Új hozzászólás Aktív témák
-
pit stop
addikt
Én tudnám díjazni, hogy vékonyabb utasok több csomagot vihessenek fel pl.
Én magam sokkal kisebb súlyt képviselek, mégis ugyan annyi poggyászt vihetek fel azonos áron, mint egy kétszer akkora ember... Utoljára is centizni kellett feladott poggyász súlyával, és idegesített eléggé... -
-
buherton
őstag
A repülő és a repülés kétfelé van valásztva. Az egyik részét szigorúan felügyelik, úgy mint pl. váz, hajtómű, karbantartás gyakorisága és minősége, biztonsági üzemanyga mennyisége, reptéri kiszolgáló személyzet mozgása. A többi a társaságokra an bízva pl. utastér felszereltség, ülések, stewardessek, felszolgált ételek/frissítők.
Amit pedzegettél azaz optimaliuálásról szólt, aminek a határait a hivatalok szigorúan ellenőrzik. Nyugodtan felülhetsz olyan repülőre, ami EU-ban vagy USA-ban repülhet.
-
#65675776
törölt tag
Azt ugye tudod, hogy a repülőgépek döntő többsége az üzemanyagmennyiség terhére tud csak többlettömeget emelni? A Ruszlán* teljes üzemanyagtöltéssel 120 t terheléssel csak 4500 km-t tud repülni (a C-5A/B Galaxy is hasonló, az M már egy más történet). Ahogy csökken a terhelés, úgy nő a hatótáv. 50 t körüli terhelés esetén kb ugyan azt tudja, mint egy C-17 vagy A-400M.
Szóval ha megnövekedik az átlagos tömege az utasoknak és azok poggyászainak, akkor bizony csak úgy fog tudni felszállni a gép, hogy kevesebb kerozint tankolnak. Aztán meg az utas szívhatja a fogát, hogy idő előtt le kell esetleg szállni. Katonai repülésben annyira nem probléma, a gépek döntő többsége levegőben utántölthető. Polgári gépekre ez nem igazán jellemző.
Szóval lehetőségnek ott van, hogy szinten kell tartani az utasok és csomagjaik tömegét, vagy csökkenteni a gépek utasbefogadó képességét. Utóbbit nem igazán akarnák meglépni, mert azzal lehet piacokat veszíteni.
* - A maximális emelhető tömeg 230000 kg, amiben benne van a személyzet, az üzemanyag kétharmada, a hidraulikafolyadékok, mindenféle gázok és a hasznos teher is. (Sőt, a gép festése is, ami önmagában ~7 t.) Az üzemanyagtartályok kapacitása 348 740 l, ami ~280 t. Ennek a 2/3-a ~180 t, azaz teljes feltöltéssel minden másra marad 50 t. A maximális 150 t terheléshez ebből kifolyólag 80 t egyéb teher marad, amiből jó esetben 65 t lehet az üzemanyag. Ugyan ilyen rendszer van egyébként a polgári gépeknél is, csak ezt nem kötik az utasok orrára. Nem volt véletlen, hogy régen a fedélzeti mérnök az ideje nagyrészét semmi mással sem töltötte, minthogy az üzemanyagmennyiséget és a megtehető utat számolja. Ahogy a szállítógépek esetén a loadmaster egyik elsődleges feladata is ez (a másik meg a rakomány kiegyensúlyozott elhelyezése).
-
-
Cucuska2
addikt
Laudával értek egyet. Van egy szorzó, hogy mennyi plusz üzemanyag kell tartaléknak, azt tudják ezzel belőni pontosan. Ha kétszer van több és kétszer kevesebb vs négyszer pont jó mennyiség, melyik a jobb?
-
Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Szerintem csak téged,mert nyilván nem erről van szó.
Egyébként a légikatasztrófák sorozatban is volt ebből baleset, hogy elavult volt a számítási rendszer és emiatt alábecsülték a berakodott csomagok és a felszállt utasok súlyát, le is zuhant a kis gép.
Itt nem a kicentizés a lényeg, bőven van tartalék üzemanyag a gépekben.
-
Ugye mások ilyet nem csinálnak?
-
Gdi
senior tag
Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Kézipoggyásznak írj még fel egy ejtőernyőt
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Suzuki topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Autós kamerák
- Sorozatok
- NVIDIA® driverek topikja
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest