Új hozzászólás Aktív témák
-
pacorro
aktív tag
Camelferr ötlete alapján, és hogy ne kelljen szétoffolni a többi fórumot.
Ide lehet írni, hogy ki mire számít, milyen fejlesztések és milyen új digitális gépek lesznek, merre fejlődnek tovább a kamerák, melyik jobb és miért.
Ki milyen pletykát hallott, melyik gyártó megy legközelebb tönkre, és vajon lesz-e vízmelegítős lábmasszírozó a legújabb Sony gépekben...
[Szerkesztve]"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
adik
őstag
Én a cserélhető szenzoros gépeket várom. Akárki akármit mond, de érdemes szerintem kindulni abból, hogy - pl - milyen különbségek vannak a különböző film-típusok között. Nem véletlenül van a Fujinak 3-4 különböző dia filmje, és akkor még ott vannak a negák. Mindegyik film teljesen más. Nem tudom, hogy lehetséges-e olyan szenzorokat gyártani, amik között van ennyi különbség, és pont ezért alkalmasabbak más feladatokra. Persze ezt nem tartom túl közeli dolognak, ha lesz egyáltalán. Miután a még több megapixelt őrület egy kicsit alábbhagy. Én először ezt kérném a gyártóktól. Próbálják meg inkább képminőséggel meggyőzni a vevőket, nem pedig számokkal. (Tudom, naív vagyok, inkább öntözzem meg a virágaimat...)
Kettő, csipkebokor vessző!
-
pacorro
aktív tag
A cserélhető szenzort azért nem tartom logikusnak, mert egy digitális gépnél rengeteg minden múlik azon is, hogy milyen processzor, és hogyan dolgozza föl a képet. Bár ki tudja, lehet, hogy az is cserélhető lesz egyszer. Bár akkor már talán egyszerűbb venni két különböző vázat, és a gyártó is jobban jár.
És olyan gép, amiben több szenzor van (mint a videokameráknál)?"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
#27070592
törölt tag
grat, pacorro bár én csak poénnak szántam a megjegyzést.
létezik már cserélhető szenzoros váz, csak épp aranyárban mérik. pl Mamiya digit hátfalakra gondolok, amik tényleg referenciaminőséget adnak, csak el kell passzolni nagymami lakását egy váz+obisorozat+kiegészítők-höz. -
adik
őstag
Hogyne de én nem azokra gondoltam. És ahogy te is írtad, nem valószínű, hog ymostanában komolyan foglalkoztatna a Phase1 vs Mamiya döntés veszélye. Arról nem is beszélve,h ogy azokat a vázakat bizonyos tudásszint alatt kézbe venni nem illik. Legalábbis én tudom, hogy ''annyira azért nem tudok.''
Én simán konzumer dslr kategóriában gondoltam. Lehet, hogy jobb minőségű képet adna egy olyan szenzor, ami csak iso50-200 tartományban dolgozik, a másik pedig iso400-1600-ban. Például.Kettő, csipkebokor vessző!
-
Smogus
őstag
mikor régebben megvettem az Eos300-amat én olyan naív álmokat dédelgettem hogy majd ezekre a kisfilmes gépekre is lehet majd hátfalat tenni
Szerintem nem lenne az olyan rossz
végüli mindegy hogy mi van a film helyén a lényeg hogy érzékelje a fényt és azt rögzítse valahogy, vannak nagyon jó filmes vázak amiktől az ember nem szívesen válik meg egy műanyag dsrl kedvéért ami majd összeroppan a kezedbenHa az emberi agy elég egyszerű lenne ahhoz, hogy megértsük, akkor egyszerűségünkben erre már nem lehetnénk képesek. -- http://smogus.deviantart.com/ --
-
adik
őstag
-
werttzui
őstag
Nem kéne más csak 1 tökéletes szenzor . Esetleg egy analóg digi kombi gép.
PENTAX
-
pacorro
aktív tag
De volt rá igény.
Meg legalább a Panasonic Fz50 után vágyakozók is fellélegezhetnek, mert csökken az offok száma abban a topicban."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pitman
őstag
Ez nem volna rossz ötlet, csak mint előttem is mondták már, a szenzorhoz kell hangolni a képfeldolgozó áramkörök és szoftverek működését is. Bár elviekben ez is simán megoldható lenne, mondjuk a váz az adott szenzorhoz illő algoritmusokra térne át. Firmware frissítésekkel mindig fel lehetne készíteni az újdonságokra.
Ehhez egy nagy teljesítményű elektronikával szerelt, strapabíró váz kellene, évekig ellene vele az ember. Sajnos a fogyasztói társadalomban ez az ötlet (a gyártó szempontjából nézve) életképtelen.
Hasonlóan jó ötlet lenne szerintem, ha a váz a rátett objektív adott fókusztávolságánál jelentkező geometriai és színhibák (CA), korrekcióját el tudná végezni, netán a rekeszértéket is figyelembe véve. Ez sokkal egyszerűbben megoldható lenne valami olyan szisztémával, meivel pl. a Panorama tools dolgozik. Nyilván ez befolyásolná az objektívek piacát, de mivel ezzel egy objektív képét nem lehet jobbá tenni, az eladásokat döntően nem befolyásolná. -
pitman
őstag
Igen, egy olyan szenzor, ami mondjuk ISO 50-6400 érzékenység között tudna jó képminőséget adni, esetleg még magasabb érzékenységre is képes lenne. A legnagyobb érzékenység mellett adna mondjuk olyan képet, mint most egy 30D.
Esetleg 16biten dolgozna, netalán a foveon tecnológiájához hasonló módon rögzítené a képet.
Mindezek mellé lennének olcsó 16 biten dolgozó monitorok.....
Nagyon sok mindent lehetne még fejleszteni, fogják is, csak az a baj, hogy mindig épp csak egy kicsit adnak belőle -
csiga997
őstag
Volt idő, amikor a 300D-hez hasonló 6Mpixeles, 3fps-es DSLR-ek is 6000 dollárba kerültek. (Ha nem épp 30000-be...)
Különben, a filmes vonal már messze nem számít annyira vonzónak, hogy az efajta hibrid megoldások jelentős vásárlóerőt vonzani lennének képesek. A Leica megoldása is inkább egyfajta műszaki szükségszerűség következménye, semmint, hogy valamifajta választékot, vagy migrációs lehetőséget kívánnának biztosítani a hűséges vásárlóiknak. Jó példa erre, hogy ezen az egy lehetőségen kívül azóta sincs semmilyen más Leica DSLR. Se egybe épített, se modulárisan épített, semmilyen. -
#27070592
törölt tag
Cserélhető szenzor helyett, ami egy kicsit macerás, én is inkább az egy tökéletes szenzorra gondolok (elmélet!). A többi része az igényes amatőr fotográfiának már adva van, értem ez alatt a kézreálló, ergonomikus középkat. fémvázakat, amit olyan jó érzés kézbe venni, mint a jól megtervezett célszerszámot. Aztán ott van a történet másik fele, a jó teljesítményű 24x36 obik, vakuk, állványok, egyéb hardverkellékek, amik szintén léteznek, és szvsz ponz úgy jók, ahogy vannak.
Olyan szenzorban gondolkodom, ami felbontásban teljesíti a mai csúcs-dslr szintet (nekem több nem is kellene 12-15 mpx-nél). Amit lényegesebbnek tartok, az a kb 3200iso-egyenértékű fix érzékenység lenne tökéletesen zajmentes minőségben. Nagyobb hangsúlyt kaphatna az elérhető legjobb színhűség is. Itt nem a jelenlegi rgb-szűrős ccd/cmos és egyéb létező rendszerekre gondolok, ez csak egy látomás! Tehát fix nagy érzékenységű szenzor miliszekundumos kioldási késedelemmel, hasonló kiolvasási és feldolgozási sebességű elektronikával, ( a sorozatlövést már kizárólag a zár minősége befolyásolná elegendő méretű és sebességű puffer esetén).
Szabályozhatóvá lehetne tenni mégis az érzékenységet, de hardveresen. Tehát a szenzor elé, (ahol ccdknél alapból van is már egy IR-filter), lehetne rakni egy változtatható áteresztésű neutrálszűrőt, amit menüből vagy saját tárcsával lehetne állítani a felhasználónak épp szimpatikus 0-99%-os szűrésre, így beállítva a fotózási stílusnak megfelelő érzékenységet. Tehát visszafelé működne, nem analóg jelerősítés lenne a vázban, hanem a zajmentes nagy érzékenységű szenzort lehetne szűréssel ''pihentetni'' (meg a pihent agyamat...), ha valaki az analóg iso50-es technikát preferálja, akkor használhatná az ennek megfelelő hardveres(!) szimulációval a szenzort.
Ugyanakkor szépen el lehetne indulni ezzel a rendszerrel a körülményesebb területek felé is, pl asztrofotózás, éjszakai természetfotózás, ahová bulb záridő vagy nagy érzékenység kell, vagy a szigorúan technikai igényű témák (puskagolyó-fotózás és társai), 1/8000-es mechanikus záridőkkel. -
adik
őstag
válasz #27070592 #19 üzenetére
Puskagolyó-fotózást ne lehet zárral megvalósítani. Ott egy vakut kell a megfelelő pillanatban elsütni (aminek ugyebár rövidebb a villanási ideje, mint a leggyorsabb zárak) a megfelelő térben és időben, meg dimenzióban persze.
(amúgy valamit nagyon át kell gondolni jelenlegi életemen. iso 800-at is még csak egyszer használtam, de nagyon nincs is rá szükségem. Mindig meg tudom oldani valahogy másképp, mégha néha senki másnak nem is tetszik )Kettő, csipkebokor vessző!
-
veterán
Én még mindig kezdő vagyok, ezért az ilyen nagy dolgokba nem tudok még beleszólni Ésszerű újításnak tartanám viszont, ha a fuji végre belepakolná azt az átkozott képstabit a gépeibe (gondolok itt az s6500-ra és az s9600-ra). Nem hiszem, hogy akkora áldozat lenne tőlük..
Megkérdezném azt is, hogy a fuji mennyire jó a tükörreflexes gépek piacán? Ha ilyen masinákról van szó, mindenki canon-t, nikont esetleg olympust vesz. Mi a véleményetek a fuji s3-ról. Csak nem lehet annyira rossz.."a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
csiga997
őstag
Az optikai képstabilizátort a canon szabadalmaztatta, tőle kell licenszet vennie annak, aki ilyet akar a gépébe építeni. Hogy ez nagy áldozat-e vagy kicsi már egyedi megfontolás kérdése.
Az slr piacon a fuji marginális játékos. Eddig még csak nikon filmes vázak (F80) fődarabjaiból építettek vázakat (S1, S2, S3), saját rendszerük nincs. -
#27070592
törölt tag
Ezekhez az extrém témákhoz nem értek (becsapódó lövedék lefotózása). Még az előző évezredben volt egy cikksorozat az Élet és Tudomány című papírújságban erről a témáról, ott láttam nagyon látványos fotókat, amit mai digit-technikával még esély sem lenne kivitelezni.
Én azért szoktam vakargatni a macskám hasát, mert nonverbális és metakommunikációval közölte, hogy a vakarás kifejezetten jólesik neki... gyümölcsöt is kertben szeretek enni arról a fáról, amin termett -
pacorro
aktív tag
Az optikai képstabilizátort a canon szabadalmaztatta, tőle kell licenszet vennie annak, aki ilyet akar a gépébe építeni.
Zavart érzek az erőben.
Nem aki ilyet akar az objektívjébe építeni?
A géppe építhetőt (lencsetag helyett szenzormozgatás) a Minolta szabadalmaztatta."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
And
veterán
válasz #27070592 #19 üzenetére
''Amit lényegesebbnek tartok, az a kb 3200iso-egyenértékű fix érzékenység lenne tökéletesen zajmentes minőségben.''
Ennek mintha fizikai korlátai is volnának, nem? Lásd pl.: [link]. Amíg a szenzor meghatározott méretű és tárolókapacitású képpontjába be kell esnie néhány véges számú fotonnak, addig zaj is lesz.
''Szabályozhatóvá lehetne tenni mégis az érzékenységet, de hardveresen. Tehát a szenzor elé, (ahol ccdknél alapból van is már egy IR-filter), lehetne rakni egy változtatható áteresztésű neutrálszűrőt, amit menüből vagy saját tárcsával lehetne állítani [..]''
Pedig csillapítani sokkal egyszerűbb elektronikusan (az erősítő most hardver, vagy nem? ), mint szűrővel. Csillapítással elvileg nem igazán romlik a jel/zaj viszony, míg erősítéssel mindenképp. -
#27070592
törölt tag
Ezek csak idealista elméleti elmerengések...tudom, hogy csak max papíron léteznek abban a formában. De hogy egy kicsit gyakorlatiasabb legyek. Úgy tudom, hogy a zaj egy jelentős része akkor is létrejön, ha jel (fény) egyáltalán nincsen, legfőképp a gyenge minőségű olcsó elektronikából (sötétáram, vagy mi a szösz), ami a hotpixelesedés egyik oka. Ezen lehetne javítani a szenzorok hűtésével. Létezik is ez a technika laborban vagy csill.obszervatóriumban, ahol a zajmentesség az egyik legfőbb kritérium, brutális nitrogénhűtés...persze ez nem kivitelezhető egy amatőr fényképezőgépben. Én a Peltier-effektre gondoltam, amit bele lehetne rakni jobb vázakba is. Nem sokat tudok erről, asszem valami ''fordított'' termoelektromos jelenségről van szó, a mindenkori környezeti hőmérsékletnél kb 20 kelvinnel kevesebbet produkál, amivel számottevő zajcsökkenést lehetne elérni. Egyelőre ott a problem hogy sok áramot fogyaszt, az akkukapacitás nagy része erre menne el. Hatékonyságon kellene javítani.
Visszatérve a valósághoz. Az új Pentax k100d-ben ugyanaz a szenzor van, mint a Nikon d50/d70-ben, mégis a nikonok egy több perces bulb tesztképen szinte zajmentes fekete képet adnak zárt objektívvel, míg a Pentax képtelen erre, a hotpixelek tönkrevágják a képet.[link]
Ha a szenzor egyezik, nem értem hogy tehettek ilyen xar elektronikát a vázba???Pedig stabis szenzor, amit nagyon szivesen látnék a Nikon d60-ban (ha lesz ilyen egyáltalán). És még nem is drága a k100d, csak épp kiesett a listámról a használhatatlan bulb idő miatt. Mikor lesz végre használható belépőszintű váz kevés kompromisszummal???
[Szerkesztve] -
adik
őstag
válasz #27070592 #28 üzenetére
Mikor lesz végre használható belépőszintű váz kevés kompromisszummal???
soha. illetve relatív. a mindenkori középkategóriához képest soha. bár az első belépő dslr-eknél nem (sokkal) jobbak a maiak. ld: canon 300 vs 400.
nem akarod megpróbálni a csillagászságot egy filmes géppel? iso 100-on a zaj (pardon: szemcse) ismeretlen fogalom, hotpixelnek meg nyoma sincs. Nyugodtan tolhatsz 10 perces zárt képet, nézd meg nyugodtan milyen lesz.Kettő, csipkebokor vessző!
-
And
veterán
válasz #27070592 #28 üzenetére
Így van, a termoelektromos (Peltier-elemes) szenzorhűtés létező technika. Ahogy olvasom, már amatőrök is használják a csillagászatban, akár webkameráknál is (ott a szenzor könnyebben hozzáférhető). Ezzel valóban sok zajt lehet eltüntetni, de a sötétáram- (termikus) zaj csak az egyik zajkomponens, ezenkívül sajnos van még 3-4 másik is: kiolvasási zaj (elektronika zaja), A/D-átalakítás kvantálási zaja, fotonzaj, stb.
''Visszatérve a valósághoz. Az új Pentax k100d-ben ugyanaz a szenzor van, mint a Nikon d50/d70-ben, mégis a nikonok egy több perces bulb tesztképen szinte zajmentes fekete képet adnak zárt objektívvel, míg a Pentax képtelen erre, a hotpixelek tönkrevágják a képet.''
Ez is egyértelművé teszi, hogy a zajjal utólag is lehet mit kezdeni, mindenféle szoftveres beavatkozással. Extrém hosszú felvételeknél szoktak is élni vele.
#29: ''iso 100-on a zaj (pardon: szemcse) ismeretlen fogalom, hotpixelnek meg nyoma sincs.''
Részben igaz, de itt sincs általános megoldás. Kicsit utánaolvastam a dolognak. A nagyobb felbontóképességű, kisebb érzékenységű anyaggal például nem túl szerencsés halvány objektumokat fotózni, mert azok kis kontrasztja nem jön elő a filmen, rossz esetben homogén szürke lesz az egész. Érzékenyebb filmen a kis kontrasztú részletek is előjönnek. Továbbá a hosszabb expozíció sokkal pontosabb pólusraállást és vezetést követel meg a távcsőmechanikától, hogy az objektumok ne mozduljanak be. De azt is említik, hogy akármilyen érzékenységű filmet használsz, hosszú exponálás során a hatásos érzékenység az idővel nagyon lecsökken. -
#27070592
törölt tag
Filmtechnikát már nem akarok használni (III. évezred...) Nem is csak az amatőrcsillagászatról van szó, de más B időt igénylő témák is érdekelnek. Nem akarok azon stresszelni, hogy a laborba adott anyagot hogyan hívják elő, plusz állandóan kipengetni a nyersanyagköltséget, profi labor tiszteletdíját, minden tiszteletem az utolsó mohikánoké, akik ezt megteszik. Inkább olyan digit tükrös gépet akarok már látni, amivel mindazok a technikák, trükkök, maga a klasszikus értelemben vett fotózás működik, ami anno egy jó amatőr filmes vázzal. És nem arany árban...lehet, hogy ez kicsit sok egyelőre...
Azért valami már megmozdult. Kiváncsian várom a Photokina nyitónapját, lesz pár figyelemre méltó premier. Vagy pl már ismert a Leica új távmérős gépe, aps-c és ff közötti méretű érzékelővel, az már közel áll egy fényképezőgéphez...főleg az ezüstszínű lett nagyon szép, mintha egy német felderítő-repülőről lenne 1939-ből...A következő Leica szvsz már ''Leica-méretű'' szenzoral lesz szerelve, nomen est omen. -
adik
őstag
válasz #27070592 #31 üzenetére
Nem akarok azon stresszelni, hogy a laborba adott anyagot hogyan hívják elő
Ezen nem kell stresszelned. Ha ismersz egy jó labort - kizárt! Olyan már nincs! - , akkor minden rendben lesz.
a Leica új távmérős gépe
Ha multimilliomos lennék, és nem érezném lealacsonyítónak magamat a géphez, biztosan ilyet vennék.Kettő, csipkebokor vessző!
-
#27070592
törölt tag
Van egy pár fotolabor még valahol Pestországban az Obi-hegyen túl, ahol a laboros csávó nem diákmelós a kőműves-főiskoláról, és a tulajnak van fogalma denzitásról, estleg látott már asztrofotót, fekete hátterű csillagmezőt. De már csak elvétve. Mert az átlag fotoboltok már digitre vannak berendezkedve, user beviszi a memkártyát vagy cd-t, és nagyjából azt kapja, amit a divatkompaktján látott a három colos elcédé kijelzőn, és még örül is neki 10x15 ben. 9ft/kép jóvanaz...
Szerintem nemsokára elérjük azt a pontot, hogy az egész bolygóra vetítve másodpercenként egymilliárd digitfotó készül. Valamelyik cég majd piacra dobja az első eldobható kompaktot. Meg a féléves kisgyerekeknek tervezett gépet...
A Leica gépet nem azért hoztam példának, mintha azt hinném, hogy valaha is tömegtermelésre adnák a fejüket. Egy kommersz 10x50-es vadásztávcső a Nikontól harmincezer, Leicában félmillió...az igaz persze hogy optikailag és mechanikailag is csúcskategória. Inkább arra figyeltem fel, hogy ez az új távmérős gép nem áll be az aps-c szenzoros gépek hosszú sorába. Tetszene, ha néhány gyártó példát venne erről az eszement szenzornövelésről... -
adik
őstag
válasz #27070592 #37 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy pl igazi dia-nagyítást már nem csinálnak sehol. Illetve hallottam egy helyről (ezüst-lap, meg ilyenek), de 5-800 huf egy db 10*15 kép, hívás nélkül, ezért úgy döntöttem, mégse kérem el a címet.
Jogos felvetés: szerintem előbb-utóbb eljutunk majd azért oda, hogy lecseng az őrület, és hátha nem fogja (akarni?) mindenki veszettül nyomni azt a fránya gombot...Kettő, csipkebokor vessző!
-
Smogus
őstag
válasz #27070592 #37 üzenetére
A fotolaoborra visszatérve
Ajánlani tudom az Erőd fotót
Erőd utcaban
[link]
Van minden szinte, rendes laboros van, és szerintem ért mindenhez, lementem hozzá régebben az első roll tekercsemmel. Megkérdeztem hogy akkor hogy is van ez, erre leült egy székre és elmutogatott mindentHa az emberi agy elég egyszerű lenne ahhoz, hogy megértsük, akkor egyszerűségünkben erre már nem lehetnénk képesek. -- http://smogus.deviantart.com/ --
-
Dare2Live
nagyúr
állítólag az új nagy Fuji dslrbe egy mégtovább fejlesztett superccd kerül aminek a dinamikatartománya a látható fényen kívűl lefedi az infra és ultra egy jó részét is.
nagyon kiváncsian várom.....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
nameg ez majd lehet nagyonjólesz.
Az uj X3 érzékelős gép
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
csiga997
őstag
válasz Dare2Live #41 üzenetére
És vajon azt is a több mint hat éves F80-as vázra építik majd? A Fuji DSLR-ek bár D-ben elég erősek az SLR viszont mindig is a gyenge pontjuk volt. Ennek megváltozására nincs is sok esély, mióta a Nikon leállt a filmes vázak fejlesztésével. Még az F100 fődarabjaiból építhetnének gépet, de egyrészt az is 8 éves darab másrészt meg a nikon el se adná nekik. Arra, hogy a kurrens nikon dslr-ekből építhetnenék gépet a saját ccd-jükkel pedig még kisebb az esély.
-
pitman
őstag
válasz Dare2Live #41 üzenetére
Tudtommal a mai érzékelők is látják az infra és uv tartományt (illetve azok egy részét biztosan) éppen emiatt van előttük a hotmirror szűrő, ami ezeket megfogja. Egy hotmirror nélküli géppel megfelelő szűrők használatával ma is megoldott ezen tartományok megörökítése. Nyilván egy olyan megoldás lenne az igazi, ha a szűrő a felhasználó részéről cserélhető lenne az éppen használni kívántra.
-