Új hozzászólás Aktív témák
-
pengwin
addikt
1. Csak ez számít. Minden más csak artifactos "humbug" - jó, hogy van, de nagyon rossz irány, hogy lassan megkerülhetetlen lesz alapból a felskálázás. Ennek egy segédtechnológiának kéne lennie, amikor 2-3 év múlva már kezd nagyon izzadni egy kártya az újabb játékok alatt.
2. RT nincs minden játékban, upscaling nincs minden játékban, és mindkettőnek megvannak a maga hátulütői. Szerintem mindkét technológia a cégeknek jó, nem nekünk felhasználóknak - RT mindenből tükröt csinál és nem igazán elérhető a játékosok nagy részének a hardverigény és az MSRP-k miatt, DLSS/FSR meg kis költői túlzással majdnem olyan rossz mint egy motion blur.
3. UV-val az előző 2 NV generáció is a gyárinál sokkal jobb teljesítmény-fogyasztás mutatót hoz, minimális teljesítményvesztés mellett. Csak a gyári beállításokat érdemes összehasonlítani, az UV/OC már nagyon nem azonos körülményeket jelent, még generáción belüli összehasonlításnál is. Pl. van egy RTX 3080-am, arról is lazán le lehetett csípni olyan 60-80W-ot kb. 5% teljesítményért cserébe - rögtön sokkal jobb a perf/W. -
DarkByte
addikt
Igazából nem is értem a DLSS FG miért nem eleve így lett megálmodva, valami API illesztés a játék motor felé, ami képes köztes motion vector infókat adni hogy mi történt két fizikailag render-elt frame között, hiszen a játék motor futhat nagyobb sampling rate-el, az nem olyan költséges mint maga a render (bár, CPU bottleneck biztos ilyenkor is van) és akkor már az MPEG motion vektorok szintjén vagyunk.
(egyébként érdekes módon a Reflex pont ezt csinálja, a jelen frame render végére ha a játék motor azt mondja a user közben mozdított az egéren, akkor utólagosan warp-olja azt a frame-et mintha időben később készült volna, és generatív AI-val kitölti a légüres részt a szélen; ez amúgy megint nem új cucc, a VR headset-ek a jitter redukálására régóta kihasználják hogy az optika miatt van egy "halott" terület a kijelző szélén amit sose látsz és lehet valamennyit pan-elni a képet a giroszkóp alapján büntetlenül, folyamatosabb mozgás érzetét keltve; ez ugyanaz, csak itt ki kell tölteni a kieső részt)
Innen meg már csak még egy lépés lenne hogy MPEG P/B frame szerűen a kártya pár teljes frame (I) kívül csak részleges képeket render-eljen, ahol tényleg történt valami változás, és a tech összeférceli a frame-eket.
De amúgy elhallgatva az interjút amit a DF csinált a napokban, szerintem pont erre tartunk. Egyre jobban redukálni a brute force raszterizációt, mert nem fogjuk bírni, főleg ha az RT-t sokkal jobban komolyabban vesszük.
Plusz az egyéb szintetikus dolgok, mint a neural metarials is errefelé mutatnak hogy egyre több asset lesz futásidőben előállítva és csak parametrizálást szállítják a játékkal.
Alapvetően szerintem tök jó hogy innoválnak, csak mint minden tranzíciós időszak nehéz, meg akit nem érdekel a tech az nyilván csak az árnyékos oldalát látja.
-
Nem is azt írtam, hogy ugyanaz a kettő. Nagyon sok a hasonlóság, ezért ha az egyiket hókuszpókusznak nevezzük, akkor a másik is az. Alapvetően az a fő gondom, hogy egy informatikai fórumon vagyunk, ehhez képest úgy kezelik egyesek az innovációt, mintha egy középkori mocsármenti faluban éldegélnének. és az újdonságok képében az ördög kopogna rájuk. Nyilván vannak a framegennek problémái, vannak kompromisszumok, ha használja az ember, de ez az "eleve szar, mer' szar" hozzáállás nem éppen érett gondolkodásra utal...
A többien meg egyetértünk.
#116 hapakj: nem dedikált hardver dolgozik a DLSS-feature-ökön, a tensor core-ok is általános célú egységek, de valóban nem volt szerencsés szoftveresnek nevezni az upscalinget és a framegent. Legyen alternatív képgenerálás, úgy talán egyértelmű.
Anno a Turingnál szórakoztam a die shotokkal, és arra jutottam, hogy az RT és a tensor core-ok kb. 30%-át viszik el a chipnek. Viszont olvastam olyan verziót is, hogy csak 10%, ott megnézték a tensor-RT arányt is, kb. a 2/3-a volt a tensor. Szóval mondjuk 5-20% között lehetne növelni a végrehajtók számát a tensorok nélkül - nem 0, nem is világmegváltó.
-
hapakj
őstag
Mondjuk se az FG-t se az upscalinget nem tekinteném szoftveres extráknak, mert ezek konkrétan dedikált hw egységeket használnak az nvidia GPU-kban.
Igazából az lenne a kérdés, hogy mit tudna a HW ha az erre költött tranzisztorszámot raszterre meg Raytrace-re költenék.Bár pl a Ray Reconstruction is eléggé alapoz ezekre a hw egységekre és nagyon megdobja a Raytrace teljesítőképességét
-
hapakj
őstag
Jah, csak itt az emberek 200% gyorsulást várnak el minden generációnál minden téren
S tényleg annak ellenére, hogy manapság az nVidia fő profilja az AI képesek 3D grafikában is eredményeket / fejlesztéseket elérni
Míg a többi gyártó ami VGA-val elvileg csak a 3D grafikai piacot akarja lefedni eredmények helyett inkább átpozicionálja a termékeit középkategóriába, s előadják hogy mindig is így tervezték
-
Sidorovich
senior tag
"Most akkor javult vagy nem?"
A tesztek szerint javult. A hatékonyság és az elérhető max teljesítmény is javult. Csak a kettő egyszerre nem jön ki belőle. Gyári TDP-n ugyanolyan hatékony, mint a 4090: pont annyival erősebb, mint amennyivel jobban fogyaszt és fűt. Panaszkodnak is a tesztekben az FE hűtés hangjára pl.
Ha viszont visszaveszed a gyári 575W TDP-ről 450-re mondjuk, akkor a tesztek szerint jobban kijön a hatékonyság. Csak minimálisan romlik a teljesítmény, miközben sokat csökken a fogyasztás. Így a 4090-nél érdemben hatékonyabb tud lenni azonos (450W) TDP szinten is: 17%-al erősebb az 5090. -
hapakj
őstag
Szerintem onnan jöhet a duplázódott teljesítmény, hogy azt állította, hogy a 5070-nek 4090-es teljesítménye van [link] Persze ez nyilvánvalóan nem igaz, csak abból jön hogy a DLSS 4 már 3 framet generál a 1 helyett.
Amúgy ez az 50xx-es széria nyers teljesítményt nézve tényleg nem tűnik nagy eresztésnek. Kb csak az 5090 gyorsult jelentősebben a 4090-hez képest, de az is nem elhanyagolható fogyasztás növekedés mellett.
-
A prezentációban az 5070-et reklámozták úgy, hogy 4090 sebességet fog hozni, de nyilván az is csak a framegen bullshit-el értendő majd, csak ezt elfelejtette odaírni Jensen a slide-ra...
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged