Új hozzászólás Aktív témák
-
camper
tag
válasz Darth11 #7953 üzenetére
Emeld meg a teljesítmény/hangolás fülön az áramfelvételi korlátot. Csak bátran, ne aprózd el. És kapcsolj ki minden ficsört azok egyenként és közösen is beleszólnak ebbe, majd ha müxik akkor visszakapcsolgatod amelyik szimpi,
A microlagokba ilyen is beleszól, hogy egyedi színbeállítás, kijelzőszín javítása, de legfőképp a sokak által kedvelt image sharpening van erre drámai hatással.
Természetesen függ a képélesítés mértékétől és minden hardveren más és más a hatás mértéke, de ha van kedvenc game akkor abban rögtön észreveszed a negatív hatást is.Javaslatom: áramfelvételi korlát növelés + freesync be + bővített szinkronizálás be, gép restart majd próba.
-
camper
tag
válasz Darth11 #8093 üzenetére
Sajnos ez nálam nem jött be, pedig alapos voltam. Újraindítás után ellenőriztem, a 00000 és a 00001 verizónál is átírtam. Valamit csinál, mert később jelentkezik a probléma, de megjelenik.
Olyan mint mikor egy puffer megtelik, minél tovább játszol annál látványosabban érzékelhető.
Szóval biztos valami memória/gyorsítótár gond lesz, kíváncsian várom a következő driver javítási listáját. -
camper
tag
válasz ricshard444 #8139 üzenetére
Milyen kártya volt előtte?
Én nem lelkiznék a szoftverekkel, windows frissítő telepítés, chipset driver újra, videó kártya driver újra és felhúznám a teljesítményhangolás fülön az áramfelvételi korlátot - amit persze nem felejtenék elmenteni, mint oly sokan.
Milyen táp van alatta? -
camper
tag
válasz Darth11 #8147 üzenetére
Nekem nem segített a shader cache leírás, csak a game DX verzió váltás. Viszont épp ma kijött az új 24.7.1 driver, már első game indításnal rögtön érezhető volt, hogy a dadogás eltűnt. Pedig új drivernél létezik az üres gyorsítótár jelenség míg be nem járod a mappot, még ennek ellenére is markáns eltérés volt az új driver javára.
-
camper
tag
válasz zoli121 #8172 üzenetére
Szerintem sem, most a kedvedért megnéztem 7900 igaz csak GRE, 91 fok volt a legmagasabb érték - jellemzően 89-90 áll fixen.
Érdekesség, hogy a elsőként az adrenalin saját stressz tesztjét használtam, ami gyanúsan alacsony értéket produkált (75 fok) és a ventilátorokat hangját sem gondoltam nagyon vehemensnek. Aida64 gpu stressz teszt már meghajtotta, megjött a ventilátorok hangja is, 90 fok stabilan. Kíváncsiságból néztem a Aida teszt közben adrenalinban is a hőmérsékltet, hátha ezek után mást mutat, de ugyanazt az értéket mutatta mindkettő.
Mivel méred a hőfokot?Egyébként ha ez ennyi akkor visszaküldeném, csak előtte körbejárnám milyen tortúrára számítsak, lehet végén jobban járok ha én ülök neki újrapasztázni.
-
camper
tag
válasz zoli121 #8176 üzenetére
Idle (ugyanúgy 3%) gpu 39, hotspot 41, de nem engedem a ventilátor leállást, ilyenkor is 1200RPM körül van, feltételezem ezért.
Viszont az áramfelvételi korlát fullon van, szóval ha neki akar indulni a kártya bátran megteheti.Én megpróbálnám érvényesíteni a garanciát, de hangsúlyozom előbb lebeszélném mire is számítsak, mi a hozzáállásuk, ez garanciális ügy egyáltalán.
-
camper
tag
-
camper
tag
válasz Viper26 #8318 üzenetére
Jól van belőve, nálam is kb ez annyi eltéréssel ,hogy én nem engedem a nulla fordulatot. Úgy tudom 50 fok felett illene indítani a ventit, de nálam valamiért csak 60 foknál kapcsolja be őket. Meg elkezd vírtuózkodni, hogy ha már közel a cél akkor csak a középső ventit indítja el meg ilyenek, halál idegesítő.
[link] Nálam ilyen és holt kussban van. Már onnan tudom hogy elfelejtettem a vsync-et bekapcsolni egy adott játékban, hogy ventilátorok nekiindulnak mint a barmok, még a füles ellenére is hallani. Ilyenkor vsync be, gpu használat rögtön leesik 100-ról 25% környékére, 400-900fps visszaáll 165-re és újra csend van.
Arra tippelnék, hogy van telepítve más venti vezérlőprogram is ami ebbe beleszól, pl. a Sapphirenek is van sajátja, ha jól emlékszem.
-
camper
tag
válasz Viper26 #8325 üzenetére
Javaslatom, hogy lehetőség szerint mindig a játékban állítsd vsync fps korlátot, ne az adrenalinban. Miért 120 egy 165hz monitoron? Ha olyan game amit nem bír a kártya (4K-s monitor?) akkor értem, ellenkező esetben nem.
Ha tartja a gép a 165fps-t akkor vsync be , monitoron freesync be (ha van) és bővített szinkronizálás be. -
camper
tag
A vsync egy 165hz monitoron tökéletesen igazodik a monitor frissítéséhez, ez és a bővített szinkronizálás együtt eredményezi a legsimább, akadásmentes játékélményt.
Természetesen mindez akkor igaz, ha a gépe ráhagyással tudja (+20+30fps) a 165-öt.
Az fps számláló 164.99fps-n fog állni, meg sem rezdül.
De ha az fps valamiért néha mégis lejjebb esik a bővített szinkronizálással akkor is sokkal jobb a játékélmény, lehet észre sem veszi.Ha olyan játék van - pl. stratégiai - aminél teljesen felesleges a 165fps, elég a régi megszokott 60 az más kérdés. De egy picit is modernebb stratégiai játék felkínálja 165fps mellett a 60fps-t is.
Én továbbra is azt javaslom, hogy a játékban állítsa az értéket.
-
camper
tag
Bocsánat hogy szétspamolom a topicot, mindjárt befejezem, de... az fps driveren belüli korlátozási lehetősége tippem szerint inkább az olyan régebbi játékoknak szól amelyek nem tudnak mit kezdeni az új hardverekkel - vagy akár fordítva. Elindítod a játékot és kapsz 1200fps-t + egy kezelhetetlenül felgyorsított játékot. Persze lehet directx, opengl vagy .ini beállításokkal eljátszani, de egy földi halandónak talán egyszerűbb ezt az egészet felülbírálni az adrenalinban.
-
camper
tag
válasz Aljasvip #8341 üzenetére
De miért okozna? Hol a rossz rész abban mikor 165fps-n áll a mutató bármerre fordulsz? Ez nekem nem világos.
Ha 60hz monitorod van akkor 60-on, ha 165 akkor annyin, ha pedig 480hz-es monitorod van akkor 480fps-n.
Azt sem értem hogy mit jelent az elavult technológia, játékban beállítod a 165 fps limitet pont bekapcsoltad a vsyncet. Nem lehet hogy ez az egész onnan ered, hogy régen utáltuk már a 60hz képfrissítést a jobb hardverek megjelenése miatt és alig vártuk, hogy ettől a korláttól szabaduljunk? Erre megoldás a bővített szinkronizáció, 60hz monitoron 150fps és nem esik szét a kép. -
camper
tag
Valamit keversz.
Ezt én is így gondolom, csak fordítva.
Ha csak freesync van bekapcsolva akkor counter strikeban kapsz egy 400-800fps közötti ugráló értéket. Ez játékmenet szempontjából nem jó.
Ezért te a játékban manuál beállítod a 165 fix fps-t. Én pedig bekapcsolom a vsync-t, ami a monitorhoz igazodva lekorlátozza 165fps-re.Elmondanád, hogy a kettő között mi az különbség?
-
camper
tag
Ne haragudj, de nem értem ezt. Az amit te használsz az max fps állító, miért a vsync micsoda? És a vsync használata mellett miért ne csökkenhetne 165 alá?
Én nem állítok manuál fix fps, ahogyan te, én a játékban bekapcsolom a vsyncet, így számomra nem felesleges a vsync bekapcsolása.
-
camper
tag
Biztos hogy ez releváns táblázat a témában?
Ha csak freesync van bekapcsolva akkor counter strikeban kapsz egy 400-800fps közötti ugráló értéket. Ez játékmenet szempontjából nem jó.
Tehát tök jó, hogy oda van írva hogy best, de mikor? FPS gameben biztosan nem, mert csak freesyncet használva nem tudod fixre tenni az fps-t. Menni fog annyival amit ép adott helyzetben bír a gép.
Szóval nekem nem világos hogyan kerülöd ki a vsync-et. Ha most azt írod hogy a játékban beállítod fix-re a 165fps-t, akkor megelőlegezem neked a választ, hogy v-sync kukk ugyanezt csinálja.Nem tudom mit képzeltek eköré, hogy a vsync mit csinál másképp, mint mikor ti manuál állítjátok az fps-t.
-
camper
tag
A maximum fps-t kell limitálni a Freesync mellett és így nincs szükség VSync-re
Ezt elmondhatjuk fordítva is: V-syncet kell bekapcsolni és akkor nem kell a fix fps.
Nem ugyanezt csinálja.
Te vagy kb a harmadik aki ezt így leírja ponttal a végén, de végre megtudhatnám, hogy melyik miben csinál mást azon kívül, hogy mindkettő korlátozza az fps-t? -
camper
tag
válasz Szeszkazán #8367 üzenetére
Jól értem, azt írod, hogy vsync 165fps és a manual fix 165fps más frametime-t produkál?
Én igazán igyekszem, de a mondatod második felét már nem is értem. -
camper
tag
válasz Aljasvip #8381 üzenetére
Itt bukik az első állításod: ha 400...800FPS között hullámzik is a teljesítmény, egy erre alkalmas g-sync/freesync monitorral ebből semmit nem fogsz érezni.
//de mivel nem létezik ilyen monitorNem bukik meg az állításom, hisz nem létezik ilyen monitor. Röviden: korlátoznia kell az fps-t.
FPS korlátozásra jó lenne, de csak fixen túlméretezett VGA teljesítmény
Itt most egészen pontosan erről van szó.
FPS korlát a játékban: a VGA teljesítményét szabályozza azzal, hogy rajz parancsból egy limitált mennyiséget ad ki. Ez a legjobb megoldás, mert maga a játék motor vezérli.
Nekem ezt a részt nem sikerül megugranom. Miért, a játékban bekapcsolt vsync mi mást csinálna?
Főképp ennek fényében:Nem lehet, hogy ez az egész újonnan(?) megjelent manuál fps állítási lehetőség a játékokban csak arról szól, hogy lehetőséget adjanak neked túllépni a monitorod korlátait?
Van egy 165hz monitorod, de a kedvenc szervereden a netspeed enged akár 240fps-ig is, így fogod kikapcsolod a vsyncet, manual beállítod az fps-t 240-re és bekapcsolt bővített szinkronizálás mellet vígan osztod a fejeseket.
Mert én erre tippelnék.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- AMD RX 7900 XTX 24GB EKWB EK-Quantum Vector 2 D-RGB Nickel + Plexi Vizesblokkal Garancia!
- GIGABYTE RTX 2060 OC 6GB (GV-N2060WF2OC-6GD rev. 2.0)
- Sapphire 7900xtx nitro+ vaporx 24g , kis hibával
- Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6600 8GB használt videókártya eladó garanciával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest