Új hozzászólás Aktív témák
-
xcom169
csendes tag
Általában nem jó rögtön az első szériába beugrani valami újba.
Xbox360 is szar volt pl. -
K0vasz
aktív tag
haha, "régi szép idők", amikor az MX440-en meg a hasonló, butított népkártyákon nem indultak az újabb gammák, mert nem tudták a Shader Model 3.0(?)-t
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez legkorábban. Azért érdemes gyorsan váltani, mert egyszerűsödik a konzol és a PC shader állománya. A Shader Model 6.0-tól nem kell külön konzolra és külön PC-re shader, hanem elég egy, amit szállíthatsz PC-re és konzolra is. Addig kell egy konzolos HLSL, ennek egy AMD-s verziója a GCN kiterjesztésekre, és ennek egy szabványos PC-s visszaportja. Bár nyilván, ha nem holt hülye a fejlesztő, akkor eleve egy normális fordítási metódust dolgoz ki a shaderekhez, de akkor sem kedvezőbb három fordítási utat fenntartani, ha van lehetőség egyre. Ráadásul azzal az egy lehetőséggel minden hardver megkaphatja az AMD speciális shadereinek a sebességét. Ha nagyon okosan építik fel a motort, akkor az SM6.0-t nem támogató hardverek kiszolgálhatók SPIR-V-ből is, de 2017-ben nem hiszem, hogy bárki dolgozni fog Kepler/Maxwellv1-re, vagy GCN1-re.
-
dogab93
tag
Mindig ki kell valamit találni,hogy új hardvert vegyél nem elég a játékok gépigényének mesterséges növelése.Éljen a hardver lobbi.
-
kriszpontaz
veterán
Ennek a DX12/Vulkan katyvasznak ami most van, kell legalább 2 év mire értelmesen beáll, mi min fog normálisan menni (mint anno a DX11 idejében, de akkor legalább nem volt megkavarva tök feleslegesen Feature Level marhaságokkal, megvetted a DX11 kártyát és tudtad hogy minden DX11 játék futni fog).
Most folyamatosan a nagy marketing szöveg után mindenki sorra esik pofára, hiába van akár 1 éves kártyája, ami relatíve új, a végén kiderül az sem lesz jó semmire. Egyszerűen rá kellene fogni hogy RX szériás AMD és 10XX szériás NV kártyákkal fog csak futni egy játék, mert úgy sem fogunk foglalkozni az azoktól régebbiekre való optimalizálással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyugodtan elrakhatjátok.
De leírom, hogy miért fog ez történni. Az SM6.0 egy Windows frissítésbe bekerül. Kb. tavasz. Ahhoz toolok az kb. nyár. És az MS mindenre csinál egy pilot projektet, ami még nem tudni, hogy melyik játék lesz, de ősszel valami demonstrálni fogja ennek az előnyeit. Az SM6.0 igénye pedig az FL12, vagyis ennek a játéknak azt támogatnia kell, vagyis GCN2-vel futnia kell. Az, hogy jól is fut nem garantálom, de amúgy 290-390-nek valszeg nem lesz baja. -
Abu, csatlakoznék Cifu-hoz. Én tényleg legalább annyira szeretlek, mint a sört...
De mennyire szabad majd ezzel b@aszogatni a jövőben? A vastagbetűsre gondolnék...Ehhez még számold a toolok elkészültét hozzá, tehát az első SM6-os játék 2017 ősze. És ezt még futtatja a GCN2.
-
Cifu
félisten
A GCN2 kártyád nem azért fogod lecserélni, mert nem tud már annyit, mint a GCN3/4. Aminek egyébként egy API-ban nem lesz belátható időn belül jelentősége. Hanem azért, mert mire lesz Shader Model 6.0-s játék, addigra már GCN6 lesz a piacon. Az új SM startja valamikor a következő év első felében lesz, valszeg egy új Windows frissítéssel. Ehhez még számold a toolok elkészültét hozzá, tehát az első SM6-os játék 2017 ősze. És ezt még futtatja a GCN2.
Szeretlek, tisztellek, becsüllek, de ugye nem baj, ha én ezt most lementem, és ha nem válik be, akkor 1-2 év múlva visszautalok rá?
-
leviske
veterán
Erősen kétlem, hogy a korábban említett 2%-os részesedésben a mobilok/tabletek benne lennének.
(#14) Pepeeeee: Mert a végén még az aktuális játékokban teljesítményt is kap az ember.
(#15) Pug:
(#16) Abu85: A GCN2-t azért hagytam ki, mert mikor legutoljára olvastam a dologról, még láttak esélyt a támogatásának. Nem gondoltam, hogy a hivatalos driverben megállnak gyakorlatilag 2 GPU támogatásánál.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
GCN2-től is, mert az AMD-GPUPRO GCN3/4-et kér. De persze FOSS driver jöhet, csak nem nagyon megy a fejlesztés, mert végleges Vulkan játék se nagyon lesz Linuxra az elkövetkező egy-két évben. Nagyon le van maradva a Mir és a Wayland támogatása. Szóval a Vulkan API-tól ne várj áttörést. Az csak egy eleme annak, ami hiányzik a Linuxból, hogy játékosoknak is megfontolandó platform legyen.
(#10) Cifu: A GCN2 kártyád nem azért fogod lecserélni, mert nem tud már annyit, mint a GCN3/4. Aminek egyébként egy API-ban nem lesz belátható időn belül jelentősége. Hanem azért, mert mire lesz Shader Model 6.0-s játék, addigra már GCN6 lesz a piacon. Az új SM startja valamikor a következő év első felében lesz, valszeg egy új Windows frissítéssel. Ehhez még számold a toolok elkészültét hozzá, tehát az első SM6-os játék 2017 ősze. És ezt még futtatja a GCN2.
-
leviske
veterán
Az AMD dVGA piaci részesedése lassan korreál a Linux részesedésével, szóval nem feltétlen elhanyagolható terület.
Ráadásul lássuk be, szemellenző kell ahhoz, hogy valaki a linux részesedését hozza fel érvként amellett, hogy megvonnak egy teljes GPU generációtól ilyen mértékű feature-öket.
A tesztben pedig érdekes lehetett volna még egy Tonga, ha már generációk közti különbségekre próbál reflektálni.
-
Cifu
félisten
Nagyon érdekes teszt, még érdekesebb amit tapasztalt, köszi a linket!
Mondjuk sokkal okosabbak ettől sem lettünk...
@Pug (#11): Szerinted miért váltottam le a HD 7950-est egy R9 390-re?
Azonban félek, mert ez előre vetítheti a jövőt is, és szembesülhetünk vele, hogy (a hasamra csapok) a Shader Model 6.1 már csak a GCN3 és GCN4 és a Polaris / Pascal (meg az utód) kártyákon elérhető, és fityisz a többieknek, így a mostani GCN2 kártyámnak is. Csakmertazért, és különben is, ez a fejlődés, kuss. -
Linux alatt az AMD gyakorlatilag meg is tagadta a Vulkan támogatását a GCN1 kártyáktól. Ezek után annyira nem meglepő, hogy a DX12/Vulkan a cég részéről csak marketingfogás volt, míg játszadoztak az átnevezésekkel.
Lásd még Leviske válaszát. Az AMD úgy tűnik, hogy "elengedte" a GCN1 kezét.
Ezt valahol megértem, valahol nem.Hát a Linux részesedése az OS market-en kb 2%, az hogy oda nem dob erőforrást az AMD nekem még nem jelenti egyértelműen azt, hogy elengedte volna a GCN1 kezét.
Bár tény, hogy pl a DOOM esetében sem sokat profitáltak a Thaitik, de a Pitcarian (a'la Trinidad) gyorsulása kifejezetten érdekes
-
Cifu
félisten
És ha ez a verzió jön, akkor figyeld meg, hogy teli torokból fog menni a "mocskos AMD, ennyit ér a GCN"... úgy, hogy elviekben ez most nem a vörös bagázs sara....
Lásd még Leviske válaszát. Az AMD úgy tűnik, hogy "elengedte" a GCN1 kezét.
Ezt valahol megértem, valahol nem.Fejlődni kell, hurrá. De eddig a GCN(1) nem arról szólt, hogy előre mutató megoldás?
Ha úgy oldják meg a lassan kényszeredett Legacy státuszba sorolt GCN1 (és Kepler / Maxwell v1) sorsát, hogy egy-két effekt kimarad az új DX12 címekből, akkor hullámozva örülnék a fejlődésnek, és vörös szőnyeget gurítanék az AMD lábai elé.
Csakhogy nem egészen ez a kép kezd kialakulni...
Hanem az, hogy a GCN1, Kepler / Maxwell v1 pária lett. Úgy, hogy azért egy-másfél éve még nem erről volt szó, és azért a Doom bebizonyította, hogy bőven jók átlagos játékosnak ezek a kártyák is...
-
leviske
veterán
"A redmondi óriáscég pusztán csökkenteni akarja a célarchitektúrák számát"
A vicces pillanat, amikor az Intel Gen9 célhardvernek számít, de a Maxwellv1 és a GCN1 nem...
(#3) Cifu: Linux alatt az AMD gyakorlatilag meg is tagadta a Vulkan támogatását a GCN1 kártyáktól. Ezek után annyira nem meglepő, hogy a DX12/Vulkan a cég részéről csak marketingfogás volt, míg játszadoztak az átnevezésekkel.
A fejlesztők viszont emiatt a korlátozás miatt valószínűleg megint csak akkor fognak ehhez hozzányúlni, mikor a piacon lévő hardverek többsége tudja.
(#5) Pug: Attól, hogy a MS nyeli le a békát, még nem feltétlen az MS sara. Mind az AMD, mind az nV már korábban levette a "szeretetlistáról" a most kivett architektúrákat.
-
tatararpad
őstag
De igazából mióta ez az egész GCN a király téma megjelent először, már azóta olvastam minden topicban hogy úgysem éri meg early adopternek lenni, mert addigra úgyis kijön még x generáció, amiket úgyis jobban fognak támogatni. Nem hiszem hogy ez valakit nagyon mellbe fog ütni.
-
3.1.: Igaza lesz Abu85-nek, és felpörögnek az események, megjelenek az SM6.0-ás (és ezáltal Level_12_0 támogatást igénylő) játékok. Ami kellemetlen lesz azoknak, akik alig 1-2-3 éves kártyák birtokosai (pl. R9 280(X), vagy R7 370(X)), és esetleg eddig abban a tudatban voltak, hogy a kártyájuk DX12 képes...
És ha ez a verzió jön, akkor figyeld meg, hogy teli torokból fog menni a "mocskos AMD, ennyit ér a GCN"... úgy, hogy elviekben ez most nem a vörös bagázs sara....
-
Cifu
félisten
Pont ezt akartam leírni én is, kicsit sarkosabban.
A Microsoft nem akarja, hogy nagy szórás legyen a felhasználói hardverek között. Ez pompás, de...
1.: A felhasználók elsöprő többsége nem látja át a helyzetet. Azt olvassa, hogy a GCN1 vagy a Maxwell v1 is DX12 képes. Pont. Nem tudja / érdekli a Level_11_1 vagy Level_12_0 közötti különbség. Aztán jön az arcraesés, mert nem érti, hogy az elviekben DX12 képes kártyája miért nem hajlandó DX12 módban futni...
2.: Nem jó üzenet, hogy bekorlátozzák a HW-kat, egy irányba terelgetve őket. Haladunk tán a szabványos HW-k felé?
3.: Pug általi felvetés alapján: ha még 2-3 évig úgy se jön ki komolyabb SM6.0-ás játék, akkor végül is tök mindegy, ez a szokás szerint a jövőben majd valamikor hasznos funkció lesz.
3.1.: Igaza lesz Abu85-nek, és felpörögnek az események, megjelenek az SM6.0-ás (és ezáltal Level_12_0 támogatást igénylő) játékok. Ami kellemetlen lesz azoknak, akik alig 1-2-3 éves kártyák birtokosai (pl. R9 280(X), vagy R7 370(X)), és esetleg eddig abban a tudatban voltak, hogy a kártyájuk DX12 képes...
-
A fő cél egyébként itt nem pont az, hogy a felhasználó rosszul járjon, még akkor sem, ha ez látszatra annak tűnik. A redmondi óriáscég pusztán csökkenteni akarja a célarchitektúrák számát, ugyanis ez segít a fejlesztőknek abban, hogy kevesebb hardverre kelljen optimalizálni a kódjaikat. Mondhatni a Microsoft felvállalja a rosszfiú szerepét, annak érdekében, hogy a piac hosszabb távon egyszerűsödjön.
Értem persze...
De azért user szempontból ez továbbra is csak a fekália cukormázba való csomagolása...., tudom, csak rövid távon.
Meg persze mire ez actual game-kben visszaköszön, addigra kb lepörög minimum még egy generáció.
Persze ez azt nem vígasztalja, aki kimarad a szórásból a két-három kizárt arch-hal..
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 3100 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB ZALMAN S2 TG Chieftec 500W
- Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 512GB 13.3" FHD magyarbill 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest