Új hozzászólás Aktív témák
-
pit stop
addikt
Én tudnám díjazni, hogy vékonyabb utasok több csomagot vihessenek fel pl.
Én magam sokkal kisebb súlyt képviselek, mégis ugyan annyi poggyászt vihetek fel azonos áron, mint egy kétszer akkora ember... Utoljára is centizni kellett feladott poggyász súlyával, és idegesített eléggé... -
-
buherton
őstag
A repülő és a repülés kétfelé van valásztva. Az egyik részét szigorúan felügyelik, úgy mint pl. váz, hajtómű, karbantartás gyakorisága és minősége, biztonsági üzemanyga mennyisége, reptéri kiszolgáló személyzet mozgása. A többi a társaságokra an bízva pl. utastér felszereltség, ülések, stewardessek, felszolgált ételek/frissítők.
Amit pedzegettél azaz optimaliuálásról szólt, aminek a határait a hivatalok szigorúan ellenőrzik. Nyugodtan felülhetsz olyan repülőre, ami EU-ban vagy USA-ban repülhet.
-
#65675776
törölt tag
Azt ugye tudod, hogy a repülőgépek döntő többsége az üzemanyagmennyiség terhére tud csak többlettömeget emelni? A Ruszlán* teljes üzemanyagtöltéssel 120 t terheléssel csak 4500 km-t tud repülni (a C-5A/B Galaxy is hasonló, az M már egy más történet). Ahogy csökken a terhelés, úgy nő a hatótáv. 50 t körüli terhelés esetén kb ugyan azt tudja, mint egy C-17 vagy A-400M.
Szóval ha megnövekedik az átlagos tömege az utasoknak és azok poggyászainak, akkor bizony csak úgy fog tudni felszállni a gép, hogy kevesebb kerozint tankolnak. Aztán meg az utas szívhatja a fogát, hogy idő előtt le kell esetleg szállni. Katonai repülésben annyira nem probléma, a gépek döntő többsége levegőben utántölthető. Polgári gépekre ez nem igazán jellemző.
Szóval lehetőségnek ott van, hogy szinten kell tartani az utasok és csomagjaik tömegét, vagy csökkenteni a gépek utasbefogadó képességét. Utóbbit nem igazán akarnák meglépni, mert azzal lehet piacokat veszíteni.
* - A maximális emelhető tömeg 230000 kg, amiben benne van a személyzet, az üzemanyag kétharmada, a hidraulikafolyadékok, mindenféle gázok és a hasznos teher is. (Sőt, a gép festése is, ami önmagában ~7 t.) Az üzemanyagtartályok kapacitása 348 740 l, ami ~280 t. Ennek a 2/3-a ~180 t, azaz teljes feltöltéssel minden másra marad 50 t. A maximális 150 t terheléshez ebből kifolyólag 80 t egyéb teher marad, amiből jó esetben 65 t lehet az üzemanyag. Ugyan ilyen rendszer van egyébként a polgári gépeknél is, csak ezt nem kötik az utasok orrára. Nem volt véletlen, hogy régen a fedélzeti mérnök az ideje nagyrészét semmi mással sem töltötte, minthogy az üzemanyagmennyiséget és a megtehető utat számolja. Ahogy a szállítógépek esetén a loadmaster egyik elsődleges feladata is ez (a másik meg a rakomány kiegyensúlyozott elhelyezése).
-
-
Cucuska2
addikt
Laudával értek egyet. Van egy szorzó, hogy mennyi plusz üzemanyag kell tartaléknak, azt tudják ezzel belőni pontosan. Ha kétszer van több és kétszer kevesebb vs négyszer pont jó mennyiség, melyik a jobb?
-
Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Szerintem csak téged,mert nyilván nem erről van szó.
Egyébként a légikatasztrófák sorozatban is volt ebből baleset, hogy elavult volt a számítási rendszer és emiatt alábecsülték a berakodott csomagok és a felszállt utasok súlyát, le is zuhant a kis gép.
Itt nem a kicentizés a lényeg, bőven van tartalék üzemanyag a gépekben.
-
Ugye mások ilyet nem csinálnak?
-
Gdi
senior tag
Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Kézipoggyásznak írj még fel egy ejtőernyőt
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- Óra topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest