Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Hieronymus #96 üzenetére
Tényleg nem érted, hogy itt arról van szó, hogy milyen képességei vannak és az, hogy azokat a képességet milyen szinten tudja produkálni, az két külön dolog?
De, szerintem nyilvánvalóan érted, csak nem tudod elengedni. -
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #96 üzenetére
Magyarán nem tudsz ilyent mondani. A többi rizsa.
-
"De a felelősség vállalása és az önvezetőképesség között nincs egyértelmű korreláció."
Természetesen van. Nem találsz olyan idióta céget, amelyik felelősséget vállal egy szolgáltatására, de a szolgáltatást az elvárt minőségben képtelen nyújtani.
És olyan hatóságot sem, amelyik bemondásra elhiszi és engedélyezi a használatot." Mondj egy képességet, ami megvan a Merci most engedélyezett önvezetésében és a Tesla nem tudja."
Azt gondolom, valamit félre értesz ez ügyben. Nem velem kell vitatkoznod a képességek összehasonlítása ügyében.
A szakhatóságokhoz benyújtott kérelem alapján a Mercedes rendszere megkapta a képességi alapján a magasabb szintű engedélyt.A Te véleményed vagy az Én véleményem nem változtat a helyzeten.
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #90 üzenetére
Semmi. De a felelősség vállalása és az önvezetőképesség között nincs egyértelmű korreláció. Mondj egy képességet, ami megvan a Merci most engedélyezett önvezetésében és a Tesla nem tudja. MÉG EGYSZER, mert a sok mellédumát már hallgattam eleget: képesség, nem engedély, nem felelősség, nem handabanda, nem rizsa, nem kötözködés, nem szófacsarás, nem kákániscsomótkeresés. Képesség.
-
nuke7
veterán
Azt számold bele, hogy covid, lezárások és infláció… ilyen sose volt még, a használt autók ára is felfelé ment, többért tudta eladni haverom az autóját mint amennyiért vette - 10éves autóból lett 13-14 és több pénzt kapott érte…
#92: én nem ezt látom, még nem csökkentek vissza a használt autó árak
-
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
Kérlek szépen, olvasd el rendesen, amit írtam és ne költsd át olyasmire, amit nem írtam. Amúgy a minősítés a felelősségre vonatkozik jelen esetben és nem a tudásra.
-
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Ja, a felelősség áttolása nagy szám. Csak a tudás lóf@sz.
-
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #83 üzenetére
"Ezektől a képességektől függetlenül a kaliforniai gépjármű-felügyelet komoly korlátozásokat szab a Mercedes rendszerére. Napközben csak bizonyos megadott utakon működhet, és csak legfeljebb 40 mérföld/órás sebességgel. A rendszer a Bay Area, a Central Valley, Los Angeles, Sacramento és San Diego kaliforniai autópályáin, valamint a Dél-Kalifornia és Nevada közötti 15-ös autópályán lesz használható, ahol januárban engedélyezték a robotpilóta használatát. A DMV engedélye "kizárja az üzemeltetést városi vagy megyei utakon, építési területeken, heves esőzés vagy erős köd idején, elárasztott utakon és olyan időjárási körülmények között, amelyekről megállapították, hogy befolyásolják a DRIVE PILOT teljesítményét" - közölte a hatóság. "
Napos időben, autópályán, 40 mph-ig. Magyarán dugóban. Fantasztikus.
-
Most már nem csak a félig töltött akku okoz gondot.
A Mercedes engedélyt kapott önvezető autók árusítására Kaliforniában
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Hieronymus #81 üzenetére
Én a Model 2 árára leszek kiváncsi. A nagy autómárkák "elérhető áron" szinte csak miniautókat dobnak piacra, és azt is gyakran kiherélve és fapados felszereltséggel:
Dacia Spring 10 millió 45LE és max sebesség 125km/h.
Fiat 500E 13 millió
VW E-up 11 millió
VW ID3 17 millióElmehetnek a francba. 3 éve a 0km-es Suzuki Swift/Ignis/Baleno 3.3 millió volt. Hova áraznak ezek?
-
válasz
Tigerclaw #78 üzenetére
Németországban a támogatásokkal kerekítve 24 ezer euróért vihettem volna, ha akarom.
Jelenleg nem akarom, mert a hatéves autómat még nem éri meg lecserélni.
Akkor lesz értelme, amikor EU-n belüli gyártásból lehet megvásárolni.Leteszek ide egy érdekes linket. Németországban az első Tesla akkucsere áráról szól.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Arra nem gondoltam hogy lesz olyan belpiacos kinai gyártó aki komolyan gondolja az exportot Europába. Korábban gyakran még a jóval megengedőbb kinai szabályozást is inkább megkerülték, vagy egyszerűen nem is foglalkoztak vele, csak aztán a kinai kormánynak elege lett a sok kiégett e-autóból és lerobban buszokból.
Azért a 30.000 Euros ár a BYD Dolphin-ért továbbra nagyon drága az árérzékenyebb közép, kelet és déleuropai piacoktól, főleg hogy zéró a márka ismertsége, elismertsége, presztizse és várható minősége.
Az biztos hogy valódi 30-40%-os árcsökkenés nélkül csak a gazdagabb nyugati országok piacán érhetnek el értelmes eladásokat és lényegtelen hogy az autó drága vagy az emberek keresnek erre túl keveset, mert a végeredmény ugyanaz.
-
Noukoum
veterán
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Az európai árak lenyomásához előbb autót is kéne eladni.
-
-
Sanya
nagyúr
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
De ne is legyen egyik sem.
5 éve egy 7-es golf közepes felszereltséggel, DSG-vel 6 millió forint volt áfásan, adóval, átiratással, mindennel.
Az akkor olyan 18.500 euró volt.
Mennyi most egy 8-as golf? ugyanilyen felszereltséggel 12 millió, avagy 37.000 euró. Tényleg ekkora baromnak néznek, hogy dupla áron megveszem? A kasztni más egy kicsit, de minden elektronika ugyanaz benne. Most az elektronika ára, meg minden lefelé megy, mert a kutyának nem kell.
Túl van árazva, mert mindenki megvette. Most nem kell senkinek. Emiatt árat kell majd csökkentenie, ha nem raktárra akar termelni.
De a tesla ugyanez, csak a piaci szereplőknek öntött jókora mennyiségű pénz máshol kevesebb volt, kisebb volt az infláció is.
De 26 milliót egy tesla sem ér. Olcsóbb tankolni, talán zöldebb lehetsz, de 10 éves korában ki kell cseréljed az elektronika felét, meg az akku pakkot. Nagyjából egy új kocsi ára. Jó az elektromos autó, de még kicsit átgondolatlan. És a piaci szereplőket semmi nem mozgatja meg, hogy fejlesszenek, hiszen a ZŐD kormányok úgyis adnak támogatást, meg kedvezményeket (ami gátolja a fejlődést), és úgyis megveszik a parasztok.
A 10 éves benzinest még nem biztos, hogy kidobod. -
azbest
félisten
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
nem a csúcs és közép modellek leárazásáról van szó, hanem a mexikói és indonéz gyárban eleve egy olcsóbban gyártható, kisebb autóval fognak kezdeni.
Amúgy ja, meglátjuk, a byd kisautó még akár népszerű is lehet. De lássuk előbb az árát, mert most úgy tűnik, mintha a kínai árat mondanák a hírek, pedig más gyártóknál is 2-3x annyiba kerlnek nyugaton a kínai kisautók, mint kínában, mert kicsit nagyobb akkut, jobb baleseti védelmi eszközöket tesznek bele a szigorúbb előírások miatt. A dacia spring is mennyivel drágább, mint a három másik nevű kínai változata.
-
válasz
Tigerclaw #72 üzenetére
"...ha a Tesla megmutatja, ő tud elérhetőbb áron is kínálni valamit."
Ez a lehetőség már elment.
Az első komoly kínai gyártó a BYD amelyik megjelent Európában és kezdi lenyomni az árakat. A kínai piacon már komoly árlenyomó szerepet játszottak, minden külföldi gyártó komoly árengedményeket tett.
Maga a Tesla az idén már kétszer csökkentett árat. Követő üzemmódban van, nem diktál.A következő 1-2 év teljesen átrendezi a piacot. Még a Dacia sincs biztonságban a saját piacán.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az EV eladások dinamikája erősen csökkenni fog a mikor lefedték a fizetőképes és kompromisszumképes EV piacot. Persze eközben csökken majd várhatóan a hagyományos meghajtású autók eladása is főleg az árérzékenyebb piacokon és újra nőni kezd a futó autók átlagéletkora. A mesterséges szigorításokkal meg csak vizet próbálnak facsarni a sziklából. Mire eljön a 2030 már minden ország feladja a korábbi igéreteit a témában még akkor is ha törvénybe iktatták korábban.
A klasszikus gyártók meg akkor esnek pofára a magas áraikkal, ha a Tesla megmutatja, ő tud elérhetőbb áron is kínálni valamit.
-
Dester31
tag
3 éve elhoztunk egy új céges autót, Volvo V60. Mivel új autó volt, a megtehető táv pontatlan volt, nem is zavart nagyon. A szalonban mondták, hogy menjünk el tankolni minél előbb, de gondoltam csak van annyi benne, hogy Újpestről átérve majd Békáson tankoljunk a szokásos Shell kúton. Nem volt, 400 méterre a kúttól lerohadtam a 11-es úton. Elmentem gyalog a kútig, vettem egy kannát meg 10 liter benzint...
Szóval, akkor csak félig töltenek majd eztán egy Teslát? Hm...
-
válasz
kardkovacsi #68 üzenetére
Ez valami kialakult gyakorlat.
Közben utána olvastam. Németországban elméletileg teletankolt autókat kellene forgalmazni. A német kerekedői gyakorlat. A kereskedő maximum 5 liter üzemanyagot tölt be a járműbe, amennyiben nincs tele a tank. -
Rurik
csendes tag
2016 óta a légi közlekedésben kötelező a maximum 30% töltöttség a tűzveszély miatt. A cella gyártók 30%-on szállítanak. A Tesla gyártás után gondolom azon spórolt, hogy a teszt jelleggel 100%-ra töltött akksit ne kelljen mesterségesen 30%-ra lemeríteni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Hieronymus #66 üzenetére
"Vélhetően legalább annyi üzemanyagot, aminnyi a közvetlen kereskedőig elegendő." - van az a dolog, hogy tréler. Azzal viszik az autót a kereskedésbe, nem lábon. Tehát miért is töltene bele a minimumnál több benzint? Az egész érvelésed egy feltételezésre épül, "vélhetően".
"Ezt sem én írtam. Én csak annyit írtam, hogy önmagában a jövedéki adó nem alapja a kevés üzemanyag biztosításának. A pontos okát viszont nem ismerem." - ki is állította, hogy ezt mondtad? Kijelentő mondat. Az állam hülye szabályai miatt van az egész, ezt állítom már több hozzászólás óta.
-
válasz
kardkovacsi #62 üzenetére
"Vagy azt gondolod a gyárban fullra töltik a tankot? Mert ha igen akkor ez egy tévedés."
Ez többszörös érvelési hiba.
1. Kérdésként történő állítás.
2. Olyan dolgot tulajdonítasz nekem, amit nem írtam. És te ezt cáfolod!Amúgy a gyártás végén is saját "lábon" mozgatják az autókat. Ehhez a gyárban betöltenek valamennyit. Egy adott gyártót meg tudsz kérdezni, ha érdekel. Vélhetően legalább annyi üzemanyagot, aminnyi a közvetlen kereskedőig elegendő.
"Kurva sok engedély meg letét kell ahhoz, hogy benzin árusíts."
Javaslom olvasd el még egyszer azt a mondatomat amit beidéztél. Abban van egy "ha" szócska. Másként fogalmazva "azon esetben"
A mondatom helyesen értelmezve, azt jelenti, hogy nincs - nem lehet eladott üzemanyag az új jármű eladási számláján. Csak az érthető olvasás tudományát kell bevetni a felesleges hozzászólások elkerüléséhez."Lehet szidni az államot, de hidd el a kereskedők nem spúrságból csinálják ezt."
Ezt sem én írtam. Én csak annyit írtam, hogy önmagában a jövedéki adó nem alapja a kevés üzemanyag biztosításának. A pontos okát viszont nem ismerem. -
Mit agyaltok ezen? Szolgálati verdával kicsattog egy alkalmazott majd 20 litykós kannákba betölt 100 litykó üzemanyagot ,majd ha jön az ügyfél akkor szépen feltöltik a kocsit is vihető... ha az ügyfél kéri és csók.
Nekem is volt ,hogy használt motort vettem... úgy kértem ,hogy teli tank friss olaj... szépen kifizettem és akkor nem volt gondom hazafelé
Ha meg az adott dealer-nél ezt sem lehet megrendelni akkor csók ,nézek másikat.
Hagyjuk már ,a mindenre engedély/jogszabályokat/kiskapukat. -
plömplöm
őstag
"A kenőolaj, motorolaj, egyéb olaj kiskereskedelmi kizárólag végfelhasználók részére történő forgalmazása nem kötődik jövedéki engedélyhez"
ezt szeretted volna kiemelni?
vagy azt, hogy mégis van ezeken is jövedéki adó, de az adott témakörben érdektelen?üzemanyagtöltő állomást nyitni és üzemeltetni szerintem jogilag egy icipicit nehezebb, mint mondjuk egy autósboltot üzemeltetni, ahol lehet kapni motorolajat is. de lehet, hogy tévedek.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
A próba az nem kocsikázás, még véletlenül sem. Mellesleg annak kb. decire megvan a benzin igénye. Vagy azt gondolod a gyárban fullra töltik a tankot? Mert ha igen akkor ez egy tévedés.
" A szalon megvásárolja az üzemanyagot és megfizeti az adókat. Akkor eladás, ha a számlán szerepel a például 9.2 liter üzemanyag külön tételként" - hát pont ez az. Kurva sok engedély meg letét kell ahhoz, hogy benzin árusíts. Nem teheted meg. Itt vagy szerintem elkeveredve. Ez nem annyi, hogy bemész veszel ezer liter benyát, benyomod egy tartályba és akkor minden új autót feltöltesz 40 liter üzemanyaggal. Szépen kiváltod az engedélyeket, leraksz egy rahedli lóvét letétként az államnál (mert mi van ha elkezdesz csalni), kiváltasz csillió környezetvédelmi engedélyt stb...és akkor tölthetsz az új autóba üzemanyagot az ügyfeleknek. Ez az amit egyszerűen nem éri meg a szalonoknak, mert valójában akkora költség, hogy senki se fizetné ki egy új autó árában csak azért, hogy nem kelljen kigurulás után egyből a benzinkút felé venni az irányt.
Béna a szabályozás, ennyi. Lehet szidni az államot, de hidd el a kereskedők nem spúrságból csinálják ezt. Még egy BMW-nél is ez van. Pedig ott legfeljebb nem 2-3-5 milliót engedne a díler a listaárból, hanem 2-3-5 millió mínusz egy tankolás költsége lenne
-
válasz
kardkovacsi #60 üzenetére
"De árulja, mert a gyártótól üres tankkal jön az autó. "
A próba után leszívják a tankból a maradék benzint vagy hogyan?
Az utolsó fázisban már saját hajtással közlekednek a járművek. De az autószalonig sem tologatják az autókat, ha közlekedési eszközt kell változtatni a jármú szállítóeszközét."(#59) plömplöm"
A jövedéki adóval mi a baj? A szalon megvásárolja az üzemanyagot és megfizeti az adókat. Akkor eladás, ha a számlán szerepel a például 9.2 liter üzemanyag külön tételként, a nagyjából 22 millió forintos átlagárú autó mellett.De nekem fullra mindegy. Legyen úgy a hogyan te gondolod.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Hieronymus #58 üzenetére
De árulja, mert a gyártótól üres tankkal jön az autó. Tehát meg kellene vennie nagy tételben az üzemanyagot és tárolnia is kell. Onnan pedig mehet egyből a jövedéki kategóriába. Mellesleg otthon kannában 20 liternél több benzint nem tarthatsz. Szóval így kell értelmezni a nagy tételt.
Azt megtehetné, hogy átgurul az autóval a közeli kútra és megtankolja, csak akkor meg azért pampogna mindenki, hogy már nem új az autó. Meg persze ott a kockázat, hogy közben történik valami az autóval.
-
plömplöm
őstag
válasz
Hieronymus #58 üzenetére
várj, segítek: jövedéki adó
szerinted van-e ilyen a motor- és váltóolajon?
valamint: motor- és váltóolaj nélkül a gépjármű használhatatlan, néhány liter üzemanyaggal viszont nem az. -
válasz
Dark Archon #56 üzenetére
Nem magyarázat. Ugyanis a benzint nem árulják, hanem biztosítják a járműhöz. Motor- és váltóolaj is van a járművekben. Nem csak 20%ra töltve, hanem teljesen feltöltve. És ezek az olajok sem szerepelnek a jármű számláján eladott kellékanyagként.
-
ddekany
veterán
"Nem szeretnék megismételni a Felicity Ace-incidenst, így egyes vevők az új Teslájukat kevesebb, mint 50 százalékos töltöttséggel kapják majd meg"
Az olyan incidensen mem segít, ha Porsche meg 100%-ig tölt... -
válasz
kardkovacsi #52 üzenetére
Na, ez legalább elfogadható magyarázat.
-
-
-
-
kardkovacsi
senior tag
"Netto bullshit, a kereskedők ezzel próbálják takargatni a kicsinyes sz@rrágást." - nem, nem. Arról van szó, ha X liter fölött árulsz benzint (ami meglehetősen alacsony litert jelent) akkor ki kell váltanod valami jövedéki engedélyt ami egy hatalmas letéttel és egy csomó papírmunkával jár (kb. mintha benzinkutad lenne), ezért nyilvánvalóan nem teszik meg a kereskedések.
-
hankock
tag
Mo-n új autó esetén a szalonba érkezés esetén is napokat kell várni az átvételre. (üzembe helyezés, biztosítás, eredetiség vizsga???!!!, rendszám, törzskönyv, stb.)
Tehát, amennyiben a szállításkor nincs is feltöltve, ami teljesen logikusnak tűnik, az átadás idejéig bőven van idő akár sima konnektorról is feltölteni az autót. -
-
#54625216
törölt tag
"az EV-t vásárolni kívánók számára rossz hír, hogy a Ford szerint csak 2030 után csökken olyan szintre az EV-k gyártási költsége, mint a belsőégésű motorral szerelt járműveké."
Értsd:
A Ford szerint csak 2030 után csökken olyan szintre a Ford EV-k gyártási költsége, mint a Ford belsőégésű motorral szerelt járműveké.
-
Hogy van az, hogy egy egyszerű cikket sem sikerül sokaknak megérteni?
Lehet át kellene térni a képregényes formátumra. -
petymeg
addikt
És ez miért olyan meglepő? Benzinest is majdnem tök üres tankkal adják át.
-
ceia
őstag
A telefon sincs feltöltve, sőt, már töltőt sem adnak hozzá és ma a telefon drágább, mint régen. A tv-hez meg nem adnak műsort.
Különben nem azért drágábbak, mert ez egy drágább technológia lenne. Gondoljunk bele, egy normál autóban mennyi alkatrész van. Nehogy már olcsóbb legyen az a sok biszbasz, a legyártása, raktározása, összeszerelése, mint a sokkal egyszerűbb villamos autó.. De drágán is veszik, és te is megveszed, előbb-utóbb.
-
azbest
félisten
nem gyullad meg olyan könnyen magától. Viszont ha már magas hőfokú tűzbe teszed, akkor nem mindegy, hogy fel van -e töltve. A feltöltött akku a tűzben zárlatos lesz, sok hőt termel a zárlat és ettől gyorsul fel a tűz terjedése. A feltöltött akunál a sérülés terjedése láncreakció szerű lehet, sokkal gyorsabb és hevesebb.
Az autó tüzeknél sok esetben a 12v-os elektromos rendszer zárlata okozza az elsődleges tüzet és az terjed át a benzinre vagy a hajtáslánc akkujára.
Amúgy nem teljesne értem a Tesla céget, hogy mért kezdtek használni újabban poach tasakos akkukat is a hengeres mellett. Vagyis hát olcsóbb. Azért gondolom a strukturális pakkban, ahol ki van öntve az egész, jobban védve van, mint más gyártóknál. A tasakos akkukkal úgy rémlik sokkal több probléma lenne, mint a hengeresekkel.
-
Mert a benzines autókat aztán teli tankkal kapod meg. Ja, nem, épp lötyög annyi a tank alján, hogy a legközelebbi kútig el tudj gurulni. Ami ettől persze ugyanúgy spúrság.
De a cikk igazából a szállításról szólt, majd a ker feltölti, ha akarja.
-
kapal
tag
Arra vajon nem gondoltak a mérnökök, hogy úgy alakítsák ki az akkuk helyét és magát a kocsit, hogy baj esetén az oltás egyszerű és gyors legyen? Az emeléshez is megvannak a megfelelő pontok, ehhez hasonlóan oltó-nyílásokat is tudnak tenni a szerkezetbe. Majd rájönnek.
-
Ajándékok
aktív tag
-
Solten
őstag
Akkor meg jol is jarnak, az Egyesult Kiralysagban kb. negyed tankkal adjak at az uj autot.
-
jerry311
nagyúr
Nem szeretnék megismételni a Felicity Ace-incidenst, így egyes vevők az új Teslájukat kevesebb, mint 50 százalékos töltöttséggel kapják majd meg.
Persze, mert a tesztek azt mutatják, a félig töltött lítium akku kisebb lánggal ég.
Ja, nem. -
ughhh
senior tag
Tegnap kisebb baleset volt, ecar ütközött, semmi komoly, de a tűzoltók lezárták a sávot és tereltek. Ez a gáz az ecarokkal.
-
Dr. Akula
félisten
"A Ford szerint ne számítsunk olcsó EV-kre"
Ők se túl sok eladásra...
-
Valami tűzvédelemmel magyarázták akkor is, nem lehet benne 5 liternél több, vagy mi.
Teljesen logikus. 5 liter benzinnel az üzemanyagtank robbanás veszélyes, mert robbanóelegyet képez a levegő a benzingőzzel. A tele tankba viszont beledobhatod az égő gyufát. Legfeljebb elkezd égni a benzin felülete.
Ha tartalék mennyiségű benzin van a tankban meg ne próbálj egy égő gyufát beledobni! Hatalmas puki lesz az eredmény. Az égési sérülések garantáltak, az autó átalakítása sikeres. A kár jelentős, a kísérlet költségéhez képest.Felénk fél tankra feltöltik, ha magányszemély a vásárló. A céges vásárlásnál negyed tank alatt szokott lenni a töltöttség.
Vélhetően az a cél, hogyha egy autó valamiért robban, ne legyen láncreakció szállítás közben.
-
Hawk1979
őstag
Hagyományos töltött paprika:
Elkészítés:
A vöröshagymát aprítsd fel, és kevés olajon fonnyaszd meg. A darált húst rakd egy tálba, add hozzá a rizst, a hagymát, a zúzott fokhagymát, a tojást, egy evőkanál pirospaprikát, majd sózd, borsozd ízlés szerint. Dolgozd össze jó alaposan. A paprikát mosd meg, a magot és a szárát távolítsd el. A keletkezett üregbe nyomkodd a tölteléket, de ne tömd meg nagyon, mert akkor a paprika főzés közben megreped. Ha marad húsmassza, abból enyhén nedves kézzel formázz gombócokat.Egy nagyobb lábosba önts egy liter vizet, majd rakd bele a sűrített paradicsomot. Kezdd főzni, ha felforr, pakold bele a paprikákat és a gombócokat. Főzz mindent puhára körülbelül 50 perc alatt. Amikor a paprikák ráncosak, biztos, hogy megfőttek. Szűrőkanállal óvatosan szedd ki a töltelékeket. Az olajból és a lisztből készíts zsemleszínű rántást, rakd hozzá a maradék egy evőkanál pirospaprikát, és engedd fel hideg vízzel. Lassan, kevergetve öntsd a paradicsomos lébe. Cukrozd meg ízlés szerint, rakd vissza a paprikákat és a gombócokat, majd forrald össze pár perc alatt. Tálaláskor szórd meg aprított petrezselyemmel.
Kb ennyire fontos hír. Pesze fontos a biztonság, na de kit érdekel? 10-20 millás autók, az első töltés olyan drága?...
-
tibaimp
nagyúr
Így van, pont ezért írtam a 9. hsz-ben! Ezért nem probléma az, amit a cikk hoz.
#23 benedekco: ez így van, de gondolom ez a cikk, igaz csak a Tesla-król ír, de igaz a többi EV autóra is, azért ott már lehet problémásabb, bár, lehet csak én aggódom túl.
-
Miért kell 100% ra feltölteni?
Ha veszek egy mobiltelcsit akkor az is 10-20%-on van... Tegyen a kereskedő egy töltöt a cég elé.. ügyfél megveszi ,feldugja tölteni iszik 1 kávét 1/2 óra s csók viheti... legfeljebb adnak addig ingyen üccsit hamburgert mellé -
Szal 100%-on tudnak ezek a mai Teslák 300-400km-t. Akkor félig töltve 150-200km. Talán találnak egy töltőt 100km-es körzetben
Ez egy nulla hír. Amire kismillió megoldás van, ráadásul a Teslának saját márkabotjai vannak, szóval majdhogynem tök mindegy hol töltik csurig a kocsit, a gyárban vagy a boltban. -
Sanya
nagyúr
A félig lemerülve és a félig feltöltve között van 1 ciklus különbség, nem?
-
Astroboy
őstag
"Valami tűzvédelemmel magyarázták akkor is, nem lehet benne 5 liternél több, vagy mi."
...
Netto bullshit, a kereskedők ezzel próbálják takargatni a kicsinyes sz@rrágást.
Szállítás más tészta, ott tűz esetén nincs hova állni atöbbi járművel így valóban számít meddig vannak töltve, de hogy egy telephelyen, pfff.
Volt főnököm mikor ment átvenni a közel 20 millás autóját világított a benzinjelző + koszos volt mindkét első gumiszőnyeg.
Persze jöttek a szokásos dumával, de süket fülekre találtak: a főni megmondta, hogy délután visszajön a TELETANKOLT ÉS KITAKARÍTOTT autóért, és ha nem így lesz akkor eláll a vásárlástól, ja és a további cégautókat is máshonnan fogja beszerezni.
Délutánra kocsi teletankolva kitakarítva, és még illatosítót is kapott. -
koko52
nagyúr
Autószalonban voltam anno tanuló. Annyi benzin volt az új kocsikban, hogy a kútig eljusson. Volt aki elfejtette a mámorban. Jó pénzért vittük utána kannában.
-
zsocy
őstag
Semmi sincs olyankor, az első kútig (ezeknél töltőig) el kell jutnia az átadás után az autónak, semmi több.
Egy Teslát mondjuk szerintem is feltöltve illene átadni, mert nem olyan sok pénz a töltés, és nem is olyan nagy vesződség a kocsi árához képest, de szerintem egy benzines új autó árába is beleférhetne a teli tank. Persze tudom, nem így van, még örüljek hogy eladnak nekem autót...
Kétszer vettem eddig új autót, mindkétszer szólt az átadó hogy a szemben lévő kútnál mindenképp tankoljak mert üres a tank. Valami tűzvédelemmel magyarázták akkor is, nem lehet benne 5 liternél több, vagy mi.
Amúgy a cikk nem az átadásról szól, hanem a szállításról. Az meg eddig is így volt a hagyományos autóknál is, hogy üresen szállították őket, folyadékokkal (olaj, ablakmosó, hűtővíz) a nullrevízió alatt lettek feltöltve. Szuper hogy az EV-knél is rájöttek ugyanerre. -
tibaimp
nagyúr
válasz
Rodzser Mór #14 üzenetére
Nem egészen ugyan az.....
Mi van, ha nincs a közelben utcai töltő? -
Rodzser Mór
senior tag
Benne van az adás-vételi szerződésben, hogy feltöltve kapják meg az autót és nem 25-50%-ra töltve? Ha nincs benne, akkor az ilyen hülye vevőket el kell küldeni agybeültetésre. A péktől is elvárják, hogy megrágja helyettük a kenyeret? Vagy arra nem terjed ki a debilségük?
-
nihill
őstag
Most eléggé leestem a székről hogy mr. mérnökök csak most jöttek rá hogy nem fullra töltve kevésbé tűzveszélyesek az akkuk...
#8 mpierre
10+ éve meg van oldva, cellánkénti balanszolásnak/felügyeletnek hívják, 0 szintű dolog. Reméljük 2040-re eljut majd az autóiparba is ez az infó... -
mpierre
veterán
Ez továbbra sem fog segíteni az alapproblémán. Cellaszinten kellene megoldani azt, hogy a cella ne tudjon megszaladni, így pedig az egész csomag le tudjon égni. ("Megszaladni": töltés, állás, üzem közben. Vagyis akkor, amikor a feszültségszint változik a cellában.) Az tény, hogy javult a megbízhatóság.
Sokféle megoldása lehetne ennek, de az első az lenne, hogy az alkalmazott anyagok ne táplálják a saját maguk égését. -
Oliverda
félisten
A benzinárakról mikor lesz már írás?
-
merqree
őstag
Micsoda gond, hogy nincs teljesen feltöltve. Úgy van ez előadva, mintha sosem kellene egyébként tölteni. Azon miért nem rugózik a cikk írója, hogy a belsőégésű motorral szerelt gépkocsikat gyakorlatilag poros üzemanyagtartállyal adják át?
Vihar a biliben. -
3L1T3
addikt
Hát több TESLA átvételnél is jelen voltam, és 100%-ra töltve adta át a szalon az autókat. Érkezés után azonnal feldugták őket, hogy a vevő mire odaér teli aksival távozhasson.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Urevo U1 Walking Treadmill
- Phone 15 Pro fehér, 256GB kijelző viseltes, akksi 87%
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3515, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2025, 100% akkumulátor
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest