Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
kriszpontaz #117 üzenetére
"Egyes esetekben nagyobb FPS számot az Ubuntuhoz képest."
Ez nem SteamOS vs Ubuntu, hanem zárt AMD driver vs nyílt AMD driver különbség. Azonos driverekkel ugyanúgy teljesítenek: [link]
-
gabor7th
addikt
válasz
attila9988 #120 üzenetére
A felhő fele terelést sem szeretem benne, de nemcsak kémkedés miatt van baj a felhővel... Írtam róla a blogomban.
-
gabor7th
addikt
válasz
attila9988 #120 üzenetére
Bugok, félkész termék, kémkedés, felhő(ez kb. kémkedés), értelmetlen, mert alig hoz előrelépést, frissítési mizériák, driver problémák, felesleges menü változtatások, reklámok az Opirendeszerben....
-
SityiSXT
őstag
válasz
attila9988 #119 üzenetére
"Adva van egy játékos, aki annyit lát, hogy Windows alatt hozzáfér mind az X darab játékához, míg Linux alatt csak X/4 - a maradék menne a levesbe Windows nélkül." - Ezt írtam korábban. Miért irreális elvárás az, hogy ha nem is minden, de azért 25%-nál jobb legyen ez az arány?
A konzolokat meg szerintem nem kell idekeverni: ha generációváltás történik, akkor ott papíron azért kap annyit az ember, hogy az új platformon szebb (jobb) játékokat kap. Itt igazából még csak generációváltásról sem beszélhetünk, csak félig-meddig platformváltásról. És mint a jelek mutatják, még itt is vannak a kínálati mellett sebességbeli elmaradások is. A nappaliba készül? Lehet olyan gépet kapni/építeni, aminél a Windows indulásakor automatikusan elindul a Steam Big Picture módban, és pontosan ugyanott tartok a felület tekintetében, mint SteamOSnél - csak épp a sebesség is, és a játékkínálat is Windowsos.
Új embereket becsalogatni meg nehéz lesz így, ha kb. két kattintás után azt látja, hogy Windows alatt több játék érhető el. Hiányzik az igazi killer app, ami miatt valaki a hátrányok mellett is SteamOS-t választana - ez ugyebár mondjuk az Xbox platformon leginkább a Halo vagy a Forza sorozat szokott lenni...
De ahogy már rengetegszer leírtam: csupán jelenleg nem látom vonzónak a SteamOS-t. Remélem, ez idővel változik. Csak ne túl sokára legyen ez az idő... -
attila9988
őstag
válasz
SityiSXT #111 üzenetére
irreális opció a jelenlegi Steam userek elsöprő többségének,
Dehogy irreális... az irreális az, hogy te elvárnád, hogy a steamos a megjelenése pillanatában az összes, utóbbi 10 évben megjelent windows játékot futtassa neked, és pontosan ugyanúgy, mint az a platform, amire írták. Mindemellett pedig az nem zavar téged, hogy a nexgen konzolokra jóformán alig van tartalom, meg az sem zavar téged, hogy egy egy új konzol esetében jóformán elveszted az előző változatra vásárolt összes programodat.
A valve a honlapján szépen leírja, hogy mire, és miért készült a steam os.
http://store.steampowered.com/steamos
Olvassátok el... senki, egyetlen szóval sem mondta, hogy a win10 -eket dobjátok ki, és ezzel játszatok a desktop gépeken.
Nem is értem, miért okoz nektek fizikai fájdalmat az, hogy a valve rátette a kezét egy olyan platformra, amin eddig nem volt divat játszani, így ők lettek az elsők, akik ehhez biztosítanak eszközöket, valamint létrehoztak egy saját disztribúciót, amit nappaliba rakható brand gépekre szánnak....
Ti meg nyafogtok itt, hogy "de nem szedem le a win10 -et....." ne szedd... csak olvasd el, amit a valve ír, és próbáld értelmezni, miért jó az, ha nem csak egyetlen platformon létezel, mint online áruház...
-
gabor7th
addikt
Na és? Ma már mindenki elöszőr bugokkal, félkészen adja ki a szoftvereit. Még az a "fantasztikus", felhasználókat megfigyelő Windows 10 is.
-
kriszpontaz
veterán
Egyes esetekben nagyobb FPS számot az Ubuntuhoz képest.
Persze aki otthonosan mozog pl. az Ubuntuban, ez nem téma számára, de ha az előre összeállított gépeket nézzük, előnye talán abban rejlik, hogy nem feltétlenül kell vezérlőprogramokkal nyűglődnie annak aki eleve SteamOS-el szállított gépekben gondolkodik. Egy működő gépet kap a vásárló, persze Brand gépekről beszélünk, aminek ára is van.
Én is futottam már bele nem egyszer olyan gondba, hogy nem tudtam értelmesen működésre bírni bizonyos hardvereket. Nem vagyok egy Linux guru, csak felhasználói szinten mozgok a parancssorban is (már amikor szükség van rá), de képes vagyok megoldani alapvető problémákat, ugyanakkor képes vagyok padlóra is tenni egy akármilyen Linux rendszert egy szempillantás alatt. A SteamOS frissítése úgymond nem igényel rendszerismeretet, így ez az előnye megvan.
Arra meg feltétlenül kell figyelni ha saját magunk rakunk össze egy rendszert milyen komponensekből válogatunk.
Itt egy régebbi SteamOS 1.0 vs Windows (Radeon és NV) összehasonlító videó, amin nagyon látszik az AMD hátránya driver szempontból.
Bőven játszható FPS van AMD oldalon is, de van mit fejlődni. Nem hiába nincs egy SteamOS Brand gépben sem AMD VGA. -
blade80holo
újonc
Szerintem teljesen rossz következtetést vontok le ebből. A Source engines cuccok D3D-OpenGL fordítót használnak, ami messze rosszabb teljesítményt ad, mint a natív OpenGL AZDO megoldások.
Ha valaki szeretné látni, hogy is néz ez ki a gyakorlatban, akkor itt böngésszen.
https://github.com/ValveSoftware/ToGL
Ez a megoldás nem más, mint egy gyors port.
Rengeteg tapasztalattal a hátam mögött nyugodt szívvel ki merem jelenteni, hogy a driver nem akadály, a Windowsos és a Linuxos NVidia OpenGL megoldásnál gyakorlatilag nincs különbség a nyers OpenGL renderelés sebessége között. D3D11-et pedig simán leveri bármikor (indirekt render, modern NV display listák, stb.)
Az egyéb Linux specifikus dolgokban azonban nagyon is lehet. Ilyen pl. a X, ami ezer éves és rég elavult. Reméljük, hogy ezen segíteni fog a wayland.
Az olyan middleware-ekben, mint a Havok, az Umbra vagy a script feldolgozók óriási különbség van a Windowos és a Linuxos kódbázisok között. A teljesítménykülönbséget itt érdemes keresni.
Azért majd meglátjuk, hogy a Wayland + Vulcan + natív HLSL to SPIR V fordító esetén milyen lesz a különbség.
Már csak azért is megérné sokaknak, mert nem kellene többet csodás COM objektum modellt hasznáni. Ha soha többé nem kell unref-et hívnom, ellenben lesz weak_ptr és shared_ptr, akkor lesz szép az élet. -
SityiSXT
őstag
Nem szeretném, ha félreértenél - én nem trollkodom (legalábbis nem áll szándékomban), de szeretném árnyalni a képet. Te kérdezed Abutól, hogy miért is rossz a SteamOS, ha csak kb. 20%-kal lassabb ha az Ars Technica cikkében az összes mérésből indulunk ki. Én ugyan nem vagyok Abu, de gondoltam leírom, hogy szerintem hol van a kutyuli elhantolva. Arra próbáltam rámutatni, hogy a kevesebb fps egy dolog, az én meglátásom szerint a már emlegetett okok miatt van itt inkább baj. Nem lehetetlen csak Linuxra játékokat vásárolni Steamen, ezért is írtam, hogy az új Steam userek egy része számára akár vonzó is lehet - csakhogy sokak számára valószínűleg nem, ha látja, hogy Windows alatt négyszeres ugyanannak a boltnak a kínálata. Annak a sok-sok millió aktív Steam usernek meg komoly fejvakarást okozhat a játékgyűjteményének átlagosan háromnegyedének működése bírása Linux alatt, amire nem biztos, hogy hajlandó. Ergo: Szép és jó dolog a Linux, de jelenleg nem igazán játékra (noha némi küzdelem és utánajárás után szép eredményeket lehet elérni, bár messze nem mindegyik játékkal). És sajnos a SteamOS jelenleg csak egy újabb mementója ennek.
-
bambano
titán
válasz
SityiSXT #111 üzenetére
"És ezzel sikeresen leírtad, miért nincs jelenleg sok értelme a SteamOS-nek": nem tapasztalhattál köpönyegforgatást nálam...
A következő kérdésem az, hogy azok a júzerek, akik elvannak windowson meg windows alapú steamen, és jól láthatóan nem felel meg nekik a linux, de azért folyamatosan fikáznak egy olyan dolgot, amit ki se fognak próbálni, mert értelmetlen, azok pontosan mit is csinálnak? hint: trollkodnak. q.e.d.
-
SityiSXT
őstag
És ezzel sikeresen leírtad, miért nincs jelenleg sok értelme a SteamOS-nek, meg általában a Linux gamingnek - irreális opció a jelenlegi Steam userek elsöprő többségének, a többi pedig jó eséllyel csak annyit lát, hogy jelenleg töredéke érhető el a Steam játékkínálatának SteamOS-en/Linuxon. Szóval az "ez az ember" kifejezésed óvatos becslés szerint is jópár millió embert takar - és én nem nagyon látok jelentékeny mennyiségű olyan embert (értsd: potenciális és fizetőképes usert), akikre komolyan lehetne alapozni az OS és a vele járó piac tekintetében. A jövő pedig egyelőre csak ígéret. (Igen, jön a Vulkan - nade játékok is kellenének alá, mert egy API is csak annyit ér, ahány termék elkészül hozzá, lásd Mantle)
-
Polllen
félisten
válasz
kriszpontaz #107 üzenetére
Itt mid ad hozzá a steamOS egy sima ubuntu-hoz képest?
-
bambano
titán
de ha valaki azt akarja írni, hogy... akkor miért nem azt írja?
(#105) SityiSXT: csináljunk egy gondolatkísérletet. tegyük fel, hogy steamozó elvtárs alaposan akar dönteni, csinál egy táblázatot, első oszlop az ő elvárásai, második oszlop csak linux alatt, harmadik csak windows alatt, negyedik mindkettő alatt. majd kitölti. lesz egy táblázata, ahol a csak linux alatt oszlop üres, a mindkettő oszlop alatt elvétve egy-két pipa és az összes többi a windows alatt.
és akkor feltenném a kérdést: ez az ember ugyan mi a bánatos lófrancnak erőlteti a linuxos steamet?? mi a fenének foglalkozik egy számára irreális opcióval?
-
Reggie0
félisten
-
kriszpontaz
veterán
Steam Windows games on SteamOS
Kell egy kis WINE mókolás, de azért van lehetőség játszani.
Persze kell hozzá Linux alapismeret, tehát ez csak egy példa, nem a megoldás. -
salaud
aktív tag
Kedves Abu85!
Általában egyetértek az írásaid tartalmával, illetve elfogadom a tartalmukat, de ezt komolyan leírni 100%-os tökéletes bizonyíték arra, hogy vagy nem értesz ahhoz, amit csinálsz, vagy erősen ösztönzésért írtad ezt a cikket. És most idézném az eddig emlegetett sort: Nem beszélve arról, hogy a Windows 10 általánosan stabilabb. A windows 10 stabilabb, mint egy linux distribúció? Itt be is fejezném, köszönöm, ezek után mielőtt tőled olvasok cikket, ott lesz lelki szemeim előtt a villogó bullshit felirat. -
SityiSXT
őstag
Megközelíteném, de nem sok értelmét látom. Adva van egy játékos, aki annyit lát, hogy Windows alatt hozzáfér mind az X darab játékához, míg Linux alatt csak X/4 - a maradék menne a levesbe Windows nélkül. Persze lehet célzottan is vásárolgatni, de aki régóta Steam-függő, azt nem vigasztalja - a statisztika elkeserítő.
De akkor másként közelítek hozzá: Steam-szűz új vásárlóknak esetleg jó lehet - ha bejön nekik a szűkebb választék.
És akkor egyben módosítanék kicsit a kijelentésemen: Szép és jó dolog a Linux, de nem játékra. És sajnos a SteamOS jelenleg csak egy újabb mementója ennek. -
KisDre
senior tag
válasz
attila9988 #95 üzenetére
Ezt így tök jól megfogalmaztad egyébként
, de végül is akkor ennyiből a SteamMachine -ek lehetnének Win alapúak is amik úgy lennének konfigurálva előre hogy bootolás után nem a csempéket/asztalt látjuk meg (elsőként), hanem a Steam Libary-t
Persze akkor drágábbak lennének a SteamMachine-ek egy Windows árával (aztán így sincsenek túl jól árazva az előzetes hírek alapján, nem is értem
)
-
Cifu
félisten
válasz
SityiSXT #102 üzenetére
Plusz ha mondjuk az én Steam profilomat nézem, akkor a mintegy 500 játékomból mindössze kb. a negyede érhető el Linuxon.
Közelítsd meg onnan, hogy ha a Valve nem foglalkozna a Linux-al és a SteamOS-el, akkor ez a szám feltehetően konvergálna a nullához...
Szép és jó dolog a Linux, de nem játékra. És sajnos a SteamOS is csak egy újabb mementója ennek.
Ne temessük még el. Ha sikerül a Khronos-nak a teszthalott állapotból kizökkentenie az OpenGL-t a Vulkan-á vált API-ként, a játékfejlesztők pedig elkezdik használni, akár még értelme is lehet.
-
SityiSXT
őstag
válasz
attila9988 #83 üzenetére
"... és ma már a desktop játék sem gond"
Lehet, csak én járkálok rossz helyeken, de a Wine még mindig nem tűnik stabil és megbízható megoldásnak. Plusz ha mondjuk az én Steam profilomat nézem, akkor a mintegy 500 játékomból mindössze kb. a negyede érhető el Linuxon. Namost innentől fogva ez jó eséllyel több millió Steam felhasználó számára lesz érdektelen, mert nem elég, hogy lassabb a SteamOS, de a már meglévő játékai döntő többségével se tud ezen a platformon játszani. Szép és jó dolog a Linux, de nem játékra. És sajnos a SteamOS is csak egy újabb mementója ennek. -
bambano
titán
nem gondolom, jól látszik, mások számára is.
ha nem csal a latinos műveltségem, akkor a versus szembent, ellentétbent jelent.
olyat meg nem mondanak magyarul helyesen szövegértők, hogy a konzolhuszárokat nem érdekli az fps szemben azzal, hogy a konzolhuszárokat nem érdekli az fps.két olyan állítás közé, amik egyrészt igazak, másrészt nagyjából ugyanazt jelentik kicsit átfogalmazva, nem passzol a vs. ez felveti annak a gyanúját, hogy valamelyik állítást nem jól értelmezted.
ez az objektív része a dolognak. a szubjektív részével, hogy melyik állítással értesz egyet vagy sem, nem akarok vitatkozni.
-
inspiroyhome
senior tag
válasz
attila9988 #91 üzenetére
így már tiszta.
-
válasz
attila9988 #95 üzenetére
BTW: te mennyire ertesz a Linuxhoz egyebkent? Tehat fejlesztesz ra? Sysadmin vagy? Eles kornyezetben mennyi tapasztalatod van vele?
-
attila9988
őstag
Te sem érted igazán, hogy nem telepít mindenki a gépére debian -t. Nem rak össze magának mindenki pc -t. Nem számolgat mindenki fps -t....
Ezek brand gépek, tehát drágák. Az én szemszögemből minden brand gép lehúzás, mert én megcsinálom magamnak. De nem várom el mindenkitől, hogy ezt tegye. Én összerakom magamnak a debian -t úgy, ahogy az aktuális feladathoz kell... de nem kell mindenkinek ezt tennie. Akik ilyen gépet vesznek, azok csak játszani akarnak. Mint a konzolosok. Ilyen egyszerű. Lerakják a pénzt ezét, bedugják a tv alá, bekapcsolják, és a steam fogadja őket.
Ettől még lehet asztali gépük is, amin szintén ott a steam, most már függetlenül attól, hogy windows -t, vagy linux alapú os -t használnak.
A valve -nek pedig ez így a jó... Ők most annyit tettek, hogy a nappaliba is kínálnak megoldást, amit a pc gyártók eddig nem tettek meg, valamint megtolták a játékos szekeret a linux alapú os -ek irányába is.Nem értem, hogy miért akarja ebbe a lépésbe mindenki belemagyarázni, hogy akkor a windows pc -ket valamilyen fajta támadás érte...
Senki nem mondta, hogy mostantól nem lehet majd winodws 10 -en játszani, és a valve sem állított még csak hasonlót sem.
94: Valóban. Játszhatsz egy pakli kártyával is
Nem értem miért válaszoltad ezt... kifejtenéd?
-
#52815360
törölt tag
válasz
attila9988 #93 üzenetére
Valóban. Játszhatsz egy pakli kártyával is
-
attila9988
őstag
Nem értem mi bajod.... azt mondtam mind a két esetben, hogy a játékosokat az érdekli, hogy megy -e a játék. A második alkalommal a 60fps -t azért fogalmaztam bele, mert azzal szoktak példálózni, és azért, mert a konzolok általában ezt sem hozzák... de azt a mondatot már nem idézted be...
Viszont nem válaszoltál a kérdésre...
-
attila9988
őstag
válasz
inspiroyhome #18 üzenetére
Tulajdonképpen mi értelme van ennek az OS-nek? Mármint, valaki mondjon már csak 1 okot is, hogy miért kéne erre váltani, vagy miért kéne dualbootban használni...
Az, hogy ez a steam alá van kitalálva, htpc szerű játékgépekhez. Senki, még a valve sem mondta, hogy az asztali gépeiden erre kellene váltani. Nekik az a jó, ha steam kliens mindenen van. De kell nekik egy saját platform is, amivel azt csinálnak, amit akarnak.... Érted?
A valve le is írja neked:
"Users should not consider SteamOS as a replacement for their desktop operating system. SteamOS is being designed and optimized for the living room experience." -
válasz
attila9988 #88 üzenetére
> Mond el nekem légy szíves, hogy szerinted a játékosok hány százalékát érdekli az, hogy a 60 fps felett mennyi van még másodpercenként?
vs.
> A játékosok túlnyomó többségét csak az érdekli, hogy megy, vagy nem megy.... a konzolosoknak sem számított soha sem, hogy 30 vagy 120 fps, sőt... 120 -at nem is láttak soha...
Kb. 5 hsz-en belul hulyet csinalsz magadbol (nem eloszor).
-
attila9988
őstag
Mond el nekem légy szíves, hogy szerinted a játékosok hány százalékát érdekli az, hogy a 60 fps felett mennyi van még másodpercenként? A konzolosok még 60 -at sem látnak soha... akkor meg?
Nincs azzal semmi gond, ha valakinek ez a hobbija. Csak azzal, ha azt hiszi, hogy mindenki másnak is ez...
-
válasz
attila9988 #84 üzenetére
> játékosok túlnyomó többségét csak az érdekli, hogy megy, vagy nem megy
Ne hagyd abba plz (mondjuk eddig se hagytad
)
-
attila9988
őstag
Véleményem szerint az fps számolgatás csak egy igen kis réteg hobbija. A játékosok túlnyomó többségét csak az érdekli, hogy megy, vagy nem megy.... a konzolosoknak sem számított soha sem, hogy 30 vagy 120 fps, sőt... 120 -at nem is láttak soha...
Egy ilyen masinának az a lényege, hogy legyen felette az "elég jó" szintnek... amin minden megy. Ha felette van, akkor alkalmas a feladatra. Ha nem, akkor nem.
-
attila9988
őstag
Csak mire megjelenik, az ipar mar megint reg elhuzott mellettunk. Better get used to it.
Akkor valamit nagyon félrenéztél, ugyanis ma már szinte minden területen a linux a nyerő. Ebből te azért látsz keveset, mert a desktop az egyetlen olyan hely, ahol még nem. De használni ott is lehet, és ma már a desktop játék sem gond....
A linux, és általában a szabad software azért jó, mert mindenre használhatod. Linux -ra az ég világon mindent építhetsz, amit akarsz, és meg is teszik.
Nézz utána kicsit jobban annak, mire is jó a linux, meg úgy általában a ma létező *nix rendszerek, mint amilyen a freebsd.
Ne akadj meg azon a tényen, hogy a gamer pc az windows -os.
-
ribizly
veterán
Én magam napi szinten dolgozom Linux-al (Red Hat Enterprise 7.1 és 6.5, valamint Ubuntu 14.04), de ez igazából sajnos még nem tart ott, amit a játékosok elvárnak. Vannak nagyon jó és bíztató jelek, de mindig ott van egy "de".
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Gőzerővel fejlesztjük a Waylandet, hogy végre változás jöhessen. Bár ennek ahhoz is lehet köze, hogy a Vulkan az X-en nagyon lassú a Khronos szerint.
[link] - korábban egy teljes anyagot szenteltünk egy linuxos kernel fejlesztő véleményére. Ebből sokat lehet tanulni, hiszen ő ezzel foglalkozik.
-
Polllen
félisten
Felhasználói oldalról ez majd akkor lesz érdekes, amikor a wines gép éppen kiköhögi magából a 30 fps-t, a steamOS alatt meg 20 lesz. Az egyiken játszható még, a másikon már nem nagyon. A 107:146 tényleg csak kevés felhasználót érint.
Azt meg eldönteni, hogy ilyen esetben a windows-t érdemes-e megvenni vagy az árából HW-t, esetenként változó.
-
-
Prof
addikt
Az egesz SteamOS masina moka csak egy trukkos reklamkampany volt a Steam aruhaznak. Es nagyon bejott nekik, miota elkezdtek az egeszet oriasit not a Steam felhasznalok szama.
-
bambano
titán
miért rossz? el tudnád magyarázni?
a cikkben szereplő egyik játéknál 49.1:50.1 pfuj steamos, milyen szar de tényleg.a másik játéknál meg 107:146. és ez hány fps-től játszható rendesen? szokásos autós példa: ha mindenki szabályosan közlekedik, akkor az egyik autóban mondjuk 20 km/h kihasználatlan végsebesség van, a másikban meg 130 km/h, mégis ugyanakkorra érnek ugyanoda.
-
KisDre
senior tag
Az Unreal Engine 2 natív volt Linuxon nem? A 4-el mi a helyzet? Azért ha az UnrealE 3-4 futna jól linuxon, az már a 3 miatt viszonylag sok játék, illetve a 4-nek is meg van az esélye elődje népszerűségére
-
Ugy dobaloztok a 20%-okkal mintha semmi lenne. 5% is elfogadhatatlan, nem hogy 20. Mar reg ota mondogatom, hogy legalabb a Vulkant meg kellett volna varni es sajat ablakkezelot rakni hozza.
Igy csak egetik magukat, es biztositjak, hogy ha elkeszul sem lesz sikeres.
Erdemes lett volna modern motorra epulo jatekotis tesztelni. (ha lenne ilyen linuxon a Metro Redux-on kivul)
-
#06658560
törölt tag
"Itt viszont olyan rendszerekrol beszelunk, ahol a szemantikai kulonbsegek maximum filozofiai jelleguek mivel mind a Mantle leszarmazottai, kvazi szintaktikus forditasra meg szamottevo overhead nelkul is van lehetoseg. Az, hogy szep lenne-e az igy keletkezo uj API (ami effektive a legszigorubb metszete az emlitett 3-nak) arra nyilvan en sem vennek merget, de most oszinten, ennel ocsmanyabb dolgokra is lelkesen irnak programokat emberek, ha van benne penz."
Az azonos leszármazás egy dolog, a végleges kivitel egy másik. Amelyik már most látszik, hogy eltéréseket mutat. Ergo bizonyos pontokon nem fogsz tudni csak taknyolással közös kódot hozni, ami egyik API-n se lesz tökéletes. Ha az új metszet API ocsmány lesz, az azt eredményezi, hogy nem lehet rá hatékony kódot írni, ergo a kutya nem fogja használni, ha nem fizetik meg érte. Jelen esetben az MS-en kívül más API fejlesztő nincs olyan helyzetben, hogy ezt ki tudja vitelezni.
"Miert is pontosan? (Jogi kornyezetet leszamitva.)"
A minden rendszeren futó kód, API akkor valósulna meg, ha az valami virtuális gép lenne, ála silverlight, ála flash, ála java. Mennyire tapsolnak nekik az emberek? Mennyire hatékonyak? Vagy mondjuk az android runtimeja?
"A rendszermag, a fajlrendszer, es a halozatkezeles azok a dolgok ahol ma a cutting-edge van, es minden masodik heten jelentos fejlodest hozo valtozatokat lathatunk megjelenni. Ja, nem."
Pláne, hogy te mondtad, a kizárólagos API futtatást. Ami mellé egy konzolnál a multimédia, a videó dekódolás is bejön a képbe. Amit esetleg párhuzamosan kéne az API-val futtatni, vagyis messze nem kizárólagosan az APi futtatása az OS feladata.
"Ez sokkal kisebb feladat, mint a teljes binaris Windows kompatibilitas, es emberek meg annak is nekifutottak. Az mas kerdes, hogy sikerult-e nekik, de arra megkerni a gyartokat, hogy ne csak a WHQL-t eljek tul, hanem a te conformance testedet is ugyanazzal a driverrel, meg mindig olcsobb mint teljesen masik drivert iratni veluk."
nem, az általad vágyott cél akkor valósul meg, ha rendszerfüggetlenül működik ugyanaz a driver. Ehhez az kell, hogy a WIN megoldásait a más OS-sel együtt kell kezelni. Amihez az MS-nek kell licenszelnie bizonyos dolgokat, mert nem csak a dirver, de annak kezelése is egységes kell legyen. Na, mennyire fog az MS a store, a konzol és az OS együttes konkurenciájának bármi ilyet átadni?
-
con_di_B
tag
válasz
Tomi32167 #61 üzenetére
Ez mondjuk inkabb tamogatja a koncepciot, mint alaassa, barmennyire is fajo ez szamomra. Ha Ubuntun normalisan megy, akkor onnan mar "csak egy kis debug kell" es fog az menni hasonloan Steam OS-en is idovel. 5-10%-os visszaesesert szerintem mar senki nem picsogna, megiscsak ingyen hozzadvagjak a rendszert.
-
Tomi32167
csendes tag
válasz
kriszpontaz #45 üzenetére
én teszteltem lassú volt -50% teljesítmény cs go-ban windowshoz képest, míg ubuntun alig esik 5-10%-ot és nagyon bugos nem értem hogy merték ezt így kiadni
-
con_di_B
tag
"A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál..."
Igen, amirol beszeltem/beszeltunk az eleve ezt celozna meg, hogy az uj jatekoknal a legvonzobb celplatformma gyurja ki magat. A mar megjelent jatekokhoz mar akkor se fog hozzanyulni a fejleszto/studio, ha szemelyesen Gabe Newell terdel le elejuk, az mar eleve mindegy.
-
con_di_B
tag
válasz
#06658560 #56 üzenetére
1) A gyakorlatban ezt hívják taknyolásnak, ami szar eredményt ad.
Akkor ad szar eredmenyt, ha egymastol eltero rendszereket (pl. D3D 11 vs OpenGL 4) akarsz absztrahalni, mert akkor egyreszt az sem biztos, hogy sikerrel jarsz, de ha igen, akkor is magas lesz az overhead. Itt viszont olyan rendszerekrol beszelunk, ahol a szemantikai kulonbsegek maximum filozofiai jelleguek mivel mind a Mantle leszarmazottai, kvazi szintaktikus forditasra meg szamottevo overhead nelkul is van lehetoseg. Az, hogy szep lenne-e az igy keletkezo uj API (ami effektive a legszigorubb metszete az emlitett 3-nak) arra nyilvan en sem vennek merget, de most oszinten, ennel ocsmanyabb dolgokra is lelkesen irnak programokat emberek, ha van benne penz.
2) "- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)"
Ez az álmodj királylany kategória.Miert is pontosan? (Jogi kornyezetet leszamitva.)
3) Pláne, hogy egy konzol kizárólagos megcélzott feladata a grafikus API futtatás. Ja, nem.
A rendszermag, a fajlrendszer, es a halozatkezeles azok a dolgok ahol ma a cutting-edge van, es minden masodik heten jelentos fejlodest hozo valtozatokat lathatunk megjelenni. Ja, nem. (Gyakorlatilag BARMIT berakhatsz, ami mukodik. Ezeken a teruleteken peldaul meg a Linux/Unix megoldasai is mukodnek.)
4) "- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire"
A bilit told el az ágyadtól!Ez sokkal kisebb feladat, mint a teljes binaris Windows kompatibilitas, es emberek meg annak is nekifutottak. Az mas kerdes, hogy sikerult-e nekik, de arra megkerni a gyartokat, hogy ne csak a WHQL-t eljek tul, hanem a te conformance testedet is ugyanazzal a driverrel, meg mindig olcsobb mint teljesen masik drivert iratni veluk.
-
con_di_B
tag
En tudom mi a Steam OS. En arrol beszeltem, hogy minek lett volna ertelme, nem arrol, hogy mit csinaltak.
Egyebkent meg a jelenlegi koncepcio reszekent is akartam foglalkozni tooling-gal, amikor meg nem lehetett beszelni a Vulkan-rol akkor pl. arrol ment a mese, hogy mennyit fognak integralni OpenGL toolokba, hogy felhozzak azt a vonalat a D3D es a Microsoft SDK szinvonalara.
A Valve-nak az az egyik fo baja, es amiert alapvetoen jogos, hogy "valami OS-felet" akarnak csinalnak, hogy ha osszeveted az OS specifikus alkalmazasboltokkal a Steam-et, akkor pl. a Microsoft/Apple platformjain ismertek az engedelyezett API-k, amik lehet, h limitaltak, de csereben szamithatsz is rajuk, hogy tamogatva vannak, van hozzajuk normalis SDK tamogatas stb.
A Steam jelenleg ebben a vilagban "eloskodokent" van jelen, mert mint alkalmazasbolt ugyan kivaloan mukodik, de onmagaban nem jelent platformot, jatekfejlesztokent nem lehet olyat csinalni, hogy "Steam-platformra" fejlesztek barmit, hanem ugyanugy Windows-ra/OS X-re akarmire fejlesztek, kulon-kulon.
Erre a problemara lett az a valasza a Valve-nak, hogy miutan ettol nagyon megijedt, kitalalta hogy csinal egy ezredik Debian alapu disztribuciot, hatha beleszeret az otletbe az open-source kozosseg es nem lesz gaz, hogy nincs hozza eleg eroforrasuk maguktol.
E helyett vazoltam fel az elobb azt, hogy lehetett volna arra is torekedni, hogy legyen egy mindenhol futo Steam runtime, ami megteremti az egyeseges alapokat, meg azt a platformot, ami jelenleg hianyzik, es ha meg mindig akarnak, akkor erre lehet betolni a Steam OS-t. Nem ezt a mostanit, hanem egy ennel sokkal onallobb, de egyuttal kisebb projektet.
A Source motort meg nem tudom miert keverted ide, en legalabbis nem erzem, hogy barhol is epiteni akarna ra a Valve a vilaghodito terveihez. Amirol en beszeltem es te engine-nek nezted, az egy sima API wrapper, az sokkal alacsonyabb szint egy rendes engine-hez kepest.
-
#06658560
törölt tag
"Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van"."
Mivel a Kronos Group mind a mai napig faragja a Mantle-t, így arra alapozott SDK lehet már nem is lenne jó, bukó lenne.
"De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben."
De, mert egy n+k-adik API-ra nem fog senki fejleszteni, nulla piaci részesedéssel. A Vulkan azért kell, mert közös lesz a W7-W10, PS4 platformmal, s elvileg XO is támogatni fogja.
"A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden."
A gyakorlatban ezt hívják taknyolásnak, ami szar eredményt ad.
"- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)"
Ez az álmodj királylany kategória.
"- egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja"
Pláne, hogy egy konzol kizárólagos megcélzott feladata a grafikus API futtatás. Ja, nem.
"- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire"
A bilit told el az ágyadtól!
-
Cifu
félisten
Bakker, te valami iszonyú szinten el vagy tévedve. A Valve SteamOS nem egy játékengine, hanem egy Linux alapú operációs rendszer.
A 'Steam fejlesztőkörnyezet' önmagában értelmezhetettlen, te összekevered a Steam-et a Source-al, ami a Valve saját játékmotorja. A Source 2 fogja támogatni a Vulkan-t. Majd.
Fred23: Ne kezd már te is. Ha megvárják a Vulkan-t mi történik? Addig semmi, amíg nem kezdik el a játékok is használni. Az pedig még várhatóan fél-egy év még legalább...
A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál... -
A helyükben azért a Vulkan-t megvártam volna, nem lett volna kibírhatatlan várakozás.
Cifu: a Source 2 már támogatja.
-
con_di_B
tag
Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van".
Persze ha idoben raugranak (hogy mostanra mukodo SDK legyen hozza), akkor kockaztatjak, hogy mi van ha nem is lesz belole soha szabvany stb-stb. De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben.
A Direct3D pl. eleg jol megmutatta, hogy ezek az API-k alapvetoen magasabb szintuek, mint amire erdemes kulon drivert iratni. Az elozo WDDM-es gondolatkiserletet folytatva peldaul, ha a WDDM fole mutod "Stulkan" runtime-odat, akkor azt szepen mellecsomagolhatod a "Steam SDK"-val keszitett programjaid melle, es akkor megvan a Windows kompatibilitas is, a Steam OS-en meg ugyanazt a csomagot az oprendszer reszeve teszed, es kesz.
A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden. A Metal picit mas, de ha meg azt is le tudod fedni vele, akkor aztan mar tenyleg kesz az ultimate grafikus API wrapper. Szinte biztos, hogy az open-source kozosseg neki fog futni ennek a temanak magatol is, vagy mar neki is futott.
De a lenyegi resz nem is a technikai megvalositas, hanem, hogy mit akar elerni a design, es szerintem aminek ertelme lehet(ne):
- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)
- egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja
- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereireHa ez megvan, akkor az lesz a kerdes, hogy valaki miert NE fejlesztene Steam SDK-val? Ha ez nincs, akkor meg az, hogy miert erdekelne egyaltalan a Steam OS support?..
-
Cifu
félisten
Osszessen annyi kellett volna, hogy kiadjanak egy kulturalt Vulkan + LLVM SDK-t (amivel amugy nem mellesleg egesz jol lehetne Windows-ra is fejleszteni),
Mióta is van kész a Vulkan API? Hogy adjanak ki akkor rá SDK-t? Picit el vagy tévedve mi mennyi időt vesz igénybe...
Egyébként a Valve volt az egyik első, aki támogatásáról biztosította a Vulkan API-t...
-
con_di_B
tag
[flame]
Azert ez megiscsak egy Linux, nem tudom mire szamitottak. Magan a kernelen es forditoprogram architekturan kivul gyakorlatilag mindent ki kene dobni, (OpenGL-t is beleertve), hogy ne igy nezzenek ki az eredmenyek.
[/flame]Osszessen annyi kellett volna, hogy kiadjanak egy kulturalt Vulkan + LLVM SDK-t (amivel amugy nem mellesleg egesz jol lehetne Windows-ra is fejleszteni), es ez ala osszehozni azt az abszolut minimalista runtime-ot, ami gyakorlatilag allna a kernelbol, meg egy egysegsitett Vulkan runtime-bol, plusz valami drivermodellbol, es akkor az mar tenyleg olyan volna, mint egy konzol OS.
Az, hogy az ilyen projektekhez kapora jon a Linux kernel, mivel ingyen van, es valaki nagyjabol karban is tartja, odaig meg tenyleg kellemes valsztasrol beszelunk, de a kernel maga huszadrangu kerdes, ugyanugy lehetne valami BSD elfajzas a'la OS X, vagy amit akarnak. Az meg, hogy elmondhassak, hogy na tessek, elhoztuk a jatekokat Linuxra, az nem kene, hogy cel legyen, ez egyebkent sem erdekel senkit. Az kene, hogy cel legyen, hogy legyen egy alacsony szintu, minimalista OS, amit ingyen adnak, es kb. minden PC-s hardverbol alkalmas jatekgepet csinal a Windows licencdija nelkul.
(Az igazan pofatlan megoldas persze az lenne, ha fognak es implementalnak a WDDM drivermodellt, ergo a Windows-os driverek mukodhetnenek ez uj OS-en. Gondolom jogilag nem kivitelezheto, de ez is csak egy pelda, hogy hany olyan koncepciot lehet osszedobni ot perc alatt, aminek tobb ertelme van, mint Linuxbol varat epiteni.)
-
ledgeri
nagyúr
SteamOS 2.0 Ok, majd jön a 2.1, meg a 2.2, és ennek is vége...
-
haddent
addikt
Pontosan erről van szó. A SteamOS -nek, meg a steamboxnak mint magának, semmi értelme. Tök felesleges. Főleg, hogy Deb/Ubuntu alapú az egész. Tök nyugodtan használhatnának Debiánt és kész csók. Rendben van hogy bárki csinálhat egy disztrót de minek, amikor semmi érdembelit nem raknak hozzá? Pont így fut egy Ubuntun is minden.
Hülyeség... ami meg kéne és hiánycikk, a jó API meg a játékok meg miegyéb, az meg elmarad...
A hardvernek, a boxoknak, meg megint nincs sok értelme. Persze ezt csinálhatják, de csak olyan nagyon sideprojectnek kéne meghagyni szerintem..
-
KisDre
senior tag
Ja hogy ez már a SteamOS 2.0 ?
Jó tudni hogy már a második verziónál tartanak. Egyébként, kifogja ez forrni magát, de az se ártana ha a SteamController jó árban lenne, bár mondjuk határ eset, ha azt nézzük hogy 17ezer forint és az Xone-Ps4 kontrollere is csak pár ezerrel olcsóbb újonnan, de mint új dolog, és a SteamOS gyengeségét tekintve, elengedhetetlen hogy legalább a Controller Bestbuy legyen.
-
kriszpontaz
veterán
Tudtam hogy jön egy soronkénti kivesézősdi.
Nem én írtam ezeket a sorokat, de mindegy. Csak linkeltem, de itt be is fejeztem.
2 darab grafikon után fikáz mindenki, de tesztelni élőben senki nem tesztelte. -
válasz
kriszpontaz #42 üzenetére
Hah.
> 2. The NVIDIA driver on SteamOS is currently not the same version on Windows which is 358.91 (won't be surprised if they used the Nouveau driver instead).
Aha, persze, Nouveau. Mindenki maga ala pisilne, ha a nouveau meg a gyari driver kozott ennyi lenne a kulonbseg.
> 5. They run their test on an obscure resolution (1792x1120) that no one uses at all. Who's ever seen or heard of this resolution before?
Biztos ezert alakultak igy a szamok.
> 4. They do NOT adequately ensure each game tested is actually running in OpenGL mode in Windows (or at least doesn't outline if this was even done).
Es? Miert kellene Windowson OGL alatt futniuk a jatekoknak?
-
kriszpontaz
veterán
Más fórumról:
I'll tell you why it's relevant:1. They are using an old version of SteamOS (2.0 4.1.0-0) where the current latest version is Brewmaster update 2.49.
2. The NVIDIA driver on SteamOS is currently not the same version on Windows which is 358.91 (won't be surprised if they used the Nouveau driver instead).
3. They ran this so-called "benchmark" on a Pentium G3220 which is NOT even the minimal steam machine specs (minimum would be an I3-4130 with a GTX 960).
4. They do NOT adequately ensure each game tested is actually running in OpenGL mode in Windows (or at least doesn't outline if this was even done).
5. They run their test on an obscure resolution (1792x1120) that no one uses at all. Who's ever seen or heard of this resolution before?
6. They do NOT include CS:GO in the test, and why not is beyond me. CS:GO in Linux is very mature.
7. Shadow of Mordor was a port. The game is playable, but it is not a fair comparison as the engine was not written to be a poster-boy example of cross-platform gaming.
8. Borderlands 2, XCOM: Enemy Unknown and BioShock Infinite are excellent ports that they should have included in their test to show the OS comparison.That enough for you?
És amit utoljára említ, a Borderlands 2, stb, tényleg jól sikerült natív portok Linuxra. Elég szegényes összehasonlítási alap ez.
-
#06658560
törölt tag
Egy, a cikkben a te általad adott kép nincs benne. Abu nem hivatkozott gyakorlatilag semmire. Kettő, 50%-kal lassabbat mond, nem 50%-kal gyorsabbat. Ami a te esetedben sincs meg, csak egy esetben. Szar dolog a matematika.
Kieg.: az általad linkelt képen látszik, jobb grafikai részletességgel marad valószínűleg a minimum fps is 30 felett win10 alatt. Ahol megvan az 50%-kal lassabb, ott viszont a win10 is elvérzik.
-
Cifu
félisten
válasz
flashpointer #37 üzenetére
Milyen előnytelenségről beszél adott esetben? Billentyűzetet és egeret tudsz rákötni.
Az alapötlet nem rossz, hiszen a Steam rendelkezik egy szép játékportfolióval, amit átültethet a saját hardver/OS ökoszisztémára. Tehát konkrétan egy olyan konzol, ami már kijövetelekor is több száz játék elérhető rá, de PC-ként is nagyszerűen használható.
Ahol a dolog per pillanat elbukik, hogy eközben Win10 alatt a Steam-et futtatva egyanez a hardware gyorsabb futtatást és több játékot kínál.
-
flashpointer
őstag
Egy platform ami egyesíti a konzolok előnytelenségét a pc-k hátrányával, tuti zseni volt aki kitalálta.
-
kac
csendes tag
válasz
inspiroyhome #18 üzenetére
Ez egy ingyenes oprendszer, amit próbálnak úgy összerakni, hogy tudj rajta játszani olyan játékokkal is, amik eddig csak win-en futottak. (látszódik, igen, hogy még fps-ben nem érte utól a másikat)
De szerintem nem ez a lényeg, hanem az, hogy nem kényszerítenek rá, hogy időnként megvegyél egy oprendszert, vagy ellopd azt! Persze csak ha megelégszel azzal a kínálattal, amit ez nyújt, ja és azzal az fps-sel. ;-)
Nyilván, ha sokat játszol, akkor a játékok ára mellett már meg sem látszódik a windows ára... -
Cassi
őstag
A legrosszabb esetben sem több 27%-nál a különbség, ez szinte semmi egy új platform indulásánál. A sebességtesztre majd akkor térjünk vissza, ha lesz Vulkan-támogatás is, akkortól lesz érdekes.
A Windows 10 egyébként 100 dollár, nem 50, az upgrade licenc érdektelen, ha valaki egy új gépet rak össze. Minthogy 100 dollárért jellemzően eggyel nagyobb grafikus kártyát lehet venni, _már a mostani állapotában is_ jobb a teljesítmény/pénz aránya, mint egy Windows 10-es gépnek!
A legtöbb usernek előbb-utóbb egyébként elsősorban az USB-s Win 10 telepítő kell majd, ami már 110 dollár, a magyar boltokban per pillanat 38e Ft környékén vehető meg. Ennyit kell leperkálnod minden alaplapcsere esetén, ami egy játékosnál aránylag gyakran előfordul.
Majd meglátjuk, hogy a szoftverellátottság hogyan alakul, de ebben a Valve nem áll rosszul, mert a kezük között megy át az összes PC-s szoftver, ami számít.
-
cami][us
senior tag
válasz
inspiroyhome #18 üzenetére
Konzol/pc hibrid.
#26 Az Intelnél miért nem kell bundle a driver mellé? Ja mert bedöntheti a rendszert és az Intel nem veszi félvállról a nyílt fejlesztést.
-
kac
csendes tag
válasz
kriszpontaz #25 üzenetére
Egyet értek, el kell indulni, mert kell a választási lehetőség! Én keveset játszom, és ha legtöbbet netezésre, egyéb dolgokra van használva egy gép, akkor nem akarok pénzt kiadni egy oprendszerért. Ráadásul ami olyan, mint egy fekete doboz...
Én például a Valve-nak köszönhetem, hogy most már nem kell dual-boot, stb., ha játszani akarok, akkor akár látványos (nem ascii) játékokkal is tudok játszani linux alatt. És nekem ennyi elég, innentől már minden csak hab a tortán.
Úgy gondolom nem egészséges az, ha nincsenek alternatívák. Szóval én örülök, még akkor is, ha mindjárt nem lettek über fps-ek, hogy egyre több játék elérhető nem csak windowsra, és gondolom a Vulcan api ezt még jobban bepörgeti! -
válasz
errorcode06 #22 üzenetére
Én a magam részéről nem nagyon látom, hogy bármi különösebben nagy pénzt beleraktak volna: a SteamOS gyakorlatilag egy tök sima Debian, ami bootoláskor automatikusan elindítja a Steam klienst, ennyi. Lehet, hogy egy-két helyen pár kisebb dologban belepiszkáltak, de az is olyan munka, amit mindenképpen meg kellett volna csinálniuk, hogy legyen valami egységes céges Linux platform, amin tudnak tesztelni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valójában tudna. Régóta az a gond a Linuxszal, hogy rossz a driver modell, amit a gyártók szóvá is tesznek. Ha pedig megelégelik a dolgot, és elkezdik a zárt meghajtókban lecserélni az egyes részeket, akkor pedig megy a "mit képzeltek, hogy ezt megcsináljátok...".
A Windowson sem azért olyan jó a support, mert a gyártók annyira szeretik ezt az OS-t, hanem azért, mert a Microsoft mutogatás és vita helyett xy gondra azt mondja, hogy mindenki oldja meg és küldje el a számlát nekik, majd kifizetik azt a pénzt, amit a megoldásba öltek. A Valve számára is ugyanez lesz a megoldás. El kell rakni úgy 500-700 millió dollárt, hogy a gyártókat ösztönözzék a megoldások kidolgozására. Vagy évekig játszhatják még a "nem az én hibám" játékot. -
kriszpontaz
veterán
Nincs ezzel szerintem semmi baj, ekkora felbontáson is játszható FPS-t produkál a SteamOS. Aki meg nem FPS fetisiszta, vagy fogalma sincs mit jelent ez a szó, pont nem ezt nézi. Átlagos FullHD felbontásnál ez a szám csak kedvezőbb.
Akinek elég a játékkínálat amit nyújt a rendszer, az megveszi. Mondjuk eléggé ellőtték az árakat, de majd az első pár eladási adat után többet látunk.
Aki meg nem akar megvenni egy 1000$ gépet, az le tudja szedni a képfájlt és mehet a móka.
Valahol mindent el kell kezdeni. Az Android is elég tré volt a maga idejében, és mégis mennyien használják most. -
Blindmouse
senior tag
Ez csak azt jelenti, hogy akonek steamOS gépe van, annak az egyik legjobb fejleszés a több FPS-hez a windows vásárlása. Mind a 10 valve fejlesztőnek meg az összes újságírónak (akik ingyen kapták), akinek ezzel az OS-sel rendelkező gépe van.
-
Polllen
félisten
Ilyen teljesítményt bármelyik distro összehoz wine-al, nem?
-
Yutani
nagyúr
Inkább a HL3-at adnák már ki!
Egy ilyen hsz kell minden Valve hír alá, na!
-
Cifu
félisten
válasz
Dare2Live #17 üzenetére
A SteamOS alapvetően nem desktop gépekre készült. A cél a nappali meghódítása a SteamBox-okkal. Ezek számára készült eredendően. Csakhogy a SteamBox-ok senkit sem érdekelnek kis túlzással, még 500 dollárért se, ráadásul a valamire jobb Steamboxok inkább ezer-kétezer dollár körül vannak. Éppen ezért a gyártók inkább dual OS-el dobják ki - Win10 és SteamOS.
A Valve számára az az óriási arcveszteség, hogy így semmi értelme annak, hogy a játékos SteamOS-re logoljon be. Win10 alatt bővebb a Steam Store kínálata, ráadásul jobban futnak a játékok is. Magyarul pontosan zéró értelme van a jelen formájában a SteamOS-nek...
-
A lassúságon a Valve maga nem nagyon tud segíteni, mert az a grafikus drivereken múlik, azt meg nem ők írják. A lassúságot még csak nem a DX vs OpenGL különbség okozza, hanem az, hogy a linuxos driverek egyértelműen kevesebb törődést kapnak, mint a windowsosok, itt van pl. a Phoronix Ubuntu vs W10 tesztje, csupa tisztán OpenGL-es tesztprogrammal: [link]
Ez klasszikus tyúk-tojás probléma, a driverkészítők azt mondják, nincs játék, a játékkészítők meg azt, hogy nincs driver - valakinek lépnie kell.
-
inspiroyhome
senior tag
Tulajdonképpen mi értelme van ennek az OS-nek? Mármint, valaki mondjon már csak 1 okot is, hogy miért kéne erre váltani, vagy miért kéne dualbootban használni...
-
Dare2Live
félisten
se l4d,se dota nem csak steam. egyikkel se lehet eladni főleg úgy, hogy egy xéves pcn elmennek.
Inkáb a HL2 befejező részét csinálnák meg mert avval pénzt keresnének ez meg bukás.
Jim: Ok máshogy. Ezért senki se fogja felrakni. Marad W7en jobb, gyorsabb, kifortabb, nagyobb kínálat vagy 50$ rászán W10re.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Jim Tonic #10 üzenetére
Konzol vonalon ennyi / ilyen cimmel nem rug labdába, sött hasraesik a labdán és arcal hárít.
PCs vonalon ennyi cimmel ekkora FPS lemaradással nem rúg labdába.Van, hogy meg lehet engedni a hibát, van, hogy nem. SteamOS most lett elkönyvelve, aki ne adj iste megveszi kiröhögve. Ezt így ebben a környezetben így szerintem is hiba volt kiadni.
-
Balrog
tag
Teljesen egyet értek veled. A legtöbb TV képfrissítési frekvenciája 50-60Hz és a fenti tesztekből pedig csak a Left 4 Dead 2 az ami beesik 60fps-alá. Be kell kapcsolni a V-Sync-et és magasról le kell ......, hogy nem 146Fps hanem csak 107.
Szerintem első stabil verziónak igenis jó. Csak gondoljatok vissza a Windows 95/98-ra. Az MS sem a kalapból húzta ki a tökéletes OS-t. Több mint 20 év előnyük van a Steam-el szemben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztosan nem. De az sem volt a célja, hogy konkrétan megmutassa mennyivel fejlettebb a Windows 10. Ha ezeket a teszteket egy átlagos user meglátja, akkor elkönyveli, hogy ebben ennyi van és marad a Windows. A potenciális vásárlók 99%-a nem fogja itt értékelni, hogy a Valve igyekszik. Ilyen eredmények után semmiképp. Ha mondjuk ott lenne kb. maximum 20%-os lemaradásban, akkor oké, de hogy sokszor 50%-kal is lassabb az vállalhatatlan.
-
Milgram1
aktív tag
Na majd nehany ev mulva...
A Steamen is csak nevettek eleinte.
-
Bocs, de mitől rossz? Gondolod, hogy az első kiadásnak mindjárt az volt a célja, hogy a windowst leváltsa? Ezt szerintem senki nem gondolhatta. Senki nem hitte, hogy 2-3 év alatt majd megelőzik a milliárdokból fejlesztő óriást. Ennek az OS-nek jelenleg egyetlen üzenete van, az, hogy lehet játszani Linuxon, és lehetőséget ad egy rétegnek. Ennyi.
-
berVi
senior tag
Varhatott volna
Ez jo. A Linux 20 eve masrol sem szol, csak a varakozasrol. Majd a kovetkezo verzioban odabaszunk! Csak mire megjelenik, az ipar mar megint reg elhuzott mellettunk. Better get used to it.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tökéletes nem kell, mert az lehetetlen, de ilyen formában a SteamOS 2.0 rossz. Ha ez volt az a minőségi mérce, amit el akart érni a Valve, akkor az túl alacsony volt.
A Windows 10 megjelenéskori minősége persze nem várható el. Annyi pénzből dolgozik a Microsoft, amennyit a Valve életében nem is látott, de van az a szint, ami alatt nem érdemes kiadni. Most kivágták maguk alól a fát.
-
Abu, a MS miért nem vár az operációs rendszereinek kiadásával az első javítócsomagig? A Windows 10 most kapott egy hatalmas javítócsomagot, mert tele volt hibával.
Te láttál már olyan rendszert, ami elsőre tökéletesre sikerült? -
Sanya
nagyúr
Nem baj, jó lesz az.
A kiegészítők elég jók hozzá. BTW a kevés fps-t nem a driverek okozzák? A másik, hogy mind a négy játék játszható maradt, egyikben sem le a másodpercenkénti képszám a kritikus 30 alá, sőt, a legrosszabb eredmény 50fps, de windowson is ennyi. -
#52815360
törölt tag
Inkább játékokat készitenének...
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Szemez az Intel gyártósoraival a Qualcomm
- OLED TV topic
- Telekom T Phone 3 5G – modern tudakozó
- További aktív témák...
- Alcatel tablet // GYEREK MÓD // Számla+Garancia //
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Beszámítás! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest