Új hozzászólás Aktív témák
-
pokmky
tag
Attól függ mit tekintünk normális kimeneti szintnek. Ha azt szintet tekintjük 0dB-nek, ami 8ohm impedancia mellett van, akkor ahhoz képest egy 20ohm-os résznél kiemel, de ez már csak szemantika.
Amúgy valójában arról van szó szerintem, hogy a hozzáadott felharmónikusok miatt tűnik kiemeltnek néhány, valójában líneáris frekvenciamenetű erősítő (jellemzően csöves).
-
gcsaba70
csendes tag
válasz
Dare2Live #135 üzenetére
Egy biztos, lehet akármilyen jó rendszered, - akár még egy világlegjobberősítője csöves BEAG-od is - a szoba akkusztikája elképesztő mértékben szól bele a hangzásba. A tiédhez hasonló aktív rendszerek ezért jók. Van erre egy csomó megoldás, de legalább egy mérőmikrofon nem árt hozzá. Ezt a "csöveseknek" hiába magyarázod. A baj az, hogy akárhol feltünik ez a kérdés, azonnal anyázásig fajul, jó magyar szokás szerint. Duree pl. látatlanba megmondja, hogy azok a képzetlen, ostoba japán kőművesek a Technicsnél csak valami szart fejleszthetnek, hiszen a BEAGnál 60 éve már mindent kitaláltak.
-
Dare2Live
félisten
válasz
CPT.Pirk #131 üzenetére
Most evvel ellökted a témát de hamár:
Szobára, hangfalra amit írsz az pl ez. [link] Lehet meglepő de ide is kell a kalibrálás a GLM.De egy ilyen szoba 99.9%nak nem adatik meg. Komoly kiemelések, hiányok lesznek. És 99.9% nem tudja megmondani, hogy honnan és mennyit kéne kompenzálni. Én sem. Ezért baromi jó egy SAM pl 8350 meg a GLM. Videoban jól látni, a kezdőállapotban mekkora a lyukak, meg gigahuplik és mennyire kissebbek lesznek pl +18dB helyett +6dB. És ha az ember arra is veszi a fáradtságot, hogy kicsit odébb rak és 30sec egy újabb mérés nagyon szépen ki lehet kompenzálni egy szoba "hibáit".
De ehez persze az is erősen ajánlott, hogy nem egy "mindenhez jó = semmihez se igazán jó" erősítő hangfal kombó legyen hanem, hogy az erősítő egy hangfalhoz legyen tervezve és illesztve.De kinek mi. Valakit nem zavarnak a huplik, meg a valósághoz sok köze nincs meleg hang, söt azt szereti. Szubjektív. Lelke rajta. Ez nem mastering/studio... az élvezet a lényeg. De ne köpdösse már le azt aki evvel nem így van és úgy szereti a zenét ahogy az a felvételen van.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Dare2Live #128 üzenetére
Ez már nagyon mélyre visz, kezdve azzal, hogy a megfelelő anyag egy hangfal megépítéséhez a beton lenne, csak akkor nem kell túl sokat megmozdítani...
Aztán a beton hangfal köré kellene szobát tervezni, ahol minden a hangzásnak van alárendelve. Igazából már a szoba falából kellene kialakítani a hangfalat, hogy tuti legyen a dolog, aztán lehet hozzá profi erősítőt betenni, meg költeni egy szoba árát a lánc többi tagjára.
Vannak a praktikusságnak határai, amivel nem igazán tudunk mit kezdeni, főleg nem átlag magyar fizetésből.
Én az ár / érték arányra szoktam rámenni. A PCL86 csöveket pár száz forintért szereztem be a Pécsi vásárban. Most, hogy végleges formáját kezdi önteni az erősítő, kb. 40e forintnál tartok költségek terén. Ezért cserébe úgy szól, hogy oda merném tenni közönség elé meghallgatásra.
Egyébként a csöves technikának van egy olyan hátránya (ami az előnye is, mert leszoktat a kapkodásról), tényleg érdemes megvárni azt a kb. 20 percet, míg rendesen bemelegszik. Érdemi különbség van a bekapcsolás utáni és a bemelegedett hangzásban. -
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live #128 üzenetére
Meg a kábel téma is csúcs tud lenni. 100.000ek, milliókat adnak kábelekért. Nézik, hogy szinezi az egyik, másik a hangot... félreértés ne essék én is hallom.
Részemről: AES/EBU
Én megértem a "kábeleseket". Hogy a kábelért adnak ennyit. Mert ilyen-olyan lesz tőle a hang. Én meg úgy szeretem ahogy "lezenélték". Fordítva mért nem lehet megérteni az nekem rejtély.
A zajt ne hozzuk fel. A 0 az 0. -
Dare2Live
félisten
válasz
CPT.Pirk #121 üzenetére
"Nem tudsz torzítás nélküli erősítőt építeni"
Nagy difi van aközött amikor egy erősítőt egy hangfalhoz terveznek, illesztenek mint amikor "mindenhez" jó kell legyen.
Meg pokmky hszéhez még annyit, hogy az egész nagyon szoba függő. Nézd csak meg az általam linkelt videot. Pedig a hangfal 38-20khz között +-1.5dB. A szoba meg totál elrontja. Aztán elég szépen belenyúl a GLM.
Én tökre megértem, hogy rengetegen szeretik a csöves/meleg.... hangzást. Brutál, hogy a másik oldal nem tudja megérteni, hogy vki meg a "pontos" hangzást szereti.
-
Reggie0
félisten
válasz
#16939776 #117 üzenetére
Kamu...
A minoseget tokeletesen leirja a torzitas merteke, csak annyi a trukk, hogy a gyartok a THD-vel peldaloznak es nem a teljes torzitassal, igy pl. az intermodulacios torzitast kihagyjak, illetve csak egyszeru monotonusu szinusszal vizsgaljak. Annal nem lehet hubben erositeni, ha x jelet a teljes frekvenciatartomanyban konstans szorzotenyezovel es konstans fazistolassal erositesz barmilyen bemeno jel eseten. Mert akkor pontosan az a jeled, mint ami a bemeneten van, csak az amplitudoja lesz nagyobb.
De nagyon vicces amikor egy audifil elmagyarazza, hogy az x=5sin(wt)+3sin(wt+alfa) az meg szepen szol, mert jo a forras, de ha ebbol y=10sin(wt+beta)+6sin(wt+alfa+beta) jon ki, akkor az mar egy olyan erosito ami szarul szol, mert nem torzitja agyon egy elektroncso... Pedig a legtisztabb kettes szorzorol beszelunk.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Dare2Live #118 üzenetére
Ha nálad nyammogott a mély egy csövessel, akkor ott valami gáz volt a cucc valamelyik részével. A kiemelés meg megint olyan, hogy miért is? Egy A osztályú csövesnél hol lesz kiemelés, kiemelések?
Úgy egyébként a zenehallgatás célja saját szórakoztatásunk. Nem tudsz torzítás nélküli erősítőt építeni, nem is egyformán torzít a két technika de már a felvett hang se mentes a torzításoktól...
Legalább 10 tranyós és IC-s erősítőt használtam már otthon zenehallgatásra, mikor egyszer kíváncsi lettem milyen is az a csöves hangzás amiről addig csak olvastam és megépítettem egy PCL86 SE-t.
Azt tudom mondani, hogy ez egy más világ. Van saját építésű JLH tranzisztoros erősítőm is, szóval van összehasonlítási alap de röviden és tömören úgy tudnám megfogalmazni, hogy az egyik erősítőnek torzítása, a másiknak meg lelke van.Lehet, hogy ez egyeseknek csöves bullshit, de basszus mikor egy Johnny Cash-t vagy Kelly Familyt meghallgat valaki a cuccomon, ott utána nincs kérdés. Van ennek rendes fizikája ami a karakterisztikákból ered, lentebb linkeltem valakinek.
-
Dare2Live
félisten
válasz
#16939776 #117 üzenetére
Fordítva. Tökéletesen tudom, hogy a rendszerem k* jól szól. Nem meleg összevissza kiemel, elnyom köze nincs ahoz amit a zenész/studio összerakott.
Innen indulunk [link] Mi jött rá? A szokásos csöves leoltás. Halgattam én már meg elég csúcs csöves cuccot. És értem én csövesek azt imádják amikor a lejátszás ilyen meleg, összevissza kiemel elnyom, nyammog a mély.... Amikor a zenének már semmi köze nincs ahoz amit felvettek.
Elfogadom ők így szeretik.Ellenben a csöves oldal te is! képtelen elfogadni, hogy mások meg mást szeretnek és tartanak jónak. Akik úgy szeretik hallgatni ahogy azt a zenész/studioban megálmodták. Jönnek az akármilyen teszt 10millióba kerül meg 10milliós kábel és persze aki mást mond nem ért hozzá érveléssel.
Képtelenek elfogadni, hogy más mást tart jónak. ld újra [link]
Grat neked és Dureenak is. -
#16939776
törölt tag
Azok állnak így hozzá a hang kérdéshez, akik nem tudják gyakorlatban hova kell nyúlni ahhoz, hogy egy hangszer vagy egy berendezés jól szólaljon meg. Ezeknek soha nem lesz "saját" jó hangjuk és soha nem lesznek elégedettek az elért eredménnyel, mert bár tudják hogy 1,5mft-ba került a hangszer vagy csak 0,0002%-ot torzít az erősítő és mégis förtelmesen szarul szól, de nem tudják miért.
De akkor is meg vannak győződve, hogy egy 0,0001%-os erősítő vagy 5mft-os hangszertől lehet kizárólag jobb a hang és erős frusztrációt éreznek, amikor valaki azzal az állítással jön, hogy 0,2%-os erősítőn hallgat zenét teljes élvezettel, vagy egy 150kft-os hangszeren átjön a tehetsége.
Csak ezeknek az nem esik le, hogy ezek a számok eltérése onnantól ad arányos hallható különbséget, ha már minden más tényező is nagyon rendben van téve, ezért a gyakorlatban majdnem ez lesz az utolsó tényező amivel foglalkozni kell(ene). Ők meg elsőnek és kizárólagosnak veszik, mert semmi másba nem tudnak kapaszkodni, mert csak a számokhoz értenek, de ahhoz nagyon.Szép napot!
-
Te egy hatalmas bunkó vagy, maradj is meg ilyennek mert így ismert meg a világ. Azon kívül kikérem magamnak, hogy a szakmai múltamat és jelenemet meg kérdőjelezd ismeretlenül, ilyet csak a gyáva szar emberek tesznek. A mérésekről csak annyit ha valamit is konyítanál az elektronikához tudnád , hogy egy erősítőnél nem a mért értékek adják a hang minőséget hanem a szubjektív hangzás. Olvass már el egy hifi tesztet ha nem esik nehezedre.
-
duke
aktív tag
"Ez nem táp, hanem max. egy aluláteresztő szűrő"
Annal azert tobb. Egy inteligens aramkor szabalyozza, a benne levo toroid transzformator kimeno feszultseget, idealis szinusz hullam alakuva. Az ara kb 4 millio, tehat a 10 millios tap kabelhez kepest olcsobb, es mindenkeppen biztosabb megoldas.
-
Jóember, mielőtt felelőtlenül irogatsz mindenféle butaságot, nézz már meg egy mérést, ha már állítólag harminc éve villamosmérnök vagy (vagy legalábbis feltételezem, hogy igazából csak a rossz helyesírásod miatt írtad magadról, hogy elektromos árammal működő mérnök lennél
).
-
mad823
őstag
-
Jó ember mielőtt felelőtlenül írogatsz mindenféle butaságot nézz utána a hifi magazin tesztjének, egyébként nézd meg az "Audio Hungary " cég termékeit és ott visszaköszön a Beag csöves utódja. Kicsit lekezelő vagy, én villamos mérnök vagyok 30 éve és terveztem már erősítőket , is volt nálam Mark Levinson ,ARC, Conrad Johnson, Rotel is, ezekkel is versenyben volt a Beag.De nem fogom veled vitatkozni nyílván nem tudod megkülönböztetni a jó és rossza hangot, hallgasd csak a zsebrádiót.
-
mad823
őstag
Nyilván arra gondoltam, hogy a négyszögjel jó, hanem hogy transzormálás és egyenirányítás után a bemenő színusz jel ideálistól való esetleges eltérése nem oszt, nem szoroz.
(Az ugye megvan, hogy egy négszögjel és egy tekercs (vagyis kettő, ő lenne a trafó) találkozásából a szekunder oldalon nem négyszögjel, hanem sokkal inkább tüskék lesznek csak?Szóval ideálisnak nem nevezném...)
-
Reggie0
félisten
Ez nem igaz. A negyszogjel sokkal jobb meghajtas lenne, mert egyeniranyitva nem lenne semmi hullamzasa se, egyetlen hatranya, hogy vagy a feszt kell visszavenni, vagy a vasat/tekercselest atmeretezni, mert a sima 230-as szinuszos telitesbe megy 230-as negyszogtol. Regen amugy a szamitogep szunetmenteseknel eleg gyakori volt a trapezinverteres, mert ugyis egy graezel kezdodott minden tapegyseg(meg nem volt pfc). es meg eloallitani is egyszerubb volt, mint szinuszt.
(#92) Tetsuo: Komoly hirnev, ha rogton ilyen kamuhulyeseget lehet toluk linkelni
Max az audifilek kozott szamit annak, de hat ott barmi hulyeseg, aminek mar van 5% igazsagtartalma realitasnak minosul.
-
Dare2Live
félisten
Ilyenkor örülök, hogy megvettem a 8350et meg a GLMet.
Egymáshoz tervezett ACDC+DAC+AMP+Hangszoró egyben. +GLMel gyönyörűen kalibrálja magát szobához.
-
gcsaba70
csendes tag
Szerintem ez kizárt: "de hangminőségben leveri a legdrágább félvezetősöket" Hány legdrágább félvezetős erősítőt hallottál már? Max neked az a hangzás tetszik. Ha igazad lenne, akkor most még lenne BEAG és nem lenne AN, ARC, McIntosh.
A cikk színvonala pedig elképesztő. Nincs valaki aki legalább tudja kb., hogy miről van szó?
-
-
Tetsuo
őstag
Az Accuphase nem az ezotériáról, hanem a realizmusáról híres. Itt a tápjuk.
-
Reggie0
félisten
válasz
#16939776 #90 üzenetére
No igen, csakhogy ez kettos celu, nem csak azert van, hogy a keszulekbe ne jusson be zaj, hanem ne is bocsajtson ki, mert az a kabelhossz mar kepes lenne sugarozni is a zajt es nem menne at az EMC meresen. Raadasul mint latod a kondinak minimalis impedanciaja van ezen a frekin es hat mivel parhuzamosan van kotve, ezert ebbol latszik, hogy nagyon jol kisontoli az ilyen zavarokat, a soros induktivitasnak pedig pont itt lesz nagy az impedanciaja. Magan a kabelen egyaltalan nincs mit merni ilyen szempontbol.
Ez azota lett ilyen oriasi problema, amiota 50-200kHz-es kapcsuzemuk rangatjak az ampereket, mert azert meg nem olyan sokadik felharmonikus van ebben a tartomanyban, es sugaroznanak rendesen, de szerencsere a fali kabelek csillapitasa eleg nagy, mar 1MHz-en is kb. 6dB/m. -
#16939776
törölt tag
Mára boldog-boldogtalan használ közvetlenül az IEC socket-en Y kondikat (1..2,2nF) a védőföld és a fázis/nulla közé kötve. Itt a képen 10MHz-nél mutatja egy ilyennek az impedancia minimumát, ez ott beleszól a táp mérhető impedanciamenetébe, zajába és megmutatkozik a majdnem rövid-zár hatása a tápkábel (földelőképesség) minőségére, és annak a viselkedése vissza hat a tápegység mérhető zajára.
Ezért érdemes 10MHz-ig gondolkodni.
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Amúgy, ilyen árnyékolt tápkábel méréssel eddig nem találkoztam, bár nem is kerestem. Mondjuk vannak bennem kétségek ezen a téren, mivel pl. egy jobb csöves erősítő amúgy is az egyenirányítás után minimum egy C-L-C szűrőt tartalmaz, de gyakoribb a C-L-C-L-C kiépítés masszív vasmagos fojtó tekercsekkel.
Szóval eddig még sok értelmét vagy szükségét nem láttam az utolsó egy méter hálózati kábel árnyékolásának, de hátha rosszul gondolom.
salesman: igen, ő eléggé benne van az iparban. Csak ne lennének olyan b. drágák a normális műszerek.
-
duke
aktív tag
Ez a 10 millios halozatikabel tenyleg durva. Mondjuk egy par szaz ezer forintos jo minosegu zavarvedett kabelt, meg csak csak szuksegesnek gondolnek. De a 10 millio toredekebol, mar lehetne gyartatni, venni, sajat invertert, ami ott helyben allitana elo a szukseges 230 voltos valtoaramot, tokeletesen minosegben zavarmentesen. Kivancsi volnek milyen velemenyek volnanak, ha peldaul jo minosegu napelem inverterrol hajtanak meg highend rendszereket ?
-
Reggie0
félisten
Nem mondtam en sem hogy ugyan ugy szol. Figyelj arra mit irok. Azt irtam, hogy az adott alkatreszek nem veletlenszeruen vannak megvalasztva. Ha ezektol nagyon elter, akkor szar lesz. Marpedig 50 ev alatt nagyon el fog terni.
(#77) Duracellm...: Aztan miert nem 100GHz-ig? Ha mar lud legyen kover, ne sunnyogd itt el
-
User64476
őstag
válasz
#16939776 #77 üzenetére
Részecskegyorsítót, atomerőművet, processzort stb. tudunk építeni, de egy analóg 20Hz-20kHz erősítő egy óriási rejtély, és még mindig fogalmunk sincs mitől szól jól.
Azt hiszem azt olvastam, hogy vakteszten a többség a torzabb hangot ítéli jobbnak, ebből élnek az erősítő helyett EQ-t gyártók.
-
mad823
őstag
Erősítőkről beszélünk, minek egy dolga van, a bemenő analóg jel amplitudóját megnövelni. Tök mindegy, hogy csöves, vagy sem. És ha már olvasási is szövegértési képességről beszélünk: "Mindent lehet mérni, egy erősítőnél meg pláne. Az, hogy aztán kinek mi tetszik, az más kérdés."
Bármilyen torzítástól, hozzáadott felharmonikusoktól tűnhet úgy, hogy (valaki szerint) jobban szól, de amit hallasz, az semmiképp sem az, ami a szerző szándéka volt. -
#16939776
törölt tag
Azon a bóvli alukábelen, amíg a házhoz elér, ipari szabványnak megfelelő préselt csatlakozások és nyomaték kulccsal meghúzott csavaros kötések vannak, ami így elég egységes minőséget tud biztosítani mindenhova.
Ahol bejön a kábel a házba és odatalál a fogyasztóig, az az úthossz és az azon lévő kötések, megszakítók állapota/minősége/mennyisége viszont képes jelentős eltéréseket mutatni "hangban", megvalósítás és megvalósítás között.
És ebbe bizony beleszámít a 6db (12/24db ha szerelt) csatlakozási pont is, a közte lévő 1,5m kábel együtt.Mielőtt kiborulsz ez nem azt jelenti, hogy 10mft-ért kell IEC kábelt venni, ez csak azt jelenti, hogy nem jó az érvelésed.
-
Tetsuo
őstag
Na látod, fogalmad sincs mihez szóltál hozzá. Nem a transzparens átvitelről, hanem a csöves torzításról volt szó, tágabb értelemben pedig arról, egy eszköz miként szólhat jobban úgy, hogy amit mérsz, az rosszabb, mit a másik eszközön.
Nem kell mindig, de néha elolvashatnád legalább azt az egy hozzászólást (ha több már meg is halad bizonyos képességeket), amire válaszolsz.Most, hogy felvetetted az ideális átvitelt, bár ez egy teljesen más téma, amit eddig itt a topikban nem érintettünk, mivel ez az igazi ezotéria... Szóval tudni illik, hogy nincs a gyakorlatban ideális jelátvitel. Elsőre a digitális annak tűnik, de ott is van ADC és DAC, ami felrúgja az idealizmust.
Hogy mi mennyire közelíti meg a tökéletest, vagyis a torzításmentes átvitelt, lényegében a visszahallgatás mennyire közelíti meg az eredeti, élő zenélést, az megint tele van szubjektív elemekkel (annak ellenére, hogy az esztétika egy magasabb szinten objektíven meghatározott), tehát néhány szám összehasonlításánál összetettebb lenne a feladat.A hifivel és főleg annak high end részével érdemes mélyebben megismerkedni, mert akkor nem az ilyen agyament megoldások ragadnak meg az emberben, mint a fogyasztói hálózatra közvetlenül rákötött tizmilliós tápkábel. Ilyen is van, de a hifi nem erről szól.
-
mad823
őstag
Persze akinek eladnak egy tízmilliós tápkábelt, annak hiába magyarázza az ember, hogy a trafóháztól milyen bóvli alukábelen megy a lakásáig az áram az áram, és az utolsó másfél méter mennyire nem számít, pláne a tápegység előtt.
-
Tetsuo
őstag
Dehogy lehet mindent mérni. Elvileg igen, a gyakorlatban azt sem tudod, hogy állj neki. Ha mindent lehetne, akkor egzaktul meg lehetne mondani, hogy mik a hangzásbéli különbségek.
Ha mindent lehetne mérni, akkor tökéletesek lennének a szimulációk. A hangmérnökök mégis hallanak különbséget egy fullos UAD effekt, meg az eredeti között (ez főleg a szélsőségeknél jön ki), pedig az UAD effektek programozásánál is bevet ám mindent az adott mérnökgárda, különféle random számokat, zajokat stb. amit nem bontottak elemeire, csak rájöttek, "jobbá" teszi a hangot (olyanná, mint az eredeti vasé).
A mérésnél több ezer paraméter együtthatását kellene mérni frekvenciaspktrumokat, azok minden elemének harmonikusait, ezek zenei és pszichoakusztikai vonzatát (tehát nem egyszerű deriválásról van szó, hanem a zenei hangokra mért hatásról) a hangok részeit (mint pl. a tranziens) illető befolyást, erősítést, egyéb jeltorzításokat. Ma még nincsenek ilyen algoritmusok. Olyan van, hogy a különbséget mutatja, így sokszor elvégezve felderenghet némi összefüggés a mért paraméterek között, de az elképzelés mindjárt felborul, mihelyst megjelenik egy extrémebb jelalak stb.
A zeneiségnek és pláne az esztétikának vannak olyan tartományai, amit az ember megfogalmazni sem tud, nem hogy mérni. -
Tetsuo
őstag
Megint eltévedtél. Az 50 év után jól szól, nem azt jelenti, hogy ugyanúgy, mint újonnan.
Jelentheti azt is, hogy az öregedés ellenére is megveri a digit cuccokat szerinte.
Persze még mindig nem tudod, ahogy én sem, hogy mennyire újították fel az erősítőt, tehát szofizmus, amit művelsz. -
Reggie0
félisten
Azzal valoban nem foglalkozik. De azt azert belathatjuk, hogy peldaul egy szurokorben(vagy visszacsatolaban) levo 2.7nF-os kondi erteke nem viccbol 2.7 es helyette 2.2 lenne, akkor az mar nem ugyan azt az eredmenyt adna, mashogy szolna. Azt pedig eleg intenziven vizsgalja, hogy hogyan oregednek az alkatreszek, tehat tudhatjuk, hogy 50 ev utan messze nem azokbol az ertekekbol fog allni az aramkor, mint ahogy terveztek.
Egy olyan allitas, hogy 50 ev utan jol szol, implicit azt jelenti, hogy mindegy milyen erteku alkatreszekbol allitjuk ossze a kapcsolast, ugyan ugy jo lesz. Ez nonszensz.(#65) salesman: #6
-
Tetsuo
őstag
Nem. Arról írt, hogy előfordul olyan is, ahova nem kell (még) beavatkozás. Ez pedig tény.
Sok régebbi berendezés a méretből, ráhagyásokból, minőségibb anyaghasználatból adódóan is időtállóbb, mint a mai kispórolt vackok. Még a (csúcsárú) Technics is spórol, könnyít, trükközik, hiszen a korszellem, meg a piaci verseny ezt diktálja, míg néhány évtizede az alsóbb kategória is örökéletre volt tervezve - kis túlzással.
Az általad felhozott amortizáció nem minden ellenállást, kondenzátort, tekercset, csövet, vezetéket, csatlakozót érint egyazon mértékben.
Nem ismerem az adott erősítő alkatrészeit, és azt sem tudom, milyen javításokon esett át, ezért írtam, meg kellene hallgatni az okoskodás előtt, majd azután lehetne adekvát véleményt mondani/írni. -
Tetsuo
őstag
válasz
moleculez #53 üzenetére
Hát ezaz. Éppen így gondolom én is.
Ráaádsul nem csak a VST-k, meg az UAD effektek, hanem a vas digitpultok is messze elmaradnak az analóg "zeneiségtől" - bár ez utóbbit, a párom szerint erős használni éppen a technóra.
A Hauber Zsolt újrajátszája ezért szánalmas és elszomorító, mert a Bonanza hangzásának ő volt a kulcsa, most meg majomkodik a digitcuccokkal és mutatja, hogy "ugyanolyan"...Ja, ugyanolyan, csak a lényeg veszett el.
-
moleculez
veterán
Volt egy ilyen mocskos, ipari hangzása. Nameg mire az átment a (kétes kiépítésű
)rendszeren, a kétes szakértelmű hangmérnök (ha volt
) keze alatt, teljes volt a katarzis
. Na, ez meghatározta az egész tinikoromat
. Manapság nagyon ritkán hallgatok technot pont ezért, mert ilyen tiszta, steril fosch lett az egész. Aztán jönnek a jobbnál jobb torzító algoritmusok, vST-k hogy megközelítsék a ~30évvel ezelőtti hangzást
-
Reggie0
félisten
Miert kene? A fizika az fizika, hallani meg azt hallasz amit akarsz.
Aki pedig azt mondja, hogy 50 ev alatt nem oregednek az alkatreszek az valami mas dimenzioban el...Szerinted a muszereket miert kell 1-2 evente ujrakalibralni?
UI: A mai film kondik 2-3%-ot driftelnek 2 ev alatt, akkor egy 50 eves technologiaval gyartott 50 ev alatt vajon mennyit maszhatott el?
-
Reggie0
félisten
Es akkor hogy lesz 50 eves? 50 ev alatt mar a csovek foglalataban az erintkezok is oregek lesznek, a sok csere miatt kopottak es korrodalnak, az atmerojuk elkezd noni es nem akkora erovel fogjak meg a labakat. Egyszeuren minden tonkremegy idovel. Meg a tombkondenzatorok es ellenallasok driftje is szamottevo 50 ev utan, a forrasztasok is eloregednek es esetleg repednek, amitol az ellenallasuk is valtozhat.
Amugy a tombkondik sem orokeletuek, ahogy oregszik a burkolat bejut a levegobol a nedvesseg amitol idovel korrodalodik benne a film es csokken a kapacitas.
Egy analog aramkornel ez kifejezetten problema, mert elhangolodnak az impedanciak, elmasznak a toresponti frekik, stb. stb.. -
Tetsuo
őstag
Nyilván nem mindenki cseréli. Te hogy jutottál amúgy arra a következtetésre?
A hifisták, illetve aki igényesebb a hangrendszerére és szereti a régi eszközöket, valamilyen szinten karbantartja. A kondicsere - ha szükséges - alapvető dolognak számít ilyen körökben. CPT.Pirk kitért arra is, nem minden alkatrészt/kondenzátort kell kicserélni. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Csövet cserélni nem indokolt, amíg meg nem hibásodik. A kondiknál is kb. csak az elkók tudnak kiszáradni, a jelútban gyakran előforduló mkp / mks tömb kondikat ez nem érinti. Ha a puffer elkók kiszáradnak a tápban, akkor az hallható lesz.
Szóval attól, hogy valami régi, nem feltétlen van gond az alkatrészeivel. High-end körökben pl. esküsznek az eredeti szovjet olajpapír kondikra...
-
moleculez
veterán
Csak állást foglalnék, és véleményt nyilvánítok, de: "...a művirág nem igazi virág..."
Én pl preferálom a vasak hangját, és amióta a techno zene elment tejesen digitálisba, azóta számomra hallgathatlan lett. Egyszerűen van egy romantikája, egy zaja. Az erősítő is egy ilyen dolognak minősül, ne szóljon bele semmibe.
-
zetor2000
őstag
válasz
#06658560 #35 üzenetére
Gondolom, valami olyasmit ért ez alatt a költő, hogy a lemez vágási görbéjéhez mérten annak megfelelő korrekciós tényezőt póbál eszközölni, majd az így kapott hangzást minél kisebb torzítással visszaadni a hallgatóságnak.
A digitális technológia adott esetben jó lehet, mert ha különböző lemezgyárak kicsit is eltérő módon vágták a lemezeket, akkor egy esetleges "memória" beiktatásával lehet váltogatni a megoldások közt. De ez csak tipp. -
#06658560
törölt tag
„A Technicstől származó információk értelmében olyan eljárásokat fejlesztett, amelyek a kifejezetten erre optimalizált digitális technológiákkal referencia szintű hangzást szólaltatnak meg a hanglemezekkel.”
Valaki lefordítaná, mire gondolt itt a költő? Mert a bullshit kidobva csak mondatközi és mondatvégi írásjelek maradtak. -
Dare2Live
félisten
Szerintem senki se vitatkozik avval, hogy csöves hangszoró/fejhallgató = durván/botrányosan torzít össze vissza.
Csak az egyik oldal szerint ez "kellemes" a fülnek. Javít az eredeti zenén.
Másik oldal szerint meg nem. A zenének "semmi köze" nem lesz az eredeti zenéhez. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Megnéztem egy erősítőt az oldalról, gyönyörűen látszik náluk is amit mondtam:
http://www.octave.de/en/grafik/verstaerker/vollverstaerker/v40se/diagramme/diagramm_02.gif
[link]
Korrekt cég, szépen lemérve árulja az erősítőiket, így kell ezt csinálni!
- bár igaz, cserébe masszívan túl is vannak árazva, ahogy ilyen termékeknél ez megszokott.
Ha jót akarsz olcsón, akkor csinálj vagy vegyél PCL86 SE csövest, oda lehet állítani a baromi drága csövesek mellé is, nem fog szégyenben maradni.
-
Tetsuo
őstag
Egyetértek, bár véleményem szerint ez így leegyszerűsítés, hiszen a felharmonikusok keletkezésén, jelentős erősítésén kívül még rengeteg minden történik, pl. speciális (frekitartománytól is függő) komprimálás.
Én innen szeretnék majd venni egy erősítőt.
-
válasz
tha_answer #17 üzenetére
Olvass utána a neten, a cső müködési elve, valamint a kimenő trafó ami meghatározza a hang m9nőséget is.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha érdekel a mögöttes része, itt az 1.11 fejezet jól bemutatja a "csöves torzítás" létrejöttét egy feszültség erősítő fokozatban: http://www.valvewizard.co.uk/Common_Gain_Stage.pdf
Amúgy érdekes, hogy hányféle "csöves hangzás" létezik. Egy gitár erősítőnél pl. szándékosan magasra állítják a torzítást a feszültség erősítő fokozatban (ott precízen számolható), míg egy OTL kapcsolású erősítőben nincs is kimenő trafó. Mindegyiknek csöves hangzása lesz, csak máshogy.
Egyébként annyit rosszul írtam az előzőben, hogy nem csak páros, hanem páratlan felharmonikusok is keletkeznek, de a párosok dominálnak.
-
#16939776
törölt tag
Nekem volt az eredeti 15ohm-os kimenővel egy pár, volt 8 ohm-os "újratekert" kimenőkkel egy pár, és van a polcon egy továbbgondolt változata 4-8-16Ohm-os kimenőkkel RFT csövekkel.
Pont nem vagyok csak-csöves buzi, mert félvezetős erősítővel hajtok passzív monitorokat, illetve nagy, több utas aktív monitorokat is használok.
Ezért érdekelne, hogy miért nem alkalmas az az erősítő arra amire tervezték? Pontosan hogyan is rettenetesen rossz az az erősítő, írd már le, hátha nem vettem észre.Volt már módom egy Beag HEC 11MR párt felújítani és beállítani, na hogy abban mik vannak hangszóró készlet és erősítő gyanánt..te jó ég, és ahhoz képest milyen kerek-egészséges a hangja élő és konzerv anyagon azt én sem hittem el.
Ugyan ezzel a hozzá állással készült az EA 057 is, ami igen is beszarás információ tartalommal rendelkezik, és bőven alkalmas arra, hogy egy sávon, vagy egy "kész" mixen, vagy akár élő adásban észre lehessen venni vele a műszaki hibákat.Arra is alkalmas, hogy már kész zenét lehessen rajta hallgatni, élvezettel, de keverni nem jó, mert - mint minden csöves erősítőnek - korlátozott a teljesítmény-sávszélessége van, így be lehet borítani a hangképet egy szimpla 15dB-s beleemeléssel a csatorna EQ-n.
-
Tetsuo
őstag
Igazad van, de szerintem a felharmonikusoknál sokkal többről van szó. Ezer (egymásra ható) paraméterrel sem lehetne leírni a komplex torzítást. Emiatt mutatja ki a műszeres vizsgálat, hogy az átvitel rosszabb, hiszen torzít az eredeti jelen, a fülünknek mégis kellemesebb, mint a labortiszta digitlánc.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Jobban kifejtve, a cső karakterisztikájának nem lineáris volta eredményezi a felszaporodó páros felharmonikusokat a zenében, amiktől teltebbnek, gazdagabbnak érződik a zene. Meg erre még rájön a kimenő trafó "saját lelke", ha olyan a kapcsolás - és többnyire olyan.
dabadab-nak abban igaza van, hogy számértékek terén rettentően magas torzításokat mutat egy ilyen erősítő, de itt pont ez a lényeg.
Én most nem rég üzemeltem be csöves RIAA + előfokot (EAR - 834) a lemezjátszómhoz, ami egy PLC86 SE erősítőt hajt meg. Hát, ebből a párosból élő zene jön ki. -
demagóg
aktív tag
Miután jól kiröhögtem magam a vicces szövegen (fentiekben már leírták mások, nekem a "patron áthallás" volt a legdurvább), rákerestem a forrásra. Bár nem volt világos, hogy mire gondolhatott az író, de találtam hasonló (horse on belly) angol szöveget, ezért bátorkodom betenni a linket, hogy más is olvashassa az eredeti szöveget. Nézve a dátumot (28 May 2020 ), jó sokáig tartott
lefordítaniletorzítani. Kedvescikkírógoogle fordító, nem lehetne valaki hozzáértőt megkérni az eredeti szöveg fordítására? Továbbá semmit nem vonna le az író érdemeiből, ha beillesztené az eredeti hír linkjét is. De, hogy ne csak kritizáljak, szívesen segítek szöveg fordításában vagy a lektorálásban. A nevemet sem kérném feltüntetni, az maradhat a PH csapaton belül. Szomorúan látom, hogy hiába jönnek a segítő szándékú hozzászólások, ezeket aviccesnevetséges szövegeket utólag sem javítja senki. -
Dr. Akula
félisten
"patron" = szódásszifon?
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
"nagy sebességű és alacsony zajszinttel kapcsoló táp" - ez kb. "nagy frekvencián működő, kis zajú kapcsoló üzemű táp" -ként lehetett volna magyarra fordítani.
A környező pár mondat is megérné, hogy ilyen cikkeknél a szerző kikérje egy-két régi róka tanácsát a fordítás terén mondjuk a hobby elektronika topicból, mert így eléggé szakmaiatlan lett.
-
Ennyi hülyeséget tud ez az erősítő, hogy jól szóljon. Nekem van egy 50 éves Beag csöves erősítöm amiben nincsen semmi extra de hangminőségben leveri a legdrágább félvezetősöket, pedig nem hifire tervezték.
-
ROBOTER
addikt
Kimaradt a MNEB technológia a cikkből. A Minden Napra Egy Bullshit. Meglátszik, hogy a Panasonic és a Technics márkanevek hova tartoznak, mert a héten már volt egy olyan Panasonic cikk, hogy a fal adta a másikat. Most komolyan, valaki még hisz ebben a mozaikszó-marketingben. Ok... tudom a választ. Igen.
-
mad823
őstag
A cartridge inkább tű legyen, mint patron, ha lemezjátszóról beszélünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z170 i7 6700K 16GB DDR4 512TB SSD RX 480 8GB DEEPCOOL D-SHIELD ADATA 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Bomba ár! HP Pavilion G6 - i5-2G I 4GB I 120GB SSD I Radeon I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO IdePad Gaming 3 Gamer notebook - R5 5600H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050Ti 4GBWIN11
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3388
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest