Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
guriga1234 #255 üzenetére
Hát persze.
-
mzso
veterán
válasz
-=RelakS=- #252 üzenetére
Én a No One Lives Forever-t szoktam elővenni. (Kedvenc) Tiszta jók a drámai cutscene-ek. 5 poligonos arcokkal meg animálatlan fapofával.
-
dezz
nagyúr
válasz
guriga1234 #251 üzenetére
Hahahahaha! Már írtam, hogy keress rá a "soap opera effect"-re! Nyilván az egész világ keveri a műfajt a megjelenítési technikával (vagy a rögzítési technikával)... Vagy csak nem érted, miről van szó. Ennél többet már nem segíthetek.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
guriga1234 #251 üzenetére
"Nem attól fogom beleélni magam egy filmbe, hogy milyen megjelenítési technikát használ, hanem attól, hogy tetszik-e, érdekel-e, vagy sem."
Erről valahogy az jut eszembe, hogy egy játéknál is addig érdekel a textúra minősége, meg hogy van-e élsimítás, amíg kigyönyörködöm/uzzogom maga m benne, de ha magával ragad a történet, akkor kb észre sem veszem ezeket. Pl tavaly nagy megelégedéssel nyomtam végig az eredeti Shadow Warriort meg a Duke Nukem 3D-t egy kiegészítőjével, pedig ugye ezek nem pont a mai csilli-villi grafikáról híresek.
-
guriga1234
addikt
"A szappanoperákba ugyebár kevésbé éljük bele magunkat, mert olyanok, mintha egy tévériportot néznénk a színészekkel, vagy mint egy élő közvetítés egy filmfelvétel helyszínéről." - bullshit!
Te kevered a műfajt a megjelenítési technikával. A szappanopera jellemzően olyan zs kategóriás sorozat, amit a szellemileg kihívásokkal küzdők néznek. Nagyon kevés olyan sorozat van, amit jónak tartok (amúgy nem szokásom sorozatokat nézni, de a True Detective 1. évadja nagyon jó lett (a 2. évadot mostanában adják), a Spartacus évadjai, meg még pár).
Nem attól fogom beleélni magam egy filmbe, hogy milyen megjelenítési technikát használ, hanem attól, hogy tetszik-e, érdekel-e, vagy sem. -
guriga1234
addikt
válasz
-=RelakS=- #249 üzenetére
"Legyen egy alap doboz, ami a jelfeldolgozásért felel, amit egy darab kábellel be lehet kötni a tv-be" - a tévém pont ilyen. A "doboz" neve: One Connect.
-
-=RelakS=-
veterán
Eleve nem értem, miért nem lehet egy tv moduláris.
Szereti a gyártó a 5cm vastag tv-t? Rendben! Áruljon 2D, 3D panelt, a vevő kiválasztja.
Legyen egy alap doboz, ami a jelfeldolgozásért felel, amit egy darab kábellel be lehet kötni a tv-be. Ebbe a dobozba meg aztán amit csak a kedves vevő vásárol hozzá (antenna, hdmi, scart, akármi). Aztán összelegózza az ember, amit szeretne. (mintha az egyik gyártó már előrukkolt volna ilyen különálló résszel)Ezzel az is megoldható lenne, hogy ha a panel nem fejlődött annyit, akkor csak a vezérlőegységet kicserélni. Ha, mint itt sokaknak, nem az a lényeg, hogy tele legyen funkcióval, hanem hogy nézhesse a filmjeit, esetleg egy híradót, akkor csak azokat a modulokat venné meg.
Tudom, így az okos funkciókat támogató modulok rárohadnának a gyárra
meg amúgy is bilibe lóg a kezem.
De valahogy mindennél ezt látom: Tök jó kis készülék, de valahol elszúrják. Pl Sony Z: ant+ kimaradt, fakó. Z3: 4k felvétel közben melegszik (mondjuk a 4k pont nem izgat). Okos órák: 1-2 naponta kell tölteni őket, ha meg nem, akkor meg visszafogottak szolgáltatásban (Pebble time)
De ha már tv: most LG van. Frankó passzív 3D panel, de felhős, a háttérvilágítás vagy fél centire a paneltől van, illetve BGR pixelek. Utóbbi kettő inkább monitorként használva gond. WebOS: lassú szar, túlbonyolított beállítási lehetőségek. Milyen már, hogy bekapcsolom a tv-t, és nem válthatok bemenetet, mert "Az intelligens szolgáltatások még nem töltődtek be"? 'Nyádpics'Szóval időnként az az érzésem, hogy vagy megbuggyantak a mérnökök, vagy a marketing határozza meg a "fejlesztési" irányt.
Kicsit hosszú, szóval offba teszem, még ha nem is annyira off.
-
dezz
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #247 üzenetére
Igen, sajnos a rossz példát követték.
Nem tudom, hogy gondolták!? És hogy még ma sem (nagyon) tudják... Botrányos. Az is szomorú, hogy legkomolyabb szakmai médiumokban is csak a nézőknek ajánlgatták, hogy fogják és kapcsolják ki az egészet, a gyártók számára egy megjegyzést sem olvastam, hogy szíveskedjenek content-függően engedélyezhetővé tenni.
Én is ki-be kapcsolgattam a Philipsemen, de egy átlagfelhasználótól ez nem várható el. (Már az sem, hogy egyátalán tudja, hogy mi a különbség a film content és a video content között.)
Néhány éve nézegettem egy LG-t, ami mintha tudta volna, hogy ha egyszerre volt engedélyezve ez és a 24p mode, akkor a 24p-t békén hagyta. Aztán kiderült, hogy csak a 24p vs. 60i-t tudta megkülönböztetni (plusz a 60i-nál felismerte, hogy 24p van telecine-ezve és visszaalakította), a 24p vs. 50i-t már nem. Egy európában forgalmazott tévé!
-
-=RelakS=-
veterán
"és hogy nem lehetett külön engedélyezni film és video contentnél."
Valahogy nem emlékszem ilyenre egy tévémnél sem.
Mondjuk vagy 24p-t néztem rajta (BD), vagy 50i (box) 60p (számítógép) jött rá, szóval mindig kézzel ki is kapcsoltam, de mikor direkt nézegettem, nekem az fps váltásakor nem kapcsolt ki/be a funkció.
Philips, Panasonic, LG, ebben a sorrendben az elmúlt 5 évbenEz az LG nagyon okos tv (WebOS), lehet, majd megnézem, mit tud ez ügyben (mondjuk úgyis elfelejtem XD)
"hogy az minden körülmények közöt szuper és ajánlott"
Ez meg ugyanaz a fos marketing duma, mint a végtelen kontraszt.
Hiányzó információt nem lehet csak úgy kitalálni. A Google most mutatott be egy okosságot, hogy pár képből az intelligenciájuk folyamatos videót állít elő, de annyi benne a képhiba, hogy az ember fontolgatná a HDMI kábel cseréjét, ha ilyen képet látna(ettől függetlenül hajmeresztő teljesítmény)
-
dezz
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #245 üzenetére
Nagyon elszúrta a Philips (akik először valósították meg a mozgás-interpolációt egy tévében), hogy úgy reklámozta a Natural Motiont, hogy az minden körülmények közöt szuper és ajánlott, és hogy nem lehetett külön engedélyezni film és video contentnél. Így aztán mindenki azzal volt elfoglalva, hogy ez valójában mennyire nem tesz jót a mozifilmeknek és hogy lehet kikapcsolni ([link]), háttérbe szorítva, hogy a sportközvetítéseknek és úgy általában a hétköznapi tévéműsornak valóban nagyon is jót tesz.
-
-=RelakS=-
veterán
Illetve a darabos mozgás miatt részletek is elvesznek.
Alien (8. utas a halál). A Nostromo szépen átrepül a kamera előtt az elején. Mikor rákapcsoltam a Philips tv okosságát, feltűnt, hogy az "űrhajó" távoli és közeli részei nem élesek
Addig egyszer sem tűnt fel, pedig már láttam párszor a filmet
-
dezz
nagyúr
válasz
guriga1234 #239 üzenetére
A szappanoperákba ugyebár kevésbé éljük bele magunkat, mert olyanok, mintha egy tévériportot néznénk a színészekkel, vagy mint egy élő közvetítés egy filmfelvétel helyszínéről.
Itt a hétköznapiság, a hétköznapi valószerűség az elsődleges. A hétköznapi valóságban a hétköznapi valóságban érezzük magunkat, semiképp egy szappanoperában, hiszen annál - a fentiek miatt - eleve nem hiszünk el, hogy a színész nem csak egy színész, azaz kevéssé tudjuk beleélni magunkat. Ezért semmi értelme annak, amit írtál.
(#242) tecsu: A képtartalmak többségénél alig van köztük különbség. (Legfeljebb a 48p-t valamivel rövidebb záridővel rögzítik, de nem fele annyival, mint a 24p-t.)
Hol "ismertem el", hogy a mozgás-interpoláció nagyon mű? Éppen azt mondogatom, hogy a magasabb fps valószerűbb (hétköznapi valóságra hajazó), olyan, mint egy élő közvetítés. Nem mű, hanem egyrészt szokatlan egy mozifilmnél, másrészt az előző mondatban írtak miatt kevésbé álomszerűen filmszerű.
(#243): Miben? Valójában semmit sem mondott.
1-1 képkockát 1x felvillantva egy gramm motion-blurre sem lenne szükség, viszont iszonyúan villogna (24 Hz)! A moziban és egyes tévéken ezért 2-3x villantják fel.
A 24p mozifilmekbe éppen azért tudjuk beleélni magunkat, mert az álomszerű hatásuk miatt elfeledtetik, hogy valójában csak színészeket látunk. (Mintha valamilyen párhuzamos világban lennénk.) Szemben a fentiekkel.
-
tecsu
addikt
Pedig pont a topikot végigolvasva tűnik úgy, hogy igaza van. ;-)
Állítólag az elmosott 24p, stroboszkópszerűen villogtatva adja a legjobb filmélményt... jobbat, mint a valósághoz közelebbi megjelenítésmódok. Pedig pont a mozifilmek látványába éljük úgy bele magunkat, mintha ottlennénk, miközben ez egy "szappanoperánál" annyira nem valószínű, akárhány fps... -
madgie
titán
válasz
guriga1234 #239 üzenetére
A topikot végigolvasva az ember azt hinné, hogy nem tudod tovább halmozni a hülyeségeket... nos, téves következtetés
-
dezz
nagyúr
24p film 24p-ben megjelenítve (mozgás-interpoláció off [+ 24p mode on]) vs. 48p-ben megjelenítve (mozgás-interpoláció on, mid-level)? Optika, záridő, miegymás ugyanaz (nyilván), mégis lőn szappanopera effekt. Hitet tevés helyett fogj egy tévét és próbáld ki. Vagy keress rá a soap opara-effectre. A komolyabb tévés kamerákat nem mondanám gagyinak egyébként.
-
tecsu
addikt
A szappanopoerás érzet nem csak a magas fps miatt van, hanem a gagyi optikától, az ahhoz tartozó mélységélességtől stb.
Nem hiszem, hogy önmagában a magasabb fps rossz érzet lenne egy film esetében.
Láthatunk erről amúgy konkrét példát? Ugyanaz 24p-vel és magasabb fps-sel ugyanaz, ugyanazzal az optikával, záridővel? -
dezz
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #234 üzenetére
Dettó.
(Sokan meg csak úgy elsétáltak bambán, semmit sem láttak az egészből.Bár hogy is láttak volna, ha ugyanúgy 10ms jutott a drága figyelmükből minden tévére?)
-
dezz
nagyúr
De nem érted, hogy a valóság olyan, mintha marhasok fps-sel néznénk egy felvételt?
A normál tévéadás úgy jött ide, hogy az (a tévén leadott mozifilmek 25 fps-ével szemben) 50p-s látványt nyújt (50i->50p). Ezért kérdeztem, hogy az átlag tévéműsor is unreal neked? Ugyebár nem...
A 48p/50p-re konvertált 24p/25p (egyes képhibákat leszámítva) olyan, mint az eredetileg is (PAL) 50p-s látványt nyújtó tévéadás... Ezen gondolkozz el!
Ergo, azért érzed furcsának a "szappanoperásított" 24p/25p-t, mert a mozifilmektől szokatlanul folyamatos!
Megjegyzem, én sem szeretek "szappanoperásítani", a mozifilmeket 24p-s megjelenítéssel nézem. De nem azért, mert "unreal", hanem éppen ellenkezőleg: mert olyan lesz, mint egy helyszíni tévériport a forgatásról. A sportműsorokat viszont ménél több fps-sel nézem.
-
dezz
nagyúr
válasz
guriga1234 #202 üzenetére
Tényleg? Deinterlacing
Ajánlom figyelmedbe Lenox válaszát is.Itt nem a megjelenítésről van szó, az már jó ideje progresszív. Azonban a tévéadás ma is, HD-ban is interlace (1080i). (Néhány országban van 720p is.) A tartalom lehet film (általában mozi) és video. Az elsőnél van az, amit írtál, ilyenkor valóban csak össze kell fésülni a két félképet. Video contentnél jönnek a bonyibb deintarlacing eljárások (motion-adaptive deinterlacing változatok).
(#204) kokobe: Látom, nem érted, de feladom.
-
Ricardo128
senior tag
Azért azt ne felejtsük el, hogy az ívelt kijelzők esetében a legmegfelelőbb, ha a néző szemből nézi a TV-t, nem pedig oldalról. A frekvenciáról meg csak annyit, hogy vicc amit művelnek. Nagyjából tisztában voltam ezekkel, a cégek által félrevezető adatokkal és marketinggel, de ez van, ezt kell szeretni. Aki úgy vásárol a mai világban elektronikai cikket, hogy nem tájékozódik megfelelően, az így járt. Köszönjük a cikket!
-
Partz
senior tag
válasz
-=RelakS=- #222 üzenetére
Egyelőre lejátszó sincs, csak prototípus. Májusban véglegesítették a szabványt, ősszel fog megjelenni pár lemez társaságában.
De még itt se bíznék annyira a 48fps-ben, egy Hobbit hosszúságú film több lemezes lenne. Ami manapság nem olyan nyerő, A Gyűrűk Ura filmeknél is utáltam a több lemezes változatot. -
aram01
nagyúr
válasz
Döglött Róka #227 üzenetére
hát ja, valahogy úgy
-
aram01
nagyúr
válasz
Döglött Róka #225 üzenetére
remélem nem rólam beszélsz?
-
aram01
nagyúr
".Bár torrent kliensem nincs telepítve,nem hallgatok mp3-at,avi-t nem láttam évek óta,a Youtube-on pedig kizárólag dokumentumfilmeket nézek.' meg gondolom vasárnap templomba is jársz. nekem elég az 55-ös és szoktam youtube-ot is nézni. Általában ilyen topicokban fanok vannak, ami nem baj, mert van alattuk tapasztalat. Ezért tudnak válaszolni egyből a kérdésekre.
-
csabi63
senior tag
Itt a PH-n valami exkluzív klub lehet.Az emberek nagy része élesebben lát a sasnál,jobban hall a hiúznál,és olyat is érzékel,amit csak műszerrel lehet kimutatni.Össze vagyok zavarodva.Nem ez lenne az az ország,ahol a nép lebutított youtube videót néz telefonon,tízezerszám tölti warezban az avi-t,és torrent mp3-at hallgat?Mert itt a FULL HD már nem elég jó,a több százezres TV gagyi.Az ország jelentős része napról-napra él,nem kis százalékban panelban szűkösködik.Mégis kicsi a 42 inch-es TV,a 3D-hez legalább 55 kellene,de nem ártana faltól falig,etc.
Valamiről nyilván lemaradtam.De nekem jó a 42-es FHD,nem keresem nagyítóval a pixeleket sem.Ez a vacak is negyed millió volt,de ezek szerint kisebbségben vagyok.Keresek egy csóró fórumot,mert szégyellem magam.Bár torrent kliensem nincs telepítve,nem hallgatok mp3-at,avi-t nem láttam évek óta,a Youtube-on pedig kizárólag dokumentumfilmeket nézek.További minden jót a szerencséseknek.
-
kondás
tag
projektort kell venni, két jó nagy baszom hangszóróval és örül a család
-
lenox
veterán
válasz
guriga1234 #202 üzenetére
Nem, a deinterlacing az az eljaras, ami interlace videobol progressivet csinal. Beletartozik az is, amikor a 24 fps filmbol 3:2 pulldown-nal keszult videobol csinalsz progressivet, tehat amikor megfeleloen detektalt cadence eseten szepen ossze tudod rakni a felkepeket, meg az is, amikor csak mas idopontrol vannak meg a felkepek, es ugy raksz ossze valami nezhetot.
-
-
ALBY
senior tag
Köszi, jó cikk!
Talán még néhány ember ráébred mikor hasba akarsztó hülyeségekkel bombázzák.Meg is jegyzem magamnak egy cikk linket, jól jön ha mondjuk egy tévés témában érdeklődő ismerősnek kell ráborított tévképzeteit kimagyarázni.
-
niof
veterán
Az új kütyükben egyébként a legtöbb galibát a RoHS miatt bevezetett anyagok, és persze az óccó kínai alkatrészek (gondolok itt pl. az elkókra) okozzák. A RoHS miatt ugyanis nem lehet ólom tartalmú forraszanyagot használni, amivel pedig azt kiváltották, hosszú távon rendkívül rosszul tűri a hőt (hőingadozást). Elég sok olyan elektronikát láttam már, amiben a gyári, ólommentes forrasztás egyszerűen szétrepedt a készülék bizonyos nagyobb hőterhelésű alkatrészeinél, ezzel kontakthibákat, vagy egyéb, komolyabb hibákat okozva.
Gondolok itt a nagyobb teljesítményű tranyókra, teljesítményellenállásokra, elkókra. Sőt, nemrég javítottam egy hölgyismerősömnek a műkörömcsiszolóját, aminek a panelján szintén ott figyelt a RoHS felirat. A kapcsolóüzemű tápegységében a trafó egyik primer tekercse volt leválva a panelról, de úgy, hogy csak akkor jöttem erre rá, mikor már gyakorlatilag az egész panelt átforrasztottam, rendes, 40-60%-as forrasztóónnal. Egyből működni is kezdett a gép!Szóval, ha beépített hibákról beszélünk, akkor ez szerintem egy hatalmas kockázati tényező. Kis dolog, ami nagy bajokat tud okozni. És szerintem a környezetterhelése az ólomnak, amire fogják a tiltást, nem az elektronikai hulladékokból származik (jórészt).
-
aram01
nagyúr
válasz
Döglött Róka #211 üzenetére
a vászonról néznek engem, ha rajtam van?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
sad_Vamp #207 üzenetére
Ja, azt én is rühellem, főleg, amikor a kamera pásztáz, mert akkor látszik igazán jó.
A Hobbit első két részét 3D HFR-ben láttam, és nem merném letenni a garast amellett, hogy az élőszereplős felévetelek 48FPS-el lettek felvéve. Legalábbis azok nekem darabosnak tűntek a szép tájképek felett repkedés után.
Amúgy van már FHD 48FPS-re BD szabvány, hogy ki is jöjjön így? -
sad_Vamp
őstag
válasz
-=RelakS=- #206 üzenetére
igen a sok hiba az interpolálás miatt tényleg zavaró. Akkor már tényleg inkább a 24p. Viszont én minél tovább annál jobban rühellem a 24p judder-t. Azt nem tudja valaki, hogy a Hobbit szériát amúgy hogy adták ki? 24p vagy 48p a blu-ray-en?
-
-=RelakS=-
veterán
Szerintem pont itt van a gond, miszerint nem "művi" lesz a műsor, hanem tele hibával a hiányzó információk miatt.
Külön jó, mikor egy snitt után az elektronika csak "kapkodja a fejét", és pár képkocka erejéig az eredeti 24p-t kapja az ember, tehát a minőség folyamatosan változik.
Ez szerintem sokkal zavaróbb, mint végig 24p-ben megnézni valamit.
-
cinemazealot
addikt
A hologrammal kapcsolatos korrekciód jogos, rosszul fogalmaztam.
Annak ellenére, hogy a képrészletek egy síkon jelennek meg, pontosan a fotonok eredetihez hű rögzítéséből fakadóan a szem "odafókuszálása" is hű lehet az eredetihez.
"Filmen rögzített holográfia" alatt a fotólemezen rögzített hologramokat értettem. Bocs, ha a megfogalmazás nem volt szakszerű.
-
kokobe
őstag
Hagyuk már ezt a hülyeséget sehol se valószerű, etesd már meg ezt mással !
Az interpoláció konkrétan egy foshalmaz, nem véletlenül írják minden neves oldalon de nem nevesen is , hogy kapcsolja ki az ember mert csomó képi hibát eredményez és a pure minőség totál odavész mert belenyúl az elektronika aminek nem kéne... -
válasz
guriga1234 #202 üzenetére
Csak halkan kerdezem meg: mikor neztel nyers fieldeket TV-s cuccoknal, hogy ilyen lelkesen oktatod ki az ezzel foglalkozokat arrol, hogy hogyan is mukodik ez a dolog?
-
guriga1234
addikt
"erre való a deinterlacing" - a két félkép összefűzése a deinterlacing, nem pedig valami meg nem lévő képtartalom pótlása.
Az már nagyon rég volt, hogy lehetett interlacingelt és deinterlacingelt kép között váltani (jellemzően PC-n). De ha olyan hatás lenne a tévében, mindenki dobná a kukába a tévéjét. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
guriga1234 #198 üzenetére
Amit te mondasz, maximum filmek alatt fordulhatott elő, mert ott 24, illetve PAL alatt 25 képkockád lesz.
Viszont arra gondolsz, hogy idegesítően rángat a kép nem mozifilm alatt, az más.
Mert olyankor nem "szétcsúszik" a kép, hanem felcserélődik a páros és páratlan félkép.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) Samsung 3200MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 2 Intel Core i5-1135G7
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone SE2020 64GB / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Formula OC RX 6900 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Ritkaság! Új! Microsoft Surface Laptop 5 Alcantara 13.5" i5-1245U 16GB 1000GB 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest