Új hozzászólás Aktív témák
-
thyeby
őstag
válasz freeapro #550 üzenetére
Mindenesetre én most 25-öt adnék egy jóállapotú 50/1.7-ért. Észrevettem hogy felnyomták az árat. Azt gondolom, azért van ez, mert piacra dobták 80-ért az a200-at. Ez kategóriájában olcsó, ezért sok fogyott belőle, és a kitobi legtöbbeket nem teljesen elégít ki. Magyarul jól megnőtt ezáltal a kereslet.
Több fa van, mint asztalos!
-
rozsdee
tag
válasz freeapro #2235 üzenetére
"Csak félve kérdezem, hogy az megvan, hogy a vakut a plafonra is lehet irányítani, sőt a vázról is le lehet venni wireless módban használva?"
Persze. Egy rokonom lagziját végiglövöldöztem már így. A wireless mód is nagyon frankó, bár azt kevesebbet próbálgattam.
Amúgy érdekes, hogy beltérben, ha az érzékenységet auto-ra rakom, bármilyen közel is legyen a téma, és kis fókusztávval lövök, a gép mindig felnyomja iso800-ra az érzékenységet.. Maradt tehát a manuálisan 200-ra állítás, ami kisebb zajt, de valószínűleg lassabb vakutöltést eredményezett (nem érzékeltem igazán).. De ISO200-on sem lettek alexpósak a képek, tehát az ISO800-at indokolatlannak láttam..[ Szerkesztve ]
-
rozsdee
tag
válasz freeapro #2243 üzenetére
Miért gondolod így? A féligáteresztő tükör több hátrányt jelent, mint előnyt szerinted?
A magas fogyasztás viszont tényleg durva. Az A550-essel rengeteg képet tudok lőni keresővel. Egy lagzin nem tudtam az aksit lemeríteni folyamatos használattal
Viszont itt csak annyi kéne, hogy a nagy LCD-t kikapcsolhatóvá kéne tenni, máris sokat nyernénk vele (a 100% lefedettség, 1x nagyítás azért egész jól hangzik az EVF-nél). -
rozsdee
tag
válasz freeapro #2249 üzenetére
Szerintem ez kicsit olyan jellegű kérdés, mint a filmes rendszerről a digitális rendszerre váltás. Az elején a fotózással komolyabban foglalkozóknak voltak főleg fenntartásaik a digitális tükörreflexes gépekkel kapcsolatban, aztán idővel azért nagyjából mindenki(?) átállt digitális rendszerre (pláne, hogy a digitális rendszert fejlesztették tovább a gyártók).
A keresőképpel kapcsolatban is hasonló a helyzet szerintem. A kezdeti viszolygás után majd elfogadottá válik ez is. Az előnyét főleg abban látom a tükrös keresővel szemben, hogy az elkészülendő kép fehéregyensúlyának helyességét pl. a kép elkészülte előtt látni lehet.
Az A550-ösöm kihajtható LCD-s fáziseltéréses live-view módját pl. én kifejezetten hasznosnak találom makrózásnál, egyedül a nem 100%-os lefedettsége zavart képkomponálásnál, de ezt az A33, A55-ben azért megoldották... -
rumos14
nagyúr
válasz freeapro #2249 üzenetére
akkor az egész rendszer zsákutca, vagy csak az EVF?
nézd, abban egyetértek, hogy az A55-ben lévő EVF nem válta fel az optikai keresőket. egyszerűen nem elég jó a képe. ettől még miért nem lehetne komponálni rajta? a 100%-os lefedettség pl. kifejezetten hasznos.
meg sem merem említeni, hogy komponálni a hátsó LCD-n is lehet, sztem az végképp kiveri nálad a biztosítékot. -
kts88
senior tag
válasz freeapro #2423 üzenetére
Nem nekem kell bemutatni .
Jó kép bár azért az 1/3 sec az húzós, sokszor még az 1/10 se nagyon jön össze. De a képed jó!!!
De ha falnak támasztja magát az ember akkor elég jó a stabi. Nekem is van 1/6sec kép amit iso1600 melett lőttem és rawból még az is vállalható, akár háttérként is.főleg ha az illető ilyen ársávban nézelődik, nagyon jó a sony. pl egy canon eos 350-400d-vel nem tudnék mit kezdeni. Szerintem borzalmasak
-
kts88
senior tag
válasz freeapro #2427 üzenetére
Ha jól emlékszem a rawtherapee volt ingyenes is, de sok másik van. de a ligtroom 3 a legjobb szerintem.
főleg vakunál jó, mert manuális minoltát használok és nem mindig jó az expó. Rawban meg csak annyit csinálok, hogy picit föléexponálok és akkor a programban helyrerakom. Bár egy kirándulásnyi képhez már kell a 4 magos proci ha nem akar az ember megőszülni, de szerintem megéri. -
válasz freeapro #2423 üzenetére
"Zár miatt nem kell parázni."
6000 után nyekkent meg az A300-amban. Persze érzem, hogy egyedi eset, mást nem hallottam panaszkodni.
NEX felhasználói topikkal már találkozott valaki valahol? Eddig sehol nem találtam.
I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
qfm
senior tag
válasz freeapro #2490 üzenetére
Ha ez lenne a megoldás, én sem írtam volna ide. Az adott objektívhez nincs garancia papír. A szerviz a Magyarországon vásárolt termékeket sorozatszám alapján garanciáztatja. De semmi módszert nem találtam rá, hogy én ezt hogy nézhetném meg, mert erre nem ad módot a honlap, és egyéb rá utaló információt sem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
ballington
addikt
válasz freeapro #2638 üzenetére
Ja, csak ahogy lent is írtam, mintha el lenne tolódva a szenzor, vagy nem tudom. De ezt ki kell próbálnom kikapcsolt SS -el is, hogy produkálja-e.
De még ha úgy jó is, az nem állapot, hogy nincs képstabim.Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
brembo
tag
válasz freeapro #2657 üzenetére
Ha user error, akkor nem tudom, mit tudok rosszul csinálni egy full automata beállítással. Régebben semmi gondom nem volt, de egy ideje elkezdtem alulexponált képeket csinálni, pedig mindent ugyanúgy csinálok, mint korábban. Ezért gondoltam, hogy valami elszaródott a gépben.
-
rosta11
tag
válasz freeapro #2731 üzenetére
Azt még értem, hogy az AF teljesítmény maximális mit jelenthet. Gondolom azt, hogy milyen gyorsasággal áll rá az objektív a beélesített tárgyra. Magyarul, hogy gyors-e, vagy sem. No és milyen pontosan. Az AF teljesítmény minimálist viszont én sem értem.
Másrészt a gyorsaság mellett fontos a hangja az objektívnek, főleg akkor, ha videóznak vele. A sony 16-50 pedig ilyen célból is készült.
-
-
tailor
őstag
válasz freeapro #3022 üzenetére
Tedd hozzá, hogy a legolcsóbb autófókuszos megoldás ez.
#3023: Sajnos nem értem, hogy itt mivel nem értesz egyet... Azzal, hogy a Helios-szal nem lehet a fentebb linkelt képhez hasonlót készíteni? Mert nagyon is, sőt. Ár-érték arányban ez egy pöpec obi, és pont arra a legjobb, hogy az Ipadipad-hoz hasonló kezdők fillérekért megtapasztalhassák a "dof-élményt". Az SLT vázakkal az élőképbe való belenagyítással már a fókuszálás sem gond.
Vagy esetleg azzal nem értesz egyet, hogy ne vásároljon össze mindent rögtön az elején? "Rossz minőségű objektívekkel nagyot lehet csalódni" - és éppen ezért először érdemes a technikai tudást és a látásmódot fejleszteni, hogy tudja az ember fia, milyen objektívre van szüksége, és melyiknek mi a jellemzője. Én is átmentem ám ezen a folyamaton, és ismerem a tapasztalatlanságból, kísértésből eredő problémákat, azért tanácsoltam azt, amit.A Minolta AF obik közt vannak jók és olcsók, ez kétségtelen. De a korábbi FF-es üvegek a maguk 24-28-as kezdő látószögükkel pont a kezdőknek nem valók, ugyanis rettenetesen fog nekik hiányozni az a 6-10 mm a nagylátó végről. Sőt, még én sem vettem volna magamnak ilyen obikat anno az SLT-re, mert engem baromira zavart volna, hogy ekv. 36 mm-el látószöggel "nyitok". Egy kisebb szobában a csoportkép készítése pl. alapból ki van lőve, úgyhogy én semmiképp nem ajánlanám ezeket a FF zoom obikat ekkora szenzorra. A 18-55 II kitobi tökéletesen kiszolgálja képminőségben az emberek 80%-át, ha nem többet. Ha meg igénye van jobbra, mert kitapasztalta, akkor vannak erre más (drágább, persze, de APS-C szenzorra való ) lehetőségei.
[ Szerkesztve ]
-
HagaNRG
őstag
válasz freeapro #3062 üzenetére
Köszi!
Erről van szó:
Rájöttem, hogy akármit állítgatok, akkor sem villantja el az új gép a stúdióvakukat olyan szinkronban, mint a Minolta teszi.
Nem rendszervakuval, hanem mindkét gép beépített vakujával próbálkozom, mindkettő ADI-flash módban van, semmi trükk, mégis néha összejön, néha nem.
És már nem tudom, mit kellene állítanom, a Sony összes vakumódját végigpróbáltam, lassú szinkron, hátsó szinkron, wireless is, de sehogy sem akar egyszerre sülni, ahogy kellene.
Pedig végre úgy néz ki, működne az elérhetetlen álomnak hitt tornaterem fotózás is, mert egy db stúdióvakut felszereltem az egyik bordásfalra, kb. 2.5m magasra, a mennyzetre irányítottam (15m megközíltőleg) és ISO 400-on 1/80-nal mennek az éles, fényes képek F8 fölött is akár.
Ilyet eddig a rendszervakuval sem tudtam elérni, még telibe vakuzva sem.
Most végre itt a lehetőség, és lehet szenvedni, mert a Sony vagy jól villant, vagy nem. (kb. 5-2szer sikerül szinkronban villantania). A Minolta viszont AF-ben kb. meghalt, manuálisan fókuszálni meg sporteseményt esélytelen.
(még a Sony focus-peakingjével sem egyszerű)
Meg vagyok lőve.
Valami wireless távkioldó fog kelleni a stúdiórendszerhez, akkor talán megoldódik.
(az igazi persze a Minoltára szerelt 3600 HSD rendszervaku, egészen hátrahajtva, az nagyon szép derített képeket eredményez, de megeszi a fene, ha nem tudok rendesen fókuszálni vele) -
madmike
őstag
válasz freeapro #3151 üzenetére
Na ezt majd kipróbálom. Ha minden igaz ma jön meg a rendszervakum. Annál is maradnak majd ugyanezek a beállítások a vázon vagy akkor majd a vakun kell ezeket beállítani?
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
ccs2929
senior tag
válasz freeapro #3260 üzenetére
Egyszerű a válasz: egy ilyen saruval ellátott vaku jelenleg 80-100k körül mozog alsóhangon(a 20-as kulcsszámú játékot nem nézve), namost a meglévő fent említett vakut 9k ft-èrt tudom teljes értékűként használni, tehát a kiadás durván 9000ft, és nem 100000ft. Használtpiaca meg még nincs, max. a 20-nak......
Flickr: http://goo.gl/V53ntj Ha korrekt volt az üzlet,akkor várom az értékelést!
-
ccs2929
senior tag
válasz freeapro #3262 üzenetére
Körüljártam már a témát rendesen, van kínai óccsó vakupapucsom, mert eddig is meg kellett oldani a vakuzást, nem volt így egyszerű. Amúgy ezt még valamiért nem sikerült koppintani nekik, szóval nekem megérte, de ugye, kinek mi.
pempellini +1 a telefon fóliára, ha meg üveg kell, akkor ebay.
Flickr: http://goo.gl/V53ntj Ha korrekt volt az üzlet,akkor várom az értékelést!
-
tailor
őstag
válasz freeapro #3262 üzenetére
Én is ennyiért vettem, mert nem volt kedvem megkockáztatni, hogy a kicikínai elektronikája mikor mondja fel a szolgálatot, és vágja tönkre mondjuk a multi-interface csatit. Mivel nem "mellényzsebből" fizettem a gépemet, így számomra a biztonság jelen esetben fontosabb volt a nyereségnél.
-
félisten
válasz freeapro #3548 üzenetére
Nem várok pixel szintű élességet.
A képminőség alatt azt értem, hogy a széleknél FF vázom vajon mi lehet az ilyen régi lencséknél. Megnő a CA, vagy a torzítás, esetleg nagyon lágyul?Fókuszál mindkét lencse rendesen, csak olyna lassan áll be a helyes fókusz (ide-oda állítgatja, néha akkor is, amikor azt hitte, hogy már jó), hogy sok a homályos kép mozgó téma esetén.
Statikus témánál ezzel nincs gond, ott kivárom, míg eltalálja, és kész.
Nincs anniy tapasztalatom, hogy el tudjam dönteni, hogy ilyenkor a váz, vagy a lencse a lassú.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ggf8600gts
tag
válasz freeapro #3567 üzenetére
Az IAUTO mód a point and shoot szerű helyzeteknél jöhet jól szerintem, ahol nincs idő a manuális beállításokkal bíbelődni.
Pl. múzeumi csoportos vezetésen ahol meghatározott idő alatt kell végignézni a kiállításokat.
Nem írtam olyat, hogy automódban RAW-ban fotóznék. Az írtam, hogy auto módban ha nincs iso limit, egy iso emelés eredményezhet zajos képeket...[ Szerkesztve ]
-
McDuglas
aktív tag
válasz freeapro #3573 üzenetére
Általában én iso 400 fölé nem megyek, ha tudok éppen eleget vakuzni. De legrosszabb esetben is az iso800 + vaku elég szokott lenni. Persze koncerten, vagy ha épp nincs vaku, akkor lehet használni, de 3200-as isonál már nagyon a végét járja az A58.
Közben eszembejutott egy frissebb albumom - le lett méretezve 1600-as hosszúélre, mert nagyban jobban kijön a zaj:
[link] Itt kb. ISO 100 - 3200 között végiglőttem a tartományt, mivel épp cserés a vakum. -
Elektrosokk
addikt
válasz freeapro #3648 üzenetére
oké. nagy fényerejű optikával fotózok, általában rövid záridővel, tehát 250 fölött, de szükségem lenne 2 oldali élfényre. Ezért kell hogy elvillanjanak a vakuk rövid záridőnél is.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️