Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Czo

    addikt

    válasz Pikari #124350 üzenetére

    Ugy irod meg a programot, hogy "jo" legyen. Pl a Game Boy -nal 32k a ROM, es a mapper a 32k felso 16k-jat tudja csereberelni, tehat az also resz, az fixen, az elso 16k a ROM-bol, a felso reszt pedig cserelgeted. Igy ha a cseret vegzo/kezelo rutint az also 16k-nyi, teruletre teszed, akkor lapozas utan onnan tudsz ugrani a kovetkezo 16k-ban levo kodra illetve kezedlni onnan adatot. A Game Boy Color ugy bovitette a korabbi 8k Video RAM-ot 16k-ra, hogy az egy darab 8k RAM ablak alatt tudtad csereberelni 2db 8k Video RAM lapot. Az eszkoz "GPU" termeszetesen barmelyik teruletet elerte kozvetlenul, tehat tudott spirteot, vagy tilet rajzolni ugy, hogy a CPU-hoz a masik bank volt belapozva. De ugyonigy lett bovitette a 8k "sima" RAM is 32k -ra. A 8k elso fele (4k) fix, es a masodik 4k-t tudod lapozgatni.

    Az Enterprise 128-nal, a 64k van felosztva 16k lapokra es ezeket lapozgathatod, akar mindegyikbe belapozhatod a 0-as lapot. A gep oprendszerenek a rendszerhivasai is ugy mukodtek, hogy amikor meghivtad, akkor elmentette mi van belapozva, majd belapozta sajat magat, vegul elvegezte a rendszerhivast, vegul visszalapozta azt, ami be volt lapozva.

    Szoval, itt alapvetoen ugy irtad a kodot, hogy tudtad, hogy hol vagy es nem "sajat magad alatt" vagtad a fat, hanem mask lapot lapoztal be.

Új hozzászólás Aktív témák