Új hozzászólás Aktív témák

  • Éliás-tóbiás

    csendes tag

    válasz HUN]Repa #5283 üzenetére

    Fogd már fel, hogy interneten megrendelt áru esetén más jogszabály vonatkozik. A jogalkotók direkt erre külön készítettek egyet. Az elállási jog azt jelenti, hogy meg sem kell indokolnod a termék miért nem kell. Innentől kezdve a boltnak vissza kell szolgáltatni az ellenértékét. Annak csak örülhet a bolt, ha cserét kér, vagy levásárolja a volt vevő, de akkor még jogellenesen kötelezik, hogy várjon a bevizsgálással. NEM TEHETI MEG A KERESKEDŐ! Világos? Érdeklődj a fogyasztóvédelemnél, mert úgy látom nem bírod értelmezni a jogszabályokat. És a munkakörödnél fogva állandóan jogszabályt sértesz. Ha egy fogyasztóvédelmi ellenőrzés során valami véletlen folytán ránéznek erre a fórumra, több milliós bírságot is simán kiszabnának, efelől nyugodt lehetsz. Nem fenyegetés, hanem baráti jó tanács.

    Ismét: 8 munkanap elállási jog illeti meg a vásárlót internetes vásárlás esetén! Ez van a törvényben. 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.
    Eredeti itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.kor
    Rövidítve a Nemezeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról:
    "A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 8 munkanapon (nem naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 8 munkanapos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele."

    Mesélek is kicsit, az érdesebb:
    Réges-régen a termékek nem voltak túl bonyolultak, valamint nem volt mindennapos az élelmiszereken kívüli a tartós fogyasztási cikkek vásárlása. Egyrészt mert a termékek élettartama 10-20-30 év volt néhány karbantartással, kisebb javítással. Az emberek nem a pénzköltéssel, azaz vásárlással voltak elfoglalva, hanem a munkájukkal és a családjukkal. Ezért, ha netalán vásárolt valaki mondjuk egy rádió készüléket, akkor a boltban kibontotta az eladó, üzembe helyezte és megtanította a használatára. Így meggyőződhetett színéről, szagáról, hangjáról, minőségéről, arról, hogy tudja-e majd kezelni és működik-e egyáltalán.
    Ma már a "tartós" fogyasztási cikkek vásárlása mindennapos (ezt hívják fogyasztói társadalomnak), a termékek élettartama 1-2 év és gyakran nem lehet a boltban kipróbálni a terméket (nem a kiállítottat, hanem konkrétan azt a darabot, amit megveszel). Pl. elektromos borotva, alaplap, hajszárító. A számítástechnikai termékek is ide tartoznak. Az összeszerelésükhöz és üzembe helyezésükhöz ráadásul szakértelem szükséges, de ma már a lakosság jelentős része rendelkezik ezzel. Ebből kifolyólag már nagy számban lehet ezeket árusítani és vásárolni. Részegységek révén ezeket sem lehet a vásárlás helyén üzembe helyezni, kipróbálni. Lényeges tulajdonságairól és működésükről csak otthon, beszerelés és üzembe helyezés után lehet megbizonyosodni. A 3 napos szabály ezért lett megalkotva. A 8 napos szabály pedig azért lett, mert létrejött az elektronikus kereskedelem. Tehát interneten megrendelt termékeket már megnézni sem tudod. Emiatt csökkentek a vásárlók jogai. A jogalkotó emiatt a vásárlókat kompenzálásként felruházta az elállás jogával, azaz a 3 és 8 napos szabállyal. Történet vége.
    Ez a fogyasztóvédelmi oldalakon fent van. Nem kitalált. Aki nem hiszi járjon utána!

    Apropó! Érdeklődnék, hogy mi újság a tápegységgel? Emailt azért nem írok, mert legutóbbi érdeklődésemre is sablonválasz érkezett. Már több ideje van nálatok az én termékem, mint nálam. Nagyon várom már a történet végét.

    Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák