Új hozzászólás Aktív témák
-
Speed®
titán
Szép jó estét;
Picit meglepődtem ma, mikor a (talán legnagyobb) notebook üzletben nem tudták mi az a Dothan/ULV..node ezen hamar továbbléptünk és meglett az "áldozat".
Ami érdekesebb: elvileg 0kmes OS nélküli gép 2006.dec.-i XPvel...szerintetek?
Holnap délelőtt megeresztek egy telefont az üzletbe, kíváncsi leszek a reakcióra. -
Vangelis
félisten
Mi is délben zártunk ma, de még 2 kor hitelt intéztem laptopra, és meg eladtam pár doglot, meg hasonlók...
De hála égnek ez a két nap is eltelt.
-
net84
őstag
One Day Left!
Ma 10 óra körül fószer besétál a boltba, köszön, majd rákezdi:
- csak komplett konfigurációval foglalkoznak, vagy igény zserint is állítanak össze gépet?
- csak igény szerint állítunk össze gépet, előre összeállított konfigurációink nincsenek.
innentől jött a szokásos procedúra, felmérni, hogy mire van szüksége, milyen gépet szeretne (ragaszkodott az AMD-hez és az ATI VGA-hoz. A proci még okés volt, de a VGA már bukós volt)........aztán jött a lényeg:
- mikorra kellene a gép?
- hát lehetőleg minél előbb, ha lehetne, akkor karácsonyra.
- VGA nincs, a többivel nincs gond.
- és össze is tudnák rakni karácsonyig?
- természetesen.
- az nagyon jó, de most még nem fogom tudni megrendelni, mert nincs meg a pénz rá, elviekben ma fogom megkapni.
-
- meggondolom még, és ha a pénzem is megjött, akkor holnap reggel idetelefonálok, hogy kell, és akkor még karácsony elött készen lesz?
- elviekben igen (idióta! ha 24-én nyitva lennénk, akkor jönne be?)mikor kiment csak ennyit mondtam: első!
Késöbb kolégánál telefonon keresett, kolléga kihangosította a telefont, hogy hallhassam én is. (cigizés közben nem volt kedvem vele beszélni)
Valami fura indíttatásból úgy döntött, hogy inkább Intel procis konfig kellene neki, és mondjuk már meg, hogy akkor az milyen és mennyi lenne.
- proci nincs, alaplap van, vga ahhoz sincs (meglepő...)13:00-kor lehúztuk a rolót, bezártuk a nagykaput, csak a kisajtó volt nyitva, a bolt ajtaja egyenirányítva volt, én ki tudtam menni az úgyfél nem tudott bejönni.
De csak jöttek befele, és szépen vártak az ajtóba, míg ki nem nyitottuk nekik. De egytől-egyig pofára estek.
De teccet, hogy mindenki azt kérdezgette minekután elolvasták az ünnepi nyitvatartást és kinyitottuk az ajtót: - Nyitva vagytok még? - NEM! Holnap reggel 9:00-kor nyitunk. -
Rover623
félisten
Konkrétan a Windows betöltődésekor a felhasználó kiválasztásánál megjelenő világoskék háttér a bal felső sarokban egy kicsit világosabb foltszerű jelenséget mutat, amire egy rendszergazda ismerősük mondta, súlyos hibára utaló jel.
Az a háttérkép jól sikerült...
Itt a PH!-n is előfordult vmelyik LCD totyikban, hogy a lammer a frissen vásárolt monitorát vizslatva felfedezte a "foltot"...egy másik űberokos újonc azonnal lökte a megoldást: az bizony súlyos bevilágítási anomália, vigye vissza a monitort de izibe, és mindenképp cseréltesse ki... -
_Erik_
csendes tag
Mi dettó. Ma reggel harmadszor bevételezünk a héten egy-egy teherautónyi cuccot. Tököm ki is van Christmas-al
Tegnap beesett a "Gump" (apa és lánya) család két tagja egy javításra leadott gépért. Volt nekik egy Vga és egy Ram csere, valamint egy rendszer újratelepítés. Elkezdik végignézni, hogy megvan-e a D:\-n minden cuccuk, illetve kérdezgetnek, milyen lejátszóprogramban vannak most a zenéik? Meg hogy a Total Commanderben megmaradtak-e az ott lévő filmjeik? Nameg, nézzünk bele a Windows-ba is kicsit. Letettem nekik az egeret, aztán játszatok nyugodtan, én dolgoznék közben inkább. Végül, kinyögik, van egy hiba a gépben. Konkrétan a Windows betöltődésekor a felhasználó kiválasztásánál megjelenő világoskék háttér a bal felső sarokban egy kicsit világosabb foltszerű jelenséget mutat, amire egy rendszergazda ismerősük mondta, súlyos hibára utaló jel. Mert egyszer próbáltak leféynképezni TV-képernyőn futó meséket, de az előhívott képeken szintén világos foltok voltak. Szóval, a két dolog hasonló lehet, azaz rossz a PC. Gondolkodtam, megkérem őket, hogy ezt ismételjék el diktafonba is és minden önuralmamat összeszedve, hogy ne röhögjem őket arcon, megkértem, fáradjanak a kasszához inkább fizetni. Mindenesetre javasoltam nekik, feltétlenül tájékoztassák a Microsoft-ot erről a programhibáról (ami ugye nagyban korlátozza is az XP használhatóságát), valamint reklamálják is meg nyugodtan, hogy az operációs rendszer, amiért ők feltételezhetően egy vasat nem fizettek, ilyen fogyatékosságokkal bír
-
biga
őstag
Van kivétel. Én főnököm bespájzolt rendesen. Csak az elmúlt 3-4 napon jöttek - csak hogy a jelentősebbeket említsem - kb 120 DVD író (mind IDE. Szóval esélyes lesz eladni). több száz IDE vinyó, cirka 25 felső-közép kat VGA (HD3850-3870, 8800GT-GTS), kb 3-4 tálca 1GB/800 (50db/tálca!), t9bb tucat laptop és monitor. Még ma is áruért mentünk! 2 nappal karácsony előtt!!
-
Ygg
senior tag
válasz
TheReMiXeR #5361 üzenetére
Részvétem.
-
net84
őstag
mennyit spájzoljak és miből? Ma jött 25-25db 1 és 2gb-os kingston pendrive... az 1gb-osból van 3db, 2gb-osból kb. 7-8db...és eddig 130+db-ot adtunk el csak ebből a kettőből... 17"-os moncsiból 40+, kingmax 1gb/800mhz ddr2 50+ (és nem számoltam azt a 20 konfigot, ami még alkatrészben áll nálunk, mert januárban kell kiszállítani, de most fizetik ki...) tartunk, dvd-írót már nem számolom, gépből foggalmam sincs...még most is van dögivel összerakandó compúter
Mire az előre berendelt 15 alaplap megjött, arra 2-3 szabad készletünk volt. kb. így vagyunk procival, memóriával, házzal, monitorral és VGA-val...Igaz, hogy ezen termékek effektíve nagyon jó áron vannak, no de akkor is. A bedilizés idén is megvan.
Egy kis szösszenet a kiborulásra:
kölkek vettek egy Gigabyte NX8600GT VGA-t (meg sok egyéb apróságot), majd pár nap múlva visszahozta, hogy zizeg a VGA.
szervíz letesztelte, télleg zizeg, igaz a gép venti zaja melett erősen figyelni kell, hogy hallja az ember. Ma bejönnek, hogy elvinnék a VGA-t. Készletről nem tudtam cserélni, javasoltam nekik, hogy vagy januárban visszatérünk a cserére vagy stornózunk. De nekik nagyon sürgősen kell a kártya! akkor sincslóvé vissza oszt szevasz
Na és az ismerősök:
Egyik ismerősnek még egyszer régen (még az előző munkahelyemen) összeállítottam egy konfigot. Már 2 hete megállás nélkül telefonált, hogy mikor megyek megnézni a gépet, mert nincs hang. Megegyeztünk, hogy azon a héten vasárnap du. 2kor csörgessen meg, ha már ő is hazaért, és akkor egyeztetjük, és ahogyan végzek a munkáimmal, hazafele úgyis útbaesik és megnézem, hogy mi van a géppel. 11:45-kor ráült a telefonra és megállás nélkül telefonált. Kb. 2 csengés után kinyomtam, de nem volt rest és már hívott is újra. Felment bennem a pumpa, főleg azután, mikor felvettem és elnézést kért, hogy megállás nélkül hivogat, de a gyerek rágja a fülét, hogy hívjon márfel. Jólvan, hozzád sem fogok odaérni. Bal*asz!
Nyugalom volt, meg rendszerint nem vettem fel a telefont, majd vasárnap véletlenül sikerült felvennem neki a telefont. Megbeszéltük, hogy behozza a gépet. Hétfő reggel helyett délután ért ide vele. Jó! Akkor majd holnap nekikezdünk. Ma már keresett, hogy mivan, mert a gyerek aggódik, hogy nincs gépe, már tegnap fel akart hívni, hogy mikor lesz már gép. Any*d! Nem azt mondtad, hogy hét végére legyen kész? Nem baj, szegény kölök akkor fog nagyot koppanni, amikor meglátja, hogy minden játék "elveszett" a géprőlhát igen! az adatmentésbe nem tartozik bele a közel 30 játék újratelepítése és beállítása...
Haver: megrendelt néhány alkatrészt, majd kérte, hogy építsem be neki a régi házába, ami abban van, azt pedig egy másik házba. Hát jó! Régi és jó ismerős. Elég sok mindent vesz nálunk. A probléma ott kezdődött, amikor megpróbáltam összerakni a másik házikót, amibe be kellene pakolni. A hátulja szétesett, mert a tartó csavarok is ki voltak szedve, az előlapi panel kábeleinek a végéről pedig hiányoztak a műanyag burkolatok...ciki. Visszakapta zacsiba. Tartottam még neki egy gyors hdd beépítő tanfolyamot, és megígérte (pontosabban a felesége ígértette meg vele), hogy nem fog belenyúlni a gépbe és a memóriát és berakja az ismerőse, aki szintén számítástechnikával foglalkozik. Jó! (róla egyébként tudni kell, hogy erőfeszítés nélkül képes fordítva összetuszakolni az alkatrészeket, pl. memória)
-
blackvinyl
tag
-
válasz
TheReMiXeR #5381 üzenetére
És a vicc, hogy minden évben ez van, és a kiskerek minden évben nem spájzolnak be november végén, hogy kaszáljanak karácsonykor. Ki érti ezt
-
TheReMiXeR
senior tag
Mivel szinte semmi nincs a nagykerekben, ezért kezd átmenni a "mindegymivancsak legyenvalami"-vé ez a karácsony. Én spec egy normális vga-val meg alaplappal már nem tudok szolgálni
(8600GT/GTS illetve Gigabyte P35DS3 és társai)
...az összes olcsó illetve a "gazdaságos és nyerő" cucc elfogyott.Pedig lenne igény nem is kevés. Pendrájv és ddr2 hegyekben fogy...
...és hegyekben cserélem ddr1-re mivel a sok júzer ezt veszi, mert ez az olcsó közben meg a régebbi kell, mert hát "nem megy bele a lapba"...
Pedig isten a tanum rá, hogy megkérdezem!tipikus vétel :
-memória mindegy milyen
-mikroesdé mindegy milyen
-pendrájv mindegy milyen...pedig 1 hónapja még szőrözés volt a gari miatt
-
TheReMiXeR
senior tag
as_Rock & Superman
-
Zofren
aktív tag
emberke bejön internet után érdeklodni. (mert ugye t- viszonteladok vagyunk) szoval van az akcio, hogy ajándékot kap, ha regisztrál neten. erre:
vevő: -akkor kötök, ha garantálja hogy kapok ajándékot.
én: -nem garantálom, mert nem tudom mennyi van készleten.
-de meg tudja kérdezni, hogy mennyi van még?
-nem!
-ugyfélszolgálaton sem?
-lehetséges, de nem fogom felhivni, mivel egyedul vagyok a boltban, a gépeket javitanám és az ugyfélszolgálat biztos elvenne 15-20 percet, ami jelen pillanatban nincs.
-na de mégis.
-egyet tehetek. (felhivtam kapcsolattartonkat és mondta hogy holnapig még van akcio)
-akkor lesz ajándék?
-nem.
-miért?
-mert holnapig kell regisztrálni és a net 2-3 nap alatt aktiválodik. tehát kiesik a határidobol.
-dehát holnapig van akcio!
-tudja mit? nincs, elfogyott az ajándék!lehet bunko voltam és elment a konkurenciához netért, de nehogymár én adjak neki majd ajándékot, ha mégse kap.
-
Mr-Pamacs
senior tag
Egyik haver megy egy Miskolci számtech boltba vinyó hűtőt venni:
-Vinyó hűtőt szeretnék,árulnak?
-Igen.
-Milyen árban?
-Minek az magának?
-Hogy hogy minek?
-Nem kell az!Haver már fogta is az ajtó kilincset.
Azért ez lol.Teszem hozzá a polcon keresni kell az árút mert borókát fújdogál a szél a helyükön.
-
Superman
nagyúr
válasz
TheReMiXeR #5361 üzenetére
Részvétem. Isten nyugosztalja.
-
ML320
senior tag
Üzenőfalra jött:
"egy ilyen gépet szeretnék venni és azt szeretném kérdezni hogy ezekből az árakból megy e le nyárra?..." -
Mz/ts250@300
tag
válasz
TheReMiXeR #5369 üzenetére
Az én lg l1919s es monitoromon 5000:1 hez kontrasztarány van feltüntetve a job sarokba eggy matricán.
Mikor vettem azért rákérdeztem az eladó srácra mekkora a kontraszt áránya az kapásból mintha könyvből olvasná 5000:1 hez -
-
as_Rock
őstag
válasz
TheReMiXeR #5361 üzenetére
R.I.P.
-
TheReMiXeR
senior tag
válasz
Hequila #5364 üzenetére
Van 2db Samu 226BW-m amire ráírták hogy 3000:1 a kontraszt... ha rajta hagyom a fóliát (ami ezeken nem is volt) akkor ez az érték átváltozik szemkímélő vagy adott esetben szem-edző funkcióba a maga 100:1 kontrasztjával...
Pláne ha Acer a monitor, mert azon még üdvözlet is van.
-
TheReMiXeR
senior tag
batmab & sanyixXx
-
batmab
senior tag
válasz
TheReMiXeR #5361 üzenetére
részvétem....
-
sanyixXx
senior tag
válasz
TheReMiXeR #5361 üzenetére
fogadd részvétem
-
Hequila
őstag
Javítsatok ki, ha tévedek, de nagyker még csak nem is javít bad sectort... Sokkal inkább a gyár, vagy annak márkaszervize szerintem. Nem olyan egyszerű egy winchester "lelki világa", a nagykeresek egyszerűen szakképzetlenek ilyen feladathoz.
Persze ha logikai bad sectorról van szó, akkor nem szóltam.
Fóliához visszatérve; már több, mint 2 éve fóliásan használom a telefonomat. Mi több; tokban! Akkor én most beteg vagyok? -
TheReMiXeR
senior tag
Xjakab vet nálam egy Neovo monitort a nyár végén. A monitor kb. addig húzta ameddig gondoltam. 1hónap után se kép se hang. Tulaj egyébként nem a többségből való...
Na, értelmesen megbeszéltük, hogy kap csere készüléket illetve ha nem javítják hanem cserélik akkor lebizniszeljük egy másik márkára, mert hát ecsetelte, hogy csalódott ebben a márkában... No, egye fene...
Ma hívom, hogy kicserélték újra a moncsit és hogy mi lenne helyette... amire rá kellene pengetni vagy 5 ezret, mert hát az LG az ennyivel drágább.
(Ő kimondottan ilyet akart már akkor cserébe, mikor behozta)Erre kinyögi, hogy hogy-hoyg, hiszen az Ósünben 39-ért akciózzák a monitorokat!!!
Na... Vazze, ez nem az Ósün... ennyi...
Végül kiderül, hogy neki nincs most 5 ezre a cserére.... A végén ő ecsetelte, hogy csak nem olyan rossz ez a monitor, mert hát szép a képe meg minden...
Egyébként érdekességként közlöm veletek, hogy ők bezony nem távolították el a műanyag védő bizbaszt a monitorról... mint a mobilokról, hogy ne karcolódjon
Szal qrvajó ez a neovó mert még védőb@száson keresztül is szép a képe
...és azé nem is csalódtak benne akkorát... -
TheReMiXeR
senior tag
válasz
tevEeee #5359 üzenetére
azok nem ismerik a prohardvert se... mert valszeg módosítanának magukon...
egyébként ha mai nap jött volna egy p@raszt, valszeg repült volna a boltból, mert olyan kedvemben talált volna, hogy inkább nem is részletezem...
...reggel nyitás után kaptam a telefont, hogy nagyapám az éjjel eltávozott az örök mezőkre... tudom, hogy ez az én problémám. -
tevEeee
csendes tag
Amiket itt elolvastam
egyebkent szerintem nagyon sok bunko elado is van..mint ha o tenne nekem szivesseget azzal h bementem es vasarolnek..flegmazik stb.....nem turom ezeket..olyankor leutom vagy szolok neki,persze a vegen en leszek a f**z..:S
-
tevEeee
csendes tag
Te jo eg.....na igen...van 1-2 szerencsetlen vasarlo de 1-2 szerencsetlen elado is...ha a ketto talalkozik egy uj állat faj születik
-
_Erik_
csendes tag
Értsd ezalatt, hogy pl. egy ugyanolyan típusszámút kapna ugyanolyan paraméterekkel, ugyanannyi garral, csak mondjuk másik gyártótól. Erre értettem, hogy ezt egy kereskedő (talán még jogosan is) felajánlhatja adott esetben megoldásként. Így már törvényes vagy széthasogatod a szőrszálat még párfelé?
A gördülékeny problémamegoldáshoz nemcsak egy bolt kompromisszumkészsége szükségeltetik
-
ML320
senior tag
Ja, és hogy lehet a LG-kről azt a négy kapoccsal felfogatott csonkot leszedni?!?!?!?
4 ember 4 csavarhúzóval? -
ML320
senior tag
válasz
bullseye #5346 üzenetére
A mai nap után már kivan a nemzőszervem az LG-vel is.
A Samsung múlt heti termése:
3db 22" (2232BW) 2 pixelhibás. Egy másik 22"-os a tapadókorongok nyomai ott vannak a panelen. Valamint Vas megyében nincs szervíze.
Az LG-nek van, tehát az én életemet megkönnyíti. Viszont a sokadik 19" L1953TR-SF kerül vissza pixelhibásan. És még az LG hírdeti nagy hangon, hogy milyen frankó ez a 3 napos jófiúsága. AHA!! Ezt is a boltos szívja meg... -
_Erik_
csendes tag
válasz
Rover623 #5343 üzenetére
Azért volt idézőjelbe téve a "magunk közt". De, ha nem akarod itt úgymond leírni a frankót, nem kötelező. Csak ne gyere ezzel a törvény ezt írja szöveggel, mert annak maximális szem előtt tartásával igen valószínű, hogy igen gyorsan csődbe is menne minden számtech cég. Vagy, az árak mindig az abszolute hardver-tudásszintet tükröznék, és mondjuk egy mai proci nem 25000-be kerülne, hanem mondjuk 870000-be, mert annyival tud többet, mint 10 évvel ezelőtti elődje. És akkor nyugodtan lehetne mindig hivatkozni a vásárláskori összegre
Tényleg nem kötekedni akarok, de a törvény egyébként azt is kimondja, hogy amennyiben hasonló - semmivel nem rosszabb - paraméterekkel bíró alkatrészre tudsz cserélni, azt bizony a vevőnek el kell fogadnia adott esetben, de legalábbis nem nagyon illik rá nemet mondania. Természetesen, ha ragaszkodik hozzá, hogy ő márpedig szeretne valami irreális elképzelésének érvényt szerezni, mi is ki fogjuk használni a törvény által biztosított lehetőségeinket. Szerencsére, ilyen 10000-ből 1-2 akad csak.
-
_seth_
veterán
válasz
eziskamu #5342 üzenetére
Annyira nem extra igények
Az, hogy nem volt nekik egy dolog, de azért a "nem mond semmit" egy eladó szájából kicsit hülyén hangzik amikor hivatalos fuji márkaboltban járok ahol elvileg (csak elvileg) értenek is hozzá... Ha én lennék az eladó azért hülyét nem csinálnék magamból, makrólencse tiszta sor, ha nem is hallottam még róla akkor is max megnézem árlistákon és csak annyit mondok, hogy sajnos nincs... Debrecenben sok ilyen bolt van, pl adidas táskát kerestem mert nagy volt az enyém, áh, mutattak még nagyobbakat
Még azt is szeretem amikor van is raktáron olyan cucc amit keresek és akkor jön a, "tudja mire lehet használni?" nem, még veletlenül sem csak jó drága és kell nekem azért veszem meg
Na jó nem folytatom mert oldalakat lehetne írni ilyesmikről
-
_Erik_
csendes tag
Épp most járt itt egy "gentleman", aki tegnap rakatott össze egy fél gépet (ház, alaplap, cpu, vga). Most visszarohant vele, hogy nem jó az alaplap szerinte és trehányul lett összerakva. Mindezt úgy, mintha a seggéből rántotta volna ki a céget. Konkrétan pont én pakoltam össze, így tudtam, hiányzott pár apróság, ami egy mezei user-nek kellene hozzá, hogy tudja használni is a gépet. Az összerakáskor mindenesetre feltételeztem, ha már csak a felét rakatja össze, vannak neki egyéb alkatrészei, illetve valamennyire ért is hozzá, ha ő szeretné beszerelni. Erre lebaszott, hogy nem dugtam rá se Sata, se tápkábeleket semmire. A felvetésemre, hogy ezek hiányában nehéz lett volna megtenni, egyből a főnököt kérte. Miután a szervizvezető én vagyok, egyből kérte tőlem az üzletvezetőt. Amikor szóltam kollegámnak, hogy action van, annyira mégsem akart már beszélni vele
A kérdésemre, hogy a memóriát, amivel próbálták beindítani a gépet, elhozta-e, a válasz: "Hát van maguknak, nem?" Jó, hoztam egyet, minő csoda, a gép elindul... A felesége csitítgatta míg a memóriáért mentem, éppannál a résznél értem vissza, amikor azt taglalta: "Én a vevő vagyok, nem én kussolok, mindig a boltnak kell kussolnia!" Ekor hívtam fel rá a figyelmét, hogy nem kötelező igénybe vennie a cég amúgy ingyenes bónuszszolgáltatásait, hanem ő is összeállíthatja otthon a konfigurációt, esetleg megbízhat vele szakembert megfelelő díjazás mellett, hogy ezt megtegye helyette.
Öröm az ilyen ügyfél, de még nagyobb öröm, ha nincs...
-
eziskamu
addikt
Mondjuk azért nem mindennapi igényeid vannak
, jó persze ha komolyabban foglalkoznak digit gépekkel, akkor ilyeneket tudniuk kellene. Amúgy nem is a szakértelmük miatt járok oda, voltam ott mostanában, hanem hogy adott cuccot tudnak-e szerezni, mert a netes listájukon csak annyi szerepel hogy rendelésre, míg a boltban megmondják, hogy az adott nagyker mostanában biztos nem tudja hozni az adott cuccot (Epson multifunk nyomi).
-
_seth_
veterán
válasz
eziskamu #5340 üzenetére
Igen, az az a bolt ahol eddig talán csak 2x voltam... olyan rendesek amikor elmondom, hogy mire lenne szükségem: Dicota Backpack Broker és akkor nagy boldogan, van! dicota volt ja, normál válltáska alakú cucc de köze nem volt ahhoz amit én akartam venni de azért próbált meggyőzni majd amikor közöltem, hogy nem lesz jó kicsit ideges lett de hát ha elmegyek audit venni akkor a trabanttal nem érem be... mellesleg vártam vagy 10 percet mire sorra kerültem hiába volt 2 boltos is vagy raktáros vagy más beosztású ott még pluszba észre sem vettek... más boltban is így megy de azért a főtér melletti fujifilmet szerintem sokáig senki sem fogja megverni hozzáértésben
"Raynox DCR 250-es lencsét szeretnék venni" válasz "Ez nekem nem mondd semmit." Hmm...
Majd a másik hozzáértőnek megnevezett eladó: "Árulunk mi ilyet?" nem tudom (mondtam is
) "Tudunk mi rendelni ilyet?" Na jó a malomparkban sem tudták mi az, betűzni kellett nekik majd elmagyarázni, hogy m a k r ó l e n c s e
megértették nehezen majd jött a megvilágosodás: a fujifilm gyárt makrólencsét! Hmm, köszönöm de nekem raynox kell
-
Rover623
félisten
válasz
Hequila #5322 üzenetére
A felém áramló tömény rosszindulat nem zavar, mert tudom hogy a környezet csak visszaveri mindazt, amit sugárzok feléjük...
Az elmúlt három évben több alkalommal leírtam én ezt már...pórul járt vásárlónak és tanácstalan (de leginkább méltatlankodó) kereskedőnek egyaránt...
-
rovar1
csendes tag
látszik,hogy így év vége felé a vállalkozók is fáradtabbak:
-egyik sok-sok samsung lcd monitort vásárolt,az én unszolásomra, merthogy ennek a márkának szuperjó a garija. Becsörtet hozzám, hogy micsoda sz@rt sóztam rá, mivel most zavarták el az egyik samsung felvevőhelyről, hogy nem veszik át. Indok:SEMMI
Persze nekem kellett szarul éreznem magam és vmiféle megoldást kínálnom, amiről egyáltalán nem tehetek. Nem is igazán érdekel,hogy miért nem vették át, már én is fáradt vagyok. Elmagyaráztam,hogy ez hogyan kéne, hogy működjön és megigértem neki, hogy úgyis megyek csavarogni és lesz intézve.-a másik, egy médiában érdekelt vállalkozó, aki barterbe vásárolt nálam, tehát ő gépet kapott én pedig hirdetést, mindez 2 és fél éve történt!!!Felhív,hogy problémája lenne, megbeszéljük a részleteteket, beleértve az anyagi részét is. Kolléga házhoz megy, dvd író csere, majd pénz nélkül vissza. Üzenet a következő: Velem meg lett beszélve,hogy gari javítás. Mikor felhívtam, akkor is ragaszkodott hozzá, hogy ez gari. Csak a tisztánlás kedvéért amit kapott gépet az nekem közel 200ezerbe került, neki pedig a hirdetés,hát nem is tudom... és még mindig én tartozok neki???!!!
-
ML320
senior tag
Nálam hétfőn volt hasonló:
Előttem egy kocsinyi áru, három gép, monitor, cullangok, persze mind más. Garjegyeket töltöm, két kolléga további ügyfelekkel. Bejön az uriember. Kicsit téblábol, majd megkérdi:
- Árlista?
- Tessék.
Adok egyet, és csinálom tovább a gépet.
- Samsung vagy LG monitort javasolna?
- LG.
- Miért?
- sóhaj... Egy kis türelmét kérném, csak ezeket a gépeket átadom és máris elmondom.
- KÖSZÖNÖM!!!
Lerakta az árlistát és kiment. Bunkó voltam? -
finest
addikt
válasz
TheReMiXeR #5334 üzenetére
Jellemző, 3400ft-os motyót számlára vesz, de azért drágálja. Én lehet, h a stílusozásnál azt mondtam volna, h akkor menjen délre.
-
TheReMiXeR
senior tag
egy negyvenes pics@ bejön a kopaszodó férjével és nótbuk táskát akar venni...
...mondom, hogy ez van és 3400.- Fterre mint a duvad bika kikel a nő magából:
-ezt nem értem, már 2 ilyen táskát vettünk itt és az első 2400, a második 2800 volt, most meg miért 3400? (de olyan hangnemben, amiért simán kibaszhatnám a boltból)vettem egy nagy levegőt és válaszoltam : (isten bizony normális hangnemben)
-hölgyem, kizárt dolog, hogy ez a táska 2400Ft lett volna, én többért veszem...
-nem tetszik az stílus...
-???
-nem tetszik a maga stílusa!
-??? de mit mondtam???
-ez így akkor sem tetszik, magának ki kell szolgálnia akkor is ha már el van fáradva...
-hölgyem én nem vagyok stresszes állapotban, normálisan reagáltam az ön hangosabb állítására!
-engem ez nem érdekel!Elnézést kértem, habár nem kellett semmiért, a picsát se érdekelte... Felajánlottam egy kisebb öszeget, hogy ne legyen rossz a szájíz, hiszen én nem vagyok egy bunkó eladó, legtöbbször kinyalom a vevő valagát, "híresen" segítőkész vagyok... (
)
A picsa az csak a stílusommal volt elfoglalva... Na ekkor a fejembe ment egy kis vér...
Nos, mivel számlát kért ezért én bármikor tudom bizonyítani, hogy mennyiért is vásárolt az illető. Valszeg a picsa ezt nem gondolta. Kérdeztem a nevét és putty az adatbázisban megtaláltam a legutolsó vásárlást... (valszeg az elsőnél nem kértek számlát)LCD monitor kifordít és megmutat a vevőnek :
-Hölgyem, beismeri hogy valótlant állít??? Ön soha nem vett itt 2800Ft-ért ilyen táskát!
Jól látható a legutolsó ár : 3.360.-Ft bruttó...Kifizette a 3400-et, megkapta a számlát, kellemes ünnepeket kívánt és elment...
Kint valószínűleg ecsetelte a férjének, hogy ide soha többet nem fog jönni... a rossz stílusom miatt, amiről nem derült ki, hogy miért is rossz...Talán csak azért mert nem szeretem a valótlan állításokat?
Egyszerűen azt kellett volna mondania, hogy akkor köszönöm nem kérek... vagy valami.
Meg egyébként is annyiért adom amennyiért akarom....de mivel nem így történt, ráadásul kioktatott, lekezelt, a lelkembe gázolt egy nagy valagú szőke picsa azért egyszerűen nem tudtam behúzni a fülem-farkam csak mert ő azt képzelte, hogy ő itt a vevő aki évente itt hagy 2 nótbuktáskára valót.
Pedig ha ez nem történik meg, akkor azt mondtam volna, hogy ez az év jó eltelt...
Higgyétek el, tényleg kiborító, sőtttttttttt lehengerő volt az a 3perc.
Én is ember vagyok, nem egy robot. -
tlac
nagyúr
válasz
Biznisz Elek #5325 üzenetére
adhatnál egy pontos linket is rá
én így tudom:
PTK 309.§ (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.és hogy vmi hasznosat is írjak:
ha vki gariztatna gigabyte p35 ds4 rev2.0-ás lapot, hogy minden rammal (bármilyen beállítással) a memtest hibát jelez mindig ugyanazon a helyen, akkor az F9-es biost frissítsétek F8-ra
az F9-es hibás
részletesebben
(már pár napja kínlódtam emiatt a lapommal...) -
ML320
senior tag
Miért kéne offolni? Ez is olyan téma, amin kiborulunk ugyebár...
Nos, jön a hibás cucc. Bevizsgáljuk? Persze! De utánna mit csináljunk? Hallgassuk a morgását a júzernek? Meddig? Nem sok olyan nagyker van, aki egy-két héten belül cseréli a cuccokat. Főleg a bad sectoros HDD-k és a tápok esetében szoktuk visszakapni a cuccot javítva. Ráadásul kb 3 hét után. Cuccom van. Azonnal tudom cserélni. És elsődlegesen itt van egy hatalmas előnye egy számtech cégnek a multikkal szemben. Van szervizünk, és megoldást kínálunk.Ha ezt nem tesszük, akkor tényleg húzzunk el a rákba... Akkor nem lennénk különbek azoknál, akiknek csak addig számít a vevő, amígy fizetett...
Csakhogy a vevőnek minden nap kényelmetlen. 15 napon belül törekedni kell. De nem okozhatok jelentős kényelmetlenséget másnak. Vagy fordított esetben? Valamid rossz? Add be, oszt nézz be három hónap múlva! Mit szólna hozzá bármelyikünk?
És ilyenkor már pár nap után is jöttek a szöveggel, hogy akkor pénzt vissza, vagy ha már úgyis cserélem, akkor tegyek bele jobbat. Ha pénzt akarnak vissza, akkor a számlás árat figyeli a vevő. Ha cserélne, akkor tök logikusan elfogadja beszámítási árként az aktuális árat. Na most hogyis van ez? -
czappa
aktív tag
"Azonkívül ha azonnal cseréled, attól még javítva visszakaphatod a cuccot. Lásd: vinyó, táp... Na, azt add el!!!"
Ahogy olvasgatom, ált. az a szokás h valaki ( eladó cége, nagyker, stb) előbb bevizsgálja a cuccot és csak azután történik meg a csere ill. javított termék visszaadása, stb.
Gondolom amiatt is amit idéztem tőled - hogy ilyen kínos szituáció ne történhessen meg.
Az meg h a user morog, hát morogjon, a bevizsgálás idő. (Az más kérdés h vásárlóként nem tetszik h a törvény nem ír elő maximális javítási időt, csak ilyen "törekednie kell" hablablát, de ez már tényleg nagyon off.)mod.: 1)OFF
2) be is fejezem, nem offolgatok tovább -
ML320
senior tag
Az hogy kapható, vagy azonnal cseréled, az két különböző dolog. Sőt, vannak, amit cserélnek, mert még vannak készletek. De a júzer már egy hét után morog, hogy nincs gépe.
Azonkívül ha azonnal cseréled, attól még javítva visszakaphatod a cuccot. Lásd: vinyó, táp... Na, azt add el!!! -
ML320
senior tag
Ja, a fagyós gép megoldódott!!! Az Asus 8600GTS kártya okozta a problémát. Vagy elektronika, vagy a tápcsatlakozója volt kontakthibás... Ha a tápadaterhez hozzáértünk, a rendszer már sípolt. És tökmindegy, hogy milyen táppal
-
ML320
senior tag
válasz
Biznisz Elek #5325 üzenetére
De a tv azt is előírja, hogy a vevő nem köteles megtéríteni a termék elavulásából, használatából eredő költségeket.
Ugyanakkor nekem a fogyvédesek sem tudtak megfelelő választ adni arra, hogy ha egy termék anno x forintba került, és most már csak a felét éri, de még kapható, akkor a jelenlegi árat nézzem, vagy a számlán szereplőt. Pontosabban egyből rávágták, hogy a számlán szereplő a mérvadó, de ha hiba van, akkor cserélem. Persze a drága ügyfél se ma jött le a falvédőről! Ilyenkor nagyon jól tud hivatkozni a pénzvisszatérítésre!!! És utánna meg vesz két újat!!! -
Biznisz Elek
senior tag
válasz
Rover623 #5321 üzenetére
"most mennyit ér az adott holmi, nincs "avulás", értékcsökkentés.."
ezzel nem értené egyett mert van amortizáció, a fogyvéd honlapján fent is van hogy hogyan lehet kiszámolni
, meghát ha tudsz az embernek jobbat biztosítani akkor nem vagy kötelező az árát visszafizetni
-
ML320
senior tag
A szoftveres nagykertől egy Samsonite noti hátizsákot kaptunk, Microsoft hímzéssel
Szegény srác tök boldogan hozta, hogy végre egy normális ajándék (főleg a tavalyi és az azelőttihez képest). Erre meg lehervasztottuk: nekem ott a Kensington, amiből meg eladtam a notimat, a kolléga meg nem használ hordozható cuccot.Úgyhogy noti hátizsák eladó
-
user12
őstag
Szokásos délután.
Bevásárlótatyókkal felvértezett asszonyság berobog, kérdi:
- Itt javítanak gépeket?
- Igen, persze. Mi lenne a probléma?Teszkósszatyor lerak a pult elé, majd egy sor matatás után kib*sz elém 1 konyhamérleget.
Elregéli, hogy még valamikor tavaly vette, akkor használta is bőszen, viszont most - így a karácsonyi sütkérezés időszakában - újra hadrendbe szerette volna állítani, ám nem működik.
Ezután visszavitte az üzletbe, ahol vette, ott meg Marikanéni azt javasolta, hogy hozza be hozzám, mert itt javítják is a gépeket.Megsérteni persze nem szerettem volna azzal, hogy sarkon fordítom - kitudja, tán még céltudatosan is betévedhet egyszer a későbbiekben;
elküldneni mégúgyse - nehogy már elkezdje terjeszteni, hogy "milyen bunkó a számítógépesboltban az eladó"
Szóval nekiálltam megvizsgálni a szerkezetet, hogy hátha 1 gombnyomással életre lehet kelteni. De nem. Bekapcsolás után a CODE kiírás villogott (figyeled!!!!!! CODE a konyhamérlegen), aztán ezzel ki is merült az összes használható funkciója.
Elem ki, bekapcs újra. Helyzet változatlan.Próbáltam behatárolni a nyomógombok funkcióit - mindhiába, eredmény nélkül.
Következett a kézikönyv - ami egy fénymásolt A/4-es lapban testesült meg. Ez szerencsére mindenre kitért, még arra is, hogy kell rajta kalibrálni a hőmérőt, de a CODE kijelzés magyarázata és deaktiválása valami oknál fogva kimaradt belőle.
Ezután még tettem némi próbálkozást, szemügyrevételeztem a külsejét hátha megbújik valahol egy kis kapcsoló (mint a Toshiba notikon a wifi kapcsoló), vagy hátha másodjára az egyik nyomógombbal sikerül jobb belátásra bírni a szerkezetet. De nem sikerült. Így nem maradt más hátra, mint segítettem visszacsomagolni, majd javasoltam, hogy keresse fel újra Marikanénit, szerezzen tőle információt a nagyker vagy egy szervíz kiléte felől , valamint azt feltétlenül mondja meg neki, hogy itt tényleg gépeket javítanak - számítógépeket, nem pedig konyhai kisgépeket.
Az asszonyság ezután csalódottan távozott..........én pedig visszatértem a félbehagyott ikszpételepítéshez. -
Rover623
félisten
Mint mondtam, ez nem "jófejség" és nem szabadonválasztott gyakorlat, hanem törvény...
Amikor odáig jut egy ügy, hogy a vevőnek vissza kell adni a pénzét, a vásárláskori számlaértéket kell visszatéríteni.
Teljesen lényegtelen hogy most mennyit ér az adott holmi, nincs "avulás", értékcsökkentés...az meg végképp nem kell hogy érdekelje a vásárlót, hogy a kereskedő mennyit bukik rajta...azt majd ő lerendezi azzal, akitől vette...ha tudja. De ez a vevőt nem érinti, nem érintheti: ő veled áll(t) jogviszonyban, semmi köze hozzá hogy te hol, mikor, mennyiért és milyen feltételekkel vetted...ahhoz meg pláne nincs, hogy mit csinálsz a visszavásárolt eszközzel.Ne ragozd tovább, mert rámsütik a "jófej" ex-kereskedő címkét, te pedig megkapod a magad bunkó, sötét boltos bélyeget...
-
_Erik_
csendes tag
válasz
Rover623 #5315 üzenetére
Pedig kénytelen leszel...ez a törvény...
Ha nekünk is visszaszámlázzák, mi is visszaszámlázzuk zokszó nélkül. Ha viszont kapsz egy 7600GS-t vagy 8500GT-t cserébe, ami mindkettő hasonló tudású kártya, de manapság tizenvalamennyit kóstál, nyilván te sem fogsz bebukni cirka huszonyegynéhányat jófejségből
-
Zofren
aktív tag
én tegnap kaptam 10 doboz sört.
ma meg a szokásos, "kész van már a gép?" dumával jonnek. igaz mindenkinek mondtam idopontot, hogy mikor lesz kész, de mind1ik 5 orával elobb jott. azt hiszik hulyeségbol mondok idopontot?
-
sbt
csendes tag
Na ez régen volt, de aktuális lehet most is.
Faszi bejön a szervizbe, hogy nem működik a gépe, megtudnám-e nézni. Mondom persze, hozza be, megvizsgáljuk. Erre felcsapja az asztalra a tescos zsákot, benne a gép darabokban... Mondom szerintem az a baja, hogy szét van szedve. Mind1, összeraktam, működött, öröm és bódottá' 4k forintért.
Másnap megint jön a fószer, hogy valami nem jó a géppel... A gép a szatyorban, darabokban...Szebb jövőt.
-
Rover623
félisten
Mellesleg közölte, hogy otthon csak az ötödik bekapcsolás után adott képet a monitor.
Talán az általad beállított 85Hz nem tetszik neki...nem sok LCD csipázza...A szekrényemből elővettem egy 3COM hálókártyát. Mindig van nálam vésztartaléknak egy-két márkásabb hálókártya, Intel, 3COM. Emlékszem, az SMC-t, Realteket már a windows 98 se nagyon szerette, nem volt hozzájuk beépített generál-drájver.
Viszont az XP már szereti...a Realtek-et biztos.Kicsit túlspiláztad a dolgot, pusztán a Catalyst hiányzott a gépről, a Microsoft alap driverével majd' minden kari szarul műxik...
A monitor drivere pedig ritkán segít, inkább rontani szokott a helyzeten, szal' jó hogy nem találtad meg... -
_Erik_
csendes tag
Nálam ma egy tokaji aszú esett be (3 puttonyos)
Reggeli telefonos segítségkérő:
- Hello, nem indul a garanciális gépem, csak sípol indításkor.
- Be kellene hozni, megnézzük.
- De hétvégén volt egy áramszünet nálunk és azóta nem indul a gép. Pedig kicseréltem az elemet is, hátha az merült le.
- Nem valószínű, hogy az elem merült volna le, lévén nem arról üzemel a számítógép áramszünet esetén.
- De már másfél éves volt...
- Még emiatt sem tartjuk valószínűnek, inkább hozza be legyenszíves. -
Dzoli
tag
Azért vannak még rendes emberek. Egy italnagykeres kuncsaftom pont most hozott 20 üveg sört.
-
tlac
nagyúr
ha ez általában nem járna "jelentős anyagi veszteséggel" számítástechnikai alkatrészek esetében
pedig ebben az esetben ezzel jár
És vannak ügyfelek, akik pontosan ilyen "reményekkel" hozzák be éppen a gar lejárta előtt véletlenül tönkrement cuccukat
de ők szerintem "kiszűrhetők", ha a jobb ajánlatokat nem fogadják el és ragaszkodnak az ugyanolyan cucchoz vagy a vételárhoz
-
ML320
senior tag
válasz
blackvinyl #5306 üzenetére
Nagyker válogatja a csomagolást. A Rami csak belenyom 20db-ot egy zacsiba, és puff a többi cucc közé. A PCParts pl felcímkézi saját vonalkódjával a dobozt is, meg a terméket is. Ha mi meg megkapjuk, és lusta disznók vagyunk (főleg így karácsony felé), akkor kiszedem a tokból, felcímkézem a sajátommal, a tokot meg félrerakom, illetve néhányat visszarakunk, a mindent megnéző ügyfeleknek...
A gépet úgyis összeszereljük. Ha bejön az áru, és egyből megy a kikészítő polcra, akkor a HDD-t, OEM optikai drive-ot, floppyt, RAM-ot nem csomagolom vissza. -
ML320
senior tag
válasz
blackvinyl #5302 üzenetére
Tévedsz, lusták visszacsomagolni... Ahogy pl én is...
-
nyunyu
félisten
válasz
blackvinyl #5302 üzenetére
Akkor meg vegkepp elmehetnek a tudjatokhova, ugyanis mi webshopjukbol, ujnak vettuk...
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Autós topik
- Jogász topik
- Revolut
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Apple Magic Trackpad 2 újszerű állapot, bontatlan kábel
- Dell Inspiron 3521 laptop / i3-3227U / 233 GB SSD / 8 GB RAM / szép állapot / FRISSEN SZERVIZELVE
- Samsung Galaxy S25 Ultra 256,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- XBOX Series X 1TB SSD konzol abszolút újszerű állapotban!
- Új bontatlan Apple Magic Mouse 3 (MK2E3ZM/A)
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6900XT OCF 16GB Zalman Z1 PLUS CM 1200W
- Microsoft Surface Go 10.5" 8GB 128GB Pentium Gold 4415Y 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3435
- Lenovo L14 Ryzen 3 4450U
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest