Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack Oneill
veterán
Üdv hölgyek urak!
Visszatértem újra a játékhoz és meglepődve tapasztalom, hogy megszűntek a napi belépésért járó lootok. Sőt, egyáltalán nincs loot, semmi, még csak venni sem tudok semmit. Mi történt a játékkal? -
Fryskitt
addikt
Most akkor megvegyem vagy ne¿ nagyon szép, de a mikrotranzakciokat nem akarom. Azok nélkül is lehet most játszani? Vagy úgy csak szívás? Egy játékos módban is?
-
Gijon
senior tag
Felesleges, annyi pluszt nem fog adni. Arra figyelj, hogy mire költöd majd a nehezen megszerzett "törmeléket", amivel fejlesztheted a kártyákat. A multiban szerzett "pénzzel" tudsz ládákat nyitogatni.., tapasztalat szerint a heroes láda a legolcsóbb (2200) és a legjobb. Attól függően, hogy 4 vagy 5 "nyereményt" ad, 35 és 50 "törmeléket" kapsz. 40+ 80+120+480, azaz 720 törmelék kell egy képesség maxolásához, de a láda is ad nyereményt bőven. A fegyókat pénzért nem tudod megvenni, viszont nagy néha benne van egy a ládában, de fejleszteni csak teljesítmény alapján lehet a fegyvereket.
-
Ck.
addikt
Üdv a Hölgyeknek és Uraknak,
Hozott a Jézuska a családba egy BF II-t a fa alá.
Sajnos a Jézuska nincs annyira elmerülve a dolgokban és nem vette észre, hogy az adott helyen a Super Trooper változat most ugyanannyiba kerül akciósan.
Érdemes lenne kicseréltetnünk vagy sokat nem vesztünk vele? -
Sentinel80
aktív tag
Én úgy voltam a game el, ha már előrendeltem XBOX one ra, hát toljam, na mondom jó kis sw feeling, igazi téli game lesz. Amikor viszont megláttam, hogy a már mobilon is ismert kristály\kártya hívjuk akárminek kipörgetős lesz, na mondom basszus. Megvettünk egy game et és ahhoz, hogy képesek legyünk kilőni valamit, hosszú órák játéka kell és kell is, hisz ahhoz nagyon profinak kell lenni, hogy kártyák nélkül erősek legyünk egy űrcsatában.
Non-stop azt tapasztaltam, hogy akik előrébb járnak, több ,,kártyájuk" van, azok is 3 as szinten, csak röhögnek azokon akik 5-6 os szinten vannak és elszednek seperc alatt. Ez igaz minden játékmódra.
A mikrótranzakciókról már nem is írok, még az hiányzik ehhez az egészhez..én kiszedném ezt az egész rendszert úgy ahogy van.
Nekem hiányzik a gördülékenyebb játékmenet: be akarok ugrani egy snowspeederbe és lépegetőket lekapcsolni, vagy csak lépegetőben nyomni. Szeretném eldönteni, hogy a jó vagy a rossz oldal repülőit irányítom. De nem, belépünk és egyszer ezt kapjuk a sorsoláson, egyszer azt.
Akármennyire is vacak a keretrendszer, csak képes vagyok mert a grafika és a feeling az űrcsatákban jó, újra és újra játszani vele. Az irányításban hiányzik PC ről az egér, kontrollerrel nekem nehéz, de mindenki azt mondja egyszer megszokom...
A single player története, meg kidolgozása háát, olyan mintha elkezdték volna egy jó ötlettel, de valahogy nem sikerült azt jól folytatni, valahol félbehagytam, egyenlőre nem vettem rá magam a folytatására. Ebben kicsit csalódtam.
Jelenleg egy dolog tetszik a legjobban az űrcsata, az is lehetne jobb a kártyák nélkül és ha választható lenne pár dolog. A feeling erősen jelen volt, mikor magam se hittem, de az egyik rombolóban egy 360 fokos pörgést leírva, lerázva a követőm, fejjel lefele odacsattanás nélkül kijöttem.
De gyakori a roncsok között lavírozva, hogy beleakadunk, de megéri újra és újra nekifutni, rendben van. Viszont nekem 1x kifagyott 2 napja és lag ot is tapasztalok xbox one -on (akadozó kép, kimaradt mozdulatok),
-
Jaj hagyjuk már ezt a hülyeséget, tudod te is jól hogy ők is csináltak egy Rainbow Six Sieget is, ami lövöldözős játék és elég sikeres lett. Úgyhogy tudnak ők ilyet is csinálni
(#117) Stauffenberg
Igen, én is úgy látom, hogy itt sem lett volna gond a mikrontrazakciókkal, ha az csak skinekre vagy alap dolgokra korlátozódik. A Siegenél azonban még nem hallottam ennyi embert felháborodni, s ha beleolvas az ember a Steames topikba is, akkor azt lehet látni, hogy a felhasználók szerint annál a játéknál nem vészes a dolog: https://steamcommunity.com/app/359550/discussions/0/154645299386753461/?ctp=3Tök jó lenne egy Respawn által fejlesztett új Star Wars játék (még ha nem is Battlefield recept szerint).
Amúgy egyetértek, ez nekem eszembe sem jutott. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Hopkins95 #115 üzenetére
Az Ubisoft is farmolásra és mikrotranzakcióra épít. Most talán éppen a Rainbow Six Siege a legnépszerűbb multis címük, ahol szintén ez megy: Unlockolhatod valódi pénzért is a "hősöket" vagy játssz vele sokat és megkapod őket.
Mi a különbség? Az SWBF2-ben sem ez a rendszer volt rossz, hanem az arányok.
De tud az EA is ha akar: A Titanfall 2 például sokak által nagyra értékelt játék és a Respawn (ex-Medal of Honor és ex-Call of Duty fejlesztők) tapasztalt csapat ha multis FPS-t kell fejelszteni. Csak azért szidják sokan az EA-t mert ráindította a Titanfall 2 premierre a Battlefield 1-et is, ezért nem sok esélye volt szegénynek.
Tök jó lenne egy Respawn által fejlesztett új Star Wars játék (még ha nem is Battlefield recept szerint).
-
válasz
Stauffenberg #105 üzenetére
Ott van pl. az Uborkasoft, az utolsó Assassin's Creed jól sikerült nekik, talán ezt is meg tudnák jól csinálni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
l.skywalker #112 üzenetére
"Nem itt volt az is, hogy az USA építsen halálcsillagot?"
Nem ott volt, hanem a Fehér Ház saját honlapján üzemeltetett petíciós aloldalon gyűlt össze elég aláírás ahhoz, hogy az Obama kormányzatnak foglalkoznia kellett vele.
-
Gery9112
őstag
válasz
l.skywalker #112 üzenetére
Csak az Obama kormány elutasította arra hivatkozva, hogy nem akarnak bolygókat felrobbantani, illetve adófizetők milliárdjai menne el rá, ami a költségvetésbe nem fér bele. Valamint minek építenének ekkora űrállomást ilyen drágán, ha egy pici hajó meg tudja semmisíteni.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
l.skywalker #110 üzenetére
Persze ezt tudom, úgy értem hogy kizárólag a Lucasfilm nem is dönthetne erről, mert kell nekik Disney engedélye is mert ők a tulajdonosok. Ebből kifolyólag a petíciónak semmi értelme nincs.
-
l.skywalker
titán
válasz
Stauffenberg #105 üzenetére
hát melyik, hát melyik
a LUCASARTS
-
Ragnar_
addikt
válasz
Stauffenberg #105 üzenetére
"Azért ilyenkor felmerül bennem, hogy oké, vonják vissza az EA-től a licencet, de aztán kinek adják oda? Melyik kiadó az ami kellően nagy, hogy teljesítse az éves kvótát és jobb kezekben lenne a franchise?"
Battlefront3 ? Egyértelmű. Cloud Imperium Games & Robert Space Industries (Star Citizen)
- 500 vs 500 multiplayer mód,
- 23 teljes galaxis 125 játszható bolygó.
- az SW összes járműve és karaktere játszató. Igen, Jabba is.
- 30 eurós ár + ingyen lottó amivel naponta 500000 játékos visszanyeri a játék árát. -
KEAN
tag
Remélem ez már az EA számára is egy érezhető összeg és, hogy a többiek is levonják a következtetést.
Electronic Arts Stock Drops in Value By $3.1 Billion -
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
l.skywalker #102 üzenetére
Izé, tudtommal a Disney intézi a jogokat nem a Lucasfilm már egy jó ideje, szóval még a petíció célja is értelmetlen.
Szóval Lucasfilmnek kellene ehhez a Disney jóváhagyásai is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
l.skywalker #102 üzenetére
Azért ilyenkor felmerül bennem, hogy oké, vonják vissza az EA-től a licencet, de aztán kinek adják oda? Melyik kiadó az ami kellően nagy, hogy teljesítse az éves kvótát és jobb kezekben lenne a franchise? Nem az EA-t akarom védeni, de szerintem más EA kaliberű kiadónál sem lenne jobb helyen.
Szerintem itt a Disney felelőssége is közrejátszik. Nem mondom, hogy okvetlenül kösse meg a kiadók kezét, hogy milyen irányba fejleszthetnek, de lenne egy egészséges versengés a piacon, ha több kiadó is dolgozhatna Star Wars játékokon. Most az EA belekényelmesedett ebbe a szerepbe és azt hitte, hogy mivel csak tőlük lehet még évekig új AAA Star Wars játékot vásárolni, majd bármit lenyelethet a rajongókkal.
De azért ne gondoljuk, hogy a Disney teljesen ártatlan, míg az EA az a gonosztevő, aki rossz gazdája a Star Wars jogoknak. A Disney ugyanezt csinálja a filmiparban és az EA sem fejleszthet akármit, az SWBF2 fejlesztése alatt számtalanszor lehetősége lett volna nyomást gyakorolni, hogy "gyerekek, ez nagyon gáz lesz, csináljátok máshogy".
-
elithun
őstag
válasz
l.skywalker #102 üzenetére
Ezt már láttam, kíváncsi vagyok lesz-e belőle valami. Bár azért nem gondolom, hogy el kell venni az EA-től a licenszet, csak jól meg kell regulázni, hogy picit észheztérjen végre.
-
l.skywalker
titán
És még van folyamánya a dolognak:
-
ProEvoFan
nagyúr
Ez már szánalom...
Az EA szerint a kozmetikai cuccok "sértenék" a Star Wars kánonját -
GodGamer5
addikt
A bétával el lehetett lövöldözni, de nem adnék érte pénzt...
-
Rathrol
senior tag
Mostanában eléggé laggos a játék, legalábbis ezt tapasztaltam ps4-en, pedig gyors a nettem van, és kábelesen csatlakozok a hálóra.
-
Ragnar_
addikt
Jah, és a Battlefront 3-at a Valve csinálja majd. Mi baj lehet ?
-
Raysen623
addikt
"A SW vilagat tapossak az ugribugri fps vilagaba." - Szívemből szóltál. Gyakorlatilag az összes játékban ezt csinálják: elkezd ugrálni és nem lehet agyonlőni, mert szarul van megírva a játék. Az ilyen exploitokért miért nincs ban vagy legalább programoznák le rendesen. CODII-től kezdve ez a szar megy, nem unják még?
-
csongi
veterán
Szamomra tovabbra is egy DLC a masodik resz. Jo dragan, es meg a box-al megfejelve, akor sem kell ha fizetnek erte. Ideje lenne mar a tripla A-nak monddott jatekokat atertekelni. Egyre dragabbak, es egyre xarabak. Mikozben skinelt jatekok. A motorok ugyanbazok.Eromu kell a futtatashoz, optimalizaltlan Beta verziok kerulnek a piacra. Mire teszt keszul, mar egy tucat tapasz erkezik. Ezert nem is veszek friss megjelent jatekot.
Ez SW meg rendesen tul van tolva. Nem csak a box-al van a baj. Ekkora nevnel ez a jatek szint egy nulla. Skineltek az elso reszen es kesz is. A SW vilagat tapossak az ugribugri fps vilagaba.Ennyi van benne csak? Szanalom.Ennyire futotta? A Kotor volt az utolso ami valoban tartalommal volt megaldva.
Tisztan latszik, a penz a lenyeg.
40 eve itt van velunk az sw es meg mindig gyerek szinten tartjak.Koszi a tesztet!
jopar videot megneztem. Sajnos semmi kenyszer erzetem nincs a vasarlasra. Gyorsan lapos es unalmas lesz ez is. -
oriic
HÁZIGAZDA
A mikrotranzakcios hirnel boven ki lett a tema targyalva szerintem, a tobbi topikrol nem is beszelve. Ha lesz hivatalos allaspont a temaban arrol lesz majd hir. Addig viszont szerintem felesleges a temat meg jobban szettagolni olyan temakkal amelyek egyelore meg keplekenyek (lasd belga, angol,francia hirek a temaban)
-
BoB
veterán
Az hogy lehet hogy már a hwsw is lehozta az EA-Battlefront 2 botrányt, de a gamepod még mindig hallgat róla?
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
Stauffenberg #61 üzenetére
Az RPG azért más, mert ott a játék egyik legfőbb eleme a karakterfejlődés. Mondjuk engem őszintén egy RPG-ben is idegesít, hogy elkezdem egyik irányba fejleszteni a karakterem, aztán ha kardozásra tettem a pontjaimat, akkor már nincs is lehetőségem, hogy az elémugró két banditával inkább békésen elbeszélgessek. Örülnék, ha valamit kitalálnának az xp-s képességpontos, felszerelésstatos rendszer helyett, mert akármelyik modern RPG-vel játszom, még mindig kihallatszik, hogy a díszlet mögött kicsi törpék jegyzetelgetnek papírra, meg dobálják a sokoldalú "kockát". Viszont ahol online pvp van, ott szerintem teljesen elbarmolt dolog egy ilyen elnyújtott fejlődési rendszert behozni, miközben lvl1-es csíraként valami alap sniperrel, amivel még fejlövésből is kettő kell, nézhetek szembe valami lvl999 warriorral, aki a halálcsillag ágyújának kicsinyített másával rohangál. A CoD MW-ben 10 éve ezzel nem volt gont, mert ott ingyen, alig 1 hét játékkal meglett minden fegyvere az embernek. De azóta elszaladt kicsit a ló a fejlesztőkkel.
Cifu
A DLC-kel nekem nincs gondom. Nyilván ahogy bonyolodnak a játékok, úgy drágul a fejlesztés is, amit valahogy ki kell fizettetni a játékossal. Nyilván ha az egész játék kijönne 120 dollárért, akkor a kevesebben vennék, de ha kijön 60-ért, és tetszik az alapsztori, akkor szívesen bedobom még a maradékot a perselybe, hogy kicsit tovább játszhassak. Nyilván DLC-re is vannak jó példák meg igen pofátlanok is. Én a Mass Effect 3 dlc-iről hallottam, hogy a fő sztoriból lettek kivágva részek. Úgy emlékszem abból is volt némi felzúdulás. -
Ragnar_
addikt
Akkor el kellene magyarázni nekik, hogy a Battlefront egy alapvetően multiplayer játék. Ha kimegyek egy focimeccsre se várom azt, hogy a játékosok előadjanak valami jó kis színdarabot. A Wolfensteint pedig mindenki a SP campaignért veszi meg, mert abban multi gyakorlatilag nincs is. A Disney valószínűleg pontosan tudta, hogy mi a Battlefront, és mindenki más is, aki előzőleg Battlefronttal játszott. (Attól a BF1 még gyenge lett abban a formában) Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de pont egy single player csodát nem érdemes várni egy Battlefronttól. Ha a Disney SP játékot akar, akkor nem az EA-val fejleszt Battlefrontot. És ugye a Visceral kezdett el fejleszteni valamilyen SP SW játékot, csak közben bezáródott a cég.
-
Cifu
félisten
Lehet meglepetést mondok most, de nagyon sok játékos nem akar multizni. Jó egyjátékos, esetleg co-op játékmódot annál inkább. Ha a "mindenki" igaz lenne, akkor pl. a Wolfenstein: The New Colossus se érdekelne senkit. Pedig hát....
Engem teljesen hidegen hagy egy multi-only FPS, pláne, ha az EA adja ki. A single player érdekelt volna. De mivel azt is eltolták, így csak azon mérgelődhetek, hogy megint hogy tesz tacsra egy jó IP-t az EA....
-
Cifu
félisten
válasz
Stauffenberg #72 üzenetére
Az egyik hip fire-ben erősebb, utóbbi meg pontatlan amíg bele nem nézel az optikába.
Te a BF1-re korlátoztad le a hsz.-emet, pedig ott volt a BF3 / BF4 is. Azok esetében külön lehetett optikával felszerelni a fegyvert. Amíg nem unlockoltad az optikát, csak nyílt irányzékkal mehettél. A BF1 esetén is él a fegyver unlockolás, azt nem játszottam multiban, de ahogy ránéztem, a jobb fegyvereket ott is később lehet elérni, vagyis a többet játszó játékos jobb fegyverekkel indulhat a harcba...
De nem is volt más, ha online FPS-t akartál játszani.
Quake 3, Unreal Tournament, stb. Volt akkor is választás.
-
Ragnar_
addikt
Nagyjából egyetértek a teszttel, és az értékeléssel is. (SW fanok adjanak a pontszámhoz 1-et) De miért várunk el egy multiplayer játéktól kolosszális SP módot ? Az Overwatchnál is negatívum, hogy nincs SP campaign ? Nyilván nem fogják a multi fejlesztés háromszorosát elkölteni SP kampányra, mikor mindenki multizni fog vele. És ahhoz képest, hogy a sztori mód nagyjából csak fölvezeti a hősöket a MP módhoz, még története is van, nem csak egy sima küldetéssorozat. Nincs viszont season pass. Több pálya. SW. Megvettem.
-
Stauffenberg
nagyúr
"a játékosok esélyeit durván befolyásolja az, hogy nyílt irányzékkal, vagy optikával felszerelt fegyverrel játszhatsz"
Miért is? Az egyik hip fire-ben erősebb, utóbbi meg pontatlan amíg bele nem nézel az optikába. Sniper esetén pedig a tolózárasoknál minden felhúzásnál leveszi a szemét az optikáról, amivel pont szívás tud lenni a cél követése, nyílt irányzéknál meg könnyebben tartasz célra még futkározó ellenségre is. Én például Bf1-ben a legtöbb fegyver esetén a nyílt irányzékos verziót szeretem jobban, mert nem vagyok az a hátul kummantós, hasalós játékos. Assault, Medic, Support esetén is a trench vagy low weight verziókat szeretem, jobban idomulnak a közelharchoz, snipernél is inkább a közepes lőtávolságokat csípem nyílt irányzékkal. De a "durva" hátrányok a Bf1-ben nagyon gyorsan leküzdhetők, mert ott gyakorlatilag már egyetlen szintlépéssel megnyithatóvá válnak optikával felszerelt fegyverek is ha arra van igényed (de gyakran még szintlépés sem kell, mert már alapból is elérhetők, csak Warbond kell hozzá.
"Egyébként anno CS, DoD, stb. online PvP játékokkal tök jól eljátszottunk hosszú ideig mindenféle kinyítogatós marhaságok nélkül."
De nem is volt más, ha online FPS-t akartál játszani.
-
Gery9112
őstag
Mérges József is beszállt
Ez a kép többet mond ezer szónál. -
KaitouP
nagyúr
SW fan vagyok de örülök hogy nem rendeltem elő ezt szép csomagolást kapott lókaksit.
-
Cifu
félisten
#60 @Kisgépkezelő: De ez, hogy veszek egy játékot, amiben lezárnak előttem rengeteg lehetőséget, majd a pofámba ugrik egy ablak, hogy "hé, ezt a puskát tőled elvettük, és ha nem akarsz azzal a szarral 80 órát játszani amid most van, akkor ide fizess 30 dollárt", az ritka nagy pofátlanság.
A fizetős DLC-k kapcsán is ment az elején a hőbörgés... aztán a mai napig bevett gyakorlat. Ez egy lépés csak onnan...
Szerintem a kinyitás nem probléma, amíg olyasmit nyitsz ki, ami csak kozmetikai hatással bír. De amikor a játékbalance-ot befolyásoló dolgokról van szó egy online PvP játékban, az már erősen véleményes.Rájöttek, hogy jobb pénzük van abból, ha sok embert bírnak rá kisebb összegek kifizetésére, mintha pár p2w harcost fejnének meg.
Igen, amikor tavaly unalmamban felraktam a WoT-ot, el is csodálkoztam, mennyire megváltozott, ez esetben egy plusz pont a WG-nek...
#63 @janeszgol: Ha rögtön tied minden fejlesztés, fegyver stb, akkor mi értelme van a játéknak?
Az utóbbi Battlefieldekben megjelent unlockold a jobb fegyvereket dologgal annyi a gond, hogy a játékosok esélyeit durván befolyásolja az, hogy nyílt irányzékkal, vagy optikával felszerelt fegyverrel játszhatsz. Például. Ez sokaknak tetszik, én a másik táborba tartozom, nem szeretem, amikor ilyen előnyök befolyásolják a játékélményt...
Egyébként anno CS, DoD, stb. online PvP játékokkal tök jól eljátszottunk hosszú ideig mindenféle kinyítogatós marhaságok nélkül.
-
Gijon
senior tag
válasz
#21946880 #64 üzenetére
Ez a játék nem az a klasszikus fps. Teljesen más. A kampány szerintem teljesen rendben van, attól eltekintve, hogy rövid. Szerintem annak érdemes csak az Access megjelenésre várnia, aki csak a sztorit akarja kijátszani. A multi az előző részhez képest nagyon más. Sokkal inkább csapatalapú és sokkal több taktikai elem van benne. Nekem az előző részben jobban bejött a random felvehető hősök, tárgyak mikéntje, mert max 1-1 volt egy időben mindenből a pályán. Most akár 2-3 hős is jelen lehet, ami szerintem nem egészséges. A ládanyitogatás nekem sem tettszik, de jelenleg nem is lehet pénzért vásárolni semmit. Ettől függetlenül más játékokban meg él és virul pl. Forza.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
#21946880 #64 üzenetére
Az erősen skill alapú játékokra igaz, de egy SW Battlefront teljesen más tészta. Kérdés, hogy egy bizonyos ponton túl, akar-e a játékos jobb lenni a játékban.
Régen kegyetlenül sokat toltam a CS Source-ot (előtte az 1.6-ot), meg a CoD 1-2-t, játszottam klánban, LAN és online kupákon indultunk. Én teljes mértékben értem azt amiről te beszélsz.
De ma már nincs napi több órám gyakorolni, nem érdekel az e-sport, nem érdekelnek a versenyek. Csak belépek public játékba és örülök ha ott vagyok a lista tetején a legjobb játékosok között. Ezen a ponton túl már nem érdekel, hogy jobb vagyok-e, hanem csak az, hogy van-e még kedvem belépni a játékba és azt kell mondanom, hogy Battlefield 1-et például egyre kevesebbet játszom. Ha bekapcsolom az Xboxot az alap, hogy lenyomok 1-2 CQ kört, de az időm egyre nagyobb részét töltöm mással. Aztán megint kijön egy DLC és 2-3 hétig mással sem játszom. Nem mondom, hogy feltétlenül a fegyver unlock húz vissza, de közrejátszik, hogy megnézném őket és jó pár játékórába beletelik feloldani.
-
janeszgol
félisten
válasz
Kisgépkezelő #60 üzenetére
Ha rögtön tied minden fejlesztés, fegyver stb, akkor mi értelme van a játéknak?
-
warcat
veterán
válasz
Stauffenberg #61 üzenetére
A mikéntre meg már készülnek is a megoldások, ez van amikorr nem teljesítményalapú a dolog,hanem csak meg kell jelenni:
autohotkey, konzolon meg:
Starwars Battlefront 2 - Progression Droid with sense of Pride and Accomplishment -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Kisgépkezelő #60 üzenetére
"Megveszek egy játékot, de addig nem teljesen az enyém, amíg nem teljesítek 50 heccsát challenget."
Te egy RPG-vel sem játszol, mert menet közben kell feloldani tárgyakat? Ez már hisztéria. Legkevésbé sem az a baj a játékkal, hogy fel kell oldani fegyvereket és hősöket, hanem ennek a mikéntje.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Én már a BF4-nél csodálkoztam, hogy teljes árú játékban ládákból kell nyitogatni a fegyveroptikákat meg ilyesmit, de én azzal csak pár tucat órát játszottam, azt is már akkor amikor szinte ingyen utánamdobták, így zavarni nem zavart, de azért már akkor is felmerült bennem, hogy ebből jó nem fog kisülni. Igazából már az egész fejlődési rendszeres dolog kezd idegesíteni. Megveszek egy játékot, de addig nem teljesen az enyém, amíg nem teljesítek 50 heccsát challenget. Még amikor az első CoD MW-ben megjelent, akkor egy tök jó új funkció volt, de nagyjából 1 hét alatt minden fegyverre minden cucc megvolt. De ez, hogy veszek egy játékot, amiben lezárnak előttem rengeteg lehetőséget, majd a pofámba ugrik egy ablak, hogy "hé, ezt a puskát tőled elvettük, és ha nem akarsz azzal a szarral 80 órát játszani amid most van, akkor ide fizess 30 dollárt", az ritka nagy pofátlanság.
Azért a Type 59 rajzásnak már vagy 6 éve volt, azóta teljesen megszűnt a játék p2w jellege. Inkább elmozdultak egy olyan irányba, hogy a lehető legtöbben élvezhessék a játékot. Rájöttek, hogy jobb pénzük van abból, ha sok embert bírnak rá kisebb összegek kifizetésére, mintha pár p2w harcost fejnének meg.
Jelenleg gyakorlatilag csak a fejlődés gyorsításáért kell fizetni, de mivel az ellenfeleid is magasabb szintűek lesznek, ezért az sem nyújt semmi előnyt. Jelenleg 1 peták befizetése nélkül is ugyanolyan esélyekkel indulsz csatába, mint bármelyik pénzes ökör. Emiatt szerintem is talán az egyik legbarátságosabb free2play rendszer, miközben nem lehet azt mondani, hogy ne lenne belőle annyi pénzük, hogy azt se tudják hova tegyék. -
#21946880
törölt tag
Ahogy a kaszinóba se engedi be a szülő a gyereket, úgy a játékok terén is tehetnének így. Ez az ő felelősségük, csak szarnak rá a legtöbb esetben. Örülnek ha a gyerek kussol és nem zavarja őket.
Elég furcsa, hogy pl a csgo 18+os játék, mégis a 11 évesek üvöltöznek benne.
A szülő igenis vegye a fáradtságot és nézzen utána, hogy mivel játszik a gyerek. Mire ad neki pénzt.Ahol pedig a gyerek ellopja a szülő pénzét / bankkártyáját...hát ott már alapból bajok vannak.
ui: Természetesen aláírom a másik fél felelősségét is, de a világ nem így működik. Saját magunknak kell látni, ha valami rossz. Ameddig pedig nem vagyunk erre képesek, addig a szülőknek kell ezt látni.
-
Vesa
veterán
válasz
#21946880 #56 üzenetére
Annyiban nem értek egyet, hogy a játékokban nagyon sok a gyerek, akiknél a döntés nem objektív, csak mennek az érzelmeik után! Ahogy nem engedünk be egy gyereket a kaszinóba sem, mert percek altatt kiszedhető belőlük a világ összes pénze egyszerűen a naivitásuk okán, addig nem tudom miért kéne eltűrni, hogy egy EA szintű maffia banda gyakorlatilag mesteri módon építve a gyermek psziché sajátosságaira, ugyanezt megtegye egy online játékban!
Azért meg ne hibáztassunk már egy gyereket, mert szegény 14-16 évesen még nem olyan bölcs, mint egy 40éves felnőtt.
-
#21946880
törölt tag
Azért az EA nem a sátán. Az én zsebemből biza 1 olyan petákot se vettek ki, amit sajnáltam volna. Aki kicsit is ésszel gondolkozik és vásárol, annak semmi baja nem származhat az EA (vágy bármilyen cég) húzásaiból.
Egyedül egy dolog miatt utálom az EA-t, az pedig az, hogy a titanfall 2-t rossz időpontban jelentették meg. Egy baromi jó játéknak ásták meg a sírgödrét előre.
-
Vesa
veterán
"és hát mennyi játékban volt mikrotranzakció eddig is.."
Ez nem érv, ne haragudj. Ha valaki hasonló érvelésként azt mondja, hogy pl. "eddig is sokan szívtak kokaint", még nem lesz kevésbé felháborító bárki szemében a kokain fogyasztás, és nem érzem, hogy erre hivatkozva kvázi védeni kéne a terjesztőit. A példa szélsőséges, de az érvrendszered tévedését jól példázza.
Attól, hogy eddig is volt egy igazságtalan, hovatovább kifejezetten romboló hatású és szemét üzleti modell, még nem kell csendben maradni ha érkezik egy újabb (főleg, ha az túltesz az eddigieken is). Az EA-t már régen be kellett volna záratni a p*csába, amennyi pénzt ezek a maffiózók kiszedtek már családok zsebéből a gátlástalan, arrogáns üzleti stratégiájukkal, azért minimum börtön járna a nagypofájú nyikhaj menedzser vezetőiknek.
Ez a mostani hajcihő csak a jéghegy csúcsa. Amennyi kiváló stúdiót és nagy múltú fejlesztőt kinyírtak már, az önmagában megbocsáthatatlan. -
Stauffenberg
nagyúr
Én azért reménykedtem egy jó Battlefront II-ben, mert nekem például a Battlefield 1 egy pozitív csalódás volt. Én a rekord gyorsasággal megunt Battlefield 3 után (meg egy-két egyéb EA csalóódás után) mondtam azt, hogy nem csak BF játékot nem kérek többé, de semmit, amin az EA logója rajta van. Aztán tavaly ilyentájt kaptam barátnőmtől konzolt évfordulós ajándékba, hozzá volt Battlefield 1 (day 0 játékos vagyok), hát akkor elkezdtem vele játszani és azóta is ez van most a játéklistám elején a legtöbb játékórával.
Amúgy én is egy jó és tartalmas single Star Wars játékot várok már nagyon régóta, nekem ilyen szempontból a Jedi Knight II: Jedi Outcast minden idők legnagyobb kedvence. Csináljanak megint egy ütős FPS/TPS játékot Kyle Katarn főszereplésével és... oh wait... a kánon megváltoztatásával gyakorlatilag zárójelbe tették őt és a sztoriját. A másik nagy kedvencem, a Knights of the Old Republic folytatásának sincs semmi esélye, ott van az EA által bűvölt MMO, ami számomra tökéletesen élvezhetetlen sajnos.
A Visceral Games szétverése és a LucasArtstól megörökölt projektek jegelése/törlése is előrevetíti, hogy mik az EA elképzelései Star Wars fronton. Semmi olyan, amitől egy Jedi Knight rajongó arca felragyog.
-
Hunpriest
senior tag
Most hogy írtad, kezd derengeni ez a FIFA-s dolog. Amúgy meg az EA szemszöge teljesen reális, ha már bejött máshol is ez a módszer és szépen tejel, miért ne próbálják ki mondjuk a BF2-ben is? Ha már az első próbálkozás is oltári nagy anyagi és PR bukta lett volna, akkor már ott elhalt volna ez a dolog, úgy látszik nem volt az.
Egy dolgot lehet az ilyenek ellen tenni vásárlóként: nem megvenni ezeket a játékokat.
-
Cifu
félisten
válasz
Stauffenberg #51 üzenetére
Hát anno jó párszor belefutottam olyanokba, hogy az (első időkben) übercsászár frontpáncélzattal bíró Fredinandomat úgy lőtték rojtosra két tier-el kisebb harckocsik, hogy csak kamilláztam a füstölgő roncsaim felett. Most lehet, hogy már rosszul emlékszem, de minta a nemzetközi bétától fogva a gold lőszer más effektet kapott volna, és így jól lehetett látni, amikor golddal szedtek darabokra. Nem egyszer láttuk, amikor a Gold huszárok döntötték el a csata kimenetelét. Tökéletes Pay2Win példa...
A Type-59 rajzást is megéltem, nekem ott ment el először hosszú időre a kedvem, hogy WG játékot egyáltalán futtassak. Persze, idővel kivették a megvásárolható prémium harckocsik közül a Type-59-et, meg nerfeltek rajta egy kicsit, de addig hónapokig agyonvágta a játékot az, hogy addig elképzelhetettlen szintű alázás ment a rajokban rohamozó Type-59-ektől. Korábban is, és biztos azóta is voltak / vannak csúnya dolgok a balance terén, de a Type-59 azért volt undorító, mert amíg a maga idejében über-szuper-inbalance-king KV-t bárki megvehetett (aki az orosz ágon fejlesztett), addig a Type-59 csak pénzért volt elérhető. Tökéletes Pay2Win példa...
A véleményem szerint az EA nem csak az első, de a második BF-et a pénzéhségével gáncsolta el...
De hogy őszinte legyek, én is azért követtem a játékot, mert az első trailerek alapján még nekem is megroggyant a térdem, hogy jajj, SW FPS single player. Ráadásul a birodalom oldalán!!!!!! Hány évtizede várunk is erre? Aztán az első hírek és a béta alapján nagyon rosszat sejtettem, a review-ek meg meggyőztek, hogy jó döntés volt nem bedőlni, és pénzt adni az EA-nak. Továbbra se érdemelnek egy fityinget se...
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen, lehet valódi pénzért prémium lőszert venni, de azért pont a Type-59 esetén látszott, hogy a WG igyekszik fenntartani az egyensúlyt, szóval ha megborul a mérleg, akkor beavatkoznak (azért én a belefektetett 5-6 év alatt ritkán találkoztam public játékban, hogy valaki prémium lőszerrel veri végig a mezőnyt, ez azért nem jellemző, klánosdiban meg a klánkasszából visszaosztott goldból érdemes bevásárolni). A Type-59 tényleg egy elég erős prémium tank lett, de aztán ki is vették a boltból, hogy korlátozzák a számukat, meg aztán nerfet is kapott. Csak akkor tért vissza a boltba, mikor a fejlesztők azt látták, hogy fogynak a Type-59-el rendelkező játékosok. Bár emlékszem arra a véres karácsonyra, mikor egy leárazáson annyira nagyot ment ez a tank, hogy csapatonként 5-6 is volt belőle és gyakran szakaszban, ami aztán tényleg olyan, mint róka a tyúkólban, de erre hamar közbelépett a WG, érezték, hogy túltolták.
BTW nem akarom becsület érdemrenddel kitüntetni a WG-t, csak egy pozitív példaként hoztam, hogy lehet törekedni egy fair egyensúlyra és kompetitív játékmechanizmusra még úgy is, hogy mikrotranzakciókkal lehet előnyökre szert tenni.
De a Battlefront II mechanizmusa nem ilyen, az egész játék logikájából az süt, hogy a bankkártyádra pályázik, mint a legalja mobilos és böngészős f2p címek, mindezt teljes árú mainstream játékként. Amit én sajnálok, mert az "árkád bátülfild" stigma engem a legkevésbé sem zavart volna (az első résznél sem érdekelt). Jobb lett volna, ha megint megkapja a játék, hogy egy átskinezett arcade Battlefield. Az EA az első részt is a pénzéhségével gáncsolta el (sokaknak nem tetszett, hogy az alapjáték tartalomszegény volt és az egyébként zseniálisan jó DLC-ket már csak kevesen vették meg). Ide most biztonsági foci kellett volna, ez a kísérlet nagyon nem jött be.
-
Cifu
félisten
válasz
Hunpriest #49 üzenetére
Botrány abból volt, hogy a kedves apuka megvette a kölöknek a Fifát, oszt a kölök meg vette a játékban a Fifa Points-ot, ami valódi pénzért vásárolható, és mivel digitálisan vették meg a Fifát, élből hozzá is kötötte a Microsoft felhasználó kártyáját a játékhoz. Apuka csak azt vette észre, hogy a Microsoft elkezdte terhelni a kártyáját, de amire gyanús lett neki, a kölök már 4500 dollárt levásárolt. Ezt leszámítva ott is kellett már kisebb-nagyobb vargabetüket leírni, mert komoly visszaélések mentek.
A FIFA-s FUT-ról itt olvashatsz, bemelegítésnek jó lesz.
Szóval nem, a BF2 mikrotranzakciós lépése nem az első ilyen lépés az EA-tól. Az NHL-ben és a FIFA-ban kisebb-nagyobb höbörgések ellenére évek óta jól működik és hatalmas hasznot hoz. Megpróbálták a BF2-be is beleplántálni, de itt már végképpen kiborult a bili, oszt most tocsognak a szószban... A féleértések végett nem sajnálom őket, megérdemelték, inkább az a szomorú, hogy a Star Wars logó és a jó grafika miatt a fél játékosvilág beleugrott ebbe a szószba, és most fogják az orrukat...
-
Hunpriest
senior tag
Már ott se kéne, de speciel ezt a két játékot ingyen se szerezném be, annyira nem érdekelnek, ellentétben a Battlefront-al, ami azért érdekelt volna.
A FIFA / NHL -nél mondjuk nem rémlik, hogy lett volna ilyen szintű botrány.
BTW a Dead Space volt utolsó EA játék amit megvettem.
-
Raysen623
addikt
Beleolvastam a tesztbe helyenként és szerintem nem megy bele eléggé a játékmechanikába, ami sajnos a beta alatt is egy fos volt szerintem. Ezzel a szintezéssel sajnos rögtön az jött le, hogy aki előrébb van mint te az simán megerőszakol ahogyan akar. Tehát a szintezés full szopóág itt is, ami igen erősen degradálja a játékélményt. Nem lehet mindent grafikával eladni vagy mégis?!
(#43) tuki2200: felőlem akár 0-ig is lemehet.
-
Freiherr
őstag
Kb. mintha lemennél vásárolni, aztán a pénztárnál bedobott pénzedért random cuccot kapnál, ezt mégis hogy gondolta a ratyi EA?Ráadásul teljes árú játékról beszélünk.
-
tuki2200
senior tag
Úgy hallgatott a panaszokra az EA, hogy a Disney rászólt h AZZONNAL csinaljanak valamit mert már az egesz SW brandet fenyegeti az USAba kialakult balhé, de tényleg még a soccer mom-ok közt is ez a téma kint.. arrol nem is beszelve, hogy a felhaborodasra az EA reszvenyek arfolyama 121-rol lezuhant most epp 107-re, már igy is dollar milliardokat vesztettek, ha lemegy 100-ig uszott a cég értékenek 1/6-a, azert ez eleg szép teljesitmeny a communitytől ha belegondolsz. Amugymeg egy 60-90$-os jatekban ne legyen micro tranzakcio, ha elengedhetetlen akkor max skinek (overwatch,battlefield1 stb.) és igen jogos, hogy már Belgiumban, Ausztráliában es Hawaii-on is poltikusok megnyilvanultak a lootbox témában, mint szerencsejáték és korlatozzák
-
Cifu
félisten
válasz
Stauffenberg #41 üzenetére
Jó ideje nem WoT-oztam, de azért a WoT-ban is a kezdetektől ott volt a P2W (Gold lőszer - oké, ami később már nem csak goldért volt kapható, de na...). Vagy a Type-59 és a hasonló dolgok.
Abban sem értek egyet, hogy nem "büntetett" a játék a Gold lőszerért. A francokat, aki pénzért (goldért) megvette, az simán vett creditet (ezüstöt) is, szóval pont nem érdekelte az, hogy nyereséges legyen a harcban. Ő győzni akart - pénzért. És a Wargaming kiszolgálta ezt a réteget....
Azt talán megadom, hogy pénzért kínált AAA játékra eddig ez nem volt jellemző. Csak hát ott voltak az MMORPG-k is, WoW-ban is vehettél aranyat (csak persze nem a Blizzardtól), és hát mennyi játékban volt mikrotranzakció eddig is....
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezt erős túlzásnak érzem, ennyire durván büntetni a teljesítményalapú játékot eddig csak a legalja free-2-play játékok sajátja volt. A korábbiakban idéztek egy elég beszédes és részletes leírást a játékmechanizmus főbb visszásságairól, hogyan ad fajlagosan kevesebb jutalmat a játék a legjobb játékosoknak, hogyan válik egyre reménytelenebbé a szinteződés az első napok után és mennyire nehéz úgy unlockolni lezárt tartalmakat, hogy igazából csak szerencse kérdése mit dob a lootbox.
Nálam még csak nem is az a legundorítóbb vetülete az egésznek, hogy pénzért tudsz rövidítést venni, hanem az, hogy a játék mennyire rosszul jutalmazza a valódi teljesítményt a nagy semmihez képest. Amikor fajlagosan kevesebb jutalmat kap egy kirívóan jó játékos, mint az aki végigbénázza az egészet, akkor azért érződik, hogy itt a cél a szándékos frusztrációkeltés volt.
Én sok évet lehúztam a World of Tanks-ben és nagyon szerettem azt, hogy a rendszer nem eresztette össze a túl nagy szintkülönbségű játékosokat (így aki pénzért rövidített, nem tudta bucira verni az alacsonyabb szintűeket, igaz az sem, aki befektetett játékkal ért fel magasabbra). Azt is szerettem, hogy a valódi pénzért is megvehető prémium lőszer durrogtatását a rendszer keményen büntette (a végén könnyen lehet, hogy nem jutalom volt az eredmény, hanem még kredit ráfizetés). Sosem éreztem frusztrációt azért, mert éppen nem fizettem a játékért (időszakosan volt prémium előfizetésem az XP és kredit boost miatt, de sem vele, sem nélküle nem volt előnyöm a csatatéren).
Igen, valóban volt már nem egy példa ennyire rossz pay-to-win rendszerre, de nem egy teljes áron árult játéknál ami az adott év egyik legjobban várt mainstream címe. Nem a jelenségre csodálkoztak rá sokan, hanem arra, hogy ki és milyen címmel próbálja ezt letömni a játékosok torkán. Art meg engedjük meg bárkinek, hogy szabadon felháborodhasson. Vannak sokan, akik amúgy megvették volna, mert érdekelné őket, de a játékmechanizmus elrettenti őket. Az ő véleményük sem mellékes játékosként.
-
Cifu
félisten
Csak úgy emlékeztetőleg: már a béta idején mentek a fejvakarások a loot boxok kapcsán. Erre most megy tovább a hőbörgés.
1.: Ha nem vetted meg a játékot, mit érdekel? Az EA eddig is gány kiadó volt, nem most csodálkoztunk rá, hogy jé, tényleg az.
2.: Ha megvetted a játékot, akkor ugyan miért a nagy felháborodás, hiszen már a bétában is benne voltak a loot boxok, tehát nem szabadott volna nagy újdonságnak lennie.Persze onnan is meg lehet közelíteni, hogy az EA "hallgatott" a panaszokra, és ideiglenesen kikapcsolta a loot boxokat. Csak hát aki már megvette azt, amit akart, annál ott lesz, és kész.
Ez arra emlékeztet, amikor anno milyen viták mentek a World of Warcraft béli arany vásárlásról...
-
-
tibaimp
nagyúr
Most olvasom egy másik oldalon, a loot rendszert Belgium betiltotta, de az EU is ezen gondolkozik, sőt az USA is, mert valódi pénzért vásárolható szerencsejátéknak minősítették, ami így:
"szerencsejáték és a videojáték vegyítése különösen veszélyes, főleg a fiatalabbak mentális egészségére nézve". -- amiben igazuk is van, szerintem! -
elithun
őstag
válasz
#21946880 #29 üzenetére
Most igazán annyit szeretnél hallani, hogy igen, utálják az EA-t és ez csak róluk szól?
Ha a CSGO-s incidensek kapcsán lett volna foglalkozva az üggyel ott is meg lehetne kérdezni, hogy "miért pont a CSGO? Üldözik a Valve-ot?".
Egyszerűen csak most lett annyi publikos ellenszenvve az ilyen ügyeknek, hogy elkezdenek beszélni róla jogi területeken is. Kár mögé összeesküvést látni.
Főleg, hogy, ha szabályzás lesz az eredménye az nem csak az EA-re lesz érvényes. -
Vesa
veterán
Bármilyen játéktól, melyhez az EA-nak akár csak érintőlegesen is köze van, fényévnyi távolságot tartok.
Ellenben szívesen látnék egy rendes open world SW RPG-t mondjuk egy CD Project értelmezésében. Csak erre soha nem fog sor kerülni. -
Gery9112
őstag
válasz
#21946880 #29 üzenetére
A kérdésed teljesen jogos, szerintem ez lehet a háttérben (aztán lehet tévedek).
- A CS:GO botrány, ami gyalázatos volt és mindenkit el kellett volna ítélni, akinek köze volt hozzá azonban:- Star Wars nagyobb név és több embert érint mint a Counter-Strike.
- A Star Wars rendszere a lootboxokra épül, míg a CS:GO-nál a mai napig (arcpirítóan ügyesen) ki tudják magyarázni, hogy a skinek nem befolyásolják a játékmenetet -> éppen ezért nagyobb a visszhangja a Star Wars Battlefrontnál. Ott nincs kibúvó, hogy jajj ez csak skin meg, hogy ez nem kötelező....persze lehet grindolni...napokig...hetekig...évekig. Plusz ne felejtsük el, hogy a killcamban gyönyörűen feltünteti neked a játék, hogy az adott játékos milyen lapokkal rendelkezik, enyhén ösztönözve téged, hogy rendelkezz te is hasonló lapokkal vagy lenyomnak.Főleg ezek miatt gondolom úgy, hogy ekkora népharagot válthatott ki a játék. Arról nem is beszélve, amit fent említettem bár az a Hearthstone-tól kezdve mindegyiknél elmondható, ahol lootbox van, hogy a könnyebben befolyásolható réteget, a gyerekeket célozza meg.
-
#21946880
törölt tag
Nem a pay2win modell miatt mozgolódik belgium, hanem a szerencsejáték miatt és én ezt nem értem, hogy ha ennyire nem tetszik nekik a szerencsejáték, akkor miért most. Miért nem korábban.
Ez a népharag nem lehetett hangosabb, mint a csgo-s ládanyitogatós őrület. Az nem jutott el hozzájuk, ez meg igen?
Mielőtt félreértik az emberek, nekem sem tetszik a modell. A cod wwii-ben sem tetszik, hogy aki többet játszik, annak több perkje van, amivel jobb az adott fegyver. Multiban én a kezdetektől odaadnék mindent a játékosnak, hogy egyenlők legyenek az esélyek és csak a skill különbség döntsön.
Persze az emberek már igénylik, hogy legyen célja a játéknak (perkek feloldása, acsik megszerzése stb), de én még a régimódi vagyok és a cod2 vagy csgo féle megoldás tetszik. Mindenkinek adott minden lehetőség rögtön. -
elithun
őstag
válasz
bolondember #25 üzenetére
Az a hihetetlen amúgy az egészben, hogy ez a fejlődési modell még nem is lenne rossz, mert legalább tényleg játszani kell a játékkal, még, ha picit nehezebb is haladni, de legalább nem egyszerre oldalsz fel 200+ dolgot. Tényleg csak azzal cseszték el, hogy pénzzel rövidíthetsz, és villoghatsz azok előtt, akik "csak" a játékért fizettek.
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz
#21946880 #21 üzenetére
bár nem mindegyik általad felsorolt játékot ismerem alaposan, de itt az SW BF2 esetén az a gond, hogy fullra ptw lett. Ha jól tudom a csében max skineket kapsz (bár lehet orbitálisan nagyot tévedek), nem az van, hogy az alap 60€-s játék mellé még gyorsan leperkálsz még 100€-t és te vagy az űbertápos karakterrel a villámszóró döglégy - míg "rendes játékkal" meg bele kell ölnöd 100+ órát.
Idézet a geekz tesztjéből:
"Az már önmagában elég baj, hogy a tehetősebb/fanatikusabb/őrültebb játékosok extra lóvéval felkakaózhatják magukat egy olyan szintre, amelynek eléréséért mindenki másnak kőkeményen grindolnia kell, hiszen ez borítja a meccseken belüli egyensúlyt (igaz, velem csak 2-3-szor fordult elő, hogy egy irreálisan hülyére tápolt ellenség csinált ki), de persze itt nem áll meg a dolog. Először is a fejlesztés nem úgy működik, hogy felturbózol valamit, amit kiszemeltél magadnak – a kapott kreditekből nem juthatsz közvetlenül hozzá semmihez, loot boxnak nevezett kibaszott zsákbamacskákat kell vásárolnod, amelyek aztán vagy tartalmaznak olyan fejlesztést, amit tudsz használni, vagy nem. Bár képességeket (star cards) például lehet ún. alkotóelemekből (parts) is összerakni, de tippelj, elsősorban honnan juthatsz hozzá alkotóelemekhez: nyertél, a loot boxokból.
Egy katona (trooper) loot box 4000 kreditbe kerül (a jármű- és hősdobozok olcsóbbak, de hát az esetek többségében ugye bakaként harcolsz), és előfordulhat, hogy amikor kinyitod, találsz benne úgy 50 kreditet, 5 alkotóelemet (egy alapképesség összerakásához 40 kell, az emelt szintűekhez több), meg két olyan képességet, ami neked már megvan. Utóbbiakat a játék nagy kegyesen átváltja neked úgy 200 kreditre, szóval oda lyukadsz ki, hogy 4000 kreditért vettél magadnak 450 kreditet meg pár seggtörlésre szűkösen elég alkotóelemet. Ennél még a kaparós sorsjegy is jobb, basszameg.Az első pár óra a mézesmadzag, olyankor még viszonylag sok kreditet kapsz a könnyű milestone-oknak és kezdeti jutalmaknak köszönhetően (ezekért viszont nem csak loot boxokat fogsz venni, mert a hősök egy részének – pl. Luke és Vader – aktiválásához is kőkemény kreditmennyiség szükségeltetik), de kis idő elteltével iszonyúan megnehezül a fejlesztés. Nem csak azért, mert elfogynak a milestone-ok, hanem azért is, mert csökken az értük kapott jutalom. Eleinte például az első öt ölésért kapsz 1000 kreditet, de később már 500 ölést kérnek az említett mennyiség töredékéért. Továbbá egy átlag meccsért akkor se jár rongyos 350 kreditnél több, ha vezeted a csapatodat, viszont az a csávó, aki egész végig csak újra meg újra megdöglött, és a közelében sem járt a feladatoknak, szintén zsebre vághat úgy 200-at. És míg 10 ölésért és 1 feladatelvégzésért kapsz adott mennyiségű kreditet, háromszor annyiért legfeljebb dupla annyi kredit jár. Vagyis a BF2 NEM jutalmazza arányosan, de még csak megfelelően sem a teljesítményt, sőt, minél jobb vagy, minél nagyobb hasznára vagy a csapatodnak, fajlagosan annál kevésbé kegyes hozzád. És ezt nyilván azért csinálja, hogy frusztráljon – szándékos fékeket rak az előrejutásodra, hogy pénzköltésre késztessen."
-
Gery9112
őstag
válasz
#21946880 #20 üzenetére
A Hearthstone, hogyan fog átalakulni azt nem tudom és bevallom őszintén nem játszok azzal (de ha jól tudom az a játék free to play). A CS:GO azért is vicces mert az 1.6-tól fogva aktívan játszottam egészen addig, amíg a CS:GO-ba be nem vezették a ládákat és a skineket.
Szerintem a CS-t nem a lootboxok, rózsaszín AK47 skinek de továbbmegyek még csak nem is a CS:GO alapozta meg. Én pl.: visszatérnék a játékba ha ezek eltűnnének csak a Valve nagyon elkényelmesedett mert 0 munkával keresnek rengeteg pénzt és itt megint arra tudok reflektálni, hogy elkényelmesedtek a kiadók, de nagyon.De pontosan a konkrét vásárlás lesz majd a járható út nekik, hiszen ezt akarják erőltetni és mivel konkrét vásárlás történik nem minősülhet szerencsejátéknak. A szerencsejáték izgalmát hagyjuk meg a kaszinóknak. Valamint súlyosbító tényező, hogy ezek a játékok kiskorúak számára is elérhetők, őket célozzák meg nem titkoltan a szerencsejátékokkal. NA EZ az, ami már túlmegy minden határon, míg egy felnőtt jobb esetben képes mérlegelni, addig egy gyerek nem.
-
elithun
őstag
válasz
#21946880 #21 üzenetére
Ezek elég felelseges kérdések. Eddig is voltak problémák a lootboxok szerencsejáték szerűségével. Most egyszerűen csak a BF2 nagy negatív visszhangja egy katalizátor lett, hogy beinduljon egy folyamat, ami ezt az egész témát átfedi majd (persze lehet, hogy végül nulla eredménnyel).
#20-ra pedig: nem nekünk kell megmondani, hogy miképp alakuljanak át azok a játékok. Elég annyi, ha az átalakítás után már nem az lesz a modell, ami most van.
-
#21946880
törölt tag
Én ezt értem, sőt az egész problémát, de miért most? Miért a battlefront 2? Miért nem a hearthstone, a csgo, az összes eddigi ládanyitogatós szerencsejátéknál robbant fel a lufi?
Miért az EA az ördög, amiért ő is megcsinált azt, amit a blizzard is (igen ott a játék ingyenes, de most a szerencsejátékra mentek rá, nem a pay2win-re teljes árú játék esetén)?
-
#21946880
törölt tag
"ööö nem?"
...akkor a hearthstone miként fog átalakulni úgy, hogy továbbra is működőképes maradjon és ne bukja el a játékosait?
...akkor a CSGO miként fog átalakulni úgy, hogy foglalkozzon vele a Valve? Mindenki látja, hogy a skinekből jön a lóvé ott, ha az megszűnik, akkor érdekes helyzet elé áll az egész játék.
Az nem megoldás, hogy konkrét skineket lehet venni, mert habár pár ember megtenné, nem kerülnének annyiba a skinek, mint most. Illetve sokan a szerencsejáték izgalma miatt nyitogatnak ládát, különben szarnának az egészre. A skin kereskedelem is megszűnne létezni...Azok a játékok, amik nem ezekre épülnek teljesen, azok simán megmaradnak. Ezt eddig is tudtuk, de a fenti kettővel mi lesz?
-
.LnB
titán
Ha itthon is kimondják, hogy szerencsejátéknak számít a lootbox, akkor is csak annyi fog változni, hogy kizárólag Andy Vajna fogja itthon értékesíteni ezeket a játékokat.
-
Gery9112
őstag
válasz
#21946880 #15 üzenetére
Mondjuk kezdésként főleg ha már a csgo-t említed (mivel ott is volt egy botrány a közelmúltban Tmartn és társai miatt) elítélhetik őket és nem ússzák meg olyan könnyen, ahogy azt tették pár hónapja.
Folytatásként, ha loot boxok szerencsejátéknak fognak minősülni akkor azt nem lehet annyival elintézni, hogy 12 helyett +18-as karikát teszek a játékra...számolni kell azzal, hogy törvényt sértenek, aminek következményei vannak.
"Amennyiben még ezután sem tetszene az államoknak, akkor meg fog halni rengeteg játek." őőőő nem?
Eddig is rentábilisak voltak a játékok loot boxok nélkül sőt páran még az EA botrány előtt kivették a loot boxokat. Másik fórumban egy hozzászólásomban már kifejtettem, hogy ez már rég nem egy játék nyereségessé tételéről szól (ha nem lenne nyereséges alapból nem csinálnák) hanem az, hogy már nem elég a jó üzlet, minden pénzedre szükségük van.
Abba nem megyek bele, hogy játékok nem tudnak meghalni. Ez olyan mint a Terminátor 2 végén....most már tudom miért sírtok, csak én sohasem tudok sírni.
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz
#21946880 #15 üzenetére
Meglehet oldani másként is.Nem csak a loot box a megoldás.Pl skineket lehet venni, és már is nem lesz szerencsejáték kérdése az egész.
"fillérbaszó játékosok"
Továbbra sem a loot boxok miatt akadtak ki a játékosok.Hanem annak a tartalmára.Pontosabban a ptw tartalmakra, amik beleszólnak a játékmenetbe.Ha csak skinek hullottak volna a ládákból, akkor mindenki kussol, mert az a rendszer már működik normális keretek között, lásd Overwatch.
Szóval nem kell védeni az EAt, mert ők tehetnek erről az egészről és ennek a következményéről is. -
#21946880
törölt tag
és mi változik, ha szerencsejátéknak lesz minősítve?
18+ lesz ráírva minden játékra és done. Amennyiben még ezután sem tetszene az államoknak, akkor meg fog halni rengeteg játek.csgo, hearthstone, overwatch...stb
Ezt pedig nem igen akarják majd azon játékosok, akik olcsón akarnak játszani.
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz
Stauffenberg #10 üzenetére
Kezd bedőlni a ptw probálkozásuk.Belerúg már kb mindenki, csak gyűlnek az ellenzők: játékosok, kiadók(igen, Activision/Blizzard is beszólt nekik) Disney, Lucasfilm, Belga-Holland-USA-Francia politikusok és közben precedens értékű döntés született Belgiumban, ugyan is szerencsejátéknak nyilvánították a loot boxokat (a vizsgálat pont az SW BF2 miatt indult), amit az EUban is beakarnak vezetni ha rajtuk múlik.
Szóval az EA bekaphatja. -
mike1334
veterán
válasz
Stauffenberg #10 üzenetére
Én is ettől tartok. Mivel én alig multizok, ezért örülhetnék neki, mert megkapok minden dlc-t és nem zavar, ha kicsit lassabb a fejlődés. De pont, mivel a multi az, amivel sok pénzt lehet szerezni, így vagy elsorvadnak az egyjátékos címek, vagy ilyen látszat kampány lesz benne, mint ebben...
-
Gery9112
őstag
válasz
Stauffenberg #10 üzenetére
99%, hogy erre bazíroznak azonban nagyon remélem, hogy a loot boxos hülyeségtől a jelenlegi botrány elveszi nem csak az EA, de minden kiadó kedvét és végre hazárdjátéknak fog minősülni.
-
elithun
őstag
Az első részét most kezdtem el, azzal még elleszek egy ideig, viszont biztos beszerzem a kettőt is. De teljes áron semmiképp, ráér majd leárazáskor.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sokkal korrektebb hozzáállásnak érezném azt, ha az EA már rögtön beletette volna a játékot az Access-be és nem veteti meg az emberekkel 60-80 euróért, hogy aztán a játék egyensúlyát is arra hegyezze ki, hogy minél több játékost toljon bele a mikrotranzakcióba.
Szerintem már nem kell sokat várni az első olyan EA játékra, ami már rögtön Access-be érkezik (máshogy nem is fog megjelenni) és erősen pay-to-win mikrotranzakcióra épít. Persze most itt van ez a szarvihar, de ha ez elül, akkor az EA megint előveszi a koncepciót. Lehet, hogy nem a Battlefront II-ben, de elő fogja.
Tényleg elhiszi bárki, hogy az EA puszta szívjóságból építette fel a teljes jövőjét arra, hogy pár hónapos AAA játékokat adjon oda egy filléres előfizetésért cserébe és még a fizetős DLC-ket is kinyírja, helyette ingyen adja? A pay-to-win üzleti modell lesz az a fejőstehén, aminek a szerepét eddig a fizetős DLC-k töltötték be.
-
.LnB
titán
Azt mondták a fejlesztés alatt, hogy szorosan együttműködnek a Disney sztori group-pal. És közösen találják ki a sztorit, folyamatosan egyeztetnek. A g*cik mondhatták volna, hogy ez az egész dolog egy kávészünet alatt lezajlott.
-
Pedig nagyon vártam, de a tesztek alapján ez így nagyon gyér. Engem főleg a single érdekelt volna, azért meg kicsit borsos az ára...
-
Szerintem hibátlan játék lett, nálam simán tud 90 pontot is.
Tényleg jöhet 7-8 hónap múlva a Vaultba, szeretettel várjuk! Addigra kimaxolom a karakteremet és agyon szívatom a sok kopaszt!
-
tomas51
senior tag
Fél éven belül megy accesbe, onnan jó lesz igen!
-
l.skywalker
titán
Én sok tényező miatt is rém kritikusan állok hozzá a SW Battlefront témához. Kezdve onnan, hogy már az első kiadású BF1-2 sem tetszett, mert a Jedi Akadémia után méltatlannak éreztem, hogy egy olyan játékkal tudok játszani, amiben nincs főszereplő, nincs AHA élmény, csak ismert helyszínek technikai megvalósulása. Ezek után a SW The Force Unleashed valamelyest helyre tette bennem az érzést, de még így sem éreztem magam olyan végtelenül elégedettnek, mint a régebbi játékok idején (lehet, hogy mert egy vén tök lettem?
)
Emiatt nagyon vártam a felújított SWBF1 részt, de amikor megtudtam, hogy csak online multiplayer lesz benne, már csalódottan legyintettem. Végül amint volt rá lehetőségem, ki is próbáltam, de olyan volt, mint a legszebben megformázott, gyönyörű mízes-mázos sütemény, amit csak kaphatsz a cukrászdában - és ami belül olyan ízű mint a papír.
És jött a SWBF2. Előrendeltem, csak a kampány miatt. Erre jött a BÉTA - amit nem tudtam elindítani, egy ponton nem reagált a menü. Erre visszamondtam az előrendelést, gondoltam megjelenés után lesz EA Access-ben Trial.
Jött is. Trial-t kipróbáltam és hiába, hogy jó a kampány (habár csak 3 missziót engedett a trial), de már láttam, hogy kiszámítható a története, nem lesz benne semmilyen AHA élmény és soha sem fogja tudni a látvány olyan szintre emelni mint pl. annak idején a Rebel Assault játékok vagy a Rogue Squadron vagy a Jedi Knight sorozat voltak.
Ez akármennyi részt is adnak ki, megmarad egy nagyon szép, a történethez hűen megkreált helyszínekkel és karakterekkel, fegyverekkel felvértezett lötyögős PvP játéknak, ami majd EA Access-ből meg fogja érni letölteni.
Ez a személyes véleményen...
(#2) Csapoati: +1
-
.LnB
titán
Abszolút nem meggyőző ez a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 32GB 1000GB 14" FHD magyarbill 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo M10 HD 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest