Új hozzászólás Aktív témák
-
Eastman
addikt
Valszeg be fognak cumiztatni a 4 kilóval. Erre számíts.
-
bambano
titán
A szabályozás nem egy értesítési módot ír elő. Ha ezt nem hangsúlyoztam eddig, akkor bocs. Tehát nem tudok olyanról, hogy csak napilap. Akikkel én találkoztam (akár mint alkalmazott, akár mint ügyfél), azoknál mind volt számla mellé értesítés és még *további* 2-3 módszer az értesítésre.
isp előfizetőknek van. van jogtár a neten.
a szabályozással az a gond, hogy én pl. ebben a témakörben nem tudok jobbat. úgy általában az ászf egészét nézve tudnék több ponton is jobbat, de az ügyfelek értesítése terén nem. akkor sem, ha ez szerintetek nem megfelelő. én azt mondom, hogy az, hogy engem pl. a t napilapban, weben, külön postázott konkrét levélben, 2x számlalevélben, 3x sms-ben értesített erről az egész miskulanciáról, az elégséges. Ha nem lenne elégséges, akkor se tudnék jobbat.
-
számlát mindenki kap
Csak nem mindegy hogyan.
A papíros-csekkes számlát biztos mindenki megnézi, de nekem pl. elektronikus számlám van, szinte sose nézek rá, csak befizetem - szintén online - a cuccot. Persze, az tény, hogy az online felület egyszerűen szólhatna róla, nagy piros betűkkel, hogy "hé paraszt, változik ez meg az" de ilyet még nem láttam, pedig változott már ez meg az...
-
Mert összedőlne a világ, ha a napilap helyett a számla mellé gyűrnék be tételesen leírva, hogy mi változott és hogyan.(ugyanúgy 30 nap)
Arról már nem is lehetne álmodni se, hogy felhívják rá a figyelmét a fogyasztónak, hogy most van 15(ha előző számlában küldik 45) napja kötbér megfizetése nélkül felmondani a szolgáltatást.Tudod számlát mindenki kap aki fizeti a szolgáltatást, napilapot meg nem mindenki járat.
Egyedül prepaid esetben lenne elfogadható az sms, de ott is írja le tételesen, hogy mi változott.
A törvény és paragrafus feltüntetése bullshit, mert nem mindenkinek van otthon naprakész kivonat az aktuális törvényekből.ui.: nagyon rossz a szabályozás ezen a téren, nem értem miért tapsolsz, hogy ez így oké.
(azon kívül, hogy a "köcsögügyfélménemfizetidőben") -
bambano
titán
ez neked életszerűtlen, azoknak pedig, akik járatnak napilapot, nem az.
millió módszerrel lehetne értesíteni, mégsem működik egyik sem 100%-os hatékonysággal.az is életszerűtlen, hogy számlalevélben értesítenek, mégsem tudsz róla. meghirdetheted képújságban, nem mindenki nézi. kiplakátolhatod a piacon, nem mindenki jár piacra. küldhetsz sms-t, az sokaknak bonyolult. (meg az sms csak mobilszolgáltatóknál működik). próbálkozhatsz hívással, lehet, hogy moziban, meetingen ül, nem tudja felvenni. meg nem köteles telefonszámot megadni (ez megint csak mobiloknál működhetne, isp-nél nem).
mint isp, kézenfekvő módszer lenne az email, de a hozzáférési szolgáltató által adott email cím megy ki a divatból, mint a huzat. egyszerűen nem kell. amikor elkezdtük, múlt évezredben, mindenkinek kellett 3 postafiók. ma átlagosan az előfizetők harmadának sincs már szolgáltatós email címe és ez úgy jön ki, hogy a régieknek van, az újabbaknak egyáltalán nincs. tehát nem tudod emailben értesíteni.
magyarázhatod neki ügyfélszolgálaton, amikor befizeti a díjat, mire kilép, már nem tudja. Adhatsz neki szóróanyagot, nem olvassa el.
nincs olyan módszer, amivel mindenkit el lehet érni.
tényleg nem tudok más módszert, csak azt, amin DeFranco megsértődött, hogy csöcsös faros takaros lyánykák lejárják az előfizetőket és ha jól válaszolt, akkor ... meg csippendélfiúk. lássuk be, ez azért eléggé kivitelezhetetlen.
-
nyogo83
senior tag
Sokaknak magaval az elvvel van gondjuk, latom nem erted.
A szolgaltatonak joga van BARMIKOR valtoztatni a kolcsonosen elfogadott felteteleken, de az ugyfelet korlatozza, hogy mikor es hogyan bonthassa fel a szerzodest ha esetleg O megszegi/megvaltoztatja az altala igert szolgaltatas felteteleit.
Lehet hivatkozni arra, hogy le van irva minden az ASZF-ben, ilyen olyan torvenyek biztositanak lehetoseget arra, hogy ezt igy es ebben a formaban kivitelezze, de a szar ugyanugy szar marad, meg ha becsomagoljuk es piros masnit kotunk ra.
Igazabol nagyon tobb peldat, ervet, magyarazatot nem tudok(mar nem is akarok) felhozni, mert ahogy eddigi hozzaszolasaidbol eszrevettem, semmifele kivetnivalot nem talalsz ebben a viselkedesben, abszolut nem erzed igazsagtalannak/undoritonak azt, hogy az ugyfel "huseget" vallal hogy X ideig a ceg szolgaltatasait igenybe veszi es bevetelt general neki, ezzel szemben a szolgaltato ezt nagy ivben leszarja.
Igazabol csak egy kerdesem lenne, hogy mar a postban szereplo felvetelt emlitsuk:
Szerinted teljesen jogos es normalis az ami a felvetelen szereplo fickoval tortent? -
bambano
titán
válasz
cskamacska #51 üzenetére
A 70-es évek nyugati jóléti államában az emberek befizették időben a számláikat...
Én emlékszem, hogy a dominókra jött sms, az előfizetéses telónál meg kaptam külön figyelmeztetést levélben, meg a számlalevelekben is szóltak vagy kétszer. Soha máskor nem fordult elő, hogy külön dedikált levelet küldjön a t díjszabás módosításkor.
-
bambano
titán
A szabály az, hogy az új ászf-et be kell küldeni a hírközlési hatóságnak, illetve meg kell jelentetni az előírásoknak megfelelő helyeken (napilap, céges web, ügyfélszolgálat, stb.) és fel kell rá hívni az ügyfelek figyelmét. Majd van egy kötelező 30 napos várakozási idő, aminek el kell telnie a kihirdetés és a hatálybalépés között, hogy az ügyfél reagálni tudjon rá. Ha nem reagál rá, ráutaló magatartással elfogadta.
A kihirdetést és a kötelező várakozást szoktuk egyben meghirdetésnek nevezni.
-
cskamacska
addikt
"Jóreggelt, kapitalizmust akartatok, hát nesze."
Mondjuk a zemberek a 70-es évek nyugati demokráciák jóléti államát akarták, nem a 19. század vadkapitalizmusát.Aztán valahogy mégis az utóbbi jutott.
T-Mobil speciel értesített a havi számlán a változásról, SMS nem volt. Arra mondjuk nem emlékszem hogy külön levélben mikor figyelmeztettek ilyen szerződésváltozásra. Viszont reklámszemetet már küldtek többször is postán(akkor jött ugyanarról SMS is), arra nem sajnálják a pénzt.
Egyébként én leváltottam a legkisebb csomagba, miután 7,5(!!!) évvel a Relax 100 csomag előfizetése után, az akkori 3200 forintos havidíj lassan, de biztosan 4300 forintra emelkedett, a 30-32 forintos másodperc alapon számolt percdíjak pedig 39-41 forintos perc alapon számolt(!!!) díjakká nőtték ki magukat.
Mindezt úgy, hogy a környező országokban azóta csökkentek az árak.
-
A meghirdetés az ugye a 2 országos napilapban való megjelentetés?
A tájékoztatás egyébként kimerült szept. elsején 1db sms-ben.
Amikor felhívtam őket, hogy mi van a hűséggel annyi mondott a kiscsaj, hogy 30 nappal korábban bejelentették és emiatt továbbra is él, nem mehetek sehova. -
bambano
titán
"Mindezek után van 15 napja.": emlékeim szerint az ászf hatálybalépésétől számítva van 15 napja, ami a meghirdetéssel együtt már 45 nap. a mostani, különösen meredek módosításra pedig már hónapokkal korábban elkezdtek értesíteni, dominóra pl. küldtek vagy 3 sms-t. Tehát mindenki kapott ésszerű mennyiségű időt.
-
Tudom, hogy nincs tökéletes értesítési mód, de lássuk be a "2 országos napilapban való megjelenés" elég ROFL kategória.
Gyakorlatilag 1 sms-t kap az ügyfél, ami érdemi információt nem, csak egy hivatkozást tartalmaz.
Mindezek után van 15 napja.Igen, egy tudatos jól felkészült fogyasztói rétegnek ez elég.
De lássuk be, van akinek összeakad a szeme 2 sor jogi fogalmazástól.Ezek után van egy olyan szolgáltatás ami neked nem felel meg, mert a 15 napban nem kommandóztál azonnal, hogy jött egy sms.
-
bambano
titán
módosítás után akkor van rablánc, ha előtte is volt. ezen sem a módosítás, sem a róla szóló értesítés nem változtat.
"hülye tájékoztatás": azt próbálom érzékeltetni, hogy nincs hülye tájékoztatás. akármilyen tájékoztatási módot választasz, mindig lesz olyan, akinek nem fog tetszeni. ez a konkrét tájékoztatási mód nektek nem tetszik. oké, bevezetnek helyette egy másikat, az majd másoknak nem fog tetszeni és ők fognak posztolni miatta. képtelenség olyan értesítést kitalálni, ami mindenkinek megfelel és ezt az állításomat itt a hozzászólásokban ti bizonyítottátok.
-
Dany007
veterán
"mert a másik kettőnek nem kell értesíteni senkit?"
Nem erről van szó, csak így már nem tűnik olyan iszonyatosnak az a 11 milliós szám szolgáltatókra lebontva. De mint mondtam, mindenféle kedvezményekkel / akciókkal megtudják találni az embert telefonon. De nyilvánvaló, hogy egy a felhasználó számára előnytelen módosítás közlése miatt nem fognak plusz időt / energiát / pénzt belefektetni. Ez nyilvánvaló, csak ugyanúgy ge...iség.
"80 oldal körüli ászf-et az nmhh elnökének rendeletére ("egyszerűsíteni kell az ászf-eket, hogy a fogyasztók könnyebben megérthessék") 105 oldalasra kellett növelni, az önmagában ökörség. "
És itt a pont. Ha én minden szerződés újításnál ott a boltban az ÁSZF-et végigolvasnám mielőtt aláírom, szerintem a fejüket fognák a ügyfélszolgálatos csajszik, meg a mögöttem várakozó ügyfelek is. Bár nyilván elég lenne kiemelni azt a pontot, hogy "a szolgáltató bármit bármilyen módon és mármikor módosíthat saját kedvére". Mert onnantól kezdve nincs miért továbbolvasni a szerződést.
"persze, most is odamehetsz. csak ha hűségszerződéses voltál, akkor kicsit vaskosabb lesz az utolsó számla. "
Igen, aminek nincs semmi gyakorlati indoka. Én most mondtam le két kedvezményemet, ami havidíjköteles volt. Szó nélkül, 5 perc alatt megcsinálták. És ez a számlán úgy szerepelt, hogy a lemondás napjáig(!) - tehát nem is a hónap végéig - leosztva a havi költséget kiszámlázták és a következő havi számlán már meg se jelent az a díjtétel.
Volt egy 1000 forintos családbarát kedvezményünk, de mivel skype-ra álltunk át, így ezt lemondtuk. Plusz volt egy készülékbiztosításom, azt is lemondtam és kötöttem asszony nevén egy újat. -
bambano
titán
"Ergo nyilván a Telenor részesedése ennek csak töredéke.": mert a másik kettőnek nem kell értesíteni senkit?
"De mégse, mert kötbért kell fizetni": le voltak írva a feltételek? meg voltak hirdetve a feltételek? ha igen, így járt. ha nem, tegyen panaszt, pereljen. előre definiált szabályok szerint fociznak, senkinek nincs oka emiatt panaszkodni.
én sem mondom, hogy a szolgáltatásokkal mindig minden rendben van, mert például az, hogy az eleve 80 oldal körüli ászf-et az nmhh elnökének rendeletére ("egyszerűsíteni kell az ászf-eket, hogy a fogyasztók könnyebben megérthessék") 105 oldalasra kellett növelni, az önmagában ökörség. De amiről itt szó van, az konkrétan nem a szolgáltató sara.
"A dolog úgy működik - ha ezt eddig nem tudtad volna": a dolog úgy működik, ahogy az ászf-ben le van írva. a szerződésmódosítás lehetőségei, módjai is benne vannak az ászf-ben.
"A 29. napon is odamehetnék, hogy akkor én ezt bocsi nem kérem.": persze, most is odamehetsz. csak ha hűségszerződéses voltál, akkor kicsit vaskosabb lesz az utolsó számla. A szolgáltató egyszeri kedvezményt ad azáltal, hogyha számodra hátrányosan módosítja a szerződési feltételeket, akkor kedvezményként enyhíti a felmondás káros következményeit. Kedvezményt pedig nem lehet a végtelenségig húzni (erre volt már gvh büntetés és határozat).
-
Dany007
veterán
Hehe. Tévedsz. A 11 milliós telefon szám adat mind a három hazai szolgáltatóra vonatkozik együttesen. Ergo nyilván a Telenor részesedése ennek csak töredéke.
És igen, mindenféle agyfasz szolgáltatásokkal meg akciókkal képesek felhívni, akkor ezzel is legyenek képesek felhívni. Ha költség hát költség. Ez van. Azt is nyugodtan beleépíthetik a havidíjakban, ahogy be is szoktak mindent."a szolgáltató megoldotta. Ha neked nem tetszik a rendszer, te is mehetsz másik szolgáltatóhoz."
De mégse, mert kötbért kell fizetni. És ahogy hallottam igen sokat. Ugye itt jön a képbe a 15 nap, meg az, hogy nem az emberekről beszéltem, hanem a szolgáltatókról és azok magatartásáról. Nekünk is el lehet menni, ne félj sokunk megy is... : ) De itt most konkrétan a szolgáltatóról volt szó. Ha nem tetszik el lehet menni. Nyilván azért vannak már jelen több éve a piacon, mert megéri nekik. Ez is a profitorientáltságból következik. Ha nem érné meg akkor nem csinálnák.
"például hozzá kell kezdeni a következő havi számlák elkészítéséhez és kinyomtatásához. "
Omg!
Érdekes módon bármilyen más szolgáltatást ha igénylek vagy mondok le, akkor azt megtudják oldani hónapon belül. Gond nélkül. A dolog úgy működik - ha ezt eddig nem tudtad volna -, hogy a folyó hónap még az addig érvényes szolgáltatásokkal és áron működik, majd az új szolgáltatásokra kötött szerződés / módosítás / bármi egyéb majd csak a következő hónaptól lesz érvényes. Ilyen pofon egyszerű az egész.
Tehát a 16. naptól sem változik az ég világon semmi! A 29. napon is odamehetnék, hogy akkor én ezt bocsi nem kérem. Erre ők: rendben akkor a következő hónaptól már le lesz mondva a szerződése, viszont az addig esedékes díjakat ki kell fizetni. És kész. Ennyi.
Csak akarni kéne, de nem akarják, mert akkor értelemszerűen még több ember mondaná fel a szerződést amit előnytelenül változtattak meg az ő számára. Csak ezt fáj kimondani. -
bambano
titán
nem telenor, isp, de ugyanez a cipő szorít engem is, mint a telenoros dolgozókat.amit tolmácsolok, az a saját véleményem, nem a munkahelyemé, pláne nem egy olyan munkahelyé, ahol nem vagyok alkalmazott. A munkahelyi kommunikációs szakemberek valószínűleg nem fogalmaznának ennyire konkrétan, de ezt legalább megérti mindenki.
"ez a mindenki hülye, csak én vagyok helikopter szindróma.": nem mindenki, mert 400 ezer ph!-sból csak néhányotoknak, vagy 11 millió mobil előfizetőből csak 1-2 százaléknak van ezzel problémája. Ők a hangadók, őket hallod mindenhol. A maradék jóval több, mint 10 milliónak megfelelnek ezek a módszerek.
-
nyogo83
senior tag
-
bambano
titán
"Szelsoseges pelda, de pl modositjak a tarifat honap elejen, en meg kovetkezo honap elejen kapom meg a szamlat, amin mondjuk feltunik hogy valamiert tulleptem a keretem, akkor joggal buktam a szerzodesbontast, ugye?": ez nem szélsőséges példa, hanem hamis.
A szerződésmódosításnak is megvannak a szabályai az ászf-ben, tehát csak úgy nem módosítgatnak. Általános esetben 30 nappal előtte köteles meghirdetni a módosításokat, kivonattal, úgy, hogy azt a hatóságnak is megküldte. Tehát neked 30 napod van észrevenni a módosítást és dönteni. Utána lép életbe a módosítás és attól számított 15 nap alatt van jogod szerződést bontani (ha jól olvastam a mostani híreket).
Mivel minden szolgáltató tudta, hogy ebből a mostani húzásából balhé lesz, ezért most kivételesen a kötelező harminc nap helyett már sokkal hamarabb elkezdték verni a tamtamot. Volt, amelyik 90 nappal hamarabb.
Tehát az, hogy te hirtelen emelt tarifás számlát kapj úgy, hogy nem volt lehetőséged megtudni a módosítás tényét, jogilag kizárható. Ha mégis, az csak a szolgáltató valamelyik emberének hibájából lehet, akkor pedig tegyél panaszt a szolgáltatónál. Szerintem ilyen esetben simán el fognak engedni, nem érdekük a balhé, de ha mégse, a bíróság neked fog ítélni.
Nem értem, mi indokolná, hogy a fenti 45 napnál tovább húzzák a függő szerződés időtartamát. Lehet, hogy neked a szerződés nem egyenlő az áfa befizetéssel, de nekik ez is focizik. Aki 45 nap alatt nem tudott dönteni, az ezután se fog tudni. Másrészt meg ha azonnali döntési lehetőséget akarsz, akkor ne szerződj hűséggel.
-
bambano
titán
még mindig ismétlem magam: a kötelező értesítési formák jogilag rögzítettek. azt végre kell hajtania. ha ezen túl akarsz másik értesítést, azt csak addicionálisan lehetne végrehajtani, ami plusz költség. nem hiszem, hogy önként és dalolva megteszik, bár van rá ellenpélda is.
Szerinted majdnem 11 millió telefont mekkora meló felhívni? ha 30 napja van rá (nincs ennyi, kevesebb) és egy ügyintéző óránként 12 hívást tud elintézni, akkor 1273 ügyintézőt kell felvenni erre a feladatra (többet, mert nem veszi fel mindig mindenki elsőre a telefont). Felveszed, majd 30 nap múlva kirúgod. Légy szíves fogadd el, hogy ez kivitelezhetetlen.
"Az már a szolgáltató dolga. Oldja meg. Ha nem tetszik a rendszer el lehet menni": a szolgáltató megoldotta. Ha neked nem tetszik a rendszer, te is mehetsz másik szolgáltatóhoz.
"Mi változik meg a 16. naptól kezdve? Mégis mi?": például hozzá kell kezdeni a következő havi számlák elkészítéséhez és kinyomtatásához. például meg kell csinálni a csoportos beszedési megbízásokat és el kell küldeni a bankoknak. például áfabevallást kell csinálni. ezek egyikét sem tudja megcsinálni, ha nem tudja, hogy tőled mennyi díjat kell beszednie. a módosítószámla című kálváriát hagyjuk, az 11 milliós méretekben nem járható út.
-
V.T.CS.
senior tag
(#33) bambano:
tehát amikor te itt lehülyézel, birkázol, analfabétázol minket, akkor a telenor véleményét tolmácsolod?
jó tudni.
ez a mindenki hülye, csak én vagyok helikopter szindróma. -
bambano
titán
"- úgy adjon infót hogy az bizonyíthatóan eljusson a partnerhez személyesen" és "számlalevél (megkapja, hisz befizeti)" meg azt is mondtad, hogy a vodás számlalevélben benne volt az infó, mégsem jutott el hozzád. az eddigi hozzászólásaidban olyan megoldásokat követelsz, amik nálad nem voltak hatásosak.
"Azt pedig négy ujj vastagon szarom le, hogy mire van kötelezve jelenleg, nekem erre van igényem, ezért leírtam.": erre minden jogod megvan. az más kérdés, hogyha bíróságra kerül a sor, akkor a szolgáltató vigyorogva fogja rádverni még a perköltségeit is, mert neki lesz igaza.
"A személyes példám pedig egy a fentieket alátámasztó történet volt, mi szerint nincs jogom pofázni ha például kiküldték a számlalevéllel az infót is.": igen, alátámasztottad, hogy az ügyfelek egy részénél tökmindegy, hogyan értesítik, hatástalan marad. Ennyit támasztottál alá, függetlenül attól, hogy ez volt-e a szándékod vagy más. Te mondod: nincs jogod pofázni. Akkor ide minek írsz ilyeneket, amiről te állítod, hogy nincs jogod elmondani?
"A #21 utolsó bekezdéséért pedig különösen szégyelld magad, nem őriztünk együtt libát,": értem,. tehát a végletekig kisarkított ügyfél-hülyeséget el lehet mondani, de egy erre passzoló, hasonló színvonalú választ már nem lehet megadni rá? pedig én úgy látom, PH! kedvence van az avatarod alatt, nem moderátor.
Attól, hogy nem értek egyet azzal, amit írtál, és ezt fentebb részletezett ok erősíti, még nincs arról szó, hogy nem is értem, amit írtál.
-
Nem létezik olyan módszer, hogy bizonyíthatóan és biztosan elérje az ügyfelet.
De létezik, felhívnak és közlik, mi a szitu. Rögzíteni meg a legcsicskább callcenterben is szokás a beszélgetéseket.
Ha ezt meg tudják tenni akkor, amikor valami "nagy kedvezményt", persze újabb pár év hűséggel, rám akarnak erőltetni (nem ritkán hívogatnak ilyenekkel, mióta lejárt - jó régen - a hűségem), akkor tegyék meg akkor is, amikor épp megszopatni akarnak. Hja, persze. Akkor már nem lenne szopatás. + És hiába szív a szolgáltató is valami miatt, pont erről beszéltem minap a főnökömmel is. Lehetnek neki elvárásai. De nekem is vannak. És ahhoz, hogy ez az egész tovább működhessen, normális kommunikáció kellene, nem az egyoldalú tökönrúgások... -
nyogo83
senior tag
"hanem? maradjon hónapokig lógva a szerződés? mennyi áfát fizessen be a szolgáltató a nav-nak, ha nem tudja, hogy te mit csinálsz a szerződéseddel?"
Ok. Szelsoseges pelda, de pl modositjak a tarifat honap elejen, en meg kovetkezo honap elejen kapom meg a szamlat, amin mondjuk feltunik hogy valamiert tulleptem a keretem, akkor joggal buktam a szerzodesbontast, ugye? Vagy valamilyen oknal fogva eppen abban a honapban nem erint hatranyosan a valtoztatas es eszre se veszem hogy valami nem stimmel?
Szerintem szerzodes!=afa befizetes. Nem azt mondtam hogy adjon lehetoseget, hogy a szamla befizetese nelkul lelepjek, mert nem tetszik amit csinaltak. Csak azt, ha mar nekik adva van a lehetoseg, hogy barmikor az ugyfel karara durva modositast csinalhassanak, akkor egy ilyen lepes utan az ugyfelnek legyen mar joga felbontani a szerzodest barmikor kotber nelkul.
-
Dany007
veterán
Ja értem, tehát innentől kezdve TILOS neki normális értesítési formát választani?
Hatóságilag megvan tiltva? Vagy mi a fene?"Nem létezik olyan módszer, hogy bizonyíthatóan és biztosan elérje az ügyfelet. "
Dehogyis nem kérlek. Telefonon felhívnak és rögzítik a hívást. Ennyi.
"A kormány nem ad két éves hűségszerződést, amiben csökkenti a társasági adót meg az áfát a szolgáltatóknak, úgyhogy mindent, amit a szolgáltató befizet, adót, járulékot, azt tőled fogja beszedni.
Jóreggelt, kapitalizmust akartatok, hát nesze."
Az már a szolgáltató dolga. Oldja meg. Ha nem tetszik a rendszer el lehet menni. Nem muszáj Magyarországon szolgáltatni. Az meg, hogy profitorientált cég még nem alapértelmezetten egyenlő a kizsákmányoló, kihasználó, kizsigerelő céggel.
"hát nyilván a szolgáltatónak az az érdeke, hogy szivassa az embereket..."
Akkor magyarázd el, mi más oka van arra, hogy ha már egyszer megengedi, hogy mindenféle kötbér nélkül felmondja az ember az előfizetést, akkor miért csak 15 napig? Mi változik meg a 16. naptól kezdve? Mégis mi?
-
DeFranco
nagyúr
Azt mondtam, hogy arra kötelezzék, hogy
- úgy adjon infót hogy az bizonyíthatóan eljusson a partnerhez személyesen
- legyen az SMS (mobilszolgáltató látja, ha nem landolt)
- számlalevél (megkapja, hisz befizeti)
- ajánlott levél (aláírja, ha tetszik, ha nem ez ma bizonyító erejű Magyarországon)Azt mondtam, hogy
- az információ jusson el így
- és ne úgy, hogy belekiabálják a szélbe, meg megjelentetik két napilapbanAzt nem mondtam, hogy
- meg kell győződnie róla, hogy felfogta a paraszt
Azt pedig négy ujj vastagon szarom le, hogy mire van kötelezve jelenleg, nekem erre van igényem, ezért leírtam. Ha nem tetszik, iszol egy nagy pohár vizet.
A személyes példám pedig egy a fentieket alátámasztó történet volt, mi szerint nincs jogom pofázni ha például kiküldték a számlalevéllel az infót is.
A #21 utolsó bekezdéséért pedig különösen szégyelld magad, nem őriztünk együtt libát, ha nem bírsz az idegeiddel, akkor fuss egy kört, velem szemben ezt nem engedheted meg.
Főleg úgy nem, hogy gyakorlatilag kétszer buknál egy funkcionális analfabétizmus teszten a mostani performanszoddal.
Adurvaéletbemár
-
Def26
félisten
Huhh. Egy munkatársam ugyan igy volt. Pár levél jött a szolgáltatótól, hogy fizessen be ennyit meg annyit, Ő szart bele. Majd pár év múlva jött egy laza megkeresés a munkáltatóhoz (hozzánk), hogy a béréből kötelesek vagyunk 30% -ot a tartozás kiegyenlítéséig utalgatni a megadott számlaszámra. Ez egy bírósági határozat volt.
Egyébként az anno 60.000FT körüli tartozásból lett neki 400.000 Ft.Jah, és a cég telenor.
-
-
bambano
titán
maradjunk annyiban, hogy én most az asztal másik oldalán állok.
általában is, de most kifejezetten."Az pedig hogy joguk van változtatni a tarifán/előfizun, még nagy nehezen el is fogadom. De akkor ne legyen X napban meghatározva, hogy meddig bonthatják fel kötbér nélkül a szerződést.": hanem? maradjon hónapokig lógva a szerződés? mennyi áfát fizessen be a szolgáltató a nav-nak, ha nem tudja, hogy te mit csinálsz a szerződéseddel?
-
bambano
titán
Nem létezik olyan módszer, hogy bizonyíthatóan és biztosan elérje az ügyfelet. A tértivevényes levél sem az, mert nincs rá bizonyíték, hogy el is olvassa, arra pláne nincs, hogy megértette.
Mint ahogy arra sincs bizonyíték, hogy tetszőleges módon feladott levelet megkapsz, amíg magyar posta hordja ki a leveleket.
Mivel nem létezik módszer a biztos értesítésre, ezért a hatóság kitalált egyet, amit elfogad értesítésként és kész.
ÓÓÓÓ, szóval itt vered a nyálad, hogy értesítsenek, mikor a számlalevélbe rakott értesítést se olvastad el? Nem érzed, hogy mekkora epic fail ez? (mellesleg: milyen jól bizonyítod az állításaimat, igazán hálás vagyok érte) Menjen ki minden ügyfélhez az ügyfélszolgálatról a bögyös szőke, kérdezze ki, hogy tudod-e és ha igen, orálozzon veled vagy mit akarsz még?
-
bambano
titán
Az az értesítési forma, amit a jogszabály előír.
Próbálom jelezni, de látom, nem sikerül, hogy nem a szolgáltató találja ki, hogy hogyan értesítése az ügyfeleket, hanem hatósági rendelet van rá.
Ismételje mindenki lassan: H A T Ó S Á G I E L Ő Í R Á S.Nem, mert nem vagy köteles aláírni két évet. Jaaa, hogy akkor nem kapsz gigászi kedvezményeket? óóóóóó... tudod a szolgáltató az előfizetői téveszmékkel szemben nem szeretetszolgálat. profitorientált kapitalista entitás. ráadásul nagy a kitettsége, mert saját maga is szolgáltatásokat, egyebeket vásárol, aminek az árát módosíthatják, plusz jön még rá a szabályozó hatóság az egetverő ökörségeivel, mint telekomadó meg csekkdíj. A kormány nem ad két éves hűségszerződést, amiben csökkenti a társasági adót meg az áfát a szolgáltatóknak, úgyhogy mindent, amit a szolgáltató befizet, adót, járulékot, azt tőled fogja beszedni.
Jóreggelt, kapitalizmust akartatok, hát nesze.
-
nyogo83
senior tag
Azért nem kellene ennyire szemellenzősnek lenni. Csak a közvetlen közelemben ismerek 5-6 olyan embert(jellemzően 45-50 felettiek), akiknek igenis gondot okoz akár egy sms megnyitása/olvasása. Kapják havonta a levelet+számlát, amit átnéznek, befizetik.
Az pedig hogy joguk van változtatni a tarifán/előfizun, még nagy nehezen el is fogadom. De akkor ne legyen X napban meghatározva, hogy meddig bonthatják fel kötbér nélkül a szerződést.
(#12) D1Rect:+1
-
V.T.CS.
senior tag
ja, ez a számlán közlés sem rossz módszer, ha egyből látható helyen van, kiemelten.
D1Rect: úgy legyen, pedig álltam volna a sarat.
az itteni feketepontommal is így vagyok. eladtam egy terméket, felvilágosítottam a vevőt a hibáról, de ő követelte, hogy vegyem vissza, vagy feljelent. írtam neki, hogy jelentsen fel, tiszta a lelkiismeretem. k. sok bizonyitékom van arra, hogy ismertettem a hibát, és azt kapta, amit megvett. egy éve semmi. pedig ha feljelentett volna, valószínűleg már nem lenne feketém.
-
DeFranco
nagyúr
Ebben igazad van, de kötelezni kellene a szolgáltató arra, hogy legalább a minimum információt legalább egy csatornán eljuttassa a felhasználónak úgy, hogy az biztosan és bizonyíthatóan célba érjen, legalább annyi, hogy Tisztelt Kenyéradónk, ezennel értesítjük, cégünk ÁSZF-jének II/69/ij és III/3/kgb pontja változott, további információk honlapunkon vagy az ingyenesen hívható 6969 telefonszámon.
Legyen az SMS, számlalevél alja, ajánlott levél vagy rivalló. Mindegy. De az, hogy a déli harangszóban elmorzézom, az tényleg nem korrekt tájékoztatás.
Hívtam én is habzó szájjal a Vodát, hogy hogy van pofájuk árat emelni csak úgy, aztán mikor a kislány megmondta, hogy melyik havi számlalevélen volt rajta az értesítés róla, gyorsan lement a vérnyomásom. Megnéztem, ott volt, megköszöntem, elköszöntem, és diszkréten belevertem a fejem a falba, hogy nem olvastam el rendesen. Mert ott volt, megkaptam. De az, hogy két napilapban megjelentetik, meg kifüggesztik a HQ alagsorába a WC ajtóra belülről, az nem közzététel.
Jusson el bizonyíthatóan az előfizetőhöz. Direktben.
-
V.T.CS.
senior tag
az utolsó levelet ügyvédtől kaptam, akinek írtam választ. azóta semmi.
bambano: szíves elnézésedet kérem, amiért nem bírja a gyomrom azt a szennyet, amit a fogyasztói társadalom torkán szórakoztatás, és hírközlés címszóval próbálnak lenyomni. nem is gondolnád hányan vagyunk, és nem a legalja társadalmi rétegből.
ha engem felhívnak mindig felveszem, nekem az is megfelelne, ha egy automata nyomná le a szöveget. ha mail-t kapnék a szolgáltatómtól, azt elolvasom/ elolvasnám. -
Dany007
veterán
Az nem értesítési forma, hogy 2 random napilapban megjelentetek hírt.
Az sms már inkább. De ugye technikai okokból ott is előfordulhat, hogy hiba kerül a rendszerbe. Ezért egy telefonhívás és / vagy postai levél (ajánlott) biztosabb.Egyébként itt nem arról van szó, hogy a szopatást ne lehetett volna elkerülni. Hanem egyszerűen arról a mentalitásról, hogy Te írj alá 2 év hűséget az adott tarifacsomagra amiből nem léphetsz ki, csak horribilis összegek árán. Viszont ő kedvére módosítgathatja a tarifákat, ahogy épp neki jólesik. Na ez a ge...iség.
-
bambano
titán
válasz
DeltaPower #9 üzenetére
Szerinted mit kellene tennie a szolgáltatónak, hogy te elolvasd és MEGÉRTSD a közleményeiket? hint: esélytelen. A vegetatív ügyfelek zöme egyetlen dologból ért: ha kikapcsolod a szolgáltatását.
-
DeltaPower
addikt
Az sms értesítőjük se ér semmit. Jön egy ilyen rendkívül tömör és semmitmondó szöveg:
"Tájékozatjuk hogy a Hiperszuper díjcsomag tarifái megváltoztak, részletek: http://szolgaltato.hu/hiperszupercsomag"
Aztán magadra vess, ha nem nézed meg, hogy mi és milyen irányba változott. Ehhez képest a hülye nyereményjátékaik, feltöltési akcióik idején képesek naponta 2-3, legalább 150 karakteres smst küldeni.bambano: pár karakterrel többe tartana leírni, hogy "az Ön percdíja 20Ft-ról 30Ft-ra emelkedett, a csúcsidőn kívüli ingyenes hívás megszűnt", akár díjcsomag szerint személyre szabottan is, úgyis automatán küldik ki. Az áremelkedést szerintem jobban lereagálják az emberek, mintha csak azt közlik velük, hogy valami változott.
-
bambano
titán
mindig lesz az idióta ügyfelek között egy-több, akinek nem felel meg az az értesítési forma, amit a szolgáltató használ. egyszerűen milliós ügyfélbázisnál teljesen kizárt, hogy pár vegetatív ne kerüljön bele a szórásba.
Ezért, hogy ne legyen vita, a hírközlési hatóság határozza meg, hogy milyen értesítés tekinthető az előfizető megfelelő értesítésének. Következmény: aki nem csak hőbörögni akar, az nem a szolgáltatót, hanem az nmhh-t anyázza.
Persze annak is van hatása, hogy blogolunk valami f.szságot és ezzel leeresztjük a gőzt.
-
V.T.CS.
senior tag
nem tájékoztattak a tarifaváltozásról, tehát inkább maradjanak alapállásban.
és nem, nem tartozok nekik, csak szerintük.
akkor ennyi erővel én is küldök nekik egy 4 kilós csekket, mert tulajdonképpen ők szegték meg a szerződést. ez egy 7-8 éves sztori, és már kb. 4 éve nem zaklatnak. -
Neked még lesz egy egész köröd a szopórollerre a tré mobil miatt... Jogosan tartozol nekik 4 kilóval.
-
Dany007
veterán
Nyilvánvaló ha már média, akkor jóval szélesebb körben. De ettől függetlenül a postai értesítés a minimum kellene, hogy legyen. Az az alap. És / vagy egy sikeres telefonhívás.
Mondjuk a kuruc.info is tud ferdíteni rendesen. Ahogy az index is inkább bulvármédia, mint hírportál. Nehéz a neten hiteles forrást találni.
-
V.T.CS.
senior tag
igen, csak kis hazánkban vagyunk egy páran akik nem nézik/ olvassák, hallgatják a színvonaltalan "magyar" médiát.
- nem nézek tv-t, csak nagyon ritkán, évente párszor.
- nem olvasok újságot, max néha barikád magazint, pár havonta metropol-t.
- ritkán hallgatok rádiót, akkor is mr2-t, gazdaságit, info-t.
A fő hírforrásaim a prohardver lapcsalád, totalcar és a kuruc.info. néha megnézem az index-et, de csak felidegesítenek a sok hazugsággal.
tehát engem hívjanak fel, vagy tegyék ki az ilyen változásokat mobilarénán. -
Dany007
veterán
Az egész dolog vérlázító meg bicskanyitogató meg ilyesmi...
Ami tényleg durva, hogy ezek hivatalos tájékoztatásnak tekintik az sms küldést és 2 napilapban történő megjelenést.Röhej.
Gondolom egy TV-s spotot azért nem mertek megjátszani mert akkor tömegével indulnának meg az emberek lemondani a szerződést 15 napon belül (amúgy 15 nap vagy munkanap? Nem mindegy). Hogy rohadjanak meg.
Nyilván benne van a storyban, hogy sms-t valószínűleg tényleg küldtek mindenkinek. De volt már olyan a világtörténelemben, hogy az ember nem kapott meg egy sms-t. Könnyen előfordulhat. Erre találták ki a postát, meg az ajánlott küldeményt és így tovább. Csak ezek a rohadtak arra is sajnálták a pénzt, hogy egy szaros levelet írjanak az ügyfeleiknek, hogy bocsi de jól beszopatunk a díjcsomaggal, ha akarod 15 napon belül mond fel. Ha nem akkor IJ. Mert ma még az sms küldés nem tartozik hivatalos kommunikációs formák közé. Azt csak tájékoztató jelleg. Ennyi erővel Facebook-ra is kiírhatták volna, aztán aki nem nézte meg az IJ megincsak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
- HP ZBook Studio 8 WorkStation i7-11850H 16GB 512GB Nvidia Quadro T1200 15.6" FHD IPS 1 év garancia
- Eladó karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 5G 4/128GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest