Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz HSM #38203 üzenetére

    A Vega raszterizációs megoldása már draw streamet is támogat, míg az NV-é csak szimpla binning. Szóval ebből a szempontból az AMD már lelépte őket. Mondjuk a draw stream esetében nem biztos, hogy érdemes beépíteni. Elég bonyolult hardvert igényel, és relatíve keveset hoz, ha a program nem fut overdraw limitbe.

    (#38189) Petykemano: Nem. Ez egyáltalán nem eleme a technológiának. Azért működik így, mert az NV egy dll-t ad a fejlesztőnek, vagyis nem engedik meg a program oldaláról a paraméterezést módosítani. Például a Microsoft ugyanilyen megoldása, ami tavasszal jön, már kontrollálható. A felhasználó bekapcsolhatja csak úgy natív felbontásra, de akár skálázhatja is a felbontást százalékos léptékekben, ahogy tetszik az eredmény. És felfelé is lehet majd skálázni, tehát simán kérhetsz 200%-os minőséget, plusz még hozzá ilyen NNAA-t.

    Egyáltalán nem így működik a ray-tracing. Az AI nem tudja helyettesíteni a sugarakat. Maximum a denoisingra lehet valamit írni rá, de elég csúnyácskák még az eredmények. Az a baj a gépi tanulással is, hogy veszettül érzékeny a memória-sávszélességre.

    (#38200) Petykemano: Csak az a gond, hogy a PC-ből indulunk ki, miközben azért a PS4 Pro is kapott olyan eljárásokat, amelyeket a PC is meg tud csinálni, csak egymilliószor lassabban. Ilyen például a superstencil. Meg kellene tanulni végre, hogy a konzol az egy fix hardver. Arra lehet építeni olyan rendszerspecifikus megoldásokat, amelyeket aztán a programfejlesztők használnak, és messze verni tudja a PC általános megoldásait. Szóval egy konzolban bármi kihozható, ha ezt hardveres szinten erősíted, míg egy PC-nél azért ez nehéz ügy, mert kell a hardver mögé egy szabvány, amit aztán el is kell terjeszteni, meg kell győzni a fejlesztőket, hogy használják a lehetőségeket, akkor is, ha a célpiac vásárlóbázisának az 1%-a tud vele élni, és van még egy rakás kisebb hátráltató tényező, ami egy konzolnál nem létezik.

Új hozzászólás Aktív témák