Keresés

Aktív témák

  • karib

    addikt

    A 3D képalkotás, bár az ember azt hinné, mégsem egy precíz, egzakt dolog. Én korábban azt hittem, hogy elvileg 3D-3D, a program megmondja, hogy mit hova és hogyan rakjon a videokártya, és ez megtörténik.

    Nos, ez nem feltétlen van így. Most volt alkalmam kipróbálni jónéhány videokártyát, és elképesztő különbségek vannak. Nem csak 2D-ben, hanem 3D-ben is! Ezé gyorsan repült is jó öreg Creative GeForce256-om, és jött helyette egy last minute Radeon LE :)

    Valójában a színek szépségénél sokkal több dolgon múlik a 3D megjelenítés, én nem értek igazán a technológiához, de laikus módon azt tudom mondani, hogy a szoftver kifejez egy igényt, hogy ezt-és-ezt szeretné megjeleníteni, majd a videokártya a saját elképzelései és tudása szerint végrehajtja az utasítást. Éppen ez a lényege a 3D gyorsításnak, hogy bizonyos funkciókat hardveresen implementálnak, ezért nem a szoftvernek kell mindennel törődni (ezért nem gyorsíthatók pl. a voxelalapú 3D cuccok). A videokártya kap egy drótvázat, egy rakás textúrát, effektet, s aztán ő rakja ezt össze. Itt aztán sokat számít, hogy milyen minőségben dolgozik a kártya (színek, élesség, pontosság, az effektek kivitelezése, stb.).

    Szóval, tényleg van különbség a 3D kártyák képminősége között, de ez nehezen kvantifikálható, és általában el is vész a nagy FPS-őrületben... sajnos.

    Department of Redundancy Department

Aktív témák