Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa311

    veterán

    válasz biker #12679 üzenetére

    Igen, pontosan erről van szó. HA létrejött a szerződés akkor érvényes az általam leírt jogszabály, ha nem jött létre semmi akkor a semmiről beszélünk.

    Ettől függetlenül továbbra is igaz, hogyha létrejött, akkor az nem indok, hogy "jajj bocs elfogyott". Mert az szerződésszegés. Már kérdés, hogy az esetek 99%-ában semmi következménye sincsen.

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz biker #12679 üzenetére

    Azt ugye tudjátok, hogy kb. a semmiről vitatkoztok? madd dogg is leírta, hogy csak arról kapott visszaigazolást, hogy megkapták a rendelését, arról nem, hogy be is fogadták, így a boltot (ha jól értelmezem a hsz-eket) senki szerint nem kötelezi még semmi.

    Ha visszaigazolta volna, hogy OK, megvan, átvehető, akkor viszont erre már joggal hivatkozhatna a vásárló, hogy erre való tekintettel nem kereste és vette meg máshol, így szerintem jó eséllyel támaszthatna kártérítési igényt (ami itt értelemszerűen addig terjedhetne, hogy a kérdéses áron megveheti a terméket). A polgári jog ismeri a szerződéskötést akár ráutaló magatartással, akár szóban, egy e-mailes megrendelés, és annak visszaigazolása ezeknél azért erősebb.

    Az már egy másik kérdés, hogy egy ilyen helyzet azért extrém ritka, mert azért egy webshopban sem hülyék dolgoznak, és a megerősítést csak az után küldik ki, mi után biztosak benne, hogy át is tudják adni. Itt viszont nem erről volt szó.

    Amúgy a vevő helyében én mosolyognék egyet, megpróbáltam, nem jött be, és döntök, hogy a helyes áron kell-e vagy nem.

Új hozzászólás Aktív témák