helyre fognak állni az olyan anomáliák, ahol a cf nem ment rendesen. [/OFF]
-
cousin333
addikt
"Én nem vagyok Pro játékos de 50FPS-el nem fogok soha neten játszani mert számomra az nagyonkevés a COD UO 300-400FPS el már játszható"
Én elhiszem, hogy van érzetbeli különbség (szemre) a 30 és a 60 fps között. De az ilyen 3-400 FPS - legalábbis a látvány szempontjából - eléggé vakításnak tűnik, lévén egy TFT monitor 60-75, egy jó CRT 100-120 Hz-es képfrissítéssel megy , de még alacsony felbontáson is max. 200Hz-el. Szóval a képek legalább felét nem is látod.
"Persze olyan baromságokat nem kell elhinni hogy 125FPS-el nagyobbat ugrik a játékos FPS játékban"
Márpedig kénytelen leszel elhinni, hogy van ilyen. Ez egyszerűen a játék motorjából, azaz a konkrét megvalósításból adódik. Valahol évekkel ezelőtt olvastam egy részletes írást arról, hogy Quake 3-ban (vagy 2-ben, nem tudom) miért lehet nagyobbat ugrani bizonyos FPS szám esetén. Szerintem amúgy a képfrissítés fölötti FPS-ek esetében a nagyobb folyamatosság érzetét szintén az adja, hogy másodpercenként több képkockát számol ki a rendszer, így talán a motor megvalósítása miatt pontosabban számol. De ez lehet, hogy hülyeség, nem is tenném le rá a nagyesküt, csak egy gondolat volt.
-
c.zsolti
őstag
Érdekes a CoJ és a CoD4 minimum FPS-ek alakulása.
Ezekben nagyon gyenge a single 4850. -
Solten
őstag
válasz
Gábor vitéz #5 üzenetére
Az a poén hogy nekem is csak később esett le, hova pakolta...
-
Cifu
félisten
válasz
#41635072 #40 üzenetére
Elnézést a sok offért, van egy nagyszerű CF teszt, erre lett belőle minden más. Én kérek elnézést Solten, hogy ilyen sorsra jutott, részben az én bűnöm.
Tel Elek:
30 évesen megtehetek már bizonyos dolgokat. Nem leszólásnak szánom mások felé. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy akadnak, akikre az általánosításod nem igaz.
-
Cifu
félisten
Igen, én is beleestem az általánosítás problémájába, hamu a fejemre.
Nem vitatom el, hogy az LCD TV-k elég kutyául bánnak a színekkel, és abban sem vagyok biztos, hogy olyan szintre be lehet lőni a színhelyességét, mint egy professzionális monitort (itt megvizsgálták alaposabban az A656-ost, neked biztos többet mondanak a grafikonok, mint nekem). Nem is állítom, hogy profi képfeldolgozáshoz jobbak. Átlagos usernek filmnézéshez, játékhoz, böngészéshez viszont legalábbis szerintem bőven megfelelő.
Ha gondolod, egyszer megbeszélhetünk egy olyan opciót, hogy felviszem hozzátok a saját TV-met (vagy ti lejöttök hozzám, ha az nektek jobb), ha egy nap alatt meg tudjátok nézni, akkor részemről benne lennék egy ilyen tesztben. ;)
-
#41635072
törölt tag
-
nem tudom, mennyire lehet kalibrálni a színeket egy ilyen lcd tv-n, de azért minimum furcsának hangzik, h a rendre undorító mód túllőtt színekkel dolgozzon fel fotókat az ember. mondjuk. persze, tényleg lehet, h ezek mindegyike hibátlanul állítható, és akkor végülis van ráció egy 40 colos full hd lcd tv-ben.
-
Cifu
félisten
válasz
#41635072 #33 üzenetére
Jah, csak az emberek 99%-a nem 40 colos full hdtv-n nyomja.
Akkor legközelebb mond azt, hogy az emberek xx%-nak az X1950 is elég. ;)
Szerintem számítógéphez monitor kell, nem tv.
Mennyi valós tapasztalatod van a témában? Nekem per pillanat is van egy 20"-os Belinea 102035W a TV mellett (a kis gép azon megy), de még véletlenül sem merült fel az után, hogy monitort vegyek elsődleges kijelzőnek, miután személyesen tapasztaltam, milyen nagy méretű LCD TV-n játszani. Egy ismerősömmel volt hasonló monitor vs. LCD TV vitám. Egymás mellé lett téve egy Dell 3008-as, és egy Samsung LE-40A656-os. A vége az lett, hogy a Dell ment vissza a dobozába, és az ismerős asztalán azóta egy LE-40A656-os van. Márpedig a Dell 3008 állítólag per pillanat a csúcs a monitorok terén (őszintén szólva én nem követem már egy ideje a monitor trendeket, nem tudom mennyire igaz, mindenesetre az biztos, hogy többe került, mint a Samu TV).
-
agressiv
addikt
Tel elek neked aztán vannak kérdéseid.
"minek akkora FPS"
"minek akkora felbontás"Racecam igazad van valóban nem ide tartozik a CRT Vs. TFT téma viszont most mégis lényeges szerintem mert valóban olyan felbontásokon teszteltek amiknek csak nagyméretű paneleknél van értelme.
És bizony a kijelző a lényeg az egészben hiszen azon nézzük a szép grafikát nem a videókártyán ezt ne feledd!! -
cousin333
addikt
-
cousin333
addikt
válasz
(Kolombusz) #14 üzenetére
"Félre ne értsetek, nem konzol vs. pc háborút akartam inditani."
Lehet, de már a második hozzászólásban bedobtad a "vegyél inkább konzolt" szálat. Persze, nem ezt írtad szó szerint de aligha lehet másnak értékelni.
-
Racecam
nagyúr
Szerintem itt fejezzük is be a CRT kontra TFT vonalat, egyrészt nem erről szól a cikk, másrészt már régen olvastam ennyi ostobaságot a témával kapcsolatban.
u.i.: Solten! esetleg reagálhatnál a privát üzenetemre, ha már látom, hogy többször is aktív voltál azóta, amióta elküldtem.
-
Cifu
félisten
válasz
(Kolombusz) #14 üzenetére
Amíg nem lesznek nekem megfelelő játékok, addig nálam a konzol max. a verekedős játékok miatt játszik. Másra nem alkalmas részemről. Lehet mondani, hogy reálisabb konzollal az FPS, csak nem igaz. Akkor már az ősrégi fénypisztolyos játékok is reálisabbak. A visszarúgás az, amit valószínűleg még jó ideig nem lesznek képesek rendesen visszaadni. Tudom miről beszélek, a helyi lőtéren lőttem eleget CZ 75-össel, vadászként pedig a CZ550-es golyós, valamint az IZs sörétes puskával. ;)
-
Zotya84
őstag
A Griddel én is furcsálltam, h 3870nel jobban megy mint 3870CF-rel. (1280 max)
De ahogy látom ez nem csak nálam jelentkezett.
Mod: Ne használtad a CF-összekötőt? nem éri át a lukat, vagy miért? ha igen, van-é különbség, ha rajta van, mint ha nincs?
-
Coyot
őstag
betekintési szögeken kívül semmi különbség már a xVA és TN közt, nézz csak meg egy új TN meg PVA paneles monitort... tft meg olcsó max a régi kifutott tényleg sz*r paneles monitorok, hozzátéve(átlagfelhasználónak bőven elég az is, de ez itt nem igaz
)
Én most adtam el épp az IBM P260am, kicsit bánom is, de 150-200W,40kg, meg nagy helyigény... -
raskolnikoff
őstag
Kellett ez a teszt...ez azért rámutatott hogy a CFnek még vannak bajai...kicsit meg is voltam lepődve hogy eddig az összes tesztben amit láttam szinte hibátlanul ment...
-
cizoe
őstag
válasz
#56573440 #19 üzenetére
Grat a teszthez, jó lett nagyon! Kösz.
blackrulz: A crt monitortol maximum gyulladást kap a szemed. A látásromlás ugyanúgy fennáll egy tft esetében is - épp en a fix fókusz miatt (szoval egy távra nézel folyamatosan). Nem kell sokat gépezni és kész. Minőségben meg CRT.
Olyanokat lehet venni bagóért már, amik régen csúcskategóriás , megfizethetetlen dolgok voltak. Olcso TFT meg egy vicc, meg az egész TN panelesdi.
-
agressiv
addikt
válasz
#56573440 #19 üzenetére
Igen én is így voltam vele ám TFT vásárlás előtt 2 nappal vett egy cimborám TFT monitort (előtte még sosem figyeltem a képét) én lementem hozzá megláttam és elszörnyűlködtem!
Azt hittem, hogy szép éles kép gyönyörű színek lesznek de nem azt láttam mint amire számítottam így vettem egy annakidelyén rohadtdrága CRT-t és bizony nem fáj a szemem előtte, nem tükröződik, a régiek előtt nekem is a fáj a szemem de ezt szeretem nagyon és nem is cserélem amíg ki nem jön belőle a füst az biztos -
Coyot
őstag
válasz
#41635072 #13 üzenetére
nah igen, próbálkozz a cod4el akkor, 1680x1050-ben, meg nézzen is ki valahogy
hozzáteszem nincs atom gépem, minden alkatrészemet PH-ról vadászom össze használtba, és akkor mikor már olyan áron kapható, amit énis kiadok egy-egy dologért.
énis szoktam cod2-t nyomni régen, hát a társaság felének akkkor is megvolt az átlag 80-100 fps,de lehet csak épp egy ilyen társaság csődült össze
-
agressiv
addikt
válasz
#41635072 #15 üzenetére
Nekem aztán nincs batár gépem és soha nem is lessz.
Abban lehet valami, hogy kontrollerrel élvezetesebb és valósághűbb a dolog mert mégiscsak túl dúrva dolgokat lehet csinálni egérrel meg billentyűzettel hmm....
de persze ettől még sosem térnék át a kontrollerre nekem valahogy nem fekszik a kezembe még autózni sem tudok velük
a Natív felbontás elen meg ott van a CRT monitor ami normális színvilággal egy 4x-es szűréssel is csodálatos képet tud nyújtani és nem kell hozzá űrtechnika!!
-
#56573440
törölt tag
-
#41635072
törölt tag
válasz
(Kolombusz) #14 üzenetére
Amúgy azt mivel érzed hogy visszaüt a fegyó?
Rezzen egyet a kontroller? -
(Kolombusz)
veterán
Csak akarni kell kontrollerrel fps-t játszani.
Én is világéletemben pc-s voltam, de november óta boxot használok. Megtanultam kontrollerrel célozni. Sokkal nagyobb élvezet. Nem hatékony, nem olyan, mint az egér meg a bill, de jóval közelebb van a valósághoz. Ravaszt húzok, érzem, ahogy visszaüt a fegyver, lassabban célzok be, nem osztok 10 headshotot 1 perc alatt. Egyszerűen élvezetesebb.MMORPG még nincs, de biztos vagyok benne, hogy lesz.
Repülős játékok vannak, bár nem a szimulátor vonalat képviselik. Szvsz csak idő kérdése, hogy az MS kiadjon egy Flight Simulatort X-re. Elsők között fogom megvenni.Félre ne értsetek, nem konzol vs. pc háborút akartam inditani.
Szvsz aki ilyen batár gépet vesz, az ugyanazokkal a multiplatform cimekkel játszik (cod4, gow, nfs és társaik). Persze, ha arra áll a pöcse, hogy 16-szoros élsimítást tud kapcsolni, akkor markolja az egeret és élvezze a kazánját. -
-
Cifu
félisten
válasz
(Kolombusz) #2 üzenetére
Melyik konzolon van normális MMORPG, pl. WoW vagy EVE szintű? Normális szimulátor, Lock-On, FFX szintű? Egy X3: Reunion szintű űrhajós játék? Egy Dawn of War szintű RTS?
Felhozhatom az FPS-eket is, van ugyan konzolom (Box360), de egyszerűen nem tudok kontrolerrel játszani. Haverom régóta mondogatja, hogy ott a PS3, amire bármilyen USB-s eszközt rá lehet kötni, mondom neki, hogy az XBox360-ra is, de melyik játék engedi, hogy egér és bill. kombóra konfiguráljam át?
Bizonyos játékokra bizony sokkal jobb a PC, vagy inkább mondjuk azt, hogy nem tud labdába rúgni a konzol...
-
Rossi
addikt
válasz
(Kolombusz) #2 üzenetére
Érdemes. Te meg vegyél konzolt.
-
agressiv
addikt
Sokkal jobb játszani nagyon magas FPS-el sokkal gördülékenyebnek folyamatosabbnak tűnik a játék nembeszélve a hírtelen előforduló VGA zabáló szituációkról!!
Ennek valóban inkább multiplayer módban van nagy szerepe mert ha nincs több például 40 FPS-nél akkor akárki akármit mond lassabbnak tűnhet a játék esetleg minimális késés is előfordulhat ilyen FPS mellett amit bizony PRO játékosok nem engedhetnek meg.
Én nem vagyok Pro játékos de 50FPS-el nem fogok soha neten játszani mert számomra az nagyonkevés a COD UO 300-400FPS el már játszható
Persze olyan baromságokat nem kell elhinni hogy 125FPS-el nagyobbat ugrik a játékos FPS játékban
-
Coyot
őstag
Jóféle teszt, grat!
Azt hiszem én is nevezek majd egy ilyen vga-raTel Elek:
Lehet, hogy nem akad? -
#41635072
törölt tag
És mi értelme van, hogy egy játék 115fps-sel megy?
-
Gábor vitéz
tag
A CF szereplése 1280x1024-ben igen érdekes...
Viszont én a barátod helyében mégegyszer elolvasnám az alaplap leírását, hogy hogyan is kellene beszerelni a ramokat. Ha jól látom sikeresen pakolta egy csatornára mindkét modult. Asus lapoknál dual channel módban az azonos színű slotokba kell tenni a ramokat (pl. 1. és 3. vagy 2. és 4. slot..)
Amúgy jó kis kari ez a 4850.
De most már egy 4870 tesztet is szívesen látnék!
üdv: Gv.
-
robyeger
addikt
[Solten]: Fogadd nagy gratulációmat, ezért a tesztért.!
Nem csak azért mert drága szabadidődet erre(ránk, olvasókra) pazaroltad, hanem technikailag is,hogy végre láthatok minimum fps számokat, hiszen ez a lényeg, ha 20 alá esik, akkor látjuk, hogy megakad a játék. A feletti frame számnak csak multiplayer-ben van jelentősége, ahol mondhatni "gyorsabban jár valakinek a keze, mint a szeme". A másik lényeges dolog; tiszta felüdülés ilyet tesztet látni, a fLeSs féle 2GB-ra és 32bites Vistára erőltetett bechmark-októl.
-
Sandormaster
aktív tag
Vannak jó amd chipes crossfire támogatásos lapok, egy full amd-ati gép jó lenne
-
(Kolombusz)
veterán
Tényleg érdemes ilyen terhelve 350-400 wattot fogyasztó szörnyekkel játszani? Nem jobb lenne egy mezei konzol?
-
brumesz
aktív tag
öcsém,mit meg nem adnék két ilyen kariért...bár most elvagyok a fasza tuningos 8800gs-emmel is
jó kis részletes írás...hasznos lehet.mennyire melegednek a karik?látom ugyanaz a hűtő mint a régebbi karikon
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion Go 512GB.SSD. MAKULÁTLAN/KARCMENTES,GARANCIÁS. CSERE IS,OLVASS./2.
- Eladó Gamer Config Intel Core i5-11600KF, Z590, EVGA RTX2070, 32 GB DDR4, 1 TB SSD, Lian Li ház
- Gamer/munka PC eladó
- Asus TUF A15 FA507NUR 15.6" FHD IPS Ryzen 7 7435HS RTX 4050 16GB 1TB NVMe gar
- AMD Gamer PC! Ryzen 3700X / RX 6700 XT / B550 / 16GB 3200MHz / 512GB NVMe / 700w! BeszámítOK
- Bomba ár! Dell Latitude 7290 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest