Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
nem azt vitattam, hogy padlógázt kell-e adni vagy sem, hanem azt, hogy a mérési eredményen változtat-e az, hogy kiszeded a többi hengerből a gyertyát vagy sem.
nemigen lesz ott több gáz, de közben nekem leesett a húszfillér, hogy miért szedik ki a gyertyát: hogy ne induljon be a motor
oké, emiatt elismerem, hogy igaza van a fickónak.
-
-
bambano
titán
amikor bezár a szívószelep (és zárva van a kipufogó is), akkor az ott egy zárt tér. a dugattyúnak pontosan ugyanott van minden esetben a felső holtpontja. tehát ha át bírja fordítani az indítómotor a felső holtponton a dugattyút, akkor pontosan ugyanannyi lesz a sűrítési végnyomás, függetlenül a többi henger állapotától.
elvben mondhatná a szerelő, hogy többet kell dolgoznia az indítómotornak, mert a többi hengerben gyömöszkéli a gázt, de amikor a másik hengerben tágul az összenyomott gáz, akkor munkát végez, bizonyos veszteségektől eltekintve ugyanannyit, mint amennyit belefektettél, hogy összenyomd.
tehát az indítómotor kímélése szempontjából esetleg indokolt lehet kinyitni a többi hengert, a mérés pontossága szempontjából teljesen indifferens.
aki meg összekeveri a miattot a végettel, arra zúduljon egy grammatikanáci zombihorda!
-
Zolaash
senior tag
Szerintem meg nem mindegy, mert ha többi hengerben bent van a gyertya, akkor azok "motorfék hatása" fékezi az éppen mért hengert, rontva ezzel a mért értéket.
Ha még mindig nem vagy meggyőzve, akkor kérdezz meg egy autószerelőt. Részemről ez lezárva, én így tudom, de én sem vagyok szakmabeli, úgyhogy "b@szok rá, csak a románokat oda-vissza!" Béke! -
bambano
titán
szerintem kompressziómérés szempontjából teljesen mindegy, hogy kivetted-e a többi gyertyát, max. a mérést gyorsítja, ha előkészítetted a többi hengert is a mérésre.
azt meg jól tarkón kellene vágni, aki ilyeneket ír, hogy: "A motor hőmérsékletével nő a sűrítési végnyomás értéke is a motorolaj tömítő hatása végett."
-
Zolaash
senior tag
Azért a szerelő sem volt teljesen hülye, két fogó segítségével húzogatta le a trafókról a gyertyakábeleket. Ki gondolta, hogy ez fontos részlet?
Bambano, röviden: [link]
-
patomi
őstag
válasz
Evil Snowman #14 üzenetére
Ja hogy ja,,, a gyertya tetején a trafó
Ez elkerülte a figyelmem.. Nekem egy trafó van és onnan megy a 4db. gyertyakábel. Egyébként a gyertyakábel sem rázhat járó motor mellett, csak ha sérült a szigetelése.(mivel párszor taperoltam így tudom)
A legjobb rész akkor is ez:"ki kell cserélni a motort, vagy vegyek inkább egy másik kocsit." -
Evil Snowman
őstag
Idézet tőlem: "csak ha lehúzogatod hengerenként a gyújtás kábeleket."
Reakció tőled: "legyél teljesen biztos benne, hogyha járó motornál ráfogsz a gyertyakábelre, akkorát b.sz, hogy egy életre megtanulod, hogy nem húzogatod le. szerintem már az elsőt sem tudod lehúzni, de hogy a másodikat meg se próbálod, az biztos."
Ad1.: egyszer nem mondtam, hogy bárki fogjon rá a gyertyakábelre, mert aki azt megteszi valóban egy f.sz.
Ad2.: Én nem bizonygatni akarok senkinek semmit, csupán elmondtam a saját tapasztalatimat, mivel csak a saját tapasztalatimból tudok kiindulni. Az én példám értelem szerűen nem a közös trafós megoldásokra vonatkozott.Ad3.: A gyertyapipás részben igazad van.
Meglehet, hogy csak elbeszélünk egymás mellett (Vagy csak én vagyok fáradt és én beszélek el melletted).
A képeket meg szívesen szúrogatok mindenkinek.
"keressél egy ladát, ott még nagyfeszültségű gyújtáselosztó van, és abból valóban gyertyakábel megy a gyertyára, na azt vedd le járó motornál. ha le tudod venni mind a négyet egymás után úgy, hogy amit közben mondasz," valószínűleg egyszer sikerülne.
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #12 üzenetére
idézet tőled: "Plusz ebben a motorban nincs gyertya pipa": súgok: az a piros, az a gyertyapipa.
ha lenne benne gyertyakábel, akkor az a piros gyertyapipa és a kék trafótest között lenne, de mivel egybe van építve, így nincs kábel. következmény: ami nincs, azt nem tudod megfogni.
ezt mondom én is, csak annyira erőlködsz, hogy bebizonyítsd, hogy nincs igazam, hogy észre sem veszed, hogy azt bizonyítod, amit mondtam.
keressél egy ladát, ott még nagyfeszültségű gyújtáselosztó van, és abból valóban gyertyakábel megy a gyertyára, na azt vedd le járó motornál. ha le tudod venni mind a négyet egymás után úgy, hogy amit közben mondasz, az megfelel a katolikus liturgiának is, akkor visszavonom, amit mondtam.
különben nyugodtan szúrogasd be a képeket, én eddig is tudtam, hogy ezek így néznek ki (miután a saját autómban már szétszedtem ezeket), de másoknak még hasznos lehet.
-
Evil Snowman
őstag
Köszönöm mégegyszer az oktatást, valószínűleg eddig csak haluztam és kevésbé ismerem ezt a motort, mint te.
Így néz ki a gyújtótrafó:
A rugó végén van egy kis grafit szerű anyag, ami a gyertya tetejéhez ér hozzá. Ezen a rugós részen vagy egy piros gumi harang (2 kép), ami récsúszik a a süllyeztett gyertyákra a neki kialakított üregben. Effektív a trafónak csak a felső része lóg ki, amire csatlakozik a komplett gyújtás kábel trafónként egy-egy csatlakozóval. A csatlakozó úgy van kialakítva, hogy a trafóba van beépítve 3 láb és annak a negatívja van a csatiban. A csatiban van egy gumi gyűrű is, ami meggátolja az esetleges víz behatolását a csatlakozóba. Na itt - hacsak nem nyalogatom vagy vizes kézzel nyúlok hozzá - akkor semmi nem tud megrázni, amikor lehúzom, mivel az egész szerkezet műanyag. Utóbbi miatt cserélhetem is 100.000 km-ként a komplett kábelköteget csatlakozóstúl mert szétmegy a hőtől.
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #9 üzenetére
gyertyapipa biztosan van benne, különben hol menne a gyertyára az áram (csak össze van építve a trafóval).
gyertyakábel nincs benne, következésképp azt megfogni sem tudtad.gyertyakábel az, ami nagyfeszültségű. ami ide a trafóba megy, az kisfeszültségű, azt nyugodtan taperolhatod.
tehát maradjunk annyiban, hogy az állításom, miszerint gyertyakábelt fogdosni rossz ötlet, igaz.
-
Evil Snowman
őstag
Köszönöm az építő kritikát, de hidd el, hogy 10 év alatt nem egyszer végig csináltam. Plusz ebben a motorban nincs gyertya pipa
van hengerenként egy egy gyújtótrafó (azok alatt a gyertya) és ahhoz kapcsolódik trafónként egy gyors csati a gyújtáskábelről (képen a narancssárga körben lévő cucc). Megfogom szépen a műanyag gyors csatit, lehúzom (nem könnyű) kb egy 5 mm-re és már hallani is, hogy nincs gyújtás és leállt a henger. Szóval nincs mi meg b.szon.
-
bambano
titán
válasz
Evil Snowman #6 üzenetére
legyél teljesen biztos benne, hogyha járó motornál ráfogsz a gyertyakábelre, akkorát b.sz, hogy egy életre megtanulod, hogy nem húzogatod le. szerintem már az elsőt sem tudod lehúzni, de hogy a másodikat meg se próbálod, az biztos.
ha szemrebbenés nélkül le tudod húzni, akkor az rossz.
azt a részét nem értem, miért nem jó az a kompressziómérés, de mindegy, nem vagyok gépész, fizikusnak is csak hobbi.
-
patomi
őstag
válasz
Evil Snowman #6 üzenetére
Igen, csak ennek van rendes módja, bár nem vagyok szerelő(talán a kábel ellenállását kell mérni,vagy ilyesmi). Viszont szerelő mondta,hogy ezt nem kéne, mert hazavághatja a számítógépet.
-
-
patomi
őstag
Én már akkor gyanút fogtam volna mikor a "szaki" járó motornál lehúzogatta a gyertyakábelt..Ilyet ezeknél a kocsiknál már nem csinálunk nem zsiga ... Gyertyakábellel már én is jártam így, csak focussal. Szerencsémre hamarabb meg lett a hiba.
Amúgy ha gyújtás kimaradás van akkor hibakódnak is kellett volna lennie.Nem(?) -
Zolaash
senior tag
válasz
Evil Snowman #3 üzenetére
Valóban érdekes jószág az autód.
-
Evil Snowman
őstag
Hát igen a magyar utakon eléggé idegennek hat. Ráadásul nem is a "sima", hanem a kicsit ritkább Canopy vagy más néven LA version van.
Érdekes az emberek reakcióit figyelni. Van aki csak messziről lesi, látom rajta, hogy kérdezne, de nem mer odajönni, aztán van aki simán leszólít a pirosnál.
Legjobb sztori az volt, amikor az egyik bevásárló központ parkolójában cuccoltam be és 3 autóval arrébb egy 3-4 éves forma kisfiú állt az apukájával. A kissrác elindult a kocsi felé futva, majd féltávon visszament az apukájához. A pasi ott győzködte, hogy menjen oda hozzám nyugodtan, de nem mert. Aztán én is mutattam neki, hogy jöjjön és rögtön oda rohant. Aztán az apukával dumáltunk vagy egy órát amíg a kicsi vezetett a kocsiban.
Aztán van a másik fajta, az irigy, aki csak simán beköpött az anyósülésemre a gyalogos felüljáró tetejéről, amíg a pirosnál álltam.
-
Simi87
senior tag
válasz
Evil Snowman #1 üzenetére
imádom az EXA-kat, igazi ufo-k.
-
Evil Snowman
őstag
Ismerős eset. Nekem egy '88-as Nissan EXA-m van 4 henger, hengerenkénti gyújtótrafó. Hát az eltelt közel 30 év alatt jópár megadta már magát (fél évente/évente 1-2). Lassan rutinszerűen ellenőrzöm és cserélem a hibásat.
Csupán annyi a gond, hogy darabja 40 rongy és már alig kapni őket valahol.
A kompresszió mérős részen szakadtam, a sok "mester" ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- Milyen légkondit a lakásba?
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G920 Driving Force Racing Wheel + Shifter garanciával hibátlan működéssel
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Huawei 4G CPE Pro3 4G Router
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3130, 94% Akkumulátor
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac Surface üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gen. gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest