Új hozzászólás Aktív témák
-
Predator...
tag
Na ez már megint szép totyik tőled flash...asszem átmegyek vmelyik nap dumálni..
Lehet h ma megyek...majd msn
UI.: a topiccal kapcs-ban.:Hát te ''hülye'' vagy
Köszöntem -
zLegolas
őstag
válasz
zLegolas #103 üzenetére
Na, megkérdeztem... a ketyere neve röviden PZL vagy PLZ, oroszul úgy kezdődik, hogy Pre... és mindenféle zátyokkal folytatódik... a lényeg az, hogy olyan a keresztmetszete a dolognak, minha egy tölcsér elejére egy gombát rögzítenének. A hajtómű nem a szemből jövő luftot szíjja, hanem az oldalt elhaladóból. Ezzel menet közben a szmötyi nagyobb darabjai (kavics, fűszál, nagyobb porszemek) ki is szűrődnek, mert azok a tömegüknél fogva a gombán irányt változtatva elhaladnak a szívónyílás mellett. Fel/leszállás meg lebegés közben ez persze nem sokat ér, csakhogy a beömlő belsejének olyan a kialakítása, hogy a levegő örvénylődve tud befelé haladni, tehát folyamatosan a cső falának szorulva áramlik, mint amikor egy fél pohár vizet (konyakot
) körbe lötyögtetünk. Na, itt is van egy csomó lamella, meg borda, aminek a porszemek neki ütköznek, és kifelé indiulnak, vlami légáram innen kifújja a tobbségét. Ami mégis marad, az egy tartályba kicsapódik. A levegő, meg a kis fajsúlyú mindenféle meg középen megy a hajtóműbe. Ezzel a szilárd anyagok kb 80-90%-a kiszűrődik. A szűrő fedele gyorszárakkal kapcsolódik, 1-2 óra repülés után állítólag már jópár madárfészeknyi szirszart lehet onnan kikotorni. Dettó, mint a porszívó porzsákjából, öszeállt mocsokgombóc az egész.
Állítólag minden fűrészüzemben hasonló módon mén a porszűrés, a háztzetőkön dekkoló centrifugál-szűrőkkel. -
zLegolas
őstag
válasz
Engineer - #101 üzenetére
Az véd a madarak meg egyéb szemből érkező ilyesmi ellen. Na meg a legfőbb szerepe a por elleni védelem, asszem valami örvénylést kelt, szal valami centrifugális módon kicsapatja a szutykot, nem emléxem a részletekre. Ha kell, utánnanézek...
Ha pár kiló massza centiről centire felkúszik a kabintetőn, és egyszer csak leszakad, az nem tuti, hogy a pogácsáknak csattanik.
''Biztos, hogy így történt?'' Nem'tom. Nekem így mesélte az, akinek hiszek. Az, hogy te hiszed-e, a te dolgod. Én max egy telefonszámot adhatnék, hogy személyesen vitassátok meg. -
NA EZ NEM JÖN ÖSSZE... A kocsimra ki kellett pengetnem majdnem a tanfolyás árát...
-
zLegolas
őstag
válasz
Engineer - #99 üzenetére
Gondolták, hogy valami nem stimmel, mert megszakították a feladatot, és hazatipliztek... Arra meg ki a fene gondol, hogy eltünt a buffancs fél csöve, meg olyan a gép mint a rosta -hiszen minden rep.paraméter okés volt...
Más: Éjjel, havas-esős moslék időben jégmadárral ütköztek 1800m-en
Körülmények a leírtak, látótávolság nulla, ablaktörlő dolgozik mint a gép, folyik az alkohol a szélvédőre rendesen...a kása csúszik felfelé a buborékkabin tetején... ott megáll, torlódik... alkohol elpárolga, massza megfagy... pár kilós jégtömb... be a hajtóműbe...durranás, rázkódás...
- Mi vót ez bazze? Madárral ütköztünk!
- Télen éjjel hóesésben 1800-on? Persze, biztos jégmadárral, mi?
leszállás... másnap reggel vizit, kivizsgálás: a turbina első lapátkoszorúja úgyszólván megszűnt létezni... és hazaért a gép! -
Engineer -
csendes tag
-
zLegolas
őstag
Nem-nem, gránátvető az! Ezután az eset után vonta ki a honvédség a hadrendből! Szal nagybecsű kollégám használta utoljára kis hazánkban... történt, hogy éjjel durrogtattak a kis kedvessel a Bakonyban, csövenként 20-20-as javadalmazással valami földi célra. Bakk-Bakk-Bakk... a 12.-iknek valahogy sokkal nagyobbnak tűnt a hangja, mondta is a kolléga, hogy neki elég volt, hazamegy. Leszállás után sápadt arcokat látott vadul integetni a piros vonalon (ahol biztosítják a fegyvereket meg ellenőrzik kábé a gépet), oszt begurult az állóhelyre és hazament. Másnap a kapuban várták, vitték a járgányhoz: tenyérnyi lyukak mindenhol. A gránátvető csövében befulladt egy buffancs, az utánna jövő meg meg megpróbálta kitolni... a vége csőrobbanás, a repeszek meg kiliggalták keresztbe-kasul a gépet, közte a kérdéses szendvicset is...
-
zLegolas
őstag
Van még pár ilyen történet, pl. a rakétavetőben megreptetett hólapát története, vagy amikor a kedvenc kollégám a gránátvetővel (ami ugyebár a Mi-24 szárnyán lógott) átlőtte a társának a szendvicsét, ami meg mögöttük 1,5 m-re volt a desszanttérben, bőrtáskában, szalvétában...
Vizuális típusúak próbálják meg elképzelni...
[Szerkesztve] -
Hát persze. Hallottad már a történetet, hogy miért zuhant le az űrsikló? Az egyik űrhajósra rájött a szükség űrséta közben és hát nem volt más választás, levetette az űrruháját és levizelte az űrsikló szárnyát. A vizelet befolyt a hővédő csempe rései közé, és amikor leszállás közben felmelegedett, akkor szétnyomta a szigetelést. Ezért aztán lezuhantak. Na kb. ennyire igaz...
-
zLegolas
őstag
Háppersze, de jó poén... Na meg a Schumacher-módi sem kedvelt mindenki számára (ő időnként verseny közben az overálljába ereszti a kondenzvizet)
Jut eszembe, az elpesált F-16 -os történetét ismeritek?... a történet amerikai hőse se bírta ki a földig...
(Történt vala, hogy hősünkre rájött a kényszer. Az ecélra vésztartalékként rendszeresített céleszköz (kacsa) meg valahol bokamagasságban van a Falcon-okban, lévén, hogy fontosabb műszereknek jutottak a jobb helyek, normál ember úgysem használja mindennap a szerkezetet. Szal majdhogynem elérhetetlen helyre van dugval. A szükség nagy úr: robotpilóta be, heveder kicsatol, láb mellé benyúl, nyújtózkodás-fészkalódás.... a heveder meg beakadt a pilóta jobb oldalán lévő botkormányba. A bot szoftvere úgy van megbarkácsolva, hogy egy erőteljes mozdulatra kikapcsol az automatika, lehet kerülgetni a hegyoldalt pl... Na, szal öv beakad, robot kikapcs, a gép meg kezdi ám a 10g-s fordulókat... a jenkit hol a kabintető lapította, hol meg a térde verte fejbe, pattogott a kabinban össze-vissza. A föld meg egyre gyorsabban közeledett... a pasasnak mákja volt, mert valahogy sikerált magát visszakötnie, de ekkorra már csak annnyit tehetett, hogy jó erősen meghúzta a sárga-fekete csíkos kart -ülésestül távozott. A dolgát a gépe ángoló roncsaitól néhány méterre sikerült befejeznie.
Na, ilyen egy 30 millió dolláros pippentés.
Szal van ilyen, hogy láma/nem láma, a természet az úr! -
Én nem motorossal voltam, hanem gyaloggal. Őket nem ismerem.
Egyébként elég lámer, aki a levegőben akar vizelni. Egy motoros versenyszám 1-2 óra max, szóval akinek nincs annyi esze, hogy előtte elvégezze a dolgát, az megérdemli. Én repültem már többször 5 óra feletti távokat, de még mindíg kibírtam a leszállásig.... -
zLegolas
őstag
Ők is voltak 'Panyolba' világbajnokságon, motoros sárkánnyal.
Tőlük tudom, hogy mire kell rendkívül vigyázni, ha útvonalrepülés közben rájön az emberre a pipilhetnék - pláne verseny közben... Aki repült motoros sárkánnyal, az el tudja képzelni, hogy nem egyszerű mutatvány:
- heveder kiköt
- overálból szerszám kihámoz
- hátsó ülésből feláll
- kapaszkodik erősen
- slaggol oldalra kifelé
A kritikus része a dolognak (a gép dobálásán és ficánkolásán kívül) a megfelelő oldal kiválasztása: ha nem körültekintő a delikvens, akkor egyenesen a motor légszívó torokba ürít, aminek egyenes következménye a gyors magasságvesztés.
(Állítólag megtörtént...)
-
tildy
nagyúr
válasz
Flashback #80 üzenetére
Nem lehet jóval több. Alapfokú tanfolyam díja: 55.000 Ft
Nem lett olyan sok. Simonics Peter tavasszal es osszel tart tanfolyamot, aug vegen kezdodik altalaban az oszi.
Koppanyt is csak ajanlani tudom, oket ismerem szemelyesen, o szeptember 3an kezdi tanfolyamat.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz
Flashback #77 üzenetére
Hamarosan indulnak az oszi tanfolyom, en a flyawaynel tanultam.(Bővebben: link) 2 eve 45 ezer volt.
-
válasz
Engineer - #67 üzenetére
EZ JÓ! Ezt megnéztem volna! Egy ilyen össznépi repülésre nem rezzenünk majd össze?
Pesten hol oktatnak olcsóért siklóernyőt?
[Szerkesztve] -
A protektor megvéd, ha kicsit esel, de a bokádat még akkor sem. Na mindegy, igazából egyik sem veszélyes, csak a hülyék veszélyesek, akik nem tudják mit csinálnak. Sárkánnyal is meg ernyővel is akkor van a baleset, amikor valaki idióta módon kunsztol, vagy nem tudja, hogy mire képes a gépe.
-
tildy
nagyúr
protektor. Ha meg magasan vagy akkor a mentoernyo.
kozben kiderult tevedtem, mert az nem nagyvas, hanem kisvas. En nagyvasban ultem:
Bővebben: link -
Engineer -
csendes tag
Nem a nagyvas az az IS 28 B2.
Ez IS 29 D2 - kisvas (együléses teljesítménygép), ezzel még jobban kell menni, mert hegyes (vékony profilú) a szárnya. Meglehetősen hárklis, nem szereti, ha nem tisztelik, nem bocsájtja meg a hibákat... Jópáran haltak meg már vele, de én szeretem, nincs vele gond, meg kell tanulni (rendesen) repülni és kész, mielőtt valaki beleül (bele engedik ülni...). -
válasz
Engineer - #64 üzenetére
Azt értsd meg, hogy a siklóernyőnél és a sárkőánynál nincs is olyan, hogy szakszó. Attól még nem mindenki növendék, hogy nincs szakszója. És aki nem növendék, hanem Pilóta1 vagy a fölötti, az igenis pont annyira felelős a saját tettiért, mint bárki más, akinek szakszója van. Nem a szakszótól lesz valakinek felelőssége. Nekem sose volt szakszóm, pedig oktató vagyok, voltam műszaki vezető és vezető pilóta a klubomban.
-
tildy
nagyúr
válasz
Engineer - #67 üzenetére
IS29D2 : Az a nagyvas nem? Az szep gep, csak menni kell vele, mint a barom, mert nehez.
Linkeltem alant egy cimet, ott vagyok egy ilyenben.
[Szerkesztve] -
Engineer -
csendes tag
Sajnos én is úgy gondolom, hogy nem riadtszemű növendékek csinálják a balhét, mert ők még nem mernek... Aztán hamar eljön az idő, amikor meggyőződéssel hiszi, hogy madárnak született... Aztán... (szerencsés esetben egy-két saller, vagy fejmosás elegendő)
Maradt a 750m az újlaki és környékén, a János-hegyig, csak többet kell kifele menni (Érd vonaláig, hogy 1050 fölé emelkedhess, az meg nem egyszerű, főleg egy siklóernyővel...)
A tömegről:
Emlékszem,pár éve, amikor a határhegyi lejtő-ingavonalon nem kevesebb, mint 24(!)db siklóernyő-sárkány volt, a megengedett max 13 helyett...(szinte összeértek) -Nap vége volt már, amikor is kezdtünk bepakolni a reptéren, de nem lett volna szívem bevontatni az egyik gépet (IS29D2 - fém teljesítmény vitorlázó). Szóval, mondtam, -Á megyek egy kört vele, és abból majd hangárhoz megyek! Felszállás után, gondoltam egyet és beálltam az ingavonalra (Úgy voltam vele, hogy 24, vagy 25 -tökmindegy, legalább kicsit borzolom a kedélyeket ( felébresztem őket).
Ez a gép kb 90-100km/h nál repül rendesen (főleg lejtőszeles, turbulens időben), ez alatt nyűgös (értsd: 70 körül átesik, mint a villám leadja az orrát, és ez kellemetlen, ha 10-20m-rel alattad fák vannak az ingavonalon). Naszóval, a ''rongyosok'' ( nem akarok persze bántani senkit) max 40km/h körül repülgetnek, és kényelmesen megállnak a lejtőszélben, én meg berongyoltam közéjük...
Persze vigyáztam, hogy ne szedjem össze őket a szárny teljes hosszában, de nagyon demoralizáló lehettem, mert mint a nyájat terelő puli elől, úgy húzódott az egész banda félre. Részemről teljesen mellékes volt az emelés megtalálása, mert kerülgettem őket. Integettünk oda-vissza (nem rossz értelemben), majd pár inga után mentem be leszállni. Megyek fel a hangárhoz, ernyővel a hátamon, kipakolni a gépből, mikor megszólal az egyik öreg, sokat repült okatató barátom, aki ezt az egész repülést a földről végignézte: - B*meg neked vannak idegeid! Ment volna a f*szom közéjük...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz
Engineer - #64 üzenetére
Igen vannak hülyék, és hidd el nagyon jó tudják ők, hogy szabályt sértenek.Sot aki ilzen magasra megy(pbudarol 1000m) az tobbnyire mar regota repulo novendek.
Most hogy valtozott egyebkent a g1 es g2? mert regebben az obudai felszallon es meg talan ujlakin is 750 volt a plafon ....
en sem obudarol , sem az ujlakirol nem startoltam meg, nekem 5nel tobb sikloernyo a levegoben , kozel a felszallohoz mar tomeg...
[Szerkesztve] -
Engineer -
csendes tag
Nem, pont ez az, hogy amikor szakszóval repülök, akkor én vállalom a felelősséget magamért. De, ha elengedek egy növendéket egyedül iskolázni, akkor az én szakszóm van a szélbe dobva (mert neki nincs), ha valami történik.
Ez a bejelentősdi régen volt, aztán az egységes légtér miatt egy pár éve nem kötelező. De persze senki nem haragszik meg, ha szólsz, hogy kezded az üzemet. Tekintve, hogy a légtérszabályozás miatt le van fixálva a plafon, amúgy sem mehet e fölé senki, és persze nem is hoznak nagy gépet ez (+ elkülönítés) alá.
Tudnom kellene róla, mert ha én vagyok a repvez, akkor ez az infó csak jól jönne..., de nem szükséges. (A Bp-tájékoztató is az útvonalon (motoros) mindig megadja a helyi repterek frekijét, és majd kiderül, hogy van-e üzem vagy sem - mivel a legtöbb reptéren csak start, vagy legfejjebb info van).
Ráadásul egy vitorlázó esetében nem tudsz megadni se pontos útvonalat (csak az indulási helyet és a tervezett(!) érkezési helyet, fordulópontot stb-t), se sebességet, se magasságot, se semmit (majd ahogy kiadja magát az időjárás, nemde?). Lehet, hogy az egész távból nem lesz semmi, vagy kell repülni egy nagy kerülőt, mert az útvonalon sz*r az idő... Módosíthatod a távod útvonalát is, nincs azzal semmi gond, csak onnantól szabad táv és nem zárt pályás, aztán annyi.
Sajnos ponosan tudom, hogy mi van Határhegy és környékén, ez midig probléma volt, amit a (ki)képzetlenség, a szabályok nem ismerete és a hasonlók okozzák...
Ha meg megjeleni a helikopter, akkor sincs semmi, mert a rendőr nem verheti le a hülyéjét, viszont a figura rájött, hogy az MD500-as ból hamarabb kifogy a keró, mint ahogy a termik kifúj, úgyhogy csavart tovább...(gyalogsárkány volt a lelkem) Egy ideig repült, vijjogott a kopter, aztán persze elment. -Mindezt a földről néztem érdeklődve, de a végkifejlet kicsit elszomorított...
Roppantul aggaszt, hogy tök feleslegesen veszélyeztetik a nagygépes forgalmat.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz
Engineer - #57 üzenetére
Vitorláztam, és én is jobban bízom a merevszárnyban, csak olyanra nincs pénzem.
Ernyőre volt. -
tildy
nagyúr
az biza tilos, mert ott g1 van 750mrel, hátrafele (nyugatram, viszotn már g2, ahol igenis viribolhatnak 1000 környékén , ugyanis az már g2.Bővebben: link
hu jézus , hogy is vannak a magassághatárok? a legalsó az 750, aztán talán 1200?
De ez tán idén lett elbaszarintva, megnehezítve mind a vitorlás, mind a siklóernyős repülést HHH-n.
Sőt van oylan képem is, amin az óbudai felszálló fölött nem sokkalhúz el a nagymadár, holott ez is tilos lenne.
[Szerkesztve] -
Engineer -
csendes tag
Én a merevszárnyú repülésben sokkal jobban bízom (nem nyeklik-nyaklik a ''szárny'', mint a siklóernyőnél, vagy a sárkánynál). Sajnos többször láttam már az újlaki-ról kockáztató srácokat, akiket finoman fogalmazva ''megtréfált'' egy-egy szélnyírás vagy termik ésatöbbi...
Kétségtelen, hogy a sárkány -felépítéséből adódóan roppant strapabíró, de ha elszakad az anyag, összecsuklik... -sajnos ilyet is láttam...
Persze kinek mi tetszik... -
válasz
Flashback #46 üzenetére
Hát ez nem igazán egy kezdő gép (azon kívül, hogy jól elavult). Azért döntsd el, hogy melyik válfaját szeretnéd űzni a repülésnek. Mert az UL meg a sárkány elég távol áll egymástól, a siklóernyő meg még távolabb
Mindegyik nagyon szép sport, de mindegyik más. Nem nagyon lehet többet egyszerre űzni, mert mindegyik teljes embert kíván.
Én gyalogsárkányozok, ezért nyilván azt javaslom
A siklóernyő nekem túl puhatestű
Emlékszem, mikor a spanyol VB-n repültünk, akkor oda kellett menni, ahol csomóvá gabalyodva zuhantak a siklóernyők, mert ott volt a jó erős termik
Engem kicsit megrémiszt, hogy nem teljesen én uralom a gépemet, hanem a levegő úgy játszik vele, ahogy akar. Persze aki siklóernyőzik, annak ez biztos természetes, de én nem tudnám megszokni...
Az UL meg arra jó, hogy levegőben legyél. Nem kell sok tehetség hozzá, csak benzin legyen (meg pénz). -
válasz
Engineer - #40 üzenetére
Aha. Így már értem. De a lajstrom az lajstrom, az azonosítószám meg azonosítószám...
A sárkányhoz, siklóernyőhöz, UL-hez nem kell szakszó, hogy egyedül repülj. Sárkányhoz meg siklóernyőhöz nincs is, UL-nél lehet. A felelősséget meg maga vállalja mindenki. Miért, akinek van szakszója, ahelyett valaki más vállalja?
A vitorlák is bejelentik. Lehet, hogy te nem tudsz róla, de a repvez reggel szépen elballag a telefonhoz, és bejelenti az aznapra tervezett útvonalat. Vagy ahol van, ott a toronyszolgálat.
A légtér pedig az, amit az ICAO térkpen lila kerettel látsz a nagyobb repterek körül (ahol általábn van vitortla üzem). Ha eleve nem egy ilyen légtérben repülsz, akkor meg mindent be kell jelenteni. A siklóernyősök nem szokták, de ilyenkor törvényt sértenek... Ilyenkor szokott az lenni, amikor ferihegyen 31-es pálya van, a siklóernyősök meg óbuda fölött ezren viribolnak. Aztán meg csodálkoznak, hogy jön a helikopter, és lezavarja őket meg megbünteti akit elkap. Merthogy olyankor szépen benne vannak a leszálló gépek útjában, vagy legalábbis közelebb, mint lehetne... -
tildy
nagyúr
válasz
Flashback #52 üzenetére
Elvileg évente le kell ''műszakiztatni''. Átszívásos vizsgáalt, ilyenek. Sajnos hiába jó oktatóm volt (gyakorlati téren), a papírdolgokról, mint pl. ez is elég keveset beszélt.
Ha érdekel az ernyőzés (szerintem kevésbé veszélyes , mint a gyalogsárkányLegalábbis ahogy eddig láttam...) ajánlom ezt az oldalt: Bővebben: link
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz
Flashback #50 üzenetére
Ja , ha a földön huzgálod oktatód jelenlétében akkor talán nem, de amint ki akarsz menni, kicsit egyedül is a fejed felé huzigálni , mondjuk vöröskőre, netalán egy domboldalról leindulnál egyedül, akkor kell.
Ráadásul a gyakorlóernyők (tanfolyamosak) eléggé lestrapáltak, kutyázásra épp jók, de msára nem nagyon, egy ilyennel meg nyugodtan ellehetsz tanfolyam után is egy-két évig. Ahogy gondolod...
nekem iléyen van, mint ezen a képen:
Bővebben: link
világoskék-pink
A te képeden túl kicsik a cellaméretek, szerintem, az nem atlas, hanem mondjuk saber.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz
Engineer - #42 üzenetére
Nem feltétlen .Amiatt jön a mentőhelikopter nyáron, mert a növendék nem mérte jól fel a helyzetet. Magyarul A vizsgás dombokról mehet úgy , hogy nicns ott az oktatója, vagy nincsen egyáltalán oktatója.
Mondjuk én akiket eddig láttam balesetezni , azok vagy olyanok voltak, akiknek haver kölcsönadta ernyőt, és képesítése sincs, vagy pedig oylanok, akik nagyon gyakorlottnak hitték magukat.
Egyébként meg szabályos ha valaki ilyen helyről így repül, ahogy mondtam (A vizsgával, A vizsgás dombról)
flashbak: na ja ernyőt lehet veszel, de ahhoz kell még beülő meg mentőernyő is. Én msot áruloma komplett felszerelésem, 1998-os , jó állapotban van (átszívásra) csak ugye a világoskék a legjobban fakuló szín, de tényleg jó állapotban van) 120áért hirdetem, mindenestül, de ha kell neked 110ért odaadom. Egy Edel atlas L-es.
[Szerkesztve] -
válasz
Flashback #46 üzenetére
A hirdetés feladóját felhívtam. Nagyon jó fej volt. Elmondtam neki a sztorym, majd arra jutottunk hogy a siklóernyőzés a megfelelő dolog addig míg nem lesz cashem komolyabb UL gépre. Adott telszámot is és azt mondta hogy az oktatást és vizsgát le tudom rendezni nagyon olcsón. Gyakorlóernyőt pedig már 40K-ért tudok venni. Ugyhogy valamelyik héten megyek is oktatásra...
-
Találtam egy ilyet: ''Firebird New Wave 16 gyakorló-teljesítmény gyalogsárkány eladó.50 órát repült,sérülésmentes,jó állapotban.'' a poén hogy meg tudnám venni... De sajna nem értek hozzá...
[Szerkesztve] -
Pilóta: Mint írtam az első hszban csak jövőre jutok oda hogy valamit is vehessek!
Tehát ha jól értettem kell egy orvosi vizsgálat, gondolom ez is valahogy 5K körül van. Egy Klub, és kell egy tanfolyam (ez milyen hosszú is?) , ami olyan 300K.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
válasz
Engineer - #40 üzenetére
siklóernyőnél nem. A vizsgás dombokról mehetsz egyedülis, úgy , hogy nincs ott az oktató.
-
Engineer -
csendes tag
Ok, lajstromozás alatt értettem minden számot, betüt, amely a légijármű azonosítását hivatott segíteni. Tehát, olyan nincs, hogy ne legyen valami azonosító ''jel''.
Nem kötelező bejelenteni semmit, csak gondolj a vitorlákra, sikóernyőkre, stb... Egyébként milyen légteret hagysz el? Nem mindenhol van meghatározott légtér.
A kiképzés utáni egyedülrepüléshez sem kell szakszó? Ki vállalja a felelősséget? Se hatósági vizsga se semmi?
Én vitorlával és motorossal repülök 10éve. -
válasz
Engineer - #36 üzenetére
Valamit keversz. UL-nél nem így van.
A gépet nem kell lajstromoztatni, csak azonosító szám kerül rá, amit a klubod ad ki. Ha saját magad vagy az üzemeltető és munkavégzésre használod, (pl. utasrepültetés), akkor kell jastromoztatni.
Szakszó nélkül meg simán repülhetsz egyedül.
Ha elhagyod a légteret, akkor be kell jelenteni.
Mielőtt megkérdeznéd: 1988 óta repülök sárkánnyal... -
Engineer -
csendes tag
A szakszó nem azért kell, hogy utast vihess, hanem, hogy egyáltalán egyedül repülhess a kiképzés után és saját felelősségedre csinálhasd, ergo ne kelljen hozzá az oktató, aki felelősséget vállal érted.
Lajstromoztatni mindenképpen kell a légijárműveket, függetlenül ttól, hogy ki az üzemeltető.
Nem kell bejelenteni a repülésirányításnak (egyébként ''tájékoztató'') a repülésedet, csak előnyös a kutató-mentő szolgáltatás miatt. Helyi repüléshez, isklolázáshoz nincs értelme -ez csak régen volt. Persze vannak olyan helyek, útvonalak, körülmények, amenyet csak előre leadott repülési tervvel lehet megközelíteni, berepülni stb. -
tildy
nagyúr
válasz
Engineer - #33 üzenetére
Régen ekkörül volt valamelyik motors gépes vizsga. Na jóa régent én kb 1999re teszem. Azóta nem követtem az árakat
-
Hát először is be kell lépned egy klubba, ahol kiképeznek. Ez áll elméleti és gyakorlati képzésből. Nálunk itt szegeden olyan 300k körül van. Máshol nyilván más, ez elég sok mindentől függ. Kb 10 óra oktatás után (persze ha jól megy), akkor lehetsz egyedülrepülő. Ekkor még nem kapsz pilóta jogosítást, csak már nem kell, hogy melletted üljön az oktató. Ha ezen is túl vagy, akkor tehetsz szakszóvizsgát meg ilyeneket, hogy utast is vihess. Ennek persze vannak előfeltételei, repült idő, különböző feladatok stb. Ha megvan a szakszód akkor sem repkedhetsz csak úgy, kell valamilyen üzemeltetői szervezethez tartoznod, ez célszerűen a klubodon keresztül az MRSZ (Magyar Repülő Szövetség). Ez a legolcsóbb módja. Persze magad is lehetsz üzemeltető, de akkor lajstromoztatni kell a gépedet, meg ezer más papírmunka és sok pénz kell hozzá, úgyhogy hacsak nem pénzkeresésre akarod használni, akkor nem éri meg.
Ezen kívül persze minden repülés előtt be kell jelenteni a repülésirányításnak, hogy tudják, hogy merre kószálszMeg egy rakat papírmunka. De ezeket majd elmagyarázzák a kiképzés alatt.
Egyébként szerintem ne vedd még meg a gépet, csak majd ha kiképződtél, és lesz némi rálátásod a dologra. Rengeteg újoncot láttam már, aki bevásárolt valamit, amit épp rásóztak, és utána rájött, hogy neki nem is ilyenre van szüksége, hanem lassabb/gyorsabb, kisebb/nagyobb stb. gépre... -
piqla
őstag
en most pr-hadjaratot kezdek a repulo formaju ul gepek mellett
lezuhanni azzal sem tudsz,mert a seggebe tesznek egy ejtoernyot, ami kipattan ha rakonyokolsz egy gombra
de Te penzed, orulok, hogy neked mar elerheto kozelsegbe kerult repules -
tildy
nagyúr
Hm, azert nem biztos:
pl. vitorlazo repülő B vizsga , amikro én csináltam akkor volt 45E, msot kb 100E. C-d is kijön 2-300 ezerből, de ugye repülni kell , és a repórákért perkálni.(legalábbis reptereken)
Ennyi pénzért nem kap gépet. Motoros repülőgépre tán 600 ezer a CPL ?Valahogy így van.
gregorik: akinek halálvágya van az ne repcsibe, hanem autóba üljön és menjen végig a hungárián.Közel sem olyan veszélyes a repülés, mint ahogy mondják, viszon t itt tényleg be kell tartani a szabályokat, különben az életedbe kerülhet egy kisebb hiba.
Bővebben: link
AMikor én vitorlázórepültem
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Csak ha nagygépes pilóta akarsz lenni
Egyébként reporvosin mit néztek? hm. Hát vérkép, vizeletkép.Szem. fogakat is tán, de nem volt vészes, akkor imbolyogsz e ha jársz, kövesd az ujjam dolog, ekg.
Páromnak volt még ilyen forgószék is emg mégvalami, mikor az MG-re flvételizett repmérnökire.
Én kontaktlencsével repültem. -
tildy
nagyúr
Előszőr is meg kell tanulnod sárkányozni. Ezt megteheted oktatónál, majd kapsz egy repülési ''driving licencet''. Abban is vannak fokozatok, elég sok.
Vitorlánál -emlékeim szerint- például szakszó (sajnos most már a növenfék papírókat is szakszónak nevezik, úgyhogy én a régi szakszóra, a D vizsgakörülire- utánira gondolok) kell ahhoz, hogy saját gépeddel, akkor és ott (persze betartva a szabályokat, pl. tiltott légtérben ugye nem) repülhess , ahol te akarsz.
B vizsga esetén -nekem- iskolaköröket csinálhattam egyedül, C vizsgások már termikeltek, stb... De mindig kinn kellett ugy e lenni egy oktatónak, aki ''vezényli'' a repülést.
Silóernyőzés is részben hasonlóan működik, ugye van A, B vizsga is, meg hogy milyen növendék, esetleg oktató-e.
Magayarán szólva aap vizsgával nem sokat tudsz kezdeni...
Egyébként szép kis motors sárkány.Bár én ennyi pénzből már valami vitorlát néznék magamnak.
-
gregorik
senior tag
halálvágy.
-
ReJim
őstag
Bővebben: link róla van szó?
[Szerkesztve] -
Agostino
addikt
Üdv.
Hát az elszántságon kivül nem nagyon tudom mi kell, illetve mi az amit nem lehet előteremteni. Talán a szemed állopta lehet gond. Ugy tudom nagyon szigorú kritériumoknak kell megfelelnie a szemednek, ámbár lehet, hogy az csak komolyobb gépekhez elengedhetetlen. -
válasz
Motion_Blur #13 üzenetére
50 -100 LE motortól függ... Meg a pénztárcád méretétől!
-
-
piqla
őstag
kell persze..nem rossz, ha mondjuk elkezdesz zuhanni a dzsungel felett es ket mayday kozott bekiabalod merre vagy
topikinditonak szol:
azt hittem, mas UL gepet vettel, szerintem akkor mar Bővebben: link ez is UL, megis kozelebb van repulo elmenyhez
cessna 150re 2millio a jogsi megszerzese, gondolom ULnal kicsit olcsobb..
[Szerkesztve] -
c4-eXp
aktív tag
A motoros repülés úgy tudom elég drága mulatság. Sokba kerül az üzemanyag, ráadásul a gép eszi is rendesen. A vitorlázórepülés nem olyan drága, de azért olcsó mulatságnak sem nevezném. Ha érdekel, akkor javaslom a Farkashegy Aeoro klubot. Osztálytársam odajár már asszem több, mint két éve, és azt mondja nagyon jó.
-
Ne gondoljatok olyan komoly gépre!
-
Integra
titán
pénz
-
ReJim
őstag
hát, figyi gondolom meg kell tanulnod repülőt vezetni, meg kell majd pilóta jogsi avgy minek nevezzem, (légi jártassági
), meg gondolom pár engedély, de szerintem a géped árával lesz egyenlő a jogsi, engedély....
meg kell benzi isés szerintem a kerozin drágább mint a sima benzin...
én aztmondom keresd fel a legközelebbi repülős klubbot.... a repterek nagyrészén (nem a ferihegy tipúsúakra gondolok) szerintem van ilyen, akik ejtőernyőznek, vitorláznak, meg stb...
érdeklődj náluk is....
ha gonosz akaram volna lenni:
csak egy tűszúrás, és már repülhecc is!!! -
Kérem mellőzük az ilyen jellegű postokat hogy: ''Húzd jól fel a főnököt...''
Szóval a kiszemelt álldozatom egy használt (max:100 óra repülési idős) 2 személyes UltraLight (továbbiakban csak: UL) gép lenne. Ez már potom áron kb 1.1M-tól beszerezhető... Bár még abszolút nincs rá cashem de a jövő év jónak tűnik...
Szóval milyen engedélyek kellenek? Hogy is működik ez?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Garanciális (2027.10.08) AMD 7700 processzor
- 0 perces RYZEN laptop, eredeti Win10! FullHD IPS / 12GB DDR4 / 1TB M.2 SSD! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- ASUS ROG STRIX 850W Gold Aura Edition RGB Moduláris Tápegység PCIE 5 ATX 3 2x 12VHPWR
- Corsair RM850i 850W Gold Moduláris Tápegység
- Corsair RM750X 750W Gold Moduláris Tápegység
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3029, 90% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
- Xbox Ultimate előfizetések
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3042, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest