Új hozzászólás Aktív témák
-
Éliás-tóbiás
csendes tag
válasz
HUN]Repa
#5283
üzenetére
Fogd már fel, hogy interneten megrendelt áru esetén más jogszabály vonatkozik. A jogalkotók direkt erre külön készítettek egyet. Az elállási jog azt jelenti, hogy meg sem kell indokolnod a termék miért nem kell. Innentől kezdve a boltnak vissza kell szolgáltatni az ellenértékét. Annak csak örülhet a bolt, ha cserét kér, vagy levásárolja a volt vevő, de akkor még jogellenesen kötelezik, hogy várjon a bevizsgálással. NEM TEHETI MEG A KERESKEDŐ! Világos? Érdeklődj a fogyasztóvédelemnél, mert úgy látom nem bírod értelmezni a jogszabályokat. És a munkakörödnél fogva állandóan jogszabályt sértesz. Ha egy fogyasztóvédelmi ellenőrzés során valami véletlen folytán ránéznek erre a fórumra, több milliós bírságot is simán kiszabnának, efelől nyugodt lehetsz. Nem fenyegetés, hanem baráti jó tanács.
Ismét: 8 munkanap elállási jog illeti meg a vásárlót internetes vásárlás esetén! Ez van a törvényben. 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.
Eredeti itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.kor
Rövidítve a Nemezeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról:
"A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 8 munkanapon (nem naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 8 munkanapos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele."Mesélek is kicsit, az érdesebb:
Réges-régen a termékek nem voltak túl bonyolultak, valamint nem volt mindennapos az élelmiszereken kívüli a tartós fogyasztási cikkek vásárlása. Egyrészt mert a termékek élettartama 10-20-30 év volt néhány karbantartással, kisebb javítással. Az emberek nem a pénzköltéssel, azaz vásárlással voltak elfoglalva, hanem a munkájukkal és a családjukkal. Ezért, ha netalán vásárolt valaki mondjuk egy rádió készüléket, akkor a boltban kibontotta az eladó, üzembe helyezte és megtanította a használatára. Így meggyőződhetett színéről, szagáról, hangjáról, minőségéről, arról, hogy tudja-e majd kezelni és működik-e egyáltalán.
Ma már a "tartós" fogyasztási cikkek vásárlása mindennapos (ezt hívják fogyasztói társadalomnak), a termékek élettartama 1-2 év és gyakran nem lehet a boltban kipróbálni a terméket (nem a kiállítottat, hanem konkrétan azt a darabot, amit megveszel). Pl. elektromos borotva, alaplap, hajszárító. A számítástechnikai termékek is ide tartoznak. Az összeszerelésükhöz és üzembe helyezésükhöz ráadásul szakértelem szükséges, de ma már a lakosság jelentős része rendelkezik ezzel. Ebből kifolyólag már nagy számban lehet ezeket árusítani és vásárolni. Részegységek révén ezeket sem lehet a vásárlás helyén üzembe helyezni, kipróbálni. Lényeges tulajdonságairól és működésükről csak otthon, beszerelés és üzembe helyezés után lehet megbizonyosodni. A 3 napos szabály ezért lett megalkotva. A 8 napos szabály pedig azért lett, mert létrejött az elektronikus kereskedelem. Tehát interneten megrendelt termékeket már megnézni sem tudod. Emiatt csökkentek a vásárlók jogai. A jogalkotó emiatt a vásárlókat kompenzálásként felruházta az elállás jogával, azaz a 3 és 8 napos szabállyal. Történet vége.
Ez a fogyasztóvédelmi oldalakon fent van. Nem kitalált. Aki nem hiszi járjon utána!Apropó! Érdeklődnék, hogy mi újság a tápegységgel? Emailt azért nem írok, mert legutóbbi érdeklődésemre is sablonválasz érkezett. Már több ideje van nálatok az én termékem, mint nálam. Nagyon várom már a történet végét.
Köszönöm!
-
torma1981
veterán
válasz
HUN]Repa
#5283
üzenetére
Szia!
"Én ezt látom a rendszerben: vásárlás (Számla): 19., 1. nap: 20., 2. nap: 21., Szombat: 22., Vasárnap: 23., 3. nap: 24., 4. nap lejelentve: 25. Persze ez továbbra sem változtat semmin, mivel RAMot nem szoktunk javítva kapni."
A 3 nap nem a számla kiállításától kezdődik. Akkor még meg sem kaptam a terméket. Akkor honnan tudjam hogy jó? Ha elakad valahol a futárcégnél akkor mi van? Ha csak 4 nap múlva szállítjátok ki? Majd ha kézhez kaptam a terméket akkor onnantól számít a 3 nap. Mivel amíg a futárnál van nem is az enyém a termék. Mivel ha utánvéttel fizetném akkor még nem az enyém a termék nem? Akkor már hogy ketyeghet a 3 munkanap??? A boltban is csak onnantól jár ha fogod megveszed és hazaviszed a terméket. Nem tudom hogy gondolod webes cégként akik foglalkoznak futárszolgálattal hogy férne bele a megrendelés+ a házhoz szállítás 3 napba? Sehogy. Ezen felesleges vitatkozni mert fizikailag lehetetlen.
Sajnos nekem sincs meg az e-mail váltások. Ott kereken elismertétek igen persze a 3 munkanapban benne vagy.
Új hozzászólás Aktív témák

- Call of Duty: Black Ops 7
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Energiaital topic
- Assetto Corsa Rally
- Linux Mint
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- LG OLED TV 55CS6LA
- 170 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- ÖNERŐ NÉLKÜL, 12 RÉSZLETRE ELITRO PC BANKMENTES KAMATMENTES RÉSZLETFIZETÉS
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

