Új hozzászólás Aktív témák

  • keresztapad

    csendes tag

    Sziasztok Boltosok !

    Úgy vettem észre , hogy ezen a fórumon is csak a „ki tud nagyobbat óbégatni” valamint mi vagyunk az istenek és csak mi értünk a PC-hez a menő ! Ezért felhívnám az Istenek figyelmét egy aprócska ám de igen fontos dologra a GARANCIÁLIS ÜGYINTÉZÉSRE !!!

    A hatályos jogszabályok azt írják elő, hogy törekedniük kell arra, hogy kijavítást, ill. kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezzék, ill. külön feltételként szabta azt is a jogalkotó, hogy a jogosult érdekei nem sérülhetnek jelentősen. Ez a határidő tűnhet úgy egyes kereskedők számára, hogy nincsen maximálva a jótállási ügyintézés hossza, azonban éppen ezen két feltétel (legfeljebb 15 nap, jelentős kényelmetlenség) határozza meg azt.
    Ha a fogyasztónak jelentős kényelmetlenséget jelent az, hogy a terméket 8 napig kell nélkülöznie, akkor lehet, hogy nem elegendő csupán a legfeljebb 15 napon belüli kijavításra, vagy cserére törekszik a kereskedő. Például legyen szó egy számítógépről ami a tulajdonos munkaeszköze sőt még fizeti az internetet is akkor a 15 nap nélkülözés jelentős kényelmetlenség lehet, és a fogyasztónak megnyílhat a lehetőség, hogy második körben érvényesíthető jogait gyakorolja. Vagyis árleszállítást igényeljen - ha arra egyébként lehetőség van, mert a termék még használható -, vagy elálljon a szerződéstől. Ez utóbbinál visszakérheti a teljes vételárat !
    Ennek ellenélre a kereskedők úgy indítanak, hogy minimum 1 vagy 2 hónap !
    Na ilyenkor tényleg kiborulunk ! :O
    Akinek nem inge ne vegye magára !

Új hozzászólás Aktív témák