Új hozzászólás Aktív témák
-
dsbhg
csendes tag
De vicces, Hogy is jön ez ide? Az a Hd2900 egy olyan videokártya sorozatnak volt az előfutára(alapja) amely olyan siker szériákat vonultatott föl mint 4850(70) 5870 ,6870 .Ezek mind mind a 2900 ra épültek,csak tovább fejlesztve .azóta sem sikerült még olyan jó kártyát kihoznia amd-nek mint az 5870 volt abban az időben.Közelében nincs relatíve ennek a szintnek egy terméke sem. Maga idejében porba verte az nvidiákat oda -vissza!
-
Vektast
aktív tag
mehh egy GTX 1080 Ti százszor jobb ennél pfff. a 2900xt kb a radeon 520al van párban. Vagyis a legratyibb mobil dGPU-val 2017-ben. Jah és vegyetek bitcoint 2 év múlva
-
wolfman
veterán
Azt nem értem, hogy hogy a legerősebb tagját lehet megvenni a radeonnak, de azt amit valószínű többen vennének azt nem kapni sehol? Nekem mindenesetre, onnan számít ''megjelent''-nek egy akármi, amikor megvehetem boltban. De nekem nem fog kelleni a legerősebb. Elég lesz a 2600 is. Úgy is bazi erős lesz az is az eddigieknél.
-
Armando_19
őstag
-
Foglalt név
addikt
Itt a topicja: [link]
Ha jól tudom akkor már 4-en is büszkélkednek ilyen kártyával. Szerintem további kérdéseket inkább oda, itt azt vitassátok meg, ami a teszthez kapcsolódik -
wolfman
veterán
Nem sokat hallottam ezekról a kártyákról, szinte semmit! Állítólag készen vannak, kijöttek! De az is biztos hogy egy számtech boltban se kapni egyiket se. Még Gianni-nál se látok. Lehet ezeket kapni egyáltalán, vagy csak az újgazdagok gyerekeinek van? Engem konkrétan a HD Radeon 2600XT érdekelne! Lehetőleg ASUS vagy Sapphire!
-
VIC20
őstag
Most olvastam a tesztet a www.hardwareoc.hu-n. Na, én azt nevezném pozitív, elfogulatlan cikknek.
-
Cathfaern
nagyúr
konzolon adottak a hardverek arra vonatkozik inkább, szerintem, hogy ha 1 konzolra fejlesztesz, akkor tudod, hogy abban mi van, és nem kell azzal foglalkoznod, hogy elfusson kispistike gépén is, de az ''überhardcoregeekállat'' gépét is kihasználja 100%-ra (értsd: nem kell skálázzással foglalkozni, és nagyságrendileg jobban lehet optimalizálni a játékokat, mivel fix a hardver). A konzol-konzol portolást általában külön csapatok végzik, így az optimalizálás ugyanúgy érvényes.
A Ps3 kódrendszere (oprendszere) tényleg nem képes másra, mint játékok futtatására (kiszolgálására). De a hardver alkalmas arra, hogy futtasson más oprendszert is (linuxot).
Tény, hogy 300-400k-ből bármilyen brutál PC kijönne (vagy kevesebből is, de annyiből, mint egy konzol kijön, már nem igazán). Viszont az körülbelül addig brutál PC, amíg ki nem érsz a boltból. Ráadásul még így is lehet, hogy nem fog rendesen futni a kedvenc játékod.
Igaz, konzolra is vannak szarul megírtak, amik akadnak, de azért nem ez a jellemző.
AF+AA
Next-gen konzolok (Ps3, X360) már tudják ezeket (sőt régi X is tudta, csak nem mindig volt kihasználva). -
lehet hogy nem figyeltem eléggé...de nem láttam még ezzel a vga-val
vmi mark05-mark06 eredményt. -
7600GT
senior tag
Látom kihalt a topik.
-
Mozso26
senior tag
Ezt már láttam, és nagyon remélem csak driver probléma.
Az nv-nek nem kis elönye volt. De köszönöm -
eXodus
őstag
válasz
p a s s e r #791 üzenetére
''Folyamatosan elbeszélsz melletem, de hagyjuk, ok?''
Te beszélsz össze vissza. Én csak ellenkező példát mutattam, a te gondolatodra. -
-
con_di
csendes tag
Ebben az egészben azért van felelőssége a Microsoftnak is vastagon, már a D3D ''erőltetésével''. Jó, természetes, hogy monopolhelyzetet akarnak a fiúk itt is, de annyira azért nem jók h teljes mértékig uralni tudják a fejlődés menetét. OpenGLből pl. különösebb hírverés nélkül jött ki a 2.1es verzió. Különösebb hírverés nélkül, mert a sajtó nem foglalkozik vele. Például ez a verzió, és az nVIDIA által kiadott gyártói extensionok kapásból lehetővé tették, h a Vista csodálatos drivermodellje nélkül is lehessen, már XP alá is D3D10 szintű dolgoat fejleszteni, mivel megkapták a paraméter-tömbösítést, instancingot, geometry program-ot, stb-stb...
Most nem annyira a GL visszaszorulásán kesergek, csak a várható lépéseket írom le. Mint írtam, nVIDIA extensionről volt szó, ami állatira nem szabványos. Még ezután készülne el az EXT ill. az ARB extension több GYÁRTÓ összefogásával, amit később emelnek be a szabványos funkciók közé. Mire ez megtörténik, addigra a nagyok közül tényleg mindenki tudni fogja azokat a funkciókat, amiknek egy részét még csak papíron/bugosan tudja. Hangysúlyoztam, h GYÁRTÓ, tehát nem úgy működnek a dolgok h az MS megálmodja, h jólvan gyerekek, mostantól a D3D10 a minden, és az A szabvány, és mindenki tudja...
Maga az átmenet szokás szerint nagy csendben fog lezajlani, mert az nem hír, hogy ''hurrá, elkészültek az első épkézláb driverek'', hanem az a hír amit az MS és a tőke annak tart. (Eként az MS a DSoundot is feladta az OpenAL miatt, szívből örülnék neki ha a D3Dvel is ez történne, kár h erre semmi esély nincs...)
Igyekeztem nem off-topic lenni, de egy kicsi a kártyáról is:
Én anno nem szerettem volna ''szörny-kártyát'' venni, nálam általábana tudás számít, de a 2900-asról sokmindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy szolid lenne. 65nm-en ugyanez már az lehetne. Középkategória meg most tényleg nincs.
A legfőbb különbség az a folyamatszervezés, a multi-skalár(nV) (nemtudom h ez e a jó szó rá), illetve a 4(+1) komponensű vektoros(ATi) végrehajtó egység között áll fenn. Elméletben az nV megoldása magasabb kihasználtsággal lehet képes üzemelni, de azt is hozzátenném, hogy a gyakorlatban szinte minden művelet már matematikailag is 4 komponensű vektorokon zajlik (meg 4*4 mátrixokon, de most az km...) a szgépes grafika alapjait jelentik az ezekre kitalált műveletek. Így, ha pusztán GPUként nézzük őket, az ATInak semmiféle hátránya nem lesz ebből a csoportosításból, lévén az nV is 4es csoportokba fogja rendezni az egységeket. Csak ők futás-időben.
Viszont ha az általános célú felhasználást nézzük (pl. fizika), akkor oda már 5 komponens is elkél, és ott már az ATi legfeljebb úgy járna jól, ha a +1 ciklusszervezésre való egysége mellesleg tud FP-t is. Ezt kétlem.
Mindezek ellenére (bár én ATI párti vagyok - igaz még egy 6600GT húzza nálam az igát), az ATI megoldása sztem hosszútávon komolyabb számítási potenciállal rendelkezik. Potenciállal, nem erővel. Nagy kérdés, h bejön-e az ATInak a jövőről alkotott elképzelése, ugyanis amennyire én látom, az első D3D10es játékok kapásból azzal kezdenek, h irreálisan nagy felbontású textúrákat használnak, és a textúra-mintavevőknél az nVnek azért jelentős előnye van. Persze lehet h az ATi tud magának TMU-kat szervezni, de az kb. már az isteni csoda szintjén mozogna, amitől kapásból rohannék venni egyet...
[Szerkesztve] -
Mozso26
senior tag
Srácok nem tudtok valamilyen eredményröl amit a 2900xt-n csináltak a lost planet-tel?
Az mindegy milyen teszt és jo nekem dx-9 ben is.
Még senkinek sincs ilyen karija?
[Szerkesztve] -
eXodus
őstag
válasz
p a s s e r #786 üzenetére
''egy ív szögletes''
''És értem, és elismerem, akár az Oblivion is lehet szar portolás.''
Most vagy arrol beszélsz h csak pc->konzol lehet szar portolás, VAGY semmi értelme amit írsz. De a példád vicces egy sokéves game ami még egy gf2vel is fullon elment.... -
p a s s e r
őstag
Lol vagy baz. Az, hogy egy ív szögletes ívszimuláció, vagy télleg gömbölyded forma, nem egy szubjektív kérdés, nem? És képzeld, mindezt a szememmel vettem észre.
És nem csak portolásról beszélek, vannak nem portolt dolgok is. És értem, és elismerem, akár az Oblivion is lehet szar portolás. De a végeredmény szempontjából tökre mindegy, hogy ki, hol kúrta el. A végeredményt veszed meg, nem?
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
eXodus
őstag
válasz
p a s s e r #776 üzenetére
''az általam felhozott példa egyáltalán nem szubjektív.'' + '' szemem van, látom, amit látok.''
... -
rocket
nagyúr
válasz
happy_harry #782 üzenetére
Valami driver bug befolyasolhatta a regebbi tesztben a 320mb-os eredmenyet amit azota javitottak.
-
happy_harry
csendes tag
Miért van az, hogy a 8800GTS 320MB-os most majdnem 2x gyorsabb volt Company of Heroes-ban, mint a 2hónappal ezelőtti tesztben? a 640-es meg csak 5%-kal?
[link] -
FireGL
aktív tag
Miért kellett volna 7.6-nak lennie ?
Itt írja a srác aki május 12-én a megjelenés elött szerzett egy HIS kártyát, hogy a dobozban a 8.36-os márciusi driver kapta hozzá. [link]
Akkor tehát a 8.37 lesz az áprilisi és a 8.38 a májusi.
Az en tévesszen meg, hogy a 8.37.4.2 és a 4.3 májusban jött ki mert ezek csak az alap 8.37.4-nek a toldozott-foltozott változatai. [link] -
Larry303
addikt
válasz
RapUGround #768 üzenetére
tán nem azért nem veszed észre az aa hiányát a konzolon, mert tv n játszasz?
-
lvb
aktív tag
A 640mb-s 8800GTS-ek Nettó 75 - 76 körül vannak (ASUS, MSI), míg a VGA SAPH PCIe HD2900XT 512MB FULL VIVO pedig 77500
Reméltem, hogy legalább egy 10-sel olcsóbb, lesz, mint a 8800GTS-ek, egyárban, vagy kicsit drágábban, mint a 320mb-vel szerelt 8800-ok, ez így még szvsz túl drága. Remélem 2-3 hét alatt lemegy az ára.
-
Komplikato
veterán
-
eXodus
őstag
válasz
Komplikato #765 üzenetére
Jah vagy ne az legyen a fő szempont egy os-nél h minnél csili-vilibb legyen. (Ami ráadásul erőforráspazaró is)
Képminőségre:
Vegyétek ezt:[link]
Default: AA (homályos), motionblur,extra szinek...
[Szerkesztve] -
eXodus
őstag
válasz
p a s s e r #764 üzenetére
Persze az aa+af meg nem számít...
Akkor én is példa: oblivion [link] (ha nem megy a link akkor másol+beilleszt)
Azóta grafikai javítás is jön az oblira (pc)....
q4 ocsmány volt x360ra.
Szóval ne abból indulj ki h milyen lett egy két játék portolása...
És ne magyarázd meg h a konzol azért szép, mert csak.... -
RapUGround
tag
Ez igaz mit irtok. A ps3 nem lett olyan jó, mint anno a ps1 ps2, sikere sem lett akora. Ellenben a régi időkkel a ps az nem piac vezető már, mint régen. Mindenki inkább xbox-ot vesz manapság. Jobban kitalált konzol mint ps3 véleményem szerint. A sima Xbox mgjelenésekor kezdett úgy tünni ps2 leáldozóban van de ez nem történt meg. az Xbox360 megjelenésével a playstation egyeduralma megtört. De az is beleszólt hogy az Xbox360 előbb jelent meg, de valósznűleg több embernek van xbox360-a mint ps3-a. Játékok szempontjábol jobban áll, mármint sokkal több játékfejlesztő fejlesz manapság a Microsoft Xbox-ára, mint ps3-ra. Ha konzolról beszélünk akkor legtöbb embernek az Xbox360 jut az eszébe. Lehet hogy konzolon nincs AA/AF de alapból úgy néz ki, mintha lenne, mert az ott megjelenitett kör az kör míg AA/AF bekapcsolása után is észre lehet venni a töréseket amit Xbox360-on egyáltalán nem. Csak észrevehetően nem lehet olyan távolságba látni. Pl.: xbox360 battlefield2: modern combat / pc battlefield 2
-
hétalvó
addikt
Mit eröltetik ezt a konzol pc vitát? Van ami pc-n jó van ami konzolon. Én szeretem mind a kettőt csak a PC valahogy költségesebbnek tűnik.
Szórakozni jobb egy konzol, dolgozni jobb a pc, de vannak pc-n olyan játéokok amik hiányoznak a konzolokról. (nem sokáig, stratégia és mmorpg is van/lesz). Irányításon se érdemes civakodni az usb korában.
Kell mind a 2 és akkor nincs vita.
A kijelző nem lehet vita téma, azért pc-vel is jobb játszani egy LCD tv-n.
A teljesítményüket is össze lehet vetni, de csak azonos beállításokkal. (1366*768)
Az optimalizációhoz annyit, hogy vannak azért konzol játékok is amik belassulnak, a DVD-ről töltögetésről nem beszélve. -
haky
senior tag
Gondoljatok bele egy konzol az célhardver. Ha mindenkinek ugyanolyan pc-s konfigja lenne akkor a odaadnák a programozó/fejlesztő cégnek és olyan játékot írnának rá amin 100%, hogy hibátlanul megy. De mivel a PC multifunkciós így ez nem lehetséges. Meg a számos hardver eltérések miatt sem. Így mindig előnyösebb a konzol játék szempontjából. Viszont azt meg kell cáfoljam, h szebb grafikája van. Voltam az 576KB-ban és ott volt egy PS3 LCD TV-re kitett képe és a Motorstorm amit sokan dícsérnek az ''überállat grafikája miatt. Na kérem szépen nincs szép grafikája olyan mint egy dx9-es játék élsimítás nélkül pc-n HDR-rel. A talaj meg mint anno a turok 1-ben textúra szempontból..
-
Komplikato
veterán
Ez így nyilvánvalóan nem igaz, elöbb volt konzol mint PC. ;)
És azért mondjuk az Xbox1-PS2 idővonalig igen távol álltak egy PC-től felépítésben, sőt még most is.
Fikázni nem a PC-t kell, hanem az erőforrás pazarló OS-t, meg a tehetségtelen és lusta programozókat. Olyan arcoknak kéne megírni a játékokat, akik 64K meg 4K kompokat heggesztenek unatkozó perceikben ... -
keIdor
titán
válasz
Armando_19 #758 üzenetére
Viszont PC nélkűl konzol se lenne.
Ez az amit az igazi nagy Anti-PC-sek, konzol b*zik is megtanúlhatnának, akik csak fikázni tudják a PC-t.
-
Armando_19
őstag
válasz
p a s s e r #759 üzenetére
Persze.
De most pl ha egy konkrét konfigra irnának játékot, tegyük fel 1280as felbontásba, és teljesen arra a rendszerre lenne kiélezve, sokkal szebb kép lenne PC-n.
Erősebbek a források. Igaz ott van sok tényező ami lassithatja, oprendszer alatt futó programok meg stb.Meg nem egy kompakt kiszerelés, amiben minden benne van, és csak rákötöd a TV-re és megy. Nem is értek sok embert amúgy, hogy miért vitatkoznak a konzol és PC összehasonlitásán..Na mind1
Úgyse lesz olyan game, amit kimondottan egy konfigra irtak. -
eXodus
őstag
válasz
p a s s e r #757 üzenetére
Ezek már csak szubjektív vélemének, ill gyenge portolás.
Vagymutassak q4,oblivion PC vs x360an tesztet?
DE ez már nagyon off. -
p a s s e r
őstag
válasz
Armando_19 #758 üzenetére
Értelek, és én is valami hasonlót gondolok, viszont a végeredmény (maga a képernyőre kilökött grafika) igenis hogy összevethető.
-
Armando_19
őstag
válasz
p a s s e r #757 üzenetére
Hát ez a konzol háború azért kicsit vicces.
Konzolra a játékokat egy kimondott hardver felépitésre irják meg. Teljesen arra optimalizálják. Össze sem lehet hasonlitani egy olyan rendszerrel, amit úgy kell megcsinálni, hogy a kicsit régebbi karikon is jól fusson.Változik a környezet, a gép erőssége. Sokkal több variációt kell figyelembe venni a gépnél.
Konzol az konzol, PC az PC. Nem lehet össze hasonlitani! -
p a s s e r
őstag
A végével nagyon nem értek egyet. Konzol télleg sokkal látványosabb grafot teremt, mint egy akármilyen pc. Nézz meg pl. egy akármilyen gta-t, pc-tiszta szögletes minden (mondjuk egy íves hídpillér, pl.), mig konzolon valamiért totl kerek. Élsimítás meg nem is nagyon hiányzik konzolra... Mellesleg szerintem már a 8x-os is bőven elég pc-n.
-
keIdor
titán
válasz
Tuco Ramirez #753 üzenetére
Bármilyen nehéz is és bármilyen sokáig is tart az átállás szerintem meg kell várni! Nekem nagyon bejön az R600, főleg az architektúrája, de ez egy ''előétel'' néhány gondal. (fogyasztás-->hőtermelés-->hangos, nagy hűtő) Személy szerint megvárom az R650-et, mert azaz a kártya, amit eredetileg az ATi is szeretett volna, csak már így is sürgetett nekik az idő és valamit lépni kelett. Így kerűlt a képbe a 80nm-es R600! Szerintem...
-
ALI_G
veterán
lenne egy átlagos, és talán kritikán aluli, de annál inkább komolyabb kérdésem. Meglének még ezek? Egyre gyorsuló tempóban adják ki ezeket a durva kártyákat, évente 2x frissítenek komolyabban, de milyen ''kis'' árréssel dolgoznak, hogy milliárd dolláros beruházásokat tudnak finanszírozni?
-
Petya88
tag
Nos, én most beleztem ki egy PCt és brutto105-ből lett benne új 4x0wattos táp 965ös lap c2d6320as proci 1Gb RAM meg egy 8600GT. Az ebben rejlő tuningpotenciált nem firtassuk. 150ért már 8800GTS lenne benne. A monitor amivel a szüleim használják, tud 1024*768at is akár
Na ezen már a legtöbb játék simán hoz 30FPSt, amit még a monitor is simán bír.
A konzolt nézed a TVn ami ennek a felbontásnak közelébe se ér. Most akkor milyen konzol és a PC ár érték aránya??? -
Raymond
titán
válasz
RapUGround #750 üzenetére
Yep, az utolso hsz ota semmi ujat nem tudnak erre irni. Legy boldog.
-
RapUGround
tag
Szertek bf2özni nagyon. tény. de quadozás az én hobbi igazán.
-
RapUGround
tag
Lehet hogy igazad van. De tény hogy konzolon megvan hogy mekkora és milyen számítási teljesítmény van fejleszteni könnyebb hozzá. A PS3 a kezdetektől el volt baszva a cell proci beépítése hiba volt, ami nem fordult elő a ps1-el a ps2-vel, mindkettő best buy konzol lett.
Xbox meg nagyra nőtt Microsoft oldalán. De tény hogy lhet neked 8800gtx guad sli a konzol akkor is ott hagyja míg nem lessz pc-re játék ami ki is használná a teljesítményt. De mire ki is jön a játék, akkora már lesz ps4 ps5 xbox1360 gamecube 3 ami szintén odavágja. Bármilyen teljesítményű a pc, akkor sincs olyan ami a legújabb konzolt oda vágná. Akár a legújabb hardware-ket pakolhatod a gépbe akkor sem fogja odavágni a konzol szépségét. Játsz Xboxon a Gear of wars-al majd nézd meg a legszebb pc-s játékot sehol nincs és nem is lessz. Tán DX10 majd meg is közelíti de nem hadja ott. Vélemény ennyi. Nem sértődtem meg csak kemény fejű vagy!!! Ja és az életet ne akard elmagyarázni nekem, mert te nem tudod milyen kegyetlen az élet!!!
[Szerkesztve] -
keIdor
titán
válasz
Tuco Ramirez #742 üzenetére
Inkább várd meg az R650-et! [link]
szerintem lehet hinni a Fudzillának most, mert 65nm tényleg megoldana 1-2 gondot! -
eXodus
őstag
válasz
RapUGround #743 üzenetére
''De az tény hogy nincs alacsoy fps vagy magas, ott van adott mértékű''
Konzolokon is vannak szaggató gamek.
Nincs semmi megmagyarázhatatlan a konzolok hardveréban ...xbox 3magos ppc, ps3nak meg csak egy egyszerű gpuja van... R500 sem tér el sokmindenben pl az r600tól (igaz amiben igen ott nagyon)
'' konzolon adottak a hardware-ek''
Ne aggódj nem csak a konzol -pc portál vannak problémák. konzol-konzol között is van fejfájás rendesen.
''mihez konkrétan fejleszteni a játékot és nem''
Azért ott is vannak buktatók. pl.: cell-re fejlesztés nehézségei.
''kódrendszere csak erre van fejlesztve és másra nem képes''
pl.: ps3 tudna (de sokminden miatt nem érdemes) linuxot (wint) futtatni.
''40-120e(akár 220, te dönt mikor vesz) és számítógép 200-300-400e és mégsem olyan szép a játék, mint konzolon.''
Ez nem igaz. 300-400kból már brutál gtx,c2d kijönne...szóval ez már bukott... (lényegese kevesebből is ki lehet hozni majdnem ilyen jó konfigot)
''Aki gyönyörű grafikára megy rá annak a konzolt ajálom.''
AF+AA nélkül -
Raymond
titán
válasz
RapUGround #743 üzenetére
Aha, OK. Most leirhatnam hogy ne sertodj meg a valaszomon meg probalhatnam elmagyarzni neked a vilagot (ezt az altalad felvazolt vitat mar lenyomtam sokszor sok emberrel meg itt a PH!-n is) de nem latom ertelmet annyi marhasagot hordtal ossze. Ugyhogy csak igy kemenyen, tompitas nelkul: Menj vissza a BF2-hoz, ott egyszerubb az elet.
Az aki ismer itt mert mar regota PH!-s az elott vilagos miert irtam ezt. Ha megsertodsz vagy arrogansnak hiszel akkor ce la vie. Az elet kemeny es igazsagtalan... -
RapUGround
tag
Én konzolos voltam. A lényeg hogy konzolon a grafika a lényeg arra van kitalálva, konzol mindig is speciális cpu-t, gpu-t kapott már fpu-t is. Mindig is szebb grafikája van a konzolos gameknek, mert az csakis játékra van kitalálva, nem másra. De az tény hogy nincs alacsoy fps vagy magas, ott van adott mértékű(pl. PS2 30fps, PS1 50fps stb.). Konzolok megjelenítés egy lépéssel előbb jár, mint a pc. A Microsoft azért járt jól az Xbox(360)-al, mert ő tudott hozzá speciális DX-et fejleszteni. Amúgy meg konzolon adottak a hardware-ek van mihez konkrétan fejleszteni a játékot és nem az hogy milyen teljesítményű hardwarek kellenek hozzá. Azért állítom ezt mert sosem lessz 3 magos Core 2 Triple, ez speciálisan konzolhoz fejlesztett proci(IBM), mint a Radeon r500. Ez arra van kitalálva hogy berakod a gépbe DVD-t és lejátszod, mint a HIfi-be a cd-t. Ezen alapszik. Nincs Háttértár virtuális memória nincs a vinyóra ideiglesen írva. 256 vagy 512 mb mem elég ahhoz, mint pc-n 2gb is kevés. pl.: nintendo64 4mb memoriája volt és szebb volt mint pc, aminek már akkor 128/256 volt.
Kisseb telejesítményű cpu-ja volt a konzolnak, mint pc. De csak a gpu-nak számolja a dolgokat mármint a kódrendszere csak erre van fejlesztve és másra nem képes. A konzol az csak játék, míg a számítógépnek egyáltalán nem kéne játékot futtatnia, hisz nem erre van kitalálva. Ez ott mutatkozik meg hogy veszel konzolt 40-120e(akár 220, te dönt mikor vesz) és számítógép 200-300-400e és mégsem olyan szép a játék, mint konzolon. De a pc-nek fegyver ténye a sok stratégiai játék és a jóval pörgősebb játékmenet. És valószínű elterjettebb is, mint a konzol net játék szempontjábol. Aki gyönyörű grafikára megy rá annak a konzolt ajálom. -
Tuco Ramirez
őstag
Gratulálok a cikkíróknak, a PH!-n megszokott kíváló videokártya tesztet sikerült újra összehozniuk!
Rám jó benyomást tett a HD 2900XT, ha most vennék/fejlesztenék gépet, komoly eséllyel indulna nálam az AMD/ATI új kártyája. De szerintem aki már beruházott korábban egy NV G80-as kártyára (mert a felső kategóriában fél évig nem volt alternatívája, ami azért elég hosszú idő!), annak nagy valószínűséggel meg se fordul a fejében, hogy lecserélje 2900XT-re.
Nekem 8800-asom van, de ennek ellenére nagyon örülök, hogy végre megjelent az eddig egyeduralkodó G80-as vetélytársa a piacon. Újra árverseny van, és ez nekünk, felhasználóknak csak jó lehet.
Srácok, szerintem felesleges veszekedni azon, hogy melyik a jobb/rosszabb kártya, a G80 vagy az R600. Mert mindkettő nagyon jó. Az előző generációhoz (G7X, R5XX) képest mindkettő forradalmian új technológiát és sebességnövekedést hozott. Én úgy gondolom, hogy még sokáig nagyon jó teljesítményt fognak nyújtani. Emlékeztek még pl. a GeForce 6XXX és 7XXX közötti legutóbbi váltásra? Ahhoz képest ez valóban nagyságrendi előrelépés... -
Annyira nem volt számomra meggyőző ez a teljesítmény, nem tudom, lehet-e ebből még teljesítmény kifacsarni. Arra talán jó lesz, hogy az AMD-t stabilizálja a tőzsdén.
-
Raymond
titán
Xbox jatekon AF-et meg nemigen lattam, nem hasznaljak nagyon (biztos van oka), az AA-val is elegge csinnyan bannak. Itt mondjuk nem kellett tulzasba vinni a box verzion ugyis annyi a motion blur hogy az AA elveszett volna. Ettol fuggetlenul rohej amit ezekkel a portokkal muvelnek. Ugyanaz itt is mint az Oblivionnal. Egy csucs PC-n ezeknek a jatekoknak hasitani kene.
-
decibel
aktív tag
A boxon tudtommal nincs rajta se aa, se af, aztán lehet tévedek. Bár ez még csak a demó, a végleges biztos jobban teljesít.
Másfelől a driver mizériát sem értem. Merőben új architektúrákra, apikra kell kódolni, én személy szerint inkább örülök neki, hogy foglalkoznak egy driver szintű optimalizációval, amíg ez nem jelent vizuális oldalon minuszt.
Dx9-ben más a helyzet, állítólag egy quad+88gtx-en a Dirt 60fps+-t hoz, míg a box 30fps. A másik reménység a Crysis, nagy valószínűséggel ezeket a dx10 portokat írtózatos szégyenbe taszítja, és nem driver optimalizációk révén. -
rudi
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #728 üzenetére
Titan Quest durván 2,5 D-s, és olyan picik a karakterek, hogy azoknak bajos megítélni a minőségét, és minimális látvényelem van a játékban, amináció sablonos, stb. Persze lehet, hogy a szín- és formavilág valaminek bejön, valakinek meg nem, de ez szubjektív.
Ami a mondókád második részét illeti, magyarázd meg nekem, hogy a nagyon korrekt, fényhatások, részecskerendszerek és animáció mellett miért érzed 3 évvel ezelőttinek a játékot és melyik volt az a 3 évvel ezelőtti, hasonló zsánerű játék, aminek a szintjé náll a Lost Planet? -
Komplikato
veterán
válasz
RapUGround #725 üzenetére
''Jó lessz az ATI csak nála nem shaderprocesszor órajele hanem gpu-é számít az NV-vel szemben! ? ''
Kétlem, nem az éppen a lényeg, hogy majd' fele akkora órajelen megy csak ATI-nál a Stream? Lehet pont ezért lassú. De lehet csak így tudták szinkronizálni a ramhoz vagy mit tudom én. Egyébként a Terraflops bemutató alapján tényleg workstation kártyának készült inkább ... -
rudi
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #726 üzenetére
Titan Quest vazze
Szóval a textúrák...? Robbanások, füstök, hó (talajon és levegőben), karakteranimáció, üvegek hogy tetszettek?
-
RapUGround
tag
Van már 3dmark07? Ha igen, akkor talán ez lehet az első, talán teljes értékű DX10 teszt. Szintetikus teszt, de ebbe beletartozik az összes DX10 utasítás. De játékok alatt más lessz vagy más képp fognak megmutatkozni a teljesítmények az NV, ATI karikon. Lehet hogy az ATI a munkaálomásokat célozta meg ezzel a karival és nem gamereket. De a lényeg hogy ezt nem tudom a külömbséget
? NV quadro 5500-nél jobban teljesít a X2900XT az biztos.
Jó lessz az ATI csak nála nem shaderprocesszor órajele hanem gpu-é számít az NV-vel szemben! ??
ATI NV harc nem fejezödőtt be csak jelen pillanatban a video kari piac több tartományát az NV királysága uralja de mint az ATI, mint lázadó nép le fogja taszítani a rossz királyt a trónról.
majd ez is legenda lessz
[Szerkesztve] -
ftc
nagyúr
''elvileg'' egységesít csak.
MS jól akarta,de a gyártók máshogy gondolták...csak tudnám ebben mi a jó nekik
a driverekhez....anno több game volt 3DFX-s időben s mégis elég volt pár havonta egy driver...
elfelejtettek volna programozni a programozók vagy nem bírják szuflával a fél éves hw ciklusokat? -
rudi
nagyúr
válasz
masterful87 #721 üzenetére
Bocs, ha félreérthető voltam, nem negatív szándékkal ítam! Tényleg kis arányú a használahtó hozzászólások aránya, és nincs sok kedvem még a mai VGA-k DX10-es képességeit is belekeverni, ezért említettem azt a másik topicot a hasonlattal. Szerintem Te biztosan megtalálod.
-
rudi
nagyúr
válasz
masterful87 #717 üzenetére
Volt egy korai DX10-es topic (amiben egyébiránt jóval az R600 és a DX10 hivatalos debütje előtt 90%-ban leírtuk, hogyan fognak kinézni), ott volt egy sherpás hasonlatom. Flamehuszároknak direkt nem linkelem be, aki meg van olyan értelmes, hogy megtalálja magától, olvassa el (azért ott is volt ''szakértés'' bőven), és aplikálja DX10-re.
-
Mr. Maffia
tag
válasz
masterful87 #717 üzenetére
Rudinak igaza van, várjunk még pár hetet/hónapot! Persze pletykálkodni, hangosan gondolkozni még lehet: [link]
Tudom, tudom Fudzilla, de attól még érdekes... AMD-ATi valóban megkapta volna a CoJ DX10-et?
Mod: Link javítva!
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Éppen azzal akartam bővíteni a hozzászólásomat, hogy a DX10-nek elvileg egyésgesítenie kellene és nem még jobban szétválasztania az egyes hardveres megvalósításokat. Ami a drivertweak-et illeti, R300-as NV30-40-es időkben éppen emiatt feszítették a gyártókat keresztre, hogy milyen dolog az, hogy minden játékhoz külön driver kell. Tényleg, milyen dolog...?!
-
Raymond
titán
Egyetertek azzal hogy szomoru hogy a DX10-nel ami elmeletileg egyestitette volna a hardver kovetelmenyeket olyan orulettel kell foglalkozni megint mint a gyarto specifikus optimalizaciok. Eszem megall. Bonusz ehez a Lost Planet-hez: Egy olyan jatek ami siman fut egy olyan gepen amiben van 512MB RAM (osszesen), 3x 3.2Ghz in-order core es egy 2900XT-nel joval gyengebb grafikus kartya az nem tud normalis sebessegel futni egy Core2Duo + 2GB RAM + 2900XT 512MB konfiguracion. Vagy egy 8800GTX-en, teljesen mindegy.
-
rudi
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #700 üzenetére
Megmondod, hogy szerinted melyik játék szebb mint a Lost Planet és milyen szempontok alapján?
-
rudi
nagyúr
Egyet mondok én: qrva gyorsan felejtéstek el ezeket a legelős DX10-es demókat, csoda drivereket mert ezek csak és kizárólag arra jók, hogy a konkurenst beszopasság. Röhely, hogy CoJ demóból volt ATI és NVIDIA változati is, RÖHELY!!! Az is röhely, hogy Lost Planet sebességeket hasonlítgatunk és figyelmen kívül hagyjuk, hogy teljesen mások a vizuális hatások - ergo technikai okokból összehasonlíthatatlan a kettő. Borítékolom, hogy hasonló kamu helyzet lesz a Crysis rövidesen megjelenő demójával is.
Ha már hónapok óta türelmesen váruk Vistára, DX10-re, R600, akkor várjunk még pár hónapot míg tisztázódik a helyzet és ne most, a semmi alapján okoskudjukn!!! -
RapUGround
tag
Véleményem szerint a HD 2900XT jobb teljesítményt fog nyújtani az új driverrel. akkor sem fogja oda verni GTX-et, de nem nagyon a nyomában fog járni. nagyon jól optimizált driverrel szerintem a 640-es GTS és GTX közé fog befurakodni. XTX az meg való színű azért lessz 2950, mert 65nm-el talán 1ghz-es gpu, meg akkor már olcsóbban akár 2,5-2,8ghz gddr4 lesz és akár eggyből dx10-en mutathatja meg a foga fehérjét. De mivel 65nm-es lessz akkor valószínű hogy a 8800-as széria 65nm-es változatát a 8900-et célozza meg. És találgatásom fő poénja hogy a 2950XTX kevesebbet fog fogyasztani mint most a 2900XT, vagy pont ugyanannyit.
-
Komplikato
veterán
válasz
Firestormhun #710 üzenetére
''AMD hivatalos álláspontja a játékról az, hogy az eredmények nem reprezentatívak mert nem kapták meg a demót tesztelés céljából, így a drivereket sem tudták hozzá igazítani. Ezért a rossz teljesítmény és képminőség(NV-n is csak 158.42-es FW-vel működik rendesen).''
Azért ne felejtsük el megemlíteni azt se, hogy a program bazinagy NV logóval indít, ezután kérdés, hogy ''optimalizált'' vagy akármilyen driverrel lehet e benne jobb egy ATI kártya?
''COJ DX10-es techdemóját ugyanígy meg NV nem kapta meg tesztelésre.''
Ez elég fura, mert valaki azt írta, hogy a CoJ DX10 demóból van ATI és NVidia(!) verzió is.
''Jelenleg DX10 fronton hatalmas marketing háború zajlik, semmi más.''
És ez elég sokáig így fog menni, mire meg értelme lesz, már kapni lehet 2nd Generation DX10 kártyákat és vitázni már a harmadik (de)generációról fogunk. -
Firestormhun
senior tag
G80 nem feledkezett meg motion blur-ről, csak helyesen használja. Ha elolvasnátok a cikket és nem csak grafikonokat, képeket nézegetnétek, nem ontanátok ennyi eszetlen f@szságot. Elnézést a durva hangnemért, de ez most kikívánkozott belőlem...
AMD hivatalos álláspontja a játékról az, hogy az eredmények nem reprezentatívak mert nem kapták meg a demót tesztelés céljából, így a drivereket sem tudták hozzá igazítani. Ezért a rossz teljesítmény és képminőség(NV-n is csak 158.42-es FW-vel működik rendesen).
COJ DX10-es techdemóját ugyanígy meg NV nem kapta meg tesztelésre.
Jelenleg DX10 fronton hatalmas marketing háború zajlik, semmi más.
Lost Palenetet magam is kipróbáltam Vista alatt. 1280*720, minden high, kivéve shadow res default, 16*AA, 16*AF: snow: 42 fps, cave 55 fps.
Mozgás közben a játék szép, karakteranimációkat nagyon eltalálták. A játékmenet viszont dögunalom -
Drizzt
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #706 üzenetére
Én a Mass Effectet nyomnám szívesen, de annak is lőttek.
-
Drizzt
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #700 üzenetére
Nekem sem tetszenek a képek, de ha mozgás közben olyan, mint X360-on, akkor azért megnézném én ezt magamnak.
[link] -
Komplikato
veterán
Nem hivatalos infó szerint Company of Heros DX10 patch május 29-én jön ki.
-
keIdor
titán
válasz
Alvin_ti4200 #700 üzenetére
Majd a HWT-s tesztbe azért vesd össze a G80-at és az R600-at a Lost Planetben!
Mod: Amúgy valóban nem nagy cucc, képek alapján a CoJ durvább lesz, meg remékem a CoH is...
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3315, 90% Akkumulátor
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Lenovo ThinkPad T480, T580, P51s, P52s, T480s belső akkumulátor eladó
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 7000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest