Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz
cherubion08
#11137
üzenetére
Csak éppen ebben az esetben nem volt 30 napjuk, ugyanis:
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás [...] köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
-
Jester01
veterán
válasz
Gaboo007
#11118
üzenetére
Mindegy mi van ráírva mivel a nemrég (május 8.-án) életbe lépett jogszabálymódosítás óta 2 év a kötelező jótállás.
-
Jester01
veterán
Amennyi betűt ide beírtál abból meg is lett volna: https://www.packeta.hu/atvevohelyek
-
Jester01
veterán
Iponnál működik az ingyenes visszaküldés foxpost csomagautomatával? Több áruház is szállít ugyan foxpostba de a visszaküldés nem lehetséges.
-
Jester01
veterán
válasz
vdavid2
#11052
üzenetére
Ha jól értem azért kiszállították volna ingyen. Arról nem tehetnek, hogy most közbe jött egy hosszú hétvége. Mivel elmondásod szerint péntek délutánra lett volna kész, aznapi kiszállításra már nem volt esély a következő munkanap pedig kedd lesz.
Nyilván az baj, hogy rossz a rendszerük és ha tudnak róla akkor nem figyelmeztetnek legalább emailben előre, hogy az összeszerelés az +1 nap lesz.
-
Jester01
veterán
válasz
PeeterssoN
#11028
üzenetére
Ezt keresed?
-
Jester01
veterán
válasz
N.Szil
#10659
üzenetére
Persze. Lásd GYIK 1.8 pont:
1.8 Hogyan fizethetek?
- Személyes átvételnél a boltunkban készpénzzelés bankkártyával,házhoz szállításnál a futárnak fizethet. Mindkét esetben lehetőség van előreutalásra, bankkártyás és PayPal fizetésre. Házhoz szállítás esetén bankkártyával és PayPal-lal csak előre tud fizetni megrendeléskor.
-
Jester01
veterán
válasz
sanzi89
#10640
üzenetére
Csinálj smart-ot amikor az usb házban van. Akkor nem mondhatják, hogy a raid vezérlő csinálja. Nem mindegyik külső ház támogatja sajnos. Legjobb lenne belső portra dugni. Plusz ha szervíz megnézte akkor gondolom ők is csináltak smart-ot, kérd meg őket, mutassák milyen eredményt kaptak.
-
Jester01
veterán
Ez is érdekes: "a részére visszaküldött ingó dolgot nem elismervény ellenében vette át" Amennyire hallottam, a garanciafutár sem szokott papírt adni, márpedig így ezek szerint nem csak a józan ésszel hanem a jogszabályokkal is ellenkezik.
Nekem nagyon régen volt csak 2 garis ügyem, azokat személyesen intéztem és azonnal (!) kaptam is csereterméket. Sajnos úgy tűnik manapság máshogy mennek a dolgok.
-
Jester01
veterán
válasz
lafaty80
#9856
üzenetére
Előtúrtam egy régebbi rendelésem visszaigazolását, abban van egy ilyen rész:
A jelen megrendelés részünkről ajánlattételnek nem minősül, Ön egy megbízást ad az iPon Computer Kft. részére, hogy a terméket központi raktárainkból az átvétel vagy feladás helyszínére szállítsuk.
Gondolom ezt a kiskaput alkalmazták rád.

-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
válasz
#41133696
#9481
üzenetére
Az teljesen irreleváns hogy máshol mennyit költesz abból a szempontból hogy az ipont mekkora veszteség érte. Úgy állítottad be magad, mintha az iponnak ez most nagyon rossz lenne, pedig nem, mert más okból kifolyólag amúgy sem költöttél náluk jelentősen.
"nem éppen olcsó szállítási feltételeiket"
Drágább alkatrészeknél az a 999Ft-os szállítás amiben ráadásul garanciafutár is van, szerintem rendben van.
-
Jester01
veterán
válasz
#41133696
#9478
üzenetére
1) szerintem sem volt korrekt az eljárás
2) a téma túl lett tárgyalva, fölösleges tovább rugózni rajta
3) "elvesztettetek egy vásárlót (ráadásul egy olyat, aki nem az olcsó hardvereket szokta vásárolni)" ez viccesen veszi ki magát az előző hozzászólásodban lévő listával összevetve.
4) "Még 17 órával korábban elolvasta végig, elmemorizálta és csak később reagált. Lehetséges nem túlságosan valószínű." Pedig én is szoktam, megnyitva hagyom egy fülön amire esetleg később akarok reagálni. Vagy csak válaszolás közben más dolga akadt és később fejezte be.essexboy:

-
Jester01
veterán
válasz
matyi012345
#8935
üzenetére
Nem.
"Az általunk összeszerelt gépeken a matrica csak belső ellenőrzésre szolgál, semmilyen hátránnyal nem jár a felszakítása/eltávolítása." -
Jester01
veterán
válasz
subaruwrc
#8866
üzenetére
Mi a rákért lovagoltok ezen a típushiba kifejezésen?
Nem az a felállás, hogy rommá akarja perelni a gyártót tízezer felhasználó, csak az, hogy ha már az első cucc hibás volt akkor a szerencsétlen vevő ki szeretné próbálni a másodikat is, hátha ugyanaz a hiba abban is benne van.Mellesleg annak az esélye, hogy sikerül kifogni 2 darabot egymás után aminek ugyanaz a baja és ez sima balszerencse mert az összes többi tökéletes szerintem elég kicsi. Vegyen rögtön lottót is.
-
Jester01
veterán
válasz
Jómagam
#8864
üzenetére
Ha két, ráadásul új, termékkel jelentkezik ugyanaz a hiba akkor igen, feltételezem, hogy típushiba. De igazából mindegy is, nem kell bizonyítani, hogy mekkora százalékban jelentkezik. Nyilván ha már belefutottam egy hibába akkor első dolgom, hogy a második terméket is megnézem jelentkezik-e rajta.
Mindössze annyit jelent, hogy a gyártói specifikáció alapján használható arra, amire tervezték.
Bizony, és ha hibás akkor nem használható. Az meg úgy derül ki, hogy kipróbálom.
Szerintem te értelmezed sajátosan a dolgokat és kötsz bele olyan szavakba aminek aztán semmi jelentősége nincs az ügy szempontjából.
-
Jester01
veterán
válasz
subaruwrc
#8853
üzenetére
Te direkt nem érted? Nyilván ha a második példánnyal nem jelentkezik akkor nem típushiba és nem is fogja visszaküldeni. Ha viszont jelentkezik akkor igen, típushiba és én sem tartanám meg.

Ráadásul a linkelt NFH állásfoglalásban ez szerepel: a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra
Márpedig ha hibás akkor nem alkalmas rá és vissza lehet küldeni.
-
Jester01
veterán
Attól még érdemes beírni illetőleg telefonálni. A futárnak sem jó ha potyára megy oda mert biztos nem ér rá az ember és a vevő is jó ha tudja kell-e szervezni valamit. Egyeztetetni csak úgy lehet ha a felek kommunikálnak. A "remélem jókor jön mert egyébként nem leszek otthon" hozzáállás semmi jóra nem vezet.
-
Jester01
veterán
válasz
rayoliviero
#8791
üzenetére
Ott a telefonszám, felhívod őket és megmondod hogy 12 óra után kéred. Ennyi, nem kell a véletlenre bízni. A futárnak sem jó, ha fölöslegesen megy ki. Legközelebb pedig ezt beírod a rendelés megjegyzésbe.
-
Jester01
veterán
válasz
GeneraL_XTX
#8733
üzenetére
A topikban visszaolvasva elég gyakori, hogy az utolsó pillanatban utalnak, ami ráadásul a bankok miatt már lehet, hogy csak következő nap érkezik majd meg.
-
-
Jester01
veterán
válasz
tDr1v3r
#8270
üzenetére
Júliusban lesz 2 éves a kártya de csak most jutottam el odáig hogy nélkülözni tudjam. ... Gyakorlatilag az első naptól kezdve ilyen,
Ezt azért ne nagyon hangoztasd, mivel:
6:162. § [A hiba közlése]
(1) A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.Gyakorlatilag mondhatják, hogy ingyen használtad a kártyát 2 évig.
-
Jester01
veterán
válasz
wwenigma
#8256
üzenetére
Ezzel egyébként szerintem nincs is semmi baj, mert egyfelől visszaállítják az eredeti állapotot, másfelől nem kötelesek cserélni ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne.
A jogszabály itt homályos egy kicsit, hogy mi az "aránytalan", illetve a következő pont:
a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta (forrás: Ptk. 6:159. § (2))
Itt pedig úgy tűnik, hogy a kötelezettnek joga van "nem vállalni".
De ezügyben gondolom a fogyasztóvédelem topikban biztos okosabbak.
-
Jester01
veterán
Ilyenkor csak azt nem értem miért ide írsz, ahelyett, hogy elküldenéd azt az emailt nekik ...
-
Jester01
veterán
válasz
Bélaaaa
#8106
üzenetére
Teljes áron esetleg nem, de 10% kedvezménnyel már elgondolkodnál rajta, nem? Főleg mivel a konkrét sérülés csak esztétikai, semmi műszaki problémát nem okoz.
kali idézte a #8098-ban: a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé. Az iponnak sem kellene kategórikusan elutasítani, hanem közölni szerintük mennyi ez az értékcsökkenés.
-
Jester01
veterán
válasz
lostprophet
#7959
üzenetére
Ez jó trükk mert akkor nem hivatkozhatnak arra, hogy nincs raktáron hiszen ott van

-
Jester01
veterán
Ez már nem igaz, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján az elállás határideje 14 nap és a szállítási költséget is vissza kell téríteni, kivéve:
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A termék visszajuttatása viszont a vevő feladata és költsége.
-
Jester01
veterán
Olyankor az van, hogy átfáradsz a Garancia kérdés, fogyasztóvédelem topikba.

-
Jester01
veterán
válasz
anarkee
#7549
üzenetére
Semmit, az esetek többségében simán rendeződik.
Már többször említettem én is, hogy ez a feltételes garancia öntökönszúrás az ipon részéről mert csak fölösleges indulatokat szül és negatív reklám. Elég lenne ilyenkor olyasmit írniuk, hogy ilyen-olyan sérülést észleltek az átvételkor (tényszerű megállapítás). Ha esetleg később bizonyítást nyer, hogy a hiba ebből adódott vagy a garanciáztatás emiatt tényleg elhúzódik elég akkor hivatkozni erre nem előre rémísztgetni a vevőket.
Jogilag meg szerintem nincs is ilyen, vagy átveszik garanciáztatni rendesen vagy elutasítják (de akkor bizonyítaniuk kell, hogy emiatt volt a hiba amit meg lehet támadni).
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
Szerintem teljesen fölösleges a vevőt idegelni azzal a feltételes garancia izével. Egyszerűen bele kell írni a jegyzőkönyvbe, hogy hiányzik az akármilyen tartozék és elég lesz akkor foglalkozni vele, ha tényleg baj van belőle. Ami szerintem sokkal ritkább eset, és addig sem kap gutaütést a vevő, és nem kelti a bolt rossz hírét.
-
Jester01
veterán
válasz
fricz19
#7110
üzenetére
Ami sem a használathoz sem a garanciális javításhoz nem szükséges. Legfeljebb akkor hiányolhatják, ha végül a javítás és a csere sem lehetséges és így pénzvisszafizetésre kerül a sor (amikor ugye vissza kell adni a terméket).
A karcosság (bár kicsit rossz analógia) meg úgy jött ide, hogy esztétikai hiba (LED) miatt lenne gariztatva, ebbe is belekötött 04ahgy.
-
Jester01
veterán
válasz
Geri Bátyó
#6983
üzenetére
Szerintem rosszul dereng mert csak a pontosan azonosat köteles elfogadni. Neki bármilyen személyes oka lehet arra, hogy csak az legyen megfelelő (például mert többkártyás rendszerben mindenképp azonos típust akar járatni).
-
Jester01
veterán
Lehet, hogy hülyeséget írok de mintha az első időben (talán 6 hónapig?) a boltnak kellene bizonyítania hogy a hiba nem állt fenn már a vásárlásnál. Fogyasztóvédelem topikban biztos tudják.
-
Jester01
veterán
Mondjuk trükkösen van megfogalmazva:
"Az iPon Computer Kft. minden vásárlás esetén a kosár értékének 2%-át adminisztrációs díjként felszámolja. Az adminisztrációs díjat készpénzes, utánvétes és átutalásos fizetés esetén akciós kedvezményként a "Fizetési akció” keretében, annak visszavonásáig elengedi."
-
Jester01
veterán
Gondoltam megnézem mire ez a nagy felháborodás.
Még csak a kezdőoldalig jutottam de pl. a képekre rakott színes hátteres szöveg már rögtön kiverte a biztosítékot
-
Jester01
veterán
De, komolyan gondolom. Ha előre, a vásárláskor, megmondta a feltételeket akkor ezt megteheti. Leszámítva azt a kitételt, hogy a gyári garanciát köteles továbbadni. De ugye a gyártók sem szoktak pénzvisszafizetést ajánlani. Szerinted mégis melyik passzusba ütközik?
Bármi amit a kötelezőn felül vállal az már több mint az előírt (a semmi) és nem vonatkozik rá semmilyen megkötés.
-
Jester01
veterán
Tudja valaki, hogyan lehet vásárlói véleményt írni? A csillagokra kattinthatok, akkor azt elfogadja de nem tudok szöveget írni. Ha az alsó dobozba írok abból sima fórum hozzászólás lesz.

-
Jester01
veterán
Te meg gondolj bele a boltnak ez mekkora szopás. A 8 napos elállás különben sem pont ezért van, hiszen ha ezt személyesen követed el akkor szépen rajtad.
Tehát igenis legyél körültekintő és ha a bolt egy kicsit motivál ebben azzal, hogy ül a pénzeden akkor inkább örülj, hogy egyáltalán visszakaphatod és nem magadnak kell valahogy eladnod a fölösleges de amúgy hibátlan cuccot.
-
Jester01
veterán
Feltéve, hogy még a határidő lejárta előtt visszautalják szerintem teljesen rendben van, hogy addig húzzák amíg lehet. Két okból is:
1) Kicsit használják a pénzed, hogy az elállás plusz költségeit enyhítsék. Hiszen a termék hibátlan volt, ők nem tehetnek arról, hogy neked nem tetszett.
2) Eltántorítják azokat akik kölcsönzőnek akarják használni a boltot, illetve a vásárlókat is ösztönzik, hogy alaposan nézzenek utána mit is vesznek.Neked amúgy a pénzre lett hirtelen szükséged vagy a termék nem felelt meg?
-
Jester01
veterán
válasz
americandad
#5619
üzenetére
Látod, ezért kell emailt írni és nem telefonálni
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Jester01
veterán
Igen, akinek probléma ha valami eszköz elromlik annak legyen tartaléka. Ez nem csak számítógépre értendő. Például emberre is - ha valaki beteg lesz, legyen helyettese, stb.
Ha cégként (gazdasági tevékenység céljából) vásárolsz akkor nem vonatkozik rád a kötelező jótállás tekintve, hogy:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § (1) Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről
685. § E törvény alkalmazásában
d) fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy;
e) fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti -
Jester01
veterán
Senki. A cég vagy vesz rögtön egy újat mert még az is jobban megéri neki, vagy eleve van tartaléka, esetleg support szerződést köt valakivel aki az azonnali cserét vállalja.
Kb. 2 éve nekem (előzetes egyeztetés után) egyből cserélték a hibás ramot. Azóta az elmondások alapján már változott kicsit a garanciális ügyintézés ...
-
Jester01
veterán
válasz
wolfman87
#4974
üzenetére
Először is a 3 hét nem olyan szörnyű. A jogszabályban 15 nap szerepel ami munkanap esetén éppen 3 hét, de nem munkanap esetén se olyan rettentően nagy a különbség (főleg, hogy csak törekedni kell rá). Különben is, honnan tudod, hogy ők (és mondjuk nem a forgalmazó vagy a gyártó) ültek rajta?
Másodszor, nem vagy köteles másfajta terméket elfogadni ha bármi okból nem tudják javítani a tiédet vagy azonosra cserélni. Mivel te aláírtad a papírt így elfogadtad a másik típust amit az Ipon valószínűsíthetően jóhiszeműleg és nem kitolásból felajánlott neked.
Ha valami egyéb sérelem ért, akkor azt írd le, mert amit eddig elmeséltél abban semmi ocsmányság nem volt szerintem.
-
Jester01
veterán
válasz
Oliverda
#4825
üzenetére
Nem tudom, de ha már szóba került: szerintem vonzóbb akció lenne ha a "kis kedvezmény mindenkinek" helyett a "nagy kedvezmény néhány embernek" módszert követné az ipon. Meg kellene nézni a könyvelést, hogy az ipontokból mennyi kedvezményt adnak átlagosan és ugyanabból az összegből inkább olyasmit csinálni, hogy "minden x. vásárló visszakapja a teljes vételárat". Persze nem értek a marketinghez, csak magamból indultam ki. Gondolom a bejáratott rendszert amúgy sem cserélik le...
-
Jester01
veterán
Ez nem vicc, hanem a magyar valóság. Rászoruló rokonoknál, ismerősöknél élnek tovább a kimustrált de még használható alkatrészek.
Pl. anyukámnál még az én kb. 10 éves athlon xp alapú gépem ketyeg, ddr1 memóriával. Amire neki kell még manapság is elég.Ezzel együtt az 5 év garancia is szép dolog ahogy mondod, bár nagy kockázatot nem vállalnak mert a memória nem tipikusan elromlós alkatrész, a merevlemezzel ellentétben.
-
Jester01
veterán
Szerencsére kivételek is akadnak.
Új hozzászólás Aktív témák

- Corsair Vengeance DDR5 16 GB / 5200MHz / 2x8
- Dell Latitude 5420 Újszerű állapotban, i5 FHD IPS LCD,16GB,magyar világítós billentyűzet
- Dell Latitude 5420 Új, Fóliás állapotú,i5 FHD IPS LCD,16GB,magyar világítós billentyűzet
- DELL P2714H "27 colos kalibrált IPS panellal rendelkező monitorom eladó tökéletes állapotban!
- MSI GTX 1070 Ti GAMING 8G stabil, működésileg megbízható állapotban eladó!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3107, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z370P i7 9700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 Super 8GB RAMPAGE Shiva A-data 600W
- Újszerű HP 14s-dq5001nh - 14"FHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB - Win11 - Magyar - Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3503
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3366
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

A nyeremény meg nem érdekel.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)








